Online

Pašreiz BMWPower skatās 178 viesi un 8 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
Dzirnavnieks
28. Jun 2023, 10:45 #4361

Kopš: 01. Jan 2012

Ziņojumi: 300

Braucu ar: M57D30

Bet uz cik kW un kur objekts?

[ Šo ziņu laboja Dzirnavnieks, 28 Jun 2023, 10:56:52 ]

Offline
Marex_FF6
28. Jun 2023, 11:14 #4362

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6

Un pie visa šī parēķiniet cik mums ir DUS pistoles un sareiziniet ar 150kw.... nu labi, kko paņemam nost, jo lādēsies mājās, vienlaicīgi lādēsies ar dažādām jaudām utt, bet still tas ir kosmoss...
Offline
dsks
28. Jun 2023, 11:39 #4363

Kopš: 12. Nov 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 1135

Braucu ar:


28 Jun 2023, 11:14:26 @Marex_FF6 rakstīja:
Un pie visa šī parēķiniet cik mums ir DUS pistoles un sareiziniet ar 150kw.... nu labi, kko paņemam nost, jo lādēsies mājās, vienlaicīgi lādēsies ar dažādām jaudām utt, bet still tas ir kosmoss...


Plūsma mainīsies kā tāda un specīgi ... tagad nevar iegāzt zupu mājās ( ok, no kannas var, bet kanna vienalga kaut kur jāuzpilda ) , ofisa, lielveikala stāvvietas, viesnīcas, publiskām tur atpūtas vietām, servisiem, utt. , tikai no DUS un tur uzreiz koncentrējas transports ... faktiski DUS-iem kā tādiem jāpazūd pašreizējā izskatā vai nu arī jāpiedāvā max lādēšanas jaudas pret pārējām vietām ... gan jau risināms jautājums, ja reiz EU tie paši Tesla supercharger aug kā sēnes
Offline
DeeCee
28. Jun 2023, 17:24 #4364

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber


28 Jun 2023, 11:14:26 @Marex_FF6 rakstīja:
Un pie visa šī parēķiniet cik mums ir DUS pistoles un sareiziniet ar 150kw.... nu labi, kko paņemam nost, jo lādēsies mājās, vienlaicīgi lādēsies ar dažādām jaudām utt, bet still tas ir kosmoss...


DUS arī nepavilktu, ja visi reizē no visām pistolēm 24/7 mauktu

Noteikti ka elektriskajās uzlādes stacijās būtu uzkrāšana, kas ļautu nodrošināt lielāku pieprasījumu. Visur nepietrūktu vienlaicīgi, tā kā varētu celt jaudas, ja būtu pieprasījums.
Offline
Mixzzz
28. Jun 2023, 18:09 #4365

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2789

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


27 Jun 2023, 20:53:29 @DeeCee rakstīja:
neesmu dzirdējis ka LV kaut kur konkrēti trūktu pieslēguma jaudas, ražot varētu vairāk, bet grūti tādā NIMBY valstī.

Par range, kāda jēga virs 600~1000km celt, tā pat neviens saprātīgs cilvēks vairāk vienā piegājienā nebrauks un arī ICE lielākas bākas neliek
Aizmirsu pieminēt, ka 600-1000km range vajag, lai ja nebrauc kā genādijs, tad var vismaz nobraukt kkādus 300km-500km normāli braucot nevis sēņojot uz 85.
Offline
Damn
28. Jun 2023, 22:00 #4366

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10803

Braucu ar:


28 Jun 2023, 11:39:57 @dsks rakstīja:

Plūsma mainīsies kā tāda un specīgi ... tagad nevar iegāzt zupu mājās ( ok, no kannas var, bet kanna vienalga kaut kur jāuzpilda ) , ofisa, lielveikala stāvvietas, viesnīcas, publiskām tur atpūtas vietām, servisiem, utt.


Elektrozupu mājās ieliet varēs tikai privātmāju īpašnieki un neliela daļa jauno projektu dzīvokļu īpašnieki. Visām pārējām nosauktajām iestādēm tarifs būs stipri nepatīkams saistībā ar ST izmaksām + pati lādēšanas stacija(-s)

[ Šo ziņu laboja Damn, 28 Jun 2023, 22:10:06 ]

Offline
RaL
29. Jun 2023, 08:27 #4367

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3573

Braucu ar: kruīzu


28 Jun 2023, 10:45:10 @Dzirnavnieks rakstīja:
Bet uz cik kW un kur objekts?

Tas bija pirms dažiem gadiem, kad pacēlām jaudu.
Neatceros no cik uz cik pacēlām pašu transformatora jaudu, bet šobrīd patēriņš ir ~150 -160 tūkstoši kwh mēnesī.
Tagad vajag vēlreiz pacelt jaudu - risinājums no ST tas pats - nopērciet vai samaksājiet par transformātoru (jauno apmaksājiet pilnā apmērā, veco savāksim bez maksas - varēsim to izmantot savām vajadzībām), ja nepieciešams, mēs transformātoru par maksu uzstādīsim + samaksājiet par jaudas palielinājumu, pēc tam tāpat kā iepriekš - vai nu dāviniet mums vai pieņemiet darbinieku.
Transformators atrodas uzņēmuma teritorijā, tam pieslēgti vairāki uzņēmumi, ja vēl kāds vēlētos pieslēgties, tad vajadzētu atļauju no mums.
Tā kā nekāda pretimnākšana no ST puses nav. Ja gribi lielāku jaudu - pilnīgi visu apmaksā pats.

[ Šo ziņu laboja RaL, 29 Jun 2023, 08:32:05 ]

Offline
DimanC
29. Jun 2023, 08:33 #4368

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 329

Braucu ar: elektrību


29 Jun 2023, 08:27:05 @RaL rakstīja:
Tas bija pirms dažiem gadiem, kad pacēlām jaudu.
Neatceros no cik uz cik pacēlām pašu transformatora jaudu, bet šobrīd patēriņš ir ~130 -140 tūkstoši kwh mēnesī.
Tagad vajag vēlreiz pacelt jaudu - risinājums no ST tas pats - nopērciet vai samaksājiet par transformātoru (jauno apmaksājiet pilnā apmērā, veco savāksim bez maksas - varēsim to izmantot savām vajadzībām), ja nepieciešams, mēs transformātoru par maksu uzstādīsim + samaksājiet par jaudas palielinājumu, pēc tam tāpat kā iepriekš - vai nu dāviniet mums vai pieņemiet darbinieku.
Transformators atrodas uzņēmuma teritorijā, tam pieslēgti vairāki uzņēmumi, ja vēl kāds vēlētos pieslēgties, tad vajadzētu atļauju no mums.
Tā kā nekāda pretimnākšana no ST puses nav. Ja gribi lielāku jaudu - maksā.
be fair. Tā jau NAV EV kā industrijas problēma, bet gan ST sviests.

Tirdziņš normalizēsies, kad pāris reizes atrausies no konkurences padomes. Un būs privātie trafi, būs firmas, kas tos apkalpos (nebūs pašam jāalgo darbinieks, bet maksāsi fiksētu maksu kādam trafa apsaimniekotājam), utml. Ūdensskaitītājus Rīgā taču neuzdāvini Rīgas Ūdenim, uzstāda viņus arī ne RŪ, tikai plombu uzliek.

p.s. cik zinu, pavisam lieliem objektiem ir privātie transformatori, kuri nav atdoti ST. teiksim, T/C Alfai esot, vismaz kādreiz bija.

[ Šo ziņu laboja DimanC, 29 Jun 2023, 09:19:35 ]

Offline
Dzirnavnieks
29. Jun 2023, 09:57 #4369

Kopš: 01. Jan 2012

Ziņojumi: 300

Braucu ar: M57D30


29 Jun 2023, 08:27:05 @RaL rakstīja:

28 Jun 2023, 10:45:10 @Dzirnavnieks rakstīja:
Bet uz cik kW un kur objekts?

Tas bija pirms dažiem gadiem, kad pacēlām jaudu.
Neatceros no cik uz cik pacēlām pašu transformatora jaudu, bet šobrīd patēriņš ir ~150 -160 tūkstoši kwh mēnesī.
Tagad vajag vēlreiz pacelt jaudu - risinājums no ST tas pats - nopērciet vai samaksājiet par transformātoru (jauno apmaksājiet pilnā apmērā, veco savāksim bez maksas - varēsim to izmantot savām vajadzībām), ja nepieciešams, mēs transformātoru par maksu uzstādīsim + samaksājiet par jaudas palielinājumu, pēc tam tāpat kā iepriekš - vai nu dāviniet mums vai pieņemiet darbinieku.
Transformators atrodas uzņēmuma teritorijā, tam pieslēgti vairāki uzņēmumi, ja vēl kāds vēlētos pieslēgties, tad vajadzētu atļauju no mums.
Tā kā nekāda pretimnākšana no ST puses nav. Ja gribi lielāku jaudu - pilnīgi visu apmaksā pats.


Nu te ir saruna sanāk mājas lādēšanas stacija ar saules paneļiem vs biznesa parks - skaidrs, ka to visur nevar dabūt
Offline
RaL
29. Jun 2023, 10:06 #4370

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3573

Braucu ar: kruīzu


29 Jun 2023, 09:57:15 @Dzirnavnieks rakstīja:

29 Jun 2023, 08:27:05 @RaL rakstīja:

28 Jun 2023, 10:45:10 @Dzirnavnieks rakstīja:
Bet uz cik kW un kur objekts?

Tas bija pirms dažiem gadiem, kad pacēlām jaudu.
Neatceros no cik uz cik pacēlām pašu transformatora jaudu, bet šobrīd patēriņš ir ~150 -160 tūkstoši kwh mēnesī.
Tagad vajag vēlreiz pacelt jaudu - risinājums no ST tas pats - nopērciet vai samaksājiet par transformātoru (jauno apmaksājiet pilnā apmērā, veco savāksim bez maksas - varēsim to izmantot savām vajadzībām), ja nepieciešams, mēs transformātoru par maksu uzstādīsim + samaksājiet par jaudas palielinājumu, pēc tam tāpat kā iepriekš - vai nu dāviniet mums vai pieņemiet darbinieku.
Transformators atrodas uzņēmuma teritorijā, tam pieslēgti vairāki uzņēmumi, ja vēl kāds vēlētos pieslēgties, tad vajadzētu atļauju no mums.
Tā kā nekāda pretimnākšana no ST puses nav. Ja gribi lielāku jaudu - pilnīgi visu apmaksā pats.


Nu te ir saruna sanāk mājas lādēšanas stacija ar saules paneļiem vs biznesa parks - skaidrs, ka to visur nevar dabūt


pats rakstīji:
Pie lielāka patēriņa noteikti AST un ST būtu ieinteresēti kaut ko attīstīt, jo viņu peļņa (un arī sadales izmaksas uz patērētāju) ir tieši atkarīgas un kopējā patēriņa / apjoma


Tad mana replika bija vairāk uz šo tēmēta, ka ST nav baigi ieinteresēti "ārpus sava plāna" kaut kur palielināt jaudu.

Ja ir plānā, tad, jā, palielina un gaida, kad kāds pieslēgsies un samaksās tikai par jaudas palielinājumu, ja nav plānā, tad maksā par visu pats, pat, ja ST pēc pieslēguma palielinājuma uzreiz būs garantēts ieņēmumu palielinājums.

[ Šo ziņu laboja RaL, 29 Jun 2023, 10:13:40 ]

Offline
RaL
29. Jun 2023, 10:11 #4371

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3573

Braucu ar: kruīzu


29 Jun 2023, 08:33:24 @DimanC rakstīja:

p.s. cik zinu, pavisam lieliem objektiem ir privātie transformatori, kuri nav atdoti ST. teiksim, T/C Alfai esot, vismaz kādreiz bija.


Nu mums jau arī piedāvāja paturēt mūsu bilancē. Bet, tad jābūt tam darbiniekam...
Ja jau tur būtu, ko darīt ar to transformatoru, tad viss būtu saprotams, kāpēc vajadzīgs darbinieks, bet tā kā realitātē šo gadu laikā varbūt kādu reizi kāds ir atbraucis uz pāris stundām paskatīties, tad nav jēgas no tāda darbinieka, bet ST pats tādu ārpakalpojumu nepiedāvā...
Tādai Alfai, pieņemu, ka šādas kvalifikācijas elektriķis noder arī citā laikā citās vietās un/vai arī uz citiem veikaliem/ transformatoriem.
Offline
Dzirnavnieks
29. Jun 2023, 10:29 #4372

Kopš: 01. Jan 2012

Ziņojumi: 300

Braucu ar: M57D30


29 Jun 2023, 10:06:03 @RaL rakstīja:

29 Jun 2023, 09:57:15 @Dzirnavnieks rakstīja:

29 Jun 2023, 08:27:05 @RaL rakstīja:

28 Jun 2023, 10:45:10 @Dzirnavnieks rakstīja:
Bet uz cik kW un kur objekts?

Tas bija pirms dažiem gadiem, kad pacēlām jaudu.
Neatceros no cik uz cik pacēlām pašu transformatora jaudu, bet šobrīd patēriņš ir ~150 -160 tūkstoši kwh mēnesī.
Tagad vajag vēlreiz pacelt jaudu - risinājums no ST tas pats - nopērciet vai samaksājiet par transformātoru (jauno apmaksājiet pilnā apmērā, veco savāksim bez maksas - varēsim to izmantot savām vajadzībām), ja nepieciešams, mēs transformātoru par maksu uzstādīsim + samaksājiet par jaudas palielinājumu, pēc tam tāpat kā iepriekš - vai nu dāviniet mums vai pieņemiet darbinieku.
Transformators atrodas uzņēmuma teritorijā, tam pieslēgti vairāki uzņēmumi, ja vēl kāds vēlētos pieslēgties, tad vajadzētu atļauju no mums.
Tā kā nekāda pretimnākšana no ST puses nav. Ja gribi lielāku jaudu - pilnīgi visu apmaksā pats.


Nu te ir saruna sanāk mājas lādēšanas stacija ar saules paneļiem vs biznesa parks - skaidrs, ka to visur nevar dabūt


pats rakstīji:
Pie lielāka patēriņa noteikti AST un ST būtu ieinteresēti kaut ko attīstīt, jo viņu peļņa (un arī sadales izmaksas uz patērētāju) ir tieši atkarīgas un kopējā patēriņa / apjoma


Tad mana replika bija vairāk uz šo tēmēta, ka ST nav baigi ieinteresēti "ārpus sava plāna" kaut kur palielināt jaudu.




Ok, sapratu Doma bija, ja šādi, kā Tavi gadījumi būtu piecdesmit, tad tas, iespējams, iekustinātu viņu "savu plānu". Bet kaut kā liekas, ka šādas monopolorganizācijas sēž 15gadu pagātnē un īpaši necenšas skatīties tālāk par dažiem gadiem. Tā mums te daudz kur iet.


[ Šo ziņu laboja Dzirnavnieks, 29 Jun 2023, 10:32:32 ]

Offline
Marex_FF6
29. Jun 2023, 10:38 #4373

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


29 Jun 2023, 10:29:02 @Dzirnavnieks rakstīja:

29 Jun 2023, 10:06:03 @RaL rakstīja:

29 Jun 2023, 09:57:15 @Dzirnavnieks rakstīja:

29 Jun 2023, 08:27:05 @RaL rakstīja:

28 Jun 2023, 10:45:10 @Dzirnavnieks rakstīja:
Bet uz cik kW un kur objekts?

Tas bija pirms dažiem gadiem, kad pacēlām jaudu.
Neatceros no cik uz cik pacēlām pašu transformatora jaudu, bet šobrīd patēriņš ir ~150 -160 tūkstoši kwh mēnesī.
Tagad vajag vēlreiz pacelt jaudu - risinājums no ST tas pats - nopērciet vai samaksājiet par transformātoru (jauno apmaksājiet pilnā apmērā, veco savāksim bez maksas - varēsim to izmantot savām vajadzībām), ja nepieciešams, mēs transformātoru par maksu uzstādīsim + samaksājiet par jaudas palielinājumu, pēc tam tāpat kā iepriekš - vai nu dāviniet mums vai pieņemiet darbinieku.
Transformators atrodas uzņēmuma teritorijā, tam pieslēgti vairāki uzņēmumi, ja vēl kāds vēlētos pieslēgties, tad vajadzētu atļauju no mums.
Tā kā nekāda pretimnākšana no ST puses nav. Ja gribi lielāku jaudu - pilnīgi visu apmaksā pats.


Nu te ir saruna sanāk mājas lādēšanas stacija ar saules paneļiem vs biznesa parks - skaidrs, ka to visur nevar dabūt


pats rakstīji:
Pie lielāka patēriņa noteikti AST un ST būtu ieinteresēti kaut ko attīstīt, jo viņu peļņa (un arī sadales izmaksas uz patērētāju) ir tieši atkarīgas un kopējā patēriņa / apjoma


Tad mana replika bija vairāk uz šo tēmēta, ka ST nav baigi ieinteresēti "ārpus sava plāna" kaut kur palielināt jaudu.




Ok, sapratu Doma bija, ja šādi, kā Tavi gadījumi būtu piecdesmit, tad tas, iespējams, iekustinātu viņu "savu plānu". Bet kaut kā liekas, ka šādas monopolorganizācijas sēž 15gadu pagātnē un īpaši necenšas skatīties tālāk par dažiem gadiem. Tā mums te daudz kur iet.





ST ir izteikti stagnējošs uzņēmums.... pēdējo pāris gadu laikā gan ir nelielas pozitīvas iezīmes pēc veco kadru nomaiņas... bet tāpat tur viss ir slikti...
Offline
Dzirnavnieks
29. Jun 2023, 10:44 #4374

Kopš: 01. Jan 2012

Ziņojumi: 300

Braucu ar: M57D30


29 Jun 2023, 10:38:43 @Marex_FF6 rakstīja:

29 Jun 2023, 10:29:02 @Dzirnavnieks rakstīja:

29 Jun 2023, 10:06:03 @RaL rakstīja:

29 Jun 2023, 09:57:15 @Dzirnavnieks rakstīja:

29 Jun 2023, 08:27:05 @RaL rakstīja:

28 Jun 2023, 10:45:10 @Dzirnavnieks rakstīja:
Bet uz cik kW un kur objekts?

Tas bija pirms dažiem gadiem, kad pacēlām jaudu.
Neatceros no cik uz cik pacēlām pašu transformatora jaudu, bet šobrīd patēriņš ir ~150 -160 tūkstoši kwh mēnesī.
Tagad vajag vēlreiz pacelt jaudu - risinājums no ST tas pats - nopērciet vai samaksājiet par transformātoru (jauno apmaksājiet pilnā apmērā, veco savāksim bez maksas - varēsim to izmantot savām vajadzībām), ja nepieciešams, mēs transformātoru par maksu uzstādīsim + samaksājiet par jaudas palielinājumu, pēc tam tāpat kā iepriekš - vai nu dāviniet mums vai pieņemiet darbinieku.
Transformators atrodas uzņēmuma teritorijā, tam pieslēgti vairāki uzņēmumi, ja vēl kāds vēlētos pieslēgties, tad vajadzētu atļauju no mums.
Tā kā nekāda pretimnākšana no ST puses nav. Ja gribi lielāku jaudu - pilnīgi visu apmaksā pats.


Nu te ir saruna sanāk mājas lādēšanas stacija ar saules paneļiem vs biznesa parks - skaidrs, ka to visur nevar dabūt


pats rakstīji:
Pie lielāka patēriņa noteikti AST un ST būtu ieinteresēti kaut ko attīstīt, jo viņu peļņa (un arī sadales izmaksas uz patērētāju) ir tieši atkarīgas un kopējā patēriņa / apjoma


Tad mana replika bija vairāk uz šo tēmēta, ka ST nav baigi ieinteresēti "ārpus sava plāna" kaut kur palielināt jaudu.




Ok, sapratu Doma bija, ja šādi, kā Tavi gadījumi būtu piecdesmit, tad tas, iespējams, iekustinātu viņu "savu plānu". Bet kaut kā liekas, ka šādas monopolorganizācijas sēž 15gadu pagātnē un īpaši necenšas skatīties tālāk par dažiem gadiem. Tā mums te daudz kur iet.





ST ir izteikti stagnējošs uzņēmums.... pēdējo pāris gadu laikā gan ir nelielas pozitīvas iezīmes pēc veco kadru nomaiņas... bet tāpat tur viss ir slikti...


Kotēšana biržā. Enefit un Ignitis ir skaidri plāni nākamajiem gadiem un stratēģijas ir reālas, nevis čekbox papīrīši, kas mētājas plauktā. No operatoriem reģionā laikam tikai Litgrid ir kotēts.
Offline
Blackadder
29. Jun 2023, 14:01 #4375

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2142

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d


27 Jun 2023, 18:45:03 @Marex_FF6 rakstīja:
Objektīvi, piespiedu pāreja uz EV ir tupiks… gan jau kāds ir sarēķinājis cik būtu jāsaražo elektroenerģija lai kompensētu visu ICE naftas patēriņu… baidos, ka tur cipari nesastātos. Jau šobrīd sadales tīklam vairākos virzienos ir ierobežota kapacitāte, nu par kādiem superchargeriem uz katra stūra mēs varam sapņot? Pat ja pieņem, ka visi lādēsies mājās ar 11/22kw, pat tad mani māc šaubas, ka esošais tīkls to pavilks… vrb es kļūdos…


Lai nodrošinātu aptuveni 1 miljonu elektroauto, nepieciešamas 2,8 TWh elektroenerģijas. Tas ir pieņemot, ka vidējais automašīnu patēriņš ir 22 kWh uz 100 km, vidējais nobraukums ir 13 000 km gadā (tas ir šobrīd esošais vidējais patēriņš vieglajam auto pēc CSDD datiem).

No ražošanas viedokļa 2,8 TWh absolūti nav liels elelktroenerģijas apjoms. Latvija šobrīd patērē aptuveni 7,2 TWh gadā, bet, piemēram 1990.gadā patēriņš bija ap 10 TWh. Līdz ar to papildus patēriņš 2,8 TWh apjomā absolūti nav nekas pārdabiski liels vai nozīmīgs. Būs pieprasījums pēc šāda apjoma, tad nebūs arī problēmu to saražot vai importēt.

Balstoties uz šiem datiem, diezgan viegli var arī secināt, ka pārvades sistēmas (tātad augstspsprieguma tīklu) jauda visiem elektromobiļiem gada griezumā ir pietiekama ar atliektiem galiem. Vēl pat ar lielu rezervi, jo kopš 1990.gada kopumā augstsprieguma tīkli modernizēti un paplašināti.

Tas, cik sadales tīkls ir gatavs, ir cits jautājums - ir vietas, kur jaudas patēriņam vairs nav diži lielas, ir savukārt vietas, kur jaudas paliek pāri atliku likām. Vienlaikus gan jāsaka, ka neviens arī nekad nav solījis, ka neierobežotas tīkla jaudas būs pieejamas visur, kur vien klientam to labpatiksies. Un tas ir normāli, uzlādes tīklam nav gluži jāatrodas pie katra apgaismes un elektrības staba, tai ir jāspēj vienkārši apkalpot noteikts lietotāju skaits kaut kādā saprātīgā ģeogrāfiskā teritorijā, uz lielajiem autoceļiem principā jau ir arī definēts, kādam ir jābūt minimālajam uzlādes punktu blīvumam.

Protams, ka ir utopija, ka tīkls jebkad visas mājsaimniecības tehniski varēs vienlaikus sākt un beigt lādēties, bet tas arī būtu ir absolūti absurds un bezjēdzīgs uzstādījums, kam pat nav vērts pievērst uzmanību. Tieši tāpat kā parastās degvielas uzpildes stacijās autobraucēji nebrauc iekšā vienlaicīgi - tieši tāpat šāda situācija ir praktiski neiespējama arī elektrouzlādes stacijās. Un nekur, uzsveru, nekur pasaulē šādu situāciju neviens nevērtē kā kaut cik attāli reālu - tas ir ļoti pretrunā ar faktiskajiem lietotāju patēriņa ieradumiem gan mobilitātes ziņā, gan arī elektrības patēriņa ziņā. Nekad arī nebūs tā, ka visiem būs vajadzība un nepieciešamība pēc ātrās uzlādes. Parastam mājsaimniecības lietotājam, kurš, ļoti iespējams, lādējas visu nakti un reizi nedēļā, un spēj izbraukāt ar uzlādēto apjomu, absolūti nav nepieciešams ļoti plašs ātro uzlāžu tīkls. Ātrās uzlādes ir papildus "top-up" opcija, dārgāk, bet toties ātri tajos mirkļos, kad nevari piekļūt lētajai, parastajai uzlādei.

Offline
Damn
29. Jun 2023, 14:23 #4376

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10803

Braucu ar:


29 Jun 2023, 14:01:17 @Blackadder rakstīja:
Parastam mājsaimniecības lietotājam, kurš, ļoti iespējams, lādējas visu nakti un reizi nedēļā, un spēj izbraukāt ar uzlādēto apjomu, absolūti nav nepieciešams ļoti plašs ātro uzlāžu tīkls. Ātrās uzlādes ir papildus "top-up" opcija, dārgāk, bet toties ātri tajos mirkļos, kad nevari piekļūt lētajai, parastajai uzlādei.




Ja jau dalies ar dažādiem aprēķiniem, tad varbūt ir arī statistika - cik % autovadītāji dzīvo "parastā mājsaimniecībā" un cik daudzīvokļu namos bez iespējam naktī lādēties pa lēto.

[ Šo ziņu laboja Damn, 29 Jun 2023, 14:24:03 ]

Offline
Blackadder
29. Jun 2023, 14:28 #4377

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2142

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d


27 Jun 2023, 20:42:22 @Mixzzz rakstīja:

27 Jun 2023, 18:54:27 @DeeCee rakstīja:

27 Jun 2023, 18:45:03 @Marex_FF6 rakstīja:
Objektīvi, piespiedu pāreja uz EV ir tupiks… gan jau kāds ir sarēķinājis cik būtu jāsaražo elektroenerģija lai kompensētu visu ICE naftas patēriņu… baidos, ka tur cipari nesastātos. Jau šobrīd sadales tīklam vairākos virzienos ir ierobežota kapacitāte, nu par kādiem superchargeriem uz katra stūra mēs varam sapņot? Pat ja pieņem, ka visi lādēsies mājās ar 11/22kw, pat tad mani māc šaubas, ka esošais tīkls to pavilks… vrb es kļūdos…


Objektīvi tavi argumenti ir ~ tie paši, kas bija kad no zirgiem pārkāpa uz auto

Vienīgā problemātiskā lieta ir materiāli bateriju ražošanai pēc esošās tehnoloģijas.

pa 20 gadiem var atjaunot tīklu un ievērojami celt elektroenerģijas ražošanas jaudas.
Varētu...Tāpat kā pa pēdējiem 30 gadiem varēja atjaunot tīklu utt, bet vēl joprojām visur trūkst jauda.


A kas liek domāt, ka tīkls nav atjaunots un uzturēts? Tīkls ir atjaunots, un tā jauda ir tikusi uzturēta atbilstoši tam, cik lietotāji līdz šim ir pieprasījuši. Un reāļi pat vēl joprojām tīkls ir ļoti tālu no noslogota. Jaudu trūkums ir ražotāju pusē - bet virtuāli, pieteikumu līmenī. Ja visi tie, kuri šobrīd ir pieteikuši un rezervējuši savas pieslēguma jaudas, tiešam savas ražotnes uzbūvētu, tad mums šeit dažbrīd izveidotos elektroenerģijas jaudu pārpalikums teju 700% apjomā. Protams, ka tas nenotiks, jo nebūs to elektrību kur likt, kaimiņi arī neņems pretī, pat ja tas tehniski būtu iespējams. Bet jaudu nepietiekamība patiesībā ir tīri virtuāla. Nu nekad nenotiks tā, ka kāds sāks būvēt tīklu tāpēc, ka kāds kaut kad, kaut kur, varbūt, nezin kā, gribēs ražot un patērēt. Tīkli mums ir pietiekami, vienkārši tīkla lietotāju vairums neizceļas ar lielām prāta spējām un izpratni par tīklu būvniecības, plānošanas un finansēšanas procesu. Protams, ka pērn lērums ar idiņiem brēkāja, kāpēc tīkls neesot gatavs visiem gribētājiem, nesaprotot, ka ne jau visasd viņu iegribas ir iespējams izpildīt. Tieši tāpat kā nav iespējams saprātīgi vēlēties, lai rītdien uz pusdienas laiku visu Latviju caurvītu 1000 km autoštrāse ar 6 joslām katrā virzienā, labiekārtotiem benzīntankiem, un apstādījumiem ceļmalā. Nav tik daudz būvspeciālistu, lai tā pēkšņi izpildītu visas iegribas, kuras kadam var ienākt prātā.
Offline
GirtzB
29. Jun 2023, 14:36 #4378

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22096

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

Beidziet dzīt "sviestu" par uzlādes neērtībām dzīvokļu iedzīvotājiem, kopš decembra ikdienā lietojot elektroauto, vēl nav mājās lādēts, jo ērtākas ir publiskās uzlādes stacijas.
P.s. 7 mēnešos nobraukums 15,5k km.

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
Marex_FF6
29. Jun 2023, 14:37 #4379

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


29 Jun 2023, 14:01:17 @Blackadder rakstīja:

27 Jun 2023, 18:45:03 @Marex_FF6 rakstīja:
Objektīvi, piespiedu pāreja uz EV ir tupiks… gan jau kāds ir sarēķinājis cik būtu jāsaražo elektroenerģija lai kompensētu visu ICE naftas patēriņu… baidos, ka tur cipari nesastātos. Jau šobrīd sadales tīklam vairākos virzienos ir ierobežota kapacitāte, nu par kādiem superchargeriem uz katra stūra mēs varam sapņot? Pat ja pieņem, ka visi lādēsies mājās ar 11/22kw, pat tad mani māc šaubas, ka esošais tīkls to pavilks… vrb es kļūdos…


Lai nodrošinātu aptuveni 1 miljonu elektroauto, nepieciešamas 2,8 TWh elektroenerģijas. Tas ir pieņemot, ka vidējais automašīnu patēriņš ir 22 kWh uz 100 km, vidējais nobraukums ir 13 000 km gadā (tas ir šobrīd esošais vidējais patēriņš vieglajam auto pēc CSDD datiem).

No ražošanas viedokļa 2,8 TWh absolūti nav liels elelktroenerģijas apjoms. Latvija šobrīd patērē aptuveni 7,2 TWh gadā, bet, piemēram 1990.gadā patēriņš bija ap 10 TWh. Līdz ar to papildus patēriņš 2,8 TWh apjomā absolūti nav nekas pārdabiski liels vai nozīmīgs. Būs pieprasījums pēc šāda apjoma, tad nebūs arī problēmu to saražot vai importēt.

Balstoties uz šiem datiem, diezgan viegli var arī secināt, ka pārvades sistēmas (tātad augstspsprieguma tīklu) jauda visiem elektromobiļiem gada griezumā ir pietiekama ar atliektiem galiem. Vēl pat ar lielu rezervi, jo kopš 1990.gada kopumā augstsprieguma tīkli modernizēti un paplašināti.

Tas, cik sadales tīkls ir gatavs, ir cits jautājums - ir vietas, kur jaudas patēriņam vairs nav diži lielas, ir savukārt vietas, kur jaudas paliek pāri atliku likām. Vienlaikus gan jāsaka, ka neviens arī nekad nav solījis, ka neierobežotas tīkla jaudas būs pieejamas visur, kur vien klientam to labpatiksies. Un tas ir normāli, uzlādes tīklam nav gluži jāatrodas pie katra apgaismes un elektrības staba, tai ir jāspēj vienkārši apkalpot noteikts lietotāju skaits kaut kādā saprātīgā ģeogrāfiskā teritorijā, uz lielajiem autoceļiem principā jau ir arī definēts, kādam ir jābūt minimālajam uzlādes punktu blīvumam.

Protams, ka ir utopija, ka tīkls jebkad visas mājsaimniecības tehniski varēs vienlaikus sākt un beigt lādēties, bet tas arī būtu ir absolūti absurds un bezjēdzīgs uzstādījums, kam pat nav vērts pievērst uzmanību. Tieši tāpat kā parastās degvielas uzpildes stacijās autobraucēji nebrauc iekšā vienlaicīgi - tieši tāpat šāda situācija ir praktiski neiespējama arī elektrouzlādes stacijās. Un nekur, uzsveru, nekur pasaulē šādu situāciju neviens nevērtē kā kaut cik attāli reālu - tas ir ļoti pretrunā ar faktiskajiem lietotāju patēriņa ieradumiem gan mobilitātes ziņā, gan arī elektrības patēriņa ziņā. Nekad arī nebūs tā, ka visiem būs vajadzība un nepieciešamība pēc ātrās uzlādes. Parastam mājsaimniecības lietotājam, kurš, ļoti iespējams, lādējas visu nakti un reizi nedēļā, un spēj izbraukāt ar uzlādēto apjomu, absolūti nav nepieciešams ļoti plašs ātro uzlāžu tīkls. Ātrās uzlādes ir papildus "top-up" opcija, dārgāk, bet toties ātri tajos mirkļos, kad nevari piekļūt lētajai, parastajai uzlādei.




Visu pareizi saraksīji, par to šaubu nav, ka ast kapacitāte ir pietiekoša un neav problēmu piegādāt vairāk. Es vairāk par to ka st nav gatavi savā infrastruktūrā izbūvēt 50kw+ lādētājus nu kaut vai esošo dus vietā. Iepriekš izskanēja arguments, ka jā dus jau arī visas pistoles reizē nelej, bet bišku starpība vai lej 2/3 minūtes vai lādē pusstundu...
Skaidrs, ka nevajag mega daudz 150kw lādētājus, bet bez tiem neiztikt, neaizmirsīsim komerctransportu, kam tas ir īpaši būtiski. Šorīt ādažos pie ionity lādējās volvo vilcējs, piemēram...
Offline
Damn
29. Jun 2023, 14:52 #4380

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10803

Braucu ar:


29 Jun 2023, 14:36:10 @GirtzB rakstīja:
Beidziet dzīt "sviestu" par uzlādes neērtībām dzīvokļu iedzīvotājiem, kopš decembra ikdienā lietojot elektroauto, vēl nav mājās lādēts, jo ērtākas ir publiskās uzlādes stacijas.
P.s. 7 mēnešos nobraukums 15,5k km.


Šobrīd, kamēr elektroauto ir maz. Ja katrs dzīvokļa iemītnieks gribēs pirms/ pēc darba ātri uzlādēt savu auto, tad nepieciešamība pēc dažām ātrām vai daudz vidēja ātruma uzlādes stacijām stipri palielinās. Tas tik un tā nebūs 3-5 minūtes, lai dabūtu pilnu bāku. Tātad jānīkst rindā vai pamatīgi jāpalielina uzlādes punktu skaits.

Nez cik drīz lielveikali būs gatavi aprīkot vismaz 10% auto stāvvietu ar vidējas uzlādes stacijām.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo