Online
Pašreiz BMWPower skatās 149 viesi un 17 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: E39 M52B20 TU 2000. gada
Autors | Ziņojums |
makukaka | | Kopš: 28. Apr 2016
No: Sigulda
Ziņojumi: 113
Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!
|
17 Dec 2023, 20:45:13 @sys9291 rakstīja:
17 Dec 2023, 18:55:14 @makukaka rakstīja:
17 Dec 2023, 17:26:10 @sys9291 rakstīja:
pirmskata lambdu voltāžas es te neredzu....
Var gadīties, ka INPA instalācija greiza...
Vai tad pašā pirmajā bildē, pirmās divas rindas nav tieši pirms katu lambdas? nu jā abas rāda 0.42v, tāpat kā pēc-katu lambdas.
Ok pameklēšu citu versiju INPAi, var jau būt ka nav riktīgi kaut kas, paldies par ieteikumu!
o sorry - kaut kur aizskatījos - tiešām ir...
Nākošā dīvainība - zonde neiet, bet apsilde 0 otrajā bankā. Un kas ar vadiem līdz zondēm? Zondēm apsildes pretestību samērīji? Varbūt kaut kāds čipsis ir ierakstīts iekš DME?
P.S man ir nācies mainīt DME pēc metināšanas darbiem, jo tieši zondēm ieejas bija nokurinātas...ka tikai nav tāds pats gadījums...
Vadi līdz zondēm vizuāli OK, bez rižikiem un ruslaniem, bet ideja laba, pārbaudīšu ar multimetri. Pretestības pašam zondēm neesmu mērījis, kkur lasīju internetos, ka viņas ar multimetriem nevaz nevarot mērīt, jo tad sadegot, tāpēc pat neriskēju, tomēr var mēģināt izmērīt? Nu jā, sliktāk jau nebūs | Offline | | |
makukaka | | Kopš: 28. Apr 2016
No: Sigulda
Ziņojumi: 113
Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!
|
17 Dec 2023, 19:39:26 @kexxx rakstīja:
sorry, ja bija jau kkur rakstīts... bet vai tur ir "parasts" obd štekeris?
ja ir- vai ir mēģināts ar kkādu elm sūdiņu un android progu pieslēgties un palūrēt lambdu voltāžas?
Ir parastais obd zem stūres, bet es slēdzos pie tā diagnostiskā štekera kas ir zem haubes, apaļais 20 pin, tad ir k+dcan un usb kabelis uz laptopu, laptopu parasti nolieku uz torpēdas, lai varu redzēt reālajā laikā rādījumus kamēr gazeju utt[ Šo ziņu laboja makukaka, 17 Dec 2023, 21:26:56 ] | Offline | | |
RSAWorkshop | | Kopš: 13. Dec 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 7054
Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31
| Ir variants par vecām zondēm kas nereaģē un vēl mošanglis auto ar greiziem vadiem
----------------- RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993 | Offline | | |
sys9291 | | Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5203
Braucu ar: F20 R1200RT
|
17 Dec 2023, 21:31:22 @RSAWorkshop rakstīja:
Ir variants par vecām zondēm kas nereaģē un vēl mošanglis auto ar greiziem vadiem
PAr grieziem vadiem diez vai, vecas sastingušas zondes gan var būt - tapēc pēc vadu pārbaudes ieteiktu vismaz vienu zondi nomanīt pret jaunu, ja izmaiņu nav - tad jāskatās dziļāk... jo teorētiski jau var būt kaut kas sačipots - bet to jau KAross apgaismos labāk...[ Šo ziņu laboja sys9291, 17 Dec 2023, 21:44:14 ] | Offline | | |
kexxx | | Kopš: 12. Dec 2010
Ziņojumi: 12306
Braucu ar:
| es personīgi sāktu ar apsildi- izmērītu vai zondei ir pretestība, jābūt kkādiem omiem, ja ir- tātad apsildes elements dzīvs
tālāk, iedarbinātu auto un pamērītu, vai uz apsildi pienāk 12v
ja apsilde nedarbojas, zonde neatdzīvosies
edit: vai tur pre cat zondes ir "parastās" vai wideband? [ Šo ziņu laboja kexxx, 17 Dec 2023, 21:54:25 ] | Offline | | |
sys9291 | | Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5203
Braucu ar: F20 R1200RT
|
17 Dec 2023, 21:52:37 @kexxx rakstīja:
es personīgi sāktu ar apsildi- izmērītu vai zondei ir pretestība, jābūt kkādiem omiem, ja ir- tātad apsildes elements dzīvs
tālāk, iedarbinātu auto un pamērītu, vai uz apsildi pienāk 12v
ja apsilde nedarbojas, zonde neatdzīvosies
edit: vai tur pre cat zondes ir "parastās" vai wideband?
1. bez apkures zonde strādā, bet ilgāk jārūzina
2. Wideband ir 5V nevis 1V... | Offline | | |
kexxx | | Kopš: 12. Dec 2010
Ziņojumi: 12306
Braucu ar:
|
17 Dec 2023, 22:01:25 @sys9291 rakstīja:
17 Dec 2023, 21:52:37 @kexxx rakstīja:
es personīgi sāktu ar apsildi- izmērītu vai zondei ir pretestība, jābūt kkādiem omiem, ja ir- tātad apsildes elements dzīvs
tālāk, iedarbinātu auto un pamērītu, vai uz apsildi pienāk 12v
ja apsilde nedarbojas, zonde neatdzīvosies
edit: vai tur pre cat zondes ir "parastās" vai wideband?
1. bez apkures zonde strādā, bet ilgāk jārūzina
2. Wideband ir 5V nevis 1V...
1) mana vienīgā pieredze bija tieši bembim, kuram pārlūza apsildes vads pie zondes un viņa nestrādāja necik, arī ilgi braucot
2) wideband zondēm diagnostika parasti nerāda voltus, bet lambda vērtību | Offline | | |
sys9291 | | Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5203
Braucu ar: F20 R1200RT
|
17 Dec 2023, 22:12:06 @kexxx rakstīja:
17 Dec 2023, 22:01:25 @sys9291 rakstīja:
17 Dec 2023, 21:52:37 @kexxx rakstīja:
es personīgi sāktu ar apsildi- izmērītu vai zondei ir pretestība, jābūt kkādiem omiem, ja ir- tātad apsildes elements dzīvs
tālāk, iedarbinātu auto un pamērītu, vai uz apsildi pienāk 12v
ja apsilde nedarbojas, zonde neatdzīvosies
edit: vai tur pre cat zondes ir "parastās" vai wideband?
1. bez apkures zonde strādā, bet ilgāk jārūzina
2. Wideband ir 5V nevis 1V...
1) mana vienīgā pieredze bija tieši bembim, kuram pārlūza apsildes vads pie zondes un viņa nestrādāja necik, arī ilgi braucot
2) wideband zondēm diagnostika parasti nerāda voltus, bet lambda vērtību
uz tiem gadiem widebandam (man liekas, ka īsti viņš wideband nebija) rādīja voltus..., pie kam ja atmiņa neviļ tas bija uz E36... bet varu kļūdīties... un zonde maksāja kosmosu...
Aizkata zonde bez apkures neies, bet pirmskata vismaz izrādīs dzīvības zīmes un protams ne tukšgaitā... Protams mērījumi nebūs korekti... | Offline | | |
|
kexxx | | Kopš: 12. Dec 2010
Ziņojumi: 12306
Braucu ar:
| nu, lai kādas tur zondes nebūtu, apsildes pārbaude būtu vienkāršākais, ar ko sākt | Offline | | |
Elna | | Kopš: 09. Jan 2022
Ziņojumi: 58
Braucu ar:
| Pirmkārt – Siemens DME Rough run menu tiek rādīts firing order.
Otrkārt – Rough run NAV ‘’korekcijas’’. Tā ir cilindru mehāniskā efektivitāte. Palielināts bar rādījums – samazināta efektivitāte.
Treškārt – ja runa ir/bija par atsevišķiem cilindriem un to problēmām, kādēļ tika mocīti mezgli, kas ir kopīgi visiem cilindriem? Tur pat loģikas nav.
Par zondēm – nē, E36 nebija platjoslas zondes. Nē, 5V nebija platjoslas zonde. Tā bija zonde, kuras Rint mainās atkarībā no skābekļa satura.
Platjoslas zondes nekad nav bijušas 5V un to darbības princips ir radikāli savādāks/atšķirīgs.
Otrās bankas zondi nesilda, jo, acīmredzot, DME konstatējis apsildes ķēdes pārrāvumu.
Pirmās bankas zondi silda (vismaz DME izejā), bet tās ķīmiskā efektivitāte ir 0.
Būtu skaisti paskatīt Nernsta pretestības – ja nekļūdos, šiem DME tās var redzēt. | Offline | | |
kexxx | | Kopš: 12. Dec 2010
Ziņojumi: 12306
Braucu ar:
| čau, | Offline | | |
HiJaCKeR | | Kopš: 04. Aug 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 4648
Braucu ar: BMW E90 330i
| neraksta ar garumzīmēm | Offline | | |
sys9291 | | Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5203
Braucu ar: F20 R1200RT
|
17 Dec 2023, 22:44:39 @Elna rakstīja:
Pirmkārt – Siemens DME Rough run menu tiek rādīts firing order.
Otrkārt – Rough run NAV ‘’korekcijas’’. Tā ir cilindru mehāniskā efektivitāte. Palielināts bar rādījums – samazināta efektivitāte.
Treškārt – ja runa ir/bija par atsevišķiem cilindriem un to problēmām, kādēļ tika mocīti mezgli, kas ir kopīgi visiem cilindriem? Tur pat loģikas nav.
Par zondēm – nē, E36 nebija platjoslas zondes. Nē, 5V nebija platjoslas zonde. Tā bija zonde, kuras Rint mainās atkarībā no skābekļa satura.
Platjoslas zondes nekad nav bijušas 5V un to darbības princips ir radikāli savādāks/atšķirīgs.
Otrās bankas zondi nesilda, jo, acīmredzot, DME konstatējis apsildes ķēdes pārrāvumu.
Pirmās bankas zondi silda (vismaz DME izejā), bet tās ķīmiskā efektivitāte ir 0.
Būtu skaisti paskatīt Nernsta pretestības – ja nekļūdos, šiem DME tās var redzēt.
zondes apsildi šie DME izslēdz ne tikai apsildes ķēdes pārrāvuma gadījumā, bet arī daudzos citos gadījumos...
P.S bez powera laikam nevar... [ Šo ziņu laboja sys9291, 18 Dec 2023, 09:56:26 ] | Offline | | |
makukaka | | Kopš: 28. Apr 2016
No: Sigulda
Ziņojumi: 113
Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!
| Biš iedziļinājos lambdās, sapratu ka esmu nepareizi saslēdzis visas 4 - tobiš, pirms kaķiku lambdas (2x baltie vadi, pelēkais un melnais) savienoju ar tādu pašu vadu krāsu otru štekera pusi, un tā abiem pirms katu sensoriem, savukārt pēc katu sensoriem vienai pusei no savienojuma štekera ir arī 2x balti, pelēks un melns vadi, bet otrs konektora gals ir ar krāsainiem vadiem. Cik skatījos tagad internetā, tad parasti pirms katu lambdu sensoriem tikai vienai konektora pusei ir balti/pelēki/melni vadi, otrai pusei jābūt ar krāsainajiem vadiem....
Izmērīšu tad pretestības apsildītājiem, un pārlikšu pareizi pa krāsām, tad jau skatīsies ko rādis... [ Šo ziņu laboja makukaka, 18 Dec 2023, 14:06:42 ] | Offline | | |
sys9291 | | Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5203
Braucu ar: F20 R1200RT
|
18 Dec 2023, 14:03:26 @makukaka rakstīja:
Biš iedziļinājos lambdās, sapratu ka esmu nepareizi saslēdzis visas 4 - tobiš, pirms kaķiku lambdas (2x baltie vadi, pelēkais un melnais) savienoju ar tādu pašu vadu krāsu otru štekera pusi, un tā abiem pirms katu sensoriem, savukārt pēc katu sensoriem vienai pusei no savienojuma štekera ir arī 2x balti, pelēks un melns vadi, bet otrs konektora gals ir ar krāsainiem vadiem. Cik skatījos tagad internetā, tad parasti pirms katu lambdu sensoriem tikai vienai konektora pusei ir balti/pelēki/melni vadi, otrai pusei jābūt ar krāsainajiem vadiem....
Izmērīšu tad pretestības apsildītājiem, un pārlikšu pareizi pa krāsām, tad jau skatīsies ko rādis...
aizkatalizatoru zondes vari pat nevienot klāt, katalizatoru (kuri visdrīzāk jau sen ir miruši) kontrole tavā gadījumā visdrīzāk tikai traucēs... Iesākumam kļūdas par šīm zondēm var neņemt vērā...
Ja tic shēmai no zondes pelēkie vadi ir apsilde, no mašīnas puses sarkans ar baltu ir + brūns -, ko regulē DME. Kuru pie kura pelēkā slēgt ir vienalga.
Kādas krāsas vadi tev nāk no mašīnas puses? Paši štepseļi zondes un mašīnas pusē ir?[ Šo ziņu laboja sys9291, 18 Dec 2023, 14:33:53 ] | Offline | | |
kexxx | | Kopš: 12. Dec 2010
Ziņojumi: 12306
Braucu ar:
| nevajag neko bakstīt bez sajēgas- sameklē internetā shēmu, kurā štekerī ko ir jāpieslēdz un saslēdz pareizi | Offline | | |
|
makukaka | | Kopš: 28. Apr 2016
No: Sigulda
Ziņojumi: 113
Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!
| Ok, tātad, samērīju apsildītāju pretestības uz pre-katu lambdām, abām divām sanāca ap 1.8 Ohm pretestība.
ierakstīju vēl video kā simptomi izskatās. Man šķiet ka varbūt arī saliku 1 bankas lamdas štekeri ar 2 bankas sensora vadiem un vice versa, varbūt ka problēmas ir 2 bankā.
Te video:
https://youtu.be/CTk6HAD3iNo
P.s. Aizbraucu līdz darbam ar lamdām savienotām kā video (aiz katu lambdas nepieslēgtas, pirmskatu lambdas pārslēgtas no vienādkrāsas štekeru pusēm uz dažādkrāsu, kas slēdzas klāt pašam lambdas štekerim)
Pēc subjektīvām sajūtām šķiet ka auto palicis "rezkāks", labāka atsaucība kad iedod čībā.
Pa 26km +/- patēriņu pēc paneļa uzrādīja 8.4l/100km, pirmstam bija ap 9-9.9 kkur.
Lai nebūtu jāvadās tikai pēc subjektīvām sajūtām, pielieku arī 2x screenshotus no kaut kādas telefona aplikācijas itkā drag reisam
2x bildes pēc linka, pirmā pirms nepilniem 2. Mēnešiem uzņemta kad lambdas bija "nepareizi" saslēgtas, otrā šodien: https://imgur.com/a/g4e1j4t
p.s.s. Inpa arī pārinstalēta no 0 cita versija[ Šo ziņu laboja makukaka, 19 Dec 2023, 15:42:36 ] | Offline | | |
sys9291 | | Kopš: 13. Jun 2003
No: Ogre
Ziņojumi: 5203
Braucu ar: F20 R1200RT
|
19 Dec 2023, 12:16:03 @makukaka rakstīja:
Ok, tātad, samērīju apsildītāju pretestības uz pre-katu lambdām, abām divām sanāca ap 1.8 Ohm pretestība.
ierakstīju vēl video kā simptomi izskatās. Man šķiet ka varbūt arī saliku 1 bankas lamdas štekeri ar 2 bankas sensora vadiem un vice versa, varbūt ka problēmas ir 2 bankā.
Te video:
https://youtu.be/CTk6HAD3iNo
te nu tu vari elementāri pārbaudīt vai esi pareizi vadus pievienojis, tev pirmā bankā kustība zondes voltāžā ir, tātad ja esi pareizi savienojis, tad atslēdzot 4,5,6 cilindra zondi nekam nevajadzētu mainīties...(ja neskaita kļūdas, par otrās bankas zondi un tās apsildi...
P.S pašlaik vienmērības rādītajus varam neskatīties | Offline | | |
makukaka | | Kopš: 28. Apr 2016
No: Sigulda
Ziņojumi: 113
Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!
|
19 Dec 2023, 12:59:15 @sys9291 rakstīja:
19 Dec 2023, 12:16:03 @makukaka rakstīja:
Ok, tātad, samērīju apsildītāju pretestības uz pre-katu lambdām, abām divām sanāca ap 1.8 Ohm pretestība.
ierakstīju vēl video kā simptomi izskatās. Man šķiet ka varbūt arī saliku 1 bankas lamdas štekeri ar 2 bankas sensora vadiem un vice versa, varbūt ka problēmas ir 2 bankā.
Te video:
https://youtu.be/CTk6HAD3iNo
te nu tu vari elementāri pārbaudīt vai esi pareizi vadus pievienojis, tev pirmā bankā kustība zondes voltāžā ir, tātad ja esi pareizi savienojis, tad atslēdzot 4,5,6 cilindra zondi nekam nevajadzētu mainīties...(ja neskaita kļūdas, par otrās bankas zondi un tās apsildi...
P.S pašlaik vienmērības rādītajus varam neskatīties
Jā šo darīšu next, no rīta nebija pārāk daudz laika, ātri safilmēju/apgriezu video un laidu uz darbu | Offline | | |
makukaka | | Kopš: 28. Apr 2016
No: Sigulda
Ziņojumi: 113
Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!
|
19 Dec 2023, 12:59:15 @sys9291 rakstīja:
19 Dec 2023, 12:16:03 @makukaka rakstīja:
Ok, tātad, samērīju apsildītāju pretestības uz pre-katu lambdām, abām divām sanāca ap 1.8 Ohm pretestība.
ierakstīju vēl video kā simptomi izskatās. Man šķiet ka varbūt arī saliku 1 bankas lamdas štekeri ar 2 bankas sensora vadiem un vice versa, varbūt ka problēmas ir 2 bankā.
Te video:
https://youtu.be/CTk6HAD3iNo
te nu tu vari elementāri pārbaudīt vai esi pareizi vadus pievienojis, tev pirmā bankā kustība zondes voltāžā ir, tātad ja esi pareizi savienojis, tad atslēdzot 4,5,6 cilindra zondi nekam nevajadzētu mainīties...(ja neskaita kļūdas, par otrās bankas zondi un tās apsildi...
P.S pašlaik vienmērības rādītajus varam neskatīties
Mazliet pačakarējos ar šo, īsumā situācija tāda: pārliekot kontaktu uz 2 banku, kļūdas met tik un tā par 1 bankas kontaktiem, ik pa pāris minūtēm izmet arī kā pārāk rich. Pēc grafika arī dīvaina aina, uz 1 bankas lamdu, neilgi pēc dzinēja palaišanas, uzrāda korekciju (stft) ap +30, tad ik pa sekundei, divām, vērtība krīt pa pāris procentiem. Tad pēc pāris minūtēm nonāk līdz 0, un neilgi pēc tā uzmetas divi p03xx par 4/6 cilindru, un tieši tad arī aiziet gluks ka dzinējs sāk raustīties. Notīrot kļūdu, scenārijs atkārtojas. Saliekot abas bankas pie štekeriem, kļūda metas tik un tā par pirmo. Tiesa gan, pieslēdzot elm327 un tunerpro, viņš redz lambdas līknes tikai pirmās bankas upstream lambdai, mainīt savā starpā savienojumus starp bankām, paliek kļūda par pirmo banku, bet līkni otrajai šā vai tā nerāda. (pieļauju domu, ka aplikācija ¢čakarejas, kkad pieslēgšos ar inpu pārbaudīt). Nočekoju ar multimetru, apsildes ķēdei abām lambdām uz aukstu dzinēju pretestības ap 1,6 ohm, (multimetrs nav tas precīzākais uz mazām pretestībām). Bija doma pievienot tiem kontaktiem veco vape boxmod, viņš precīzi mēra pretestību, un pie reizes varēs pamēģināt vai uzdodot čadu, nepazūd pretestības).
Pārbaudīju arī vai pienāk uz apsildi, uz abiem štekeriem ap 11.6v +/-. Pārbaudīju vēl pie reizes degvielas spiedienu uz reikas, tur viss kā vajag, darbojošam tukšgaitā dzinējam gandrīz precīzi 3.5 bar.
Pēc svētkiem ielīdīšu līdz DME pārbaudīt vai nav zaļais piemeties kontaktiem, vai arī kāds vads pušu.
BTW, kadam varbūt ir pieejama Info, cik daudz kg/h mafam "jāēd" gaiss pie noteiktiem apgriezieniem? Forumos redzēju, ka ap 13kg/h esot pa daudz, citur saka ka ir OK, nu tieši divlitrenei m52b tu. Mazums varbūt mafs nekorektas vērtības dod pie kaut kādiem rpm?
Starp citu, priecīgus svētkus, laimi, prieku,veselību! [ Šo ziņu laboja makukaka, 30 Dec 2023, 14:15:58 ] | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, linda, marihuans, noisex, smudo
|