Online

Pašreiz BMWPower skatās 222 viesi un 19 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
shirminieks
06. May 2024, 17:33 #5541

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1709

Braucu ar: 81


06 May 2024, 16:40:20 @Mizx rakstīja:

06 May 2024, 16:27:35 @GirtzB rakstīja:

06 May 2024, 15:50:45 @Mizx rakstīja:

06 May 2024, 15:29:17 @sliir rakstīja:

Jā modernām normālām ICEēm pietiek dinamikas un klusuma, bet EV tomēr ir nepārspējams šajā jomā, sevišķi kur ātrumi ir mazi (stumdīšanās korķos utt).

Kā šis bija domāts? Dinamika no luksofora līdz luksoforam? Tās tādas tīņu izklaides. Nevienu normāli neinteresē dinamika pilsētas režīmā, jo tur vienkārši nav kur un nevajag skriet. Klusums? Brīdī kad testē dinamiku vai tieši kurā laikā? Ja salīdzina ar analogu ICE, tad stāvot sastrēgumā abi būs vienādi tāpēc, ka abi tad funkcionē no baterijas.

Tevi provocē...
EV dinamika ir ērta tajā tieši piepilsētas diapazonos ar apdzenamās rindas garumu ~2fūres..., jo ļauj lietotājam nedomāt tālāk par savu degungalu.
Visi kas braukuši ar mūsdienu "1.5 tsi" utml ICE gan diesel gan benzīna izstrādājumiem stāsta par "aizturi".
Mani un droši vien arī tevi, kā vecu dinozauru lietotājam tādi kontrasti nav novērojami, jo dinozauriem motora vadības softs nav ar "eko piedevu"...
Nevajag aizmirst, ka galvenā lietoāju daļa, kas slavē EV dinamiku, nav lietojusi "normālu ICE"..., un to ICE lietotāja ikdiena ir aprobežojusies ar max 2/3 no pilniem dzinēja apgriezieniem...
Tie retie ICE lietotaji, kas lietojuši arī "normālu ICE" dinamiku galīgi nemin pie galvenajiem argumentiem.

Visticamākais provocē.

Es šo diskusiju skatos ar nolūku palasīt reālu pieredzi, jo skaidrs, ka kaut kad būs aiz loga elektrisks auto. Bet šitie fantastiskie argumenti man sāk atgādināt E. Inkēna aģitāciju pirms iestāšanās ES — kaut kad pavisam senos laikos viņš spēja par to runāt argumentēti, bet īsi pirms balsojuma vienā jauniešu pasākumā viņam palūdza nosaukt konkrētus ieguvumus iestājoties ES. Viņa atbilde bija: "ES ir kā lifts..." Palūdzot kaut ko konkrētu, atkal bija: "ES ir kā lifts..." Acīmredzot bija zaudējis spēju argumentēti runāt par tematu, tāpēc viņu paludza pasākumu pamest un sarunās nepiedalīties. Te sanāk līdzīgi — jautājot kaut ko konkrētu un praktisku daļa sniedz atbildi: "EV ir lifts [uz labāku nākotni]..." "Liftam ir tik smukas podziņas..." "Un kāda dinamika pārvietojoties starp stāviem..." "Tagad liftos ir tik lieli spoguļi kā jums mājās nekad nav bijis!"


Nu bet paņem excel un uztaisi matemātiku:
- Iegādes cenas / atbalsts / nodokļi pieejami internetā;
- Oplīzei atpirkumus dīleri principā dod identiskus;
- Degvielas cenas / patēriņu atrast netā easy;
- Elektrības cenas / patēriņu var atrast internetā (tai skaitā ātrās uzlādes punktos un DUS);
- Apkopju izmaksas BEV’iem ir būtiski mazākas par ICE, bet to kompensē nedaudz dārgākais KASKO;
- Reālie nobraucamie attālumi / patēriņi dažādos apstākļos pieejami šeit: EV database

Šobrīd jau 4’ gadu braucu ar 17’ gada dīzeli, kam šobrīd ir 130k nobraukums; nākamgad visticamāk būs jāmaina, un saliekot excel kopā matemātiku neredzu nevienu scenāriju, kur izvēle kristu par labu jaunam/lietotam ICE, un tas ir ignorējot visus bonusus (sabtrans joslas, stāvvietas, saules paneļi, utt.) Gadā nobraucu ap 20’000km.

Savukārt user-experience BEV man personīgi patīk nesalīdzināmi labāk - klusāks / atsaucīgāks / vienmērīgāks.
Offline
GirtzB
06. May 2024, 17:42 #5542

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22096

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


06 May 2024, 17:27:47 @Mizx rakstīja:

06 May 2024, 17:21:29 @treshaa_josla rakstīja:

Kad parādijās strīmošanas servisi, kā spotifajs, arī plašas masas deklarēja mūžīgo lovi tikko iegādātajam CD pleijerim
Manuprāt, ar mašīnām būs tieši tā pat - jauniešiem pajāt uz tām kastēm, viņiem vajag nevis savu auto, bet pārvietoties no a uz b

Koplietošanas koncepti arī sevi daļēji izsmēluši. Paliek tāds spontānais takšu aizstājējvariants. MB likvidēja savu ilgtermiņa abonēšanas servisu ASV un pamata klientu neērtība izrādījās mantu pārvākšana no viena auto uz otru. Jo cilvēkiem mašinās ieviešas viens štrunts, tad otrs, tad trešais "ja nu noder", salvetes, dzēriena pudele, gaisa atsvaidzinātājs utt.. Kad tas viss regulāri jāpārpako no auto uz auto, tad piegriežas un izrādās labāk nopērk to kasti uz riteņiem, lai nav jānēsā maisiņi pa pagalmu, bet tie vienkārši mētājas kur nogrūzti.

Vienkārši cilvēkiem slinkums ieviest dežūrsomu/kasti kurā ir viss "autohlams"...

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
Lafter
06. May 2024, 17:44 #5543

Kopš: 23. Sep 2007

Ziņojumi: 28686

Braucu ar: wv


06 May 2024, 17:07:17 @foobar rakstīja:
Norgē elektroauto no laika gala ir pirkts "luksus nodokļa" dēļ. Pirms Oslo parādījās Teslas, tur bija pilns ar X5 ar režģi aizmugurē un tamlīdzīgiem brīnumiem, lai ir komerctransports

Protams, ka ir kategorija cilvēku, kas pirka elektroauto par cenu līdz luksusa griestiem ar zaļo domāšanu vai dēļ sabiedriskā joslām...

Cik es zinu, tad luksusa nodoklis ICE nav atcelts, bet ir uzlikts starpībai virs 500k NOK EV.

EV joprojām ir izdevīgāks noteikta kategorijai iedzīvotāju...

Lohavoza total cost of ownership ICE tāpat nekad nepārsitīs. Nav ko stāties pie sasniegtā, pārsēdieties uz lohavozu
Tieši tā!
Precīzi! Viss ir tikai ap izdevîgumu dotajā brîdî un braukt ar auto ,, lai kaimiņš aizrijās skaudībā,,
Tas nekas, ka nav krēslu aizmugurē un reste pa vidu. Sievai šefam darba auto ir G klases brabus. 2.7 ljamas 22 gada. Nu ar resti protams! Pàrkàpa no Tycan. Jo vairs nebija ,,vihlopa,,

[ Šo ziņu laboja Lafter, 06 May 2024, 17:49:36 ]



-----------------
Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.
Spama topiks
Jā! Man jūk komati. Tas dēļ ilga perioda komunicējot citās valodās.
Offline
JDS
06. May 2024, 18:27 #5544

Kopš: 18. Mar 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 10962

Braucu ar: 3, 5, TS, YP


06 May 2024, 15:03:12 @shirminieks rakstīja:

Tie, kas runā, ka ICE ir tikpat atsaucīgs kā EV - nu izbrauciet kaut reizi ikdienas ātrumos ar kādu BEV un pamēģiniet salīdzināt ar līdzīgu ICE BEV pēc atsaucības principā ir kā M/RS/AMG-sērijas modelis, kam viss uzlikts uz SPORT+ un kārba ir optimālajā pārnesumā; bet ikdienā visi braukā COMFORT vai ECO režīmā, un kad nospied pedāli lai iešmauktu kādā spraugā, paiet laiks kamēr kārba nomet lejā rovu, motors iegriežas, utt. BEV’iem visa jauda ir pieejama milisekunžu laikā.


Nu paarspiilee Tu diezgan pamatiigi par taam milisekundeem. Tieshi taapat, kaa daudzi par dinamiku.
ok tur perfomance, plaid, taycan turbo / s, tur tieshaam ir gan jauda, gan atsauciiba momentaala. Bet tai pashai teslai Model 3 SR+ iespiezhot pedaali griidaa, tur ir taads lags, ka ne par kaadaam milisekundeem nevar buut ne runas. Nu a visaadaam Konaam, ioniqiem, Enyagiem u.t.t, tur viss ir veel 10x sliktaak, un par kautkaadu jaudu, jau toch tur neviens nevar klepot.
Offline
bum_bumz
06. May 2024, 18:31 #5545

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6749

Braucu ar: E34

Friči raud un grib sociālismu, tur būs jauni tarifi publiskajā uzlādē.

Gugl tulks:
"Vācija, vienīgā valsts pasaulē, kur elektromobilis nav izdevīgs
Ja vien jums nav sava māja ar savu uzlādes infrastruktūru un ideālā gadījumā saules sistēmu uz jumta. Savukārt lielākā daļa pilsētnieku un lielpilsētu reģionu iedzīvotāju turpinās braukt ar dīzeļdzinējiem - visi antisociālie parazīti!
Ja tukšgalvīgie politiķi grib stumt elektromobili, tad arī par šīm cenām jābūt likumiem un nodokļu atvieglojumiem.
Pie cenām > 30 centi visi brauc ar mazauto vai dīzeli daudz lētāk un nepiederēs maiņas auto.

Ikviens, kurš ir godīgs pret sevi un domā un rēķina tīri ekonomiski, diemžēl atklās, ka par elektrības kWh cenu no 59 centiem uz augšu elektromobiļa patēriņa izmaksas ir tādā pašā līmenī kā dīzeļa vai benzīna dzinējam (un lūdzu don Nenāk ar 39 centiem EnBW tarifā L, tie atmaksājas tikai tad, ja mēnesī nobraucat daudz vairāk par 600 km.)

Savukārt Ķīnā kWh uzlādes stacijā maksā 8 centus, ASV maksā līdzīgas cenas. Jums nav ilgi jādomā par to, kāda veida piedziņa būs nākamajai automašīnai.

Tāpēc nav brīnums, ka elektrisko transportlīdzekļu tirdzniecība šajā valstī apstājas."
Offline
shirminieks
06. May 2024, 18:42 #5546

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1709

Braucu ar: 81


06 May 2024, 18:27:38 @JDS rakstīja:

06 May 2024, 15:03:12 @shirminieks rakstīja:

Tie, kas runā, ka ICE ir tikpat atsaucīgs kā EV - nu izbrauciet kaut reizi ikdienas ātrumos ar kādu BEV un pamēģiniet salīdzināt ar līdzīgu ICE BEV pēc atsaucības principā ir kā M/RS/AMG-sērijas modelis, kam viss uzlikts uz SPORT+ un kārba ir optimālajā pārnesumā; bet ikdienā visi braukā COMFORT vai ECO režīmā, un kad nospied pedāli lai iešmauktu kādā spraugā, paiet laiks kamēr kārba nomet lejā rovu, motors iegriežas, utt. BEV’iem visa jauda ir pieejama milisekunžu laikā.


Nu paarspiilee Tu diezgan pamatiigi par taam milisekundeem. Tieshi taapat, kaa daudzi par dinamiku.
ok tur perfomance, plaid, taycan turbo / s, tur tieshaam ir gan jauda, gan atsauciiba momentaala. Bet tai pashai teslai Model 3 SR+ iespiezhot pedaali griidaa, tur ir taads lags, ka ne par kaadaam milisekundeem nevar buut ne runas. Nu a visaadaam Konaam, ioniqiem, Enyagiem u.t.t, tur viss ir veel 10x sliktaak, un par kautkaadu jaudu, jau toch tur neviens nevar klepot.


Nu bet to pašu Born 204hp salidzini ar ~200hp ICE - ja ikdiena brauksi auto režīmā ar to DSG un gribēsi uzdot gāzi lai trāptu spraugā blakus joslā:
- Visi mūsdienu automāti apgriezienus tur maksimāli zemu (>1400rpm pārsvarā) kur vispār nav jaudas (te vēl kāds runāja par kārbu programmēšanu lai šo tendenci labotu) lai būtu ekonomiski & klusi;
- Vispirms iespiedīsi gāzi, ICE nedaudz pados klāt jaudu, bet sapratīs, ka ir nepareizajā apgriezienu diapazonā, un nometīs robu;
- Pa to laiku īpašu ātrāk nekusties un turpini instinktīvi spiest dziļāk pedāli, jo jaudas nav;
- Tad pēkšņi iemet zemākā robā, ir troksnis, un auto sāk kustēties daudz straujāk nekā biji domajis;
- Tas viss process notiek ar kkādas sekundes aizkavi (no gāzes pedāla spiešanas līdz mirklim kamēr ir pilns pieprasītais paātrinājums), kas man besy;
- Protams, ka ar laiku pie tā pierod, un es zinu kā jāspiež pedālis lai dabūtu to, ko es gribu, bet tas nemaina faktu, ka tā ir problēmas risināšana (motors neatrodas optimalos apgriezienos, un ir laiks kamēr kārba no pedala stavokla saprot, ka vajag nomest robu lai tiktu pie pareizā paātrinājuma).

To gan jau var risināt (daļēji) braucot sporta režīmā, bet nepatīk man ikdienas sulaspaku zāģēt ar 2000-3000rpm

BEV’iem tā problēma nav - Tu vienmēr esi ideālos apgriezienos ar minimālu troksni/vibrāciju; ja nospied pedāli 2x dziļāk, tad Tev motors dod 2x vairāk jaudas.

Tas pats ar startstop - besy kā motors slēdzas iekšā pie krustojuma un tā aizkave pie starta, bet vēl vairak besi, ka motors strada tukšgaitā un skan, tāpēc startstop’u neslēdzu laukā; vnk zinu kad uzsist pa gāzes pedāli lai motoru brīžos neslāpe nost.
Offline
HiJaCKeR
06. May 2024, 18:43 #5547

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4652

Braucu ar: BMW E90 330i


06 May 2024, 18:31:50 @bum_bumz rakstīja:

"Vācija, vienīgā valsts pasaulē, kur elektromobilis nav izdevīgs
Ja vien jums nav sava māja ar savu uzlādes infrastruktūru un ideālā gadījumā saules sistēmu uz jumta.


nu bet vaita pie mums nav tas pats ?
Offline
foobar
06. May 2024, 18:49 #5548

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6033

Braucu ar: M57TU2D30


06 May 2024, 18:27:38 @JDS rakstīja:

06 May 2024, 15:03:12 @shirminieks rakstīja:

Tie, kas runā, ka ICE ir tikpat atsaucīgs kā EV - nu izbrauciet kaut reizi ikdienas ātrumos ar kādu BEV un pamēģiniet salīdzināt ar līdzīgu ICE BEV pēc atsaucības principā ir kā M/RS/AMG-sērijas modelis, kam viss uzlikts uz SPORT+ un kārba ir optimālajā pārnesumā; bet ikdienā visi braukā COMFORT vai ECO režīmā, un kad nospied pedāli lai iešmauktu kādā spraugā, paiet laiks kamēr kārba nomet lejā rovu, motors iegriežas, utt. BEV’iem visa jauda ir pieejama milisekunžu laikā.


Nu paarspiilee Tu diezgan pamatiigi par taam milisekundeem. Tieshi taapat, kaa daudzi par dinamiku.
ok tur perfomance, plaid, taycan turbo / s, tur tieshaam ir gan jauda, gan atsauciiba momentaala. Bet tai pashai teslai Model 3 SR+ iespiezhot pedaali griidaa, tur ir taads lags, ka ne par kaadaam milisekundeem nevar buut ne runas. Nu a visaadaam Konaam, ioniqiem, Enyagiem u.t.t, tur viss ir veel 10x sliktaak, un par kautkaadu jaudu, jau toch tur neviens nevar klepot.


Kāpēc ir jāklepo, kad 99% ice sūdi ar kuriem brauc LV paliek atpakaļgaitas spogulī.
Offline
JDS
06. May 2024, 18:56 #5549

Kopš: 18. Mar 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 10962

Braucu ar: 3, 5, TS, YP


06 May 2024, 18:42:23 @shirminieks rakstīja:

06 May 2024, 18:27:38 @JDS rakstīja:

06 May 2024, 15:03:12 @shirminieks rakstīja:

Tie, kas runā, ka ICE ir tikpat atsaucīgs kā EV - nu izbrauciet kaut reizi ikdienas ātrumos ar kādu BEV un pamēģiniet salīdzināt ar līdzīgu ICE BEV pēc atsaucības principā ir kā M/RS/AMG-sērijas modelis, kam viss uzlikts uz SPORT+ un kārba ir optimālajā pārnesumā; bet ikdienā visi braukā COMFORT vai ECO režīmā, un kad nospied pedāli lai iešmauktu kādā spraugā, paiet laiks kamēr kārba nomet lejā rovu, motors iegriežas, utt. BEV’iem visa jauda ir pieejama milisekunžu laikā.


Nu paarspiilee Tu diezgan pamatiigi par taam milisekundeem. Tieshi taapat, kaa daudzi par dinamiku.
ok tur perfomance, plaid, taycan turbo / s, tur tieshaam ir gan jauda, gan atsauciiba momentaala. Bet tai pashai teslai Model 3 SR+ iespiezhot pedaali griidaa, tur ir taads lags, ka ne par kaadaam milisekundeem nevar buut ne runas. Nu a visaadaam Konaam, ioniqiem, Enyagiem u.t.t, tur viss ir veel 10x sliktaak, un par kautkaadu jaudu, jau toch tur neviens nevar klepot.


Nu bet to pašu Born 204hp salidzini ar ~200hp ICE - ja ikdiena brauksi auto režīmā ar to DSG un gribēsi uzdot gāzi lai trāptu spraugā blakus joslā:
- Visi mūsdienu automāti apgriezienus tur maksimāli zemu (>1400rpm pārsvarā) kur vispār nav jaudas (te vēl kāds runāja par kārbu programmēšanu lai šo tendenci labotu) lai būtu ekonomiski & klusi;
- Vispirms iespiedīsi gāzi, ICE nedaudz pados klāt jaudu, bet sapratīs, ka ir nepareizajā apgriezienu diapazonā, un nometīs robu;
- Pa to laiku īpašu ātrāk nekusties un turpini instinktīvi spiest dziļāk pedāli, jo jaudas nav;
- Tad pēkšņi iemet zemākā robā, ir troksnis, un auto sāk kustēties daudz straujāk nekā biji domajis;
- Tas viss process notiek ar kkādas sekundes aizkavi (no gāzes pedāla spiešanas līdz mirklim kamēr ir pilns pieprasītais paātrinājums), kas man besy;
- Protams, ka ar laiku pie tā pierod, un es zinu kā jāspiež pedālis lai dabūtu to, ko es gribu, bet tas nemaina faktu, ka tā ir problēmas risināšana (motors neatrodas optimalos apgriezienos, un ir laiks kamēr kārba no pedala stavokla saprot, ka vajag nomest robu lai tiktu pie pareizā paātrinājuma).

To gan jau var risināt (daļēji) braucot sporta režīmā, bet nepatīk man ikdienas sulaspaku zāģēt ar 2000-3000rpm

BEV’iem tā problēma nav - Tu vienmēr esi ideālos apgriezienos ar minimālu troksni/vibrāciju; ja nospied pedāli 2x dziļāk, tad Tev motors dod 2x vairāk jaudas.

Tas pats ar startstop - besy kā motors slēdzas iekšā pie krustojuma un tā aizkave pie starta, bet vēl vairak besi, ka motors strada tukšgaitā un skan, tāpēc startstop’u neslēdzu laukā; vnk zinu kad uzsist pa gāzes pedāli lai motoru brīžos neslāpe nost.


Tu te saac mekleet kautkaadus ideaalos apstaakljus, panjem to pashu G20 330i un Born 170kw Bornu, gan no starta, gan no jebkuriem aatrumiem viss notiek kaartu aatraak tam pasham tevis nemiileetajam ICE. Tas kas notiek peec 100kmh stundaa jau ir veel pavisam cits staasts. kaa jau teicu, par kautkaadu dinamiku, atsauciibu utt var runaat performance, plaid, un taycaniem turbo viss paareejais ir tieshi taadas pashas aiztures. + peec 100 ir mironji.
nu nav tur ne tuvu nekaada milisekunzhu atsauciiba vinjiem

[ Šo ziņu laboja JDS, 06 May 2024, 18:59:15 ]

Offline
sliir
06. May 2024, 19:08 #5550

Kopš: 01. Sep 2013

Ziņojumi: 831

Braucu ar: Intel Ātruma Dēmonu

G20 330i tehniski nav tīrs ICE bet "mild hybrid". Tur arī nāk tā atsaucība - atkal no elektriskā motora (ģeneratora).
Offline
foobar
06. May 2024, 19:10 #5551

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6033

Braucu ar: M57TU2D30

Nav tur nekā.

330i 2.0L ar turbīnu reālajā pasaulē (0-70 no sarkanās gaismas) un uz šosejas 100-150km/h, kad ir jāapdzen būs vienmēr totāls sūds salīdzinot ar EV...

Ja vien Tu nebrauc sport+ režīmā ikdienā (neviens to nedara)...
Offline
Mizx
06. May 2024, 19:11 #5552

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6204

Braucu ar:


06 May 2024, 17:33:35 @shirminieks rakstīja:

Nu bet paņem excel un uztaisi matemātiku:
- Iegādes cenas / atbalsts / nodokļi pieejami internetā;
- Oplīzei atpirkumus dīleri principā dod identiskus;
- Degvielas cenas / patēriņu atrast netā easy;
- Elektrības cenas / patēriņu var atrast internetā (tai skaitā ātrās uzlādes punktos un DUS);
- Apkopju izmaksas BEV’iem ir būtiski mazākas par ICE, bet to kompensē nedaudz dārgākais KASKO;
- Reālie nobraucamie attālumi / patēriņi dažādos apstākļos pieejami šeit: EV database

Tieši to arī Tev pārmetu, ka absolūti neklausies citos. Es savu excel esmu paņēmis un sarēķinājis, ka šodien man EV nav izdevīgi, šogad tādu neizskatīšu kā iespējami pērkamu auto. Nezinu, kas būs pēc 5 gadiem, par to es vēlos būt informēts, bet šobrīd mans excel rāda manu situāciju, tavs excel rāda tavu situāciju.

P.S. Oplīze ir noma. Tas auto vispār nekad nav tavs. RS autobuss ir izdevīgāks — arī nekad nav tavs, bet savā excelī visticamāk RS autobusu neiekļāvi.
Offline
shirminieks
06. May 2024, 19:16 #5553

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1709

Braucu ar: 81


06 May 2024, 19:11:55 @Mizx rakstīja:

06 May 2024, 17:33:35 @shirminieks rakstīja:

Nu bet paņem excel un uztaisi matemātiku:
- Iegādes cenas / atbalsts / nodokļi pieejami internetā;
- Oplīzei atpirkumus dīleri principā dod identiskus;
- Degvielas cenas / patēriņu atrast netā easy;
- Elektrības cenas / patēriņu var atrast internetā (tai skaitā ātrās uzlādes punktos un DUS);
- Apkopju izmaksas BEV’iem ir būtiski mazākas par ICE, bet to kompensē nedaudz dārgākais KASKO;
- Reālie nobraucamie attālumi / patēriņi dažādos apstākļos pieejami šeit: EV database

Tieši to arī Tev pārmetu, ka absolūti neklausies citos. Es savu excel esmu paņēmis un sarēķinājis, ka šodien man EV nav izdevīgi, šogad tādu neizskatīšu kā iespējami pērkamu auto. Nezinu, kas būs pēc 5 gadiem, par to es vēlos būt informēts, bet šobrīd mans excel rāda manu situāciju, tavs excel rāda tavu situāciju.

P.S. Oplīze ir noma. Tas auto vispār nekad nav tavs. RS autobuss ir izdevīgāks — arī nekad nav tavs, bet savā excelī visticamāk RS autobusu neiekļāvi.


RS autobuss stāv katru dienu pie Tavas mājas un Tu viņu vari lietot kā gribi / braukt kur gribi? Kā tieši oplīzes auto lietošanā atšķiras no Tev piederoša auto?

Un par izmaksām: nesalīdzini lietotu auto ar jaunu - nu noliec blakus izmaksās ID4/Tiguan vai iX/X5 vai ID7/Passat vai Kona ICE/Kona BEV; visos gadījumos pēc maniem aprēķiniem BEV ir izdevīgāks (tas gan pieņem uzlādi mājās no tīkla par tīkla cenu, ātro uzlādi izmantojot nebūtisku laiku).

[ Šo ziņu laboja shirminieks, 06 May 2024, 19:21:44 ]

Offline
shirminieks
06. May 2024, 19:18 #5554

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1709

Braucu ar: 81


06 May 2024, 18:56:38 @JDS rakstīja:

06 May 2024, 18:42:23 @shirminieks rakstīja:

06 May 2024, 18:27:38 @JDS rakstīja:

06 May 2024, 15:03:12 @shirminieks rakstīja:

Tie, kas runā, ka ICE ir tikpat atsaucīgs kā EV - nu izbrauciet kaut reizi ikdienas ātrumos ar kādu BEV un pamēģiniet salīdzināt ar līdzīgu ICE BEV pēc atsaucības principā ir kā M/RS/AMG-sērijas modelis, kam viss uzlikts uz SPORT+ un kārba ir optimālajā pārnesumā; bet ikdienā visi braukā COMFORT vai ECO režīmā, un kad nospied pedāli lai iešmauktu kādā spraugā, paiet laiks kamēr kārba nomet lejā rovu, motors iegriežas, utt. BEV’iem visa jauda ir pieejama milisekunžu laikā.


Nu paarspiilee Tu diezgan pamatiigi par taam milisekundeem. Tieshi taapat, kaa daudzi par dinamiku.
ok tur perfomance, plaid, taycan turbo / s, tur tieshaam ir gan jauda, gan atsauciiba momentaala. Bet tai pashai teslai Model 3 SR+ iespiezhot pedaali griidaa, tur ir taads lags, ka ne par kaadaam milisekundeem nevar buut ne runas. Nu a visaadaam Konaam, ioniqiem, Enyagiem u.t.t, tur viss ir veel 10x sliktaak, un par kautkaadu jaudu, jau toch tur neviens nevar klepot.


Nu bet to pašu Born 204hp salidzini ar ~200hp ICE - ja ikdiena brauksi auto režīmā ar to DSG un gribēsi uzdot gāzi lai trāptu spraugā blakus joslā:
- Visi mūsdienu automāti apgriezienus tur maksimāli zemu (>1400rpm pārsvarā) kur vispār nav jaudas (te vēl kāds runāja par kārbu programmēšanu lai šo tendenci labotu) lai būtu ekonomiski & klusi;
- Vispirms iespiedīsi gāzi, ICE nedaudz pados klāt jaudu, bet sapratīs, ka ir nepareizajā apgriezienu diapazonā, un nometīs robu;
- Pa to laiku īpašu ātrāk nekusties un turpini instinktīvi spiest dziļāk pedāli, jo jaudas nav;
- Tad pēkšņi iemet zemākā robā, ir troksnis, un auto sāk kustēties daudz straujāk nekā biji domajis;
- Tas viss process notiek ar kkādas sekundes aizkavi (no gāzes pedāla spiešanas līdz mirklim kamēr ir pilns pieprasītais paātrinājums), kas man besy;
- Protams, ka ar laiku pie tā pierod, un es zinu kā jāspiež pedālis lai dabūtu to, ko es gribu, bet tas nemaina faktu, ka tā ir problēmas risināšana (motors neatrodas optimalos apgriezienos, un ir laiks kamēr kārba no pedala stavokla saprot, ka vajag nomest robu lai tiktu pie pareizā paātrinājuma).

To gan jau var risināt (daļēji) braucot sporta režīmā, bet nepatīk man ikdienas sulaspaku zāģēt ar 2000-3000rpm

BEV’iem tā problēma nav - Tu vienmēr esi ideālos apgriezienos ar minimālu troksni/vibrāciju; ja nospied pedāli 2x dziļāk, tad Tev motors dod 2x vairāk jaudas.

Tas pats ar startstop - besy kā motors slēdzas iekšā pie krustojuma un tā aizkave pie starta, bet vēl vairak besi, ka motors strada tukšgaitā un skan, tāpēc startstop’u neslēdzu laukā; vnk zinu kad uzsist pa gāzes pedāli lai motoru brīžos neslāpe nost.


Tu te saac mekleet kautkaadus ideaalos apstaakljus, panjem to pashu G20 330i un Born 170kw Bornu, gan no starta, gan no jebkuriem aatrumiem viss notiek kaartu aatraak tam pasham tevis nemiileetajam ICE. Tas kas notiek peec 100kmh stundaa jau ir veel pavisam cits staasts. kaa jau teicu, par kautkaadu dinamiku, atsauciibu utt var runaat performance, plaid, un taycaniem turbo viss paareejais ir tieshi taadas pashas aiztures. + peec 100 ir mironji.
nu nav tur ne tuvu nekaada milisekunzhu atsauciiba vinjiem


Nevis ideālus apstākļus, bet ikdienu; idealos apstākļos ICE būs atrāks - iestati sport+, aktivizē launch-control, uzbūvē turbo spiediens, un tad aiziet. BEV vienkārši nospied gāzes pedāli un aiziet.

Bet ikdienā nav ideāli apstākļi, un es Tev raksturoju ikdienu.
Offline
JDS
06. May 2024, 19:24 #5555

Kopš: 18. Mar 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 10962

Braucu ar: 3, 5, TS, YP


06 May 2024, 19:10:08 @foobar rakstīja:
Nav tur nekā.

330i 2.0L ar turbīnu reālajā pasaulē (0-70 no sarkanās gaismas) un uz šosejas 100-150km/h, kad ir jāapdzen būs vienmēr totāls sūds salīdzinot ar EV...

Ja vien Tu nebrauc sport+ režīmā ikdienā (neviens to nedara)...

protams protams, tik saliidzinot ar to pashu Born 170kw, tur liidz 70 buus jau ap sekundi starpiiba a 100-150 jau 2+ sekundes, ne par labu Biorn. Lielaakaa dalja EV peec 100kmh ir totaalaakie spraagonji

[ Šo ziņu laboja JDS, 06 May 2024, 19:25:32 ]

Offline
Lafter
06. May 2024, 19:31 #5556

Kopš: 23. Sep 2007

Ziņojumi: 28686

Braucu ar: wv

Katram ir savas prasības, vajadzības un iespējas. Auto ir un paliek auto. Dieva dēł- kādas milisekundes un vēl kas. Tāpat visi apstājas kopā pie luksafora. Kāds varbūt 0.00009 sekundes àtrāk. Kàdam patīk benzīna smarža, kādam dīzeļa tarkšķis. Kādam elektrība- īsumā. Kāda starpība? Auto ir lai pārvietotos no punkta A līdz punktam B. Katrs izskata savu variantu vadoties pēc savām vajadzībām. Ja vajadzētu- man nebûtu problēmu arī ar 1 golf braukāt. Galvenais lai kondiška un pečka strādā. Vispār pajāt Ja tā lamata mani nogādà galapunktā. Tad savu misiju viña ir izpildījusi. Tāds ir mans personîgs uzskats.

[ Šo ziņu laboja Lafter, 06 May 2024, 19:31:59 ]



-----------------
Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.
Spama topiks
Jā! Man jūk komati. Tas dēļ ilga perioda komunicējot citās valodās.
Offline
shirminieks
06. May 2024, 19:48 #5557

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1709

Braucu ar: 81


06 May 2024, 19:24:50 @JDS rakstīja:

06 May 2024, 19:10:08 @foobar rakstīja:
Nav tur nekā.

330i 2.0L ar turbīnu reālajā pasaulē (0-70 no sarkanās gaismas) un uz šosejas 100-150km/h, kad ir jāapdzen būs vienmēr totāls sūds salīdzinot ar EV...

Ja vien Tu nebrauc sport+ režīmā ikdienā (neviens to nedara)...

protams protams, tik saliidzinot ar to pashu Born 170kw, tur liidz 70 buus jau ap sekundi starpiiba a 100-150 jau 2+ sekundes, ne par labu Biorn. Lielaakaa dalja EV peec 100kmh ir totaalaakie spraagonji


Nevienu ikdienā neinteresē 0-100kmh laiki, bet interesē cik atsaucīgs ir auto lai aši paspētu no 50-70kmh paātrināties piekļaujoties Krasta ielai, vai no 70-80kmh paātrināties lai starp joslām pārkārtotos; ICE braucot comfort-režīmā ir gausi un ar aizturi - it īpaši pēdējo gadu jaunie auto, kad visiem kārbas tēmē uz 1100-1300rpm un ir ‘notrulināta’ gāzes pedāļa jutība.
Offline
HiJaCKeR
06. May 2024, 20:16 #5558

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4652

Braucu ar: BMW E90 330i


06 May 2024, 19:48:38 @shirminieks rakstīja:

06 May 2024, 19:24:50 @JDS rakstīja:

06 May 2024, 19:10:08 @foobar rakstīja:
Nav tur nekā.

330i 2.0L ar turbīnu reālajā pasaulē (0-70 no sarkanās gaismas) un uz šosejas 100-150km/h, kad ir jāapdzen būs vienmēr totāls sūds salīdzinot ar EV...

Ja vien Tu nebrauc sport+ režīmā ikdienā (neviens to nedara)...

protams protams, tik saliidzinot ar to pashu Born 170kw, tur liidz 70 buus jau ap sekundi starpiiba a 100-150 jau 2+ sekundes, ne par labu Biorn. Lielaakaa dalja EV peec 100kmh ir totaalaakie spraagonji


Nevienu ikdienā neinteresē 0-100kmh laiki, bet interesē cik atsaucīgs ir auto lai aši paspētu no 50-70kmh paātrināties piekļaujoties Krasta ielai, vai no 70-80kmh paātrināties lai starp joslām pārkārtotos; ICE braucot comfort-režīmā ir gausi un ar aizturi - it īpaši pēdējo gadu jaunie auto, kad visiem kārbas tēmē uz 1100-1300rpm un ir ‘notrulināta’ gāzes pedāļa jutība.

ar BMW kārbām arī viss ir tik slikti ?
Offline
user
06. May 2024, 20:22 #5559

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13756

Braucu ar:

Smiekligi gan ir lasit cilveku satraukumu par paatrinashanos, bet busim godigi - lielaka dalja saviem auto gazi iespiesh grida 1x gada, bremzes lidz galam nav nospiedushi nekad pat nezina, ka benzina mototiem jabrauc uz lielakiem apgriezieniem neka dizeliem, tagad visi ieskrejienu eksperti


Gatavi ar i3 un shauram riepam, kuras nekut neturas, runat par performanci un dinamiku

Elektroauto ir zbis ikdiena un pilseta, bet te dazhu argumenti ir smiekligi. Ka jau te viens rakstija - nekad cilveki nav braukusi ar normalu ieksdedzes dzineja auto
Offline
foobar
06. May 2024, 20:30 #5560

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6033

Braucu ar: M57TU2D30

Nav EV pēc 100 sprāgonis. EV pēc 100 ir tāds pats kā pie 0. ICE pie 100 ir taupības režīmā (kārba) un sprāgonis...
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo