Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 109 viesi un 10 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
shirminieks
07. May 2024, 15:00 #5621

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1398

Braucu ar: 81


07 May 2024, 14:57:33 @josi rakstīja:

07 May 2024, 14:36:56 @shirminieks rakstīja:

BEV ar 10% nospiestu gāzes pedāli skan/jūtās tāpat kā ar 100% nospiestu gāzes pedāli, un vienmeŗ atrodas 'ideālajā' apgriezienu diapazonā; lai no ICE saņemtu 100% jaudu ir tam ir jābūt 'ideālajā' apgriezienu diapazonā - vai nu tas nozīmē aizkavi kamēr no 'komforta/eco' pārnesuma pārslēdz uz optimālo, vai visu laiku braukšanu tahometra augšējā tertilē.

Viens jautājums - cik bieži ikdienā jūs griežat savus dīzeļus / benzīnus līdz redline?

BEV ir pieejami 100% jaudas jebkurā mirklī.

Galīgi nav tā - jo augstāki elektromotora apgriezieni, jo mazāk jaudas piejams, tieši tādēl arī Vmax bieži ir tik pieticīgs.



Elektroauto jauda ir konstanta (ja neskaita to, ka pie ļoti lieliem apgriezieniem ieslēdzas ierobežotājs / ir zudumi), bet tas ir pie ne-ikdienas ātrumiem.
Offline
shirminieks
07. May 2024, 15:05 #5622

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1398

Braucu ar: 81

Lūk tipisku elektroauto jaudas līkne - sākumā līkni nosaka (ierobežots) maksimālais griezes moments, un tad kļūst konstanta jauda.





Offline
josi
07. May 2024, 15:08 #5623

Kopš: 24. May 2002

No: Sigulda

Ziņojumi: 3028

Braucu ar: Ne-BMW

Dyno stends stāsta ko pavisam citu

Offline
shirminieks
07. May 2024, 15:15 #5624

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1398

Braucu ar: 81


07 May 2024, 15:08:21 @josi rakstīja:
Dyno stends stāsta ko pavisam citu
[IMG]



Nu tur pie lielāka ātruma vajadzētu augt rites pretestībai no gultņiem / mironenēm / ???. Vispār interesanti, ka Teslai tik progresīvi krītās jauda atkarībā no SOC (tas daudz kur lasīts).

Jebkurā gadījumā - runa ir par to, ka BEV'iem savas vienkāršības dēļ nav kārbas, un attiecīgi nav aiztures
Offline
josi
07. May 2024, 15:26 #5625

Kopš: 24. May 2002

No: Sigulda

Ziņojumi: 3028

Braucu ar: Ne-BMW


07 May 2024, 15:15:02 @shirminieks rakstīja:

07 May 2024, 15:08:21 @josi rakstīja:
Dyno stends stāsta ko pavisam citu
[IMG]



Nu tur pie lielāka ātruma vajadzētu augt rites pretestībai no gultņiem / mironenēm / ???. Vispār interesanti, ka Teslai tik progresīvi krītās jauda atkarībā no SOC (tas daudz kur lasīts).

Jebkurā gadījumā - runa ir par to, ka BEV'iem savas vienkāršības dēļ nav kārbas, un attiecīgi nav aiztures

Jā, protams, Teslai ir skarbie gultņi/mironenes, kur zudumos izdalās gandrīz 100KW enerģijas, acīmredzot siltuma veidā

Viens mīts par 100% jaudas pieejamību jebkurā mirklī jau ir apgāzts, kurš būs nākamais?
Offline
user
07. May 2024, 15:26 #5626

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13112

Braucu ar:


07 May 2024, 15:15:02 @shirminieks rakstīja:

07 May 2024, 15:08:21 @josi rakstīja:
Dyno stends stāsta ko pavisam citu
[IMG]



Nu tur pie lielāka ātruma vajadzētu augt rites pretestībai no gultņiem / mironenēm / ???. Vispār interesanti, ka Teslai tik progresīvi krītās jauda atkarībā no SOC (tas daudz kur lasīts).

Jebkurā gadījumā - runa ir par to, ka BEV'iem savas vienkāršības dēļ nav kārbas, un attiecīgi nav aiztures


Tu zini, ka tā Tava aizsture ir dažāda arī visiem iekšdedzes auto? Cik bieži izvēloties auto Tu tam pievērsi uzmanību? Cik bieži salīdzinot iekšdedzes dzinējubauto Tu analizē šo aspektu?

Offline
Samsasi
07. May 2024, 15:34 #5627

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 3677

Braucu ar:

Jopt, te nu gan pro raceri savakušies. Par sekundes simtdaļām.... Bet jautājums bija vienkarš - kur ir visi tie dinamiskie eV braucēji, kuri izmanto eV potenciālu, kuri paši to uzsver ka vienu no key fīčām - afigenno dinamiku....

Uz ielas viņus neesmu redzējis.
Offline
shirminieks
07. May 2024, 15:38 #5628

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1398

Braucu ar: 81


07 May 2024, 15:26:54 @user rakstīja:

07 May 2024, 15:15:02 @shirminieks rakstīja:

07 May 2024, 15:08:21 @josi rakstīja:
Dyno stends stāsta ko pavisam citu
[IMG]



Nu tur pie lielāka ātruma vajadzētu augt rites pretestībai no gultņiem / mironenēm / ???. Vispār interesanti, ka Teslai tik progresīvi krītās jauda atkarībā no SOC (tas daudz kur lasīts).

Jebkurā gadījumā - runa ir par to, ka BEV'iem savas vienkāršības dēļ nav kārbas, un attiecīgi nav aiztures


Tu zini, ka tā Tava aizsture ir dažāda arī visiem iekšdedzes auto? Cik bieži izvēloties auto Tu tam pievērsi uzmanību? Cik bieži salīdzinot iekšdedzes dzinējubauto Tu analizē šo aspektu?




Protams, ka dažādiem auto ir dažāda aizture - sākot no 2010'o gadu Toyota robotizētajām manuālajām kārbām, kur vajadzēja burtiski gaidīt 5-sekundes lai nomainītu robu, beidzot ar DSG/s-tronic, kam braucot 7'ajā ātrumā 6'ais jau ir 'sagatavots' un atliek tikai pārslēgt starp sajūgiem.

Es vienkārši raksturoju braukšanas īpašības/īpatnības - daži te cenšas pārliecināt, ka tas neeksistē, un motors, kam jāpārslēdz ātrumi ir tikpat atsaucīgs kā tāds, kas visu laiku atrodas @ peak-power. Tā ir vienkārša mehānika, ko lieliski ilustrē visi video ar rolling-start'iem - sākumā BEV'i aiziet (jo nav nekāda aizture), un viņus pēc pāris sekundēm noķer ICE.
Offline
shirminieks
07. May 2024, 15:42 #5629

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1398

Braucu ar: 81


07 May 2024, 15:26:27 @josi rakstīja:

07 May 2024, 15:15:02 @shirminieks rakstīja:

07 May 2024, 15:08:21 @josi rakstīja:
Dyno stends stāsta ko pavisam citu
[IMG]



Nu tur pie lielāka ātruma vajadzētu augt rites pretestībai no gultņiem / mironenēm / ???. Vispār interesanti, ka Teslai tik progresīvi krītās jauda atkarībā no SOC (tas daudz kur lasīts).

Jebkurā gadījumā - runa ir par to, ka BEV'iem savas vienkāršības dēļ nav kārbas, un attiecīgi nav aiztures

Jā, protams, Teslai ir skarbie gultņi/mironenes, kur zudumos izdalās gandrīz 100KW enerģijas, acīmredzot siltuma veidā

Viens mīts par 100% jaudas pieejamību jebkurā mirklī jau ir apgāzts, kurš būs nākamais?



Kur Tu redzi 100kw enerģijas zudumu atkarībā no apgriezieniem - paņemot 95% SOC-līkni pīķis ir 325kw @ 5500rpm, beidzoties ar ~260kw @ 10'500rpm.

Cik lielus 'drivetrain zudumus' parasti pieņem DYNO priekš pilnpiedziņas auto - 20%?

260/325 = 0.8

[ Šo ziņu laboja shirminieks, 07 May 2024, 15:43:03 ]

Offline
Elviss
07. May 2024, 15:49 #5630

Kopš: 02. May 2006

No: Baloži

Ziņojumi: 21622

Braucu ar: VAZ 2101 80'


07 May 2024, 15:34:21 @Samsasi rakstīja:
Jopt, te nu gan pro raceri savakušies. Par sekundes simtdaļām.... Bet jautājums bija vienkarš - kur ir visi tie dinamiskie eV braucēji, kuri izmanto eV potenciālu, kuri paši to uzsver ka vienu no key fīčām - afigenno dinamiku....

Uz ielas viņus neesmu redzējis.

līdz 60kmh dzerot latti esot momentāli, ātrāk nevajagot

-----------------
Offline
JDS
07. May 2024, 15:51 #5631

Kopš: 18. Mar 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 10678

Braucu ar: 3, 5, TS, YP


07 May 2024, 14:36:56 @shirminieks rakstīja:

07 May 2024, 14:21:09 @Elviss rakstīja:
Es īsti vairs nesaprotu, tikko EV bija ātrākais, tad izrādās līdz 100, tagad jau 60 un pa 130 ātrāk neiet.

Beigās būs līdz 30kmh saulainā dienā no 13:00-15:00 pie temperatūras 15-20c

a excelī viss zajebis


BEV ar 10% nospiestu gāzes pedāli skan/jūtās tāpat kā ar 100% nospiestu gāzes pedāli, un vienmeŗ atrodas 'ideālajā' apgriezienu diapazonā; lai no ICE saņemtu 100% jaudu ir tam ir jābūt 'ideālajā' apgriezienu diapazonā - vai nu tas nozīmē aizkavi kamēr no 'komforta/eco' pārnesuma pārslēdz uz optimālo, vai visu laiku braukšanu tahometra augšējā tertilē.

Viens jautājums - cik bieži ikdienā jūs griežat savus dīzeļus / benzīnus līdz redline?

BEV ir pieejami 100% jaudas jebkurā mirklī.

Es tev jau vakar rakstiiju, tieshi taapat kaa Tu teici, ka visi nebraukaa ar ice sport mode+ tieshi taa pat, kaut vai tai pashai teslai lielaakaa dalja braukaa chill acceleration mode. Un tur tad tie paatrinajuma cipari ir pilniigi citi.

[ Šo ziņu laboja JDS, 07 May 2024, 16:01:57 ]

Offline
RaL
07. May 2024, 15:53 #5632

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3405

Braucu ar: kruīzu

ne par jaudas jautājumiem, hvz, varbūt stulbs jautājums.

Kā EV ir ar patēriņu? cik ļoti to ietekmē strauja paātrināsanās, salīdzinot ar mierīgāku braukšanu?

Benzīna motoriem dodot grīdā (gāze grīdā, augsti apgriezieni utt.) patēriņš kāpj strauji.



Offline
shirminieks
07. May 2024, 15:58 #5633

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1398

Braucu ar: 81


07 May 2024, 15:53:29 @RaL rakstīja:
ne par jaudas jautājumiem, hvz, varbūt stulbs jautājums.

Kā EV ir ar patēriņu? cik ļoti to ietekmē strauja paātrināsanās, salīdzinot ar mierīgāku braukšanu?

Benzīna motoriem dodot grīdā (gāze grīdā, augsti apgriezieni utt.) patēriņš kāpj strauji.



ICE galvenais neefektīvais ir bremzēšana (kinētiskā enerģija -> termālā enerģija) + ar motora apgriezienu skaitu pieaugoša iekšējā pretestība.

BEV'am tas ir daudz mazāk izteikts + bremzējot enerģiju atgūsti (līdz noteiktam bremzēšanas līmenim).
Offline
Elviss
07. May 2024, 17:10 #5634

Kopš: 02. May 2006

No: Baloži

Ziņojumi: 21622

Braucu ar: VAZ 2101 80'

Un kā atšķiras patēriņš no papīrā rakstītā? Nav tā, ka krietni lielāka atskiriba, nekā ice auto papīros?

-----------------
Offline
Lafter
07. May 2024, 17:38 #5635

Kopš: 23. Sep 2007

Ziņojumi: 27058

Braucu ar: wv


07 May 2024, 17:10:16 @Elviss rakstīja:
Un kā atšķiras patēriņš no papīrā rakstītā? Nav tā, ka krietni lielāka atskiriba, nekā ice auto papīros?

Jo ātrāk brauc, jo vairāk tērē. Jo agresīvāk, jo vairāk tērē. Tas pats, kas ar degvielu. Tikko viens ex useris atbrauca no Vācijas. Velkot uz 170-180 jālādē ik pēc 200km. Labāk pajautā cilvēkam kas nerauj kulakā uz + zīmi aķim, bet to auto lieto pēc būtības. Kā pakaļas pārvietotāju. Te daži pataisa no tā visa gandrīz vai ārpus planētu tehnoloģiju. Ko tikko saņēmuši. Interesantāk gan būtu palasît reālu pieredzi un reālus plusus un mīnusus. No el auto lietotājiem. Nevis pāris fanātu vājprāta herñu- es ļoti atvainojos.

Adekvāti pieaugušiem cilvēkiem vajag respektēt vienam otra izvēli un baigi neiespringt uz apkārtējo. Sajûta, ka daži iesēžoties savā EV automāta no rīta uzvelk starta setup-


Saslēdz hronometrus, pieslēdz exel. Un bauda galvu reibinošās milisekundes turpākos 800m līdz nākamajam krustojumam. Salīdzina datus un startē atkal, kad załais. Iekšdedzes fani atkal gāna Ev un otrādi. Katram tipam ir savi mīnusi un plusi. Tāpēc nav jāsaukā vienam otru. Dieva dèł bet arī pràtā jukt nevajag. Pieauguši cilvēki

[ Šo ziņu laboja Lafter, 07 May 2024, 17:46:41 ]



-----------------
Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.


Spama topiks
Offline
uldens1
07. May 2024, 17:50 #5636

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 15784

Braucu ar:


07 May 2024, 15:34:21 @Samsasi rakstīja:
Jopt, te nu gan pro raceri savakušies. Par sekundes simtdaļām.... Bet jautājums bija vienkarš - kur ir visi tie dinamiskie eV braucēji, kuri izmanto eV potenciālu, kuri paši to uzsver ka vienu no key fīčām - afigenno dinamiku....

Uz ielas viņus neesmu redzējis.
Tāpēc ka ikdienā 0-100 10-12sek. jau ir pilnīgi pietiekami,un tāpat reti kurš tādu dinamiku izmantos griežot redlainā,jābūt pistam galvā,lai no katra luksafora aizietu kā dragreisā,vai tas EV vai ICE
Offline
treshaa_josla
07. May 2024, 18:40 #5637

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 279

Braucu ar:


07 May 2024, 17:38:32 @Lafter rakstīja:

Jo ātrāk brauc, jo vairāk tērē. Jo agresīvāk, jo vairāk tērē. Tas pats, kas ar degvielu. Tikko viens ex useris atbrauca no Vācijas. Velkot uz 170-180 jālādē ik pēc 200km.


Pirms apm 100 gadiem man bija volvo 850 ar 2bļe5 bendzīna matoru
tam bija 70 l bāka un braucot uz 200 ar to pietika 2 stundām. jebšu 400 km

Ja M3 ir 55 l bāka, tad braucot uz 200 kmh, cik ilgi / tālu var pabraukt ?
Esiet godīgi

P.S. nevajag te rakstīt, cik ilgā laikā var uzpildīt bāku. Es zinu
Offline
Mizx
07. May 2024, 18:44 #5638

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 5790

Braucu ar:


07 May 2024, 14:36:56 @shirminieks rakstīja:

07 May 2024, 14:21:09 @Elviss rakstīja:
Es īsti vairs nesaprotu, tikko EV bija ātrākais, tad izrādās līdz 100, tagad jau 60 un pa 130 ātrāk neiet.

Beigās būs līdz 30kmh saulainā dienā no 13:00-15:00 pie temperatūras 15-20c

a excelī viss zajebis


BEV ar 10% nospiestu gāzes pedāli skan/jūtās tāpat kā ar 100% nospiestu gāzes pedāli, un vienmeŗ atrodas 'ideālajā' apgriezienu diapazonā; lai no ICE saņemtu 100% jaudu ir tam ir jābūt 'ideālajā' apgriezienu diapazonā - vai nu tas nozīmē aizkavi kamēr no 'komforta/eco' pārnesuma pārslēdz uz optimālo, vai visu laiku braukšanu tahometra augšējā tertilē.

Viens jautājums - cik bieži ikdienā jūs griežat savus dīzeļus / benzīnus līdz redline?

BEV ir pieejami 100% jaudas jebkurā mirklī.
Reālu auto savā mūžā esi redzējis? Man jau 90-to gadu vidus auto max jauda bija plašā diapazonā, no kaut kādiem 4000rpm. Redline - 6500rpm. Kāda griešana līdz redlainam, ja mazliet uzgāzē un pietiek? Pamatīgi gāzēt vajag tikai tiem, kam plaukšķenes izpūtējā, bet tās tur nav ne jaudai, ne dinamikai, kur nu vēl klusumam un latei.
Offline
martins_usars
07. May 2024, 19:15 #5639

Kopš: 01. May 2023

Ziņojumi: 844

Braucu ar: 2.0TDI

Ar rūpīgu vērību izlasīju pēdējās lapas. Radniecība starp keksiku un širminieku vairs nav noliedzama Tā arī nesaprotu kurš uzvarēja? širminieks vai sīvā pudele?
Offline
foobar
07. May 2024, 20:33 #5640

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6014

Braucu ar: M57TU2D30

Tak visi, kas tagad brauc ar EV ir braukuši ar ICE ar ideālo griezi un jaudu pie 4k rpm

Parasti, kad BMW ieliek SPORT, auto tur min RPM pie 3k.

Neviens normāls cilvēks nebrauc ar SPORT ikdienā

EV Tev tas nav jādara, SPORT ir visu laiku, ko tur tik grūti saprast...
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo