Online

Pašreiz BMWPower skatās 221 viesi un 11 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
Output
04. Feb 2024, 20:38 #5161

Kopš: 02. Jan 2017

Ziņojumi: 527

Braucu ar: G20


04 Feb 2024, 00:25:19 @Pukstis rakstīja:
Šeit ir tā lieta, ka forši, ka tiek sasniegti labi rādītāji, bet cik realitātē to varēs atļauties. Nu tas neskaitot BMWpower buržujus.


Cik varēja atļauties mobilos telefonus kad tie sāka parādīties?
Galvenais lai thenoloģijas attīstas un ar laiku tas nonāks tautā.

Ar F1 mašīnu taču brauc tikai 20 cilvēki. Bet daudz kas tur izgudrots tagad gandrīz katram ir mašīnā.



https://news.jardinemotors.co.uk/lifestyle/the-everyday-car-tech-that-began-life-in-f1
Offline
AgrisLV
04. Feb 2024, 22:33 #5162

Kopš: 04. Dec 2020

No: Rīga

Ziņojumi: 15

Braucu ar: Riteni

Apsveru šogad uz SIA ieķert lietotu Model 3 Long Range. Vislabākais variants liekas 2021 facelift,jo tam ir Heatpump. Tomēr internetā ir pretrunīga informācija cik tas ieguvums ir būtisks. 2019 gada M3 ar apmēram 100-150 nobraukumu var dabūt sākot no 20K, kamēr 2021 gada ir ap 30K.
To auto drošvien lietotu kādus 5 gadus un man ir aizdomas, ka vērtība tiem abiem būs aptuveni vienāda pēc šiem gadiem un ar to facelift versiju nekas diži būtiski savādāks nebūs.
Ā un pabrauktu variantu skatos, jo ikdienā nekādus mega attālumus nebraucu - pirkt svaigu auto liekas neloģiski. Gadā nobraucu 15K~
Pārsvarā tas auto būtu lai braukātu vīkendos pa Latviju. Un darbdienās, lai aizbrauktu uz treniņu / veikalu. Pie tiem veikaliem arī lādētu

gribu dzirdēt viedokli, vai ir vērts iespringt uz to 2021 facelift. Ganjau vēl līdz vasarai paspēs mazliet cenas nokrist

[ Šo ziņu laboja AgrisLV, 04 Feb 2024, 22:35:15 ]

Offline
treshaa_josla
05. Feb 2024, 09:07 #5163

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 445

Braucu ar:


04 Feb 2024, 22:33:58 @AgrisLV rakstīja:
Apsveru šogad uz SIA ieķert lietotu Model 3 Long Range. Vislabākais variants liekas 2021 facelift,jo tam ir Heatpump. Tomēr internetā ir pretrunīga informācija cik tas ieguvums ir būtisks. 2019 gada M3 ar apmēram 100-150 nobraukumu var dabūt sākot no 20K, kamēr 2021 gada ir ap 30K.
To auto drošvien lietotu kādus 5 gadus un man ir aizdomas, ka vērtība tiem abiem būs aptuveni vienāda pēc šiem gadiem un ar to facelift versiju nekas diži būtiski savādāks nebūs.
Ā un pabrauktu variantu skatos, jo ikdienā nekādus mega attālumus nebraucu - pirkt svaigu auto liekas neloģiski. Gadā nobraucu 15K~
Pārsvarā tas auto būtu lai braukātu vīkendos pa Latviju. Un darbdienās, lai aizbrauktu uz treniņu / veikalu. Pie tiem veikaliem arī lādētu

gribu dzirdēt viedokli, vai ir vērts iespringt uz to 2021 facelift. Ganjau vēl līdz vasarai paspēs mazliet cenas nokrist


Man saimniecībā ir auto gan ar gan bez HP. Abām klimats ir "auto" 100 % laika. Tagad, kad ir ap 0 C, HP efekts ir jūtams. Janvāra patēriņš bija identisks. Gadā kopumā abām ir ap 19 kwh/100


Teslai vajadzētu izvairīties no SR+. Tie parasti ir ķīnīzeri (kas pats par sevi nav slikti), bet nāk ar LFP bačām. Kuras ir mazas. Tās bija tās mašīnas, kuras Čikāgā sasala. Kopumā pi$anās būs ne sliktāka, kā kursora vadonim ar viņa panasoniku


Man smagi to rekstīt, bet ja nav sava uzlādes spota, tad EV labāk nē.

Teslu vajag dual motors un ar iespējami lielāku VIN (resp - jaunāku)
Offline
Marex_FF6
05. Feb 2024, 09:19 #5164

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


04 Feb 2024, 22:33:58 @AgrisLV rakstīja:
Apsveru šogad uz SIA ieķert lietotu Model 3 Long Range. Vislabākais variants liekas 2021 facelift,jo tam ir Heatpump. Tomēr internetā ir pretrunīga informācija cik tas ieguvums ir būtisks. 2019 gada M3 ar apmēram 100-150 nobraukumu var dabūt sākot no 20K, kamēr 2021 gada ir ap 30K.
To auto drošvien lietotu kādus 5 gadus un man ir aizdomas, ka vērtība tiem abiem būs aptuveni vienāda pēc šiem gadiem un ar to facelift versiju nekas diži būtiski savādāks nebūs.
Ā un pabrauktu variantu skatos, jo ikdienā nekādus mega attālumus nebraucu - pirkt svaigu auto liekas neloģiski. Gadā nobraucu 15K~
Pārsvarā tas auto būtu lai braukātu vīkendos pa Latviju. Un darbdienās, lai aizbrauktu uz treniņu / veikalu. Pie tiem veikaliem arī lādētu

gribu dzirdēt viedokli, vai ir vērts iespringt uz to 2021 facelift. Ganjau vēl līdz vasarai paspēs mazliet cenas nokrist


Īsi un kodolīgi - jā ir vērts iespringt. Ar katru paaudzi Tesla pieliek, netikai heatpump, bet in general. Highlands visp ir cits auto, lai gan tipa tā pati mašīna...
Offline
smudo
05. Feb 2024, 11:15 #5165

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


05 Feb 2024, 09:07:56 @treshaa_josla rakstīja:

04 Feb 2024, 22:33:58 @AgrisLV rakstīja:
Apsveru šogad uz SIA ieķert lietotu Model 3 Long Range. Vislabākais variants liekas 2021 facelift,jo tam ir Heatpump. Tomēr internetā ir pretrunīga informācija cik tas ieguvums ir būtisks. 2019 gada M3 ar apmēram 100-150 nobraukumu var dabūt sākot no 20K, kamēr 2021 gada ir ap 30K.
To auto drošvien lietotu kādus 5 gadus un man ir aizdomas, ka vērtība tiem abiem būs aptuveni vienāda pēc šiem gadiem un ar to facelift versiju nekas diži būtiski savādāks nebūs.
Ā un pabrauktu variantu skatos, jo ikdienā nekādus mega attālumus nebraucu - pirkt svaigu auto liekas neloģiski. Gadā nobraucu 15K~
Pārsvarā tas auto būtu lai braukātu vīkendos pa Latviju. Un darbdienās, lai aizbrauktu uz treniņu / veikalu. Pie tiem veikaliem arī lādētu

gribu dzirdēt viedokli, vai ir vērts iespringt uz to 2021 facelift. Ganjau vēl līdz vasarai paspēs mazliet cenas nokrist


Man saimniecībā ir auto gan ar gan bez HP. Abām klimats ir "auto" 100 % laika. Tagad, kad ir ap 0 C, HP efekts ir jūtams. Janvāra patēriņš bija identisks. Gadā kopumā abām ir ap 19 kwh/100


Teslai vajadzētu izvairīties no SR+. Tie parasti ir ķīnīzeri (kas pats par sevi nav slikti), bet nāk ar LFP bačām. Kuras ir mazas. Tās bija tās mašīnas, kuras Čikāgā sasala. Kopumā pi$anās būs ne sliktāka, kā kursora vadonim ar viņa panasoniku


Man smagi to rekstīt, bet ja nav sava uzlādes spota, tad EV labāk nē.

Teslu vajag dual motors un ar iespējami lielāku VIN (resp - jaunāku)


Paizņam tāds ir ar LFP - brauc ap 3+k km mēnesī, jo ikdienas maršruts ap 150km. Speciāl ņēma LFP, jo laba cena un viņam nevajag lielu range. LFP var droši lādēt līdz 100% bez degradācijas riskiem, kas ir LFP baču lielākais pluss. Lādē pa nakti pie rozetes (auto stāv pie mājās ārā visus gadu) - nulle problēmu arī šoziem mīnusos, jo no rīta uzliek baterijas pre-heat pirms doties ārā. Bet jā, ja jāveic garāki maršruti, kur vajadzēs fast charge, tad no LFP ir jāizvairās.
Offline
CP17
14. Feb 2024, 21:01 #5166

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli

Cyberi jau rūsē?
https://www.autoblog.com/2024/02/14/some-cybert...ust-in-the-rain/

-----------------
Прогуляю вашу собачку, машину, квартиру, дом и дачу!
Offline
protams
14. Feb 2024, 21:15 #5167

Kopš: 11. Nov 2005

Ziņojumi: 5651

Braucu ar: null ziiben


04 Feb 2024, 22:33:58 @AgrisLV rakstīja:
Apsveru šogad uz SIA ieķert lietotu Model 3 Long Range. Vislabākais variants liekas 2021 facelift,jo tam ir Heatpump. Tomēr internetā ir pretrunīga informācija cik tas ieguvums ir būtisks. 2019 gada M3 ar apmēram 100-150 nobraukumu var dabūt sākot no 20K, kamēr 2021 gada ir ap 30K.
To auto drošvien lietotu kādus 5 gadus un man ir aizdomas, ka vērtība tiem abiem būs aptuveni vienāda pēc šiem gadiem un ar to facelift versiju nekas diži būtiski savādāks nebūs.
Ā un pabrauktu variantu skatos, jo ikdienā nekādus mega attālumus nebraucu - pirkt svaigu auto liekas neloģiski. Gadā nobraucu 15K~
Pārsvarā tas auto būtu lai braukātu vīkendos pa Latviju. Un darbdienās, lai aizbrauktu uz treniņu / veikalu. Pie tiem veikaliem arī lādētu

gribu dzirdēt viedokli, vai ir vērts iespringt uz to 2021 facelift. Ganjau vēl līdz vasarai paspēs mazliet cenas nokrist

Pričom te redīsi?

-----------------
Tradicionāli - vīrietis ar sievieti - auto ar iekšdedzes dzinēju!
Offline
CP17
17. Feb 2024, 20:16 #5168

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli

Secondhand EVs Are Starting to Look Like a Bargain

https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2024...XT9uAS287OJpT13E

-----------------
Прогуляю вашу собачку, машину, квартиру, дом и дачу!
Offline
Fandulis
17. Feb 2024, 21:36 #5169

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13376

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Atver porku tēmu, tur ir video, tajā kanālā čalis daļēji paskaidro.
Offline
CP17
17. Feb 2024, 22:00 #5170

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli


17 Feb 2024, 21:36:06 @Fandulis rakstīja:
Atver porku tēmu, tur ir video, tajā kanālā čalis daļēji paskaidro.

Redzēju to video, es vairāk par visiem EV kā tādiem, par to grafiku ar cenu kritumu %tos... Tas Bloomberg links bija FB, tur komentāri vispār pagaidiet, kad vajadzēs mainīt bačas, šobrīd EV ir kā mobīlie 2000'šajos, pirkt lietotu ir kā pirkt lietotu mobīlo utt utt un nejau kkādi maskačkas gopņiki, bet GTBoard.com


-----------------
Прогуляю вашу собачку, машину, квартиру, дом и дачу!
Offline
Fandulis
17. Feb 2024, 22:14 #5171

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13376

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Man šķiet, ka tas paver tirgu uz powerwallu attīstību, pārpako bačas un krāj saules saražoto. Piemēram.
Offline
shirminieks
17. Feb 2024, 22:38 #5172

Kopš: 13. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1709

Braucu ar: 81


17 Feb 2024, 22:00:15 @CP17 rakstīja:

17 Feb 2024, 21:36:06 @Fandulis rakstīja:
Atver porku tēmu, tur ir video, tajā kanālā čalis daļēji paskaidro.

Redzēju to video, es vairāk par visiem EV kā tādiem, par to grafiku ar cenu kritumu %tos... Tas Bloomberg links bija FB, tur komentāri vispār pagaidiet, kad vajadzēs mainīt bačas, šobrīd EV ir kā mobīlie 2000'šajos, pirkt lietotu ir kā pirkt lietotu mobīlo utt utt un nejau kkādi maskačkas gopņiki, bet GTBoard.com



Tak visi mainīs bačas tāpat kā maina DPF’us, turbīnas (kad pūš mazāk), kārbas (kad vairs neslēdz tik gludi kā jauns), EGR’us & Adblue, un dzinējus (kad vairs nav tik ekonomisks vai jaudīgs kā jauns)













Ā pareizi - neviens neko nemaina un vienkārši brauc tālāk; tas pats būs ar baterijām - būs range nevis 400km, bet 300km, toties cena 5g vecam vairs nevis 100k€, bet 40k€
Offline
BigDog24
18. Feb 2024, 08:53 #5173

Kopš: 12. Apr 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 831

Braucu ar: dīzeli


17 Feb 2024, 22:38:05 @shirminieks rakstīja:
Ā pareizi - neviens neko nemaina un vienkārši brauc tālāk; tas pats būs ar baterijām - būs range nevis 400km, bet 300km, toties cena 5g vecam vairs nevis 100k€, bet 40k€


Jā, laiks jau tā kā parādīties aķīšu moduļu zāģētājiem un pie reizes varbūt arī varētu uzčipot, lai skrien norm

[ Šo ziņu laboja BigDog24, 18 Feb 2024, 08:54:19 ]

Offline
RaL
18. Feb 2024, 10:46 #5174

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3571

Braucu ar: kruīzu


18 Feb 2024, 08:53:53 @BigDog24 rakstīja:

17 Feb 2024, 22:38:05 @shirminieks rakstīja:
Ā pareizi - neviens neko nemaina un vienkārši brauc tālāk; tas pats būs ar baterijām - būs range nevis 400km, bet 300km, toties cena 5g vecam vairs nevis 100k€, bet 40k€


Jā, laiks jau tā kā parādīties aķīšu moduļu zāģētājiem un pie reizes varbūt arī varētu uzčipot, lai skrien norm


Teslām, kad baterijas beigtas jau to dara - atrod bojāto moduli un maina nost. Nevis visu bateriju.

Problēma varētu būt, ja baterija ir viena monolīta un neizjaucama. nezinu gan, vai tā var būt

Gan jau arī līdz citiem modeļiem nonāks, kad būs pieprasījums

[ Šo ziņu laboja RaL, 18 Feb 2024, 10:47:23 ]

Offline
bum_bumz
18. Feb 2024, 11:17 #5175

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6749

Braucu ar: E34


18 Feb 2024, 10:46:23 @RaL rakstīja:

18 Feb 2024, 08:53:53 @BigDog24 rakstīja:

17 Feb 2024, 22:38:05 @shirminieks rakstīja:
Ā pareizi - neviens neko nemaina un vienkārši brauc tālāk; tas pats būs ar baterijām - būs range nevis 400km, bet 300km, toties cena 5g vecam vairs nevis 100k€, bet 40k€


Jā, laiks jau tā kā parādīties aķīšu moduļu zāģētājiem un pie reizes varbūt arī varētu uzčipot, lai skrien norm


Teslām, kad baterijas beigtas jau to dara - atrod bojāto moduli un maina nost. Nevis visu bateriju.

Problēma varētu būt, ja baterija ir viena monolīta un neizjaucama. nezinu gan, vai tā var būt

Gan jau arī līdz citiem modeļiem nonāks, kad būs pieprasījums

21700. viena celle var būt 1600mAh, var arī 5000 mAh. Skaidrs, ka kāda var nobirt un jēga samainīt, tāpat var arī uzčipot. Vakar atdevu uzčipotu skūteri + 3.6Ah
Ja kādam šaubas, jā tur ir balansēšanas shēmas, kas regulē kapacitātes svārstības, bet tas nenozīmē, ka kāds elements nevar sapūt.
Offline
CP17
18. Feb 2024, 16:41 #5176

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli

Speci, kas tur ir ar tiem Ionity 350kw, electrum 150kw utt? Kāpēc dod ārā tik ~60? Minējāt par kopējo jaudu uz skapi, bet te tak bija tukš

No 26min. -> https://youtu.be/NLIZV9g6qWI?t=1557



Spied "Play", lai skatītos video!


[ Šo ziņu laboja CP17, 18 Feb 2024, 17:44:56 ]



-----------------
Прогуляю вашу собачку, машину, квартиру, дом и дачу!
Offline
Fandulis
18. Feb 2024, 17:06 #5177

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13376

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Eleports pie Sāgas max, kas tagad bija 58kw, trešdien braukšu uz Rēzekni, redzēs kā Teslas stacijā, Jēkabpilī Viršos arī max bija 58
Offline
smudo
18. Feb 2024, 20:26 #5178

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


18 Feb 2024, 16:41:43 @CP17 rakstīja:
Speci, kas tur ir ar tiem Ionity 350kw, electrum 150kw utt? Kāpēc dod ārā tik ~60? Minējāt par kopējo jaudu uz skapi, bet te tak bija tukš

No 26min. ->


95% lieku uz to, ka nebija preheat baterijai ieslēdzis. Ja t bija nelieli mīnusi un lēnām vizinājās pa šoseju un pilsētu, tad baterija bija pamatīgi atdzisusi un niņš tur vienā vietā 5m lādēja un otrā vēl mazāk - tas ir parāk iss laiks, lai bača sasniegtu optimālo t.

Dīvaini, jo pašam tesla ir, bet nu ja visu laiku mājās lādē, tad tādā detaļās neiedziļinās.

Plus par taycan sajauca - pre-FL max ātrums ir tikai 270kWh un FL 330kWh, nevis 350kWh, bet toties FL tā līkme ir faktiski lineāra līdz 50+%.

Starp citu 2023 beigās un 2024 sākumā pre-FL Taycanus pa mega akcijas cenu tirgoja - labi aprīkoti 4S pa rep auto slieksni gāja.
Offline
CP17
18. Feb 2024, 22:18 #5179

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli


18 Feb 2024, 20:26:43 @smudo rakstīja:
Starp citu 2023 beigās un 2024 sākumā pre-FL Taycanus pa mega akcijas cenu tirgoja - labi aprīkoti 4S pa rep auto slieksni gāja.

Pa cik? Tie kas bija uz vietas salonā Lv, vai no konfiguratora varēja ? Nu tas jau normāli, ka kad iznāk FL, tad atdod preFL pa pašizmaksu, vai zem, tik lai noturētu lotes utt. Bet cik tad bija tas saldais cipars? no 120 uz 40? Lūgums neuztvert kā heitu, vnk interesanti

[ Šo ziņu laboja CP17, 18 Feb 2024, 22:34:25 ]



-----------------
Прогуляю вашу собачку, машину, квартиру, дом и дачу!
Offline
smudo
18. Feb 2024, 22:29 #5180

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


18 Feb 2024, 22:18:10 @CP17 rakstīja:

18 Feb 2024, 20:26:43 @smudo rakstīja:
Starp citu 2023 beigās un 2024 sākumā pre-FL Taycanus pa mega akcijas cenu tirgoja - labi aprīkoti 4S pa rep auto slieksni gāja.

Pa cik? Tie kas bija uz vietas, vai no konfiguratora?


Varēja uzkonfigurēt - rep slieksnis 90k EUR no pagājušā gada, bet tāds daudz maz OK uzkonfigurēts ir jau ir ap 125k. Tagad jau jaunais Taycan un EV Macan jāgaida - daudz uzlabojumu vs Gen 1 Taycans, bet 1-2 gadus lietoti Gen 1 Taycan ar nelieliem nobraukumiem ācijā jau zem 70k EUR atrodami, kas ir OK value for money, ja vēlas premium EV.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo