Online

Pašreiz BMWPower skatās 252 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
damnz
06. Nov 2023, 14:14 #4881

Kopš: 19. Dec 2013

Ziņojumi: 80

Braucu ar:


06 Nov 2023, 11:53:24 @Jantarix rakstīja:
Iekšs LV var dabūt Ziker auto?

Iekš SS ir sludinājums, vari paintresēties
Offline
JurisS
06. Nov 2023, 19:20 #4882

Kopš: 20. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 177

Braucu ar: 325i


05 Nov 2023, 20:02:22 @petka17 rakstīja:
Tīri intereses pēc, cik gadā km nobrauc EV īpašnieki?


25k km gadā ar EV, iepriekš ar ICE bija 18k. Tagad otrais auto biežāk pie sētas stāv.
Offline
foobar
06. Nov 2023, 20:06 #4883

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6033

Braucu ar: M57TU2D30


06 Nov 2023, 09:49:27 @petka17 rakstīja:

05 Nov 2023, 20:21:57 @foobar rakstīja:
Tikpat, cik iepriekšējā gadā ar dīzeli, pārsvarā...


12k gadā?


Mazāk. Būs ar EV jābrauc uz Munameģi, savādāk atņems atbalstu (tur ir noteikums, ka vismaz 10k gadā vajag)

Offline
foobar
06. Nov 2023, 20:09 #4884

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6033

Braucu ar: M57TU2D30


05 Nov 2023, 22:11:33 @Miikstais rakstīja:

05 Nov 2023, 21:57:58 @foobar rakstīja:
Iespējams ir 146000 (400x365) km nobraukt gadā un ne reizi nebraukt uz elektrības uzlādes staciju


tev ir bijis sekss ar sievieti kadreiz, nevis ar atrumkloķi? es tik tā jautāju. gribās uzzināt kā citiem iet. draugs jautā.


Es atvainojos, ka uzreiz neatbildēju, draugs noteikti būs jau ar sievieti pamēģinājis un būs vīlies

140k gadā ir teorētiskais limits, cik var nobraukt ne reizi nebraucot uz "benzakalonku"
Offline
XK220
06. Nov 2023, 23:07 #4885

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


06 Nov 2023, 19:20:30 @JurisS rakstīja:

05 Nov 2023, 20:02:22 @petka17 rakstīja:
Tīri intereses pēc, cik gadā km nobrauc EV īpašnieki?


25k km gadā ar EV, iepriekš ar ICE bija 18k. Tagad otrais auto biežāk pie sētas stāv.

Man apmēram tāpat. Ar ICE visu laiku domāju vai ir vērts braukt sīkumu dēļ, ar EV tas neko nemaksā.
Offline
Miikstais
07. Nov 2023, 08:19 #4886

Kopš: 01. Aug 2023

Ziņojumi: 371

Braucu ar:

Šonakt nesanāca uzlādēt par brīvu. Diemžēl elektrības cenas bija sasniegušas 1.5 centu robežu par kwh, tādējādi 100km izmaksās 1.5 eiro. Nāksies braukt eko režīmā.
Offline
foobar
07. Nov 2023, 08:30 #4887

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6033

Braucu ar: M57TU2D30

20kw x 1.5 = 30c

Nav tik traki nemaz. Tikai divi maisi ar pet pudelēm jāsalasa un jānodod
Offline
petka17
07. Nov 2023, 09:43 #4888

Kopš: 17. Apr 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 519

Braucu ar: Braucu ar divriteni, jo dārgs benzīns

Teikšu atklāti, tīri vērā ņemami nobraukums EV braucējiem. Respect
Offline
jurrus
07. Nov 2023, 09:45 #4889

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 1502

Braucu ar: OBK, Leaf E+, CBF1000


07 Nov 2023, 09:43:10 @petka17 rakstīja:
Teikšu atklāti, tīri vērā ņemami nobraukums EV braucējiem. Respect

Ar iepriekšējo ev braucu ap 12K km gadā, ar esošo 59kwh bateriju aparātu kopš 2.maija nobraukti 14K km velk uz 25k gadā.
Offline
versatile
07. Nov 2023, 12:14 #4890

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1168

Braucu ar:

Daži cipari.
2021.gada 15.novembrī saņemts jauns ICE ar 5km nobraukumu.
2023. gada 1 jūnijā nobraukums bija 39856 (apkopes vizītē fiksēts).
tās ir, rupji rēķinot, 78 nedēļas, ar vidējo nobraukumu 512km jeb 2k mēnesī.

Šodien, 07.11. nobraukums ir 45615.
Tā ir, rupji rēķinot 21 nedēļa, ar vidējo nobraukumu 275.
Ja piekoriģē, ka 2 jūnija nedēļās vēl tika nobraukt 1k ar ICE, tad ice nedēļas nobraukums, vidēji, tagad ir zem 250. Kritums 2x.

2023. gada 13. jūnijā saņemts EV ar 6.5k nobraukumu. Šodien ir 14.6k - tās ir, rupji rēķinot, 19 nedēļas, ar vidējo nobraukumu 421.

Vidējais patēriņš ICE 9 litri 98., otram ICE, ko aizstāja EV, bija 7 litri dīzeļa.
Kopējais nobraukums ar ICE būtu 512 ar benzīnu un (421+275)-512 = 184 ar dīzeli.
Tagad izmaksas: 421km par, 4-6 eur (lai iet 6) uz 100 + 250 par 15 eur uz 100 = 62.7 nedēļā
Būtu bijušas izmaksas: 512 par 15 eur/100 + 184 par 11,5 = apmēram 137 eur nedēļā.

300 eur ietaupījums mēnesī uz degvielu, pašlaik sanāk. Un tas ir bez biržas tarifa, bez saules paneļiem, lādējoties pārscvarā ar granny charger un braucot kur vajag, cik vajag.

EV tika pirkts kā otrais auto, bet ar savu dinamiku, izmēru, bezmaksas parkingu (kas nav pareizi) un sabtransa joslām ļooooti ātri izkonkurēja ice vasaras mēnešos. Uz ziemu skatīsimies, varbūt cita statistika būs.

Ā, un publiskajās uzlādes stacijās, degunu urbinot un uzlādi gaidot, pa šiem mēnešiem pavadītas precīzi 30min, summāri.

[ Šo ziņu laboja versatile, 07 Nov 2023, 12:26:53 ]

Offline
josi
07. Nov 2023, 19:27 #4891

Kopš: 24. May 2002

No: Sigulda

Ziņojumi: 3104

Braucu ar: Puf-puf

Un kur, teiksim, paliek iegādes izmaksas, kuras elektroauto gadījumā ir vismaz 10000€ augstākas kā kādam ekonomiskam dīzelītim?

Šie visi "ietaupījumi" atgādina anekdoti, ka skrienot aiz taksometra var ietaupīt daudz vairāk kā skrienot aiz autobusa
Offline
968-jk
07. Nov 2023, 19:44 #4892

Kopš: 08. Dec 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 13618

Braucu ar: 30niekiem


07 Nov 2023, 19:27:21 @josi rakstīja:
Un kur, teiksim, paliek iegādes izmaksas, kuras elektroauto gadījumā ir vismaz 10000€ augstākas kā kādam ekonomiskam dīzelītim?

Šie visi "ietaupījumi" atgādina anekdoti, ka skrienot aiz taksometra var ietaupīt daudz vairāk kā skrienot aiz autobusa



Pārdodot auto tā starpība taču nepazūd.
Offline
josi
07. Nov 2023, 19:56 #4893

Kopš: 24. May 2002

No: Sigulda

Ziņojumi: 3104

Braucu ar: Puf-puf

Vai tik nebūs otrādi? Interesanti, kuru elektroauto pēc 10 gadiem varēs pārdot par 10000€ dārgāk kā atbilstošu ICE auto, it sevišķi ar nolietotu bateriju?
Offline
Fandulis
07. Nov 2023, 19:59 #4894

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13379

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Toyotai ir gaļimākais piedāvājums no visiem, kas ir Latvijas tirgū, to bz4x viņi var bļitkotājiem tirgot. Ļoti laicīgi ienāca tirgū, ar pretīgāko dizainu.
Škodai pilna pakaļa ar 80 tajiem, kuri naher nevienam nav vajadzīgi, jo salonā fābija, bet cena dārgāka kā Model 3LR, kaut man Teslas ne visai.

[ Šo ziņu laboja Fandulis, 07 Nov 2023, 20:05:34 ]

Offline
versatile
07. Nov 2023, 20:42 #4895

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1168

Braucu ar:


07 Nov 2023, 19:27:21 @josi rakstīja:
Un kur, teiksim, paliek iegādes izmaksas, kuras elektroauto gadījumā ir vismaz 10000€ augstākas kā kādam ekonomiskam dīzelītim?


Nesapratu.
Ir budžets X, kurā tiek izvēlēts auto, kas atbilst vajadzībām.
Elektro vai ne-elektro budžetu būtiski nemainīja.

Un, lai vai kā, jebkāds ietaupījums no EV ir tikai bonuss, papildus citiem apsvērumiem. Tai skaitā, lai ziemā nav 2x dienā īsiem pārbraucieniem jādarbina dīzelis.

[ Šo ziņu laboja versatile, 07 Nov 2023, 20:58:42 ]

Offline
AV
07. Nov 2023, 21:07 #4896

Kopš: 14. May 2002

Ziņojumi: 17407

Braucu ar: 500


07 Nov 2023, 19:27:21 @josi rakstīja:
Un kur, teiksim, paliek iegādes izmaksas, kuras elektroauto gadījumā ir vismaz 10000€ augstākas kā kādam ekonomiskam dīzelītim?

Ja grib korekti salidzinat, tad jarekina pilnu 'total cost of ownership' t.sk vertibas kritumu, apdrosinasanu utt.
Iegades cena pati par sevi saja aprekina nav kritiskais elements - svarigak cik auto zaude vertibu lietosanas perioda. I mean lietots rolls-royce pa 100k varbut ir dargi, bet, ja pec 5g to var joprojam pardot par 100k, tad isteniba ir baigi ok. Ja ir piesaistis finansejums, tad % maksajumus var ielikt TCO aprekina.
Offline
Amakatanav
07. Nov 2023, 21:24 #4897

Kopš: 06. Jul 2009

Ziņojumi: 1793

Braucu ar: muti pa ausīm.

Galvenais jautājums, kāds būs elektro auto tirgus poēc gadiem 10. ja tagad no vācijas 200-300k km auto ir ok, tad kādi būs elektro auto ar 300k nobraukumu. cik tur bačas būs vēl dzīvas.
Offline
dsks
07. Nov 2023, 21:31 #4898

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1126

Braucu ar:


07 Nov 2023, 21:24:36 @Amakatanav rakstīja:
Galvenais jautājums, kāds būs elektro auto tirgus poēc gadiem 10. ja tagad no vācijas 200-300k km auto ir ok, tad kādi būs elektro auto ar 300k nobraukumu. cik tur bačas būs vēl dzīvas.


Attīts atpakaļ uz 150K un baterija `būs` tikko samainīta uz jaunu
Offline
AV
07. Nov 2023, 21:33 #4899

Kopš: 14. May 2002

Ziņojumi: 17407

Braucu ar: 500


07 Nov 2023, 21:24:36 @Amakatanav rakstīja:
Galvenais jautājums, kāds būs elektro auto tirgus poēc gadiem 10. ja tagad no vācijas 200-300k km auto ir ok, tad kādi būs elektro auto ar 300k nobraukumu. cik tur bačas būs vēl dzīvas.

Iemācīsies sadzīvot ar 80km range un zinās kontaktus labiem bateriju remontetajiem/kodetajiem (kuri bus parkvalificejusies no dpf filtru ara griesanas)
Offline
Miikstais
07. Nov 2023, 21:40 #4900

Kopš: 01. Aug 2023

Ziņojumi: 371

Braucu ar:


07 Nov 2023, 21:24:36 @Amakatanav rakstīja:
Galvenais jautājums, kāds būs elektro auto tirgus poēc gadiem 10. ja tagad no vācijas 200-300k km auto ir ok, tad kādi būs elektro auto ar 300k nobraukumu. cik tur bačas būs vēl dzīvas.


Tas interesē bomžus pa žizņi. Nu tadus kā tevi. Tas jautājums normāliem cilvēkiem vispār nav aktuāls. Cik saprotams, jau tagad esi ieciklējies uz to, ka busi tads pats bomzis kā tagad arī tuvakos 10 gadus un ilgāk. Nice!

Man interesē vai beidzot tesla model s plaid vares dabut pa 70k netto.

[ Šo ziņu laboja Miikstais, 07 Nov 2023, 21:43:09 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo