Online
Pašreiz BMWPower skatās 228 viesi un 18 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektroauto EV
Autors | Ziņojums |
josi | 07. May 2024, 15:26 |
#5621
|
| Kopš: 24. May 2002
No: Sigulda
Ziņojumi: 3104
Braucu ar: Puf-puf
|
07 May 2024, 15:15:02 @shirminieks rakstīja:
07 May 2024, 15:08:21 @josi rakstīja:
Dyno stends stāsta ko pavisam citu
[IMG]
Nu tur pie lielāka ātruma vajadzētu augt rites pretestībai no gultņiem / mironenēm / ???. Vispār interesanti, ka Teslai tik progresīvi krītās jauda atkarībā no SOC (tas daudz kur lasīts).
Jebkurā gadījumā - runa ir par to, ka BEV'iem savas vienkāršības dēļ nav kārbas, un attiecīgi nav aiztures
Jā, protams, Teslai ir skarbie gultņi/mironenes, kur zudumos izdalās gandrīz 100KW enerģijas, acīmredzot siltuma veidā
Viens mīts par 100% jaudas pieejamību jebkurā mirklī jau ir apgāzts, kurš būs nākamais?
| Offline | | |
user | 07. May 2024, 15:26 |
#5622
|
| Kopš: 12. May 2020
Ziņojumi: 13756
Braucu ar:
|
07 May 2024, 15:15:02 @shirminieks rakstīja:
07 May 2024, 15:08:21 @josi rakstīja:
Dyno stends stāsta ko pavisam citu
[IMG]
Nu tur pie lielāka ātruma vajadzētu augt rites pretestībai no gultņiem / mironenēm / ???. Vispār interesanti, ka Teslai tik progresīvi krītās jauda atkarībā no SOC (tas daudz kur lasīts).
Jebkurā gadījumā - runa ir par to, ka BEV'iem savas vienkāršības dēļ nav kārbas, un attiecīgi nav aiztures
Tu zini, ka tā Tava aizsture ir dažāda arī visiem iekšdedzes auto? Cik bieži izvēloties auto Tu tam pievērsi uzmanību? Cik bieži salīdzinot iekšdedzes dzinējubauto Tu analizē šo aspektu?
| Offline | | |
Samsasi | 07. May 2024, 15:34 |
#5623
|
| Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4576
Braucu ar:
| Jopt, te nu gan pro raceri savakušies. Par sekundes simtdaļām.... Bet jautājums bija vienkarš - kur ir visi tie dinamiskie eV braucēji, kuri izmanto eV potenciālu, kuri paši to uzsver ka vienu no key fīčām - afigenno dinamiku....
Uz ielas viņus neesmu redzējis. | Offline | | |
shirminieks | 07. May 2024, 15:38 |
#5624
|
| Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1709
Braucu ar: 81
|
07 May 2024, 15:26:54 @user rakstīja:
07 May 2024, 15:15:02 @shirminieks rakstīja:
07 May 2024, 15:08:21 @josi rakstīja:
Dyno stends stāsta ko pavisam citu
[IMG]
Nu tur pie lielāka ātruma vajadzētu augt rites pretestībai no gultņiem / mironenēm / ???. Vispār interesanti, ka Teslai tik progresīvi krītās jauda atkarībā no SOC (tas daudz kur lasīts).
Jebkurā gadījumā - runa ir par to, ka BEV'iem savas vienkāršības dēļ nav kārbas, un attiecīgi nav aiztures
Tu zini, ka tā Tava aizsture ir dažāda arī visiem iekšdedzes auto? Cik bieži izvēloties auto Tu tam pievērsi uzmanību? Cik bieži salīdzinot iekšdedzes dzinējubauto Tu analizē šo aspektu?
Protams, ka dažādiem auto ir dažāda aizture - sākot no 2010'o gadu Toyota robotizētajām manuālajām kārbām, kur vajadzēja burtiski gaidīt 5-sekundes lai nomainītu robu, beidzot ar DSG/s-tronic, kam braucot 7'ajā ātrumā 6'ais jau ir 'sagatavots' un atliek tikai pārslēgt starp sajūgiem.
Es vienkārši raksturoju braukšanas īpašības/īpatnības - daži te cenšas pārliecināt, ka tas neeksistē, un motors, kam jāpārslēdz ātrumi ir tikpat atsaucīgs kā tāds, kas visu laiku atrodas @ peak-power. Tā ir vienkārša mehānika, ko lieliski ilustrē visi video ar rolling-start'iem - sākumā BEV'i aiziet (jo nav nekāda aizture), un viņus pēc pāris sekundēm noķer ICE. | Offline | | |
shirminieks | 07. May 2024, 15:42 |
#5625
|
| Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1709
Braucu ar: 81
|
07 May 2024, 15:26:27 @josi rakstīja:
07 May 2024, 15:15:02 @shirminieks rakstīja:
07 May 2024, 15:08:21 @josi rakstīja:
Dyno stends stāsta ko pavisam citu
[IMG]
Nu tur pie lielāka ātruma vajadzētu augt rites pretestībai no gultņiem / mironenēm / ???. Vispār interesanti, ka Teslai tik progresīvi krītās jauda atkarībā no SOC (tas daudz kur lasīts).
Jebkurā gadījumā - runa ir par to, ka BEV'iem savas vienkāršības dēļ nav kārbas, un attiecīgi nav aiztures
Jā, protams, Teslai ir skarbie gultņi/mironenes, kur zudumos izdalās gandrīz 100KW enerģijas, acīmredzot siltuma veidā
Viens mīts par 100% jaudas pieejamību jebkurā mirklī jau ir apgāzts, kurš būs nākamais?
Kur Tu redzi 100kw enerģijas zudumu atkarībā no apgriezieniem - paņemot 95% SOC-līkni pīķis ir 325kw @ 5500rpm, beidzoties ar ~260kw @ 10'500rpm.
Cik lielus 'drivetrain zudumus' parasti pieņem DYNO priekš pilnpiedziņas auto - 20%?
260/325 = 0.8 [ Šo ziņu laboja shirminieks, 07 May 2024, 15:43:03 ] | Offline | | |
Elviss | 07. May 2024, 15:49 |
#5626
|
| Kopš: 02. May 2006
Ziņojumi: 22123
Braucu ar: VAZ 2101 80'
|
07 May 2024, 15:34:21 @Samsasi rakstīja:
Jopt, te nu gan pro raceri savakušies. Par sekundes simtdaļām.... Bet jautājums bija vienkarš - kur ir visi tie dinamiskie eV braucēji, kuri izmanto eV potenciālu, kuri paši to uzsver ka vienu no key fīčām - afigenno dinamiku....
Uz ielas viņus neesmu redzējis.
līdz 60kmh dzerot latti esot momentāli, ātrāk nevajagot
-----------------
RT Translations | Offline | | |
JDS | 07. May 2024, 15:51 |
#5627
|
| Kopš: 18. Mar 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 10962
Braucu ar: 3, 5, TS, YP
|
07 May 2024, 14:36:56 @shirminieks rakstīja:
07 May 2024, 14:21:09 @Elviss rakstīja:
Es īsti vairs nesaprotu, tikko EV bija ātrākais, tad izrādās līdz 100, tagad jau 60 un pa 130 ātrāk neiet.
Beigās būs līdz 30kmh saulainā dienā no 13:00-15:00 pie temperatūras 15-20c
a excelī viss zajebis
BEV ar 10% nospiestu gāzes pedāli skan/jūtās tāpat kā ar 100% nospiestu gāzes pedāli, un vienmeŗ atrodas 'ideālajā' apgriezienu diapazonā; lai no ICE saņemtu 100% jaudu ir tam ir jābūt 'ideālajā' apgriezienu diapazonā - vai nu tas nozīmē aizkavi kamēr no 'komforta/eco' pārnesuma pārslēdz uz optimālo, vai visu laiku braukšanu tahometra augšējā tertilē.
Viens jautājums - cik bieži ikdienā jūs griežat savus dīzeļus / benzīnus līdz redline?
BEV ir pieejami 100% jaudas jebkurā mirklī.
Es tev jau vakar rakstiiju, tieshi taapat kaa Tu teici, ka visi nebraukaa ar ice sport mode+ tieshi taa pat, kaut vai tai pashai teslai lielaakaa dalja braukaa chill acceleration mode. Un tur tad tie paatrinajuma cipari ir pilniigi citi. [ Šo ziņu laboja JDS, 07 May 2024, 16:01:57 ] | Offline | | |
RaL | 07. May 2024, 15:53 |
#5628
|
| Kopš: 23. Jul 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 3571
Braucu ar: kruīzu
| ne par jaudas jautājumiem, hvz, varbūt stulbs jautājums.
Kā EV ir ar patēriņu? cik ļoti to ietekmē strauja paātrināsanās, salīdzinot ar mierīgāku braukšanu?
Benzīna motoriem dodot grīdā (gāze grīdā, augsti apgriezieni utt.) patēriņš kāpj strauji.
| Offline | | |
|
shirminieks | 07. May 2024, 15:58 |
#5629
|
| Kopš: 13. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1709
Braucu ar: 81
|
07 May 2024, 15:53:29 @RaL rakstīja:
ne par jaudas jautājumiem, hvz, varbūt stulbs jautājums.
Kā EV ir ar patēriņu? cik ļoti to ietekmē strauja paātrināsanās, salīdzinot ar mierīgāku braukšanu?
Benzīna motoriem dodot grīdā (gāze grīdā, augsti apgriezieni utt.) patēriņš kāpj strauji.
ICE galvenais neefektīvais ir bremzēšana (kinētiskā enerģija -> termālā enerģija) + ar motora apgriezienu skaitu pieaugoša iekšējā pretestība.
BEV'am tas ir daudz mazāk izteikts + bremzējot enerģiju atgūsti (līdz noteiktam bremzēšanas līmenim). | Offline | | |
Elviss | 07. May 2024, 17:10 |
#5630
|
| Kopš: 02. May 2006
Ziņojumi: 22123
Braucu ar: VAZ 2101 80'
| Un kā atšķiras patēriņš no papīrā rakstītā? Nav tā, ka krietni lielāka atskiriba, nekā ice auto papīros?
-----------------
RT Translations | Offline | | |
Lafter | 07. May 2024, 17:38 |
#5631
|
| Kopš: 23. Sep 2007
Ziņojumi: 28686
Braucu ar: wv
|
07 May 2024, 17:10:16 @Elviss rakstīja:
Un kā atšķiras patēriņš no papīrā rakstītā? Nav tā, ka krietni lielāka atskiriba, nekā ice auto papīros?
Jo ātrāk brauc, jo vairāk tērē. Jo agresīvāk, jo vairāk tērē. Tas pats, kas ar degvielu. Tikko viens ex useris atbrauca no Vācijas. Velkot uz 170-180 jālādē ik pēc 200km. Labāk pajautā cilvēkam kas nerauj kulakā uz + zīmi aķim, bet to auto lieto pēc būtības. Kā pakaļas pārvietotāju. Te daži pataisa no tā visa gandrīz vai ārpus planētu tehnoloģiju. Ko tikko saņēmuši. Interesantāk gan būtu palasît reālu pieredzi un reālus plusus un mīnusus. No el auto lietotājiem. Nevis pāris fanātu vājprāta herñu- es ļoti atvainojos.
Adekvāti pieaugušiem cilvēkiem vajag respektēt vienam otra izvēli un baigi neiespringt uz apkārtējo. Sajûta, ka daži iesēžoties savā EV automāta no rīta uzvelk starta setup-
Saslēdz hronometrus, pieslēdz exel. Un bauda galvu reibinošās milisekundes turpākos 800m līdz nākamajam krustojumam. Salīdzina datus un startē atkal, kad załais. Iekšdedzes fani atkal gāna Ev un otrādi. Katram tipam ir savi mīnusi un plusi. Tāpēc nav jāsaukā vienam otru. Dieva dèł bet arī pràtā jukt nevajag. Pieauguši cilvēki [ Šo ziņu laboja Lafter, 07 May 2024, 17:46:41 ]
----------------- Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.
Spama topiks
Jā! Man jūk komati. Tas dēļ ilga perioda komunicējot citās valodās.
| Offline | | |
uldens1 | 07. May 2024, 17:50 |
#5632
|
| Kopš: 28. Feb 2008
Ziņojumi: 16203
Braucu ar:
|
07 May 2024, 15:34:21 @Samsasi rakstīja:
Jopt, te nu gan pro raceri savakušies. Par sekundes simtdaļām.... Bet jautājums bija vienkarš - kur ir visi tie dinamiskie eV braucēji, kuri izmanto eV potenciālu, kuri paši to uzsver ka vienu no key fīčām - afigenno dinamiku....
Uz ielas viņus neesmu redzējis.
Tāpēc ka ikdienā 0-100 10-12sek. jau ir pilnīgi pietiekami,un tāpat reti kurš tādu dinamiku izmantos griežot redlainā,jābūt pistam galvā,lai no katra luksafora aizietu kā dragreisā,vai tas EV vai ICE | Offline | | |
treshaa_josla | 07. May 2024, 18:40 |
#5633
|
| Kopš: 07. Mar 2023
Ziņojumi: 445
Braucu ar:
|
07 May 2024, 17:38:32 @Lafter rakstīja:
Jo ātrāk brauc, jo vairāk tērē. Jo agresīvāk, jo vairāk tērē. Tas pats, kas ar degvielu. Tikko viens ex useris atbrauca no Vācijas. Velkot uz 170-180 jālādē ik pēc 200km.
Pirms apm 100 gadiem man bija volvo 850 ar 2bļe5 bendzīna matoru
tam bija 70 l bāka un braucot uz 200 ar to pietika 2 stundām. jebšu 400 km
Ja M3 ir 55 l bāka, tad braucot uz 200 kmh, cik ilgi / tālu var pabraukt ?
Esiet godīgi
P.S. nevajag te rakstīt, cik ilgā laikā var uzpildīt bāku. Es zinu | Offline | | |
Mizx | 07. May 2024, 18:44 |
#5634
|
| Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6204
Braucu ar:
|
07 May 2024, 14:36:56 @shirminieks rakstīja:
07 May 2024, 14:21:09 @Elviss rakstīja:
Es īsti vairs nesaprotu, tikko EV bija ātrākais, tad izrādās līdz 100, tagad jau 60 un pa 130 ātrāk neiet.
Beigās būs līdz 30kmh saulainā dienā no 13:00-15:00 pie temperatūras 15-20c
a excelī viss zajebis
BEV ar 10% nospiestu gāzes pedāli skan/jūtās tāpat kā ar 100% nospiestu gāzes pedāli, un vienmeŗ atrodas 'ideālajā' apgriezienu diapazonā; lai no ICE saņemtu 100% jaudu ir tam ir jābūt 'ideālajā' apgriezienu diapazonā - vai nu tas nozīmē aizkavi kamēr no 'komforta/eco' pārnesuma pārslēdz uz optimālo, vai visu laiku braukšanu tahometra augšējā tertilē.
Viens jautājums - cik bieži ikdienā jūs griežat savus dīzeļus / benzīnus līdz redline?
BEV ir pieejami 100% jaudas jebkurā mirklī.
Reālu auto savā mūžā esi redzējis? Man jau 90-to gadu vidus auto max jauda bija plašā diapazonā, no kaut kādiem 4000rpm. Redline - 6500rpm. Kāda griešana līdz redlainam, ja mazliet uzgāzē un pietiek? Pamatīgi gāzēt vajag tikai tiem, kam plaukšķenes izpūtējā, bet tās tur nav ne jaudai, ne dinamikai, kur nu vēl klusumam un latei. | Offline | | |
martins_usars | 07. May 2024, 19:15 |
#5635
|
| Kopš: 01. May 2023
Ziņojumi: 1026
Braucu ar: BMW 530i, VW Passat 2.0TDI, AR Giulia 2.0T
| Ar rūpīgu vērību izlasīju pēdējās lapas. Radniecība starp keksiku un širminieku vairs nav noliedzama Tā arī nesaprotu kurš uzvarēja? širminieks vai sīvā pudele? | Offline | | |
foobar | 07. May 2024, 20:33 |
#5636
|
| Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6033
Braucu ar: M57TU2D30
| Tak visi, kas tagad brauc ar EV ir braukuši ar ICE ar ideālo griezi un jaudu pie 4k rpm
Parasti, kad BMW ieliek SPORT, auto tur min RPM pie 3k.
Neviens normāls cilvēks nebrauc ar SPORT ikdienā
EV Tev tas nav jādara, SPORT ir visu laiku, ko tur tik grūti saprast... | Offline | | |
|
martins_usars | 07. May 2024, 20:43 |
#5637
|
| Kopš: 01. May 2023
Ziņojumi: 1026
Braucu ar: BMW 530i, VW Passat 2.0TDI, AR Giulia 2.0T
| kas liedz ICE nospiest pedāli kickdown? jebkurā režīmā būs max jauda kā TOGA [ Šo ziņu laboja martins_usars, 07 May 2024, 20:43:28 ] | Offline | | |
foobar | 07. May 2024, 20:48 |
#5638
|
| Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6033
Braucu ar: M57TU2D30
| Protams, ka noteiktos apstākļos viss būs, ja esi gatavs šim svarīgajam brīdim.
EV gadījumā nav jābūt gatavam, vienkārši ir...
BMW M kārbai ir 7 ātrumi, BMW kārbai EV kārbai nav ātrumu, par ko te vispār ir runa...
| Offline | | |
kexxx | 07. May 2024, 20:48 |
#5639
|
| Kopš: 12. Dec 2010
Ziņojumi: 12318
Braucu ar:
|
07 May 2024, 19:15:05 @martins_usars rakstīja:
Ar rūpīgu vērību izlasīju pēdējās lapas. Radniecība starp keksiku un širminieku vairs nav noliedzama Tā arī nesaprotu kurš uzvarēja? širminieks vai sīvā pudele?
omg, kas par uzbraucienu ilgi domāji? | Offline | | |
martins_usars | 07. May 2024, 20:53 |
#5640
|
| Kopš: 01. May 2023
Ziņojumi: 1026
Braucu ar: BMW 530i, VW Passat 2.0TDI, AR Giulia 2.0T
|
07 May 2024, 20:48:12 @kexxx rakstīja:
07 May 2024, 19:15:05 @martins_usars rakstīja:
Ar rūpīgu vērību izlasīju pēdējās lapas. Radniecība starp keksiku un širminieku vairs nav noliedzama Tā arī nesaprotu kurš uzvarēja? širminieks vai sīvā pudele?
omg, kas par uzbraucienu ilgi domāji?
Kādas 5 sekundes pie sevis paķiķināju negribu zagt laurus cipargalvam, viņš bija pirmais, kurš norādīja uz iespējamiem radurakstiem powerī, ņemot vērā centību, neatlaidību un skillu interneta faitos | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|