Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 89 viesi un 4 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
treshaa_josla
07. Jun 2024, 23:18 #6001

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 409

Braucu ar:


05 Jun 2024, 21:18:18 @40 rakstīja:
Trešai joslai un citiem Ev faniem.... darbā ir 2 Volvo Ev vilcēji,maksā ~3x vairāk par parasto vilcēju, ar uzlādi pietiek ~300-350km atkarībā no ceļa reljefa un kravas. Tagad jautājums vai tas auto izdara 3x vairāk darba tajā pašā laika nogrieznī, lai sevi atpelnītu vai jūs kā klienti esat gatavi maksāt pārvadātājam n reizes vairāk, lai nosegtu Ev vilcēja izmaksas? Mūsu kantorim viņi ir iejūgti pie bio paikas ražotāja, izejvielu pārvadāšanā, kur bez stresa izmaksas tiek uzkrautas uz gala pircēju.( tas fāterlandē, ja nu kas) rezumē Ev komerctransports ir skaisti priekš soc.tīkliem utt ķipa baigi domājam par vidi, tik iepriekš vajag atrast brīvprātīgos klientus, kas to visu ir gatavi apmaksāt... bija paredzēts arī ūdeņraža smagais, bet dēļ izmaksām, kuras vēl pāris reizes lielākas, to projektu atcēla, pat biezajiem bio ražotājiem nebija paceļams.


Pats neesmu pētijis, bet runāju ar vienu bebru, kurš taisās pirkt el Scāni
Ir dārgāk, bet ne 3 X
Degvielas cenas dēļ pārmaksātā investīcija viņam atnāktu atpakaļ ~ 3 .. 4 gados. Neatceros precīzi

Tur uzņēmuma iekšienē pārvadājumu, starp filiālēm, fiksēts maršruts. Lādes stcijas galapunktos un iet tā lieta

~~

300 km ir +/- tas, ko pilots norullē līdz pusdienām. Tad ir stundu atstojs, kura laikā salādē otrajam cēlienam.
Ja tev nav privātmājas (c) m_usars, tad tev nevajag el skāni





05 Jun 2024, 20:52:18 @Lafter rakstīja:
Ir arī elektriskie ekskavatori un cita tehnika. Un??
Swe ir ceļi kuri lādē braucošus smagos. Un??
Novelc parūku un ej prom no spoguļa. Pietiks tīksmināties un iztēloties, ka esi Tunenberga.
Padomā 2x kur ir sāls. Bet ja pauris nevelk, tad viņš nevelk.



tu bez pastulbiem kekseļa leveļa uzdirsieniem nemāki diskutēt

~~~~~~~~~

Man tev ir sliktas ziņas.
Tad, kad lielās pilsētas sapratīs, ka ir iespējamas bezizmešu piegādes, tad tās noteiks kā obligātas.
Transporta ražotāji sapratīs, ka var pārdot 99 busus visādu parīžu un londonu dēhāeliem un fedexiem un 1 busu - Norvēģijas purva rūķiem.
Tajā brīdī visādu daimler, vag un ford grāmatveži bez liela sentimenta vnk to 1 busa pārdošanu nocirtīs, jo apjoma dēļ tā būs zaudējumus nesoša un neperspektīva pozīcija.

Gan jau paliks kaut kādi unimog leveļa spectehnikas ražotāji. Bet nu būs buss pa 200k Un deģi atkal pārdos aptiekā

~~~~~~~~~~~~~~~~

Ja man būtu daudz naudas, es investētu tādu portablo ģeneratoru ražotājā, kuri attīsta ar ūdenradi darbināmus ģenģerus
Offline
treshaa_josla
07. Jun 2024, 23:24 #6002

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 409

Braucu ar:


07 Jun 2024, 16:01:23 @mrCage rakstīja:

06 Jun 2024, 22:26:15 @XK220 rakstīja:
Tagad arī e-corsa par 20k ar atbalstu. Sviestmaize.


Kas nu kuram sviestmaize.Diez vai kāda rimi pārdevēja ar savu algu varēs paņemt e-corsu līzingā pat ar visu valsts atbalstu.

Te ,manā ieskatā, parādās vēl viena problēma ar EV.Plaša iedzīvotāju pārvietošanās diskriminācija pēc ienākumu līmeņa.

Ja ar ICE problēmu nav ,gandrīz jebkurš šobrīd var nopirkt kādu lētu 10-15 gadīgu lietotu golfveidīgo utt ,drusku pielabot un braukt ,un pat ,ja kas noklājas ,tad var par salīdzinoši pieņemamu cenu salabot .

Kā ir ar lietotiem EV,kuriem beigusies garantija , ,ja noklājas baterija ?
Tad pērc jaunu auto ? Labot kaut ko var?

Tātad sanāk ,ka ar plašu EV ēras sākumu lietoti auto(EV) ,kuriem beigusies garantija,aiziet pagātnē?


Uzturēt kārtībā vecu mašīnu arī maksā lielu naudu. es runāju par kārtību - kārtību, nevis leišiem pārdotu katiņu un izpi$tu pdf


Offline
40
07. Jun 2024, 23:42 #6003

Kopš: 11. Oct 2014

Ziņojumi: 427

Braucu ar:


07 Jun 2024, 23:18:59 @treshaa_josla rakstīja:

05 Jun 2024, 21:18:18 @40 rakstīja:
Trešai joslai un citiem Ev faniem.... darbā ir 2 Volvo Ev vilcēji,maksā ~3x vairāk par parasto vilcēju, ar uzlādi pietiek ~300-350km atkarībā no ceļa reljefa un kravas. Tagad jautājums vai tas auto izdara 3x vairāk darba tajā pašā laika nogrieznī, lai sevi atpelnītu vai jūs kā klienti esat gatavi maksāt pārvadātājam n reizes vairāk, lai nosegtu Ev vilcēja izmaksas? Mūsu kantorim viņi ir iejūgti pie bio paikas ražotāja, izejvielu pārvadāšanā, kur bez stresa izmaksas tiek uzkrautas uz gala pircēju.( tas fāterlandē, ja nu kas) rezumē Ev komerctransports ir skaisti priekš soc.tīkliem utt ķipa baigi domājam par vidi, tik iepriekš vajag atrast brīvprātīgos klientus, kas to visu ir gatavi apmaksāt... bija paredzēts arī ūdeņraža smagais, bet dēļ izmaksām, kuras vēl pāris reizes lielākas, to projektu atcēla, pat biezajiem bio ražotājiem nebija paceļams.


Pats neesmu pētijis, bet runāju ar vienu bebru, kurš taisās pirkt el Scāni
Ir dārgāk, bet ne 3 X
Degvielas cenas dēļ pārmaksātā investīcija viņam atnāktu atpakaļ ~ 3 .. 4 gados. Neatceros precīzi

Tur uzņēmuma iekšienē pārvadājumu, starp filiālēm, fiksēts maršruts. Lādes stcijas galapunktos un iet tā lieta

Ar Avotu Uldi runāji?
Bet jautājums jau bija vai tu esi gatavs vai tavi klienti gatavi maksāt vairāk par piegādāto gatera iekārtu vai elektro motoru( laikam tu viņus tirgoji), ja viņu piegādās ar mega uzrāvienu apveltīts el.smagais, nu pieņemsim 2x nevis 3x dārgāks par dīzeļLkw ?? Frakts tad tādā pašā cenā nepaliks un kādam starpība jāsedz, un transportnieki ar labdarību nenodarbosies, citādi bankrots garantēts.
Offline
ezis_
08. Jun 2024, 05:46 #6004

Kopš: 13. May 2017

Ziņojumi: 1232

Braucu ar: T@C- R6 un citiem

Nesen rakstiju ka pazistamie brauc ar EV škodiaku un vis esot labi.. Tad nu vairs nav labi...
Pirmais kas paradijas , uzsakot braukt atpakaļgaita tads ka pisaks dilers bola acis visu izpeta un pasaka ka problemu neredz, neatrod,turpini braukt.
Tagad ir vel jauna proba. izgriežot riteņus un braucot kautkas krakšķ
Dilers visu izpeta izrausta izvizinas, uzceļ/noceļ uz paceleja en reizes un atkal bola acis problemu neatrod Adod auto, turpiniet braukt Kruta ,50 K auto zem garantijas kuram ir problemas kuras lietotajam kaitina bet pat dilers nezin kas tas ir un ka to risinat
Offline
abyss
08. Jun 2024, 07:49 #6005

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8092

Braucu ar: e39 523

Tādas problēmas jau arī ice var būt. Ja problēmas var dzirdēt, lai ieraksta.

Bet jautājums par EV, ja ir maršruts 7km/10-15 min, 2x dienā. Vai EV tam būs izcili piemērots? Nevajadzētu būt problēmām ar uzsilšanu vai pielaišanu ziemā?

Tālākus gabalus ļoti reti kad paredzēts braukt.
Offline
martins_usars
08. Jun 2024, 08:00 #6006

Kopš: 01. May 2023

Ziņojumi: 1026

Braucu ar: BMW 530i, VW Passat 2.0TDI, AR Giulia 2.0T

Tas nav EV, bet infrastruktūras jautājums. Šim mērķim lieliski derēs BMW iX To lādēsi ar parasto 220V rozeti mājās Ja tu dzīvo dzīvoklī un plāno lādēt ar publisko infrastruktūru, tad dod ziņu. 100% šajā lapā arī ir tādi cilvēki, taču viņi neko neraksta, lai neizskatītos pēc lohiem uz privātmājnieku fona. Jo EV ir par un ap infrastruktūru, nevis auto. Lec bī rīl, vienīgais arguments, kuru šajā topikā vislaik mētā ir "mājās pieliec pie rozetes". Ja nav rozetes mājās, vai nevar izmest pa dzīvokļa logu pagarinātāju uz pepelacu, tad jābūt pirmajam, kurš powerī uz to parakstīsies

[ Šo ziņu laboja martins_usars, 08 Jun 2024, 08:03:13 ]

Offline
abyss
08. Jun 2024, 08:07 #6007

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8092

Braucu ar: e39 523

Pašreiz gan uzmanību pievērsa hyundai/nissan pa 16k-18k. Ar lielakām baterijām range ziemā solās būt virs 200km. Dzīvoju dzīvoklī, nekādas infrastruktūras nav un netaisos par to domāt. Viss taču jau ir, chargeri visās malās

Vairāk domāju vai baterijai vienalga, ka principā tiks lietota tikai auksta. Pašreiz šo necilo mērķi veic fabia, bet rūsa liek uzdot šādus neērtus jautājumus...
Offline
martins_usars
08. Jun 2024, 08:14 #6008

Kopš: 01. May 2023

Ziņojumi: 1026

Braucu ar: BMW 530i, VW Passat 2.0TDI, AR Giulia 2.0T

Noteikti, iepist 16 pakas nobrauktā lūznī būs veiksminieka stāsts Fabias metināšana točno izmaksās dārgāk.

P.S.
Esi ievērojis, ka šī topika EV ambasadori šos sapņus pērk jaunus? Izņemot velokaspiču, bet tur ir cits stāsts un viņam 3 tačkas.
Offline
ezis_
08. Jun 2024, 08:29 #6009

Kopš: 13. May 2017

Ziņojumi: 1232

Braucu ar: T@C- R6 un citiem


08 Jun 2024, 07:49:46 @abyss rakstīja:
Tādas problēmas jau arī ice var būt. Ja problēmas var dzirdēt, lai ieraksta.

Bet jautājums par EV, ja ir maršruts 7km/10-15 min, 2x dienā. Vai EV tam būs izcili piemērots? Nevajadzētu būt problēmām ar uzsilšanu vai pielaišanu ziemā?

Tālākus gabalus ļoti reti kad paredzēts braukt.

Es tur detaļas tam pasakumam baigi nezinu un ari baigi neiespringstu jo nav mana darišana
par atpakalgaitu un pisaku bagažnioeka man pirmais kas radas galva E30, E36 reduktors ar izjatiem saileniem vai izlauzstu tiltu Vecas atmiņas Bet dileris tur neko neatrada vai ari negribeja atrast.
Offline
shirminieks
08. Jun 2024, 08:33 #6010

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1662

Braucu ar: 81


08 Jun 2024, 07:49:46 @abyss rakstīja:
Tādas problēmas jau arī ice var būt. Ja problēmas var dzirdēt, lai ieraksta.

Bet jautājums par EV, ja ir maršruts 7km/10-15 min, 2x dienā. Vai EV tam būs izcili piemērots? Nevajadzētu būt problēmām ar uzsilšanu vai pielaišanu ziemā?

Tālākus gabalus ļoti reti kad paredzēts braukt.



Tevis aprakstītais maršruts ir sliktākais iespējamais priekš ICE, jo motors/kārba visu laiku darbojas neuzsilusi. Plus salonu normāls BEV sāks sildīt tikpat aši kā kondicioneries dzesēt sāk, jo tam izmanto siltumsūkni.

BEV un baterijai ir vienalga vai brauc 100m vai 100k - vienīgais, ko auksta baterija Tev negribēs dot, ir pilna uzlādes / izlādes jauda.
Offline
abyss
08. Jun 2024, 08:34 #6011

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8092

Braucu ar: e39 523


08 Jun 2024, 08:14:42 @martins_usars rakstīja:
Noteikti, iepist 16 pakas nobrauktā lūznī būs veiksminieka stāsts Fabias metināšana točno izmaksās dārgāk.

P.S.
Esi ievērojis, ka šī topika EV ambasadori šos sapņus pērk jaunus? Izņemot velokaspiču, bet tur ir cits stāsts un viņam 3 tačkas.


Ok, ok. Mans jautājums gan bija nedaudz cits.

Paldies par atbildi. To jau saprotu tāpēc tika pirks kaut kas max vienkāršs.

Bet jā, tagad gan man arī rodas jautājums kāpēc šeit neviens neslavina lietotus ev? 4-5 gadi taču nekas nav mašīnai. Baterijai range 80-90%, elektromotori knapi iebraukti. 2x lētāk kā jauni. Šķiet pārk labi, lai būtu taisnība

[ Šo ziņu laboja abyss, 08 Jun 2024, 08:37:59 ]

Offline
ezis_
08. Jun 2024, 08:39 #6012

Kopš: 13. May 2017

Ziņojumi: 1232

Braucu ar: T@C- R6 un citiem


08 Jun 2024, 08:34:03 @abyss rakstīja:

08 Jun 2024, 08:14:42 @martins_usars rakstīja:
Noteikti, iepist 16 pakas nobrauktā lūznī būs veiksminieka stāsts Fabias metināšana točno izmaksās dārgāk.

P.S.
Esi ievērojis, ka šī topika EV ambasadori šos sapņus pērk jaunus? Izņemot velokaspiču, bet tur ir cits stāsts un viņam 3 tačkas.


Ok, ok. Mans jautājums gan bija nedaudz cits.

Paldies par atbildi.

Bet jā, tagad gan man arī rodas jautājums kāpēc šeit neviens neslavina lietotus ev? 4-5 gadi taču nekas nav mašīnai. Baterijai range 80-90%, elektromotori knapi iebraukti. 2x lētām kā jauni. Šķiet pārk labi, lai būtu taisnība
Ir jau vel visadas niances, ja tev piemeram EV stav Garaža kautvai neapkurinama tad tu izbrauc un tev pec 30 sekundem jau puš karstu gaisu un vis ir labi, ice tur vispar neko...
Offline
juriz
08. Jun 2024, 08:42 #6013

Kopš: 24. May 2002

No: Jūrmala

Ziņojumi: 2258

Braucu ar: būzu

Ir jau arī priekšapsilde caur aplikāciju. Vai tik pat nebija tai ētajai dacītei
Online
AigarsV
08. Jun 2024, 09:01 #6014

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 467

Braucu ar:


08 Jun 2024, 08:34:03 @abyss rakstīja:

Ok, ok. Mans jautājums gan bija nedaudz cits.

Paldies par atbildi. To jau saprotu tāpēc tika pirks kaut kas max vienkāršs.

Bet jā, tagad gan man arī rodas jautājums kāpēc šeit neviens neslavina lietotus ev? 4-5 gadi taču nekas nav mašīnai. Baterijai range 80-90%, elektromotori knapi iebraukti. 2x lētāk kā jauni. Šķiet pārk labi, lai būtu taisnība


Tā kā i3 vairs neražoja, tad uz pirkuma brīdi bija 2-3 gadu kategorijā un ar ļoti mazu nobraukumu un gandrīz 2x lētāk kā jauna list price (kas gan ne vienmēr ir reālā cena) - man šķiet diezgan ok, jauna i3 list price (kad vēl bija pieejams) man šķita kosmoss (vai vienkārši nevaru atļauties
Offline
shirminieks
08. Jun 2024, 09:06 #6015

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1662

Braucu ar: 81


08 Jun 2024, 08:34:03 @abyss rakstīja:
Bet jā, tagad gan man arī rodas jautājums kāpēc šeit neviens neslavina lietotus ev? 4-5 gadi taču nekas nav mašīnai. Baterijai range 80-90%, elektromotori knapi iebraukti. 2x lētāk kā jauni. Šķiet pārk labi, lai būtu taisnība


Tāpēc, ka maz tādi ir pieejami - ir vai nu kaut kādi nišas produkti kā LEAF / IONIQ / egolf (trešā-josla var pastāstit par šo brīnumu), un ir TESLA, kurai ir sava specifika; pārējie jau aktīvāk sākuši parādīties tikai ap 21’/22’ gadu.

Viens piemērs gan ir etrons - to 4-5g vecu var dabūt pa labam cenām (lētāk par līdzīgu Q7/8 ), jo iznāca jaunais ar būtiski labāku range. Vienīgā problēma, ka ļoti rijīgs (relatīvi pret citiem BEV’iem, bet nu tas auto arī ir relatīvu liels), bet nu to (daļēji) kompensē milzīga baterija.

[ Šo ziņu laboja shirminieks, 08 Jun 2024, 09:07:13 ]

Offline
martins_usars
08. Jun 2024, 09:13 #6016

Kopš: 01. May 2023

Ziņojumi: 1026

Braucu ar: BMW 530i, VW Passat 2.0TDI, AR Giulia 2.0T

Jā, dīvaini, kādēļ neviens neslavē lietotu elektroauto, kuru uzlādē publiskajā tīklā? ir daudzdzīvoklenes ar uzlādes staciju, ir privātmājas ar uzlādes staciju, un ir šīs infrastruktūras īpašnieki. vēl kāds var lādēt darbā/pie darba. tak EV nav nekas vairāk par glorificētu soļarku. V10 Touareg priekš bagātajiem kā new-age rotaļlieta, tagad tas ir tesla model 3 performance. darba tauta tikmēr dilemmas priekšā - EV iegādē dārgāks, bet eksplautācijā tipa lētāks. bļeģ kaut kur dzirdēts ar dīzeli, kurš jauns maksā dārgāk, jo atpelnas ilgtermiņā. tātad ko to no tā var secināt? EV tā pat kā dīzelis vai jebkas cits auto jomā ir spēle, kur skan mūzika un krēsli ir mazāk par spēlmaņiem. ja vari atbraukt mājās, pielikt auto pie rozetes un aizmirst, tad nav divu domu, ka EV jebkādā formā būs vislētākais ikdienas commute pārbraucieniem. ja -15 grādos no rīta range rādīs 80km, izbrauksi savu 15min apli, rādīs 40km, pa dienu nokritīs uz 30km, vajadzēs braukt uzlādēt, tur maksāsi to tarifu, kas tagad ir. nekādi saules paneļi un nekādi biržas tarifi, jo tu to nekontrolēsi. tāpēc es brīnos kāpēc cilvēki lasa par veiksmīgu infrastruktūras un resusru izmantošanu, bet applaudē EV? respektīvi tev točno nebūs tādas izmaksas kā tiem, kuri šajā topikā atrakstās

P.S.
širmīt, jebal, tā aprīties, ka sestdienas rītā nefilmē bazaru runa ir par 16-18 tūkstošus vērtiem, lietotiem elektro-sapņiem. etron ir krietni dārgāks. vispār sāk rasties vaibs, ka esi profesionāls virtuālo miljonu bīdītājs

[ Šo ziņu laboja martins_usars, 08 Jun 2024, 09:14:42 ]

Offline
shirminieks
08. Jun 2024, 09:18 #6017

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1662

Braucu ar: 81

Redzkur viens piemērs: 21’ gada etron 55 no dīlera vēl ar 2g atlikušu pilno garantiju

Musar - LEAF/ i3 / egolfus neviens nav atcēlis, bet šeit publiku tādu mazauto neinteresē; tagad pat pirmie ID3 jau pie 20k€ tuvojas.

[ Šo ziņu laboja shirminieks, 08 Jun 2024, 09:21:19 ]

Offline
cipargalva
08. Jun 2024, 09:42 #6018

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6584

Braucu ar: quattro


08 Jun 2024, 08:29:13 @ezis_ rakstīja:
Bet dileris tur neko neatrada vai ari negribeja atrast.

VAG dīleri reti kad vispār garantijas laikā kaut ko nopietnāku par stabilizatora atsaiti var atrast. Acu bolīšana un pilnīgi stulbas atrunas ir norma. Šķiet, ka viņi arī speciāli darbā pieņem pusdebilus servisa pieņēmējus, kuri pat nepārzina auto uzbūvi, taču vienmēr piedāvās uzpildīt logu šķidrumu un nomainīt slotiņas. Ja viņi jau ar ice nespēj tikt galā, tad nevajadzētu lolot ilūzijas, ka ar EV būs zelta milti.

[ Šo ziņu laboja cipargalva, 08 Jun 2024, 09:48:12 ]

Offline
ezis_
08. Jun 2024, 09:55 #6019

Kopš: 13. May 2017

Ziņojumi: 1232

Braucu ar: T@C- R6 un citiem


08 Jun 2024, 09:42:02 @cipargalva rakstīja:

08 Jun 2024, 08:29:13 @ezis_ rakstīja:
Bet dileris tur neko neatrada vai ari negribeja atrast.

VAG dīleri reti kad vispār garantijas laikā kaut ko nopietnāku par stabilizatora atsaiti var atrast. Acu bolīšana un pilnīgi stulbas atrunas ir norma. Šķiet, ka viņi arī speciāli darbā pieņem pusdebilus servisa pieņēmējus, kuri pat nepārzina auto uzbūvi, taču vienmēr piedāvās uzpildīt logu šķidrumu un nomainīt slotiņas. Ja viņi jau ar ice nespēj tikt galā, tad nevajadzētu lolot ilūzijas, ka ar EV būs zelta milti.
Es tieši tapec piemineju tekstu , negrib atrast. Jo iespejams vini visas tas problemas zin bet viņiem nav detaļu ko mainit jo deficits Man bračka piemeram brauc jau kuro salona dizeļ škodiaku Green motora un vis ir gerai, vis ir super, savulaik pat pus Yetiju pa garantiju parkrasoja Kas man bija izbrins.
Bet dotaja EV gadijuma kautko tupī.
Offline
Output
08. Jun 2024, 09:56 #6020

Kopš: 02. Jan 2017

Ziņojumi: 500

Braucu ar: G20


08 Jun 2024, 08:07:54 @abyss rakstīja:
Pašreiz gan uzmanību pievērsa hyundai/nissan pa 16k-18k. Ar lielakām baterijām range ziemā solās būt virs 200km. Dzīvoju dzīvoklī, nekādas infrastruktūras nav un netaisos par to domāt. Viss taču jau ir, chargeri visās malās

Vairāk domāju vai baterijai vienalga, ka principā tiks lietota tikai auksta. Pašreiz šo necilo mērķi veic fabia, bet rūsa liek uzdot šādus neērtus jautājumus...


Domāju šī tev ir īstā lapa:
https://kursors.lv/category/auto-moto-jaunumi/kursors-lv-lietota-elektroauto-eksperiments/

Skutelis (ne tas kurš komiķis) nopirka lietotu Hyundai EV. Dzīvoja dzīvoklī bez sava lādētāja. Tagad gan laikam ieviesa.

Bet nu vari plasīt par viņa dienām un nedienām.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo