Online

Pašreiz BMWPower skatās 241 viesi un 24 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
V.I.P.
21. Sep 2023, 16:32 #4641

Kopš: 18. May 2005

Ziņojumi: 17357

Braucu ar: AA numuriem [///M4, G wagon, GSX-R]

diemzheel nav e60, bet, ja paintereseesies, gan Tesla, gan BMW baterijai dod garantiju up yo 8 years.
Offline
XK220
21. Sep 2023, 16:48 #4642

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Dod garantiju, ka nedegradēsies zem 80/85%.
kamēr tas akumulators būs pilnībā nelietojams, tas auto jau būs apbraucis 20x apkārt zemeslodei.
Offline
smudo
21. Sep 2023, 17:14 #4643

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3636

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


21 Sep 2023, 16:48:14 @XK220 rakstīja:
Dod garantiju, ka nedegradēsies zem 80/85%.
kamēr tas akumulators būs pilnībā nelietojams, tas auto jau būs apbraucis 20x apkārt zemeslodei.


8 gadi vai 120k jūdzes, ka kapacitāte nenokritisies zem 70%. Porsche ir 8 gadi vai 160k km bez nekādiem ierobežojumiem uzlādē (ir ražotāji, kas garantiju dod, ja pamatā tiek lādēts līdz 80% SOC).

Real life ir daudzi Model S, kas noiet 250-300 km km, līdz baterijas maiņai. Bija viens piemērs ar Model S taksi, kas nogāja laikam ap 800k km ar 3 bateriju maiņām.

Tesla publicē bateriju degradēšanās datus un vidēji uz 200k jūdzēm esot ap 12% (tie gan ir viņu, nevis klientu dati). Kas ir OK - liela varbūtība, ka pie tāda nobraukuma jau būs citas problēmas, kas jārisina LV braukšanas apstākļos.

[ Šo ziņu laboja smudo, 21 Sep 2023, 17:18:00 ]

Offline
elbruss
21. Sep 2023, 17:24 #4644

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 1007

Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes

Baterijas degradēšanās ir vairāk atkarīga no ekspluatācijas apstākļiem un baterijas ķīmiskajām īpašībām. Galvenie ekspluatācijas faktori:
*) temperatūra (šo mūsdienīgākie EV risina ar iebūvētu klimata kontroli baterijai)
*) uzlādes strāva/līmenis (ideāli, ja ekspluatē 20-80% robežās no nomināla un lādē lēnām)

Nu protams, arī ciklu skaits, bet tas pats par sevi tikai norāda "slimnieku vidējo temperatūru palātā".

Vai te bija kauna staba topics vai arī ja tas ir BMW EV, tad var postēt te?
Nupat viens skrējējs ar numuru EX3234 apdzina visus stāvošos kolonnā pie luksofora un ērti iekārtojās priekšā.
Online
ALPINA
21. Sep 2023, 17:27 #4645

Kopš: 08. Apr 2017

Ziņojumi: 551

Braucu ar: ALPINA

pareizi dara

-----------------
MANUFACTURER OF EXCLUSIVE AUTOMOBILES
Offline
elbruss
21. Sep 2023, 17:41 #4646

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 1007

Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes

Sorry, man vienkārši katru reizi atbraucot no eiropas vajag pierast, ka te tas ir normāli.
Un lai politiķi nestāsta, ka mēs sasniegsim vidējo eiropas līmeni, ja ikdienas sabiedrības kultūra joprojām būs šāda.
Online
1986
22. Sep 2023, 13:46 #4647

Kopš: 25. Jan 2015

Ziņojumi: 307

Braucu ar: 3 dāmām un ar V8


21 Sep 2023, 17:41:14 @elbruss rakstīja:
Sorry, man vienkārši katru reizi atbraucot no eiropas vajag pierast, ka te tas ir normāli.
Un lai politiķi nestāsta, ka mēs sasniegsim vidējo eiropas līmeni, ja ikdienas sabiedrības kultūra joprojām būs šāda.


Būs jau prom nepatraucējot, kamēr tu tik vēl sāksi domāt kuru pedāli kustināt!

P.S. par Eiropu - maz tu Eiropu redzējis! Vēl ne visa Eiropa kļuvusi par tādu, kādu tu to apraksti (paldies Dievam).
Offline
kkas
22. Sep 2023, 13:58 #4648

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9330

Braucu ar: Alfu


21 Sep 2023, 17:41:14 @elbruss rakstīja:
Sorry, man vienkārši katru reizi atbraucot no eiropas vajag pierast, ka te tas ir normāli.
Un lai politiķi nestāsta, ka mēs sasniegsim vidējo eiropas līmeni, ja ikdienas sabiedrības kultūra joprojām būs šāda.


jap, viss velns ir detaļās. it kā sīkums, bet patiesībā dēļ tiem sīkumiem esam kur esam.

gadījumā nav tā, ka ar degradāciju EV vispār nebūtu jāuztraucās bet gan par to cik bieži šūnas aķim mēdz nobeigties?
nav gadījumā tā ka tiklīdz viena šūna rip, tā auto miris un jāravē aķis vaļā un tā pa apli katru reizi kā šūna čau?

[ Šo ziņu laboja kkas, 22 Sep 2023, 13:59:11 ]

Online
RaL
22. Sep 2023, 15:43 #4649

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3573

Braucu ar: kruīzu

neliela vilšanās
nakts vidū iekāpu taxi (ne LV). Apkārt dažādi auto bija, konkrētais no ārpuses bija aplīmēts, steigā nemaz nepamanīju, kas par auto, bet pēc formas izskatījās pēc kaut kāda Kia/Huyndai. Iekāpju iekšā aizmugurē, pēc apkārtējo plastmasu kvalitātes nodomāju, jā, gan jau ir Kia vai Hyundai, tad tik uzmetu aci stūrei, a tur Audi zīmīte liels bija mans pārsteigums. Izrādās, tas ir q4 e-tron - auto par 60-75k eur ar super cietām/lētām uz tausti plastmasām aizmugurē... Priekšā varbūt ir ok, kā pasažierim braukšana pa ceļu arī bija ok, bet nu tāds lētums salonā aizmugurē par vairāk kā 60k eur

tikai dalos ar iespaidiem, Pats Q4 vizuāli it kā patīk, vienkārši pārsteidza plastmasu izvēle otrajai pasažieru rindai it kā premium auto

[ Šo ziņu laboja RaL, 22 Sep 2023, 15:44:34 ]

Online
Tomzs
22. Sep 2023, 15:54 #4650

Kopš: 06. Jan 2009

No: Liepāja

Ziņojumi: 3535

Braucu ar: VS & 29

Runājot par plastmasām. Čoms pasūtīja dīlerī Cayman. Pieļāva liktenīgu kļūdu. Neieķeksēja ekstru sarakstā paneli apstrādātu ar ādu. Pēc pusgada gaidīšanas atnāk auto. No ārpuses smuks Porsche. Iekāp iekšā un lētais VAG gals

Pārdomāja un paņēma Taycanu.
Offline
smudo
22. Sep 2023, 22:25 #4651

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3636

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Vācijā nospotots Taycan facelift modelis (prezentēs ar peak uzlādes jaudu 320 kW un vēl arvien 300kW pie 50% SOC. Esošajam peak ir 270kW pie 40%, bet pie 50% jau strauji nokrities līdz 230kw.

Ar tādu uzlades ātrumu piebraucot ar 5%, pēc 10min jau būs iedabūtas aptuveni 50kWh (nav precīzas info, bet jaunās baterijas būšos lielākas, nekā pašreizējam auto), kas uz šosejas pārāk nevelkoties būtu 200-250km range. Ionity chargeri pašreiz ir ar max uzlādes jaudu 350kW - līdz ar to Vācijā, kur to ir daudz, tam ir arī reāls praktisks pielietojums. Latvijā ar 300kW tikai 2 vietās var lādēt, ja nemaldos.
Offline
foobar
23. Sep 2023, 11:11 #4652

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6033

Braucu ar: M57TU2D30

Kā viņi taikonim dabuj to 27kw patēriņu? Mēra pie 250 km/h
Offline
smudo
23. Sep 2023, 11:43 #4653

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3636

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


23 Sep 2023, 11:11:40 @foobar rakstīja:
Kā viņi taikonim dabuj to 27kw patēriņu? Mēra pie 250 km/h


Uz šosejas Taycan S pēc WLTP metodoloģijas ir 20-24kWh, pilsētā 17-19kWh. Ja brauc mierīgi ap 100kmh, tad var arī ap 17kWh labos apstākļos izspiest un dabūt pie 500km ar lielo bateriju.

Kopumā 20" vai 21" diski ar 300+mm platām riepām aizmugurē kopā ar svaru 2,2-2,3t neļauj stādīt eko rekordus (ir gan arī 19" pieejami). Vienā PCL pasākumā paziņa ar Taycan 4S brauca līdzi un vidējais bija tikai ap 23kWh, bet tur bija daudz ātras braukšanas ārpus pilsētām. Ap 27kWh ir uz šosejas ziemā īsākos gabalos (ar salona sildīšanu), pa putru, ja regulāri vēl sanāk dzīt. Pilsētā ziemā, ja īsi braucieni un jāsilda salons un nesēņo, tad būs vismaz 30kWh uz 100km.
Offline
foobar
23. Sep 2023, 12:10 #4654

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6033

Braucu ar: M57TU2D30

Es tos 27kw ņēmu no https://media.porsche.com/mediakit/taycan/en/po...che-taycan-basis

Tāpat jau nav tik slikti, sanāk, ka range vissmagākajos apstākļos ir vismaz 300km ar to 93kw bateriju…

Sūdīgi tiem vāciešiem, ka ir tik daudz labu ceļu, pa kuriem var tik ātri braukt
Offline
smudo
23. Sep 2023, 14:21 #4655

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3636

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


23 Sep 2023, 12:10:04 @foobar rakstīja:
Es tos 27kw ņēmu no https://media.porsche.com/mediakit/taycan/en/po...che-taycan-basis

Tāpat jau nav tik slikti, sanāk, ka range vissmagākajos apstākļos ir vismaz 300km ar to 93kw bateriju…

Sūdīgi tiem vāciešiem, ka ir tik daudz labu ceļu, pa kuriem var tik ātri braukt


Grūti komentēt - laikam neispringst uz to. Jo Bjorns (norvēģis, kas testē jau daudzus gadus dažādus EV un ir ļoti populārs EV tēmas Youtubers) Taycan 4S pie 90 kmh cruisa ar 19" diskiem samērīja 15kWh uz 100km un 20,3kWh pie 120kmh (abi ir GPS ātrumi).

Starp citu BMW i4 eDrive40 ir ļoti efektīvs drivetrain - viņš testā samērīja ļoti tuvu Model 3, kas nozīmē, ka tas i4 labos apstākļos var 600+ km nobraukt ar pilnu bateriju.

[ Šo ziņu laboja smudo, 23 Sep 2023, 14:22:36 ]

Offline
AigarsV
23. Sep 2023, 16:10 #4656

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 477

Braucu ar:

Ja kādam interesē, tad i3s - vidējais nepilnu 3kkm laikā - 15,4. Kādi 70% pa Rīgu
Offline
GirtzB
23. Sep 2023, 16:37 #4657

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22096

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


23 Sep 2023, 16:10:44 @AigarsV rakstīja:
Ja kādam interesē, tad i3s - vidējais nepilnu 3kkm laikā - 15,4. Kādi 70% pa Rīgu

3k km, ja tikai pa vasaru tad mazai blusai pilsēta tas ir padaudz...

Curpra Born 58 pēdējos 21.5 kkm patēriņš ieskaitot ziemu/vasaru/šoseju/ ar visu laiku ar ieslēgtu klimu/apsildi sildot/dzesējot salonu pirms izbraukšamnas etc... 18,7 pašlaik.

[ Šo ziņu laboja GirtzB, 23 Sep 2023, 16:38:57 ]



-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
Miikstais
23. Sep 2023, 16:43 #4658

Kopš: 01. Aug 2023

Ziņojumi: 371

Braucu ar:

Tesla model 3 pēdējos 80k vidējais rovna 18.
Offline
AigarsV
23. Sep 2023, 17:05 #4659

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 477

Braucu ar:


23 Sep 2023, 16:37:16 @GirtzB rakstīja:

23 Sep 2023, 16:10:44 @AigarsV rakstīja:
Ja kādam interesē, tad i3s - vidējais nepilnu 3kkm laikā - 15,4. Kādi 70% pa Rīgu

3k km, ja tikai pa vasaru tad mazai blusai pilsēta tas ir padaudz...

Curpra Born 58 pēdējos 21.5 kkm patēriņš ieskaitot ziemu/vasaru/šoseju/ ar visu laiku ar ieslēgtu klimu/apsildi sildot/dzesējot salonu pirms izbraukšamnas etc... 18,7 pašlaik.


Pārējais ir šoseja, varbūt arī tuvāk 40%, tie kkm pa 2 mēnešiem. Eco Pro / Pro+ neslēdzu, a/c ārā arī nē, braucu ap +10/15 visur
Offline
treshaa_josla
23. Sep 2023, 18:31 #4660

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 445

Braucu ar:


23 Sep 2023, 16:43:01 @Miikstais rakstīja:
Tesla model 3 pēdējos 80k vidējais rovna 18.



Man bik vairāk.
Kopš sāku braukāt uz SuC, patēriņš pieauga. Jo priekšsildīšana
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo