Online
Pašreiz BMWPower skatās 137 viesi un 19 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektroauto EV
Autors | Ziņojums |
megakakis | | Kopš: 07. Jun 2012
Ziņojumi: 58
Braucu ar:
| Brīvdienās sanāca pabraukt ar jaunu i3.
Es teiktu ļoti dinamisks un lielisks auto. Nobraukums ar vienu uzlādi ~ 300 km.
Ja kādam ir piedāvājumā mazlietots ar 120Ah, tad PM. | Offline | | |
kkas | | Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 9322
Braucu ar: Alfu
| Nu no otras puses, ja nebūtu subsīdiju, nevienam nebūtu interese EV attīstīt, kur nu vēl tādos tempos kā šobrīd. Tas ir vienkārši veids kā veicināt strauju attīstību. Kapitālisms pat ja tālajā nākotnē nodokļi paliks tādi paši, tad vismaz atkritīs jaunajiem un lietotajiem EV dafiga apkopju izmaksas. Nomaini bačas un bremzes vienu reizi auto mūžā un rullē | Offline | | |
smudo | | Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3633
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
25 Jun 2020, 15:20:24 @kkas rakstīja:
Nu no otras puses, ja nebūtu subsīdiju, nevienam nebūtu interese EV attīstīt, kur nu vēl tādos tempos kā šobrīd. Tas ir vienkārši veids kā veicināt strauju attīstību. Kapitālisms pat ja tālajā nākotnē nodokļi paliks tādi paši, tad vismaz atkritīs jaunajiem un lietotajiem EV dafiga apkopju izmaksas. Nomaini bačas un bremzes vienu reizi auto mūžā un rullē
EV Eiropas razotaji attista del ES regulam, kas jau tagad ir speka un no 2020. Gada netirgojot EV, faktiski vairs nav iespejas ieklauties CO2 limitos (95g/1km). Par katru parsniegto gramu ir sods X auto skaits, kas lielo razotaju gadijuma var rezulteties daudzos demitos milj EUR soda naudas. Savukart, subsidijas ir stimuls pircejiem, jo ja razotaji razos, bet klienti nepirks EV loti lielos apjomos, tad nekas nemainisies. | Offline | | |
depo | | Kopš: 09. Jan 2006
Ziņojumi: 20951
Braucu ar: Zirgu
|
25 Jun 2020, 14:45:28 @megakakis rakstīja:
Brīvdienās sanāca pabraukt ar jaunu i3.
Es teiktu ļoti dinamisks un lielisks auto. Nobraukums ar vienu uzlādi ~ 300 km.
Ja kādam ir piedāvājumā mazlietots ar 120Ah, tad PM.
Jaunākajiem ir vairāk zs un 120Ah baterija, bet tiem līdz 2018 manuprāt, ir 60 vai 94Ah un zs mazāk. Tur no 300km ne smakas nebūs. No 2018 nāca i3s.
Cenas manā skatījumā ļoti labas par EV un vēl pie tam BMW. Dīvaini, ka viņi tik milzīgi daudz tirgojas un par labām cenām....[ Šo ziņu laboja depo, 25 Jun 2020, 18:21:10 ] | Offline | | |
KristsK | | Kopš: 22. Aug 2005
No: Ikšķile
Ziņojumi: 2729
Braucu ar: uzrakstu www.margas.lv
|
25 Jun 2020, 15:20:24 @kkas rakstīja:
Nu no otras puses, ja nebūtu subsīdiju, nevienam nebūtu interese EV attīstīt, kur nu vēl tādos tempos kā šobrīd. Tas ir vienkārši veids kā veicināt strauju attīstību. Kapitālisms pat ja tālajā nākotnē nodokļi paliks tādi paši, tad vismaz atkritīs jaunajiem un lietotajiem EV dafiga apkopju izmaksas. Nomaini bačas un bremzes vienu reizi auto mūžā un rullē
Tāpat jaremontē piekare, jāmaina antifrizs , bremžu, reduktora eļļas, bremzes ik pa 3 gadi, ja nav keramika un citi sūdiņi .
----------------- METĀLA IZSTRĀDĀJUMI , GRILU GALERIJA šeit
| Offline | | |
depo | | Kopš: 09. Jan 2006
Ziņojumi: 20951
Braucu ar: Zirgu
|
25 Jun 2020, 18:38:49 @KristsK rakstīja:
Nomaini bačas un bremzes vienu reizi auto mūžā un rullē
Un baterija maksās 1/4 no mašīnas vērtības. Galā, izmaksu ziņā, tas pats, kas remontēt vairāku gadu garumā iekšdedzes dzinēja mašīnu. | Offline | | |
DeeCee | | Kopš: 29. Jun 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 9264
Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber
| ja uztaisīs +/- šādu parametru bateriju(~2 mil km/16 gadi), to mainīs reizē ar mašīnu
https://www.bbc.com/news/technology-52966178
nezinu, vai jaunu auto pircējus baigi pisīs tas, ka želejnieks nevarēs braukt ar 15 gadus vecu vācu premium nopisteni.[ Šo ziņu laboja DeeCee, 25 Jun 2020, 19:42:56 ] | Offline | | |
depo | | Kopš: 09. Jan 2006
Ziņojumi: 20951
Braucu ar: Zirgu
| Gan jau attīstīsies ne OEM bateriju nozare, tāpat kā telefoniem/elektro instrumentiem/auto detaļām utt. | Offline | | |
|
edmundo | | Kopš: 17. May 2004
Ziņojumi: 584
Braucu ar: Forester XT
|
25 Jun 2020, 18:42:52 @depo rakstīja:
25 Jun 2020, 18:38:49 @KristsK rakstīja:
Nomaini bačas un bremzes vienu reizi auto mūžā un rullē
Un baterija maksās 1/4 no mašīnas vērtības. Galā, izmaksu ziņā, tas pats, kas remontēt vairāku gadu garumā iekšdedzes dzinēja mašīnu.
Nu nu. Tāpat kā vairums saviem 8 gadu vecajiem dīzeļiem DPF, EGR utt. "remontē"
Būs pieprasījums pēc budžeta risinājumiem, būs piedāvājumi. Slavik iz Vilnjusa salīmēs no 500 vecām iPhone baterejām elementu pa lēto un mauks tālāk. | Offline | | |
smudo | | Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3633
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
26 Jun 2020, 16:38:53 @edmundo rakstīja:
25 Jun 2020, 18:42:52 @depo rakstīja:
25 Jun 2020, 18:38:49 @KristsK rakstīja:
Nomaini bačas un bremzes vienu reizi auto mūžā un rullē
Un baterija maksās 1/4 no mašīnas vērtības. Galā, izmaksu ziņā, tas pats, kas remontēt vairāku gadu garumā iekšdedzes dzinēja mašīnu.
Nu nu. Tāpat kā vairums saviem 8 gadu vecajiem dīzeļiem DPF, EGR utt. "remontē"
Būs pieprasījums pēc budžeta risinājumiem, būs piedāvājumi. Slavik iz Vilnjusa salīmēs no 500 vecām iPhone baterejām elementu pa lēto un mauks tālāk.
Kā būs, to mēs nezinām, bet viena mobilā telefona baterija ir ap 10Wh, kas nozīmē, ka, piemēram, aktuālā BMW I3 kapacitātes sasniegšanai (38 kWh -neatceros - bruto vai neto), vajag aptucenu 4000 telefonu bateriju (katrs aptuveni zina, cik retail un wholesale maksā viena aftermarket baterija un var veikt aprēķinus tikai par izejmateriāliem) un tur ar salīmešanu nekas neatrisināsies, jo auto bateriju vadības sistema ir izstrādāta konkrētais OEM baterijas struktūrai, kas ir jāsaglabā, vai arī jāpārprogrammē auto vadība atbilstoši aftermarket risinājumam.
Vēl ir jāņem vērā, ka pašreiz pat ražotāji nespēj sevi apgādāt ar pietiekamu skaitu bateriju un kamēr nebūs cita tehnoloģija, tuvākajā laikā nekas nemainīsies, tādēļ nav pamata domāt, ka aftermarket tirgū tās baterijas metīs pakaļ pa lēto. No otras puses, ja būs pieprasījums, agri vai vēlu radīsies arī kaut kāds piedāvājums. Līdzīgi kā iRobot OEM un aftermarket baterijas, kur otrās ir ietilpīgākas un lētākas, bet atkal - EV tomēr nav iRobots | Offline | | |
megakakis | | Kopš: 07. Jun 2012
Ziņojumi: 58
Braucu ar:
| Labdien,
Interesē uzlādes stacija privātmājā, plānots lādēt i3.
Iesakiet pie kā vērsties, aptuvenās izmaksas stacijai, utt. | Offline | | |
markelis | | Kopš: 28. Oct 2002
Ziņojumi: 12927
Braucu ar: eFku
| Varu par sapraatiigu ciparu uztaisiit aakjus, ar ko uzmest vadus tuvaakajai 0,4 kV liinijai | Offline | | |
toolis | | Kopš: 13. Jan 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 1787
Braucu ar: xc90 / cbr1000rr
|
26 Jun 2020, 17:31:08 @smudo rakstīja:
26 Jun 2020, 16:38:53 @edmundo rakstīja:
25 Jun 2020, 18:42:52 @depo rakstīja:
25 Jun 2020, 18:38:49 @KristsK rakstīja:
Nomaini bačas un bremzes vienu reizi auto mūžā un rullē
Un baterija maksās 1/4 no mašīnas vērtības. Galā, izmaksu ziņā, tas pats, kas remontēt vairāku gadu garumā iekšdedzes dzinēja mašīnu.
Nu nu. Tāpat kā vairums saviem 8 gadu vecajiem dīzeļiem DPF, EGR utt. "remontē"
Būs pieprasījums pēc budžeta risinājumiem, būs piedāvājumi. Slavik iz Vilnjusa salīmēs no 500 vecām iPhone baterejām elementu pa lēto un mauks tālāk.
Kā būs, to mēs nezinām, bet viena mobilā telefona baterija ir ap 10Wh, kas nozīmē, ka, piemēram, aktuālā BMW I3 kapacitātes sasniegšanai (38 kWh -neatceros - bruto vai neto), vajag aptucenu 4000 telefonu bateriju (katrs aptuveni zina, cik retail un wholesale maksā viena aftermarket baterija un var veikt aprēķinus tikai par izejmateriāliem) un tur ar salīmešanu nekas neatrisināsies, jo auto bateriju vadības sistema ir izstrādāta konkrētais OEM baterijas struktūrai, kas ir jāsaglabā, vai arī jāpārprogrammē auto vadība atbilstoši aftermarket risinājumam.
Vēl ir jāņem vērā, ka pašreiz pat ražotāji nespēj sevi apgādāt ar pietiekamu skaitu bateriju un kamēr nebūs cita tehnoloģija, tuvākajā laikā nekas nemainīsies, tādēļ nav pamata domāt, ka aftermarket tirgū tās baterijas metīs pakaļ pa lēto. No otras puses, ja būs pieprasījums, agri vai vēlu radīsies arī kaut kāds piedāvājums. Līdzīgi kā iRobot OEM un aftermarket baterijas, kur otrās ir ietilpīgākas un lētākas, bet atkal - EV tomēr nav iRobots
ar EV ir vēl vieglāk kā telefoniem vai irobotiem, bateriju moduļi pārsvarā sastāv no 18650 baterijām, vajadzīgs tik pareizais BMS un softs lai auto māk sarunāties ar moduli. | Offline | | |
elbruss | | Kopš: 12. May 2006
Ziņojumi: 1003
Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes
|
29 Jun 2020, 16:34:36 @toolis rakstīja:
ar EV ir vēl vieglāk kā telefoniem vai irobotiem, bateriju moduļi pārsvarā sastāv no 18650 baterijām, vajadzīgs tik pareizais BMS un softs lai auto māk sarunāties ar moduli.
18650 formātu cik atceros, tad lieto tikai Tesla. Visi pārējie ražotāji parsvarā pako baterejas no tādām kā plāksnēm (apmēram kā mobilo telefonu akumulatori tikai lielāki). Sanāk vairāk enerģijas mazākā tilpumā.[ Šo ziņu laboja elbruss, 29 Jun 2020, 16:42:04 ] | Offline | | |
smudo | | Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3633
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
29 Jun 2020, 15:39:21 @megakakis rakstīja:
Labdien,
Interesē uzlādes stacija privātmājā, plānots lādēt i3.
Iesakiet pie kā vērsties, aptuvenās izmaksas stacijai, utt.
Ko Tu domā ar uzlādes staciju? Lai lādētu 7kWh stundā pietiek ar standarta elektrības pieslēgumu un jānopērk uzlādes ierīce, pimēram, šāda:
https://elektrumveikals.lv/lv/majai/e-auto-uzlade/uzlades-ierices
Vakarā pieslēgsi un no rīta auto akumulators būs pilns. | Offline | | |
1986 | | Kopš: 25. Jan 2015
Ziņojumi: 305
Braucu ar: 3 dāmām un ar V8
| Šeit vari arī notestēt uz vietas
Wallbox uzlādes | Offline | | |
|
JankyLV | | Kopš: 23. Jul 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 3038
Braucu ar: imperialblau
|
29 Jun 2020, 15:39:21 @megakakis rakstīja:
Labdien,
Interesē uzlādes stacija privātmājā, plānots lādēt i3.
Iesakiet pie kā vērsties, aptuvenās izmaksas stacijai, utt.
Ieej google, ieraksti wallbox type2, uzliec lapas latviešu valodā un šķirsti. | Offline | | |
ParaTr00per | | Kopš: 07. Oct 2005
Ziņojumi: 2056
Braucu ar: alumīnija spaini vai spaini bez vāka
|
29 Jun 2020, 15:39:21 @megakakis rakstīja:
Labdien,
Interesē uzlādes stacija privātmājā, plānots lādēt i3.
Iesakiet pie kā vērsties, aptuvenās izmaksas stacijai, utt.
ja nav baigā saspringuma par "ļaļaļkām" - vai kaut no Aļika. nāk no Vācijas, ~ nedēļas laikā | Offline | | |
ak | | Kopš: 24. Jul 2003
Ziņojumi: 275
Braucu ar: LR
| Nav īsti precīzi. i3 lādējas ar 3 fāzēm un ir draudzīgs mazākiem pieslēgumiem. 7 kW uzlādes stacijas tērē līdz pat 32A, jo visu jaudu ņem no vienas fāzes. Uzlādes stacija maksā ap 500 EUR un tik pat daudz var sanākt par pieslēgšanu. Bet, protams, var atrast dārgākas stacijas
29 Jun 2020, 22:32:12 @Nixx rakstīja:
29 Jun 2020, 15:39:21 @megakakis rakstīja:
Labdien,
Interesē uzlādes stacija privātmājā, plānots lādēt i3.
Iesakiet pie kā vērsties, aptuvenās izmaksas stacijai, utt.
Jautājumi:
1. cik liels španis pieejams ?
bmw ņem pretī 11 kW, tas ir 16 A
Ja ir mājai pienāk vismaz 20 A, sariktē dinamisko tarifu, lai lādē pa nakti. Tad walbox vajag ar visu 11 kw jaudu
Ja ir 16 A vai mazāk mājas ieejā - nu tad jāsamierinās ar 7 walboxu. Nu un tad zūd laime no nakts lētās elektrības.
2. vai tas pasākums fiksēts vai plāno kaut ko mainīt.
Ja 100 % fix, tad ņem un skrūvē klāt pie sienas dajebko, no aļika čudām līdz teslas walboxam.
Principā atšķiras tikai dizains, funkcijas ir +/-. Lai tikai ir p1 noskaidrotā jauda
Ok, dažiem tur ir autorizācija un uzskaite. Ja ir risks, ka kaimiņš var pizģīt špani, tad par to vēl jādomā.
Ja domā vizināties apkārt - https://www.nrgkick.com
Iebrauc pie šiem, visu ok izstāstīs https://www.energolukss.lv/shop/category/precu-...des-iekartas-153
| Offline | | |
ParaTr00per | | Kopš: 07. Oct 2005
Ziņojumi: 2056
Braucu ar: alumīnija spaini vai spaini bez vāka
| +1 par Energolukss, ja pašam nav skaidrības ko/kā. tur čaļi naudu nesaņem tāpat vien. | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|