Online

Pašreiz BMWPower skatās 90 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
GirtzB
30. May 2024, 14:46 #5761

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22074

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


30 May 2024, 14:35:20 @shirminieks rakstīja:

30 May 2024, 13:49:40 @bum_bumz rakstīja:
Fiziku un praktiskumu jau neapgāzīs izņēmumi. Itālijā ZTL zonās, AT Vīne un apkārtnē, Vācija umwelt zonās tusē Teslas, uz bāņiem - dirseļi. Kad bez pīppauzes EVo pārstieps pāri DE uz 180-200 km/h vai uzliks max 130, tad tur arī EVi vairs nebūs brīnums. Svētdien pievakarē, kad uz bāņa tūkstoši auto, viens Eņjaks brauca man līdz no Ingolštates līdz Nirnbergai uz 130-140. Dažas mazmotoru Teslas un šķībacis bija 1. joslā.
Būtu LV rocība, sen jau te dominētu Teslas pār Ceškām. Bezbāņu 90 km/h valsts ir ideāla vieta eviem.



+daudz

Otra lieta, kas uzjautrina, ir šejienes cepšanās par braucējiem, kas brauc ar atļauto, nevis +10/15/20/???

Ja noteikumos rakstīts, ka atļautais ir 90kmh, tad normāls cilvēks uzliks spidometrā 90kmh un brauks; tas, ka neliek sodu par pirmajiem +10kmh (vai +13kmh) nenozīmē, ka visiem ir jābrauc ar +10 spidometrā...

Tas, ka LV plūsma ir pieraduši braukt +10kmh, vienkārši liecina par šejienes satiksmes kultūru; ja gribi tā braukt - droši, bet cepties par to, ka citi brauc ar atļauto ātrumu un par neko neiespringst ir karaliski stulbi.

Parasti gan cepiens ir pār tiem, kas brauc starp -10 un -5... un izrāda vēlēšanos apdzenošo garām nealaist paatrinoties...

Bet galvneais cepiens tomēr ir par tiem, kas redzot, ka aiz viņa braucošais auto rāda pagriezienu uzsākot apdzīšanas manveru drudžaini lec priekšā nepaspējot ne pārnesumus saslēgt, ne pagriezienu ieslēgt...
Un parasti šie censoņi tieši ir dūmojošie traktoristi...

[ Šo ziņu laboja GirtzB, 30 May 2024, 14:48:22 ]



-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
versatile
30. May 2024, 14:50 #5762

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1141

Braucu ar:


30 May 2024, 14:46:56 @GirtzB rakstīja:

Parasti gan cepiens ir pār tiem, kas brauc starp -10 un -5... un izrāda vēlēšanos apdzenošo garām nealaist paatrinoties...

nesen pirmo reizi saskāros, ka neļauj apsteigt - izbraucot no Siguldas, it kā aiziet uz labo joslu, eju garām, tak sāk spiest. pie 130+ atmetās. Iekārtojos labajā joslā, domāju, nu, lai tak lido garām - ta nē, ar simtiņu aizmugurē atpalika...
kas galvā darās?

[ Šo ziņu laboja versatile, 30 May 2024, 14:50:44 ]

Offline
shirminieks
30. May 2024, 14:56 #5763

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1662

Braucu ar: 81

Fair enough, biju šeit rakstīto pārpratis

Par -5/-10 braucējiem pilnībā piekrītu (vienīgais šeit jāņem vērā, ka pēc noklusējuma auto spidometri ir uz ~5% nokalibrēti, tā kā tas varētu būt atļautā ātruma braucējs); savukārt apdzīt neļāvēji vispār ir cita suga, kam tiesības vajag atņemt
Offline
shirminieks
30. May 2024, 14:58 #5764

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1662

Braucu ar: 81

Lai arī pats aktīvi skatos uz EV, ļoti labi saprotu, ka EV ir kā sadzīves tehnika, kas paredzēta ērtai/ekonomiskai pārvietošanai no A uz B; attiecīgi arī tie, kas to pērk, ir ar mazāku interesi par auto un braukšanu kā tādu. Tāpēc diezgan likumsakarīgi, ka tur cilvēks vienkārši ieslēdz adaptīvo/autopilotu uz atļauto ātrumu un neiespringst par satiksmi.
Offline
kkas
30. May 2024, 15:40 #5765

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9123

Braucu ar: zviedru ledusskapi

runa nav par atļauto. daļa EV čunčina zem atļautā un tas ir fakts.
vienkāršī ir lietas, kuras godīgi jāatzīst un jāpasaka potenciālajiem EV gribētājiem, nevis jābļauj EV ubber alles.

manuprāt šājā topikā neviens nekad nav uzskaitījis, cik daudz dažādu iemeslu dēļ tu vari netikt pie publiskā lādētāja uzlādēties - nestrādā, aizņemts, aizņemts, jo auto īpašnieks notinies un sen jau uzlādēts, uzkāries (jāzvana supportam), lādēšanas pistole salauzta, lādēšanas pistoli neņem pretī, nelādē ar to jaudu ar kuru nomrāli lādē. Vēl kko aizmirsu?
Offline
GirtzB
30. May 2024, 15:45 #5766

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22074

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


30 May 2024, 15:40:26 @kkas rakstīja:
...
manuprāt šājā topikā neviens nekad nav uzskaitījis, cik daudz dažādu iemeslu dēļ tu vari netikt pie publiskā lādētāja uzlādēties - nestrādā, aizņemts, aizņemts, jo auto īpašnieks notinies un sen jau uzlādēts, uzkāries (jāzvana supportam), lādēšanas pistole salauzta, lādēšanas pistoli neņem pretī, nelādē ar to jaudu ar kuru nomrāli lādē. Vēl kko aizmirsu?

18 mēnešos un 48k km pārsvarā lādējot publiskajās uzlādēs ir divreiz bijis, ka lādētāja viens "vads" ir uzkāries, bet otrs strādā. Vienriez no 3-pieejamajiem lādētājiem viens nestrādāja.
Bet tā ka viss aizņemts un tuvumā nav alternatīvu kā arī pārējās situācijas nav pieredzētas.
.lv vēl ir mazs EV auto blīvums pret pieejamo lādētāju skaitu.

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
Marex_FF6
30. May 2024, 15:48 #5767

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5330

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


30 May 2024, 14:58:30 @shirminieks rakstīja:
Lai arī pats aktīvi skatos uz EV, ļoti labi saprotu, ka EV ir kā sadzīves tehnika, kas paredzēta ērtai/ekonomiskai pārvietošanai no A uz B; attiecīgi arī tie, kas to pērk, ir ar mazāku interesi par auto un braukšanu kā tādu. Tāpēc diezgan likumsakarīgi, ka tur cilvēks vienkārši ieslēdz adaptīvo/autopilotu uz atļauto ātrumu un neiespringst par satiksmi.


Mans gadījum ir pilnīgi pretējs - nopirku dēļ performance un reti braucu noteikumu robežās... nu vienīgais ko ievēroju ir sab trans joslas :P
Offline
Deivid
30. May 2024, 16:11 #5768

Kopš: 02. Mar 2004

Ziņojumi: 40692

Braucu ar: E46 M3 / C5X

Mani nav jāpārliecina par pilsētas un dzivojamo zonu ierobežojumiem, bet nu 90 uz mūsu nu jau labajiem ceļiem ārpus man liekas pilnīgs arhaisms.
Offline
Araajz
30. May 2024, 16:20 #5769

Kopš: 30. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 28228

Braucu ar: E39

nu viss, ja reiz arī Deivid elektro topikā ir ar savu demagoģiju, tad jau pāris lpp var aizmirst par pamattēmu
Offline
versatile
30. May 2024, 16:35 #5770

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1141

Braucu ar:


30 May 2024, 16:11:24 @Deivid rakstīja:
Mani nav jāpārliecina par pilsētas un dzivojamo zonu ierobežojumiem, bet nu 90 uz mūsu nu jau labajiem ceļiem ārpus man liekas pilnīgs arhaisms.


Ko nozīmē "labajiem"? Gluds segums? Jā, tas ir ok.
Bet tak pat Siguldas šoseja ir pakaļā, jo kā pie Inčukalna pārvada uz Siguldu sāk ātrums raustīties, tā arī normāls posms uz 110 vairs nav! Pirms benzīntanka 90, pāri tiltam 90, aiz tilta sākas 110, bet tad uzreiz pieslēgums un Virši, tur 110, bet tur pienāk Egļupes ceļš un tālāk apgriešanās vieta un galā atkal 70.
Pieslēgumi, apgriešanās vietas no kreisās joslas, utt, dzīvnieku žogu neesamība - panraucu šogad pa ceļu Poltsamaa - Tartu (posms no Tallina-Tartu šosejas) - 2+1, lopu žogi, tuneļi šķērsošanai, kreisie piegriezieni un apgriešanās vietas uztaisīti no labās joslas un taisnā leņķī pret pamatceļu - neprasa ahūnākos miljonus investīcijās, bet padomāt un uztaisīt labi un droši. Mums murgo par daudzlīmeņu krustojumiem uz A2. Uz Langstiņiem ar 10 mājām 12 rindās, bļe.
Kur tad vēl grāvji, barjeras, sadalošās joslas, utt. 90/90 purnā ir viens stāsts, 120/120 purnā ir gandrīz 2x lielāka enerģija.
Offline
shirminieks
30. May 2024, 16:40 #5771

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1662

Braucu ar: 81


30 May 2024, 16:11:24 @Deivid rakstīja:
Mani nav jāpārliecina par pilsētas un dzivojamo zonu ierobežojumiem, bet nu 90 uz mūsu nu jau labajiem ceļiem ārpus man liekas pilnīgs arhaisms.


1. Uz vienas joslas (katrā virzienā) ceļiem ātrumu nosaka lēnākie (regulārie) satiksmes dalībnieki - kravas auto / autobusi; tur nekādi nepacelsi ātrumu, jo paceļot veicināsi apdzīšanas.

2. Uz daudzjoslu ceļiem svarīgi skatīties uz apkārtējo infrastruktūru (piebrauktuves / norobežojumi no meža zvēriem / apdzīvotās zonas) un aizsardzību pret frontālajām sadursmēm; praksē tikai tāds Ķekavas apvedceļš ir kārtīgi nodalīts (gan pretējās joslas, gan žogs gar ceļa malām), un tur arī ir 120kmh atļauts (varētu arī 130kmh likt, bet posms tik īss, ka jēgas nav) - uz pārējiem (Jūrmalas / Jelgavas / Vidzemes / Daugavpils šosejām) virs 110kmh vasarā nevarēs celt.

[ Šo ziņu laboja shirminieks, 30 May 2024, 16:42:20 ]

Offline
Samsasi
30. May 2024, 17:10 #5772

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4153

Braucu ar:


30 May 2024, 14:58:30 @shirminieks rakstīja:
Lai arī pats aktīvi skatos uz EV, ļoti labi saprotu, ka EV ir kā sadzīves tehnika, kas paredzēta ērtai/ekonomiskai pārvietošanai no A uz B; attiecīgi arī tie, kas to pērk, ir ar mazāku interesi par auto un braukšanu kā tādu. Tāpēc diezgan likumsakarīgi, ka tur cilvēks vienkārši ieslēdz adaptīvo/autopilotu uz atļauto ātrumu un neiespringst par satiksmi.
kā tad dinamika, kā arguments par iegādi?
Offline
Samsasi
30. May 2024, 17:11 #5773

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4153

Braucu ar:


30 May 2024, 16:11:24 @Deivid rakstīja:
Mani nav jāpārliecina par pilsētas un dzivojamo zonu ierobežojumiem, bet nu 90 uz mūsu nu jau labajiem ceļiem ārpus man liekas pilnīgs arhaisms.


Necels, pilni ceļi ar debilajiem, kuri bez noteikumiem mājas nevar atrast un neredz tālāk par savu degunu
Offline
foobar
30. May 2024, 18:21 #5774

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6032

Braucu ar: M57TU2D30

Vienīgais veids ir kā cīnīties ar ICE mīzējiem, kas brauc "vidējā ātruma" posmos uz 80 ir ieslēgt adaptīvo kruīza kontroli
Offline
AigarsV
30. May 2024, 18:28 #5775

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 467

Braucu ar:

Nez kurā Eiropas valstī ir atļauts vairāk par 90/100 km/h uz autoceļiem bez fiziski atdalītām pretējā virziena satiksmes plūsmām?

[ Šo ziņu laboja AigarsV, 30 May 2024, 18:28:35 ]

Offline
GirtzB
30. May 2024, 18:42 #5776

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22074

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


30 May 2024, 18:21:48 @foobar rakstīja:
Vienīgais veids ir kā cīnīties ar ICE mīzējiem, kas brauc "vidējā ātruma" posmos uz 80 ir ieslēgt adaptīvo kruīza kontroli


Tik un tā ātruma samazinājums un "raustīšanās" tracina...

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
foobar
30. May 2024, 18:45 #5777

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6032

Braucu ar: M57TU2D30

Nu tad vajag ieslēgt arī masāžu un noregulēt attiecīgi sēdekli
Offline
Fandulis
30. May 2024, 20:35 #5778

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13225

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom


30 May 2024, 16:35:14 @versatile rakstīja:

30 May 2024, 16:11:24 @Deivid rakstīja:
Mani nav jāpārliecina par pilsētas un dzivojamo zonu ierobežojumiem, bet nu 90 uz mūsu nu jau labajiem ceļiem ārpus man liekas pilnīgs arhaisms.


Ko nozīmē "labajiem"? Gluds segums? Jā, tas ir ok.
Bet tak pat Siguldas šoseja ir pakaļā, jo kā pie Inčukalna pārvada uz Siguldu sāk ātrums raustīties, tā arī normāls posms uz 110 vairs nav! Pirms benzīntanka 90, pāri tiltam 90, aiz tilta sākas 110, bet tad uzreiz pieslēgums un Virši, tur 110, bet tur pienāk Egļupes ceļš un tālāk apgriešanās vieta un galā atkal 70.
Pieslēgumi, apgriešanās vietas no kreisās joslas, utt, dzīvnieku žogu neesamība - panraucu šogad pa ceļu Poltsamaa - Tartu (posms no Tallina-Tartu šosejas) - 2+1, lopu žogi, tuneļi šķērsošanai, kreisie piegriezieni un apgriešanās vietas uztaisīti no labās joslas un taisnā leņķī pret pamatceļu - neprasa ahūnākos miljonus investīcijās, bet padomāt un uztaisīt labi un droši. Mums murgo par daudzlīmeņu krustojumiem uz A2. Uz Langstiņiem ar 10 mājām 12 rindās, bļe.
Kur tad vēl grāvji, barjeras, sadalošās joslas, utt. 90/90 purnā ir viens stāsts, 120/120 purnā ir gandrīz 2x lielāka enerģija.


Sa5ist labas lietas, to mēs mākam, solīt un tukši dirst.
Rīgas apvedceļš, Siguldas virziens, pirms Daugavpils, VIAbaltica vispār bez komentāriem.
Bāņi nebūs. Turpināsim sajāt
Offline
Mizx
30. May 2024, 23:15 #5779

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 5940

Braucu ar:


30 May 2024, 20:35:02 @Fandulis rakstīja:

30 May 2024, 16:35:14 @versatile rakstīja:

30 May 2024, 16:11:24 @Deivid rakstīja:
Mani nav jāpārliecina par pilsētas un dzivojamo zonu ierobežojumiem, bet nu 90 uz mūsu nu jau labajiem ceļiem ārpus man liekas pilnīgs arhaisms.


Ko nozīmē "labajiem"? Gluds segums? Jā, tas ir ok.
Bet tak pat Siguldas šoseja ir pakaļā, jo kā pie Inčukalna pārvada uz Siguldu sāk ātrums raustīties, tā arī normāls posms uz 110 vairs nav! Pirms benzīntanka 90, pāri tiltam 90, aiz tilta sākas 110, bet tad uzreiz pieslēgums un Virši, tur 110, bet tur pienāk Egļupes ceļš un tālāk apgriešanās vieta un galā atkal 70.
Pieslēgumi, apgriešanās vietas no kreisās joslas, utt, dzīvnieku žogu neesamība - panraucu šogad pa ceļu Poltsamaa - Tartu (posms no Tallina-Tartu šosejas) - 2+1, lopu žogi, tuneļi šķērsošanai, kreisie piegriezieni un apgriešanās vietas uztaisīti no labās joslas un taisnā leņķī pret pamatceļu - neprasa ahūnākos miljonus investīcijās, bet padomāt un uztaisīt labi un droši. Mums murgo par daudzlīmeņu krustojumiem uz A2. Uz Langstiņiem ar 10 mājām 12 rindās, bļe.
Kur tad vēl grāvji, barjeras, sadalošās joslas, utt. 90/90 purnā ir viens stāsts, 120/120 purnā ir gandrīz 2x lielāka enerģija.


Sa5ist labas lietas, to mēs mākam, solīt un tukši dirst.
Rīgas apvedceļš, Siguldas virziens, pirms Daugavpils, VIAbaltica vispār bez komentāriem.
Bāņi nebūs. Turpināsim sajāt
Var piesaukt topošo krustojumu Ulmaņa gatvē. Jādara tā, lai auto maksimāli stāv sastrēgumos, nevis tā, lai ar 2 joslām visiem pietiktu gan aizbraukt neapstājoties līdz centram, gan pa krastmalu prom kur acis rāda.
Offline
Marex_FF6
31. May 2024, 08:59 #5780

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5330

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6

Drīkst palūgt ar šo tēmu pārvākties uz citu topiku?
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo