Online
Pašreiz BMWPower skatās 168 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektroauto EV
Autors | Ziņojums |
kkas | 16. Apr 2024, 21:36 |
#5281
|
| Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 9323
Braucu ar: Alfu
|
16 Apr 2024, 21:24:17 @versatile rakstīja:
16 Apr 2024, 20:45:57 @kkas rakstīja:
Privātājiem virs viduslānim-bāgātiem, kā otrais auto/spēļmantiņa.
Te taču ir powers, cilvēki arpus šādas kategorijas te neapgrozās, ja
Gāze ir čakars. EV piebrauc, iespraud rozetē un aizmirsti. Iekšdedznieks pie mājas ar tukšu bāku stāv, jāieplāno brauciens uz tankštelli būs - vot tā ir neertība
vienīgi rietumu pasaules mērķis ir elektrizēt praktiski visu autoparku nu jau mazāk kā desmitgadē. nabagi brauks un slavēs 100-150km range EV?
| Offline | | |
versatile | 16. Apr 2024, 21:45 |
#5282
|
| Kopš: 03. Sep 2015
Ziņojumi: 1167
Braucu ar:
|
16 Apr 2024, 21:29:24 @Samsasi rakstīja:
Nu varbūt studenta gados ar tukšu bāku dienā tika beigta..... Bet tā, nevienu nezinu, kurš auto ar tukšu bāku turētu mājās. Toties dzirdēti stāsti, kad jābrauc, bet nevar - jālādē. Nē,ancmav heita pret eV, vnk šie stāsti par iesprauda aizmirsti un tuksajām bākām ir smieklīgi
Nu man miestā tanka nav, un iekšdedznieks pārsvarā kustās te pa miestu, kad otra mašīna Rīgā, vai arī, ja kkur ārpus, tad jāsteidzas, un nav lustes kavēties ar uzpildi. Tagad ir zem ceturtdaļas bāka, 150km range - sliktāk, kā EV | Offline | | |
Fandulis | 16. Apr 2024, 22:02 |
#5283
|
| Kopš: 29. Nov 2004
Ziņojumi: 13375
Braucu ar: sipisnīku pi vuškom
| A kāpēc tieši 150km nevis 400km, kuri brauc 150? | Offline | | |
smudo | 16. Apr 2024, 23:15 |
#5284
|
| Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3634
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
16 Apr 2024, 15:59:54 @Marex_FF6 rakstīja:
16 Apr 2024, 15:37:41 @DusmigsZirgs rakstīja:
16 Apr 2024, 12:30:41 @versatile rakstīja:
23kWh - rupji sakot, ~100km ziemā.
Protams atkarīgs no auto, bet konfortablai braukšanai 23kw būs pie maigas ziemas ar šī brīza DE auto piedāvājumu. Teslas nemāku, bet piemēram enyaq -10 grādos braucot komfortā nedomājot par ekonomiju zem 30kw/100km nepalīzt lai vai ko solītu ražotājs.
Pieļauju, ka šeit arī rodas naids pret ev. Ieiet jau minētajā škodā, pasaka, ka ar 60kw bateriju nobrauks 350-400 km. Paiet zem nulle grādu un realitāte ir 200km. EV sūds, konspirācijas teorijas utt.
Atkārtošos, EV neuzskatu par sūdu, vnk daudz naida ir cilvēku pašu stulbuma dēļ un visiem EV šobrīd nav risinājums.
Pats braucu ar plug in un claimed 100km (reālais 70km) range ev mode only, man perfekts risinājums ikdienā Rīgai tikai uz ev, ārpus Rīgas vajadzībām ir hybrid mode.
Ražotājiem tiešām ļoti atšķiras efektivitātes līmeņi, man teslai 55km un 18kw vidējais patēriņš pēc 3 ziemām... un es reti braucu ar atļauto maksimālo.
Pag nedēļā paeksperimantējām - Rīga>Tallina pēc noteikumiem, atlikums galā 30%. Tallina>Rīga apm 2:40, atlikums galā 3% šaubos vai ICE tik ļoti atšķiras patēriņš pie dažādiem braukšanas stiliem... nekad gan neesmu mērījis.
Čomam, kam ir Model 3, šogad janvārī kompis 22,7kWh rādīja mēneša vidējo, bet pēc skaitītāja reālais bija 39.4+kWh uz 100km. Tur vairāki faktori - braucieni tikai pa RĪgu, no rītiem sildīja salonu un dažreiz bateriju un protams, ka uzlādes zudumi vēl ap 10%. Ne salona sildīšanu, ne baterijas pre-heat Tesla neskaita vidējā patēriņā, Protams, ka aukstumā jebkurš auto vairāk enerģijas patērēs. | Offline | | |
smudo | 16. Apr 2024, 23:25 |
#5285
|
| Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3634
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
16 Apr 2024, 16:25:23 @versatile rakstīja:
16 Apr 2024, 15:51:54 @Marex_FF6 rakstīja:
līdz ar to "moderniem" auto, puslīdz siltu bateriju un 30% atlikumu, tie būs 100kw noteikti.
Es tak Tev saku, ka nav. Pirms nedēļas Olainē piespraudos pie Viršu 160nieka ar atlikumu ap 40%, virs 45 pa 15min neuzkāpa. Un tas bija pēc braukšanas pa šoseju.
Ja var uzlikt aktīvo baterijas sildīšanu, tad būs cits stāsts. Bet ne visiem tas ir.
ID.3 ir pirmais kucēns, kas VW ir jāslīcina. Paskaties Bjorna video ar ID.7. Tas tukšākā un siltā baterijā 186kWh dod iekšā un ātra uzlāde saglabājas līdz 60-70%. Un tam ir iepsējams manuāls pre-heat, lai tie uzlādes ātrumi nav tikai ražotāja bukletos (to pierāda daudzu YT testi at ID.7). Taycan FL 250+kWh laikam bija līdz 55% aptuveni (pīķis ap 320kWh). Un šādu kW var dabūt ar samērā vēsu bateriju un ko preFl nebija spējīgs. Tehnoloģija attīstās un ar laiku viss tikai ies uz priekšu. Domāju, ka galvenais bremzējošais faktors vēl arvien ir finanses, jo ja brauc 12-15k km gadā, kā liela daļa LV iedzīvotāju, tad EV finansiāli nav racionāls pirkums un lielākajai daļai jau principā vienalga ar ko braukt - ka tik mazākas izmaksas un mazāk par to auto jādomā ikdienā. | Offline | | |
foobar | 16. Apr 2024, 23:57 |
#5286
|
| Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6033
Braucu ar: M57TU2D30
| Nabagi brauks ar autobusu un brīnīsies, kāpēc tik lēti PSRS, kad viss bija labāk, tā vismaz bija
Pagaidām jau ir tā, ka EV autoparks, kurš ir 10+ gadi (auto ar kuru brauc LV vidējais aritmētiskais iedzīvotājs) ir totāls sūds.
| Offline | | |
versatile | 17. Apr 2024, 08:25 |
#5287
|
| Kopš: 03. Sep 2015
Ziņojumi: 1167
Braucu ar:
|
16 Apr 2024, 22:02:27 @Fandulis rakstīja:
A kāpēc tieši 150km nevis 400km, kuri brauc 150?
Ko? Es Tev saku, ka man pagalmā benzīnnekam izbraukta patukša bāka, un jāplāno benzīntanks, kamēr ev vienkārši rozetē iesprausts.
| Offline | | |
versatile | 17. Apr 2024, 08:28 |
#5288
|
| Kopš: 03. Sep 2015
Ziņojumi: 1167
Braucu ar:
|
16 Apr 2024, 23:25:11 @smudo rakstīja:
ID.3 ir pirmais kucēns, kas VW ir jāslīcina. Paskaties Bjorna video ar ID.7. Tas tukšākā un siltā baterijā 186kWh dod iekšā un ātra uzlāde saglabājas līdz 60-70%. Un tam ir iepsējams manuāls pre-heat
Jā, to visu zinu. VAG spītīgi cīnījās pret manuālu pre-heat, ne tikai ID.3, bet arī ID.4, ID.5, ID.BUZZ, visās škodās, utt. Par Taycan nezinu.
tesla jau arī silda, ja uzliek navigāciju uz lādētāju. Mans VW nesilda pat tā.
Bet, pie manām pašreizējām vajadzībām un pašreizējās uzlādes infrastruktūras Latvijā, man realitātē nebūtu liela starpība uzlādēs starp ID.7 un ID.3, ja ignorē pašas baterijas izmēru. | Offline | | |
|
Marex_FF6 | 17. Apr 2024, 09:34 |
#5289
|
| Kopš: 25. Mar 2003
Ziņojumi: 5334
Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6
|
16 Apr 2024, 18:58:50 @versatile rakstīja:
16 Apr 2024, 16:30:21 @Fandulis rakstīja:
A tas autiņš tev ņem to ātro?
Jā, vasarā ar <20% pieliekot pie vada, 100-110 ņem.
Jasaprot, ka tie lielie kw lielākajā daļā gadījumu ir pīķis un ātri nokrīt. Ir izņēmumi, protams.
Un ir zināms, ka gāzejot/bremzējot var uzsildīt nedaudz, bet nu satiksmē ar tādām muļķībām nodarboties negribas.
Vakardiena, standarta elektrum 150kw lādētājs sākumā un pie 72%. Auto visu dienu nostāvējis, nekas nav priekšsildīts. Ziemā būtu nedaudz cits stāsts, bet tāpat ap 100kw startā būtu.
| Offline | | |
versatile | 17. Apr 2024, 09:35 |
#5290
|
| Kopš: 03. Sep 2015
Ziņojumi: 1167
Braucu ar:
| Jā, teslai ar lādēšanos ir diezgan labi.
Bet lielais vairums LV EV nav teslas tomēr. [ Šo ziņu laboja versatile, 17 Apr 2024, 09:35:55 ] | Offline | | |
Marex_FF6 | 17. Apr 2024, 09:37 |
#5291
|
| Kopš: 25. Mar 2003
Ziņojumi: 5334
Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6
|
16 Apr 2024, 18:42:47 @treshaa_josla rakstīja:
Man ar PreFL M3 pa 4 ziemām / 125k km vidējais 19
Tas ar visādiem prehīteriem, piekabēm utt. Nu galīgi netaupot
tagad highland sajūtās ir jūtami taupīgāks.
Nu labi, vēl 200 km neesmu nobraucis
Ja gribēji pastāstīt visiem, ka tev ir highlands, tad respect, teksts vietā, bet highlands tehniski neatšķiras ne ar ko un ir precīzi tik pat taupīgs vai rijīgs kā vecais...
Starpcitu, slinkums meklēt, bet kādu laiku atpakaļ visiem stāstīji, ka tev ir FL, tagad pēkšņi preFL | Offline | | |
Marex_FF6 | 17. Apr 2024, 09:39 |
#5292
|
| Kopš: 25. Mar 2003
Ziņojumi: 5334
Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6
|
17 Apr 2024, 09:35:05 @versatile rakstīja:
Jā, teslai ar lādēšanos ir diezgan labi.
Bet lielais vairums LV EV nav teslas tomēr.
Tas tiesa, bet pārējie jau arī kko mēģina skriet līdzi, jo savādāk jau variantu nav... ar teslu tiešām neizjūtu vairs nekādu neērtību lādēšanās kontekstā. Bet nenoliedzami ir jādomā līdzi... | Offline | | |
josi | 17. Apr 2024, 10:18 |
#5293
|
| Kopš: 24. May 2002
No: Sigulda
Ziņojumi: 3104
Braucu ar: Puf-puf
|
16 Apr 2024, 15:59:54 @Marex_FF6 rakstīja:
Pag nedēļā paeksperimantējām - Rīga>Tallina pēc noteikumiem, atlikums galā 30%. Tallina>Rīga apm 2:40, atlikums galā 3% šaubos vai ICE tik ļoti atšķiras patēriņš pie dažādiem braukšanas stiliem... nekad gan neesmu mērījis.
Izklausās neslikti, vidējais ātrums ap 115km/h?
@Mizx ar saviem 120km/h pa ideālajiem Polijas/Vācijas bāņiem klusi šņukst stūrītī?
| Offline | | |
smudo | 17. Apr 2024, 10:39 |
#5294
|
| Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3634
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
17 Apr 2024, 08:28:33 @versatile rakstīja:
16 Apr 2024, 23:25:11 @smudo rakstīja:
ID.3 ir pirmais kucēns, kas VW ir jāslīcina. Paskaties Bjorna video ar ID.7. Tas tukšākā un siltā baterijā 186kWh dod iekšā un ātra uzlāde saglabājas līdz 60-70%. Un tam ir iepsējams manuāls pre-heat
Jā, to visu zinu. VAG spītīgi cīnījās pret manuālu pre-heat, ne tikai ID.3, bet arī ID.4, ID.5, ID.BUZZ, visās škodās, utt. Par Taycan nezinu.
tesla jau arī silda, ja uzliek navigāciju uz lādētāju. Mans VW nesilda pat tā.
Bet, pie manām pašreizējām vajadzībām un pašreizējās uzlādes infrastruktūras Latvijā, man realitātē nebūtu liela starpība uzlādēs starp ID.7 un ID.3, ja ignorē pašas baterijas izmēru.
Tas aktuālāk braucot tālākos ceļojumos uz Eiropu. ID.7 pluss ir arī efektīvāks motors un aero, līdz ar to maz tērē tieši uz šosejas lielākos ātrumos priekš relatīvi liela auto. | Offline | | |
smudo | 17. Apr 2024, 10:42 |
#5295
|
| Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3634
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
17 Apr 2024, 09:37:36 @Marex_FF6 rakstīja:
16 Apr 2024, 18:42:47 @treshaa_josla rakstīja:
Man ar PreFL M3 pa 4 ziemām / 125k km vidējais 19
Tas ar visādiem prehīteriem, piekabēm utt. Nu galīgi netaupot
tagad highland sajūtās ir jūtami taupīgāks.
Nu labi, vēl 200 km neesmu nobraucis
Ja gribēji pastāstīt visiem, ka tev ir highlands, tad respect, teksts vietā, bet highlands tehniski neatšķiras ne ar ko un ir precīzi tik pat taupīgs vai rijīgs kā vecais...
Starpcitu, slinkums meklēt, bet kādu laiku atpakaļ visiem stāstīji, ka tev ir FL, tagad pēkšņi preFL
Esot mikro uzlabojumi aero ziņā un likvidēti pagriezienu rādītāju kloķi, tā ka nevar teikt, ka ne ar ko neatškiras | Offline | | |
versatile | 17. Apr 2024, 10:43 |
#5296
|
| Kopš: 03. Sep 2015
Ziņojumi: 1167
Braucu ar:
| Nenoliegšu, ka pilnpiedziņas ID.7 universālis būtu ļoti izskatāms auto, kad pienāks laiks esošo universāli mainīt. Besī tie suvi.
Pašlaik gan izbaudu iespēju uz Eiropu ar auto nebraukt, bet nu, redzēs, cik ilgi tas tā izdosies.[ Šo ziņu laboja versatile, 17 Apr 2024, 10:44:35 ] | Offline | | |
|
bum_bumz | 17. Apr 2024, 10:54 |
#5297
|
| Kopš: 05. Jan 2006
Ziņojumi: 6749
Braucu ar: E34
|
16 Apr 2024, 23:57:08 @foobar rakstīja:
Pagaidām jau ir tā, ka EV autoparks, kurš ir 10+ gadi (auto ar kuru brauc LV vidējais aritmētiskais iedzīvotājs) ir totāls sūds.
Tā ir un pēc 10+ gadi šodienas tehnoloģijas būs sūds
Kāreiz tikko bija sižets par EV tirdziņu. Handlers notirgoja benzīnu opim. Atrunājās, ka nav pie mājas stabs, tur kautko vilkt un darīt personīgi ir dārgi. Gadu desmitiem veikta rutīna - veikals, benzīntanks, baznīca ir nesatricināma. Kautkādus ilgtermiņa ieguvumus neviens neskaita, skaita dotajā brīdī.
Perekupiem Leaf'i ieauguši zālē un baložu apdirsti, uz "schnäppchen" neviens neatsaucas. EQA par festpreis 29K nevienam nevajag jo par to sanāk tikpat jauna E klase.
Siltajās zemēs ir mazs uzrāviens, bet ja pieņem, ka Francijā elektrība nemaksā neko un var reāli ieekonomēt, tad vaina nebūs uzpildes cenās. Falšais "zaļums" ir pacēlis kopējos izdevumus līdz lūpai ar visu to, ka DE zociķi regulē cenu griestus kā komunisti. Nemaz nebrīnīšos, ja EV ražotājiem uzliks cenu griestus. | Offline | | |
Marex_FF6 | 17. Apr 2024, 11:30 |
#5298
|
| Kopš: 25. Mar 2003
Ziņojumi: 5334
Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6
|
17 Apr 2024, 10:42:35 @smudo rakstīja:
17 Apr 2024, 09:37:36 @Marex_FF6 rakstīja:
16 Apr 2024, 18:42:47 @treshaa_josla rakstīja:
Man ar PreFL M3 pa 4 ziemām / 125k km vidējais 19
Tas ar visādiem prehīteriem, piekabēm utt. Nu galīgi netaupot
tagad highland sajūtās ir jūtami taupīgāks.
Nu labi, vēl 200 km neesmu nobraucis
Ja gribēji pastāstīt visiem, ka tev ir highlands, tad respect, teksts vietā, bet highlands tehniski neatšķiras ne ar ko un ir precīzi tik pat taupīgs vai rijīgs kā vecais...
Starpcitu, slinkums meklēt, bet kādu laiku atpakaļ visiem stāstīji, ka tev ir FL, tagad pēkšņi preFL
Esot mikro uzlabojumi aero ziņā un likvidēti pagriezienu rādītāju kloķi, tā ka nevar teikt, ka ne ar ko neatškiras
Man ir gan viens, gan otrs, tā ka ļoti labi pārzinu nianses... ar tehniski es biju domājis motorus un bateriju, nu tu saprati... | Offline | | |
foobar | 17. Apr 2024, 22:32 |
#5299
|
| Kopš: 04. Jun 2002
Ziņojumi: 6033
Braucu ar: M57TU2D30
|
17 Apr 2024, 10:54:28 @bum_bumz rakstīja:
Tā ir un pēc 10+ gadi šodienas tehnoloģijas būs sūds
Tā vajadzētu būt. EV jāinvestē patiesās vērtībās (salona apdare, piekare, utt)
Bet nu reāli paskatoties EV tāpat kā jebkuram sūdam ir apakšējais slieksnis (~2K EUR ar apskati)... | Offline | | |
siladnad | 17. Apr 2024, 23:16 |
#5300
|
| Kopš: 16. May 2020
Ziņojumi: 16
Braucu ar:
|
17 Apr 2024, 11:30:29 @Marex_FF6 rakstīja:
17 Apr 2024, 10:42:35 @smudo rakstīja:
17 Apr 2024, 09:37:36 @Marex_FF6 rakstīja:
16 Apr 2024, 18:42:47 @treshaa_josla rakstīja:
Man ar PreFL M3 pa 4 ziemām / 125k km vidējais 19
Tas ar visādiem prehīteriem, piekabēm utt. Nu galīgi netaupot
tagad highland sajūtās ir jūtami taupīgāks.
Nu labi, vēl 200 km neesmu nobraucis
Ja gribēji pastāstīt visiem, ka tev ir highlands, tad respect, teksts vietā, bet highlands tehniski neatšķiras ne ar ko un ir precīzi tik pat taupīgs vai rijīgs kā vecais...
Starpcitu, slinkums meklēt, bet kādu laiku atpakaļ visiem stāstīji, ka tev ir FL, tagad pēkšņi preFL
Esot mikro uzlabojumi aero ziņā un likvidēti pagriezienu rādītāju kloķi, tā ka nevar teikt, ka ne ar ko neatškiras
Man ir gan viens, gan otrs, tā ka ļoti labi pārzinu nianses... ar tehniski es biju domājis motorus un bateriju, nu tu saprati...
Tik labi parzini ka aizmirsi par siltumsūkni, un to ka LR prefam mazāka baterija arī aizmirsi. | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|