Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 163 viesi un 19 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
Fandulis
31. May 2024, 14:05 #5801

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13250

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom


31 May 2024, 12:03:06 @Mixzzz rakstīja:

31 May 2024, 11:59:41 @GirtzB rakstīja:

31 May 2024, 09:10:56 @e34 rakstīja:
Tātad mans secinājums par EV. Gan jau, ka topikā ir atgremots en reizes un neko jaunu nepateikšu. Neskatoties uz mūsu valstī nelielo elektro skaitu un lādētāju pieejamības tīklu, par drošu to uzskatīt nevar. Nu teiksim tā - nobrauc līdz 10% atlikumam un nevari būt pārliecināts, ka plānotajā lādētājā varēsi uzlādēties.

Nu man ir tieši pretēji secinājumi par EV pubslisko uzlāžu tīklu .lv
Piemērma Lietuvā arpūs bāņu koridoriem ir sliktāk t.i. tur ir "tukšā zona".
P.S. Latvija ir tik maza, ka ja nenobrauc līdz 10% bet sāc skatīties apkārt pie 20% tad būs vairākas uzlādes vietas pieejamas. 10% pat ar ICE auto neatļāvos bākā atstāt...
Nezinu ne vienu vietu LV, kur 50km rādiusā nebūtu neviena DUS, tā kā neredzu stresu ar parastu auto. Ar lādētājiem gan ir sanācis iepisiens, ka atbrauc un blje suka nestrādā Tad bez klimata utt. čunčini uz nākamo tuvāko un ceri, ka saies


Arī ne vienu reizi nav tā bijis, ka kaut kas nestrādā un būs jānakšņo mazpisānos
Nez vai 100 gadus atpakaļ arī bija tādi dauņi, kuri vaidēja vai būs kur ieliet bendžu, jo siens jau visur pieejams.
Offline
Marex_FF6
31. May 2024, 15:40 #5802

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5333

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


31 May 2024, 12:58:27 @GirtzB rakstīja:

31 May 2024, 12:38:19 @Mixzzz rakstīja:

31 May 2024, 12:22:31 @Marex_FF6 rakstīja:

31 May 2024, 12:03:06 @Mixzzz rakstīja:
Nezinu ne vienu vietu LV, kur 50km rādiusā nebūtu neviena DUS, tā kā neredzu stresu ar parastu auto. Ar lādētājiem gan ir sanācis iepisiens, ka atbrauc un blje suka nestrādā Tad bez klimata utt. čunčini uz nākamo tuvāko un ceri, ka saies


Sry par tiešumu, bet ja tu meklē lādētāju pa ceļam, kad tev ir palikuši 5 vai 10%, tad tu esi lohs... EV normālā tempā lādējas 20-80% diapazonā. Parasti tas aizņem kkur ap 20min, nu moš pie kkādas apstākļu sakritības max 30min... piebraucot ar 5% un aukstu bateriju līdz 20% uzlāde var aizņemt tik pat, cik 20-80% atkarībā no auto un lādētāja specifikas.
Kur tev LV ir normāli lādētāji, kas 20-80 salādēs 20min? 2-3 vietās?

Turklāt, kur es teicu, ka piebraucu pie pirmā ar 10%? Nākamais lādētājs vienk bija gana tālu, lai varētu būt, ka arī nesaiet.

elektrum ir 150kW lādētāji
viršos ir 160kW lādētāji
Eleport arī ir 100+ kW
Ionitiy gan tikai vienā vietā.

Tad ir kaudze ar 50kW lādētājiem.


Tieši tā! Ja nepieciešms, izvēlos viršus vai elektrum, par cik ar mobilly ērti samaksāt pie rēķina. Par ko gan biju pārsteigts, ka Dpilī nav neviena virs 50kw, bet 10 min turpceļā Jēkabpils Viršos un 15min atpakaļceļā un viss bez stresa.
Offline
Marex_FF6
31. May 2024, 15:43 #5803

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5333

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


31 May 2024, 12:56:55 @deus_ex_machina rakstīja:
Ja dzīvo Pierīgas privātmājā, tad EV kā, otrais autiņš ģimenē, ir baigi OK.
Bet, ja ir tikai viens auto, un piekopj +/- aktīvu dzīvesveidu, tad ar EV ir dzīve vienos stresos.


Atrunas... mums autoparkā 7 autiņi, 2 no tām teslas... nekāda stresa, braucam 90% ar teslām. Nu vēl ar busu, kad visi bērni piesakās kkur līdzi...
Offline
SpOrcMeN
31. May 2024, 15:49 #5804

Kopš: 14. May 2002

Ziņojumi: 33985

Braucu ar: banderautomobili

tas ir tieshi tas ko chalis rakstija, un man liekas normali saprotams. ja man butu 17 auto tad 7 no vinjiem butu elektro becauze rulezzz

-----------------
ІБАШТЕ!!!!! ЗА УКРАЇНУ!!!!!!!
Нехай подохне суче плем’я!!!!


Offline
shirminieks
31. May 2024, 15:54 #5805

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1665

Braucu ar: 81


31 May 2024, 15:43:03 @Marex_FF6 rakstīja:

31 May 2024, 12:56:55 @deus_ex_machina rakstīja:
Ja dzīvo Pierīgas privātmājā, tad EV kā, otrais autiņš ģimenē, ir baigi OK.
Bet, ja ir tikai viens auto, un piekopj +/- aktīvu dzīvesveidu, tad ar EV ir dzīve vienos stresos.


Atrunas... mums autoparkā 7 autiņi, 2 no tām teslas... nekāda stresa, braucam 90% ar teslām. Nu vēl ar busu, kad visi bērni piesakās kkur līdzi...


Man arī prātā nāk tikai daži gadījumi/scenāriji, kur BEV īsti nestrādā un rada neērtības - tāds dramatiskākais ir ja dzīvo vecākā blokmājā/pirmskara mājā bez mājas uzlādes, un strādā darbā, kur katru dienu daudz jābraukā; jaunajās dzīvokļu mājās pazemes stāvvietās liek individuālos wallbox, kuru saslēdz ar dzīvokļa elektrības rēķinu.

Es tiešām visiem tiem, kas domā, ka ar EV nav iespējams dzīvot, ieteiktu padomāt par divām lietām:
1. Paskaitiet cik bieži jūs reāli starp vizīti savās mājās (pie sava wallbox) nobraucat virs 400km;
2. Tiem braucieniem paskataties vai pa ceļam nav kāda VIRŠI stacija (man šķiet, ka lielākajā daļā ir >50kw lādētāji, daudzās ir 160kw).

Ja mājās ir lādētājs, tad katru rītu Tu paņem auto ar 100% pilnu bāku - 11KW lādētājs, kuru var ielikt jebkur ar 3F-pieslēgumu, 8h (23:00 - 7:00) laikā jebkuru auto uzlādēs no 0-100%.

[ Šo ziņu laboja shirminieks, 31 May 2024, 15:55:37 ]

Offline
Samsasi
31. May 2024, 15:57 #5806

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4203

Braucu ar:

Jopta, tā man celš japlāno nevis caur kautkadiem kultūras objektiem, bet gan caur viršiem?
Offline
GirtzB
31. May 2024, 16:09 #5807

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22077

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

Ar EV ir jāatmet kamieļa traktorista paradumi t.i. braukt 800 - 1200km vienā piegājienā.
Bet "normāliem" cilvēkiem kuriem ICE ir ar pareizo degvielu un patērīņu apstāšanās degvielas/kafija/kuņģa uzpildei reizi 300 - 400km nav jaunums

p.s. EV uzlādes ir ne tikai degvielas uzpildes stacijās, bet arī pie ēstuvēm un reizēm arī pie "kultūras objektiem" kas nav lielveikali.

[ Šo ziņu laboja GirtzB, 31 May 2024, 16:11:25 ]



-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
e34
31. May 2024, 16:34 #5808

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 3998

Braucu ar: e53 is; Simply cleveri; Honda XL


31 May 2024, 13:59:32 @Fandulis rakstīja:

31 May 2024, 09:15:09 @e34 rakstīja:

31 May 2024, 09:13:16 @kamikadzemk rakstīja:
To kruīzu un autopilotu nevar atslēgt?


To vienkārši nevar normāli darbināt. Jābrauc manuāli Iespējams, ka to sūdu var sakodēt, sakoriģēt, tos pedestrianus un citus sūdus notušēt.


Jā tā ir, bet vai esi braucis ar škodas kruīzu, kur ir vēl lielāks pisaks pa bremzēm? Ka aizmugurē sēdošie īzī var uzmest salto. Arī bez iemesla.


Jā, es braucu ar škodas kruīzu, kurš brauc cik ātri un kur tam liek un var īzī iepist gan pededestrianos, gan kokā, gan mājā
Offline
e34
31. May 2024, 16:40 #5809

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 3998

Braucu ar: e53 is; Simply cleveri; Honda XL


31 May 2024, 12:22:31 @Marex_FF6 rakstīja:

31 May 2024, 12:03:06 @Mixzzz rakstīja:
Nezinu ne vienu vietu LV, kur 50km rādiusā nebūtu neviena DUS, tā kā neredzu stresu ar parastu auto. Ar lādētājiem gan ir sanācis iepisiens, ka atbrauc un blje suka nestrādā Tad bez klimata utt. čunčini uz nākamo tuvāko un ceri, ka saies


Sry par tiešumu, bet ja tu meklē lādētāju pa ceļam, kad tev ir palikuši 5 vai 10%, tad tu esi lohs... EV normālā tempā lādējas 20-80% diapazonā. Parasti tas aizņem kkur ap 20min, nu moš pie kkādas apstākļu sakritības max 30min... piebraucot ar 5% un aukstu bateriju līdz 20% uzlāde var aizņemt tik pat, cik 20-80% atkarībā no auto un lādētāja specifikas.


Ko tu te muldi un glorificē. Raksti kā ir. Pie masveidā esošajiem lādētājiem, piemēram CCS, tas dod LĪDZ 50kw, tātad Tesla ar 75kw/h bateriju no 20-80 nekad nebūs ātrāk par 40-50 minūtēm. Pie tām retajām 160km uzlādēm var būt ātrāk.VAR būt, ja tesla neizdomās, ka beterija ir par aukstu vai par siltu un ierobežos lādēšanu. Tās beterijas ir jālādē joprojām ILGI un tas ir EV mīnuss.

[ Šo ziņu laboja e34, 31 May 2024, 16:47:01 ]

Offline
martins_usars
31. May 2024, 16:57 #5810

Kopš: 01. May 2023

Ziņojumi: 1026

Braucu ar: BMW 530i, VW Passat 2.0TDI, AR Giulia 2.0T


31 May 2024, 12:27:53 @Marex_FF6 rakstīja:

31 May 2024, 12:10:48 @martins_usars rakstīja:
širmīt, vai tev jau pašam ir EV? vai tu runā no empīriskas pieredzes? t.i. tu pats esi pārliecinājies, ka EV ir lētāks, labāks n shit?


No pieredzes - ģimenē 2 teslas. Ziemas mēnešos pa naktīm lādējot pēc biržas tarifiem (paneļu nav) rēķins 70-80eur, vasarā apm puse no šī cipara. Ar iekšdedzi pirms tam tie bija 350-400 kā minimums. Parēķinam nodokļus... tālāk skaitīt nevajag, lai saprastu, ka EV ir finansiāli izdevīgāks. Vecākajai teslai esmu nomainījis gultni, kkas ap 200eur, nu un salona filtri kkādi 15/20eur.

Ir jautājumi?

Ir tikai viens jautājums - kādēļ tu atbildi širmīša vietā? Tev ir tās tačkas, bazara nav, es to neapšaubu Tādēļ es jautāju širmītim, jo viņš to apgalvo pārliecinātāk par tevi, lai gan ciparus galdā nometi tu
Offline
Samsasi
31. May 2024, 18:44 #5811

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4203

Braucu ar:

Ģirts gribēji teikt, ka ar eV ir jāatmet paradumi braukt kur acis rāda un jāseko uzlādes vietām?
Offline
e34
31. May 2024, 18:45 #5812

Kopš: 11. Feb 2004

Ziņojumi: 3998

Braucu ar: e53 is; Simply cleveri; Honda XL


31 May 2024, 18:44:15 @Samsasi rakstīja:
Ģirts gribēji teikt, ka ar eV ir jāatmet paradumi braukt kur acis rāda un jāseko uzlādes vietām?


Nu tieši tā. Zināma disciplīna tur ir vajadzīga. Izņemot variantu ar zināmiem, regulāriem maršrutiem un wallboxiem mājās.Tad ir cita iršana.
Offline
Marex_FF6
31. May 2024, 19:07 #5813

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5333

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


31 May 2024, 16:40:16 @e34 rakstīja:

31 May 2024, 12:22:31 @Marex_FF6 rakstīja:

31 May 2024, 12:03:06 @Mixzzz rakstīja:
Nezinu ne vienu vietu LV, kur 50km rādiusā nebūtu neviena DUS, tā kā neredzu stresu ar parastu auto. Ar lādētājiem gan ir sanācis iepisiens, ka atbrauc un blje suka nestrādā Tad bez klimata utt. čunčini uz nākamo tuvāko un ceri, ka saies


Sry par tiešumu, bet ja tu meklē lādētāju pa ceļam, kad tev ir palikuši 5 vai 10%, tad tu esi lohs... EV normālā tempā lādējas 20-80% diapazonā. Parasti tas aizņem kkur ap 20min, nu moš pie kkādas apstākļu sakritības max 30min... piebraucot ar 5% un aukstu bateriju līdz 20% uzlāde var aizņemt tik pat, cik 20-80% atkarībā no auto un lādētāja specifikas.


Ko tu te muldi un glorificē. Raksti kā ir. Pie masveidā esošajiem lādētājiem, piemēram CCS, tas dod LĪDZ 50kw, tātad Tesla ar 75kw/h bateriju no 20-80 nekad nebūs ātrāk par 40-50 minūtēm. Pie tām retajām 160km uzlādēm var būt ātrāk.VAR būt, ja tesla neizdomās, ka beterija ir par aukstu vai par siltu un ierobežos lādēšanu. Tās beterijas ir jālādē joprojām ILGI un tas ir EV mīnuss.

Jebkurš 150/160kw lādētājs pie 20% dos tieši tik!!! Pie aukstas baterijas moš mazāk. Un pie 80% tie būs kādi 60kw kā minimums, pēc tam ir pavisam lēni. Paskaties tiktokā to ākstu ar etronu, pat tas 20 minūtēs lādējas no 20 līdz 80%
Es nerunāju csdd 50kw lādētājiem, tie jau mūsdienās skaitās lēni...
Man nekas nāv jāglorificē vai jāstāsta pekstiņi, atslābsti... pastāsti labāk vai tev mājās pa nakti dīzelis tek pa 3 centiem bākā, kamēr tu guli? Ja parēķināsim variantu, ka vidējais EV lietotājs lādē pa nakti mājās, tad kurš pavada vairāk laika uzpildēs? EV vai ICE?

[ Šo ziņu laboja Marex_FF6, 31 May 2024, 19:10:18 ]

Offline
foobar
31. May 2024, 19:22 #5814

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6032

Braucu ar: M57TU2D30

Drīz jau, kā vienmēr, būs pilnais cikls iziets un nāks eskperti un stāstīs, ka total cost of ownership lohavozam ir mazāks

[ Šo ziņu laboja foobar, 31 May 2024, 19:22:37 ]

Offline
Output
31. May 2024, 20:23 #5815

Kopš: 02. Jan 2017

Ziņojumi: 502

Braucu ar: G20


31 May 2024, 16:09:30 @GirtzB rakstīja:
Ar EV ir jāatmet kamieļa traktorista paradumi t.i. braukt 800 - 1200km vienā piegājienā.
Bet "normāliem" cilvēkiem kuriem ICE ir ar pareizo degvielu un patērīņu apstāšanās degvielas/kafija/kuņģa uzpildei reizi 300 - 400km nav jaunums

p.s. EV uzlādes ir ne tikai degvielas uzpildes stacijās, bet arī pie ēstuvēm un reizēm arī pie "kultūras objektiem" kas nav lielveikali.


Es vienkārši apbrīnoju cilvēkus ar tiem spaiņa izmēra pūšļiem. Vai arī viņi nedzer ūdeni (kas nav labi). Man aizbraucot 220km līdz laukiem vismaz vienreiz jāpiestāj atliet.

Offline
Samsasi
31. May 2024, 20:40 #5816

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4203

Braucu ar:

Tad es nesapratu. Marek, Tu lādē mājas vai viršos? Mājas tev lādē ar to mega ātrumu?
Offline
Marex_FF6
31. May 2024, 20:50 #5817

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5333

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


31 May 2024, 20:40:30 @Samsasi rakstīja:
Tad es nesapratu. Marek, Tu lādē mājas vai viršos? Mājas tev lādē ar to mega ātrumu?

Ikdienā mājās, bet gadās Liepājas, Dpilis, Ventspilis, Tallinas…. Nu vai vnk piemirsies ieštepselēt vakarā mājās 11kw, citur izvēlos ātrākos iespējamos. No Tallinas piem pa ceļam pirms Pērnavas ir diezgan kruts alexela tanks ar kkādiem 7/8 štepseļiem 300/400kw tur pie 20% 200kw startā tesla ņēma pretī… nu kkā tā
Offline
bum_bumz
31. May 2024, 21:10 #5818

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6625

Braucu ar: E34

Pi3ģec, jauns trends, EV jūzeri tagad liks mīzt ik pēc 100km nobraukuma. Nu ko, gaidam nākamo fetišu
Offline
Output
31. May 2024, 21:14 #5819

Kopš: 02. Jan 2017

Ziņojumi: 502

Braucu ar: G20


31 May 2024, 21:10:15 @bum_bumz rakstīja:
Pi3ģec, jauns trends, EV jūzeri tagad liks mīzt ik pēc 100km nobraukuma. Nu ko, gaidam nākamo fetišu


Ja tas man, tad neesmu EV lietotājs. Divi benzīna auto lietošanā un nav plānu par EV (vai dīzeli).
Offline
Harcix
31. May 2024, 21:17 #5820

Kopš: 16. May 2002

No: Valmiera

Ziņojumi: 7809

Braucu ar: V10

Nu nez, bija man model 3 nomaa, bija teslas superchaargers jaunais , type 4 kautkaads (250kw laikam) , taapat nedeva vairaak kaa 125 un veel nokritaas uz 80. Un tur nebija neviena cita, kas laadeetos.

31 May 2024, 19:07:32 @Marex_FF6 rakstīja:

31 May 2024, 16:40:16 @e34 rakstīja:

31 May 2024, 12:22:31 @Marex_FF6 rakstīja:

31 May 2024, 12:03:06 @Mixzzz rakstīja:
Nezinu ne vienu vietu LV, kur 50km rādiusā nebūtu neviena DUS, tā kā neredzu stresu ar parastu auto. Ar lādētājiem gan ir sanācis iepisiens, ka atbrauc un blje suka nestrādā Tad bez klimata utt. čunčini uz nākamo tuvāko un ceri, ka saies


Sry par tiešumu, bet ja tu meklē lādētāju pa ceļam, kad tev ir palikuši 5 vai 10%, tad tu esi lohs... EV normālā tempā lādējas 20-80% diapazonā. Parasti tas aizņem kkur ap 20min, nu moš pie kkādas apstākļu sakritības max 30min... piebraucot ar 5% un aukstu bateriju līdz 20% uzlāde var aizņemt tik pat, cik 20-80% atkarībā no auto un lādētāja specifikas.


Ko tu te muldi un glorificē. Raksti kā ir. Pie masveidā esošajiem lādētājiem, piemēram CCS, tas dod LĪDZ 50kw, tātad Tesla ar 75kw/h bateriju no 20-80 nekad nebūs ātrāk par 40-50 minūtēm. Pie tām retajām 160km uzlādēm var būt ātrāk.VAR būt, ja tesla neizdomās, ka beterija ir par aukstu vai par siltu un ierobežos lādēšanu. Tās beterijas ir jālādē joprojām ILGI un tas ir EV mīnuss.

Jebkurš 150/160kw lādētājs pie 20% dos tieši tik!!! Pie aukstas baterijas moš mazāk. Un pie 80% tie būs kādi 60kw kā minimums, pēc tam ir pavisam lēni. Paskaties tiktokā to ākstu ar etronu, pat tas 20 minūtēs lādējas no 20 līdz 80%
Es nerunāju csdd 50kw lādētājiem, tie jau mūsdienās skaitās lēni...
Man nekas nāv jāglorificē vai jāstāsta pekstiņi, atslābsti... pastāsti labāk vai tev mājās pa nakti dīzelis tek pa 3 centiem bākā, kamēr tu guli? Ja parēķināsim variantu, ka vidējais EV lietotājs lādē pa nakti mājās, tad kurš pavada vairāk laika uzpildēs? EV vai ICE?


-----------------
www.bmwpowerty.lv
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo