Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 234 viesi un 21 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
toolis
01. Nov 2023, 12:55 #4721

Kopš: 13. Jan 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 1788

Braucu ar: xc90 / cbr1000rr


01 Nov 2023, 12:39:42 @abyss rakstīja:

01 Nov 2023, 12:01:18 @toolis rakstīja:

01 Nov 2023, 11:34:09 @protams rakstīja:
Kādi vēl pētījumi? Pilns nets ar info kā reāli un no kā tiek ražoti EV un ko tas nodara videi jau ražošanas sākumā. Jebkurš Euro6 auto ir zaļāks par jebkuru EV jau saknē ar zemākiem izmešiem kā EV riepu un bremžu putekļi.

Volvo Says Manufacturing An Electric Car Generates 70 Percent More Emissions Than Its ICE Equivalent!


nu jā, jo auto pa taisno no konvejera nonak getliņos


Atklāšu noslēpumu ir ASV štati, kur EV zaļumā ar katru nobraukto km zaudē ICE aizvien vairāk. EV ir ļoti labs, lai pilsētās samazinātu piesārņojumu, bet visādi citādi pilnīgs sūds.




protams ja cherrypicko datus un izvēlas kentucky vai wyoming, kur 70% elektrbas ražo dedzinot akmeņogles, tad var iegūt sev vēlamus izņēmuma rezultātus ko spītīgi uzdot par universālu patiesību.

nekāds noslēpums gan tas nav un cēloņsakarīgi, ka ražojot elektrību ar fosilajiem kurināmajiem EV tāpat radīs, bet mazāku, piesārņojumu

[ Šo ziņu laboja toolis, 01 Nov 2023, 12:56:37 ]

Online
versatile
01. Nov 2023, 13:58 #4722

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1169

Braucu ar:


01 Nov 2023, 11:38:44 @Zalespljavejs rakstīja:
IMO, kamēr:

1)Latvietis parastais nevarēs nopirkt kaut vai lietotu auto
2)Nebūs sakārtota EV infrastruktūra
3)EV nevarēs uzlādēt kaut vismaz 2x ilgāk nekā iepildot degvielu tankštellē (tobiš īsākā laika posmā kā 1h+

Tikmēr tas viss ir "early adopter bullshittery" un EV fanu propoganda. Nerunāsim jau par "zaļo" aspektu, kur EV savā dzīves ciklā ir vēl nedraudzīgāks videi kā nopists E60.


1. Latvietis parastais, klasiskajā izpratnē, bez mogo arī e60 nevar paņemt.
2. Latvijā ar EV infrastruktūru pāsreizējam EV daudzumam (un pat 2x-3x lielākam) viss ir ļoti pat labi.
3. Pa 4 mēnešiem un nepilniem 10k km uz EV uzlādi speciāli esmu gaidījis summāri 20-30min. Ja man vajag uz Sāgu, es piebraucu, uzlieku lādēties, ieeju uz 20min dekatlonā, iznāku un braucu tālāk, tad to nevar skaitīt kā patērētu laiku - ar dīzeli būtu vēls peciāli jābrauc līdz tankam. Pa tām 20min ielādējas 100-120km. Latvijas apstākļos tā ir 1.5-2h braukšanas (šosejas ar luksoforiem, ibio), kad jau atkal labi izstaipīt kājas un atliet.
Pa tiem pašiem 4 mēnešiem, ar iekšdedznieku nobraucot 3-4k, tankštellēs esmu pavadījis vairāk laika rindā un pie sūkņa un pildoties. Un tas ar visu to, ka maksāju ar app un kā piebraucu, tā praktiski uzreiz var liet iekšā.

Par zaļumu dziļi pajāt. Patīk tas, ka mašīna atsaucīga un labi klausa pedālim, nav jābaidās ar aukstu uzreiz kaut kur kustēties, sabiedriskā joslas un stāvvietas (ok, šis nav pareizi un drīz beigsies, bet pagaidām ir). Vienkārši normāls bezproblēmu auto. Neder tiem, kas 3x dienā brauc Rīga-Varšava-Rīga bez pauzēm un čurā termosā. Bet fūristiem arī E60 (vai G60) nederēs. Tiem, kuru vajadzībām der, ļoti labi auto. Kam neder, lai brauc ar ICE.
Ja darba dienas nobraukums zem 100km, tad pa nakti var pat no tējkannas štepseļa salādēt. 100km tikai darba dienās ir 24km gadā. Vidējas LV nobraukums, imho, ir kudi zemāks.

[ Šo ziņu laboja versatile, 01 Nov 2023, 14:05:53 ]

Offline
versatile
01. Nov 2023, 14:10 #4723

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1169

Braucu ar:

Re, ko waze saka par reālajiem vidējiem ātrumiem uz LV ceļiem.




Offline
AigarsV
01. Nov 2023, 14:52 #4724

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 477

Braucu ar:


01 Nov 2023, 13:58:38 @versatile rakstīja:

Ja darba dienas nobraukums zem 100km, tad pa nakti var pat no tējkannas štepseļa salādēt. 100km tikai darba dienās ir 24km gadā. Vidējas LV nobraukums, imho, ir kudi zemāks.


Visam varu piekrist, izņemot šo - vismaz i3 nevar, ja ārā ir auksts. Bija daži grādi plusā un pa nakti 10h laikā kādus 40% tikai ielādēja
Offline
XK220
01. Nov 2023, 15:01 #4725

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Nu i3 ir sūds, tas nav uzskatāms par auto. Jebkurš cits auto no paratās rozetes lādēs ar 10 vai 12a. Ja ar 12a, tad tie ir 2.7kW, jeb 10 stundās 27kW. Ar 27kW vasarā ar vairumu mazajiem un vidējiem EV var aizbraukt 200Km+, ziemā tie ir 150Km. Wallbox maksā sākot no 400e un ar to pilna uzlāde būs vidēji ~5h jebkuram auto.
Offline
Miikstais
01. Nov 2023, 15:02 #4726

Kopš: 01. Aug 2023

Ziņojumi: 371

Braucu ar:


01 Nov 2023, 14:52:13 @AigarsV rakstīja:

01 Nov 2023, 13:58:38 @versatile rakstīja:

Ja darba dienas nobraukums zem 100km, tad pa nakti var pat no tējkannas štepseļa salādēt. 100km tikai darba dienās ir 24km gadā. Vidējas LV nobraukums, imho, ir kudi zemāks.


Visam varu piekrist, izņemot šo - vismaz i3 nevar, ja ārā ir auksts. Bija daži grādi plusā un pa nakti 10h laikā kādus 40% tikai ielādēja


No szeltenas padomjlaika rozetes ar veciem alumīnija kabeļiem ne tādi brīnumi vien var būt.

Man tev ir jautājums. Lādējot auto ar 10A, cik KW stundā tas lūdzu būtu?
Offline
AigarsV
01. Nov 2023, 15:06 #4727

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 477

Braucu ar:

Es nesaprotu, ko Tu nesaproti.

Esmu lasījis, ka i3 pie lielākiem mīnusiem ar OEM lādētāju ar 2.4kw jaudu vispār gandrīz neko nevar izdarīt - 5km/h vai kaut kas tamlīdzīgs.

Attiecīgi manā gadījumā bija ap 67% efektivitāte (40% * 40 / 2.4 *10).
Offline
versatile
01. Nov 2023, 15:12 #4728

Kopš: 03. Sep 2015

Ziņojumi: 1169

Braucu ar:


01 Nov 2023, 14:52:13 @AigarsV rakstīja:

Visam varu piekrist, izņemot šo - vismaz i3 nevar, ja ārā ir auksts. Bija daži grādi plusā un pa nakti 10h laikā kādus 40% tikai ielādēja

Nezinu, cik kw lādētājs tam ir, bet loģiski - i3 ir 30 vai 40kwh baterijas; ar 2kw lādētāju 10 stundās ielādē 20kw - apmēram puse. Ziemā, iespējams, lādē lēnāk - nezinu, šī man būs pirmā ziema ar EV (VW ID.3)
Vasarā nobraukums bija ap 340, tagad rādās ap 260-270, atliek cerēt, ka ziemā zem 200 nenokritīs - ja tā, tad tas auto manai ikdienai ir ideāli piemērots.
Offline
treshaa_josla
01. Nov 2023, 15:46 #4729

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 445

Braucu ar:

te kādas 3 kategorijas

ev entuziasti. Es t.sk. kādus 3 gadus atpakaļ. Mēģina pārliecināt, ka ev ir ceļš uz paradīzi

Tad viena daļa mēģina pierādīt, ka viņi ir tādi sniegpārsli, kuru vajadzībām e-mašīnas nav. un nebūs

Tad sadaļa, kura salasijusies raša todej expertus
Offline
Mizx
01. Nov 2023, 16:00 #4730

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6208

Braucu ar:


01 Nov 2023, 13:17:07 @esir rakstīja:

un ko nerādām bildes ar 100tiem k pamesto vag'u pēc dieselgate'as?

un pie bildes tak ir rakstīts, ka tie ir ride sharing vehicles

un ja pameklējam par chine'as ride sharing biznesiem, tad bankrots pēc bankrota
Pēc dīzeļgeitas nebija pamesto auto plači, bet VW atpirkto auto plači, kas visi palēnām pārstrādājās. Zinu kur pat pie mums uz Alūksni gādāja tos pārstrādei (jo lēts darbaspēks) un izjauktās detaļas atpakaļ uz rietumiem. Ieliktajai bildei cita morāle, ka tiem pamestajiem nevar atrast pircēju. Tie ir kā auto pēc nopietnas avārijas / bez motora. Var uzskatīt, ka konkrētajiem pirms turpmākas lietošanas jānomaina bateriju, bet lietotu pircējiem tādas izmaksas ir par augstu — vai nu pērk jaunāku, modernāku EV, vai nepērk nekādu EV. Baterijas no nelietošanas labākas nepaliek.
Offline
Lafter
01. Nov 2023, 20:17 #4731

Kopš: 23. Sep 2007

Ziņojumi: 28686

Braucu ar: wv




Ej citē visu uz spamu un beidz piedirst topiku, cerams tavs čoms Lafter atnāks un te visu satīrīs.


čomam Lafteram ir 0 problēmas ko izdzēst. Nojaušu par kuru personu ir runa. Atkāpjoties no temata. Mēs sarunās vispār poweru nepieminam.
Viens runā par vienu, otrs par citu. Ar tādu ,,šķirošanu,, droši var dzēst visas pēdējās 3/4 lapas kur lietotāji ar pretējiem viedokļiem diskutē par elektro auto ekoloģiju kopumā. Vieni aizstāv ekoloģiju un ieguvumus lietojot auto. Otri nosoda ražošanas procesā nodarīto kaitējumu. Arī izteiksmes veids ir standarta- atklāti, pat tīri maigs. Tāpēc čoms Lafters neredz iemeslu ko dzēst. Citējat abi viens otru un veidojat palagus. Personīga nepatika, aizvainojums nav iemesls aicināt dzēst kāda lietotāja postus. Kamēr diskusija par elektro automašīnām - tas nav offtopic vai spams.
Esmu arī dzēsis minētā lietotāja postus citos topic. Tāpēc apvainot mani kādā savādākā attieksmē pret konkrēto personu laikam būs nevietā.

[ Šo ziņu laboja Lafter, 01 Nov 2023, 20:22:23 ]



-----------------
Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.
Spama topiks
Jā! Man jūk komati. Tas dēļ ilga perioda komunicējot citās valodās.
Offline
Blackadder
01. Nov 2023, 21:18 #4732

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2142

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d


01 Nov 2023, 11:04:38 @petka17 rakstīja:

4) Neviens nerēķina cik izmaksās un kas sponsorēs reāli EV life no elektriskā tīkla viedokļa? Šobrīd pat ne tuvu nepastāv iespēja ka kaut vai mazajā baltijā varētu nodrošināt visiem iedzīvotājiem pārvietošanos ar EV



Mhm, un kas ir teicis, ka neviens nerēķina? Nav tur diži nekā ko rēķināt, nav nekāda raķešu zinātne. Latvijā ir aptuveni 1 miljons vieglā transporta vienību, vienam auto vidējais gada nobraukums aptuveni 13 000 km. Ja pieņem, ka viens EV patērē aptuveni 20 kWH uz 100 km, tad gada laikā viss vieglo autoparks patērēs aptuveni 2,6 TWh elektroenerģijas.

Latvijā 1990.gadā elektrības patēriņš sasniedza aptuveni 10,0 TWh, šobrīd - aptuveni 7,2 TWh gadā. Līdz ar to tas tur patēriņa pieaugums par 2,6 TWh nav nekas tāds īpašs. Tātad, pat ja šobrīd uz burvju nūjiņas mājienu viss vieglais autoparks pārvērstos par EV, tad patēriņa ziņā mēs tikai atgrieztos aptuveni turpat, kur bijām 1990.gadā. Kopumā tīklu kapacitāte tam ir vairāk nekā pietiekama, jo kopš 1990.gada kopumā tīklu kapacitāte, vispārējais tehniskais stāvoklis pārvades līmenī ir tikai gājis uz augšu. Sadales līmenī jaudas šur un tur ir samazinātas, bet tas ir tur, kur tiešām nav nekāda īpaša pieprasījuma, un nav arī cerību uz tādu nākotnē. Realitātē lielākajai daļai mājsaimniecību faktiskā patēriņa noslodze mēneša griezumā ir ... uzminiet cik? Faktiski neaizvelk līdz pat 10% lielākajā daļā gadījumu. Apakštaciju līmenī lielākajai daļai apakšstaciju noslodze patēriņu pusē ir zem 20%.

Tālāk, protams, varētu bilst, ka spēja nodrošināt gada griezumā ir viena lieta, bet spēja nodrošināt pietiekami daudzu lietotāju uzlādi vienlaicīgi ir kas cits. Nu šeit atbilde arī ir jāmeklē vēstures datos. Tajā pašā 1990.gadā Latvijas maksimumslodze bija aptuveni 2000 MW, šobrīd, šādā dienā kā ši diena, tā ir aptuveni 950 MW. Pat 1990.gadā nebija gluži tā, ka tīkla noslodze bija par 100%, protams, ka pat tajos laikos tīkliem bija kaut rezerve. Tāpēc kopumā sistēmas līmenī mēs runājam par aptuveni vismaz 1100 MW vienlaicīgā patēriņa jaudas, kuru šobrīd atļauj jau pat esošā tīklu infrastruktūru. Tāds apjoms ir pietiekams aptuveni 11 000 ātrajām uzlādes stacijām ar 100 kW uzlādes jaudu. Un aptuveni 110 000 vienlaicīgām uzlādēm, ja lādējas ar 10 kW.

Tāpēc, varētu atbildēt, ka sistēmas operatoriem tie būs tikai visai lieli svētki, kad tiešām būs jūtama EV ietekme uz kopējo patēriņu tīklā. Jo patiesībā zems elektroenerģijas patēriņš ir viena no Latvijas lielākajām problēmām tieši tīklu izmantošanas izmaksu ziņā. Zems patēriņš, tāds kāds tas šobrīd ir Latvijā, no tīkla ekspluatācijas viedokļa ir pilnīgs idiotisms, un tas nekādā gadījumā nav veicināms. Jo uzturēt lielu tīklu ar lielām pieslēguma jaudām ir vienkārši tikpat jēgpilni, kā 50 pasažieru pārvadāšanai norīkot milzīgu vilciena sastāvu ar 1000 sēdvietām.

Ir, protams, dzirdēta ļurināšana par to, ka "vajagot parūpēties, lai elektrība ir lētāka", jo tad "cilvēki sākšot vairāk tērēt". Tās, varu pateikt, balstoties uz vēsturiskiem faktiem, ir PILNĪGĀKĀS muļķības. Latvijā ir bijuši vēstures posmi, kad Latvijā politisku iemeslu dēļ bija teju vislētākā elektrība visā Eiropas Savienībā, bet tas nerezultējās ne ar kādu taustāmu elektroenerģijas patēriņa pieaugumu vai arī ekonomisko izaugsmi, tieši otrādi - publikai radās izkropļots priekštats par to "cik jāmaksā elektrībai" un muļķiem atmestā haļava vienkārši beidzās.

Un paraugāmies uz "lēto cenu" no sistēmas operatora perspektīvas - iedomājaties, ka jūs apkalpojat klientu, kurš jums rada zaudējumus, piemēram, 5 EUR apjomā mēnesī. Vai tiešām jūs šim klientam vēl pasteigsieties piešķirt vēl 1 EUR atlaidi, lai palielinātu savus zaudējumus jau vēl līdz 6 EUR mēnesī? Absurds!!!! Tas ir tāpat kā strādāt pie darba devēja, kurš Tev maksā pārāk mazu algu, un tā vietā, lai prasītu algas pielikumu, piedāvāt, lai viņš Tev vēl vairāk samazina algu.

Atgriežoties pie uzlādes tēmas, jā, ir taisnība, ka patiesībā zināmas investīcijas tīklos, protams, sistēmas operatoriem būs nepieciešams veikt. Bet pārsvarā tās ir investīcijas "pēdējā ķēdes posmā", proti, jau zemspriegumā, lai pieslēgtu to uzlādes staciju pie transformatora vai apakšstacijas, kuras, Latvijas apstākļos lielākoties nevar lepoties ar diez kādu lielo noslodzi. Turklāt - jaudīgo pieslēgumu kārotāji (vai nu 0,4 kV virs 100A, vai arī augstāks spriegums, tātad 6 kV, 10 kV, 20 kV) par pieslēguma izbūvi maksā no savas kabatas. Tāpēc leģendārajai "tantei Bauskā" nekāda īsta attaisnojuma gaudot par to, ka elektromobiļu dēļ būs jāiegulda tīklos. Jo viņu pirmkārt, tas pat īsti nemaz neskars lielā daļā gadījumu, un, otrkārt, viņa, kā ekonomiski neaktīvs lietotājs (un līdzīgi lielākajai daļai citu mājsaimniecību klientu jau šobrīd savu pakalpojumu realitātē saņem uz citu lietotāju rēķina), pēc būtības, atvainojos, tīri ekonomiski ir zaudējumus nesošs piedēklis, un attiecīgi - jo ātrāk tantei Bauskā iedos smagi pa nagiem un neļaus skaitīt SVEŠU naudu, jo visiem būs labāk.

Ir jau vēl viena lieta - sistēmas operatoriem ar savu tehnisko politiku ir ļoti lielas iespējas ietekmēt uzlādes pakalpojuma radīto ietekmi uz tīkliem. Pirmkārt, atkarībā no sava redzējuma sekmējot lēnās vai ātrās uzlādes infrastruktūras attīstību. Pasaules pieredze rāda, ka elektromobilitāte sekmīgi izplatās gan valstīs, kuras spiež uz relatīvi lielāku skaitu ātrās uzlādes staciju (tāda ir Vācija) un EV uzlādi mājās, bet salīdzinoši mazāku skaitu lēnas uzlādes publisko staciju, gan arī uz pretēju scenāriju - mazs skaits ātras uzlādes staciju un maz mājas uzlādes, bet liels skaits publisku lēnas uzlādes staciju (šis savukārt bija raksturīgs Nīderlandei).

Protams, izvēloties muļķīgu attīstības stratēģiju, infrastruktūrā var sagrūzt bezgalīgi daudz naudas. Bet nu tieši tāpat var arī vilcienam likt apstāties ik pēc simts metriem, vai arī censties mobilo sakaru torni vai jaunu DUS censties uzbūvēt uz katru kvadrātkilometru, bet - priekš kam?

Būsim reālisti, ar to vidējo nobraukumu 13 000 km gadā, vidēji vienam EV lietotājam ir vajadzīgas 7 kWh dienā, nobraukums ir 35 km dienā, aptuveni 250 km nedēļā. Tā ir distance, ko liela daļa mierīgi var nobraukt ar vienu uzlādi, principā pietiek ar vienu uzlādi nedēļā. Nu un nenotiek tā, ka pēkšņi visi lietotāji, vai pat kaut cik daudzmaz būtisks skaits metīsies tagad lādēt savas mašīnas vienlaikus. Tas ir tieši tikpat nereāli, kā iespēja ka pēkšņi kādi, piemēram, 100 000 lietotāju mestos uzpildītos tajās pašās aptuveni 600 Latvijas degvielas uzpildes stacijās. Nu nav tā, ka pārsēžoties citā automašīnā, lietotājam pēkšni radikāli mainās lietošanas ieradumi, un viņš spītīgi sāks dzīvot sinhronā režīmā ar daudziem citiem tūkstošiem lietotāju. Tieši tāpat, kā ar iekšdedzes transportu, EV lietotājs lādē tad kad viņam vajag lādēt, vai arī tad kad tas ir tehniski jēgpilni.

Tad kad Latvijā pēc PSRS sabrukuma sākās automašīnu skaita pieaugums, nenotika tā, ka maģiski uzreiz palielinājās arī DUS skaits - tad kad DUS operators redz, ka ir ekonomiski pamatoti būvēt jaunu DUS, tad arī to būvē, nekas nebūs savādāk arī ar uzlādes stacijām. Turklāt, atšķirībā no DUSiem, daļai lietotāju būs arī mājas uzlādes opcija.

Arguments par to, ka ne visi varēs atļauties EV - nu, vājš arguments, arī iekšdedzi nevar un nemaz arī negrib atļauties visi. Ir skaidrs tas, ka nākamajās paaudzēs aizvien vairāk būs tādu, kuriem pietiks arī ar nomas auto vai sabiedrisko transportu.
Offline
esir
01. Nov 2023, 22:58 #4733

Kopš: 08. Feb 2010

Ziņojumi: 610

Braucu ar:


01 Nov 2023, 22:44:02 @Mizx rakstīja:

01 Nov 2023, 22:38:55 @esir rakstīja:

01 Nov 2023, 22:34:55 @Mizx rakstīja:
Raksti tā it kā citur pasaulē nolietotākie EV būtu tikai Porsche ar 10000 km nobraukumu.


kurš no tiem auto tavā bildē ir nonācis tajā laukumā, jo ir nolietots nevis, jo car sharing kompānija ir bankrotējusi?
Nu tad izlasi rakstu, ko pats ieliki. Tur ir atbildes uz Taviem jautājumiem. Tie ir auto, kam faktiski nav cerību atgriezties ielās un nebija cerību jau iebraucot / tiekot ievestiem bez detaļām tajā laukumā.


lūdzu citātu tad citātu no bloomberg raksta, kur tiek minēts, ka tie auto bija neejošā stāvoklī, kad tie nonāca stāvlaukumā, jo es tajā neko tādu nespēju atrast

galvenie talking point tak ir :



This time, the cars were likely deserted after the ride-hailing companies that owned them failed, or because they were about to become obsolete as automakers rolled out EV after EV with better features and longer driving ranges.



But that lightning-fast development also left behind plenty of casualties. Many of the ride-hailing companies that were early adopters of EVs have gone out of business. There are now around 100 Chinese electric-car makers, down from roughly 500 in 2019.



Some companies also began cheating the subsidy program by falsifying records for non-existent EVs. For example, they could produce an empty chassis that didn’t contain a battery, or make cars with batteries that didn’t meet the correct specifications. The official People’s Daily in 2016 cited estimates that dozens of companies had fraudulently claimed more than 9.3 billion yuan ($1.3 billion) in subsidies.
Offline
Staris
02. Nov 2023, 00:31 #4734

Kopš: 24. Apr 2006

No: Ventspils

Ziņojumi: 30523

Braucu ar: ra ucuarB

Aizmirsti vienu svarīgu atšķirību.
Vienā bildē tur ir lieli kaitīgie izmeši.
Otrā bildē izmeši ir nulle.
Offline
GirtzB
02. Nov 2023, 09:02 #4735

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22096

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


01 Nov 2023, 11:34:09 @protams rakstīja:
Kādi vēl pētījumi? Pilns nets ar info kā reāli un no kā tiek ražoti EV un ko tas nodara videi jau ražošanas sākumā. Jebkurš Euro6 auto ir zaļāks par jebkuru EV jau saknē ar zemākiem izmešiem kā EV riepu un bremžu putekļi.

Volvo Says Manufacturing An Electric Car Generates 70 Percent More Emissions Than Its ICE Equivalent!

Neviens jau šo nekur neapstrīd.

Apstrīd apgalvojumu ka 40-gadus vecs neefktīvs auto to turpinot lietot ir "zaļāks".
Kopējā auto dzīves cikla izmešu bilancē "ražošanas" daļa ir salīdzinoši maza. Un galvenais EV "+" - vienkāršāk ir regulēt/kontrolēt dažas elektrostacijas nevis visus neapzinīgos katalizatoru un DPF izgriezējus it īpāši 3-un 4-to lietotāju...
Un protmas visa cūcība tiek pārnesta no "lietošanas" vides uz "ražošanas" vidi.

p.s. rekur "jaunu" auto salīdzinājums
gan ar normālu elektrības ieguvi gan tiki no "fosilā"
40-gadīgajam auto zaļais stabiņš būs x2(ja vēl kataliztors strādā...) un attiecīgi kopējais cipars tāds, ka ražošanas "izmeši" neko neietekmē.

P.s.s Cilvēka darbības un resursu ieguve jebkurā gadījumā nav "zaļa" līdzīgus šausmu foto var atrast arī par tērauda ieguvi, alumīnija ieguvi etc, dabīgā kaučuka "lauksaimniecību".

P.s.s.s. un C02 salīdzina tikkai tapēc, ka tā ir galvenā atšķirība. Pārējie materiāli/bremzes/riepas tapāt saglabājas.

P.s.s.s.s. Kopēja cilvēka "darbības" cūcības bilancē privātais autotransports vispār ir maza daļa bet salīdznoši visvienkāršāk regulējamais ar vislielāko politisko "+".

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
GirtzB
02. Nov 2023, 09:05 #4736

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22096

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

+ Vēl sazvērestības teoriju piekrītējiem: EV nodrošinās vienkāršāku kontroli pār "dzimtcilvēku" pārvietošanās paradumiem, t.i. ar baterijas "range" un uzlādes "āturmu" atkal tiek ierobēžots pārvietošanās ātrums.

[ Šo ziņu laboja GirtzB, 02 Nov 2023, 09:05:22 ]



-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
foobar
02. Nov 2023, 09:47 #4737

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6033

Braucu ar: M57TU2D30

CO2 emisijām, ja auto ražo, iegūst izejvielas, utt ar enerģiju, kas nerodas dedzinot ogļhidrātus, vajadzētu visiem auto (tai skaitā iekšdedzes) jābūt tuvu 0…

Vienādojumā ir, iespējams, jātērē vairāk atjaunojamās enerģijas EV ražošanai… Ko varētu atgūt, ja vegāni ziemā mazāk ēstu
Offline
Arsm3ns
02. Nov 2023, 11:56 #4738

Kopš: 27. Oct 2023

Ziņojumi: 880

Braucu ar:

Bet nu elektriskais skudrupūznis ir pamatīgi sakustināts. Toyota, fords, GM, tagad arī Honda. Šie to pašu ko toyta saka, ka "all electric" ir bet ka tam ir jābūt tikai kā opcijai visā lainapā starp bendžu un hibrīdiem.

Offline
petka17
02. Nov 2023, 17:15 #4739

Kopš: 17. Apr 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 519

Braucu ar: Braucu ar divriteni, jo dārgs benzīns


01 Nov 2023, 21:18:53 @Blackadder rakstīja:

01 Nov 2023, 11:04:38 @petka17 rakstīja:

4) Neviens nerēķina cik izmaksās un kas sponsorēs reāli EV life no elektriskā tīkla viedokļa? Šobrīd pat ne tuvu nepastāv iespēja ka kaut vai mazajā baltijā varētu nodrošināt visiem iedzīvotājiem pārvietošanos ar EV






Labs posts, bet labs salīdzinājums ar 1990to gadu apmēram tā kā tīklā nekas nebūtu mainījies.

Bet nu ok.

Patēriņa pieaugums - te tiek ņemts vidējais patēriņš, bet EV lādēšana nav vidējs patēriņš, bet gan augstas jaudas patēriņš lokāli. Jau šodien liela daļa tīkla nepanes vairāk kā vienas mašīnas uzlādi lokāli ar jēdzīgu jaudīgu lādētāju (100kW+). Tam ir risinājumi, bet visi ir dārgi un kurš par to maksās.

Otrs. EV uzlādē kad? Pa dienu, no rīta, vakarā? Realitātē ievērojot dienas ciklu lielākā daļa EV tiek pielikti lādēties vakarā. Jā - ne pie 100kW lādētāja, bet arī mazos visus reizē nevar paņemt tīkls. Tak jau iepriekš tika minēts, ka Sadales tīkls piemēro maksu par 32A pieslēgumu mājai visiem, kas vada galā, bet realitātē visiem reizē nespēj nodrošināt.

Trīs - ieguldījumi tīklā tikai zemspriegumā - acīm redzot dzīvo citā valstī, jo kā mēs visi zinām, lai arī elektrību no okupantiem nepērkam, bet atslēgušies no tīkla mēs neesam. Kāpēc? Tāpēc, ka esošais tīkls no pašas augšas nespēj nodrošināt stabilu frekvenci. Saki ka jauda nav problēma, bet nesaproti, ka elektro tīkls nesastāv tikai no KW.

Kārtējais. Visur piemini vidējus skaitļus runājot par reāliem braukšanas apstākļiem, bet realitāte ir gauži savādāka. Saki 7kWh dienā, bet aizmirsti - lai 1/3 no gada tos 35km nobrauktu 2x ir jāsilda baterija un galā nevis 7kW, bet 30kW uz tiem 35km


Un pats galvenais - tu runā neredzot tālāk par sevi, savu sētu un moš 2000km aiz robežas, bet realitāte ir daudz skarbāka. EV uzspiešanas galvenais iemesls ir zaļums un energoresursu drošība, bet kā jau minēju - EV nav zaļāks par kūpošu dīzeli. EV mūžš ir cik - 10 gadi? šobrīd EU vidējais auto vecums ~12 gadi, LV 14, globāli ~16 gadi, bet vispiesārņojošākajās valstīs drīzāk tuvu 20 gadiem.

Lēts un efektīvs transports ir nākotne, dārgs un "zaļš" ir nereāla iegriba un veiksmīgs auto ražotāju mārketings. Tā vietā lai uzspiestu EV, pasaule to visu naudu ieguldītu lētās automašīnās, kas atbilst pēdējo 5 gadu emisiju standastiem un labklājības celšanā pārējai pasaulei, klimata mērķus sasniegtu dažos gados. Nu plus varētu nogremdēt top 100 piesārnojošākos kuģus.


EV ir luksusa prece, kas mobilitāti padarīs par luksusa preci. Uzvelkot follija cepuri tu redzēsi, ka sabiedrība paliks viegli ietekmējama. Ķīnā jau šodien ir Black Mirror epizodes cienīga sistēma, kur cilvēkam dzīvi ietekmē izsekošana.

Par jauno paaudzi - es neliktu ilgstošas cerības uz to. Lai arī viņi ir ideālisti, gatavi mīties, īrēt, koplietot utt., viņi viegli ietekmējās no soc mēdijiem...
Offline
petka17
02. Nov 2023, 17:15 #4740

Kopš: 17. Apr 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 519

Braucu ar: Braucu ar divriteni, jo dārgs benzīns

P.S. Es nesaku, ka EV ir slikts. 90% ofisa krēslu pirdējiem ir jāpāriet uz EV, sabtransu utt. Arī man, ar esošo dienas ciklu būtu zbis braukt ar elektrisku miseni. BET, 2 auto uzturēt nav vērts un kā vienīgo auto izmantot EV nav iespējams. Ikdienā man vajag 130km, kas būtu easy, bet regulāri vajag 600+km dienā, kas ar EV nav iespējams. Vajag arī šad tad kko ielikt mašīnā un neesmu vēl redzējis sakarīgas ietilpības EV, kas būtu reasonable cenā ar komfortu


Neuzskatu, ka NĪ cenā iegādāties auto būtu mana vai jebkura cita cilvēka realitāte. Negribu sēdēt cietas plastmasas salonā

[ Šo ziņu laboja petka17, 02 Nov 2023, 17:21:00 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo