Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 196 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
Instigater
07. Jan 2020, 21:01 #681

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW

Nebūs tik traki, būs kā Statoilā jau tagad pie dīzeļa sūkņiem, kur bulkas visi rij, it kā pilns, bet vajag tik bišk pagaidīt. Jo vairāk uzradīsies elektroauto, jo vairāk būs ātrās lādēšanas stacijas tajos kritiskajos tankos. No 10kV elektrolīnijas parasti tomēr var normāli nosmelt kilovatus.

Es vispār nesaprotu ko Statoils vēl bremzē, viņiem viss ir vislabākajā kārtībā, lai katrs elektroauto gribētu piestāt!

[ Šo ziņu laboja Instigater, 07 Jan 2020, 21:02:10 ]

Offline
smudo
07. Jan 2020, 21:21 #682

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3633

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Statoil (Cirkle K) jau sen kanadas retaileriem pieder. Pienemu, ka investicijas ir daudzi mil, bet LV nav pat 1k EV. Nav tur biznesa pagaidam. Un man uz laukiem & atpakal pie 270km. Citreiz ieskrienu pie senciem uz 1-2h sasveicinaties. Ar 200km range butu japrasa rozete katru reizi - tas nav nopietni un parasti ja kaut kur braucu lidz 3-4h - Vilna, Tallina, nekad pa celam nestajos - neredzu vajadzibu. Bet sakot no kadi 400-450km ar uzladi manam vajadzibam 99% gadijum pilniba pietiktu un ladet varetu garaza.
Offline
DeeCee
07. Jan 2020, 22:13 #683

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

Elektromotoru preikšrocība, ka jaudu var likt kā "pietiekoši"
Offline
sys9291
07. Jan 2020, 22:18 #684

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5204

Braucu ar: F20 R1200RT


07 Jan 2020, 20:59:08 @riddler rakstīja:
a jums nešķiet ka ātri vien būs tā ka pie katras uzlādes būs rinda ar 5-10 mašīnām ar pamīzt gribētājiem, deguna pūderētājām, kafijas dzērājiem un citiem dročītājiem

un viss tas - es te piespraudīšu fiksi palādēt būs viens vienīgs gemarojs nu kamēr ir maz trolejbusu vel ok, bišku vairāk mainstream un nu - hvz

esmu par elektro jo nu mūsdienu iekšdedze ir šausmas, bet normāls hibrīds anyway liekas labāks kompromiss.

ka alternatīva Plug/In hibrīds - kā sacīt jāsaka - ar ko gribu - ar to braucu...
Offline
DeeCee
07. Jan 2020, 22:36 #685

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber


07 Jan 2020, 22:20:16 @Nixx rakstīja:

07 Jan 2020, 20:59:08 @riddler rakstīja:
a jums nešķiet ka ātri vien būs tā ka pie katras uzlādes būs rinda ar 5-10 mašīnām ar pamīzt gribētājiem, deguna pūderētājām, kafijas dzērājiem un citiem dročītājiem

un viss tas - es te piespraudīšu fiksi palādēt būs viens vienīgs gemarojs nu kamēr ir maz trolejbusu vel ok, bišku vairāk mainstream un nu - hvz

esmu par elektro jo nu mūsdienu iekšdedze ir šausmas, bet normāls hibrīds anyway liekas labāks kompromiss.


Tu nenovērtē ekonomikas "neredzamās rokas" spēku
Tikko parādīsies kaut kāds +/- adekvāts pieprasījums, uz katra stūra varēsim lādēt. Momentāni tas pieprasījums tiks apmierināts. Es par to nešaubos
Lai tagad atvērtu DUS-u vajag ~ 1M €. Tā vismaz preses relīzēs viņi raxta. Tad El.Uz.St. vajag adekvātu pieslēgumu = ???, bet nu es teiktu - 50 k € Paši aparāti - 100 k. Kafūzi sataisīt - vēl 100 ? Nekādas licences, bīstamo tvertņu pases, sūkņu verifikācijas un

Jautājums būs - kā valsts regulēs, no elektrības iekasēs ceļa nodokli utt.

nav jau DUS jābūt, piemēram, lielveikalos vai daudzstāvu stāvvietās

https://www.motor1.com/news/389830/vw-mobile-ev-recharge-robot/
Offline
Instigater
07. Jan 2020, 23:28 #686

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW

EVdusus jau CSDD sabūvejis un bus vēl bišku. Tā teikt, apokalipses braucējiem ik pēc 50km ir ātrā uzlade jau tagad, bet pilnīgā nekurienē bez jebkāaa cita servisa. Tālāk jau esošie petrolDUSi un kafejuškas cemtisies ievilināt pie savas rozetes ar kafijām un bulkām un tie jau darbosies pēc tirgus likumiem. Pa tiešo elekrībā tir neviens nepelnīs, viss piķis nāks no papildpakalpojumiem. Lielveikalos, savukārt, neviena atro uzladi nevajag, tir laiku pavada ilgi un max 22kw wallboxi ar realo uzlades atrumu 3 līdz 11kw darbosies čista kā klientu pievilinātājs.

Wallbox izmaksas vispār nekādas. Ātrajai gan butu vēlams 10kv trafiņš netālu, ja grib vairāk par vienu auto apkalpot.

[ Šo ziņu laboja Instigater, 07 Jan 2020, 23:30:06 ]

Offline
uldens1
07. Jan 2020, 23:36 #687

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 16203

Braucu ar:


07 Jan 2020, 22:29:58 @Nixx rakstīja:
Nu un tad rajonos veči pa klusam darbinās mazos HES-us, un nemaksās OIK un sadales komponenti



Fendaam jau ir elektro traktors Nopietni
ne tikai,CAT arī un gan jau citiem brendiem ar ir,ja nav tad drīz būs
Offline
Vekio
08. Jan 2020, 11:22 #688

Kopš: 20. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 314

Braucu ar: elektroauto


07 Jan 2020, 21:59:18 @Nixx rakstīja:
Par cirķeli - viss 100 % legit. Tā arī ir
Man bija runāšana ar vienu viņu mārketinga čiksu. Tā man teica, ka esot plānā vienā stazionē ieviest T superčārdžeri. Pat ne cirķelī, bet viņu franšīznieks pie tā strādājot. Ādažnieki, laikam. Paši viņi taisa elektrifikācijas plānu, bet pagaidām no tā atdeve nav iespējama. Apkalpojot nepilnu 1k tazikus nekādu lielo € neuztaisīsi


Circle K sadarbosies ar IONITY


07 Jan 2020, 20:18:25 @Nixx rakstīja:
Ja es baigi nekļūdījos ar aprēķiniem, no enerģētikas viedokļa, LV benzīna veidā ieved tik pat daudz kWh cik saražo Daugavas kaskāde. Jau šodien visus lielos HESus mēs mierīgi varam aizstāt ar importēto enerģiju. Tas vnk arguments tiem, kuri purkšķ, ka priekš pilnīgas pārejas uz EV ir pa īsu ģenerācijas / pārvades jaudas.


Citāts no DienasBizness 30.decembra intervijas ar Latvenergo vadītāju: "Ja Latvijā visu autotransportu (700'000 auto), ieskaitot kravas, uz priekšu dzītu elektrība, tās patēriņš pieaugtu par aptuveni 30%, salīdzinot ar šodienas līmeni. Elektriskajiem tīkliem un elektroenerģijas ģenerācijai Latvijas apstākļos tā nav problēma." - vērtē Ā.Žīgurs.

[ Šo ziņu laboja Vekio, 08 Jan 2020, 11:23:21 ]

Offline
Damn
08. Jan 2020, 11:58 #689

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10803

Braucu ar:

Ja visi gribēs lādēt "pa lēto" naktī, tad nekāds lētais tarifs vairs nebūs

Tieši šobrīd pēc AST info izskatās, ka mēs vairāk importējam nekā eksportējam.
Offline
Instigater
08. Jan 2020, 14:50 #690

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW

Tāpēc, ka griezt turbīnas ar gāzi nav nemaz tik izdevīgi, kamēr cena ir zem kādiem 40 Eur par Mwh ziemā un zem 60Eur/Mwh vasarā, tikmēr TECos būs klusums.

Paskatieties Nordpoolā Norvēģijas apgabalu cenu dinamiku un viss būs skaidrs kā izskatīsies masveida elektroauto ietekme uz elektrības patēriņu un tarifiem.


Piemetu grafiski par vakardienu.
[url=https://ibb.co/QnvwJfv]
[/url]
[url=https://ibb.co/jwp27L9]
[/url]

[ Šo ziņu laboja Instigater, 08 Jan 2020, 15:06:21 ]

Offline
DimanC
08. Jan 2020, 17:44 #691

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 328

Braucu ar: elektrību


08 Jan 2020, 14:50:13 @Instigater rakstīja:


Paskatieties Nordpoolā Norvēģijas apgabalu cenu dinamiku un viss būs skaidrs kā izskatīsies masveida elektroauto ietekme uz elektrības patēriņu un tarifiem.

wroong.
no Norvēģijas nekādus secinājumus par elektroauto iespaidu uz patēriņu nevar veikt, vismaz ne no tevis ieliktajiem grafikiem.
Lielākā daļa mājsaimniecības tiek sildītas ar elektrību, un tas kā reiz intensīvāk notiek naktīs, kad aukstāks. Līdz ar to palielināts (salīdzinoši ar Latviju) patēriņš naktīs nebūt nenozīmē, ka tas ir dēļ EV.
Offline
viagris
08. Jan 2020, 18:07 #692

Kopš: 06. Jul 2004

Ziņojumi: 4699

Braucu ar:

Kas viņiem saules baterijas tik daudz vai kāpēc pa dienu tiek saražots vairāk, jeb naktī vienkārši izdevīgāk nevis ražot, bet iepirkt pa lēto ?
Offline
ATB
08. Jan 2020, 18:19 #693

Kopš: 21. Sep 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 5259

Braucu ar: ♛ ♛

Runājot par saules baterijām. Kāds tās jau ir uzlicis savai mājai? Ir vērts?
Offline
Instigater
08. Jan 2020, 22:48 #694

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW

Naktīs tik un tā razo tapēc, ka ir sacijas, kuras nemaz tā patēriņam līdzi raustīt nevar, atoms, ogles un citi cietie kurināmie, sūdu dedzinātavas, atjaunīgie vispār svēto kārtā, jo tur nauda nāk no paša ražošanas fakta vien.
Pa īstam labi patēriņam līdzi izstaigā HESi (zem minūtes) un daļēji gāzes TECi (ap stundu).

Saules baterijas izdevīgas ir tikai tad, kad pats uzreiz visu iztērē i tad atmaksāšanas periods ir ap 8-10 gadiem. Te nav Kalifornija ar 40 centiem par kilovatstundu dienas laikā.

[ Šo ziņu laboja Instigater, 08 Jan 2020, 22:51:31 ]

Offline
depo
18. Jan 2020, 08:57 #695

Kopš: 09. Jan 2006

Ziņojumi: 20950

Braucu ar: Zirgu

Elektro auto uzlādes jaunās cenas

:es braukšu ar elektro auto pa lēto:
Offline
smudo
18. Jan 2020, 09:36 #696

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3633

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Tas ir ātrās uzlādes tīkls ar uzlādes ātrumu līdz 300kw vienā h - vairāk gan jau domāts tiem, kas ceļo lielus attālumus, lai īsā laikā uzlādētu akumulatoru. Ikdienā visizdevīgāk uzlādēt EV būs mājās, gan izmaksu, gan laika ziņā (jo parasti tas notiks tad, kad auto netiek lietots un tevi nesatrauks lēnais uzlādes ātrums). Principā tagad ir redzams, cik tas pasākums reāli izmaksā, ja gribi kā minimums iziet pa nullēm, jo katras tādas stacijas izbūve un uzturēšana ir ļoti dārga. Līdz šim visi lietoja valsts (vai privāto) subsidētos uzlādes pasākumus publiskajās vietās, bet visiem pārejot uz EV, tas nav ilgtspējīgi, jo kādā brīdī tirgus ir "jāatver". Neaizmirstam, ka valstij kādā brīdī būs vēl jākompensē akcīzes ieņēmumu zudumi, kad lielākā daļa brauks ar EV.
Offline
viagris
18. Jan 2020, 09:45 #697

Kopš: 06. Jul 2004

Ziņojumi: 4699

Braucu ar:


18 Jan 2020, 08:57:44 @depo rakstīja:
Elektro auto uzlādes jaunās cenas
:es braukšu ar elektro auto pa lēto:

Reāli i teresanti būs redzēt vai patiešām kāds tur lādēs auto no 31. janvāra. Pa to cenu man šķiet pat lētāk ir vadāt līdzi ģeneratoru un lādēt ar to kurinot beņu
Nē nu psc 79 centi kWh
Mūsu bāleliņi ar OIK jāsūta apmācībās pie šiem
Offline
smilee45
18. Jan 2020, 09:48 #698

Kopš: 26. Jan 2014

Ziņojumi: 987

Braucu ar:


08 Jan 2020, 18:19:54 @ATB rakstīja:
Runājot par saules baterijām. Kāds tās jau ir uzlicis savai mājai? Ir vērts?

Arī apsveru uzlikt paneļus. Bet vēl līdz garāžai neesmu ticis, bet nu aktuāli tik un tā ir.
Pa lielam elektrība pati jau baigi nemaksā, bet oik un sso sastāda lielāko rēķina daļu.
Neesmu vēl apvaicājies. Skaidrs, ka patēriņš dienas laikā nav nekāda dižais darbi/ dārziņš. Bet kā ir, ja pa dienu teiksim 10kw saražoti nodoti tīklā un vakarā sakritis tā, ka varu visus 10kw izmantot, tad tik un tā sso un oik jāmaksā par tiem 10kw?
Offline
edzhaans
18. Jan 2020, 12:34 #699

Kopš: 15. Jan 2012

Ziņojumi: 7337

Braucu ar:


08 Jan 2020, 18:19:54 @ATB rakstīja:
Runājot par saules baterijām. Kāds tās jau ir uzlicis savai mājai? Ir vērts?

Efektivitāte zema, paneļus apdirš putni, jātīra, jāpisās, un nebūs tev tādi paneļi kā Dubaijā, kas sekos saulei.
Pačots būs rajonā, ka tev paneļi uz jumta. Labāk sildīt ūdeni ar kolektoru uz jumta.
Ja domā par mazu vēja ģeneratoru, arī šāviens garām. Birokrātija.
Pacel mājai energoefektivitāti, nomaini spuldzītes uz LED, neatstāj ligzdās visādus sūdus. Ekonomija būs.
Pagaidām jēga kā no elektroauto, stilīgi, dārgi, nav mainstrīms, vari kādā diskusijā pālī būdams iepirst, ka tev ir saules baterijas.
Mož, ja to pasākumu akumulē aķīšos, un gaismu palaiž tikai no tiem saules paneļiem mož jēga ir, citādi pagaidām grūti iedomāties.

[ Šo ziņu laboja edzhaans, 18 Jan 2020, 12:35:32 ]

Offline
viagris
18. Jan 2020, 12:54 #700

Kopš: 06. Jul 2004

Ziņojumi: 4699

Braucu ar:

Protams, viss jāmaksā, izdevīgi saules paneļi tikai ja pats visu izmanto, citādi aizmirsti. Akumulatori dārgi, ja vien vari kādu tesla baču no ebaja pievienot tīklam.
Šitas čalis visādus diy off grid risinājumus rāda . It kā neko kas baigi sarežģīts, arī bieži ir doma uzlikt paneļus, bet man kopš gāzes apkure un visur led patēriņš pagājušo mēness bija rekord liels 100kw
Cik papētīju, enefitam krietni izdevīgākas cenas paneļiem, ja nu kāds domā pie "operarora" ņemt
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo