Online
Pašreiz BMWPower skatās 131 viesi un 18 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Uzrāviens FWD vs RWD
Autors | Ziņojums |
moro | | Kopš: 20. Feb 2007
Ziņojumi: 2339
Braucu ar:
|
23 Apr 2009, 19:23:14 Modricimus rakstīja:
bet ir jāraksta, lai saprot, ka nekuj kkādu tuftu stumt par lietām, par kurām neko nesaprot. lai iet uz dāmu topiku mazās kacināt
Es labpraat padiskuteetu tieshi bez pokemonizmiem, taa kaa staasti | Offline | | |
Modrs | | Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10360
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
| Tātad speciāli saldajiem želejgalvām reska izveidoju ilustrāciju
ar zaļajām līnijām attēlots gadījums, kad auto paātrinās. ar sarkanajām līnijām attēlots kā izmainās piespiedējspēks uz riteņiem. redzam, ka rwd gadījumā pieaug piespiedējspēks, savukārt priekšējie riteņi atslogojas
Teorētiski FWD vai RWD saķere būtu vienāda, ja spēka plecs būtu vienāds ar 0, bet dabā tas tā nav. Piemēram, kkāda zema mašīna(Honda CRX)dragā uzrāda gerai rezultātu.
Tātad, jo lielāks spēka plecs un masa smaguma centram, jo svarīgāka ir piedziņa, un tad protams, labākais ir rwd.
vēl vienkāršak ir iedomāties līdzsvarā esošu _|_ veida svārstu, kuru ar pirkstu pabīdam vai nu uz vienu vai otru pusi, un redzam, ka viens vai trs horizontālais gals ies uz augšu
P.S. steigā zīmējot pieļāvu kļūdu - spēka plecs iet nevis līdz saķeres punktam, bet gan līdz riteņu centram
piemērs, kur var redzēt, ka priekša ceļas augšā[ Šo ziņu laboja Modricimus, 23 Apr 2009, 20:51:01 ] | Offline | | |
andronss8 | | Kopš: 13. Feb 2009
No: Aizkraukle
Ziņojumi: 493
Braucu ar: e39 530i
|
23 Apr 2009, 20:38:34 Modricimus rakstīja:
Tātad speciāli saldajiem želejgalvām reska izveidoju ilustrāciju
ar zaļajām līnijām attēlots gadījums, kad auto paātrinās. ar sarkanajām līnijām attēlots kā izmainās piespiedējspēks uz riteņiem. redzam, ka rwd gadījumā pieaug piespiedējspēks, savukārt priekšējie riteņi atslogojas
Teorētiski FWD vai RWD saķere būtu vienāda, ja spēka plecs būtu vienāds ar 0, bet dabā tas tā nav. Piemēram, kkāda zema mašīna(Honda CRX)dragā uzrāda gerai rezultātu.
Tātad, jo lielāks spēka plecs un masa smaguma centram, jo svarīgāka ir piedziņa, un tad protams, labākais ir rwd.
vēl vienkāršak ir iedomāties līdzsvarā esošu _|_ veida svārstu, kuru ar pirkstu pabīdam vai nu uz vienu vai otru pusi, un redzam, ka viens vai trs horizontālais gals ies uz augšu
P.S. steigā zīmējot pieļāvu kļūdu - spēka plecs iet nevis līdz saķeres punktam, bet gan līdz riteņu centram
piemērs, kur var redzēt, ka priekša ceļas augšā
Tieši šo es arī gribēju sagaidīt,taisot topiku.Danke. | Offline | | |
7788 | | Kopš: 21. Jan 2005
Ziņojumi: 2519
Braucu ar: fomoco
| Sanāk ja smaguma centru novietojam uz vienas līnijas ar abiem riteņiem tad nav nekādas starpības vai FWD vai RWD, jo "spēka plecs"=0
man jau liekas aplami | Offline | | |
Ugunsdzesejs | | Kopš: 16. Dec 2008
Ziņojumi: 5327
Braucu ar:
| FWD ir vieglāk izspolēt tā vienkāršā iemesla dēļ, ka inerces virzienā nav smaguma + mazāka saķere.
Tā kā RWD vienmēr paātrinājums būs labāks. Tā kā droši lieciet savus 318 pret 80 burbuli 1.8 un eēņēņņņņņ | Offline | | |
Modrs | | Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10360
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
|
24 Apr 2009, 08:52:04 7788 rakstīja:
Sanāk ja smaguma centru novietojam uz vienas līnijas ar abiem riteņiem tad nav nekādas starpības vai FWD vai RWD, jo "spēka plecs"=0
man jau liekas aplami
tā ir. jo tev augstāk būs smaguma centrs novietots, jo vairāk mašīnu raus "ratā".
tāpēc jau moči arī rauj ratā, bet lai nerautu, kompensē to ar pieliekšanos uz priekšu.
7dien parakšos pa teorijas grāmatām, ieskenēšu un ielikšu te bildes, jo tur bija starp spēka plecu un atālumu no smaguma centra līdz piedziņas asi kkāds rezultējošais vektors (diogonāle). Iepriekšējais posts ir vnk primitīvi ilustrēts! | Offline | | |
hronists | | Kopš: 01. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 14820
Braucu ar: Svensk hjul
|
23 Apr 2009, 20:38:34 Modricimus rakstīja:
Tātad speciāli saldajiem želejgalvām reska izveidoju ilustrāciju
ar zaļajām līnijām attēlots gadījums, kad auto paātrinās. ar sarkanajām līnijām attēlots kā izmainās piespiedējspēks uz riteņiem. redzam, ka rwd gadījumā pieaug piespiedējspēks, savukārt priekšējie riteņi atslogojas
Teorētiski FWD vai RWD saķere būtu vienāda, ja spēka plecs būtu vienāds ar 0, bet dabā tas tā nav. Piemēram, kkāda zema mašīna(Honda CRX)dragā uzrāda gerai rezultātu.
Tātad, jo lielāks spēka plecs un masa smaguma centram, jo svarīgāka ir piedziņa, un tad protams, labākais ir rwd.
vēl vienkāršak ir iedomāties līdzsvarā esošu _|_ veida svārstu, kuru ar pirkstu pabīdam vai nu uz vienu vai otru pusi, un redzam, ka viens vai trs horizontālais gals ies uz augšu
P.S. steigā zīmējot pieļāvu kļūdu - spēka plecs iet nevis līdz saķeres punktam, bet gan līdz riteņu centram
piemērs, kur var redzēt, ka priekša ceļas augšā
Labi, tas ir ka priekša ceļās gaisā, tagad uzzīmē kas notiek ar spēku pārvadīšanu uz riteņiem. Vai tikai nesanāks tā ka pie vienādām kārbām, vienādiem diferenciāļiem, kardānā tomēr tiks zaudēta kripatiņa jaudas? Tā vismaz saka manas rudimentārās teorētiskās mehānikas zinību atliekas.
Un tad saliec kopā, pieņemot pox par ritenu izslīdēšanu, tādas nav, vai priekšas celšanās gaisā kaut ko vispār ietekmē?
Uz ko es velku, nevar salīdzināt āboļus ar bumbieriem, jāsalīdzina divas kastes vienai no kurām velkošais ir priekšas otrai pakaļas tilts. spēki, kas tiek nodoti uz tiltiem ir vienādi, bet pakaļas piedziņas mašīnai pa starpu ir kardāns. | Offline | | |
7788 | | Kopš: 21. Jan 2005
Ziņojumi: 2519
Braucu ar: fomoco
|
24 Apr 2009, 09:08:40 Nex rakstīja:
FWD ir vieglāk izspolēt tā vienkāršā iemesla dēļ, ka inerces virzienā nav smaguma + mazāka saķere.
Tā kā RWD vienmēr paātrinājums būs labāks. Tā kā droši lieciet savus 318 pret 80 burbuli 1.8 un eēņēņņņņņ
tu Modricimus zīmējumā saskatiji BMW vai Audi
un kas notiks ja smaguma centru novietosim mazliet pirms priekšējās ass, nu tik daudz lai nepārsveras varbūt tad Tu sāksi salīdzināt mercedes un mazda | Offline | | |
|
7788 | | Kopš: 21. Jan 2005
Ziņojumi: 2519
Braucu ar: fomoco
|
24 Apr 2009, 09:13:03 Modricimus rakstīja:
24 Apr 2009, 08:52:04 7788 rakstīja:
Sanāk ja smaguma centru novietojam uz vienas līnijas ar abiem riteņiem tad nav nekādas starpības vai FWD vai RWD, jo "spēka plecs"=0
man jau liekas aplami
tā ir. jo tev augstāk būs smaguma centrs novietots, jo vairāk mašīnu raus "ratā".
tāpēc jau moči arī rauj ratā, bet lai nerautu, kompensē to ar pieliekšanos uz priekšu.
7dien parakšos pa teorijas grāmatām, ieskenēšu un ielikšu te bildes, jo tur bija starp spēka plecu un atālumu no smaguma centra līdz piedziņas asi kkāds rezultējošais vektors (diogonāle). Iepriekšējais posts ir vnk primitīvi ilustrēts!
vari nemeklet, tāpat prakse un teorija krasi atšķias, un diez vai te taisās kāds pēc rēķiniem ko būvēt, zin tik BMW rulz, Audi suck | Offline | | |
Modrs | | Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10360
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
| pakaļas kardānā paliekošos zudumus var kompensēt ar lielāku jaudu, vai arī vieglāku kardānu (plānsienu vieglmetāla), kam ir mazāks rotācijas inerces moments.
P.S. zīmējumā ir Volvo | Offline | | |
Modrs | | Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10360
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
|
24 Apr 2009, 09:19:53 7788 rakstīja:
vari nemeklet, tāpat prakse un teorija krasi atšķias, un diez vai te taisās kāds pēc rēķiniem ko būvēt, zin tik BMW rulz, Audi suck
principā meklēšu, lai te nerunā muļķības
tāpat, kā uz krītošu sviestmaizi darbojas fizikas likumi, tā arī uz jebkuru šrotu | Offline | | |
dzosua | | Kopš: 31. Aug 2005
Ziņojumi: 5368
Braucu ar: RAM 1500 Sport
|
24 Apr 2009, 09:16:14 7788 rakstīja:
24 Apr 2009, 09:08:40 Nex rakstīja:
FWD ir vieglāk izspolēt tā vienkāršā iemesla dēļ, ka inerces virzienā nav smaguma + mazāka saķere.
Tā kā RWD vienmēr paātrinājums būs labāks. Tā kā droši lieciet savus 318 pret 80 burbuli 1.8 un eēņēņņņņņ
tu Modricimus zīmējumā saskatiji BMW vai Audi
un kas notiks ja smaguma centru novietosim mazliet pirms priekšējās ass, nu tik daudz lai nepārsveras varbūt tad Tu sāksi salīdzināt mercedes un mazda
es tur saskatu Accord universāli | Offline | | |
Bude | | Kopš: 18. Feb 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 3170
Braucu ar:
|
24 Apr 2009, 09:15:48 zbmono rakstīja:
Labi, tas ir ka priekša ceļās gaisā, tagad uzzīmē kas notiek ar spēku pārvadīšanu uz riteņiem. Vai tikai nesanāks tā ka pie vienādām kārbām, vienādiem diferenciāļiem, kardānā tomēr tiks zaudēta kripatiņa jaudas? Tā vismaz saka manas rudimentārās teorētiskās mehānikas zinību atliekas.
Un tad saliec kopā, pieņemot pox par ritenu izslīdēšanu, tādas nav, vai priekšas celšanās gaisā kaut ko vispār ietekmē?
Uz ko es velku, nevar salīdzināt āboļus ar bumbieriem, jāsalīdzina divas kastes vienai no kurām velkošais ir priekšas otrai pakaļas tilts. spēki, kas tiek nodoti uz tiltiem ir vienādi, bet pakaļas piedziņas mašīnai pa starpu ir kardāns.
imho kādas muļķības... Modimicrus laikam aptuveni pareizi skaidroja..
Bet njemot vienādas jaudas motorus utt.. rwd būs priekšā, jo tak tas minimālais zudums kardānā ir kudi mazāks par to momentu ko fwd pavadīs spolējot
PS. diez kādēļ tad 1.6 dīzeļkadets uz asfalta spolēja tā ka pat dūmi radās (lai kādam nerastos šaubas par mežonīgu jaudu tad vinjam bija kkādi ~55hp )[ Šo ziņu laboja Bude, 24 Apr 2009, 09:40:43 ] | Offline | | |
GirtzB | | Kopš: 15. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 22123
Braucu ar: 2x(R6+LSD)
| un kas tavā skaidrojumā būtiski atšķiras no mana?
Korketam skaidrojumam pietrūkst 100+ izejas atrunu.
Sāksim ar dažām, lai salīdzinātu RWD un FWD tikkai piedziņas tipu priekšrocības tad:
abiem automobīļiem jābut ar idensitku statisko izsvarojumu(par labu velkošaaji asij), ideāljā gadījumā(salīdzināšanai) 50/50. Identisku smaguma centra novietojumu attiecība pret saķeres virsmu(smaguma centra attālums no zemes etc), spēka plecam starp automobiļa smaguma centru un riteņu assu centru >0, piekarei un riteņiem(riepām) jābūt elastīgai nevis abslūti cietai, jauda nedrīkst būt tāda lai vilces spēka radītais griezes moments spētu pilnībā atslogot kādu no asīm, salīdzinājumam jānotiek identiskos vides apstākļos, pie identiskas saķeres ar virsmu, virsmai pie tam jābūt horizontālai etc etc etc..., abu auto jauda uz riteņiem identiska, svars identisks, pārnesumskaitļi kārbās un reduktros identiski....[ Šo ziņu laboja GirtzB, 24 Apr 2009, 09:47:05 ]
----------------- Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE | Offline | | |
GirtzB | | Kopš: 15. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 22123
Braucu ar: 2x(R6+LSD)
|
24 Apr 2009, 09:15:48 zbmono rakstīja:
Un tad saliec kopā, pieņemot pox par ritenu izslīdēšanu, tādas nav, vai priekšas celšanās gaisā kaut ko vispār ietekmē?
ja neietekmtū tad auto vadīt būtu pārāk elementāri...
----------------- Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE | Offline | | |
Bude | | Kopš: 18. Feb 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 3170
Braucu ar:
|
24 Apr 2009, 09:43:49 GirtzB rakstīja:
24 Apr 2009, 09:15:48 zbmono rakstīja:
Un tad saliec kopā, pieņemot pox par ritenu izslīdēšanu, tādas nav, vai priekšas celšanās gaisā kaut ko vispār ietekmē?
ja neietekmtū tad auto vadīt būtu pārāk elementāri...
čalis ziemā laikam nekad ar fwd (un pat to pashu rwd) nav aizgājis
pa taisni, kad uzber gāzi [ Šo ziņu laboja Bude, 24 Apr 2009, 09:48:15 ] | Offline | | |
|
hronists | | Kopš: 01. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 14820
Braucu ar: Svensk hjul
|
24 Apr 2009, 09:35:42 Bude rakstīja:
imho kādas muļķības... Modimicrus laikam aptuveni pareizi skaidroja..
Bet njemot vienādas jaudas motorus utt.. rwd būs priekšā, jo tak tas minimālais zudums kardānā ir kudi mazāks par to momentu ko fwd pavadīs spolējot
PS. diez kādēļ tad 1.6 dīzeļkadets uz asfalta spolēja tā ka pat dūmi radās (lai kādam nerastos šaubas par mežonīgu jaudu tad vinjam bija kkādi ~55hp )
paskaties darba uzdevumu: divas identiskas mašīnas, vienīgā atšķirība ir fwd un rwd.
lai nesāktos flamewar bmw vs paganijs japānis un kurš ātrāk izspolēs, ir jāpieņem arī ka abiem auto 100% jaudas, kas tiek nodotas uz rteņiem to netērē nelietderīgi, tb neizspolē. un tad ar teorētiskās mehānikas formulu palīdzību varēs izrēķināt kurš piedziņas veids motora jaudu pārvērš taisnvirziena kustībā ar mazākiem zudumiem.
tad kad tas būs izdarīts, varēs jau sākt ieviest mainīgos - ceļa segums, riepas, izspolēšana. | Offline | | |
Didzis | | Kopš: 04. Dec 2006
No: Rīga
Ziņojumi: 7247
Braucu ar: Prāmi B-)
|
24 Apr 2009, 09:20:53 Modricimus rakstīja:
pakaļas kardānā paliekošos zudumus var kompensēt ar lielāku jaudu, vai arī vieglāku kardānu (plānsienu vieglmetāla), kam ir mazāks rotācijas inerces moments.
P.S. zīmējumā ir Volvo
Tad jau tīri teorētiski sanāk tā, ka visiem rwd auto, kas piedalās dragreisos būtu jāatrod ideāla svara svina jumts, kas veidotu maksimālu piespiedējspēku uz assi untai pat laikā nepārslogotu pašu autiņu liekā svara dēļ ... :hmm:
----------------- http://www.licessories.lv/ | Offline | | |
Modrs | | Kopš: 22. Nov 2004
No: Talsi
Ziņojumi: 10360
Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu
| ne, jums atrodas augstu un veidos papildus plecu, kas raus ratā. rwd gadījumā pie megasupadupa jaudas (dragreisos, kur motors priekšā) motoram ir jābūt priekšā, po, ka stāvot uz vietas max slodze būtu uz NEdzenošo asi. paātrinoties šā kā tā rezultējošais spēks būs uz rwd asi (diogonāle starp smaguma centra augstumu-spēka plecu attālumu no smaguma centra līdz piedziņas ass centram).
tāpēc jau arī tos dragsterus, kuriem motors aizmugurē taisa mega garus, lai nerauj ratā, un, protams, lai pie 500km/h nezaudētu vadību, jo īsas garenbāzes gadījumā ir grūtāk vadīt | Offline | | |
GirtzB | | Kopš: 15. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 22123
Braucu ar: 2x(R6+LSD)
| dragsterus tais garu tādēļ lai nerautu ratā pa augstu, jamie tos balansē tā lai jamais visu distanci veiktu ar priekšratiem minimāli atrautiem no zemes, lai pilnīgi viss svars ir uz aizmugurratiem.... [ Šo ziņu laboja GirtzB, 24 Apr 2009, 10:13:40 ]
----------------- Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, dust, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo
|