Online

Pašreiz BMWPower skatās 98 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
AigarsV
18. Jan 2024, 19:12 #5141

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 467

Braucu ar:

Mana i3s pieredze regulāri braucot šādus īsus gabalus (ar pauzēm atdziestot) un salonā dzīvojot siltumā un ar preheating (un ik pa laikam kādu laiku uzturoties salonā bez braukšanas) ir ap kaut kas ap 40 kwh / 100 km pēdējā mēnesī (ielādēts pret nobraukumu) jeb lādēju katru 2./3.dienu

[ Šo ziņu laboja AigarsV, 18 Jan 2024, 19:13:33 ]

Offline
smudo
18. Jan 2024, 19:22 #5142

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3595

Braucu ar: 944T & Cayman & 330iX


18 Jan 2024, 18:57:44 @wanksta rakstīja:
Kā Elektromašīnas panes super mazos nobraukumus, teiksim 5-10-20km dienā pastāvīgi un tikai reizi mēnesī izbraucot 100-200km?

P.s. Teiksim Etron


Cik lasits, tad aukstums samazina baterijas maksimalo performance, bet nepalielina degradaciju, drizak pat samazina.
Offline
GirtzB
18. Jan 2024, 20:08 #5143

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22077

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

Mazajās distancēs patēriņs protams, ka būs augsts, iekšdedzes auto jau ir tas pats. EV brauciena sākumā silda arī bateriju. Galvenais, ka dilstošie mezgli nav tik ļoti atkarīgi no optimālas darba temperatūras, 5km iekšdedzes auto pat nespēj uzslilt līdz darba temperatūrai...

[ Šo ziņu laboja GirtzB, 18 Jan 2024, 20:11:12 ]



-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
foobar
18. Jan 2024, 21:13 #5144

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6032

Braucu ar: M57TU2D30

Ja būtu jābrauc <2km dienā pie -25 būtu baigi labi.
Lai arī patēriņš liels un elektrība dārga tāpat pohuj
Offline
Marex_FF6
19. Jan 2024, 10:43 #5145

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5333

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


18 Jan 2024, 16:24:41 @smudo rakstīja:
... bet 2023. augustā Porsche ar Taycan facelift modeli Taycan GT sasita lupatās Plaid laiku (-17 sekundes).


Tu jau otro reizi to šeit uzsver, bet nekur ofic rezultātos tas īsti neparādās... plaid laiks 7:25, labākais taycan laiks 7:33... moš es nemāku meklēt...

Offline
GirtzB
19. Jan 2024, 10:51 #5146

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22077

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


19 Jan 2024, 10:43:00 @Marex_FF6 rakstīja:

18 Jan 2024, 16:24:41 @smudo rakstīja:
... bet 2023. augustā Porsche ar Taycan facelift modeli Taycan GT sasita lupatās Plaid laiku (-17 sekundes).


Tu jau otro reizi to šeit uzsver, bet nekur ofic rezultātos tas īsti neparādās... plaid laiks 7:25, labākais taycan laiks 7:33... moš es nemāku meklēt...



Ātrs google Rekur

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
smudo
19. Jan 2024, 10:54 #5147

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3595

Braucu ar: 944T & Cayman & 330iX


19 Jan 2024, 10:43:00 @Marex_FF6 rakstīja:

18 Jan 2024, 16:24:41 @smudo rakstīja:
... bet 2023. augustā Porsche ar Taycan facelift modeli Taycan GT sasita lupatās Plaid laiku (-17 sekundes).


Tu jau otro reizi to šeit uzsver, bet nekur ofic rezultātos tas īsti neparādās... plaid laiks 7:25, labākais taycan laiks 7:33... moš es nemāku meklēt...




Taycan faceliftu prezentēs februārī, tādēļ arī to apļa laiku pagaidām pārāk nereklamē - pilni video. Taycan GT būs Taycan facelift modeļa performace versija ar 3 elektromotoriem un 1000zs, līdzīgi kā Cayenne GT (kuram facelift ES dēļ emisijām nu jau vairs nav pieejams).

Zemāk viens no daudziem video par šo tēmu.

TopGear raksts
Offline
Marex_FF6
19. Jan 2024, 13:15 #5148

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5333

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6

skaidrs...

un būsim jau nu godīgi, būtu dīvaini, ja kāds ar gandrīz 100 gadu pieredzi auto būvē, it sevišķi sporta segmentā, neieliktu šī gadsimta diletantiem...

[ Šo ziņu laboja Marex_FF6, 19 Jan 2024, 13:17:36 ]

Offline
smudo
19. Jan 2024, 14:10 #5149

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3595

Braucu ar: 944T & Cayman & 330iX


19 Jan 2024, 13:15:48 @Marex_FF6 rakstīja:
skaidrs...

un būsim jau nu godīgi, būtu dīvaini, ja kāds ar gandrīz 100 gadu pieredzi auto būvē, it sevišķi sporta segmentā, neieliktu šī gadsimta diletantiem...


Protams, katram ražotājam savs fokuss - Porsche arī jaunajam Macan EV, ko tūlīt prezentēs 25. janvārī, lika lielu uzsvaru uz braukšanas īpašībām, tai skaitā pa trasi, lai gan 99,9% klientu ar to pa trasi nekad nebrauks, bet nu tāda ir viņu latiņa. Tā rezultātā jebkurš Porsche, pat SUVs (Cayenne, ICE Macan) un tas pats Taycan var nobraukt BSK pilnu 10-15 min sesiju nepārkārsējot bremzes (praksē daudzkārt pārbaudīts). Vēl pirms 10 gadiem BMW M mašīnas ar OE bremzēm to nespēja
Offline
Mixzzz
19. Jan 2024, 16:16 #5150

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2741

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


18 Jan 2024, 18:57:44 @wanksta rakstīja:
Kā Elektromašīnas panes super mazos nobraukumus, teiksim 5-10-20km dienā pastāvīgi un tikai reizi mēnesī izbraucot 100-200km?

P.s. Teiksim Etron
Šādiem mazajiem braucieniem noteikti vislabāk ir EV. Noteikti labāk par ICE. Un ja ir riktīgi īss brauciens, tad pat vienkārši pietiek ar stūres/krēsla/stikla apsildi, jo salons tāpat neuzsils tik ātri.
Offline
Karlis_
19. Jan 2024, 16:43 #5151

Kopš: 10. Jun 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 337

Braucu ar: G20 330i

Starpcitu, e-auto vispār zog? Ir kāda statistika? KASKO, cik saprotu, +/- tajās pašās robežās kā iekšdedzei...
Offline
CP17
19. Jan 2024, 16:46 #5152

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli


19 Jan 2024, 16:43:40 @Karlis_ rakstīja:
Starpcitu, e-auto vispār zog? Ir kāda statistika? KASKO, cik saprotu, +/- tajās pašās robežās kā iekšdedzei...
Sāks vairāk zagt, kad tuvosies akumulatoru maiņas...

-----------------
Прогуляю вашу собачку, машину, квартиру, дом и дачу!
Offline
smudo
03. Feb 2024, 18:16 #5153

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3595

Braucu ar: 944T & Cayman & 330iX

Nākamnedēļ prezentēs Taycan facelift. Parādās pirmie YT test ar pre-production auto. Tehniski auto par 90% esot pārstrādāts. Jaunās baterijas net ietilpība ap 96/97kWh un gross ap 105/106kWh. Uzrādes ātrums crazy ātrs - ar siltu bateriju līdz aptuveni 55% SOC uzlādes ātrums nenokrītas zem 300kWh un pīķis ap 330kWh. Ja piebrauc ar 5%, tad 10 minūtēs ielādē ap 50kWh, kas ir ap 250km range vasarā nebraucot pa ātrgaitas ceļiem un braucot eco mode.

YT video testēja pre production Taycana 4S range ļoti labvēlīgos apstākļos. Auto brauciena laikā gan bija 4 cilvēki, bet ātrumu uz šosejas turēja tikai ap 80-85kmh (visa testa faktiskais vidējais 79kmh) un brauca eco mode. 100% => 0% izspieda 749km, kas ir ap 12,9kWh/100km.

Real life range braucot normāli ap 400-500km.
Offline
Samsasi
03. Feb 2024, 18:48 #5154

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4219

Braucu ar:

Cena cik
Offline
Pukstis
04. Feb 2024, 00:25 #5155

Kopš: 25. Jun 2008

Ziņojumi: 1038

Braucu ar:

Šeit ir tā lieta, ka forši, ka tiek sasniegti labi rādītāji, bet cik realitātē to varēs atļauties. Nu tas neskaitot BMWpower buržujus.
Offline
Marex_FF6
04. Feb 2024, 14:51 #5156

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5333

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


03 Feb 2024, 18:16:25 @smudo rakstīja:
Uzrādes ātrums crazy ātrs - ar siltu bateriju līdz aptuveni 55% SOC uzlādes ātrums nenokrītas zem 300kWh un pīķis ap 330kWh. Ja piebrauc ar 5%, tad 10 minūtēs ielādē ap 50kWh, kas ir ap 250km range vasarā nebraucot pa ātrgaitas ceļiem un braucot eco mode.


Vot ja es kkam neticu, tad šai dir... par tām uzlādēm... nevienam neticu, ne teslai, ne poršam... visi šitie superčārdžeri ar 250+ kw uzlādi... 1000% marketings! Piebrauc ar 5% un vēsu bateriju un tupi tur 5 stundas, kamēr dabūsi savus 80% fiziku neviens nav atcēlis, diemžēl....
Offline
elbruss
04. Feb 2024, 16:02 #5157

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 970

Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes

Nu fiziku tur neviens nepārkāpj.
100KW ietilpības baterija pie 3C lādēšanas ātruma būs 300KW samērā konstanti. Šobrīd jau diezgan daudz litija elementi ir sertificēti 3C lādēšanas ātrumam. Jāparūpējas tikai pie sildīšanas/dzesēšanas visai tai uzpariktei.
Nu un pētījumi norāda, ka tas nav diezko saudzīgs pret pašu akumulatoru. Pēc 500 šādiem cikliem baterijai paliks ap 80-85% ietilpības. Bet ja ņem vērā, ka šādi tiks lādēts ne visu auto mūžu, tad tā nav problēma.

Ja ņem auto ar mazo bateriju (kādi 60KW), tad gan droši vien aizmirsti par šādiem uzlādes ātrumiem.
Offline
Karavs
04. Feb 2024, 16:10 #5158

Kopš: 05. Apr 2019

Ziņojumi: 457

Braucu ar:

Pirkt Teycanu par kosmsosu lai brauktu 80 km/h , lai sasniegtu kaut kādus km.... Nu nav jābūt Einšteinam lai sarēķintu, ka tur nav vinnesta....
Patreiz ķīna EV aiziet pārliecinoši iet garām eu, tikai grūtības bez būtiskiem zaudējumiem piegādāt līdz eu lietotājiem.
Nevaig iespring, baudīt dzīvi, labāk vecu bmw, vai sirdij labāk moto...
Pa godīgo gribētos visiem atraut vairošanos, ja nespēj virs 100 braukt! Tā jau līdz pelītēm var nodrāzties!

[ Šo ziņu laboja Karavs, 04 Feb 2024, 17:41:03 ]

Offline
martins_usars
04. Feb 2024, 16:14 #5159

Kopš: 01. May 2023

Ziņojumi: 1026

Braucu ar: BMW 530i, VW Passat 2.0TDI, AR Giulia 2.0T

Kā tad lādēt EV publiskajo uzlādes tīkos, nečakarējot baču?
Offline
GirtzB
04. Feb 2024, 18:53 #5160

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22077

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


04 Feb 2024, 16:14:56 @martins_usars rakstīja:
Kā tad lādēt EV publiskajo uzlādes tīkos, nečakarējot baču?

lēnītēm ar 11/22kw....

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo