Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 200 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
treshaa_josla
07. Mar 2023, 07:57 #4101

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 447

Braucu ar:

O, jūs gan te esiet ražīgi spa[z]mojuši


Marex - kā izpaudās SS defekts ?
Tā esot Teslas "bērnu slimība". Nezinu, vai man tā arī būs.
Man ķīniešu Y
Offline
treshaa_josla
07. Mar 2023, 08:01 #4102

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 447

Braucu ar:


04 Mar 2023, 18:04:29 @Mizx rakstīja:

04 Mar 2023, 12:18:00 @Marex_FF6 rakstīja:

Teh apskates neviens nav atcēlis… paskaties vidējo LV autoparka vecumu… jaunajiem EV līdz tam vēl kā līdz mēnesim.
TA var ticēt tāpat kā Ziemassvētku vecītim. T.i. visai naivi iedomāties, ka viss ir kā (pasaku) grāmatās rakstīts, bet pēc fakta tomēr pie dāvanām (pie TA) vairums tiek.

Redzēts ne viens vien auto, kas nokauts mēnešu laikā — nav nemaz gads līdz apskatei jāgaida. Ja EV oficiāls serviss paredzēts ik pēc 25k km, tad tas nozīmēs parastajam LV braucējam 3-4 gadus "bez pacēlāja". Izklausās draudīgi.


Nebur drāmu
Manuprāt, kādi 80 % LV autoparka pacēlāju redz reizi gadā - TA. Eļļu nomaina kkādos kaktos, uz bedres, kur hadeni tā pat neskatās.
Neredzu nekādu problēmu, ja tā eļļas maiņas komponente izpaliks
Offline
smudo
07. Mar 2023, 09:19 #4103

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3640

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Tesla vairākos tirgos laiž lejā cenas, lai veicinātu sales, kas ir kritušies pieaugošās EV konkurences, lielo procenta likmju un recesijas rezultātā. Vācijā Model 3 bāza maksā no 44k un pieejams 2-4 nedēļās un Model 3 Long Range 54k. Model Y attiecīgi 45k un 55k EUR un arī ar 2-4 nedēļu piegādes termiņu (Teslas gadījumā gan tie termiņi bieži neko nenozīmē). LV tirgū Standard range neder, jo tās baterijas neder mūsu ziemām. Ar LV EV atbalstu sanāk, ka pa nedaudz virs 50k EUR var dabūt uz Latviju LR M3 vai Y , kas ir labs deals, ņemot vērā ka VW ID.3/ID4 un Škoda Eniaq maksās 5-10k EUR dārgāk ar lielo bateriju, bet būs jāgaida 6-12 mēneši (Eniaq pat nevar apsolīt 12 mēnešu piegādes termiņus). Bet normāla vietējā servisa un delivery centra neesamība viņiem atņem lielu daļu klientu Latvijā.

No konkurentiem ar īsiem piegādes termiņiem bija laikam Cupra Born (ID.3 līdzinieks), kas ar 58kWh bateriju sākās no 47k EUR, kas arī ir OK deals priekš EV.
Offline
GirtzB
07. Mar 2023, 10:50 #4104

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22096

Braucu ar: 2x(R6+LSD)

Pašlaik gan sakarā ar ID.3 facelift ir uzradusies kaudze Pro Performance t.i to auto ar to pašu jaudu un bateriju, kas Cupra Bron 58 <50k. Tur praktiski vienīga izvēle starp ID.3 un Cupra ir kas labāk patīk un kura no uz vietas esošo auto aprīkojums tuvāks vēlmēm.


-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
bum_bumz
07. Mar 2023, 11:02 #4105

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6757

Braucu ar: E34


07 Mar 2023, 09:19:50 @smudo rakstīja:
Ar LV EV atbalstu sanāk, ka pa nedaudz virs 50k EUR var dabūt uz Latviju LR M3 vai Y , kas ir labs deals, ņemot vērā ka VW ID.3/ID4 un Škoda Eniaq maksās 5-10k EUR dārgāk ar lielo bateriju, bet būs jāgaida 6-12 mēneši (Eniaq pat nevar apsolīt 12 mēnešu piegādes termiņus).

Manuprāt tas sapnis par jaunu EV ir vēl vairāk attālinājies ar visiem taviem 50K labajiem dīliem +20% no maka satura ir jāatdod par pamatpakalpojumiem. Latvieša sapnis jeb praktiskums (liela izmēra kūtiņa) neielien šajā budžetā, pat nezinu vai kāds ražo
Offline
JDS
07. Mar 2023, 12:20 #4106

Kopš: 18. Mar 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 10964

Braucu ar: 3, 5, TS, YP


07 Mar 2023, 09:19:50 @smudo rakstīja:
Tesla vairākos tirgos laiž lejā cenas, lai veicinātu sales, kas ir kritušies pieaugošās EV konkurences, lielo procenta likmju un recesijas rezultātā. Vācijā Model 3 bāza maksā no 44k un pieejams 2-4 nedēļās un Model 3 Long Range 54k. Model Y attiecīgi 45k un 55k EUR un arī ar 2-4 nedēļu piegādes termiņu (Teslas gadījumā gan tie termiņi bieži neko nenozīmē).

Par model Y 2-4 nedeeljas var aizmirst. Par 2-4 meeneshi arii. Vinji nevar pat apsoliit vai shogad buus viss ko dara, paarbiids terminju. Tas arii viss. Komunikaacija 0

Model Y long range Latvija apmeeram -10k salidzinot ar Vaciju.
Baltijas valstiis un veel dazhaas, ljoti patikamas cenas Teslam. Tikai ar piegaadeem

[ Šo ziņu laboja JDS, 07 Mar 2023, 12:24:56 ]

Offline
Marex_FF6
07. Mar 2023, 13:53 #4107

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


07 Mar 2023, 07:57:38 @treshaa_josla rakstīja:
O, jūs gan te esiet ražīgi spa[z]mojuši


Marex - kā izpaudās SS defekts ?
Tā esot Teslas "bērnu slimība". Nezinu, vai man tā arī būs.
Man ķīniešu Y


Zuda spiediens sistēmā.... gan jau kkur caurums.
Offline
Marex_FF6
07. Mar 2023, 13:56 #4108

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


07 Mar 2023, 12:20:16 @JDS rakstīja:

07 Mar 2023, 09:19:50 @smudo rakstīja:
Tesla vairākos tirgos laiž lejā cenas, lai veicinātu sales, kas ir kritušies pieaugošās EV konkurences, lielo procenta likmju un recesijas rezultātā. Vācijā Model 3 bāza maksā no 44k un pieejams 2-4 nedēļās un Model 3 Long Range 54k. Model Y attiecīgi 45k un 55k EUR un arī ar 2-4 nedēļu piegādes termiņu (Teslas gadījumā gan tie termiņi bieži neko nenozīmē).

Par model Y 2-4 nedeeljas var aizmirst. Par 2-4 meeneshi arii. Vinji nevar pat apsoliit vai shogad buus viss ko dara, paarbiids terminju. Tas arii viss. Komunikaacija 0

Model Y long range Latvija apmeeram -10k salidzinot ar Vaciju.
Baltijas valstiis un veel dazhaas, ljoti patikamas cenas Teslam. Tikai ar piegaadeem


Tas esot fakts, ka piegādes nenorm kavējas... moš tagad ar Berlīnes rūpnīcu kkas nedaudz mainīsies...
Offline
JDS
07. Mar 2023, 17:26 #4109

Kopš: 18. Mar 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 10964

Braucu ar: 3, 5, TS, YP


07 Mar 2023, 13:56:48 @Marex_FF6 rakstīja:

07 Mar 2023, 12:20:16 @JDS rakstīja:

07 Mar 2023, 09:19:50 @smudo rakstīja:
Tesla vairākos tirgos laiž lejā cenas, lai veicinātu sales, kas ir kritušies pieaugošās EV konkurences, lielo procenta likmju un recesijas rezultātā. Vācijā Model 3 bāza maksā no 44k un pieejams 2-4 nedēļās un Model 3 Long Range 54k. Model Y attiecīgi 45k un 55k EUR un arī ar 2-4 nedēļu piegādes termiņu (Teslas gadījumā gan tie termiņi bieži neko nenozīmē).

Par model Y 2-4 nedeeljas var aizmirst. Par 2-4 meeneshi arii. Vinji nevar pat apsoliit vai shogad buus viss ko dara, paarbiids terminju. Tas arii viss. Komunikaacija 0

Model Y long range Latvija apmeeram -10k salidzinot ar Vaciju.
Baltijas valstiis un veel dazhaas, ljoti patikamas cenas Teslam. Tikai ar piegaadeem


Tas esot fakts, ka piegādes nenorm kavējas... moš tagad ar Berlīnes rūpnīcu kkas nedaudz mainīsies...

Pilniigi nekas nav mainiijies, staastu kaada situaacija ir dotajaa briidii. Meeneshaa laikaa 3x jau paarbiidiijies laiks ir.
Offline
4525
07. Mar 2023, 18:19 #4110

Kopš: 22. Jan 2018

Ziņojumi: 88

Braucu ar:

Izskatās, ka ar loģistiku arī problēmas.
Nissan 10. februārī bija jābūt LV- bija uz prāmja ceļā no UK. 3. martā vajadzēja būt LV bet bija Gdaņskā.
Tagad sola LV 24 martā.
2 mēneši, lai no UK uz LV nogādātu.
Vēl bišku un būs tieši gads kopš pasūtīšanas...
Offline
bum_bumz
17. Mar 2023, 13:28 #4111

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6757

Braucu ar: E34

Ko tagad pašu ražotājiem darīt, ja valsts uzliek veto.
https://www.zeit.de/politik/deutschland/2023-03...ww.google.com%2F
Offline
smudo
17. Mar 2023, 14:21 #4112

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3640

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


17 Mar 2023, 13:28:11 @bum_bumz rakstīja:
Ko tagad pašu ražotājiem darīt, ja valsts uzliek veto.
https://www.zeit.de/politik/deutschland/2023-03...ww.google.com%2F


Tur apakšā ir ļoti spēcīgs auto ražotāju lobijs + satiksmes ministrs, kas šo ierosināja, ir no mazas partijas, kas šādi cenšas gūtu papildus popularitāti. Tur politikas veidotāju līmenī vēl par šo ilgas diskusijas var sanākt.

Turklāt, pēc 2035. gadu ir runa par jauniem ICE, kas darbotos ar Ecofuel. Tas noderēs kādam Porsche GT3 pircējam 2036. gadā, kas būs ar mieru liet benzīnu pa 4 EUR litrā Pārējie brauks ar elektrību vai veciem ICE, kas drīkstēs turpināt braukt ar fosilo degvielu.
Offline
bum_bumz
17. Mar 2023, 16:09 #4113

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6757

Braucu ar: E34

Tā īsti pret jau laikam ir tikai zaļie. FDP jau nav nemaz tik maza partija.
Grūti spriest, kas viņus attur, ja no aptaujātajiem jauniešiem 1/3 tikai par

Par tiem 4e/l grūti spriest. Ja tā būs akcīze, valstīm tā nauda jānovada elektroauto dotēšanai. Arābi jau necels cenu
Tagad paies pāris gadi kamēr algas atsitīs 22.-23. g. inflāciju, var prognozēt, ka vidējais auto vecums LV jau sasniegs 15 gadus, attiecīgi 35.g brauks ar 2020 ražotiem vāgeniem.
Var būt 2 pavērsieni:
1)EV pēc 3-5 gadu lietošanas zaudē 90% vērtības un katrs nabags var nopirkt;
2) tiek izdomātas baterijas, kuras garantēti velk 10 gadus - nabagi var paņemt līzē un pagūst izmaksāt pirms EV sabirst.
Savādāk, pēc šodienas mēriem litrs degvielas virs 2e nekāps, tad jau tā vājā ekonomika sabruks.
Offline
smudo
17. Mar 2023, 16:35 #4114

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3640

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Pašreiz laikam ražošanas izmaksas eco fuel aplēš ap 2EUR/l un pieliekot klāt akcīzi, transportu, PVN distribūciju, aplēse ir ap 3,5 EUR/l, bet skaidrs, ka main stream pārejot uz elektrību, vajadzēs naudu ceļu uzturēšanai no EV paņemt.

Tagad no viena vidēji ekonomiska vieglā auto, kas brauc 15k km gadā tikai akcīzē iekasē kādi 400 (diesel) līdz 500 (benzīns) EUR gadā + pa virsu tam PVNS 21%. Tā kā elektrību nevar notaksēt un nebūtu loģikas to darīt, tad gan jau būs nodevas jāievieš, bet pagaidām par to neviens nerunā, lai progresu nebremzētu.
Offline
DeeCee
17. Mar 2023, 17:06 #4115

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

Ar tā laika EURO standartiem ICE tā pat būs nereāli uztaisīt vai nereāli sūdi un tās mākslīgās degvielas ražošana ir pieteikami resursietilpīga, lai būtu lolnauveerc
Offline
VVRECK
17. Mar 2023, 17:44 #4116

Kopš: 26. Jun 2017

No: Rīga

Ziņojumi: 2210

Braucu ar: 1488

Dabūt kobaltu iekš Kongo nav resurietilpīgi?
Offline
Mizx
17. Mar 2023, 17:53 #4117

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6212

Braucu ar:


17 Mar 2023, 17:06:26 @DeeCee rakstīja:
Ar tā laika EURO standartiem ICE tā pat būs nereāli uztaisīt vai nereāli sūdi un tās mākslīgās degvielas ražošana ir pieteikami resursietilpīga, lai būtu lolnauveerc
man kaut kā prātā, ka EURO standartu griesti jau ir sasniegti, ka vairāk nekādu augstāku nebūs un nu jau diskutē vai vispār pēdējais līmenis vispār ir pamatoti izvirzīts.
Offline
smudo
17. Mar 2023, 18:53 #4118

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3640

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


17 Mar 2023, 17:53:19 @Mizx rakstīja:

17 Mar 2023, 17:06:26 @DeeCee rakstīja:
Ar tā laika EURO standartiem ICE tā pat būs nereāli uztaisīt vai nereāli sūdi un tās mākslīgās degvielas ražošana ir pieteikami resursietilpīga, lai būtu lolnauveerc
man kaut kā prātā, ka EURO standartu griesti jau ir sasniegti, ka vairāk nekādu augstāku nebūs un nu jau diskutē vai vispār pēdējais līmenis vispār ir pamatoti izvirzīts.


Ja, ta ir. No EURO7 atteicas, jo auto razotaji pateica PN. Tas ko zalie politiki gribeja, lidzinajas zinatniskajai fantastikai un vienkarsi nebutu lietderigi ko tadu vispar meginat attistit, nemot vera ka mainstream paries uz EV jebkura gadijuma. Paliks pie EURO6, bet nedaudz stingraki tie standarti vel paliks.

[ Šo ziņu laboja smudo, 17 Mar 2023, 18:54:33 ]

Offline
RaL
17. Mar 2023, 20:45 #4119

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3573

Braucu ar: kruīzu


17 Mar 2023, 18:53:46 @smudo rakstīja:

17 Mar 2023, 17:53:19 @Mizx rakstīja:

17 Mar 2023, 17:06:26 @DeeCee rakstīja:
Ar tā laika EURO standartiem ICE tā pat būs nereāli uztaisīt vai nereāli sūdi un tās mākslīgās degvielas ražošana ir pieteikami resursietilpīga, lai būtu lolnauveerc
man kaut kā prātā, ka EURO standartu griesti jau ir sasniegti, ka vairāk nekādu augstāku nebūs un nu jau diskutē vai vispār pēdējais līmenis vispār ir pamatoti izvirzīts.


Ja, ta ir. No EURO7 atteicas, jo auto razotaji pateica PN. Tas ko zalie politiki gribeja, lidzinajas zinatniskajai fantastikai un vienkarsi nebutu lietderigi ko tadu vispar meginat attistit, nemot vera ka mainstream paries uz EV jebkura gadijuma. Paliks pie EURO6, bet nedaudz stingraki tie standarti vel paliks.


Vai tad atcēla? Vēl pavisam nesen lasīju, ka 2025. Gada jūnijā stāsies spēkā...
Benzīnam nekas nemainīsies, bet dīzelim būs jāizpilda tās pašas normas, kas benzīnam (ja pareizi atceros, šobrīd dīzelim atļauti ~3 reizes lielāki izmeši).
Nu un motoram jāiekļaujas normas 200k vai 10gadi nevis 100k un 5 gadi ka šobrīd. Un vēl bremzēm tur kaut kādas normas ievieš, kas nav bijušas līdz šim
Offline
smudo
17. Mar 2023, 21:58 #4120

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3640

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


17 Mar 2023, 20:45:49 @RaL rakstīja:
Vai tad atcēla? Vēl pavisam nesen lasīju, ka 2025. Gada jūnijā stāsies spēkā...
Benzīnam nekas nemainīsies, bet dīzelim būs jāizpilda tās pašas normas, kas benzīnam (ja pareizi atceros, šobrīd dīzelim atļauti ~3 reizes lielāki izmeši).
Nu un motoram jāiekļaujas normas 200k vai 10gadi nevis 100k un 5 gadi ka šobrīd. Un vēl bremzēm tur kaut kādas normas ievieš, kas nav bijušas līdz šim


Tev taisnība - ar 2025. gada vasaru būs EURO7, bet tas nav EURO7, kas bija plānots pirms tam, kur bija doma, ka izmešus čekos online režīmā visu laiku (kas notiektos braukšanas apstākļos padarītu to izpildi tuvu neiespējamu - piemēram, velkot kalnā smagu piekabi pie max slodzes) + būs būtiski samazinājumi.

Pašreizējā priekšlikumā tiek pielīdzināti dīzeļa un benzīna izmešu rādītāji pie zemākās robežos, bet praksē liela daļa rādītāju bija identiska (piemēram, DI benzīnam un dīzelim ir identiski mikro daļiņu standarti jau tagad). NOx dīzelim tiks samazināts no 0,080gr/km uz 0,060g/km (pielīdzinot benzīnam). CO savukārt, diesel paliek kā bija, bet benzīnam būs jāsamazina uz 0,5 gr/km, kas jau sen ir dīzeļa standarts.

Lielākās izmaiņas diesel ir tas, ka HC būs jāsamazina uz nulli, kā benzīnam, no esošajiem aptuveni 0,1g uz 1/km.

Un sistēmai jākalpo 2 reizes ilgāk (5g un 100k km vietā 10g un 200k km), ko čekos on board sistēma un metīs brīdinājumu panelī, ja kas izies ārpus parametriem (tagad pie EURO6 arī tādas jau ir). EK prognozē, ka tas sadārdzinās jaunu auto pa 90 līdz 150 EUR. Testu apstākļus nedaudz sarežģīs tuvāk real life smagiem apstākļiem. Nu un vēl kā jau teici, būs arī standarti bremžu klučiem un riepām + būs jāmonitorē EV bateriju degradāciju.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo