Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 97 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
Deivid
03. Nov 2023, 18:26 #4821

Kopš: 02. Mar 2004

Ziņojumi: 40692

Braucu ar: E46 M3 / C5X

Kā neitrāls pilsonis uzjautāju par ikdienas paradumiem virs 50km dienā, nevarētu teikt ka viss noritējā kā plānots

Tagad par laukiem / garajiem gabaliem

Katru nedēļas nogali mērojot 300km turp un atpakaļ? Vai vispār pietiek laiks atpūtai? summāri ap diena aiziet ceļā.

EV nav manā problēmu sarakstā, bet tas ka kādam range ir ikdienas problēma gan neļauj palikt bez viedokļa
Offline
smudo
03. Nov 2023, 18:34 #4822

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3595

Braucu ar: 944T & Cayman & 330iX


03 Nov 2023, 18:17:48 @XK220 rakstīja:

03 Nov 2023, 17:53:17 @smudo rakstīja:
iX ar mazo 71kWh net bateriju tagad ir akcijas cena pa 75k EUR. Pa laikam domāju, ka varētu G05 vietā pamēģināt EV (pasēžot iX salonā tas šķiet OK un eksterjera dizains tajā brīdī netraucē), bet paskatījos YT "novēģa" testu un sapratu, ka ae manu braukšanas režīmu šosejas range reāli ap 300km, bet man uz laukiem turp atpakaļ 270km (pa ceļam pagaidām tur nav uzlādes). Negribas ziemā likteni izaicināt. Uz 90kmh vasarā varot 400km uz šosejas izmocīt. Kad visur saliks vidējās ātruma zonas radarus, tad EV būs way to go BMW sola ap 25/26 gadu jau laist nākamās paaudzes baterijas, kur sola +20% kapacitāti. Ir iX versija ar 108kWh baču, bet tai cena 100+k EUR.

Divi jautājumi - Tev laukos nav elektrības?
Kur Tev lauki, ja pa ceļam nav uzlādes? Uzlādes tak aiz katra stūra.
Man vasarnīca ir Talsu novadā, tas sanāk ap 150Km vienā virzienā. Nepietiek turp/atpakaļ tikai ziemā. Tad piemetu vasarnīcā pie rozetes.
Bet nu var jau būt ka ir nauda lai nopirktu iX, bet vasarnīcā dzīvo bez elektrības


Lauki pie Aiviekstes. Tīnužu šosja un tad A6. Tur man senči dzīvo, pie kuriem ar bērniem bieži braucam ciemos uz pāris stundām paciemoties un tad vēl uz pāris stundām uz sievas laukiem. Abos laukos ir trīs fāzes, bet gribētos, lai maniem un sievas vecākiem nav jāuzplijas ar elektrības uzlādi

Viss jau ir risināms - nekas nenotiks, ka braukšu uz 95kmh, bet pagaidām dēl range tomēr nav motivācijas no ICE uz EV pārsēsties, jo ikdienā vispār auto gandrīz nelietoju, jo nav vajadzības un 95% nobraukuma rodas weekendos. Esmu pamanījis, ka Vācijā Taycan Cross turismo (5 vietīga Taycan "universāla" liftētā versija) ar maziem 15-25k km nobraukumiem un 94kWh (net 84kWh) bateriju pa 75k EUR var dabūt. Tas varētu būt laba alternatīva, ja tomēr izdomāšu, ka vajag EV.

Bet ja es ikdienā daudz pa pildētu brauktu, tad noteikti apsvērtu EV jau tagad.

Edit: vēl esmu skatījies, ka Tesla Y Dual motor var pa 57k EUR (tas bez nekādiem atbalstiem un ar man vēlamo aprīkojumu) uz LV pa tiešo no Teslas ar piegādi uzsūtīt, bet kaut kā šķiet, ka tur aizmugurē varētu būt pašauri + nepatīk, ka LV nav servisa centra pagaidām.

[ Šo ziņu laboja smudo, 03 Nov 2023, 18:37:07 ]

Offline
Amakatanav
03. Nov 2023, 18:34 #4823

Kopš: 06. Jul 2009

Ziņojumi: 1792

Braucu ar: muti pa ausīm.

Zirgi arī kādreiz bija labāki par pirmajiem auto. un kas ir tagad?

Manuālā kārba arī bija labāka par automātu.
Un kas ir tagad?

Garantēju, ka pēc 10 gadiem visi lielie antielektristi sabrauks pie Alfas uzlācēt savus auto un apspīlētās biksēs iedzert kādu pumpkin spice latte bez cukura.

sagaidīs, kad EV maskās 5k un visi sapirksies, kā mīļie, jo <3eur uz 100km, ir daudz patīkamāk, kā >9 eur uz 100km...

[ Šo ziņu laboja Amakatanav, 03 Nov 2023, 18:36:07 ]

Offline
RaL
03. Nov 2023, 18:40 #4824

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3503

Braucu ar: kruīzu

Par EV range te visi runā tā, ka jebkuram būtu iespēja katru nakti lādēt to auto un no rīta/pirms katra garāka gabala auto būtu salādets uz 100%.

Ja vien nav privātmāja, personīgā stāvvieta, kur par ieradumu kļūst katru vakaru iespraust rozetē auto, tad tas ir nereāls scenārijs.
Un tad jau sākas - nedēļā tomēr vajag nobraukt vismaz 300km, tātad jāpavada stunda ātrajā uzlādē, vēlams kaut kur pa ceļam un kamēr dara kaut ko citu. Nez. Pagaidām manā dzīvē nav tādu iespēju vakaros braucu mājās pie ģimenes, veikalā 1 vai 2 reizes nedēļā uz 20 min, darba dienās vidū uz restorāniem nebraucu.

Tātad rezumē - EV ir ļoti labs variants (iespejams), ja nebrauc regulāri lielus gabalus un ir iespēja to ērti lādēt mājās pa nakti
Offline
XK220
03. Nov 2023, 18:40 #4825

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3259

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Līdz Aiviekstei no Zasulauka tak ir čupa! Ja neskaita Rīgas stacijas, tad Getliņi, Salaspils, Ikšķile, Ogre, Tīnūži, Lēdmane, Koknese.
Offline
smudo
03. Nov 2023, 18:41 #4826

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3595

Braucu ar: 944T & Cayman & 330iX


03 Nov 2023, 18:26:44 @Deivid rakstīja:
Kā neitrāls pilsonis uzjautāju par ikdienas paradumiem virs 50km dienā, nevarētu teikt ka viss noritējā kā plānots

Tagad par laukiem / garajiem gabaliem

Katru nedēļas nogali mērojot 300km turp un atpakaļ? Vai vispār pietiek laiks atpūtai? summāri ap diena aiziet ceļā.

EV nav manā problēmu sarakstā, bet tas ka kādam range ir ikdienas problēma gan neļauj palikt bez viedokļa


Nu ja ir trīs bērni + hobiji, tad atpūta weekendos ir nosacīta Man Āgenskalns - Lauki tie 128km tieši 1:30h ceļā sanāk. Citreiz sanāk zem 1:20 palīst, bet tas vairs nav reāli, kopš uz A6 Koknese-Pļaviņas vidējās ātruma zonas radaru uzlika.

Vecāki jau arī nedzīvos mūžīgi un cenšos vismaz reizi mēnesī (citreiz divas) apciemot.
Offline
Deivid
03. Nov 2023, 18:43 #4827

Kopš: 02. Mar 2004

Ziņojumi: 40692

Braucu ar: E46 M3 / C5X


03 Nov 2023, 18:34:12 @smudo rakstīja:
Vācijā Taycan Cross turismo (5 vietīga Taycan "universāla" liftētā versija) ar maziem 15-25k km nobraukumiem un 94kWh (net 84kWh) bateriju pa 75k EUR var dabūt.


Grūti iedomāties labāku price/performance


03 Nov 2023, 18:34:13 @Amakatanav rakstīja:
Manuālā kārba arī bija labāka par automātu.
Un kas ir tagad?


Kad bija jāpērk pabraukta inomarka un 2l uz 100km bija liela liela piemaksa par komfortu

Mūsdienu ICE protams nebūtu lietojami bez moderna automāta.

Es tāpat esmu par mehāniku, jo citādi man ir garlaicīgi un neviens automāts man īsti neklausa, bet tas jau offtopics
Offline
smudo
03. Nov 2023, 18:44 #4828

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3595

Braucu ar: 944T & Cayman & 330iX


03 Nov 2023, 18:40:22 @XK220 rakstīja:
Līdz Aiviekstei no Zasulauka tak ir čupa! Ja neskaita Rīgas stacijas, tad Getliņi, Salaspils, Ikšķile, Ogre, Tīnūži, Lēdmane, Koknese.



Protams, ka varianti ir, bet ja ir divi četrgadnieki auto, tad viņiem jau tā 1:30h škiet daudz. Ka jau teicu, neesmu pret EV, bet pagaidām neredzu ko es īsti iegūšu uz to pārejot.
Offline
Deivid
03. Nov 2023, 18:45 #4829

Kopš: 02. Mar 2004

Ziņojumi: 40692

Braucu ar: E46 M3 / C5X


03 Nov 2023, 18:41:27 @smudo rakstīja:

03 Nov 2023, 18:26:44 @Deivid rakstīja:
Kā neitrāls pilsonis uzjautāju par ikdienas paradumiem virs 50km dienā, nevarētu teikt ka viss noritējā kā plānots

Tagad par laukiem / garajiem gabaliem

Katru nedēļas nogali mērojot 300km turp un atpakaļ? Vai vispār pietiek laiks atpūtai? summāri ap diena aiziet ceļā.

EV nav manā problēmu sarakstā, bet tas ka kādam range ir ikdienas problēma gan neļauj palikt bez viedokļa


Nu ja ir trīs bērni + hobiji, tad atpūta weekendos ir nosacīta Man Āgenskalns - Lauki tie 128km tieši 1:30h ceļā sanāk. Citreiz sanāk zem 1:20 palīst, bet tas vairs nav reāli, kopš uz A6 Koknese-Pļaviņas vidējās ātruma zonas radaru uzlika.

Vecāki jau arī nedzīvos mūžīgi un cenšos vismaz reizi mēnesī (citreiz divas) apciemot.


Jautājumu nav
Offline
Samsasi
03. Nov 2023, 18:47 #4830

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4230

Braucu ar:


03 Nov 2023, 18:34:13 @Amakatanav rakstīja:
Zirgi arī kādreiz bija labāki par pirmajiem auto. un kas ir tagad?

Manuālā kārba arī bija labāka par automātu.
Un kas ir tagad?

Garantēju, ka pēc 10 gadiem visi lielie antielektristi sabrauks pie Alfas uzlācēt savus auto un apspīlētās biksēs iedzert kādu pumpkin spice latte bez cukura.

sagaidīs, kad EV maskās 5k un visi sapirksies, kā mīļie, jo <3eur uz 100km, ir daudz patīkamāk, kā >9 eur uz 100km...
nu pēc 10 g dzīvē būt tā adaptēta ev ka poh..... mok būs 2 min full charge... dajebkas var būt... pirmais mob bij kosmosa cenā un nomāls koferis.... odien kosmosa cenā un mikro izmērs.e par to, ka mēs šodien ev esam kkur pie nokia 1610 leveļa
Offline
Miikstais
03. Nov 2023, 18:57 #4831

Kopš: 01. Aug 2023

Ziņojumi: 371

Braucu ar:


03 Nov 2023, 14:16:41 @XK220 rakstīja:
https://www.youtube.com/watch?v=6rLq7uTph7g

Un jā, bolt stāvdrāzis ir labs rīks, ja tev rīgā vajag no stabu ielas līdz origo aizmaukt. Neviens tak nesaka, ka skrejritenis sūds, jo pa šoseju fūres nevar apsteigt. Nu kaut gan īsa auguma kompleksains vecis ar segvārdu "Mīkstais" varētu arī būt citās domās par skrejriteni, jo kaut kā jākompensē tie fiziskie trūkumi




Tu toč zini ka man ir tie fiziskie trūkumi nevis tev kabatasnazīt? diezgan skarbi teikts, ja nem vēra ka tevi kaut kadi fujaki kresla pieskočoja. Man nekad tadas problemas nav bijušas jo vienmer ir beidzies ar to ka es viņiem sasmereju ta kārtīgi pa seju ar saviem necilajiem kulakiem.
Offline
CP17
03. Nov 2023, 19:00 #4832

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli

Rozetes jau sen ir vēsture. Un jau pieminētās 2minūtes ir šodiena.

https://www.instagram.com/reel/Cy7jilEoRPL/?igs...MzRlODBiNWFlZA==

[ Šo ziņu laboja CP17, 03 Nov 2023, 19:04:36 ]



-----------------
Прогуляю вашу собачку, машину, квартиру, дом и дачу!
Offline
VVRECK
03. Nov 2023, 19:03 #4833

Kopš: 26. Jun 2017

No: Rīga

Ziņojumi: 2210

Braucu ar: 1488

Nu ja, Nikola Tesla varēja palaist elektrību bez vadiem
Offline
Damn
03. Nov 2023, 19:04 #4834

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10802

Braucu ar:

Kā jau lielākoties - aktīvākie noliedzēji / pozitīvisti savu viedokli aizstāv vadoties no savas personīgās situācijas.

Arī es

Nu nah neder man šobrīd EV (manā situācijā), jo EV attiecībā pret ICE šobrīd ir stipri vairāk mīnusu.

[ Šo ziņu laboja Damn, 03 Nov 2023, 19:05:41 ]

Offline
Miikstais
03. Nov 2023, 19:05 #4835

Kopš: 01. Aug 2023

Ziņojumi: 371

Braucu ar:


03 Nov 2023, 18:40:10 @RaL rakstīja:
Par EV range te visi runā tā, ka jebkuram būtu iespēja katru nakti lādēt to auto un no rīta/pirms katra garāka gabala auto būtu salādets uz 100%.

Ja vien nav privātmāja, personīgā stāvvieta, kur par ieradumu kļūst katru vakaru iespraust rozetē auto, tad tas ir nereāls scenārijs.



Piedod bet ja tu dzivo dzovokli kur nav personigas rozetes pagraba ar parkingu, tad tu nemaz auto pa 60k nepirksi un apieskočota minetā kona nav auto tas ir tējkannas vāciņš uz riteņiem
Offline
Amakatanav
03. Nov 2023, 19:06 #4836

Kopš: 06. Jul 2009

Ziņojumi: 1792

Braucu ar: muti pa ausīm.


03 Nov 2023, 18:43:39 @Deivid rakstīja:

03 Nov 2023, 18:34:12 @smudo rakstīja:
Vācijā Taycan Cross turismo (5 vietīga Taycan "universāla" liftētā versija) ar maziem 15-25k km nobraukumiem un 94kWh (net 84kWh) bateriju pa 75k EUR var dabūt.


Grūti iedomāties labāku price/performance


03 Nov 2023, 18:34:13 @Amakatanav rakstīja:
Manuālā kārba arī bija labāka par automātu.
Un kas ir tagad?


Kad bija jāpērk pabraukta inomarka un 2l uz 100km bija liela liela piemaksa par komfortu

Mūsdienu ICE protams nebūtu lietojami bez moderna automāta.

Es tāpat esmu par mehāniku, jo citādi man ir garlaicīgi un neviens automāts man īsti neklausa, bet tas jau offtopics


Toyota domā par Tevi
https://www.msn.com/en-xl/news/other/i-drove-to...13f0f5&ei=37
Offline
Miikstais
03. Nov 2023, 19:19 #4837

Kopš: 01. Aug 2023

Ziņojumi: 371

Braucu ar:

taykans ir ahujenaa štelle un tā, bet ja vēlies iebazt paris (daudzus) tukstošus piekares remontā pie 100k var ņemt, diemžel mes dzivojam čuhņā un es neesmu redzejis auto iznemot kaut kadus traktorus un komerctransportu, kuram nekas nav jadara pie 100k. es varu pardzivot remontu uz 1000 eiro pec 4 vai 5 gadiem bet es nevelos neko remontet par dargu naudu tuvakos 7 gadus. ja porshe piedavatu 5 gadu garantiju un bezmaksas apkopes sos 5 gadus tad ja tadu varetu pirkt. bet taka tesla visu to piedava, tad es izvelos grabosu salonu un ta saucamo low kvality produktu. es labak dzeru dargu alu pa to naudu.
Offline
RaL
03. Nov 2023, 19:21 #4838

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3503

Braucu ar: kruīzu


03 Nov 2023, 19:05:54 @Miikstais rakstīja:

03 Nov 2023, 18:40:10 @RaL rakstīja:
Par EV range te visi runā tā, ka jebkuram būtu iespēja katru nakti lādēt to auto un no rīta/pirms katra garāka gabala auto būtu salādets uz 100%.

Ja vien nav privātmāja, personīgā stāvvieta, kur par ieradumu kļūst katru vakaru iespraust rozetē auto, tad tas ir nereāls scenārijs.



Piedod bet ja tu dzivo dzovokli kur nav personigas rozetes pagraba ar parkingu, tad tu nemaz auto pa 60k nepirksi un apieskočota minetā kona nav auto tas ir tējkannas vāciņš uz riteņiem


Tas gan
Šobrīd vairāk skatos mājas virzienā nevis jauna auto, kur nu vēl elektro pa 60k eur vai vairāk

Tikai uzskaitu, kāpēc man īsti neder EV pie šī brīža situācijas, kas kādai daļai sabiedrības varētu būt līdzīga bet, jā, normāliem EV cena lielākajai daļai tāpat nav pa kabatai.

Ar normālu range šobrīd laikam lētākais ir tesla model s, bet tas tāpat ir 30k eur par 5-8 gadus vecu auto ar vismaz 100k km nobraukumu

[ Šo ziņu laboja RaL, 03 Nov 2023, 19:24:56 ]

Offline
Miikstais
03. Nov 2023, 19:28 #4839

Kopš: 01. Aug 2023

Ziņojumi: 371

Braucu ar:

normals variants butu tesla model 3 dual motors performance pre facelift lidz kadiem 36k naudam un uz uznemumu bez pvn lidz kadu 40k nobraukumu.

prinicpa viss parejais ir diezgan lieli zaimi un sevis necienīšana
Offline
DeeCee
03. Nov 2023, 19:30 #4840

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber


03 Nov 2023, 19:00:23 @CP17 rakstīja:
Rozetes jau sen ir vēsture. Un jau pieminētās 2minūtes ir šodiena.

https://www.instagram.com/reel/Cy7jilEoRPL/?igs...MzRlODBiNWFlZA==


imo bezjēdzīgi investēt ārpus kāda standartizēta risinājuma, kā takši vai sabiedriskais. jēga no šāda līdz pirmajai sakarīgajai bateriju tehnoloģijai, ja toyota solid state baterijas būs tāda kā runā, tad jēga pēc swap pazūd

https://www.thedrive.com/news/toyotas-planned-s...0-miles-of-range

Toyota's first solid-state battery is expected in 2027, offering a 20% range boost compared to the aforementioned lithium pack for a total of around 745 miles. Even better, recharge times are expected to be around 10 minutes.


ja viņi var tādu bateriju palaist pa saprātīgu cenu, tad rip ICE.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo