Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 188 viesi un 20 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
bum_bumz
02. Oct 2024, 11:23 #6321

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6675

Braucu ar: E34

Kas tur ir ar tiem 36,5% ? Man laikus jāiepērk feti un pwm čipi alītī priekšdienām Gan jau ķīniet's ar kautko atbildēs. Un tad būs atkal riņķa dancis un Eiropas autiņi paliks proporcionāli dārgāki.
Offline
zebra
02. Oct 2024, 11:43 #6322

Kopš: 13. Aug 2009

Ziņojumi: 1988

Braucu ar: tavu mammu


02 Oct 2024, 08:35:31 @0xFFFF rakstīja:
Biju Londonā BYD stendā, no piecām mašīnām, trijām jau logā bija zīme, ka nopārdotas. Iedomājos, varbūt tas tāds mārketinga triks, lai pārējie domā, ka ļoti pieprasītas
+ arī tiek reklamēti vilinoši līzinga deali




ja EU tik ļoti nemīztu no Ķīnas un neliktu tādus ierobežojumus, kas tik ļoti sadārdzina Ķīnas EV, tirgus būtu daudz interesantāks.

Ķīnas EV auto izgriež pogas daudziem DE ražotājiem, jo īpaši pēc cenas.
Offline
0xFFFF
02. Oct 2024, 12:22 #6323

Kopš: 14. Jun 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 372

Braucu ar: e30 320i, e92m3, rAudi s3


02 Oct 2024, 11:08:54 @smudo rakstīja:
Labāk ieliec kādas vietējo reāliju bildes ar EV un savus iespaidus pēc Taycan testiem!

Ok, būs mani divi centi par taycaniem
Sanāca izbraukt ar FL base RWD taycan (zaļais) un FL 4S Cross Turismo (pelēkais).
Patēriņu es īpaši neskatos ne benzīna, ne EV mašīnām, tāpēc par to nevarēšu pakomentēt, bet kautkas ap 30kw/h uz 100 jārēķina, ja dinamiski braukā.
No vadāmības un 4fun, man labāk patika RWD (bet es vispār esmu RWD fans ), bet cross turismo gravel modē aŗī ir rear wheel bised un likās ļoti ok. Uzrāviens ar AWD, protams, citā līmenī. Pa slapju segumu sanāca ap 4 sekundēm līdz 100. Saķeres kontroli pat nemēģīnāju slēgt āŗā, bet ar ieslēgtu, mašīna tāpat ļāva diezgan dinamiski pabraukt.
Šie bija diezgan labi nokomplektēti, bet, kas tiešām pārsteidza, ka bāzes BOSE audio sistēma pašvaka (īpaši priekš 150k vērtas mašīnas). Otram burmister gan bija ļoti labs.
Patīkami pārsteidza Porsche adaptīvie led, ļoti laba izšķirtspēja, salīdzinot ar BMW laser gaismām.
Šīs varētu būt sapņu mašīnas ikdienai, bet vismaz es vēl kautkā nevaru sagremot, ka nav motora skaņa. Vienam bija Porsche Electric Sport Sound, kas ir labāk nekā nekas, bet nu ventilators ar trubu emocijas neizraisa. Lielai daļai drošvien arī patīk, ka mašīna klusa un šie ļoti labi nopakoti, bet uz šosejas tāpat kaitinošs troksnis no riepām.
Pēc izskata jau ļoti smuki, man īpaši cross turismo patīk, pāris bildes no telefona:






Offline
CP17
02. Oct 2024, 13:13 #6324

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli

Besy biezie

-----------------
Прогуляю вашу собачку, машину, квартиру, дом и дачу!
Online
Samsasi
02. Oct 2024, 13:26 #6325

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4375

Braucu ar:


02 Oct 2024, 11:43:52 @zebra rakstīja:

02 Oct 2024, 08:35:31 @0xFFFF rakstīja:
Biju Londonā BYD stendā, no piecām mašīnām, trijām jau logā bija zīme, ka nopārdotas. Iedomājos, varbūt tas tāds mārketinga triks, lai pārējie domā, ka ļoti pieprasītas
+ arī tiek reklamēti vilinoši līzinga deali




ja EU tik ļoti nemīztu no Ķīnas un neliktu tādus ierobežojumus, kas tik ļoti sadārdzina Ķīnas EV, tirgus būtu daudz interesantāks.

Ķīnas EV auto izgriež pogas daudziem DE ražotājiem, jo īpaši pēc cenas.
ir kādi longterm testi tiem byidui?
Offline
shirminieks
02. Oct 2024, 14:00 #6326

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1673

Braucu ar: 81


02 Oct 2024, 12:22:26 @0xFFFF rakstīja:

02 Oct 2024, 11:08:54 @smudo rakstīja:
Labāk ieliec kādas vietējo reāliju bildes ar EV un savus iespaidus pēc Taycan testiem!

Ok, būs mani divi centi par taycaniem
Sanāca izbraukt ar FL base RWD taycan (zaļais) un FL 4S Cross Turismo (pelēkais).
Patēriņu es īpaši neskatos ne benzīna, ne EV mašīnām, tāpēc par to nevarēšu pakomentēt, bet kautkas ap 30kw/h uz 100 jārēķina, ja dinamiski braukā.
No vadāmības un 4fun, man labāk patika RWD (bet es vispār esmu RWD fans ), bet cross turismo gravel modē aŗī ir rear wheel bised un likās ļoti ok. Uzrāviens ar AWD, protams, citā līmenī. Pa slapju segumu sanāca ap 4 sekundēm līdz 100. Saķeres kontroli pat nemēģīnāju slēgt āŗā, bet ar ieslēgtu, mašīna tāpat ļāva diezgan dinamiski pabraukt.
Šie bija diezgan labi nokomplektēti, bet, kas tiešām pārsteidza, ka bāzes BOSE audio sistēma pašvaka (īpaši priekš 150k vērtas mašīnas). Otram burmister gan bija ļoti labs.
Patīkami pārsteidza Porsche adaptīvie led, ļoti laba izšķirtspēja, salīdzinot ar BMW laser gaismām.
Šīs varētu būt sapņu mašīnas ikdienai, bet vismaz es vēl kautkā nevaru sagremot, ka nav motora skaņa. Vienam bija Porsche Electric Sport Sound, kas ir labāk nekā nekas, bet nu ventilators ar trubu emocijas neizraisa. Lielai daļai drošvien arī patīk, ka mašīna klusa un šie ļoti labi nopakoti, bet uz šosejas tāpat kaitinošs troksnis no riepām.
Pēc izskata jau ļoti smuki, man īpaši cross turismo patīk, pāris bildes no telefona:



Ar to pašu konkrēto Cross Turismo 4S sanāca diezgan pabraukt gan pa Rīgu, gan pa Vidzemi lielā elektroauto testa ietvaros, un, lai gan dinamika bija ļoti iespaidīga, gaita bija cieta (gan salīdzinot ar i5 M60, gan pat pret vienkāršāko Ioniq 6, kam nav pneima) un piekare skaļa (visticamāk dēļ 300+ platuma riepām) - slēgāju visus pneimas režīmus, bet kā mīkstāks nepalika tā nepalika

Tas pats i5 M60 šķita tikpat dinamisks, bet nesalīdzināmi komfortablāku piekari un klusāku piekari - bet nu BMW nav Porsche

[ Šo ziņu laboja shirminieks, 02 Oct 2024, 14:04:59 ]

Offline
IELEJAM
02. Oct 2024, 14:09 #6327

Kopš: 28. Jan 2008

Ziņojumi: 3188

Braucu ar: prieku


ir kādi longterm testi tiem byidui?

Ļoti neesmu iedziļinājies, bet pēdējā laikā youtube pilns ar krievu auto blogeru vaimanām par ķīnas autiņiem, kas pārņēmuši viņu tirgu.
Offline
XK220
02. Oct 2024, 14:12 #6328

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3261

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Lēnām domāju apgreidoties no Konas uz ko foršāku.
Pagaidām topā E-tron. Budžets tā līdz 30. I=Pace patīk, bet esmu dzirdējis briesmu stāstus par servisu. Tad vēl Tesla m3, bet servisa neesamība besy.
Offline
smudo
02. Oct 2024, 14:38 #6329

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3610

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


02 Oct 2024, 14:00:38 @shirminieks rakstīja:

02 Oct 2024, 12:22:26 @0xFFFF rakstīja:

02 Oct 2024, 11:08:54 @smudo rakstīja:
Labāk ieliec kādas vietējo reāliju bildes ar EV un savus iespaidus pēc Taycan testiem!

Ok, būs mani divi centi par taycaniem
Sanāca izbraukt ar FL base RWD taycan (zaļais) un FL 4S Cross Turismo (pelēkais).
Patēriņu es īpaši neskatos ne benzīna, ne EV mašīnām, tāpēc par to nevarēšu pakomentēt, bet kautkas ap 30kw/h uz 100 jārēķina, ja dinamiski braukā.
No vadāmības un 4fun, man labāk patika RWD (bet es vispār esmu RWD fans ), bet cross turismo gravel modē aŗī ir rear wheel bised un likās ļoti ok. Uzrāviens ar AWD, protams, citā līmenī. Pa slapju segumu sanāca ap 4 sekundēm līdz 100. Saķeres kontroli pat nemēģīnāju slēgt āŗā, bet ar ieslēgtu, mašīna tāpat ļāva diezgan dinamiski pabraukt.
Šie bija diezgan labi nokomplektēti, bet, kas tiešām pārsteidza, ka bāzes BOSE audio sistēma pašvaka (īpaši priekš 150k vērtas mašīnas). Otram burmister gan bija ļoti labs.
Patīkami pārsteidza Porsche adaptīvie led, ļoti laba izšķirtspēja, salīdzinot ar BMW laser gaismām.
Šīs varētu būt sapņu mašīnas ikdienai, bet vismaz es vēl kautkā nevaru sagremot, ka nav motora skaņa. Vienam bija Porsche Electric Sport Sound, kas ir labāk nekā nekas, bet nu ventilators ar trubu emocijas neizraisa. Lielai daļai drošvien arī patīk, ka mašīna klusa un šie ļoti labi nopakoti, bet uz šosejas tāpat kaitinošs troksnis no riepām.
Pēc izskata jau ļoti smuki, man īpaši cross turismo patīk, pāris bildes no telefona:



Ar to pašu konkrēto Cross Turismo 4S sanāca diezgan pabraukt gan pa Rīgu, gan pa Vidzemi lielā elektroauto testa ietvaros, un, lai gan dinamika bija ļoti iespaidīga, gaita bija cieta (gan salīdzinot ar i5 M60, gan pat pret vienkāršāko Ioniq 6, kam nav pneima) un piekare skaļa (visticamāk dēļ 300+ platuma riepām) - slēgāju visus pneimas režīmus, bet kā mīkstāks nepalika tā nepalika

Tas pats i5 M60 šķita tikpat dinamisks, bet nesalīdzināmi komfortablāku piekari un klusāku piekari - bet nu BMW nav Porsche


Mazākam trokšņu līmenim no riepām un lielākam komfortam jāņem base 19" diski, jo 21" diski ar 265mm un 305mm riepām tiešām nebūs klusi un komfortabli.

Par dinamiku - jāņem vērā, ka šis ir 4S, kas ir otrs lēnākais no Taycan Cross turismo range un nav pārsteigums, ka i5 top modelis M60 bija tikpat ātrs.
Offline
smudo
02. Oct 2024, 14:43 #6330

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3610

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


02 Oct 2024, 14:12:27 @XK220 rakstīja:
Lēnām domāju apgreidoties no Konas uz ko foršāku.
Pagaidām topā E-tron. Budžets tā līdz 30. I=Pace patīk, bet esmu dzirdējis briesmu stāstus par servisu. Tad vēl Tesla m3, bet servisa neesamība besy.


Lietotāju ļoti labi atsaucas par I-pace, bet tas tad, ja nesanāk ieberzties ar remontiem. Ja garantija beigusies vai drīz beigsies, tad neieteiktu, bet nu var cerēt, ka Tev paveiksies.
Offline
shirminieks
02. Oct 2024, 14:57 #6331

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1673

Braucu ar: 81


02 Oct 2024, 14:38:46 @smudo rakstīja:

02 Oct 2024, 14:00:38 @shirminieks rakstīja:

02 Oct 2024, 12:22:26 @0xFFFF rakstīja:

02 Oct 2024, 11:08:54 @smudo rakstīja:
Labāk ieliec kādas vietējo reāliju bildes ar EV un savus iespaidus pēc Taycan testiem!

Ok, būs mani divi centi par taycaniem
Sanāca izbraukt ar FL base RWD taycan (zaļais) un FL 4S Cross Turismo (pelēkais).
Patēriņu es īpaši neskatos ne benzīna, ne EV mašīnām, tāpēc par to nevarēšu pakomentēt, bet kautkas ap 30kw/h uz 100 jārēķina, ja dinamiski braukā.
No vadāmības un 4fun, man labāk patika RWD (bet es vispār esmu RWD fans ), bet cross turismo gravel modē aŗī ir rear wheel bised un likās ļoti ok. Uzrāviens ar AWD, protams, citā līmenī. Pa slapju segumu sanāca ap 4 sekundēm līdz 100. Saķeres kontroli pat nemēģīnāju slēgt āŗā, bet ar ieslēgtu, mašīna tāpat ļāva diezgan dinamiski pabraukt.
Šie bija diezgan labi nokomplektēti, bet, kas tiešām pārsteidza, ka bāzes BOSE audio sistēma pašvaka (īpaši priekš 150k vērtas mašīnas). Otram burmister gan bija ļoti labs.
Patīkami pārsteidza Porsche adaptīvie led, ļoti laba izšķirtspēja, salīdzinot ar BMW laser gaismām.
Šīs varētu būt sapņu mašīnas ikdienai, bet vismaz es vēl kautkā nevaru sagremot, ka nav motora skaņa. Vienam bija Porsche Electric Sport Sound, kas ir labāk nekā nekas, bet nu ventilators ar trubu emocijas neizraisa. Lielai daļai drošvien arī patīk, ka mašīna klusa un šie ļoti labi nopakoti, bet uz šosejas tāpat kaitinošs troksnis no riepām.
Pēc izskata jau ļoti smuki, man īpaši cross turismo patīk, pāris bildes no telefona:


Ar to pašu konkrēto Cross Turismo 4S sanāca diezgan pabraukt gan pa Rīgu, gan pa Vidzemi lielā elektroauto testa ietvaros, un, lai gan dinamika bija ļoti iespaidīga, gaita bija cieta (gan salīdzinot ar i5 M60, gan pat pret vienkāršāko Ioniq 6, kam nav pneima) un piekare skaļa (visticamāk dēļ 300+ platuma riepām) - slēgāju visus pneimas režīmus, bet kā mīkstāks nepalika tā nepalika

Tas pats i5 M60 šķita tikpat dinamisks, bet nesalīdzināmi komfortablāku piekari un klusāku piekari - bet nu BMW nav Porsche


Mazākam trokšņu līmenim no riepām un lielākam komfortam jāņem base 19" diski, jo 21" diski ar 265mm un 305mm riepām tiešām nebūs klusi un komfortabli.

Par dinamiku - jāņem vērā, ka šis ir 4S, kas ir otrs lēnākais no Taycan Cross turismo range un nav pārsteigums, ka i5 top modelis M60 bija tikpat ātrs.


Mana doma vairāk bija par to, ka no Taycan biju sagaidījis vairāk ikdienas 'lietojamības' ziņā - ka tas tiešām būs auto, ar kuru vari ikdienā braukt pa pilsētu/grants ceļiem, un tajā pašā laikā dinamiski braukt pa trasi.

Pa trasi tas auto tiešām ir fantastisks (ar preFL Sport Turismo 4S ir sanācis pa 333 braukt), bet, manuprāt, ir pārāk daudz kompromisi lai to auto izmantotu kā pilnvērtīgu 'daily' - piekare pat komforta režīmā ir cieta un skaļa; tādā ziņā i5 M60 varētu būt daudz labāks ikdienas kompromiss, it īpaši Touring versijā.
Offline
smudo
02. Oct 2024, 15:07 #6332

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3610

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Pašam maz sanācis braukt ar Taycan - FL ar 21" un pre-FL ar 19" riteņiem (abiem air suspension), bet bija jūtama atšķirība trokšņu un komforta līmenī. Bet piekrītu, ka ar 21" riteņiem (kādus parasti uzliek demo auto) pa Rīgu tas nav super komfotabls, lai gan nevar teikt, ka tie ļoti traucēja. Ja maršrutā regulāri grantenes (un Rīga), tad noteikti jāliek 19" rati vai max 20".
Offline
0xFFFF
02. Oct 2024, 15:20 #6333

Kopš: 14. Jun 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 372

Braucu ar: e30 320i, e92m3, rAudi s3

Nedaudz sanāca arī ar jauno macan EV pabraukt. 22" diski ar visu air suspension ļoti nekomfortabli pa Rīgas ielām. Ārpus Rīgas vēl nesanāca izbraukt, lasīt zemāk
Jau no pašā sākuma mašīnai bija problēmas ar blind spot, tad sāka vēl errori mesties, līdz vispār varis nevarēja pielaist (mazāk kā 100km tika nobraukti). Ar evakuatoru aizveda pie dīlera. Evakuators teica, ka taycaniem, kad tie tikko bija iznākuši, arī daudziem problēmas bija.

[ Šo ziņu laboja 0xFFFF, 02 Oct 2024, 15:21:15 ]

Offline
bum_bumz
02. Oct 2024, 15:48 #6334

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6675

Braucu ar: E34

Izskatās, ka bez ķīniešiem tāpat nepavilks, turklāt jābrauc apkārt Labās cerības ragam. Šā vai tā, būs dārgi
https://techcrunch.com/2024/09/24/northvolt-lay...attery-champion/
Offline
Mizx
02. Oct 2024, 23:15 #6335

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6068

Braucu ar:

Par auto cenu veidošanos jāatceras, ka daļa samaksātās auto vērtības ir par "datubāzi", par to, ka vēlāk jebkurā laikā varēs atrast jebkuru detaļu un to pasūtīt. Visi zina, ka ir autoražotāji, kam datubāzes ir labas un ir, kam detaļas atrodamas tikai ar problēmām. Pirms kādiem gadiem Mercedes pateica — 1/3 auto vērtības jūs samaksājat par fona datubāzes un attiecīgas noliktavas nomenklatūras uzturēšanu. Paņemam kādu ķīniešu EV, saprotam, ka uzņēmums ir faktiski tikko radies, datubāzes nav, kā ar to strādāt nav skaidrs, cik kas izmaksā nav skaidrs un kā būs pasūtāmas detaļas arī var nebūt skaidrs. Nometot 1/3 daļu cenas autoražotājiem ar pieredzi industrijā izrādās, ka ķīnas EV nemaz nav tik konkurētspējīgi, vienkārši viss ietaupījums ir uz servisa iespējām ilgtermiņā. Un tad jau sākas analizēšana cik tie auto ir zaļi, ja "viena releja" dēļ var nākties utilizēt visu auto.
Offline
AigarsV
02. Oct 2024, 23:16 #6336

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 472

Braucu ar:


02 Oct 2024, 14:12:27 @XK220 rakstīja:
Lēnām domāju apgreidoties no Konas uz ko foršāku.
Pagaidām topā E-tron. Budžets tā līdz 30. I=Pace patīk, bet esmu dzirdējis briesmu stāstus par servisu. Tad vēl Tesla m3, bet servisa neesamība besy.


Palasi etronam par:
1) lielās baterijas rekomendācijām saistībā ar uzlādes līmeni (man šķiet attiecas līdz 2023.g. sākumam ražotajiem)
2) par iespēju dzesēšanas šķīdumam satikties ar elektromotoriem uzbūves īpatnību dēļ
3) kkas ar panorāmas lūku arī bija

Es līdz galam nesapratu, cik šīs problēmas bieži notiek, bet forumos padaudz rskstīts.
Offline
bum_bumz
02. Oct 2024, 23:59 #6337

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6675

Braucu ar: E34


02 Oct 2024, 23:15:19 @Mizx rakstīja:
Par auto cenu veidošanos jāatceras, ka daļa samaksātās auto vērtības ir par "datubāzi", par to, ka vēlāk jebkurā laikā varēs atrast jebkuru detaļu un to pasūtīt. Visi zina, ka ir autoražotāji, kam datubāzes ir labas un ir, kam detaļas atrodamas tikai ar problēmām. Pirms kādiem gadiem Mercedes pateica — 1/3 auto vērtības jūs samaksājat par fona datubāzes un attiecīgas noliktavas nomenklatūras uzturēšanu. Paņemam kādu ķīniešu EV, saprotam, ka uzņēmums ir faktiski tikko radies, datubāzes nav, kā ar to strādāt nav skaidrs, cik kas izmaksā nav skaidrs un kā būs pasūtāmas detaļas arī var nebūt skaidrs. Nometot 1/3 daļu cenas autoražotājiem ar pieredzi industrijā izrādās, ka ķīnas EV nemaz nav tik konkurētspējīgi, vienkārši viss ietaupījums ir uz servisa iespējām ilgtermiņā. Un tad jau sākas analizēšana cik tie auto ir zaļi, ja "viena releja" dēļ var nākties utilizēt visu auto.

Par zaļumu vairs nerunāsim, visur viņi ir caurkrituši vēlēšanās, grēta pāris x pasēdējusi pie pogainajiem jeb persona non grata
Runājot par EV, ķīniešiem u.c. aziātiem kāreiz ir datubāze. Pa normālām cenām Oļegs un Gints metinās bačas un pārprogrammēs. MB u.c. oficiālie dīleri būs ilgi un dārgi
Neesmu skaitījis, bet aprīkojums stāvdrāžu remontam izmaksā mazāk kā powera minimālā
Kontrolieru čipi pārdzīvo vairākas auto paaudzes.
Reku 2000.g. vešenes kontrolieris https://www.aliexpress.com/item/100500475960124...%7Cquery_from%3A
Offline
Mizx
03. Oct 2024, 00:18 #6338

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6068

Braucu ar:


02 Oct 2024, 23:59:48 @bum_bumz rakstīja:

02 Oct 2024, 23:15:19 @Mizx rakstīja:
Par auto cenu veidošanos jāatceras, ka daļa samaksātās auto vērtības ir par "datubāzi", par to, ka vēlāk jebkurā laikā varēs atrast jebkuru detaļu un to pasūtīt. Visi zina, ka ir autoražotāji, kam datubāzes ir labas un ir, kam detaļas atrodamas tikai ar problēmām. Pirms kādiem gadiem Mercedes pateica — 1/3 auto vērtības jūs samaksājat par fona datubāzes un attiecīgas noliktavas nomenklatūras uzturēšanu. Paņemam kādu ķīniešu EV, saprotam, ka uzņēmums ir faktiski tikko radies, datubāzes nav, kā ar to strādāt nav skaidrs, cik kas izmaksā nav skaidrs un kā būs pasūtāmas detaļas arī var nebūt skaidrs. Nometot 1/3 daļu cenas autoražotājiem ar pieredzi industrijā izrādās, ka ķīnas EV nemaz nav tik konkurētspējīgi, vienkārši viss ietaupījums ir uz servisa iespējām ilgtermiņā. Un tad jau sākas analizēšana cik tie auto ir zaļi, ja "viena releja" dēļ var nākties utilizēt visu auto.

Par zaļumu vairs nerunāsim, visur viņi ir caurkrituši vēlēšanās, grēta pāris x pasēdējusi pie pogainajiem jeb persona non grata
Runājot par EV, ķīniešiem u.c. aziātiem kāreiz ir datubāze. Pa normālām cenām Oļegs un Gints metinās bačas un pārprogrammēs. MB u.c. oficiālie dīleri būs ilgi un dārgi
Neesmu skaitījis, bet aprīkojums stāvdrāžu remontam izmaksā mazāk kā powera minimālā
Kontrolieru čipi pārdzīvo vairākas auto paaudzes.
Reku 2000.g. vešenes kontrolieris https://www.aliexpress.com/item/100500475960124...%7Cquery_from%3A
Man ir mazliet cita informācija. Un šis šobrīd stipri bojā ķīnas iespējas. Šobrīd ir dots pagarinājums uz gadu, jo citādi pārāk daudz iekārtu un to elementu nespēj iziet kiberdrošības pārbaudes. Pirms mēneša biju konferencē Minhenē tieši par šo tematu saistībā ar ķīnas EV. Eiropas tirgū. Visu viņi neizlabos un vecas lietas arī ne, drošas daļu datubāzes šim nav, citādi jau būtu iesnieguši.
Offline
bum_bumz
03. Oct 2024, 00:55 #6339

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6675

Braucu ar: E34


03 Oct 2024, 00:18:49 @Mizx rakstīja:

02 Oct 2024, 23:59:48 @bum_bumz rakstīja:

02 Oct 2024, 23:15:19 @Mizx rakstīja:
Par auto cenu veidošanos jāatceras, ka daļa samaksātās auto vērtības ir par "datubāzi", par to, ka vēlāk jebkurā laikā varēs atrast jebkuru detaļu un to pasūtīt. Visi zina, ka ir autoražotāji, kam datubāzes ir labas un ir, kam detaļas atrodamas tikai ar problēmām. Pirms kādiem gadiem Mercedes pateica — 1/3 auto vērtības jūs samaksājat par fona datubāzes un attiecīgas noliktavas nomenklatūras uzturēšanu. Paņemam kādu ķīniešu EV, saprotam, ka uzņēmums ir faktiski tikko radies, datubāzes nav, kā ar to strādāt nav skaidrs, cik kas izmaksā nav skaidrs un kā būs pasūtāmas detaļas arī var nebūt skaidrs. Nometot 1/3 daļu cenas autoražotājiem ar pieredzi industrijā izrādās, ka ķīnas EV nemaz nav tik konkurētspējīgi, vienkārši viss ietaupījums ir uz servisa iespējām ilgtermiņā. Un tad jau sākas analizēšana cik tie auto ir zaļi, ja "viena releja" dēļ var nākties utilizēt visu auto.

Par zaļumu vairs nerunāsim, visur viņi ir caurkrituši vēlēšanās, grēta pāris x pasēdējusi pie pogainajiem jeb persona non grata
Runājot par EV, ķīniešiem u.c. aziātiem kāreiz ir datubāze. Pa normālām cenām Oļegs un Gints metinās bačas un pārprogrammēs. MB u.c. oficiālie dīleri būs ilgi un dārgi
Neesmu skaitījis, bet aprīkojums stāvdrāžu remontam izmaksā mazāk kā powera minimālā
Kontrolieru čipi pārdzīvo vairākas auto paaudzes.
Reku 2000.g. vešenes kontrolieris https://www.aliexpress.com/item/100500475960124...%7Cquery_from%3A
Man ir mazliet cita informācija. Un šis šobrīd stipri bojā ķīnas iespējas. Šobrīd ir dots pagarinājums uz gadu, jo citādi pārāk daudz iekārtu un to elementu nespēj iziet kiberdrošības pārbaudes. Pirms mēneša biju konferencē Minhenē tieši par šo tematu saistībā ar ķīnas EV. Eiropas tirgū. Visu viņi neizlabos un vecas lietas arī ne, drošas daļu datubāzes šim nav, citādi jau būtu iesnieguši.

Ja nespēj konkurēt, izdod regulas. Pie reizes arī regulu, ka ES valstu valdībām jādotē iespējamais sadārdzinājums. Savādāk, šahs un mats autobūvei.
Offline
Mizx
03. Oct 2024, 01:09 #6340

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6068

Braucu ar:


03 Oct 2024, 00:55:01 @bum_bumz rakstīja:

03 Oct 2024, 00:18:49 @Mizx rakstīja:

02 Oct 2024, 23:59:48 @bum_bumz rakstīja:

02 Oct 2024, 23:15:19 @Mizx rakstīja:
Par auto cenu veidošanos jāatceras, ka daļa samaksātās auto vērtības ir par "datubāzi", par to, ka vēlāk jebkurā laikā varēs atrast jebkuru detaļu un to pasūtīt. Visi zina, ka ir autoražotāji, kam datubāzes ir labas un ir, kam detaļas atrodamas tikai ar problēmām. Pirms kādiem gadiem Mercedes pateica — 1/3 auto vērtības jūs samaksājat par fona datubāzes un attiecīgas noliktavas nomenklatūras uzturēšanu. Paņemam kādu ķīniešu EV, saprotam, ka uzņēmums ir faktiski tikko radies, datubāzes nav, kā ar to strādāt nav skaidrs, cik kas izmaksā nav skaidrs un kā būs pasūtāmas detaļas arī var nebūt skaidrs. Nometot 1/3 daļu cenas autoražotājiem ar pieredzi industrijā izrādās, ka ķīnas EV nemaz nav tik konkurētspējīgi, vienkārši viss ietaupījums ir uz servisa iespējām ilgtermiņā. Un tad jau sākas analizēšana cik tie auto ir zaļi, ja "viena releja" dēļ var nākties utilizēt visu auto.

Par zaļumu vairs nerunāsim, visur viņi ir caurkrituši vēlēšanās, grēta pāris x pasēdējusi pie pogainajiem jeb persona non grata
Runājot par EV, ķīniešiem u.c. aziātiem kāreiz ir datubāze. Pa normālām cenām Oļegs un Gints metinās bačas un pārprogrammēs. MB u.c. oficiālie dīleri būs ilgi un dārgi
Neesmu skaitījis, bet aprīkojums stāvdrāžu remontam izmaksā mazāk kā powera minimālā
Kontrolieru čipi pārdzīvo vairākas auto paaudzes.
Reku 2000.g. vešenes kontrolieris https://www.aliexpress.com/item/100500475960124...%7Cquery_from%3A
Man ir mazliet cita informācija. Un šis šobrīd stipri bojā ķīnas iespējas. Šobrīd ir dots pagarinājums uz gadu, jo citādi pārāk daudz iekārtu un to elementu nespēj iziet kiberdrošības pārbaudes. Pirms mēneša biju konferencē Minhenē tieši par šo tematu saistībā ar ķīnas EV. Eiropas tirgū. Visu viņi neizlabos un vecas lietas arī ne, drošas daļu datubāzes šim nav, citādi jau būtu iesnieguši.

Ja nespēj konkurēt, izdod regulas. Pie reizes arī regulu, ka ES valstu valdībām jādotē iespējamais sadārdzinājums. Savādāk, šahs un mats autobūvei.
Tas nav par EV, bet par visādiem Huiwei un pārējiem. Tā kā tosteri un bārdas dzenamiem aparāti sākuši mūs noklausīties, tad ES pateica, ka nebūs vairs nekādas nekontrolētas datu plūsmas. Un tad nu tagad ķīna jūk prātā kā darīt, jo gan negrib atzīt, ka nelikumīgi vāc datus, gan negrib zaudēt tirgu, bet testus iziet nespēj. Protams, lielākais sitiens ir dārgā elektronika, piemēram, EV.
Šahs un mats autobūvei arī nesanāks, jo autobūve nekādi nebalstās uz EV. Tas pagaidām tāds blakusprodukts, dažos nišas tirgos OK rezultāti, citos viss slikti, tā ka tāda spēļmantiņa un testu laukums autoražotājiem.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo