Online

Pašreiz BMWPower skatās 191 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
Janchux_g
07. Jan 2020, 10:38 #661

Kopš: 24. Nov 2003

Ziņojumi: 627

Braucu ar: X5 4.6is


07 Jan 2020, 10:31:56 @V.I.P. rakstīja:
<95kmh

neesmu galeeji noskanjots pret taadiem elektroauto kaa, piemeeram, tesla, etron vai taycan, kameer tos izmanto kaa normaalu auto, t.i., ar a/c, apsildi seedekljiem, stuurei, utt., kaa arii brauc adekvaataa aatrumaa.

bet sevi mociit un domaat "cik izvilks" - tas nav normaali.


Bet pdomā no otras puses. Cik dienas gadā Tu nobrauc vairāk par tiem 95km?
Piemēram man ģimenē, laikam abiem šāds auto derētu. Dzīvojam pierīgā un es gandrīz katru dienu braucu uz Rīgu bet sieva tikai pāris km sīko aizved uz dārziņu. 90% darba dienu mēs nenobraucam pat tos 95km.
Brīvdienās gan. Vienmēr mēģinām kur aizbraukt un tad jau sanāk vairāk. Un es domāju ka mūsu dzīvesstils ir līdzīgs lielākajai daļai Rīgas/Pierīgas iedzīvotājiem, kur dzīvo puse no visas Latvijas iedzīvotājiem.

Sievai jau nu es tiešām varētu nopirkt šādu Leaf un viņai tas neradītu vispār nekādas problēmas.
Offline
Kalnz
07. Jan 2020, 10:41 #662

Kopš: 03. May 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 14312

Braucu ar:

https://kursors.lv/2020/01/07/sony-parsteidz-vi...n-s-elektroauto/

Offline
Janchux_g
07. Jan 2020, 10:42 #663

Kopš: 24. Nov 2003

Ziņojumi: 627

Braucu ar: X5 4.6is

Vai arī, paskatāmies no pavisam citas pozīcijas.

Latvijā vidējais nobraukums gadā ir 13 000km (https://www.csdd.lv/jaunumi/csdd-tehniskaja-aps...-atteica-bremzes).

Tas nozīmē ka vidēji, dienā cilvēki nobrauc 35km, braucot katru dienu vai 52km, braucot tikai darba dienās.

Vidējam Latvietim pilnībā pietiek ar šādu Leaf un vēl pāri paliek un pečku arī var sagriest līdz galam.
Offline
smudo
07. Jan 2020, 11:59 #664

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3633

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Gada ar ikdienas auto nobraucu 13-16k km. Pa nedelas dienam auto 90% stav pie majas un izkustas paris reizes. Weekenda parasti braucam uz laukiem (turp/atpakal 270km plus vel uz vietas) vai celojumos pa Latviju, kadas paris reizes pa Baltiju/Skandinaviju. Skatijos, ka lai ziema varetu veikt sos ierastis marsrutus, ks savac tos km, vajag EV ar WLTP range 500+km. Piemeram, VW ID.3 long range at 82 kwh bateriju (usable 77kwh) WLTP range ir 550km un real estimates highway range cold weather (-10 gradi) ir 320km. Sads jau varetu deret - maksas ari sapratigus 45k EUR (bazes cena). Bet nu atrakais, kad LV poe tada vares tikt, ir 2022. Gads? Tesla, kurai nav local dilera, netiktu apsverta.
Offline
smudo
07. Jan 2020, 12:51 #665

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3633

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Ja, dzivoju 20 min gajiena no darba un ikdiena pa pilsetu braucu ar velo un taksi. Sanak ka pamata nobraukums ir pa weekendiem - biezi 250-450km. Protams, parasti 2 dienas, bet negribas tagad domat pie kuras viesu majas vares tas 50kwh uzlade un kur nevares. Kamer nav plass tiks pa LV ar 150-300kwh uzladi, nedaudz ir jadoma lidzi plus vel diemzel parasti nekadi nesanak godigi kruizet uz 102 pec GPS, kas to range butiski vel samazina
Offline
DimanC
07. Jan 2020, 13:09 #666

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 328

Braucu ar: elektrību


07 Jan 2020, 12:51:39 @smudo rakstīja:

Protams, parasti 2 dienas, bet negribas tagad domat pie kuras viesu majas vares tas 50kwh uzlade un kur nevares. Kamer nav plass tiks pa LV ar 150-300kwh uzladi, nedaudz ir jadoma lidzi plus vel diemzel parasti nekadi nesanak godigi kruizet uz 102 pec GPS, kas to range butiski vel samazina
kas tie pa murgiem, kādi 150-300kwh? tāda infrastruktūra neadekvāti maksā.

pie viesu nama, kur paliec pa nakti, minimālajā gadījumā pietiek ar roztei vulgaris. 7..22kW AC uzlāde ir max, ko vajag - kamēr vakariņosi un gulēsi, pielādēs mašīnu līdz augšai.
Ātro uzlādi (50+kw DC) vajag pie restorāna ceļamalā - kamēr uzņem pusdienas, nepilnā stundā uzpilda līdz 80%.
Offline
smudo
07. Jan 2020, 13:18 #667

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3633

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

300kwh ir Ionity standarts, ko vini ievies ES un ari LV bus paris tadas stacijas. Audi Etron jau tagd var uzladet ar lidz 150kwh un Taycan ar lidz 300kwh. Pie sada uzlades tikla nebutu jameekle un jaskaidro, vai gala punkta kads man pa logu izvilks vadu uzladei, ka ari gari parbraucieni klutu ertaki!
Offline
viagris
07. Jan 2020, 15:32 #668

Kopš: 06. Jul 2004

Ziņojumi: 4699

Braucu ar:


07 Jan 2020, 15:17:31 @Nixx rakstīja:
EU velk uz hyper čārdžeru pusi

Aziāti - bateriju ātro swap.

Grūti teikt, kas foršāk

no fizikas viedokļa jau viss klāri sastājas. 1 petrolejas litrā ir ~ 12 kW
Ja lāde nāk ar 300 kW švunku, tad tas ir tā pat kā 25 L /1h ieliet bākā.
Bet EV ir ~ 4 X efektīvāka, tad sanāk, ka tāds čārdžeris iedod 100 L / h
Manam golfam TEORĒTISKI piedzītu pilnu aķi 7,2 minūtēs. Ti - 250 km reindžu


Nu Teslai tak arī bija sākotnēji ātrais swap's, bet redz aizgāja no tās idejas uz SuperChargeriem.
Diemžēl Tavs golfs ar max 40kw uzņemšanas jaudu var tikai sapņot par 300kw..
Offline
smudo
07. Jan 2020, 15:39 #669

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3633

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


07 Jan 2020, 15:17:31 @Nixx rakstīja:
EU velk uz hyper čārdžeru pusi

Aziāti - bateriju ātro swap.

Grūti teikt, kas foršāk

no fizikas viedokļa jau viss klāri sastājas. 1 petrolejas litrā ir ~ 12 kW
Ja lāde nāk ar 300 kW švunku, tad tas ir tā pat kā 25 L /1h ieliet bākā.
Bet EV ir ~ 4 X efektīvāka, tad sanāk, ka tāds čārdžeris iedod 100 L / h
Manam golfam TEORĒTISKI piedzītu pilnu aķi 7,2 minūtēs. Ti - 250 km reindžu



Tikai nem vera, ka tadu uzlades atrumu var preti nemt tikai relativi lieli akumulatori (vismaz pagaidam). Uzlades atrums un efektivitate ir viens no iemesliem, kadel Porsche izvelejas 800v sistemas arhitekturu pretstata 400v, ko izmanto visi parejie. Gan jau 10 gadu laik sis tehnologijas ies uz prieksu un cerams, ka bus investicijas (gan valsts, gan privatas), ari uzldes tikla. Lidz tam, lai ari EV der lielai dalai, bet tomer tiem ir ierobezots pielietojums. Es tagad pieleju baku un braucu 700-1000km (pie tam nekad neizbraucu tuksu baku) un tas, ka es ar savu 15k km gada nobraukumu ar EV varu ietupit 800 eur gada (veicu atru aprekinu), man nav pietiekams stimuls, lai no 50k eur A6 parsestos uz loti dargu 70k Etron (del ta ka tas ir reprezentacijas auto, sads scenarijs ir nereals) un komplekta sanemtu galvassapes par range. Kad bus VW ID3 long range pa solitajiem 45-50k eur, tad ari var sakt domat, pienemot, ka taja erti salidzis 5 cilveku gimene. Bet ja vajag katru dienu braukt pa pilsetu un gimene vajag divus auto, BMW I3, e-golfs utml auto ka otrais auto ir loti laba alternativa.

[ Šo ziņu laboja smudo, 07 Jan 2020, 15:43:24 ]

Offline
DeeCee
07. Jan 2020, 16:06 #670

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

https://twitter.com/reinis_aboltins/status/1214517507618492416
elektroauto lādēšanas laikā cenas pa nakti uzlādē auto, pa dienu tērē elektŗibu no auto

Offline
Bimmer
07. Jan 2020, 16:46 #671

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 24385

Braucu ar: Daimler Super V8, BMW 528iA, Audi A3 Sportback 2.0TFSI quattro

Pareizāk sakot, Wallbox
Offline
Instigater
07. Jan 2020, 17:10 #672

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW

Wallbox ir kas cits - tjipa uzskaitvedis/lielākas jaudas iedevējs no speciālās lādēšanas rozetes.

Jebšu tas pats auto līdzi nākošais lādētājs, tikai uz 3 fāzēm un ar lielāku strāvu. Pašu lādēšanas ātrumu gan tāpat nosaka auto invertors, jo wallbox neko pats nekonvertē, tikai ieslēdz/izslēdz un pasaka auto max rozetes jaudu.
Offline
Instigater
07. Jan 2020, 17:12 #673

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW

Par elektrības cenām, nedrīkst aizmirst, ka lielāko daļu izmaksu veido OIK un Sadales tīkls pat tad, kad elektrība maksā stipri virs tarifos noteiktā.

Starp citu, nevajag tā baigi priecāties, vasaras otrajā pusē cena būs augšā, jo TECi stāvēs klusi, bet sniegs un ūdens Skandināvijā nebūs, jo tas ar šito karstumu jau tagad būs notecējis uz jūru.

[ Šo ziņu laboja Instigater, 07 Jan 2020, 17:13:37 ]

Offline
viagris
07. Jan 2020, 17:18 #674

Kopš: 06. Jul 2004

Ziņojumi: 4699

Braucu ar:


07 Jan 2020, 16:46:31 @Bimmer rakstīja:
Pareizāk sakot, Wallbox

Tesla powerwall lādē iekšā ar 5kw, ja 2h praktiski pa brīvu dabūn elektrību un pārdod tos 10kw pa vidēji 2,5 centiem katru - esi nopelnījis diena 25 centus, gadā 91eur. Cena ap 7k eur powerwallam, kas atpelnīsies 77 gados ar nosacījumu, ka nedegradēsies bača..
Ja paša patēriņam, tad cita lieta, citādi arī saules enerģija nav izdevīga, ja to pārdod tīklam, tikai 100% ja paši izmanto, tad arī 8-10 gados atmaksājas. Brīnos, ka lielveikali pie mums neliek uz jumtiem, iespējams tiem pašiem gana salda cena elektrībai, lai nečakarētos
Offline
F50
07. Jan 2020, 18:14 #675

Kopš: 02. Jul 2016

Ziņojumi: 3018

Braucu ar: Nacionālo Populismu

Kriptomagnāti varētu sapirkt wallboxus, pa nakti no tīkla salādēt un pa dienu bliezt faņkikus augšā
Offline
AigarsV
07. Jan 2020, 18:16 #676

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 477

Braucu ar:

Neto patēriņa ietvaros būs arī jāsamaksā ap 0.06 (bez PVN) kwh par sadales pakalpojumiem un OIK. Attiecīgi šeit plānotās peļņas vietā drīzāk būs zaudējumi ap 0.50 EUR dienā.
Offline
peecise28
07. Jan 2020, 19:43 #677

Kopš: 19. Oct 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 3570

Braucu ar: r1100s, dažādi depresīvi auto

nez šis jau kādā tēmā ir bijis?
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=10158314498102269&id=22893372268
Offline
smudo
07. Jan 2020, 20:48 #678

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3633

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Tur jau ta lieta, ka tas long range nozime 300-400 km normali braucot pa soseju. Es jau neprasu 1300 km ar uzldi, ka savam tagadejam auto ar vienu baku gara parbrauciena rezima Bet piekritu, ka visiem to nevajag, ipasi ja tas nav vienigais auto.
Offline
DeeCee
07. Jan 2020, 20:48 #679

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

zbis aparāti, pēc ātruma spriežot gan jau b vai a1 vajadzētu, bet uz darbu braukt un pa mežu pavirināt tas ko vajag
Spied "Play", lai skatītos video!
Offline
Instigater
07. Jan 2020, 20:55 #680

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW

Da pilnīg pietiek ar 200km range, ja jābrauc pa Latvijas "ātrgaitas" šosejām, tāpat būsi izbesījies un gribēsi pamīzt, vot i tikmēr var pie lādētāja pielikt, kafiju ar pie reizes un kādu cīgu i skaties kā gribi, gan pašam vieglāk, gan atkal tie 200 km baterijā ir iezibināti.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo