Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 169 viesi un 11 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Diskusijas par BMW modeļiem » BMW 5. sērija » E39 (1995-2003)

Tēma: E39 M52B20 TU 2000. gada

AutorsZiņojums
DiksIrseejs
26. Nov 2023, 12:03 #61

Kopš: 08. Oct 2020

No: Dobele

Ziņojumi: 1138

Braucu ar: Hibrīdu

Ja domā par noderīgām zināšanām, tad pisaks ar šitādu hlamu nedos gandrīz neko. Sapratīsi (varbūt) kā darbojās pirms 35 gadiem projektēti auto. Praktiskais pielietojums tam visam nākotnē nekāds.
Offline
sys9291
26. Nov 2023, 12:34 #62

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5203

Braucu ar: F20 R1200RT


26 Nov 2023, 12:03:51 @DiksIrseejs rakstīja:
Ja domā par noderīgām zināšanām, tad pisaks ar šitādu hlamu nedos gandrīz neko. Sapratīsi (varbūt) kā darbojās pirms 35 gadiem projektēti auto. Praktiskais pielietojums tam visam nākotnē nekāds.

nu kapēc tik kadegoriski? dzinēja darbības pamatiem kā reiz…
Galvenais jau ir vēlme izzināt un saprast kaut vai to, ka diagnostikas dators ir tikai un vienīgi instruments nevis panaceja…
Offline
kexxx
26. Nov 2023, 12:54 #63

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 12306

Braucu ar:


26 Nov 2023, 12:03:51 @DiksIrseejs rakstīja:
Ja domā par noderīgām zināšanām, tad pisaks ar šitādu hlamu nedos gandrīz neko. Sapratīsi (varbūt) kā darbojās pirms 35 gadiem projektēti auto. Praktiskais pielietojums tam visam nākotnē nekāds.


pamatus tieši labi apgūt ar kko vienkāršāku
Online
makukaka
26. Nov 2023, 16:00 #64

Kopš: 28. Apr 2016

No: Sigulda

Ziņojumi: 113

Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!


26 Nov 2023, 12:34:33 @sys9291 rakstīja:

26 Nov 2023, 12:03:51 @DiksIrseejs rakstīja:
Ja domā par noderīgām zināšanām, tad pisaks ar šitādu hlamu nedos gandrīz neko. Sapratīsi (varbūt) kā darbojās pirms 35 gadiem projektēti auto. Praktiskais pielietojums tam visam nākotnē nekāds.

nu kapēc tik kadegoriski? dzinēja darbības pamatiem kā reiz…
Galvenais jau ir vēlme izzināt un saprast kaut vai to, ka diagnostikas dators ir tikai un vienīgi instruments nevis panaceja…


Jap, kompis ir labs palīgs, bet to izmantoju ļoti reti, pārsvarā jau sanāk kko skrūvēt, testēt, utt. Interesanti arī ka, piemēram, dažus instrumentus sataisīju pats, jo tā bija interesantak/izdevīgāk, nekā pirkt dārgu bet kvalitatīvu instrumentu, kuru varbūt man nekad vairs mūža nevajadzēs, bet letie instrumenti arī daļēji izmesta nauda, ja uz vieniem nevar paļauties. Biju sataisījis cilindriem leak testeri, kuru šad tad izmantoju arī kā kompresoru. To pielietoju tieši nesen, kad sprauslas tīrīju.
Šādi, man šķiet, ir diezgan gudri pieiet šim hobijam, jo ja interese nepazudīs, tad augt vienmēr ir kur, gan zināšanās, gan pieredzē. Savukārt, ja viss šis apnīk un nepatīk, nebūšu arī neko diži vairāk par laiku zaudējis. Win - win situācija
Offline
makukaka
28. Nov 2023, 16:00 #65

Kopš: 28. Apr 2016

No: Sigulda

Ziņojumi: 113

Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!

Biju nedaudz sajaucis pirmstam, kad par lamdām jautāju, izskatās ka tagad vienīgie error no lamdām ir, ka 1 bankai upstream nav savienojuma ar dme, uzrāda ik pa laikam ka nevar nolasīt. Bet dīvaini, cik darbināju, vadus nebakstot, bet tas errors neleca vislaik non stopā, bet tikai ik pa laikam. Pirms ņēmu nost ieplūdes kolektoru, tad gan sūdzējās ka lamdām pārāk liela vērtība, varbūt būšu kādu vadu sačakarējis xD
Stulbs jautājums, bet kāds varbūt zina, kuri konektori kada veidā jāliek kopā? Pie izplūdes, pirms kaķikiem, iznāk 2x lambdas savienojumi, katrs ar 2x melniem un 2x baltiem vadiem, aiz kaķikiem lamdām ir tāpat. Toties 2x no savienojumiem kas ir otrā pusē, arī ir 2x balti, 2x melni vadi, un tad 2x konektoriem ir krāsainie vadi, sarkanīgs, dzeltens, un vēl kkādas krāsas. Vai pareizi saprotu, ka tie štekeri kas nāk no izplūdes kolektoriem pirms kaķikiem, viņi jāstiprina klāt arī ar 2x balti 2x melni vadi, un tie štekeri, kuri ir ar krāsainajiem vadiem, tie domāti pēc katalizatoru lambdām? Lai vai kā, beigās atstāju, kā tikko teicu, kļūdu izmet tāpat, eksperimentēju arī tos konektorus visos iespējamos veidos likt krustu šķērsu kopā, bet rezultātu tas nemainīja. Ā un volti vislaik turas ap 0.41 - 0.42, lamdaintegrator arī nedeva nekādas fuel korekcijas, bet tas varbūt jo biju notirijis adaptācijas.
Beigu beigās palika nedaudz vienalga, vismaz dabūju melno skati un tas būs pašā laikā, nedaudz pabraukt apkārt un vainu notirgot pa kādiem 500 eirikiem, vai uz detaļām / metālu.
Bet tā pēc sajūtām šķiet, ka dzinējs bisku tuvāk tagad strādā saviem 110kw pēc pases, ar atslēgtu asc labi slīpē pa sniedziņu, ņemot vērā ka riepas arī nav pavisam beigtas, savi 4-5 mm aizmugurē vēl ir

[ Šo ziņu laboja makukaka, 28 Nov 2023, 16:47:30 ]

Offline
sys9291
28. Nov 2023, 17:06 #66

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5203

Braucu ar: F20 R1200RT

iesākumā sāc ar zondēm pirms katalizatora. Pie auksta, nestrādājoša dzinēja jābūt 0.45V, dzinēju piedarbinot un uzsildot spriegumam jāsāk svērstīties no ~0.1-0.9V robežās..., pēc kāda laika jāsāk parādīties integratoriem. Ja būsi sajaucis bankas vietām, tad integratori viens ies lielos plusos - otrs lielos mīnusos... Nedrīgst būt kļūdas par zondes apkuri...
Offline
makukaka
14. Dec 2023, 12:00 #67

Kopš: 28. Apr 2016

No: Sigulda

Ziņojumi: 113

Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!

Zondēs uz abām bankām pie auksta, neiedarbināta dzinēja met 0.42v, iedarbinot diži nemainās,brīžiem svārstās starp 0.41 un 0.42.ilgaku laiku padarbinot, nekas nemainās, korekcijas arī stāv pa 0.
Man vēl aizdomas ka inpa nekorekti nolasa, pirmstam bija uz cita laptopa, kuru pārdevu, uz viņa arī temperatūra bija celsija skalā, tagad, lai arī uzrāda itkā C, bet skaitļi iet farenheitos. Labi tas sīkums inpas konfigā, bet mazums versijas nesakrīt.
Parasti ņēmi E39 un ms42 new with obd2, jo zem stūres ir obd2 štekeris, un pārējos dme vispār neņem un nedod nekādu Info.
Aside from that, reizēm izmet kļūdu ka nevar nolasīt lamdu uz 1 banku (nav signāla), bet kļ<da ir sporādiska. Pārbaudīju vadus, itkā ok, balstoties arī neizlec
Offline
sys9291
14. Dec 2023, 16:34 #68

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5203

Braucu ar: F20 R1200RT


14 Dec 2023, 12:00:16 @makukaka rakstīja:
Zondēs uz abām bankām pie auksta, neiedarbināta dzinēja met 0.42v, iedarbinot diži nemainās,brīžiem svārstās starp 0.41 un 0.42.ilgaku laiku padarbinot, nekas nemainās, korekcijas arī stāv pa 0.
Man vēl aizdomas ka inpa nekorekti nolasa, pirmstam bija uz cita laptopa, kuru pārdevu, uz viņa arī temperatūra bija celsija skalā, tagad, lai arī uzrāda itkā C, bet skaitļi iet farenheitos. Labi tas sīkums inpas konfigā, bet mazums versijas nesakrīt.
Parasti ņēmi E39 un ms42 new with obd2, jo zem stūres ir obd2 štekeris, un pārējos dme vispār neņem un nedod nekādu Info.
Aside from that, reizēm izmet kļūdu ka nevar nolasīt lamdu uz 1 banku (nav signāla), bet kļ<da ir sporādiska. Pārbaudīju vadus, itkā ok, balstoties arī neizlec

nu kaut kas nav labi, ja pirmskatalizatoru zondes stāv uz 0.42... Pēc max 3 min vajadzētu būt kaut kādām izmaiņām. Un kas notiek ja pagāzē? Kļūdas par zondēm šajā momentā nav? Piemēram par zondes apstildi...
P.S uz E39 ar abiem diagnostikas štekeriem (ADS un OBD) no OBD redz tikai dzinēju un automātisko kārbu. Visu redz no ADS...

[ Šo ziņu laboja sys9291, 14 Dec 2023, 16:35:49 ]

Offline
-next-
14. Dec 2023, 17:07 #69

Kopš: 31. Mar 2020

Ziņojumi: 167

Braucu ar:

Bez inpas bija vel kkada proga kura datus pa tiešo no vadības bloka nolasa. Tieši siemens 41 un 42 blokam dereja. Neatceros ka sauca bet, tur loti labi lambdas grafiski vareja apskatīt
Offline
makukaka
16. Dec 2023, 23:51 #70

Kopš: 28. Apr 2016

No: Sigulda

Ziņojumi: 113

Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!


14 Dec 2023, 16:34:48 @sys9291 rakstīja:

14 Dec 2023, 12:00:16 @makukaka rakstīja:
Zondēs uz abām bankām pie auksta, neiedarbināta dzinēja met 0.42v, iedarbinot diži nemainās,brīžiem svārstās starp 0.41 un 0.42.ilgaku laiku padarbinot, nekas nemainās, korekcijas arī stāv pa 0.
Man vēl aizdomas ka inpa nekorekti nolasa, pirmstam bija uz cita laptopa, kuru pārdevu, uz viņa arī temperatūra bija celsija skalā, tagad, lai arī uzrāda itkā C, bet skaitļi iet farenheitos. Labi tas sīkums inpas konfigā, bet mazums versijas nesakrīt.
Parasti ņēmi E39 un ms42 new with obd2, jo zem stūres ir obd2 štekeris, un pārējos dme vispār neņem un nedod nekādu Info.
Aside from that, reizēm izmet kļūdu ka nevar nolasīt lamdu uz 1 banku (nav signāla), bet kļūda ir sporādiska. Pārbaudīju vadus, itkā ok, balstoties arī neizlec

nu kaut kas nav labi, ja pirmskatalizatoru zondes stāv uz 0.42... Pēc max 3 min vajadzētu būt kaut kādām izmaiņām. Un kas notiek ja pagāzē? Kļūdas par zondēm šajā momentā nav? Piemēram par zondes apstildi...
P.S uz E39 ar abiem diagnostikas štekeriem (ADS un OBD) no OBD redz tikai dzinēju un automātisko kārbu. Visu redz no ADS...


Es parasti slēdzos no dzinēja telpas štekera, apaļā, tad ir pārveidotājs uz obd2 ar k+d can štekeri slēdzi, un tad jau uz portatīvo.
Jā citas kļūdas par lamdām nelec. Kad uzgāzē, tad baigi nekas arī nemainās, ja skatās pie lamdām tieši, inpa tajā brīdī taka nedaudz ielago, nenolasa datus tik ātri, ka piem. Tukšgaitā. Starp citu, tukšgaitā no maf gaisa patēriņš uzradās kkas ap 13kg/h, kas cik lasīju ir OK. Vēl pirms biju noņēmis ieplūdes kolektoru, samainījis pāris vakuuma caurules un patīrījis ieplūdes vārstus, tad 2 kļūdas kas no lambdām bija par too rich mixture in bank 1, un no signal in bank 1, abi sporādiskie. Pietam, kļūda nepāriet uz vbank 2, ja samtainu pirms kaķika lamdu štekerus vietām no pirmā uz otro un no otrā uz pirmo. Nesaistīti ar lamdām, uz 6 un 4 cilindru reizēm met misfire, ja asi uzgāzē un tik pat asi nomet gāzes pedāli, bet te problēma 6 cilindrā, pazemināta kompresija ap 90 psi (šitā jau braukāju aptuveni no jūnija sākuma, eļļu neēd (ja arī ēd, tad tik maz ka nevaru to kvalitatīvi nomērīt, uz eļļas ščupa no rītiem vienmēr +/- tas pats līmenis. Kas mani visvairāk izvrīna ir tas, ka par lamdu sūdzās 1 banka, bet misfire ir otrajā bankā. 4 cilindrā misfire cik sapratu ir tāpēc, ka tie strādā kkādā ziņā paralēli ar 6, nu ta man vismaz vienā servisā teica kkad pa vasaru. 6 cilindram mainīti coilpacki ar veselajiem cilindriem - bez izmaiņām (misfire ziņā, lambdas tad vēl neskatījos), ieliktas svaigas sveces, bet vecās arī neizskatījās pārāk slikti, pievilktas normāli stipri. Shadow error memory arī tik kļūdas par secondary air pump Un kkas tāds nesaistīts. Bet nu laikam jāmet miers būs, daru ka man te ieteica pirms kāda laika, ka ja atslēdz mafu tad ir OK. Patēriņa ziņā +/- tas pats, tik pēc sajūtām liekas ka mazliet mazāk motors autsaucīgs uz asākiem gāzes pedāļa spiedieniem. Pa lielam iet jau OK, biju kādas 3 reizes arī ziemas trasē, jauda katrā ziņā pietiek lai patrenētos iet slīpi ar atslēgtu asc man vienkārši tā problēma ir kā skabarga pakaļā - interesē saprast kas nestrādā kā vajag, bet reāli skatoties, braukt var tīri labi, un gan jau ja arī sataisītu, vai vismaz saprastu kur problēmai cēlonis, tad diži vairāk jaudu vai degvielas ekonomiju neiegūtu, bet toties iztērētu kaudzi laika un nervu, tā vietā lai gāztu pa trasi kamēr sniegs. (rip ka tagad kūst ārā viss)
Reku vēl for fun uztaisīju video sev atmiņām par to E39
https://youtu.be/g0hJ-0j7bu0
P.s. Tas ir mans pirmais rwd auto

[ Šo ziņu laboja makukaka, 16 Dec 2023, 23:58:38 ]

Offline
josi
17. Dec 2023, 12:05 #71

Kopš: 24. May 2002

No: Sigulda

Ziņojumi: 3104

Braucu ar: Puf-puf

Par to 4/6 cilindru runājoot - lūk bezmaksas hints topika autoram

25 Nov 2023, 19:51:01 @Elna rakstīja:
6-tais cilindrs patiesībā nav 6-tais cilindrs.

Offline
makukaka
17. Dec 2023, 14:27 #72

Kopš: 28. Apr 2016

No: Sigulda

Ziņojumi: 113

Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!


17 Dec 2023, 12:05:46 @josi rakstīja:
Par to 4/6 cilindru runājoot - lūk bezmaksas hints topika autoram

25 Nov 2023, 19:51:01 @Elna rakstīja:
6-tais cilindrs patiesībā nav 6-tais cilindrs.




Pag pag pag.... Man mehāniķis servisā, kad biju nedēļu pēc auto iegādes, teica ka 1 cilindrs pēc skaitīšanas sākas no auto priekšpuses, kad skatās Uz auto, un 6 ir vistuvākais šoferim? OK tas izskaidrotu lambdas too rich uz 1 banku, ja 1 banka arī ir tā kas tuvāk bamperim, bet vienīgi tad sanāk, ka pazeminātā kompresija 6 cilindrā (tam, par kuru es domāju kurš ir tuvākais šoferim) neko īsti nemet kļūdu ziņā, un tie misfire arī pārceļas uz 1 pēc skaita no bampera puses cilindra? Pag ko, es apjuku

Ir taču šādi cilindru numerācija, vai tad nē?
https://failiem.lv/u/wzy589qkx6

[ Šo ziņu laboja makukaka, 17 Dec 2023, 14:32:52 ]

Offline
josi
17. Dec 2023, 15:55 #73

Kopš: 24. May 2002

No: Sigulda

Ziņojumi: 3104

Braucu ar: Puf-puf


17 Dec 2023, 14:27:48 @makukaka rakstīja:
Ir taču šādi cilindru numerācija, vai tad nē?
https://failiem.lv/u/wzy589qkx6

Ir gan, bet pievērs uzmanību tieši otrajai bildei - atkarībā no ECU testa INPA un citi rīki cilindrus var uzrādīt gan fiziskā secībā, gan firing order secībā.
Offline
RSAWorkshop
17. Dec 2023, 16:09 #74

Kopš: 13. Dec 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 7054

Braucu ar: G31/E53/E46/E39/E36/F31

INPA var rādīt secīgi 1-2-3-4-5-6 un var arī firing order 1-5-3-6-2-4, tas ir atkarīgs no INPA versijas

Abos gadījumos pirmais cilindrs ir pašā auto priekšā, šajā gadijumā vistuvāk ķēdei

-----------------
RSAWorkshop-BMW remonts un apkope
24400993
Offline
sys9291
17. Dec 2023, 16:41 #75

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5203

Braucu ar: F20 R1200RT

kat kā dīvaini - zondes nekustīgi stāv uz 0,42V, bet parādās info par treknu vai liesu maisījumu... interesanti gan zināt kā DME to noteica? Viņš laikam ir gaišreģis
Vai nu arī kāds jauc iekš INPAS pirmskata zondes ar pēckata zondēm..., kuras var arī nebūt...
Tātad INPAS bildi studijā, kur redzamas zondes voltāžas pie rūcoša silta dzinēja...
Offline
makukaka
17. Dec 2023, 16:51 #76

Kopš: 28. Apr 2016

No: Sigulda

Ziņojumi: 113

Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!


17 Dec 2023, 16:41:16 @sys9291 rakstīja:
kat kā dīvaini - zondes nekustīgi stāv uz 0,42V, bet parādās info par treknu vai liesu maisījumu... interesanti gan zināt kā DME to noteica? Viņš laikam ir gaišreģis
Vai nu arī kāds jauc iekš INPAS pirmskata zondes ar pēckata zondēm..., kuras var arī nebūt...
Tātad INPAS bildi studijā, kur redzamas zondes voltāžas pie rūcoša silta dzinēja...

Reku būs, bildēts gan pirms pāris nedēļām pirms sniegiem, bet lietas būtību gan jau ka nemaina, neko citu neesmu darījis ar auto kopš sasniga, ja neskaita bampera nomaiņu
https://failiem.lv/u/yxmn4xrz7e
P.S. Bildes vēl lādējas iekšā uz 16.52, tur kādas 4 kopā

[ Šo ziņu laboja makukaka, 17 Dec 2023, 16:52:26 ]

Offline
sys9291
17. Dec 2023, 17:26 #77

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5203

Braucu ar: F20 R1200RT

pirmskata lambdu voltāžas es te neredzu....
Var gadīties, ka INPA instalācija greiza...
Offline
makukaka
17. Dec 2023, 18:55 #78

Kopš: 28. Apr 2016

No: Sigulda

Ziņojumi: 113

Braucu ar: E39 523i 1996 ̶ ̶S̶e̶d̶a̶n̶s̶ ̶č̶i̶g̶ā̶n̶u̶ ̶z̶e̶l̶t̶a̶ ̶k̶r̶ā̶s̶ā̶.̶.̶.̶ Matēti melns, čotkijs!


17 Dec 2023, 17:26:10 @sys9291 rakstīja:
pirmskata lambdu voltāžas es te neredzu....
Var gadīties, ka INPA instalācija greiza...

Vai tad pašā pirmajā bildē, pirmās divas rindas nav tieši pirms katu lambdas? nu jā abas rāda 0.42v, tāpat kā pēc-katu lambdas.

Ok pameklēšu citu versiju INPAi, var jau būt ka nav riktīgi kaut kas, paldies par ieteikumu!
Offline
kexxx
17. Dec 2023, 19:39 #79

Kopš: 12. Dec 2010

Ziņojumi: 12306

Braucu ar:

sorry, ja bija jau kkur rakstīts... bet vai tur ir "parasts" obd štekeris?
ja ir- vai ir mēģināts ar kkādu elm sūdiņu un android progu pieslēgties un palūrēt lambdu voltāžas?
Online
sys9291
17. Dec 2023, 20:45 #80

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5203

Braucu ar: F20 R1200RT


17 Dec 2023, 18:55:14 @makukaka rakstīja:

17 Dec 2023, 17:26:10 @sys9291 rakstīja:
pirmskata lambdu voltāžas es te neredzu....
Var gadīties, ka INPA instalācija greiza...

Vai tad pašā pirmajā bildē, pirmās divas rindas nav tieši pirms katu lambdas? nu jā abas rāda 0.42v, tāpat kā pēc-katu lambdas.

Ok pameklēšu citu versiju INPAi, var jau būt ka nav riktīgi kaut kas, paldies par ieteikumu!

o sorry - kaut kur aizskatījos - tiešām ir...
Nākošā dīvainība - zonde neiet, bet apsilde 0 otrajā bankā. Un kas ar vadiem līdz zondēm? Zondēm apsildes pretestību samērīji? Varbūt kaut kāds čipsis ir ierakstīts iekš DME?
P.S man ir nācies mainīt DME pēc metināšanas darbiem, jo tieši zondēm ieejas bija nokurinātas...ka tikai nav tāds pats gadījums...

[ Šo ziņu laboja sys9291, 17 Dec 2023, 20:47:32 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, SteelRat, linda, marihuans, noisex, smudo