Online
Pašreiz BMWPower skatās 190 viesi un 14 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektroauto EV
Autors | Ziņojums |
abyss | 05. Jun 2024, 21:36 |
#5941
|
| Kopš: 26. Jun 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 8250
Braucu ar: e39 523
| Jūs esat ļoti dīvaini. Ja ev nestrādā parastā transportā kā tas strādā smagajiem? Pamēģiniet vizualizēt enerģijas blīvumu baterijā un tāda paša tilpuma benzīnā. Tas, ka iekšdedzes dzinējam 30-40% efektivitāte, tas joprojām salīdzinoši sīkums cik daudz x 1l benzīna ir vairāk enerģijas.
Protams, ev ir daudzsološas tehnoloģijas, kas to var līdzsvarot. Bet nu turpmākajos 50 gados ice joprojām rullēs. | Online | | |
foobar | 05. Jun 2024, 23:09 |
#5942
|
| Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6033
Braucu ar: M57TU2D30
| Ja ICE (kā tehnoloģija) tā rullētu, tad būtu ekonomiski izdevīgi sintezēt dīzeli.
Vienīgais, kas ICE rullē ir tas, ka vajag mazāk enerģijas, lai izpumpētu dīzeli no zemes dzīlēm, nekā vajag, lai viņu sintezētu.
Šobrīd, ICE ir skaistas kredīta brīvdienas, atliek tikai atslābināties un gūt baudu | Offline | | |
Mizx | 05. Jun 2024, 23:53 |
#5943
|
| Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6203
Braucu ar:
| Ir jau arī vietas, kur šie risinājumi labi strādā arī komerctransportam. Bija prezentācija, Volvo, pilnīgi autonomie (bez šoferiem) smagie, strādājoši kalnrūpniecībā. Shēma tāda, ka uzbrauc kalnā, tur piekrauj pilnus ar kravu, braucot lejā reģenerējas, lejā kravu izkrauj un tad atkal augšā pēc nākamās. Augšā braucot tukšā elektrība tik daudz netērējas, lejā braucot ar kravu savukārt labi uzlādējas. Bija izpētījuši, ka vismaz testu laikā nekad akumulatora uzlādes statuss nenokritās zemāk par 80%. Sanāk degvielas izmaksu konkrētajām transporta vienībām nav nekādu. Tā ka katram ir sava matemātika der vai neder viņiem konkrēti risinājumi. | Offline | | |
Fandulis | 06. Jun 2024, 00:06 |
#5944
|
| Kopš: 29. Nov 2004
Ziņojumi: 13371
Braucu ar: sipisnīku pi vuškom
| Nevar no tikko izveidotas teorētiskas prakses prasīt maksimumu un nevar glorificēt. Par ko sāpe, busi brauc uz elektrības, silda salonu uz dīzeļa, kur problēma? Cena 100k par busu?
Atgriežam Ikarusus, lai voņī virsū lates dzērājiem? Par 250k€
Par 50.gadiem gan nepiekrītu, padomājiet, kas bija 20.gadus atpakaļ.[ Šo ziņu laboja Fandulis, 06 Jun 2024, 00:18:39 ] | Offline | | |
bum_bumz | 06. Jun 2024, 02:12 |
#5945
|
| Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 6746
Braucu ar: E34
| Norge, LV, EE, varbūt somi, kur 10-20 cilvji uz kv/km dzīvo, iespringst par zaļumu. Dienvidnieki, kur 200+ cilvji uz metru kautkā neiespringst un tur fūru un autobusu ir daudz vairāk.
Varu malt kaut 100x vienu un to pašu, proti, ka jāpārsēdina iedzīvotāji no privātā transporta uz sabiedrisko, kur dominētu elektrotransports. Valsts to nespēj un mobilitāte ir uzkrauta tās iedzīvotājiem. Turklāt iedzīvotāji brauc ar tādu transportu, par kuru valstij sanāk labi ieņēmumi segt citas vajadzības.
Lembergs skaidri pateica, ja tie busi neko nemaksā un Eiropa naudu met pakaļ, tad jāņem, pie reizes arī spalvas spožākas šamajam. Nezinu, kas ar lielajiem busiem, bet mikriņiem galapunktā lādētāji, viens reiss 10km un tādā ziņā nav problēmu. Cik tas viss ekonomiski, mums jau nestāstīs | Offline | | |
davisTK | 06. Jun 2024, 08:17 |
#5946
|
| Kopš: 29. Jul 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 672
Braucu ar: melnu rumaku
|
06 Jun 2024, 02:12:38 @bum_bumz rakstīja:
Norge, LV, EE, varbūt somi, kur 10-20 cilvji uz kv/km dzīvo, iespringst par zaļumu. Dienvidnieki, kur 200+ cilvji uz metru kautkā neiespringst un tur fūru un autobusu ir daudz vairāk.
Varu malt kaut 100x vienu un to pašu, proti, ka jāpārsēdina iedzīvotāji no privātā transporta uz sabiedrisko, kur dominētu elektrotransports. Valsts to nespēj un mobilitāte ir uzkrauta tās iedzīvotājiem. Turklāt iedzīvotāji brauc ar tādu transportu, par kuru valstij sanāk labi ieņēmumi segt citas vajadzības.
Lembergs skaidri pateica, ja tie busi neko nemaksā un Eiropa naudu met pakaļ, tad jāņem, pie reizes arī spalvas spožākas šamajam. Nezinu, kas ar lielajiem busiem, bet mikriņiem galapunktā lādētāji, viens reiss 10km un tādā ziņā nav problēmu. Cik tas viss ekonomiski, mums jau nestāstīs
Nu es nezinu kam jānotiek, lai es pārsēstos uz sabiedrisko transportu. Lielisks piemērs Rīga, man ar bērnu braucot ar riteni uz dārziņu un tad uz darbu ir aptuveni 50min, braucot ar auto 35-45min, bet braucot ar sabiedrisko ir 1h20m - 1h40m. Un tagad, lai kāds man politiķis ieskaidro ka man japārsēžas uz sabiedrisko. | Offline | | |
martins_usars | 06. Jun 2024, 08:41 |
#5947
|
| Kopš: 01. May 2023
Ziņojumi: 1026
Braucu ar: BMW 530i, VW Passat 2.0TDI, AR Giulia 2.0T
|
05 Jun 2024, 23:09:32 @foobar rakstīja:
Ja ICE (kā tehnoloģija) tā rullētu, tad būtu ekonomiski izdevīgi sintezēt dīzeli.
Vienīgais, kas ICE rullē ir tas, ka vajag mazāk enerģijas, lai izpumpētu dīzeli no zemes dzīlēm, nekā vajag, lai viņu sintezētu.
Šobrīd, ICE ir skaistas kredīta brīvdienas, atliek tikai atslābināties un gūt baudu
es neesmu ķīmiķis, bet man ir PhD interneta diršanā ideja iegūt enerģiju no ūdeņraža ir ļoti forša un zaļa. ogleklis jebšu mileniāļu+ valodā karbons ir lielisks veids kā stabilizēt ūdeņraža molekulas un tās iglstoši uzglabāt. ja pareizi atceros organisko ķimiju, tad tieši smaržīgo ogļūdeņražu ķīmiskās saites ir tas, kas nodrošina potenciālo enerģiju, jo var stabili uzglabāt ūdeņradi. dīzelis rodas vārdot naftu nevar uzvārīt naftu un iegūt tikai dīzeli vai iegūt tikai benzīnu. uzvārīsi tonnu naftas un iegūsi 50L dīzeļa 150L naftēna 21L benzīna utt. ir ekonomiski izdevīgi, bet nav zaļi. mēs taču negribam piesārņot paši savas zemes, bet labprāt piediršam tos nostūrus, kur mūsu nav tiesa gan ņemot vērā pēdējo laiku ģeopolitiskos happeningus, nedrīkst tā vienkārši palikt atkarīgs no naftas importa, jo tas izklausās pēc 1970mito gadu naftas krīzes ar papildu soļiem. pagaidām alternatīva dvieļu galvām un krieviem ir čaina, kuri izskatās, ka družbānījas ar krieviem laiks rādīts vai ES družbānījas ar galvu, vai tomēr čufānī hopiumu. Luxury, toy car un commuter segmentā es EV redzu kā stabilu tirgus % un savus sekotājus jau tagad, kam pat pretī ir infrastruktūra. Pārējā pasaule ar šitādu huiņu nenodarbojas. pat dīzeļa dzinēji vieglajos pa īstam populāri ir tikai eiropā. ļoti labs video par dīzeļa dzinēja vēsturi ja nu kādam interesē. man personīgi šķiet, ka tas ir laika jautājums, kad ES birokrātiem būs jāatzīst, ka bez krievu bendžas un gāzes nevar, lai cik ļoti gribētos pierādīt, ka ekoloģijas problēmas ir vienādas kā Varakļānos tā Minhenē | Offline | | |
vdl | 06. Jun 2024, 09:19 |
#5948
|
| Kopš: 07. Mar 2007
Ziņojumi: 34
Braucu ar: Wrangler JK
|
05 Jun 2024, 20:52:18 @Lafter rakstīja:
Swe ir ceļi kuri lādē braucošus smagos. Un??
5min googles un nedaudz fizikas/logjikas:
1) tas ir pilotprojekts
2) lai wireless charge buutu ar peec iespeejas mazaakiem zudumiem coilaam jaabuut peec iespeejas tuvaak - nee nu principaa var ar motoru nolaist coilu pie pasha asfalta bet tad jaanodroshina ka nesaskaraas. itkaa izdaraams bet kustiigs suuda savienojums kas noteikti nofeilos
3) kas notiek kad asfalta virskaarta ir jaamaina? vai coilas deelj taa tiek noraktas veel dziljaak un tiek padariitas veel neefektiivaakas
4) nav gluzhi solar-frickin-roadways bet diezgan tuvu | Offline | | |
|
Lafter | 06. Jun 2024, 09:28 |
#5949
|
| Kopš: 23. Sep 2007
Ziņojumi: 28686
Braucu ar: wv
|
06 Jun 2024, 09:19:24 @vdl rakstīja:
05 Jun 2024, 20:52:18 @Lafter rakstīja:
Swe ir ceļi kuri lādē braucošus smagos. Un??
5min googles un nedaudz fizikas/logjikas:
1) tas ir pilotprojekts
2) lai wireless charge buutu ar peec iespeejas mazaakiem zudumiem coilaam jaabuut peec iespeejas tuvaak - nee nu principaa var ar motoru nolaist coilu pie pasha asfalta bet tad jaanodroshina ka nesaskaraas. itkaa izdaraams bet kustiigs suuda savienojums kas noteikti nofeilos
3) kas notiek kad asfalta virskaarta ir jaamaina? vai coilas deelj taa tiek noraktas veel dziljaak un tiek padariitas veel neefektiivaakas
4) nav gluzhi solar-frickin-roadways bet diezgan tuvu
Es zinu un tādā sakarā ari pieminēju.
Arī smagie tādi ir projekti, testi utt. Ja ir pāris mašīnas nenozīmē, ka tas ir izplatīti un populāri. Ceļš, kā ceļš. Bieži braukāju pa viņu
----------------- Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.
Spama topiks
Jā! Man jūk komati. Tas dēļ ilga perioda komunicējot citās valodās.
| Offline | | |
AigarsV | 06. Jun 2024, 09:38 |
#5950
|
| Kopš: 26. May 2003
Ziņojumi: 477
Braucu ar:
|
06 Jun 2024, 08:17:30 @davisTK rakstīja:
Nu es nezinu kam jānotiek, lai es pārsēstos uz sabiedrisko transportu. Lielisks piemērs Rīga, man ar bērnu braucot ar riteni uz dārziņu un tad uz darbu ir aptuveni 50min, braucot ar auto 35-45min, bet braucot ar sabiedrisko ir 1h20m - 1h40m. Un tagad, lai kāds man politiķis ieskaidro ka man japārsēžas uz sabiedrisko.
Es zinu, ka daudziem šādi, bet neizklausās pēc diezko prātīgas dzīvesvietas izvēles, kur tik daudz laika tiek pavadīts ceļā. | Offline | | |
martins_usars | 06. Jun 2024, 09:48 |
#5951
|
| Kopš: 01. May 2023
Ziņojumi: 1026
Braucu ar: BMW 530i, VW Passat 2.0TDI, AR Giulia 2.0T
|
06 Jun 2024, 09:38:53 @AigarsV rakstīja:
06 Jun 2024, 08:17:30 @davisTK rakstīja:
Nu es nezinu kam jānotiek, lai es pārsēstos uz sabiedrisko transportu. Lielisks piemērs Rīga, man ar bērnu braucot ar riteni uz dārziņu un tad uz darbu ir aptuveni 50min, braucot ar auto 35-45min, bet braucot ar sabiedrisko ir 1h20m - 1h40m. Un tagad, lai kāds man politiķis ieskaidro ka man japārsēžas uz sabiedrisko.
Es zinu, ka daudziem šādi, bet neizklausās pēc diezko prātīgas dzīvesvietas izvēles, kur tik daudz laika tiek pavadīts ceļā.
ja viss rīta aplis ir 35-45 minūtes ar auto, 50 minūtes ar riteni, bet stundai pāri ar sabiedrisko, tas izklausās pēc tipiskas pierīgas ar neeksistējošu vietējo infrastruktūru, lasi ar sabiedrisko no ķekavas uz salaspili jābrauc caur rīgu
bet te ir powers un prātīgi cilvēki jau labu laiku vairs neapgrozās, iespējams, ka minētie cipari ir tikai braukšanas laiks. ja katru rītu jāsēž 35-45 minūtes auto, lai aizvestu bērnu uz bērnudārzu vai skolu, tad nevajag sabiedrisko, bet psihiatra konsultāciju. 50 minūtes mīties ar riteni vienā virzienā izklausās pēc katorgas, nevis new-age with a vintage feel dzīvesziņas[ Šo ziņu laboja martins_usars, 06 Jun 2024, 10:07:24 ] | Offline | | |
dsks | 06. Jun 2024, 09:52 |
#5952
|
| Kopš: 12. Nov 2008
No: Liepāja
Ziņojumi: 1124
Braucu ar:
|
06 Jun 2024, 09:38:53 @AigarsV rakstīja:
06 Jun 2024, 08:17:30 @davisTK rakstīja:
Nu es nezinu kam jānotiek, lai es pārsēstos uz sabiedrisko transportu. Lielisks piemērs Rīga, man ar bērnu braucot ar riteni uz dārziņu un tad uz darbu ir aptuveni 50min, braucot ar auto 35-45min, bet braucot ar sabiedrisko ir 1h20m - 1h40m. Un tagad, lai kāds man politiķis ieskaidro ka man japārsēžas uz sabiedrisko.
Es zinu, ka daudziem šādi, bet neizklausās pēc diezko prātīgas dzīvesvietas izvēles, kur tik daudz laika tiek pavadīts ceļā.
Nav jau nemaz tik daudz ... aptuveni divas nedēļas gada laikā tiek zaudētas korķos un ceļā pret liepājnieku, kur pie situācijas, kad darbs+privātīpašums ir `ap` pilsētas centru ... bērnudārzs, skola, darbs, veikals, ārsts, skaistumsalons ( nav mazsvarīgi poweram ), kino, teātris, sports, krogi, jūra, ezers ir sasniedzami 5-15min ar kājām un izvēloties da jebkuru citu transporta līdzekli, laiks līdz vajadzīgam punktam īsti nemainas | Offline | | |
Fandulis | 06. Jun 2024, 10:52 |
#5953
|
| Kopš: 29. Nov 2004
Ziņojumi: 13371
Braucu ar: sipisnīku pi vuškom
| Man kolēģis Liepājā dzīvo, kad satiekamies, viņam obligāti jāpasūdzās kā viņš noskrējies, skola, bērnudārzs, pulciņi, mājas, darbs un tie ceļa remonti. Es, protams, viņu uzklausu, bet galvā to visu sarēķinu, sanāk kādas 10-20 minūtes. [ Šo ziņu laboja Fandulis, 06 Jun 2024, 10:53:06 ] | Offline | | |
Samsasi | 06. Jun 2024, 11:02 |
#5954
|
| Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4573
Braucu ar:
| interesanti, tie "prātīgie" poweristi mainot darbu arī dzīvesvietu maina? | Offline | | |
davisTK | 06. Jun 2024, 11:29 |
#5955
|
| Kopš: 29. Jul 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 672
Braucu ar: melnu rumaku
|
06 Jun 2024, 11:02:43 @Samsasi rakstīja:
interesanti, tie "prātīgie" poweristi mainot darbu arī dzīvesvietu maina?
Te jau visi pelna nestrādājot. Darbs turpat kur dzīvo. Vai arī 20 gadus strādā vienā vietā un dzīvo tur pat blakus | Offline | | |
Samsasi | 06. Jun 2024, 11:38 |
#5956
|
| Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4573
Braucu ar:
| dzīvo darbā | Offline | | |
|
bum_bumz | 06. Jun 2024, 12:19 |
#5957
|
| Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 6746
Braucu ar: E34
|
06 Jun 2024, 08:17:30 @davisTK rakstīja:
Nu es nezinu kam jānotiek, lai es pārsēstos uz sabiedrisko transportu. Lielisks piemērs Rīga, man ar bērnu braucot ar riteni uz dārziņu un tad uz darbu ir aptuveni 50min, braucot ar auto 35-45min, bet braucot ar sabiedrisko ir 1h20m - 1h40m. Un tagad, lai kāds man politiķis ieskaidro ka man japārsēžas uz sabiedrisko.
Vieta tāda, kāda nu ir. Tādā attālumā ērtākais būtu vilciena satiksme.
Var strādāt Rīgā un braukt no Siguldas, Jelgavas, Lielvārdes... Kādā ellē sakarā bērns kautkur jāved. Pēc teksta tā sanāk
Pārējo jau pateica
P.S. Velo ir ok. Mans funktieris bija vērsts uz to, lai braukt ar sabiedrisko tev būtu ekonomiski labāk un pilsētai tīrāk
Tas, ko īsfilmiņā Joksts parādīja un pateica, bija jābūt Rīgā vismaz 20 gadi atpakaļ. Bet laikam jau ātrāk sanāks ieviest lidojošo satiksmi nekā sauszemes | Offline | | |
Mizx | 06. Jun 2024, 20:35 |
#5958
|
| Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6203
Braucu ar:
| 30 min ir pilnīgi parasts laiks rīta sastrēguma pīķī ar auto tikt pāri Daugavai uz centru. Ja vēl jāpabrauc kaut kur mazliet tālāk no krasta, tad tās 45 minūtes sanāk. Nevajag nemaz šķērsot Rīgas robežu. | Offline | | |
kkas | 06. Jun 2024, 21:16 |
#5959
|
| Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 9319
Braucu ar: Alfu
|
05 Jun 2024, 21:18:18 @40 rakstīja:
Trešai joslai un citiem Ev faniem.... darbā ir 2 Volvo Ev vilcēji,maksā ~3x vairāk par parasto vilcēju, ar uzlādi pietiek ~300-350km atkarībā no ceļa reljefa un kravas. Tagad jautājums vai tas auto izdara 3x vairāk darba tajā pašā laika nogrieznī, lai sevi atpelnītu vai jūs kā klienti esat gatavi maksāt pārvadātājam n reizes vairāk, lai nosegtu Ev vilcēja izmaksas? Mūsu kantorim viņi ir iejūgti pie bio paikas ražotāja, izejvielu pārvadāšanā, kur bez stresa izmaksas tiek uzkrautas uz gala pircēju.( tas fāterlandē, ja nu kas) rezumē Ev komerctransports ir skaisti priekš soc.tīkliem utt ķipa baigi domājam par vidi, tik iepriekš vajag atrast brīvprātīgos klientus, kas to visu ir gatavi apmaksāt... bija paredzēts arī ūdeņraža smagais, bet dēļ izmaksām, kuras vēl pāris reizes lielākas, to projektu atcēla, pat biezajiem bio ražotājiem nebija paceļams.
Nebūs pieprasījuma, nebūs progresa. Izmēģinam vienu, otru, attīstam, kko atmetam. Bet var jau meklēt konspiroloģiju. EV kā reiz noliek nah visas teorijas, jo onkuļi nikuja nevar sarunāt, beigās tāpat patērētāji nosaka būt vai nebūt EV. Šoreiz šādā veidolā masai nebūt | Offline | | |
Karavs | 06. Jun 2024, 21:36 |
#5960
|
| Kopš: 05. Apr 2019
Ziņojumi: 511
Braucu ar:
| Pāreja no viena veida uz citu, realitātē ir finansiāli iespaidīga, nepanemsama....loģiski, ka tā . Uztaisīt šādu vai tādu auto globāli nav problēma, bet pieskaņot apkalpošanas tīklu ir 10x grūtāk. Es šokā, ka Teslai izdevās afist autobūvi 20g laikā. Neviens ģēnijs tam neticēja 20-15-10 gadi atpakaļ, bet viņi spēja, vai ne Es gan neapgalvoju, ka tā ir nākones virzība, nē....arī ūdeņradis vai kautkas cits , vai pat petroleja jaunās zinātnēs varizvirzīties | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|