Online

Pašreiz BMWPower skatās 221 viesi un 19 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
foobar
11. Sep 2023, 20:37 #4621

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6033

Braucu ar: M57TU2D30

EV jau AWD ir cits kino, 2x motors.

Kāpēc parastajā versijā ir RWD hvz... Laikam lētāk uzlikt to grabuli uz ass, kas nav jāstūrē
Offline
user
11. Sep 2023, 20:39 #4622

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13762

Braucu ar:


11 Sep 2023, 20:37:09 @foobar rakstīja:
EV jau AWD ir cits kino, 2x motors.

Kāpēc parastajā versijā ir RWD hvz... Laikam lētāk uzlikt to grabuli uz ass, kas nav jāstūrē


Jo fwd suukaa, to jau Tev vajadzeja zinat
Offline
martins_usars
11. Sep 2023, 20:40 #4623

Kopš: 01. May 2023

Ziņojumi: 1026

Braucu ar: BMW 530i, VW Passat 2.0TDI, AR Giulia 2.0T

Lētie ICE FWD ir tāpēc, ka diferenciālis un kārba vienā korpusā, nav kardāna, motors novietots līmeniski(ne kā peža), ir daudz vietas priekšā kājām. Sanāk praktiska mašīna Pie reizes plakana grīda etc utt. Vienīgā dārgā un piselīgā detaļa sanāk priekšējās pusasis. EV var kapeiku iepist vēl vairāk Priekšā vietas cik uziet, mazs elektroauto pakaļā. Priekšā nav dārgas pusasis. Dirsā vēl ir 2 pusasis, bet ar laiku cost saving notiks un būs live axle, kā tas ir mazajiem golfiem piemēram. Un EV dirsas pusasis nav tik dārgas kā priekšējās, jo maksimālais lauziena lenķis ir krietni mazāks

[ Šo ziņu laboja martins_usars, 12 Sep 2023, 08:58:26 ]

Offline
kaprons
11. Sep 2023, 21:38 #4624

Kopš: 20. Jan 2018

No: Salacgrīva

Ziņojumi: 5248

Braucu ar: Ātrumu, kas nogalina...

gareniski
Offline
Miikstais
12. Sep 2023, 02:14 #4625

Kopš: 01. Aug 2023

Ziņojumi: 371

Braucu ar:


11 Sep 2023, 17:17:01 @JDS rakstīja:

11 Sep 2023, 14:06:31 @smudo rakstīja:
No tā Tycan nekas nebija "izņemts". Tas piedāvājums vēl tagad ir mājas lapā. Tas ir base RWD Taycan ar "mazo" 79kWh bateriju (74kWh net). Tayvan ir pietiekami labi aprīkots jau tandartā. Papildus tajā cenā bija arī ielikts pavisam nedaudz no papildaprīkojuma - 20" diski (standartā 19", apsildāma stūre un apsildāmi krēsli un parkingi ar kameru. Taycan standartā ir aprīkots ar melnu, pelēku vai bēšu divkrāsu ādas salonu. Kā braucamais īsākiem braucieniem pa Latviju pilnībā OK. WLTP range 360-450km. Mazos ātrumos vasarā nespaidot pedāli var arī 500+km izspiest. Kopumā tur ir aptuceni 10k EUR atlaide no plaukta cenas tādam auto.

Tur doma bija nevis tagad tu arī vari, jo 10k EUR uz 100k auto parasti nav deal breaker, bet gan mērķis bija palīst zem jaunā rep auto sliekšņa, lai šo tārgetētu kā dienesta auto uzņēmumiem.

Auto kraasa melna vai balta, salonam ari tikai 2 krasas pieejamas, ekstras visas pa minumumu. Nu tak neviens privaatais sev taadu nepirks, buusim reaali.
Tieshi taa, tas sauklis bij lai iekljautos jaunajos 75k uznjeemumiem.

pajautaa BSA, cik klienti Porsche peerk standarta komplektaacijaa 1 no 1000?


Tak tur pat lidz 20 auto nav nopirkti dauni. Neviens pat nedoma pirkt tik dargus auto uz uznemumu, tas ir neadekvats pirkums kuru nevares 5 gadu laika notakstit. Es tevi gribu dzivaja redzet. Tu esi reals cirvis

[ Šo ziņu laboja Miikstais, 12 Sep 2023, 03:19:37 ]

Offline
treshaa_josla
12. Sep 2023, 08:49 #4626

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 445

Braucu ar:


11 Sep 2023, 20:23:48 @Deivid rakstīja:
Paldies

Tesla u.c ar ko prot?


Duālmotor Teslai priekšas-pakaļas motori ir dažādi
Priekšā ~ 3 X mazāks, "parastais" asinhronais. Principā domāts ekAnomiskai tecināšanai pa haiveju
Aizmugurē reāls rupucis, interesants, bezmaz soļu motors. Gūglē switched reluctance

Līdz ar to Tesla ir iedzimti "tail happy". bet nu elektroniski ļoti iegrožota.
Elektrisko sys var vadīt daudz ātrāk nekā jebkuru iekšdedzes risinājumu. Pāreja starp motoriem nav jūtama, par buksēšanas kontroles darbūbu lielākoties uzzini nevis ar "piekto punktu", bet no dzeltenās lampiņas


"Parastai" DM Teslai var ieslēgt "slip start", kas pa snieģeli ļauj braukt mazliet jautrāk. Tāds pelmeņa mitrināšanas režīms ir
Performancei jau softiskos grožus var nomest pilnībā. Slapjš




Citiem ražotājiem pieeja ir savādāka. Neesmu interesējies par VAG, bet piem Volvo (Polestar) priekšā-pakaļā ir abi vienādi 200 Zs motori. Līdz ar to tā mašīna brauc kā jau Volvo. Vai tramvajs.
Rozīnēm, kurās nav nekādas sulas palikušas, tā patīk
Offline
Fandulis
12. Sep 2023, 21:59 #4627

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13379

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom


11 Sep 2023, 13:20:20 @Output rakstīja:

07 Sep 2023, 21:18:49 @Fandulis rakstīja:
Sakiet, Teslu fani, kad beidzot būs oficiālais serviss Baltijā, kad būs Starbucks un lādētāji tam visam? Nekas pret nav es tikai par, bet vai nav pārspīlēts viedoklis?
Paņēmu uz testu Ioniq6, biju sajūsmā. Varbūt arī pārspīlēti, jo cena nepatika



10 Sep 2023, 12:28:10 @Fandulis rakstīja:

10 Sep 2023, 01:39:35 @Miikstais rakstīja:

08 Sep 2023, 11:53:44 @Fandulis rakstīja:
Nē nu ok, saprotu, ka jābūt teslaservicegarage, bet garantija tač arī ir kaut kam.


Protams. Ja auto ir gadsimta pirkums, tad garantija ir pats svarīgākais


Tu tos savus smaidiņus var dirsā sabāzt, izstāstiet naher to sūda teslu jāpērk? Lai braukt uz Grobiņu?


Kaut kas neiet kopā


Nekas tur nav zem tepiķa, man vienkārši Teslu fani atgādina velopēdistus Rīgas ielās. Jā viss ok, brauciet, bet nevajag stastīt par fantastisko auto. Tā nav, paziņam visu laiku kaut ko remontē, svīst viss, sākot ar lukturiem, beidzot ar logiem. Un man pārmet, par gadsimta pirkumu vai garantiju, jūs tur reālajā pasaulē dzīvojat? Cena - attālums ok. Bet cena - kvalitāte, ne tuvu.
Offline
alnisg
13. Sep 2023, 09:23 #4628

Kopš: 29. Jul 2015

Ziņojumi: 1853

Braucu ar:


13 Sep 2023, 08:52:12 @Miikstais rakstīja:
Nevar kāds no šītopika nobanot tos pāris eļļainos bomarreiserus ar vecajām grabažām uz petrošinas riepām? Reali zb tie netīrie dauņi ar savām bomžu izpriecām.

...protams, ienaidnieks ir ienaidnieks, bet stulbi neatzīt, ka viņam kaukas arī izdodas, proti, ziemas motobraukšanai īsti līdzvērtīgas alternatīvas petrošinas gumijai vienkārši nav, ne sporta riepu klasē, ne ielas riepu klasē... Par autoriepām man nav info. Nu te pēc tematikas jau tas bomāru viedoklis ir pieļaujams jebkurā topikā...

[ Šo ziņu laboja alnisg, 13 Sep 2023, 09:23:40 ]

Offline
V.I.P.
13. Sep 2023, 13:21 #4629

Kopš: 18. May 2005

Ziņojumi: 17357

Braucu ar: AA numuriem [///M4, G wagon, GSX-R]


11 Sep 2023, 18:37:06 @Deivid rakstīja:
Par drifteriem runājot, tā kā esmu uzlicis sev par nastu īrēt 333 trasi lai novērtētu user sniegumu, vai drīkstu tevi pieskaitīt kā trešo ? Tandēmu nebūs, auto drošībā, bet divatā točna liekas garlaicīgi

esmu laikam kaut ko palaidis garām.
iemet info, kad būs pasākums.
Offline
V.I.P.
13. Sep 2023, 13:27 #4630

Kopš: 18. May 2005

Ziņojumi: 17357

Braucu ar: AA numuriem [///M4, G wagon, GSX-R]


11 Sep 2023, 20:25:15 @GirtzB rakstīja:
Born kā tipisks VW prot bet neļauj, bet zināms, ka eksistē "drošinātāja" metode...

pats izmanto to drošinātāja metodi?
99% gan jau, ka nē.

visi šie interneta eksperti par drošinātājiem tikai runā, bet reāli baidās uz jauna auto kaut ko tādu darīt.
Offline
XK220
13. Sep 2023, 14:51 #4631

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


11 Sep 2023, 19:38:55 @DiksIrseejs rakstīja:
Cik no tiem, kas te pēdējā lapā diskutē, ir elektroauto? Vai vismaz hibrīds?

Dažādus elektroauto lietoju no 19.gada, pirmo elektromopēdu, kas ir reģistrējams csdd ar zilajiem numuriem nopirku pirmais LV - 2014. gadā, kad vēl zilie numuri nebija un bezmaksas reģistrācijas nebija.
Bet strīdēties nav jēga, tie, kuri brauc ar e39 nesapratīs tos, kuri pērk jaunus elektroauto un otrādi.
Offline
Miikstais
13. Sep 2023, 22:17 #4632

Kopš: 01. Aug 2023

Ziņojumi: 371

Braucu ar:

Teslu nedrikst pirkt teslai čīkst plaukti
Offline
michals1
14. Sep 2023, 01:52 #4633

Kopš: 17. Apr 2019

No: Salaspils

Ziņojumi: 2037

Braucu ar: Pilnu ķerru uz taras punktu.Nekad un neko lēti netirgoju.Ja kādam vajag lēti-tas nav pie manis!

https://m.youtube.com/watch?si=E5Dw63-BIJA8_cu6...feature=youtu.be

Laikam šis sniedz vairums atbilžu tiem,kam elektro auto ir sveši.
Divos vārdos-braukt var,bet nah tāds mazohisms
Offline
foobar
14. Sep 2023, 09:32 #4634

Kopš: 04. Jun 2002

Ziņojumi: 6033

Braucu ar: M57TU2D30

Labs apskats.

Realitāte, Latvijas braucējam parastajam, gan ir nedaudz savādāka.

Konceptuāli auto lādējās mājās, pa nakti, 1x nedēļā pieliekot garāžā pie vada. KWH cena ir 0.2 EUR.

Nobraukt ar defaulto/ieteicamo 80% uzlādi var 400+ km, respektīvi visa Latvija +/- ir turp atpakaļ sasniedzama…

Par degvielas uzpildes stacijām, konceptuāli var vispār aizmirst…

Tās EQV problēmas 300km range un ieskriešanās 12s līdz 100 ir iepriekšējās paaudzes EV problēmas. EQV noteikti nevajag pirkt
Offline
elbruss
15. Sep 2023, 16:40 #4635

Kopš: 12. May 2006

Ziņojumi: 1007

Braucu ar: BMW, Škoda, velo, slēpes

Te var uzmest skatu kādi ES atbalstīti projekti taps tuvāko gadu laikā sakarā ar uzlādes stacijām:
CEF-T-2021-AFIF_Cut-off 4_List of projects

Samērā nopietni un ar lielām jaudām pa visu eiropu. Mūsu reģionā šie:

*) Development of Ultra-fast EV charging Stations along TEN-T network in Poland, Lithuania, Latvia and Estonia
The DUST project is about the deployment of 552 recharging points at 150kW in 138 electric charging stations located in Poland (90 stations), Lithuania (20 stations) Latvia (15 stations) and Estonia (13), along the TEN-T road network.

*) Enefit Volt Connects Via Baltica 2
This project is relating to the deployment of 60 charging points of 150 kW on 30 charging stations in 15 locations, evenly spread across three Member States: Estonia, Latvia, and Lithuania. It is t follow up of the project 21-EE-TG-ECO selected under AFIF cut off 2.

*) Elektrum Drive – e-mobility network in LV, LT, EE
The project is relating to the deployment of 292 recharging points at 150kW in Latvia, Lithuania and Estonia in 73 stations and 4 recharging points at 350kW in Latvia for Heavy-Duty Vehicles in 2 stations.

Interesanti, ka sāk parādīties arī 350KW punkti priekš smagajiem.
P.S. Cik saprotu, tad šiem jau ir piešķirts finansējums.

[ Šo ziņu laboja elbruss, 15 Sep 2023, 16:43:42 ]

Offline
Kondors
20. Sep 2023, 20:34 #4636

Kopš: 09. Feb 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 328

Braucu ar: E61

Tuvojas pirmā ziema ar EV.

Vai ir vērts apsvērt domu par pretrūsas (un sāls) apstrādi automašīnas apakšai

Paldies arī par ieteikumiem, kur to izdarīt!
Offline
Mizx
21. Sep 2023, 00:37 #4637

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6208

Braucu ar:


20 Sep 2023, 20:34:22 @Kondors rakstīja:
Tuvojas pirmā ziema ar EV.

Vai ir vērts apsvērt domu par pretrūsas (un sāls) apstrādi automašīnas apakšai

Paldies arī par ieteikumiem, kur to izdarīt!
Tagad vairs ātrā tempā varēsi tikai kaut kādus Krownus sākt lietot, kas der īstermiņā, bet virsbūvi sacaurumos bez kādas izpratnes. Nopietnākiem apstrādātājiem tagad rindas jau līdz pavasarim. Tā ka ja gribi vēl pirms ziemas, tad brauc kur vari tikt, nevis kur taisa kārtīgi.
Offline
berzins92
21. Sep 2023, 11:20 #4638

Kopš: 07. Feb 2017

No: Ainaži

Ziņojumi: 125

Braucu ar: E90


20 Sep 2023, 20:34:22 @Kondors rakstīja:
Tuvojas pirmā ziema ar EV.

Vai ir vērts apsvērt domu par pretrūsas (un sāls) apstrādi automašīnas apakšai

Paldies arī par ieteikumiem, kur to izdarīt!

Parunā ar dīleri, kā pēc tam ir ar garantijas gadījumiem. Var atteikt atsevišķas krāsošanas utt.
Ja vien tev nav pavecs EV, tad es noteikti neieteiktu veikt pretrūsas apstrādi, jo garantija jau nosedz + visticamāk tu ar to auto tik ilgi nebrauksi, lai par to sāktu vispār domāt.
Offline
V.I.P.
21. Sep 2023, 14:58 #4639

Kopš: 18. May 2005

Ziņojumi: 17357

Braucu ar: AA numuriem [///M4, G wagon, GSX-R]

cik dzirdeets, tiem tosteriem baterijai dziives cikls 8 gadi, gan jau ilgaak nebrauksi un pa 8 gadiem diez vai izjuks, taapeec vari neiespringt.
Offline
Miikstais
21. Sep 2023, 15:01 #4640

Kopš: 01. Aug 2023

Ziņojumi: 371

Braucu ar:


21 Sep 2023, 14:58:43 @V.I.P. rakstīja:
cik dzirdeets, tiem tosteriem baterijai dziives cikls 8 gadi, gan jau ilgaak nebrauksi un pa 8 gadiem diez vai izjuks, taapeec vari neiespringt.


Cik dzirdēts, tie kuri dzirdējuši ka baterijai dzīves cikls 8 gadi, tie brauc ar e60 un cīnas ar dpf probrēmām.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo