Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 93 viesi un 10 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
Lafter
05. Jun 2024, 21:25 #5941

Kopš: 23. Sep 2007

Ziņojumi: 27887

Braucu ar: wv

Lūk!!!!
Tieši tā. Tas pats ar komerc busiem. Viņiem bieži jāvelk smagas piekabes, tehnika. Bieži objekti- galapunkts ir dirsā tālu, nav telefonam pārklājuma. Kur nu vèl elektrība
Protams ciparu lielu dału uz ,,tunenbergām,, var uzvelt. Bet yad atkal bļaus. Uzņēmēji pimpji! Kāpēc tik dārgi!
Un vēl 101 iemesls kāpēc tā ir pilnīga utopija tuvākajos gados. Ja ne desmitus gadu.

[ Šo ziņu laboja Lafter, 05 Jun 2024, 21:28:27 ]



-----------------
Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.


Spama topiks
Offline
abyss
05. Jun 2024, 21:36 #5942

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8113

Braucu ar: e39 523

Jūs esat ļoti dīvaini. Ja ev nestrādā parastā transportā kā tas strādā smagajiem? Pamēģiniet vizualizēt enerģijas blīvumu baterijā un tāda paša tilpuma benzīnā. Tas, ka iekšdedzes dzinējam 30-40% efektivitāte, tas joprojām salīdzinoši sīkums cik daudz x 1l benzīna ir vairāk enerģijas.

Protams, ev ir daudzsološas tehnoloģijas, kas to var līdzsvarot. Bet nu turpmākajos 50 gados ice joprojām rullēs.
Offline
foobar
05. Jun 2024, 23:09 #5943

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6032

Braucu ar: M57TU2D30

Ja ICE (kā tehnoloģija) tā rullētu, tad būtu ekonomiski izdevīgi sintezēt dīzeli.

Vienīgais, kas ICE rullē ir tas, ka vajag mazāk enerģijas, lai izpumpētu dīzeli no zemes dzīlēm, nekā vajag, lai viņu sintezētu.

Šobrīd, ICE ir skaistas kredīta brīvdienas, atliek tikai atslābināties un gūt baudu
Offline
Mizx
05. Jun 2024, 23:53 #5944

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 5965

Braucu ar:

Ir jau arī vietas, kur šie risinājumi labi strādā arī komerctransportam. Bija prezentācija, Volvo, pilnīgi autonomie (bez šoferiem) smagie, strādājoši kalnrūpniecībā. Shēma tāda, ka uzbrauc kalnā, tur piekrauj pilnus ar kravu, braucot lejā reģenerējas, lejā kravu izkrauj un tad atkal augšā pēc nākamās. Augšā braucot tukšā elektrība tik daudz netērējas, lejā braucot ar kravu savukārt labi uzlādējas. Bija izpētījuši, ka vismaz testu laikā nekad akumulatora uzlādes statuss nenokritās zemāk par 80%. Sanāk degvielas izmaksu konkrētajām transporta vienībām nav nekādu. Tā ka katram ir sava matemātika der vai neder viņiem konkrēti risinājumi.
Offline
Fandulis
06. Jun 2024, 00:06 #5945

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13250

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Nevar no tikko izveidotas teorētiskas prakses prasīt maksimumu un nevar glorificēt. Par ko sāpe, busi brauc uz elektrības, silda salonu uz dīzeļa, kur problēma? Cena 100k par busu?

Atgriežam Ikarusus, lai voņī virsū lates dzērājiem? Par 250k€
Par 50.gadiem gan nepiekrītu, padomājiet, kas bija 20.gadus atpakaļ.

[ Šo ziņu laboja Fandulis, 06 Jun 2024, 00:18:39 ]

Offline
bum_bumz
06. Jun 2024, 02:12 #5946

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6626

Braucu ar: E34

Norge, LV, EE, varbūt somi, kur 10-20 cilvji uz kv/km dzīvo, iespringst par zaļumu. Dienvidnieki, kur 200+ cilvji uz metru kautkā neiespringst un tur fūru un autobusu ir daudz vairāk.

Varu malt kaut 100x vienu un to pašu, proti, ka jāpārsēdina iedzīvotāji no privātā transporta uz sabiedrisko, kur dominētu elektrotransports. Valsts to nespēj un mobilitāte ir uzkrauta tās iedzīvotājiem. Turklāt iedzīvotāji brauc ar tādu transportu, par kuru valstij sanāk labi ieņēmumi segt citas vajadzības.

Lembergs skaidri pateica, ja tie busi neko nemaksā un Eiropa naudu met pakaļ, tad jāņem, pie reizes arī spalvas spožākas šamajam. Nezinu, kas ar lielajiem busiem, bet mikriņiem galapunktā lādētāji, viens reiss 10km un tādā ziņā nav problēmu. Cik tas viss ekonomiski, mums jau nestāstīs
Offline
davisTK
06. Jun 2024, 08:17 #5947

Kopš: 29. Jul 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 663

Braucu ar: melnu rumaku


06 Jun 2024, 02:12:38 @bum_bumz rakstīja:
Norge, LV, EE, varbūt somi, kur 10-20 cilvji uz kv/km dzīvo, iespringst par zaļumu. Dienvidnieki, kur 200+ cilvji uz metru kautkā neiespringst un tur fūru un autobusu ir daudz vairāk.

Varu malt kaut 100x vienu un to pašu, proti, ka jāpārsēdina iedzīvotāji no privātā transporta uz sabiedrisko, kur dominētu elektrotransports. Valsts to nespēj un mobilitāte ir uzkrauta tās iedzīvotājiem. Turklāt iedzīvotāji brauc ar tādu transportu, par kuru valstij sanāk labi ieņēmumi segt citas vajadzības.

Lembergs skaidri pateica, ja tie busi neko nemaksā un Eiropa naudu met pakaļ, tad jāņem, pie reizes arī spalvas spožākas šamajam. Nezinu, kas ar lielajiem busiem, bet mikriņiem galapunktā lādētāji, viens reiss 10km un tādā ziņā nav problēmu. Cik tas viss ekonomiski, mums jau nestāstīs

Nu es nezinu kam jānotiek, lai es pārsēstos uz sabiedrisko transportu. Lielisks piemērs Rīga, man ar bērnu braucot ar riteni uz dārziņu un tad uz darbu ir aptuveni 50min, braucot ar auto 35-45min, bet braucot ar sabiedrisko ir 1h20m - 1h40m. Un tagad, lai kāds man politiķis ieskaidro ka man japārsēžas uz sabiedrisko.
Offline
martins_usars
06. Jun 2024, 08:41 #5948

Kopš: 01. May 2023

Ziņojumi: 1026

Braucu ar: BMW 530i, VW Passat 2.0TDI, AR Giulia 2.0T


05 Jun 2024, 23:09:32 @foobar rakstīja:
Ja ICE (kā tehnoloģija) tā rullētu, tad būtu ekonomiski izdevīgi sintezēt dīzeli.

Vienīgais, kas ICE rullē ir tas, ka vajag mazāk enerģijas, lai izpumpētu dīzeli no zemes dzīlēm, nekā vajag, lai viņu sintezētu.

Šobrīd, ICE ir skaistas kredīta brīvdienas, atliek tikai atslābināties un gūt baudu

es neesmu ķīmiķis, bet man ir PhD interneta diršanā ideja iegūt enerģiju no ūdeņraža ir ļoti forša un zaļa. ogleklis jebšu mileniāļu+ valodā karbons ir lielisks veids kā stabilizēt ūdeņraža molekulas un tās iglstoši uzglabāt. ja pareizi atceros organisko ķimiju, tad tieši smaržīgo ogļūdeņražu ķīmiskās saites ir tas, kas nodrošina potenciālo enerģiju, jo var stabili uzglabāt ūdeņradi. dīzelis rodas vārdot naftu nevar uzvārīt naftu un iegūt tikai dīzeli vai iegūt tikai benzīnu. uzvārīsi tonnu naftas un iegūsi 50L dīzeļa 150L naftēna 21L benzīna utt. ir ekonomiski izdevīgi, bet nav zaļi. mēs taču negribam piesārņot paši savas zemes, bet labprāt piediršam tos nostūrus, kur mūsu nav tiesa gan ņemot vērā pēdējo laiku ģeopolitiskos happeningus, nedrīkst tā vienkārši palikt atkarīgs no naftas importa, jo tas izklausās pēc 1970mito gadu naftas krīzes ar papildu soļiem. pagaidām alternatīva dvieļu galvām un krieviem ir čaina, kuri izskatās, ka družbānījas ar krieviem laiks rādīts vai ES družbānījas ar galvu, vai tomēr čufānī hopiumu. Luxury, toy car un commuter segmentā es EV redzu kā stabilu tirgus % un savus sekotājus jau tagad, kam pat pretī ir infrastruktūra. Pārējā pasaule ar šitādu huiņu nenodarbojas. pat dīzeļa dzinēji vieglajos pa īstam populāri ir tikai eiropā. ļoti labs video par dīzeļa dzinēja vēsturi ja nu kādam interesē. man personīgi šķiet, ka tas ir laika jautājums, kad ES birokrātiem būs jāatzīst, ka bez krievu bendžas un gāzes nevar, lai cik ļoti gribētos pierādīt, ka ekoloģijas problēmas ir vienādas kā Varakļānos tā Minhenē
Offline
vdl
06. Jun 2024, 09:19 #5949

Kopš: 07. Mar 2007

Ziņojumi: 34

Braucu ar: Wrangler JK


05 Jun 2024, 20:52:18 @Lafter rakstīja:
Swe ir ceļi kuri lādē braucošus smagos. Un??


5min googles un nedaudz fizikas/logjikas:

1) tas ir pilotprojekts
2) lai wireless charge buutu ar peec iespeejas mazaakiem zudumiem coilaam jaabuut peec iespeejas tuvaak - nee nu principaa var ar motoru nolaist coilu pie pasha asfalta bet tad jaanodroshina ka nesaskaraas. itkaa izdaraams bet kustiigs suuda savienojums kas noteikti nofeilos
3) kas notiek kad asfalta virskaarta ir jaamaina? vai coilas deelj taa tiek noraktas veel dziljaak un tiek padariitas veel neefektiivaakas
4) nav gluzhi solar-frickin-roadways bet diezgan tuvu
Offline
Lafter
06. Jun 2024, 09:28 #5950

Kopš: 23. Sep 2007

Ziņojumi: 27887

Braucu ar: wv


06 Jun 2024, 09:19:24 @vdl rakstīja:

05 Jun 2024, 20:52:18 @Lafter rakstīja:
Swe ir ceļi kuri lādē braucošus smagos. Un??


5min googles un nedaudz fizikas/logjikas:

1) tas ir pilotprojekts
2) lai wireless charge buutu ar peec iespeejas mazaakiem zudumiem coilaam jaabuut peec iespeejas tuvaak - nee nu principaa var ar motoru nolaist coilu pie pasha asfalta bet tad jaanodroshina ka nesaskaraas. itkaa izdaraams bet kustiigs suuda savienojums kas noteikti nofeilos
3) kas notiek kad asfalta virskaarta ir jaamaina? vai coilas deelj taa tiek noraktas veel dziljaak un tiek padariitas veel neefektiivaakas
4) nav gluzhi solar-frickin-roadways bet diezgan tuvu

Es zinu un tādā sakarā ari pieminēju.
Arī smagie tādi ir projekti, testi utt. Ja ir pāris mašīnas nenozīmē, ka tas ir izplatīti un populāri. Ceļš, kā ceļš. Bieži braukāju pa viņu


-----------------
Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.


Spama topiks
Offline
AigarsV
06. Jun 2024, 09:38 #5951

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 467

Braucu ar:


06 Jun 2024, 08:17:30 @davisTK rakstīja:

Nu es nezinu kam jānotiek, lai es pārsēstos uz sabiedrisko transportu. Lielisks piemērs Rīga, man ar bērnu braucot ar riteni uz dārziņu un tad uz darbu ir aptuveni 50min, braucot ar auto 35-45min, bet braucot ar sabiedrisko ir 1h20m - 1h40m. Un tagad, lai kāds man politiķis ieskaidro ka man japārsēžas uz sabiedrisko.


Es zinu, ka daudziem šādi, bet neizklausās pēc diezko prātīgas dzīvesvietas izvēles, kur tik daudz laika tiek pavadīts ceļā.
Offline
martins_usars
06. Jun 2024, 09:48 #5952

Kopš: 01. May 2023

Ziņojumi: 1026

Braucu ar: BMW 530i, VW Passat 2.0TDI, AR Giulia 2.0T


06 Jun 2024, 09:38:53 @AigarsV rakstīja:

06 Jun 2024, 08:17:30 @davisTK rakstīja:

Nu es nezinu kam jānotiek, lai es pārsēstos uz sabiedrisko transportu. Lielisks piemērs Rīga, man ar bērnu braucot ar riteni uz dārziņu un tad uz darbu ir aptuveni 50min, braucot ar auto 35-45min, bet braucot ar sabiedrisko ir 1h20m - 1h40m. Un tagad, lai kāds man politiķis ieskaidro ka man japārsēžas uz sabiedrisko.


Es zinu, ka daudziem šādi, bet neizklausās pēc diezko prātīgas dzīvesvietas izvēles, kur tik daudz laika tiek pavadīts ceļā.

ja viss rīta aplis ir 35-45 minūtes ar auto, 50 minūtes ar riteni, bet stundai pāri ar sabiedrisko, tas izklausās pēc tipiskas pierīgas ar neeksistējošu vietējo infrastruktūru, lasi ar sabiedrisko no ķekavas uz salaspili jābrauc caur rīgu

bet te ir powers un prātīgi cilvēki jau labu laiku vairs neapgrozās, iespējams, ka minētie cipari ir tikai braukšanas laiks. ja katru rītu jāsēž 35-45 minūtes auto, lai aizvestu bērnu uz bērnudārzu vai skolu, tad nevajag sabiedrisko, bet psihiatra konsultāciju. 50 minūtes mīties ar riteni vienā virzienā izklausās pēc katorgas, nevis new-age with a vintage feel dzīvesziņas

[ Šo ziņu laboja martins_usars, 06 Jun 2024, 10:07:24 ]

Offline
dsks
06. Jun 2024, 09:52 #5953

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1078

Braucu ar:


06 Jun 2024, 09:38:53 @AigarsV rakstīja:

06 Jun 2024, 08:17:30 @davisTK rakstīja:

Nu es nezinu kam jānotiek, lai es pārsēstos uz sabiedrisko transportu. Lielisks piemērs Rīga, man ar bērnu braucot ar riteni uz dārziņu un tad uz darbu ir aptuveni 50min, braucot ar auto 35-45min, bet braucot ar sabiedrisko ir 1h20m - 1h40m. Un tagad, lai kāds man politiķis ieskaidro ka man japārsēžas uz sabiedrisko.


Es zinu, ka daudziem šādi, bet neizklausās pēc diezko prātīgas dzīvesvietas izvēles, kur tik daudz laika tiek pavadīts ceļā.


Nav jau nemaz tik daudz ... aptuveni divas nedēļas gada laikā tiek zaudētas korķos un ceļā pret liepājnieku, kur pie situācijas, kad darbs+privātīpašums ir `ap` pilsētas centru ... bērnudārzs, skola, darbs, veikals, ārsts, skaistumsalons ( nav mazsvarīgi poweram ), kino, teātris, sports, krogi, jūra, ezers ir sasniedzami 5-15min ar kājām un izvēloties da jebkuru citu transporta līdzekli, laiks līdz vajadzīgam punktam īsti nemainas
Offline
Fandulis
06. Jun 2024, 10:52 #5954

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13250

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Man kolēģis Liepājā dzīvo, kad satiekamies, viņam obligāti jāpasūdzās kā viņš noskrējies, skola, bērnudārzs, pulciņi, mājas, darbs un tie ceļa remonti. Es, protams, viņu uzklausu, bet galvā to visu sarēķinu, sanāk kādas 10-20 minūtes.

[ Šo ziņu laboja Fandulis, 06 Jun 2024, 10:53:06 ]

Offline
Samsasi
06. Jun 2024, 11:02 #5955

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4204

Braucu ar:

interesanti, tie "prātīgie" poweristi mainot darbu arī dzīvesvietu maina?
Offline
davisTK
06. Jun 2024, 11:29 #5956

Kopš: 29. Jul 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 663

Braucu ar: melnu rumaku


06 Jun 2024, 11:02:43 @Samsasi rakstīja:
interesanti, tie "prātīgie" poweristi mainot darbu arī dzīvesvietu maina?

Te jau visi pelna nestrādājot. Darbs turpat kur dzīvo. Vai arī 20 gadus strādā vienā vietā un dzīvo tur pat blakus
Offline
Samsasi
06. Jun 2024, 11:38 #5957

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4204

Braucu ar:

dzīvo darbā
Offline
bum_bumz
06. Jun 2024, 12:19 #5958

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6626

Braucu ar: E34


06 Jun 2024, 08:17:30 @davisTK rakstīja:
Nu es nezinu kam jānotiek, lai es pārsēstos uz sabiedrisko transportu. Lielisks piemērs Rīga, man ar bērnu braucot ar riteni uz dārziņu un tad uz darbu ir aptuveni 50min, braucot ar auto 35-45min, bet braucot ar sabiedrisko ir 1h20m - 1h40m. Un tagad, lai kāds man politiķis ieskaidro ka man japārsēžas uz sabiedrisko.

Vieta tāda, kāda nu ir. Tādā attālumā ērtākais būtu vilciena satiksme.
Var strādāt Rīgā un braukt no Siguldas, Jelgavas, Lielvārdes... Kādā ellē sakarā bērns kautkur jāved. Pēc teksta tā sanāk
Pārējo jau pateica

P.S. Velo ir ok. Mans funktieris bija vērsts uz to, lai braukt ar sabiedrisko tev būtu ekonomiski labāk un pilsētai tīrāk

Tas, ko īsfilmiņā Joksts parādīja un pateica, bija jābūt Rīgā vismaz 20 gadi atpakaļ. Bet laikam jau ātrāk sanāks ieviest lidojošo satiksmi nekā sauszemes
Offline
Mizx
06. Jun 2024, 20:35 #5959

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 5965

Braucu ar:

30 min ir pilnīgi parasts laiks rīta sastrēguma pīķī ar auto tikt pāri Daugavai uz centru. Ja vēl jāpabrauc kaut kur mazliet tālāk no krasta, tad tās 45 minūtes sanāk. Nevajag nemaz šķērsot Rīgas robežu.
Offline
kkas
06. Jun 2024, 21:16 #5960

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9149

Braucu ar: zviedru ledusskapi


05 Jun 2024, 21:18:18 @40 rakstīja:
Trešai joslai un citiem Ev faniem.... darbā ir 2 Volvo Ev vilcēji,maksā ~3x vairāk par parasto vilcēju, ar uzlādi pietiek ~300-350km atkarībā no ceļa reljefa un kravas. Tagad jautājums vai tas auto izdara 3x vairāk darba tajā pašā laika nogrieznī, lai sevi atpelnītu vai jūs kā klienti esat gatavi maksāt pārvadātājam n reizes vairāk, lai nosegtu Ev vilcēja izmaksas? Mūsu kantorim viņi ir iejūgti pie bio paikas ražotāja, izejvielu pārvadāšanā, kur bez stresa izmaksas tiek uzkrautas uz gala pircēju.( tas fāterlandē, ja nu kas) rezumē Ev komerctransports ir skaisti priekš soc.tīkliem utt ķipa baigi domājam par vidi, tik iepriekš vajag atrast brīvprātīgos klientus, kas to visu ir gatavi apmaksāt... bija paredzēts arī ūdeņraža smagais, bet dēļ izmaksām, kuras vēl pāris reizes lielākas, to projektu atcēla, pat biezajiem bio ražotājiem nebija paceļams.

Nebūs pieprasījuma, nebūs progresa. Izmēģinam vienu, otru, attīstam, kko atmetam. Bet var jau meklēt konspiroloģiju. EV kā reiz noliek nah visas teorijas, jo onkuļi nikuja nevar sarunāt, beigās tāpat patērētāji nosaka būt vai nebūt EV. Šoreiz šādā veidolā masai nebūt
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo