Online
Pašreiz BMWPower skatās 209 viesi un 7 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektroauto EV
Autors | Ziņojums |
smudo | | Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3630
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
| ES jau 2009. gadā pieņēma regulu, kas noteica, ka no 2021. gada vidējam visu konkrētā ražotāja pārdoto auto CO2 izmešu apjomam jābūt 95g/km. Pirmais pārejas posms sākās 2015. gadā ar 130g/km un 2020. gadā ir pēdējais pārejas posms ar nedaudz maigākām prasībām, nekā 2021. 2018. gadā vidējais visā Es pārdoto auto CO2 izmešu apjoms bija 120,4 g/km, līdz ar to faktiski jau 2009. gadā ražotājiem bija skaidrs, ka lai nemaksātu sodus (95 EUR par katru pārsniegto Co2 g/km, būs jāsāk ražot un tirgot EV. Katri divi EV ar savu 0 g/km "neitralizē" vienu RS6 vai GT3 Šai VAG tendencei nav nekāda sakara ar Teslu. Protams, ka frančus, kas tirgo daudz mazos auto, šis mazāk skar, bet tāpat ietekmēs, jo 95 g/km atbilst 3,6l dīzeļa vai 4,1l benzīna uz 100 km NEDC ciklā. | Offline | | |
Instigater | | Kopš: 08. May 2003
No: Jūrmala
Ziņojumi: 7425
Braucu ar: ne BMW
|
23 Nov 2019, 21:12:56 @koderis rakstīja:
cik ir reāls range elektro auto LV ziemās? piemēram e-up vai nissan leaf? tantes pieturās stāsta, ka 100km, ja lielāks sals?
Cik lasīts, tad dzīvot Ogrē un strādāt Rīgā ar VW e-up ziemā neesot iespējams. | Offline | | |
Araajz | | Kopš: 30. Aug 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 28295
Braucu ar: E39
|
29 Oct 2019, 12:46:35 @Nixx rakstīja:
Ar Golfu nu jau 2 gadi / 40.000 km
Viss stīgā.
Max distance starp uzlādēm - 280 km. Reāli 3/4 gada - nu ap 180 - 220 km. Skarbākā ziemā, ja klima ir uz "auto", pat 150. Ja slēdz nost apsildi, tad nobraukums apm tā pat kā vasarā, nu mazliet mazāk, jo ziemas riepām rites pretestība lielāka
Bačorīti vakar pielādēju no 12 km range līdz 100 %. paņēma 33 kW/h, kas nozīmē, ka aķītis ir 99 % kapacitātē
Vienīgais, kas man nav skaidrs - cik dziļās peļķēs ar to ļerkatu drīkst iebraukt
| Offline | | |
Instigater | | Kopš: 08. May 2003
No: Jūrmala
Ziņojumi: 7425
Braucu ar: ne BMW
| Nu, teju gandrīz katram normālam elektroauto ir siltumsūknis, nevis parastais spirāles kalorifers. Vot pēdējiem gan traģiski krītas distance ziemā, kamēr pirmajiem arī krītas, bet ne tik traki.
https://www.greencarreports.com/news/1124387_ca...nge-loss-for-evs | Offline | | |
XK220 | | Kopš: 26. Dec 2015
Ziņojumi: 3264
Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu
| Ar 2013. Leafu vasarā ap 140Km, tagad nelielos mīnusos ap 120Km, pieļauju, ka pa sniegu lielā aukstumā būs ap 100.
Siltumsūknis ir, bet lietoju beņķa un stūres apsildi uz max, pečku ieslēdzu tikai ja logi svīst ciet. | Offline | | |
Pufaix | | Kopš: 07. Apr 2006
No: Jūrmala
Ziņojumi: 1724
Braucu ar: NC700XD, gludekli
| B is for Build par Glass battery - ir tur kkas vai fufels? | Offline | | |
kkas | | Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 9318
Braucu ar: Alfu
|
23 Nov 2019, 17:27:51 @Arsmens rakstīja:
23 Nov 2019, 17:13:25 @F50 rakstīja:
ASV regulas jau tieshi taadas pashas, ja ne stringrakas
Teorijaa taa njerzha ir tas "crumple-zone"
Taapat kaa teorijaa tas stikls nesapliistu un Elons nav noraavis pauri uz LSD jau 15to reizi
bet kruts tas Īlons. Vai nu ieies vēsturē kā lielākais ģēnijs, vai (manuprāt) slīpētākais skemers #Delorean
Bet par reāli izdevušamies pirmajiem teslmobīļiem cepuri nost! Ja šis nebūtu elektrotirdziņu uzspridzinājis, VAGs vēl simtgadi stāstītu par dīzeli, izplūdes čitkodu kompī un cīnītos par 10ml patēriņa samazināšanu katrā nākošajā modelī utml.
labāk kā ģēnijs, ja viņam cybertrucks sanāks, beidzot būs auto dzīvē kā uz turbo fanķkiem . citādi visi prezentē savus smukos konceptus un beigās sanāk kkāds kārtējais facelifts. | Offline | | |
DeeCee | | Kopš: 29. Jun 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 9264
Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber
|
24 Nov 2019, 12:50:13 @Pufaix rakstīja:
B is for Build par Glass battery - ir tur kkas vai fufels?
tur ir iesaistīts šis džeks https://en.wikipedia.org/wiki/John_B._Goodenough
kurš izgudroja litija baterijas un RAM, domāju, ka tur ir kaut kas apakšā
toyota arī strādā pie solid state baterijām, baumo, ka kaut kas prezentēšot olimpiādē[ Šo ziņu laboja DeeCee, 24 Nov 2019, 14:01:56 ] | Offline | | |
|
DeeCee | | Kopš: 29. Jun 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 9264
Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber
|
23 Nov 2019, 22:23:15 @Araajz rakstīja:
29 Oct 2019, 12:46:35 @Nixx rakstīja:
Ar Golfu nu jau 2 gadi / 40.000 km
Viss stīgā.
Max distance starp uzlādēm - 280 km. Reāli 3/4 gada - nu ap 180 - 220 km. Skarbākā ziemā, ja klima ir uz "auto", pat 150. Ja slēdz nost apsildi, tad nobraukums apm tā pat kā vasarā, nu mazliet mazāk, jo ziemas riepām rites pretestība lielāka
Bačorīti vakar pielādēju no 12 km range līdz 100 %. paņēma 33 kW/h, kas nozīmē, ka aķītis ir 99 % kapacitātē
Vienīgais, kas man nav skaidrs - cik dziļās peļķēs ar to ļerkatu drīkst iebraukt
krievi šādus uztaisījuši, ja izolācija ok, tad braauc cik gribi
Spied "Play", lai skatītos video! | Offline | | |
DimanC | | Kopš: 07. Jan 2004
Ziņojumi: 328
Braucu ar: elektrību
|
23 Nov 2019, 22:03:41 @Instigater rakstīja:
23 Nov 2019, 21:12:56 @koderis rakstīja:
cik ir reāls range elektro auto LV ziemās? piemēram e-up vai nissan leaf? tantes pieturās stāsta, ka 100km, ja lielāks sals?
Cik lasīts, tad dzīvot Ogrē un strādāt Rīgā ar VW e-up ziemā neesot iespējams.
iespējams ir viss, ja nefokusējas uz problēmu. Gan Salaspilī, gan Ikšķilē ir ātrā uzlāde. Piemet pie resnā vada, aizskrien kaksimā sapērc proviantu vakariņām un turpini ceļu tālāk.
23 Nov 2019, 22:08:48 @koderis rakstīja:
mans ikrīta maršruts ir 30km, vakarā atkārtoju. ja ārā kārtīgs spelgonis, vai no 9:30 līdz 16:30 būs iespējams uzlādēt, ja lādē no parastas rozetes?
saies. salādē ~14km / 1h , ja lādē ar parasto 10A lādētāju. Tā kā ziemā jāskaita apsilde klāt, 12km/h. | Offline | | |
XK220 | | Kopš: 26. Dec 2015
Ziņojumi: 3264
Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu
| Sucks tas, ka jāmaksā par laiku, bet ziemā aķis tiek lēnāk lādēts kamēr auksts. | Offline | | |
JankyLV | | Kopš: 23. Jul 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 3038
Braucu ar: imperialblau
| https://www.elektrum.lv/lv/majai/pakalpojumi/e-auto-uzlade
Tikai uzlādes tīkls īsti nekāds. | Offline | | |
Bimmer | | Kopš: 13. May 2002
No: Rīga
Ziņojumi: 24385
Braucu ar: Daimler Super V8, BMW 528iA, Audi A3 Sportback 2.0TFSI quattro
|
24 Nov 2019, 23:07:55 @JankyLV rakstīja:
https://www.elektrum.lv/lv/majai/pakalpojumi/e-auto-uzlade
Tikai uzlādes tīkls īsti nekāds.
Tas jau tikai Latvenergo, kas šogad kaut ko tikai atklāja
Daudz senāks un plašāks CSDD tīkls ir "e-mobi":
https://portal.e-mobi.lv/en/home/
Bet ir vēl pie "Spicēm", "Ikeām" (11 vai 16 kW?), te visas, tostarp LV vienīgā 100 kW stacija:
http://www.etransports.lv/index.php/features-ma...uzlades-punkti-2 [ Šo ziņu laboja Bimmer, 24 Nov 2019, 23:53:04 ] | Offline | | |
JankyLV | | Kopš: 23. Jul 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 3038
Braucu ar: imperialblau
| Ieliku elektrum, jo tur nav jāmaksā par laiku, bet par kWh. | Offline | | |
hronists | | Kopš: 01. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 14820
Braucu ar: Svensk hjul
|
25 Nov 2019, 08:51:07 @Nixx rakstīja:
P.P.S. vnm var arī ne tik kārtīgi sildīties
jā, var arī iet ar kājām un netērēt lieki resursus | Offline | | |
viagris | | Kopš: 06. Jul 2004
Ziņojumi: 4699
Braucu ar:
|
25 Nov 2019, 08:54:10 @hronists rakstīja:
25 Nov 2019, 08:51:07 @Nixx rakstīja:
P.P.S. vnm var arī ne tik kārtīgi sildīties
jā, var arī iet ar kājām un netērēt lieki resursus
Tīri interesanti redzēt to Tavu pētījumu / aprēķinu, cik resursus vajag elektroauto 100km veikšanai un cik cilvēkam (kaloriju uzņemšana, konkrēto produktu ražošanas, piegādes un pagatavošanas resursu izmantojums utt.).. | Offline | | |
|
hronists | | Kopš: 01. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 14820
Braucu ar: Svensk hjul
|
25 Nov 2019, 09:07:53 @viagris rakstīja:
25 Nov 2019, 08:54:10 @hronists rakstīja:
25 Nov 2019, 08:51:07 @Nixx rakstīja:
P.P.S. vnm var arī ne tik kārtīgi sildīties
jā, var arī iet ar kājām un netērēt lieki resursus
Tīri interesanti redzēt to Tavu pētījumu / aprēķinu, cik resursus vajag elektroauto 100km veikšanai un cik cilvēkam (kaloriju uzņemšana, konkrēto produktu ražošanas, piegādes un pagatavošanas resursu izmantojums utt.)..
irony not detected.
cilvēki nopērk elektroauto un ziemā neslēdz iekšā pečku lai tiktu līdz darbam
nesen lasīju par vienu, kas uz Polijas austrumiem, pat ne Varšavu, brauca - attālumu, kas ar auto-vulgaris nobraucams 5-6h viņi lai pierādītu, ka to var izdarīt veica 10 vai 12 ik pa pāris h stājoties lādēt. dafuq tā jādara? | Offline | | |
viagris | | Kopš: 06. Jul 2004
Ziņojumi: 4699
Braucu ar:
| Atslēgas vārdi droši vien - veica pētījumu. Attiecīgi vēlējās parādīt cilvēkiem, ka, ja kādam ir ļoti izdevīgs elektroauto, bet reizi gadā jāaizbrauc uz Polijas tirgu, tad viņš to varēs izdarīt, protams, ilgākā laika posmā nekā ar parastu auto, bet pārējās 363 dienas cilvēks būs varbūt krietni ietaupījis, jo tikai pie mums cilvēkam vajag vagonu, lai reizi 10 gados atvestu ledusskapi no veikala un ietaupītu 5eur uz piegādes maksu.
Nevajag dzīvē skatīties tikai no sava skatu punkta | Offline | | |
DeeCee | | Kopš: 29. Jun 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 9264
Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber
|
25 Nov 2019, 09:26:21 @hronists rakstīja:
25 Nov 2019, 09:07:53 @viagris rakstīja:
25 Nov 2019, 08:54:10 @hronists rakstīja:
25 Nov 2019, 08:51:07 @Nixx rakstīja:
P.P.S. vnm var arī ne tik kārtīgi sildīties
jā, var arī iet ar kājām un netērēt lieki resursus
Tīri interesanti redzēt to Tavu pētījumu / aprēķinu, cik resursus vajag elektroauto 100km veikšanai un cik cilvēkam (kaloriju uzņemšana, konkrēto produktu ražošanas, piegādes un pagatavošanas resursu izmantojums utt.)..
irony not detected.
cilvēki nopērk elektroauto un ziemā neslēdz iekšā pečku lai tiktu līdz darbam
nesen lasīju par vienu, kas uz Polijas austrumiem, pat ne Varšavu, brauca - attālumu, kas ar auto-vulgaris nobraucams 5-6h viņi lai pierādītu, ka to var izdarīt veica 10 vai 12 ik pa pāris h stājoties lādēt. dafuq tā jādara?
meklē piedzīvojumus, te piemērs ar zero moto. parastiem auto trūkst problēmas, tie nelūzt un braukt ir garlaicīgi, ja vien tu nepārsniedz atļauto vismaz 2x
https://www.rideapart.com/articles/364965/there...the-zero-part-1/ | Offline | | |
Vekio | | Kopš: 20. Aug 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 314
Braucu ar: elektroauto
| Kad jautā čomam, cik Tavs dīzelis "ēd" pilsētā, atbilde nav tik kritiska kā, šobrīd, EV. Tādēļ vienmēr vajag pārjautāt, ar kādu testa metodi šie parametri ir iegūti:
New European Driving Cycle (NEDC) : mazs testiņš pilsēta/šoseja, lēna paātrināšanās utt. - rezultātā uzrādās fantastiski patēriņi u.c. parametri;
Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure (WLTP) : "jaunākais" no testiem, kurā auto testē vairākos dinamiskos režīmos, lai iegūtu realitātei tuvākas vērtības;
U.S. Environmental Protection Agency (EPA) : Amerikā izmantotais 5 komponenšu tests - bieži uzrāda vēl pesimistiskākus parametrus par WLTP, jo ir vairāki tempetatūru režīmi, kuros testē utt.
| Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo
|