Online

Pašreiz BMWPower skatās 151 viesi un 11 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
cipargalva
23. Apr 2024, 12:02 #5381

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6621

Braucu ar: quattro

Nu bet jauns 5er taču maksā vairāk kā leaf, pareizi?
Offline
markelis
23. Apr 2024, 12:16 #5382

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12927

Braucu ar: eFku


23 Apr 2024, 12:02:35 @cipargalva rakstīja:
Nu bet jauns 5er taču maksā vairāk kā leaf, pareizi?


nu visi shie apglavojumi ir pilniigas muljkiibas un neapreekjinaami.

kuraa briidii mans 1,9 tdi 4ais golfs, nopirkts pa shtuku, kljuus ekonomiski neizdeviigaaks par jaunu taycanu?
Offline
kreativsniks
23. Apr 2024, 12:24 #5383

Kopš: 15. Oct 2018

Ziņojumi: 90

Braucu ar: vecu slīkoni,tīteni,šķilteni

Man patīk, ka kopš EV kļūst arvien populārāki sāk parādīties dažādi jauni un/vai savādāki autoražotāji; teiksim, Davidich kanālā bija interesanti aplūkot apskatus dažiem Ķīnas EV (zeekr 001/9); salīdzinot kaut ar to pašu BMW/MB, kas jau sen ļoti garlaiko ar savu bagātīgo (un ļoti garlaicīgo) modeļu klāstu.

Jaunas tehnoloģijas, konceptuāli jauna filozofija par to, kādam tad jābūt auto.

Vienam svarīgi kā misenes motors "murrā", jaunajai paaudzei svarīgi, ka Tesla Plaid aizmugrē var uzspēlēt Xbox gaidot kamēŗ tas uzlādejas.

Neredzu baigo jēgu iespringt un turēties pie pagātnes, jo dienas beigās miskastes ir un paliks miskastes (auto ir un būs auto), neatkarīgi vai tās tiek darbinātas ar benzīnu, elektrību vai ūdeņradi.

Protams, ņemot vērā šī foruma specifiku un biedru vecumu, mani nepārsteidz šī turēšanās pie ICE auto.
Offline
Marex_FF6
23. Apr 2024, 12:34 #5384

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6

Nekā jauna, kaislīgākie diskutētāji šajā topikā ir tieši ICE lietotāji...
Offline
Amphiney
23. Apr 2024, 12:38 #5385

Kopš: 04. Apr 2014

Ziņojumi: 1033

Braucu ar: F11

Vairumam jau būtu grūtāk pāriet, jo nav kur normāli uzlādēt (speciāli nebraucot uz uzlades punktu, negaidot) un jāņem krīts 20-40k auto. Ja gadā norullē tikai 10-15k km, tad dārga kilometra cena sanāktu par līzingu, kasko,ja vēl jāpērk savu uzlādes boxu...kuru visur pat ar savu īpašumā esošu stāvvietu nesanāk ierīkot.

Un pārsēsties no 5er uz i3 arī nav tas, ja neesi viens pats ģimenē.


Tā jau savādāk labprāt pārsēstos

[ Šo ziņu laboja Amphiney, 23 Apr 2024, 12:39:46 ]

Offline
dr_viruss
23. Apr 2024, 12:57 #5386

Kopš: 29. Apr 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 1219

Braucu ar: e60 530d FL


23 Apr 2024, 12:24:00 @kreativsniks rakstīja:
Man patīk, ka kopš EV kļūst arvien populārāki sāk parādīties dažādi jauni un/vai savādāki autoražotāji; teiksim, Davidich kanālā bija interesanti aplūkot apskatus dažiem Ķīnas EV (zeekr 001/9); salīdzinot kaut ar to pašu BMW/MB, kas jau sen ļoti garlaiko ar savu bagātīgo (un ļoti garlaicīgo) modeļu klāstu.



Jā un paskatoties to pašu YT kādus brīnumus Ķīnieši piedāvā RU tirgum, kad bezmazvai nesanāk vienu dienu mācīties ķīniešu valdou, jo mašīna ir palikusi tajā valodā, nemaz nerunājot ko darīt ar detaļām, ja nenod dievs tam brīnumam kaut kas nobirst.

p.s. Personīgi neesmu gatavs būt par beta testeri ķīniešu EV izstrādājumiem
Offline
XK220
23. Apr 2024, 13:09 #5387

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


23 Apr 2024, 11:46:50 @abyss rakstīja:
Kā tieši ev sanāk 4x lētāk? Es principā mēnēsī nenobraucu tik daudz degvielā cik kredīta maksājums. Parasti jau ev būs 2x dārgāks kā līdzīgs ice. Kasko līdz ar to arī 2x - 3x dārgāks.

Labākajā gadījumā sanāk tas pats

Braucu ar ev 6 gadus.
Pirms 3 nopirku Konu. Cipars 1:1 kā tādas pašas komplektācijas iekšdedzei.
Elektrība no paneļiem, kas 2 gadu laikā 3/4 jau atmaksājusies bez jebkādiem valsts atbalstiem.
Octa ~60eur gadā.
Paneļus par 10k laikam tikai kaut kādi baložu vazisti liek, šobrīd pat 11kw sistēmas bez valsts atbalsta ar darbu iet par ~7k, ar atbalstu vispār atmaksājas gada laikā.

[ Šo ziņu laboja XK220, 23 Apr 2024, 13:11:00 ]

Offline
Elviss
23. Apr 2024, 13:22 #5388

Kopš: 02. May 2006

Ziņojumi: 22125

Braucu ar: VAZ 2101 80'

Kona parastā sākot no 30k eur, elektro no 38k. Ja pieņemam, kad visi tie paneļi neko nemaksā un visu auto mūžu elekrība neko nemaksā, tā pat tur nekas neatpēlnās, ja nebrauc 10 gadus

-----------------

RT Translations
Offline
Fandulis
23. Apr 2024, 13:23 #5389

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13375

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Davidichs psc eksperts

Cik garš tik plats, par ev vs ice. Braukt uz Rēzekni man patīk. Degvielā nulle centu.

Tagad elektroauto ir nedaudz virs 6tk gabalu vai tas ir daudz?

[ Šo ziņu laboja Fandulis, 23 Apr 2024, 13:26:46 ]

Offline
abyss
23. Apr 2024, 13:28 #5390

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8252

Braucu ar: e39 523


23 Apr 2024, 13:22:26 @Elviss rakstīja:
Kona parastā sākot no 30k eur, elektro no 38k. Ja pieņemam, kad visi tie paneļi neko nemaksā un visu auto mūžu elekrība neko nemaksā, tā pat tur nekas neatpēlnās, ja nebrauc 10 gadus


Tikko skandi lapā kona ev 53k, hibrīds ap 35k. Lab, 2x nesanāk, atvainojos. 1.5x gan.


P. S arī ice auto lietotājiem drīkst būt viedoklis :snuk:. Protams viedoklim jābūt cieņpilnam un jārespektē visi foruma lietotāji


[ Šo ziņu laboja abyss, 23 Apr 2024, 13:29:30 ]

Offline
Marex_FF6
23. Apr 2024, 13:31 #5391

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


23 Apr 2024, 13:22:26 @Elviss rakstīja:
Kona parastā sākot no 30k eur, elektro no 38k. Ja pieņemam, kad visi tie paneļi neko nemaksā un visu auto mūžu elekrība neko nemaksā, tā pat tur nekas neatpēlnās, ja nebrauc 10 gadus


30k km gadā
EV vidēji 18kw patēriņš
ICE vidēji 8l patēriņš
Diesel cena 1,6
Elektrība 0,2eur
Starpība 2,8k eur gadā

tas ir tikai par degvielu... pārējais jau interpretācija...
Offline
XK220
23. Apr 2024, 13:36 #5392

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


23 Apr 2024, 13:28:03 @abyss rakstīja:

23 Apr 2024, 13:22:26 @Elviss rakstīja:
Kona parastā sākot no 30k eur, elektro no 38k. Ja pieņemam, kad visi tie paneļi neko nemaksā un visu auto mūžu elekrība neko nemaksā, tā pat tur nekas neatpēlnās, ja nebrauc 10 gadus


Tikko skandi lapā kona ev 53k, hibrīds ap 35k. Lab, 2x nesanāk, atvainojos. 1.5x gan.


P. S arī ice auto lietotājiem drīkst būt viedoklis :snuk:. Protams viedoklim jābūt cieņpilnam un jārespektē visi foruma lietotāji



26800Eur par jaunu 39kWh konu ar lielo navi, krell audio, melnu jumtu, sānu gaismām griežot stūri un citām opcijām 2021. gada augustā.

Pirms pāris mēnešiem Autohallē bija akcija - jauns Citroen e-C4 par 25k, no kuriem vēl -4.5k atbalstu var dabūt.

Pie mana nobraukuma ev ekspluatācijā ir aptuveni 3k/gadā lētāks par ekvivalentu iekšdedzes auto. Jā, es paneļus cenā nelieku, jo pat ja nebūtu EV, liktu nevis 7.7kW sistēmu, bet 5-6kW, jo tāpat mājās siltumsūknis.

[ Šo ziņu laboja XK220, 23 Apr 2024, 13:38:46 ]

Offline
Damn
23. Apr 2024, 13:41 #5393

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10803

Braucu ar:

Ja atmet individuālos izdevīgumus - mans nobraukums, mans maršruts, mani saules paneļi, tad vidējam tautietim tas EV izdevīgums nemaz tik izdevīgs nav.
Offline
shirminieks
23. Apr 2024, 13:42 #5394

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1709

Braucu ar: 81


23 Apr 2024, 11:43:31 @protams rakstīja:

23 Apr 2024, 09:55:42 @shirminieks rakstīja:

23 Apr 2024, 09:40:09 @protams rakstīja:
Liekas esat aizmirsuši, kāda bija sākotnējā doma atsāk ražot ev - ekAloģija mf...tikai euro6 ir pat ekAloģiskāki par ev..


Neesi Alex Jones InfoWars pārlasījies?


Vari pamatot savu "joku" ?


Tad lūdzu paskaidro kādā veidā EURO6 ir ekoloģiskāks par EV
Offline
XK220
23. Apr 2024, 13:43 #5395

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Vidējam latvietim vispoār nav izdevīgi dzīvot, jo jāņem smskredīts lai izietu tehnisko, lai savukārt brauktu uz darbu un atdotu smskredītu
Offline
968-jk
23. Apr 2024, 13:47 #5396

Kopš: 08. Dec 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 13616

Braucu ar: 30niekiem


23 Apr 2024, 13:43:09 @XK220 rakstīja:
Vidējam latvietim vispoār nav izdevīgi dzīvot, jo jāņem smskredīts lai izietu tehnisko, lai savukārt brauktu uz darbu un atdotu smskredītu



Neliec vienādības zīmi starp savu vidējo čomu un vidējo latvieti!
Offline
shirminieks
23. Apr 2024, 13:56 #5397

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1709

Braucu ar: 81


23 Apr 2024, 11:46:50 @abyss rakstīja:
Kā tieši ev sanāk 4x lētāk? Es principā mēnēsī nenobraucu tik daudz degvielā cik kredīta maksājums. Parasti jau ev būs 2x dārgāks kā līdzīgs ice. Kasko līdz ar to arī 2x - 3x dārgāks.

Labākajā gadījumā sanāk tas pats


Nesalīdziniet savu 10-gadus veco lietoto auto ar jaunu EV; salīdziniet ābolus ar āboliem, jeb jaunu BEV ar jaunu ekvivalentu ICE

Un es teicu nevis 3-4x dārgāks kopā, bet braukšana / ekspluatācija ir 3-4x dārgāka; lūk tipisks piemērs salīdzinot divus līdzīgus auto (ignorējam saules paneļus):
- BMW iX vidēji būs ~25kwh/100km (citur vairāk, citur mazāk);
- Šobrīd elektrības cenu uz 24-mēnešiem piedāvā fiksēt 0.12EUR/kwh;
- Papildus pieskaitam mainīgo komponenti par sadali 0.05EUR/kwh;
- Sanāk 4.3EUR/100km;
- Paņemam pretī X5 ar 40d, kam vidēji būs savi 8l/100km (vismaz);
- Degviela maksā 1.7EUR/l, kas nozīmē 13.6EUR/100km

Sanāk >3x starpība braukšanas izmaksās - ja brauc 1000km mēnesī, tad tie 90EUR ir vienalga, bet piecos gados uz 100k tie ir gandrīz 10kEUR tikai pirmajos piecos gados.

Jā, KASKO ir BEV ir nedaudz dārgāks (bet arī nekādi 2-3x dārgāks), bet to kompensē apkopoju neesamība (nav eļļa, eļļas filtrs, degvielas filtrs, gaisa filtrs, bremzes gandrīz nelietojas, utt); ne velti dīleri sūdzās, ka BEV bojā viņiem galveno ienākumu plūsmu
Offline
shirminieks
23. Apr 2024, 13:58 #5398

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1709

Braucu ar: 81


23 Apr 2024, 13:28:03 @abyss rakstīja:

23 Apr 2024, 13:22:26 @Elviss rakstīja:
Kona parastā sākot no 30k eur, elektro no 38k. Ja pieņemam, kad visi tie paneļi neko nemaksā un visu auto mūžu elekrība neko nemaksā, tā pat tur nekas neatpēlnās, ja nebrauc 10 gadus


Tikko skandi lapā kona ev 53k, hibrīds ap 35k. Lab, 2x nesanāk, atvainojos. 1.5x gan.


P. S arī ice auto lietotājiem drīkst būt viedoklis :snuk:. Protams viedoklim jābūt cieņpilnam un jārespektē visi foruma lietotāji





KONA benzīns: 31kEUR

KONA electric 34kEUR

Kur Tu atradi par 58kEUR?
Offline
abyss
23. Apr 2024, 13:58 #5399

Kopš: 26. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 8252

Braucu ar: e39 523


23 Apr 2024, 13:36:15 @XK220 rakstīja:

23 Apr 2024, 13:28:03 @abyss rakstīja:

23 Apr 2024, 13:22:26 @Elviss rakstīja:
Kona parastā sākot no 30k eur, elektro no 38k. Ja pieņemam, kad visi tie paneļi neko nemaksā un visu auto mūžu elekrība neko nemaksā, tā pat tur nekas neatpēlnās, ja nebrauc 10 gadus


Tikko skandi lapā kona ev 53k, hibrīds ap 35k. Lab, 2x nesanāk, atvainojos. 1.5x gan.


P. S arī ice auto lietotājiem drīkst būt viedoklis :snuk:. Protams viedoklim jābūt cieņpilnam un jārespektē visi foruma lietotāji



26800Eur par jaunu 39kWh konu ar lielo navi, krell audio, melnu jumtu, sānu gaismām griežot stūri un citām opcijām 2021. gada augustā.

Pirms pāris mēnešiem Autohallē bija akcija - jauns Citroen e-C4 par 25k, no kuriem vēl -4.5k atbalstu var dabūt.

Pie mana nobraukuma ev ekspluatācijā ir aptuveni 3k/gadā lētāks par ekvivalentu iekšdedzes auto. Jā, es paneļus cenā nelieku, jo pat ja nebūtu EV, liktu nevis 7.7kW sistēmu, bet 5-6kW, jo tāpat mājās siltumsūknis.


Aizmirsi pieminēt 180 km range un 10 sec 0-100. Man personīgi tas daudz svarīgākāk par skaļruņiem un grieZtu krāsu


https://noliktava.skandimotors.lv/cars/hyundai-kona-electric/

[ Šo ziņu laboja abyss, 23 Apr 2024, 14:02:05 ]

Offline
shirminieks
23. Apr 2024, 14:11 #5400

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1709

Braucu ar: 81

Viena piebilde gan - atceramies, ka jāsalīdzina āboli ar āboliem, nevis jauns Taycan ar preFL E60 535d
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo