Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 209 viesi un 7 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
smudo
23. Nov 2019, 18:44 #401

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3630

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

ES jau 2009. gadā pieņēma regulu, kas noteica, ka no 2021. gada vidējam visu konkrētā ražotāja pārdoto auto CO2 izmešu apjomam jābūt 95g/km. Pirmais pārejas posms sākās 2015. gadā ar 130g/km un 2020. gadā ir pēdējais pārejas posms ar nedaudz maigākām prasībām, nekā 2021. 2018. gadā vidējais visā Es pārdoto auto CO2 izmešu apjoms bija 120,4 g/km, līdz ar to faktiski jau 2009. gadā ražotājiem bija skaidrs, ka lai nemaksātu sodus (95 EUR par katru pārsniegto Co2 g/km, būs jāsāk ražot un tirgot EV. Katri divi EV ar savu 0 g/km "neitralizē" vienu RS6 vai GT3 Šai VAG tendencei nav nekāda sakara ar Teslu. Protams, ka frančus, kas tirgo daudz mazos auto, šis mazāk skar, bet tāpat ietekmēs, jo 95 g/km atbilst 3,6l dīzeļa vai 4,1l benzīna uz 100 km NEDC ciklā.
Offline
Instigater
23. Nov 2019, 22:03 #402

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW


23 Nov 2019, 21:12:56 @koderis rakstīja:
cik ir reāls range elektro auto LV ziemās? piemēram e-up vai nissan leaf? tantes pieturās stāsta, ka 100km, ja lielāks sals?
Cik lasīts, tad dzīvot Ogrē un strādāt Rīgā ar VW e-up ziemā neesot iespējams.
Offline
Araajz
23. Nov 2019, 22:23 #403

Kopš: 30. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 28295

Braucu ar: E39


29 Oct 2019, 12:46:35 @Nixx rakstīja:
Ar Golfu nu jau 2 gadi / 40.000 km
Viss stīgā.
Max distance starp uzlādēm - 280 km. Reāli 3/4 gada - nu ap 180 - 220 km. Skarbākā ziemā, ja klima ir uz "auto", pat 150. Ja slēdz nost apsildi, tad nobraukums apm tā pat kā vasarā, nu mazliet mazāk, jo ziemas riepām rites pretestība lielāka

Bačorīti vakar pielādēju no 12 km range līdz 100 %. paņēma 33 kW/h, kas nozīmē, ka aķītis ir 99 % kapacitātē


Vienīgais, kas man nav skaidrs - cik dziļās peļķēs ar to ļerkatu drīkst iebraukt
Offline
Instigater
23. Nov 2019, 23:48 #404

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW

Nu, teju gandrīz katram normālam elektroauto ir siltumsūknis, nevis parastais spirāles kalorifers. Vot pēdējiem gan traģiski krītas distance ziemā, kamēr pirmajiem arī krītas, bet ne tik traki.

https://www.greencarreports.com/news/1124387_ca...nge-loss-for-evs
Offline
XK220
24. Nov 2019, 01:23 #405

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Ar 2013. Leafu vasarā ap 140Km, tagad nelielos mīnusos ap 120Km, pieļauju, ka pa sniegu lielā aukstumā būs ap 100.
Siltumsūknis ir, bet lietoju beņķa un stūres apsildi uz max, pečku ieslēdzu tikai ja logi svīst ciet.
Offline
Pufaix
24. Nov 2019, 12:50 #406

Kopš: 07. Apr 2006

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1724

Braucu ar: NC700XD, gludekli

B is for Build par Glass battery - ir tur kkas vai fufels?
Offline
kkas
24. Nov 2019, 13:54 #407

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 9318

Braucu ar: Alfu


23 Nov 2019, 17:27:51 @Arsmens rakstīja:

23 Nov 2019, 17:13:25 @F50 rakstīja:
ASV regulas jau tieshi taadas pashas, ja ne stringrakas
Teorijaa taa njerzha ir tas "crumple-zone"
Taapat kaa teorijaa tas stikls nesapliistu un Elons nav noraavis pauri uz LSD jau 15to reizi
bet kruts tas Īlons. Vai nu ieies vēsturē kā lielākais ģēnijs, vai (manuprāt) slīpētākais skemers #Delorean
Bet par reāli izdevušamies pirmajiem teslmobīļiem cepuri nost! Ja šis nebūtu elektrotirdziņu uzspridzinājis, VAGs vēl simtgadi stāstītu par dīzeli, izplūdes čitkodu kompī un cīnītos par 10ml patēriņa samazināšanu katrā nākošajā modelī utml.


labāk kā ģēnijs, ja viņam cybertrucks sanāks, beidzot būs auto dzīvē kā uz turbo fanķkiem . citādi visi prezentē savus smukos konceptus un beigās sanāk kkāds kārtējais facelifts.
Offline
DeeCee
24. Nov 2019, 13:56 #408

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber


24 Nov 2019, 12:50:13 @Pufaix rakstīja:
B is for Build par Glass battery - ir tur kkas vai fufels?


tur ir iesaistīts šis džeks https://en.wikipedia.org/wiki/John_B._Goodenough

kurš izgudroja litija baterijas un RAM, domāju, ka tur ir kaut kas apakšā

toyota arī strādā pie solid state baterijām, baumo, ka kaut kas prezentēšot olimpiādē

[ Šo ziņu laboja DeeCee, 24 Nov 2019, 14:01:56 ]

Offline
DeeCee
24. Nov 2019, 14:04 #409

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber


23 Nov 2019, 22:23:15 @Araajz rakstīja:

29 Oct 2019, 12:46:35 @Nixx rakstīja:
Ar Golfu nu jau 2 gadi / 40.000 km
Viss stīgā.
Max distance starp uzlādēm - 280 km. Reāli 3/4 gada - nu ap 180 - 220 km. Skarbākā ziemā, ja klima ir uz "auto", pat 150. Ja slēdz nost apsildi, tad nobraukums apm tā pat kā vasarā, nu mazliet mazāk, jo ziemas riepām rites pretestība lielāka

Bačorīti vakar pielādēju no 12 km range līdz 100 %. paņēma 33 kW/h, kas nozīmē, ka aķītis ir 99 % kapacitātē


Vienīgais, kas man nav skaidrs - cik dziļās peļķēs ar to ļerkatu drīkst iebraukt



krievi šādus uztaisījuši, ja izolācija ok, tad braauc cik gribi

Spied "Play", lai skatītos video!
Offline
DimanC
24. Nov 2019, 16:35 #410

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 328

Braucu ar: elektrību


23 Nov 2019, 22:03:41 @Instigater rakstīja:

23 Nov 2019, 21:12:56 @koderis rakstīja:
cik ir reāls range elektro auto LV ziemās? piemēram e-up vai nissan leaf? tantes pieturās stāsta, ka 100km, ja lielāks sals?
Cik lasīts, tad dzīvot Ogrē un strādāt Rīgā ar VW e-up ziemā neesot iespējams.
iespējams ir viss, ja nefokusējas uz problēmu. Gan Salaspilī, gan Ikšķilē ir ātrā uzlāde. Piemet pie resnā vada, aizskrien kaksimā sapērc proviantu vakariņām un turpini ceļu tālāk.


23 Nov 2019, 22:08:48 @koderis rakstīja:
mans ikrīta maršruts ir 30km, vakarā atkārtoju. ja ārā kārtīgs spelgonis, vai no 9:30 līdz 16:30 būs iespējams uzlādēt, ja lādē no parastas rozetes?
saies. salādē ~14km / 1h , ja lādē ar parasto 10A lādētāju. Tā kā ziemā jāskaita apsilde klāt, 12km/h.
Offline
XK220
24. Nov 2019, 22:48 #411

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Sucks tas, ka jāmaksā par laiku, bet ziemā aķis tiek lēnāk lādēts kamēr auksts.
Offline
JankyLV
24. Nov 2019, 23:07 #412

Kopš: 23. Jul 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 3038

Braucu ar: imperialblau

https://www.elektrum.lv/lv/majai/pakalpojumi/e-auto-uzlade
Tikai uzlādes tīkls īsti nekāds.
Offline
Bimmer
24. Nov 2019, 23:52 #413

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 24385

Braucu ar: Daimler Super V8, BMW 528iA, Audi A3 Sportback 2.0TFSI quattro


24 Nov 2019, 23:07:55 @JankyLV rakstīja:
https://www.elektrum.lv/lv/majai/pakalpojumi/e-auto-uzlade
Tikai uzlādes tīkls īsti nekāds.

Tas jau tikai Latvenergo, kas šogad kaut ko tikai atklāja

Daudz senāks un plašāks CSDD tīkls ir "e-mobi":
https://portal.e-mobi.lv/en/home/

Bet ir vēl pie "Spicēm", "Ikeām" (11 vai 16 kW?), te visas, tostarp LV vienīgā 100 kW stacija:
http://www.etransports.lv/index.php/features-ma...uzlades-punkti-2

[ Šo ziņu laboja Bimmer, 24 Nov 2019, 23:53:04 ]

Offline
JankyLV
25. Nov 2019, 00:15 #414

Kopš: 23. Jul 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 3038

Braucu ar: imperialblau

Ieliku elektrum, jo tur nav jāmaksā par laiku, bet par kWh.
Offline
hronists
25. Nov 2019, 08:54 #415

Kopš: 01. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 14820

Braucu ar: Svensk hjul


25 Nov 2019, 08:51:07 @Nixx rakstīja:


P.P.S. vnm var arī ne tik kārtīgi sildīties


jā, var arī iet ar kājām un netērēt lieki resursus
Offline
viagris
25. Nov 2019, 09:07 #416

Kopš: 06. Jul 2004

Ziņojumi: 4699

Braucu ar:


25 Nov 2019, 08:54:10 @hronists rakstīja:

25 Nov 2019, 08:51:07 @Nixx rakstīja:


P.P.S. vnm var arī ne tik kārtīgi sildīties


jā, var arī iet ar kājām un netērēt lieki resursus

Tīri interesanti redzēt to Tavu pētījumu / aprēķinu, cik resursus vajag elektroauto 100km veikšanai un cik cilvēkam (kaloriju uzņemšana, konkrēto produktu ražošanas, piegādes un pagatavošanas resursu izmantojums utt.)..
Offline
hronists
25. Nov 2019, 09:26 #417

Kopš: 01. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 14820

Braucu ar: Svensk hjul


25 Nov 2019, 09:07:53 @viagris rakstīja:

25 Nov 2019, 08:54:10 @hronists rakstīja:

25 Nov 2019, 08:51:07 @Nixx rakstīja:


P.P.S. vnm var arī ne tik kārtīgi sildīties


jā, var arī iet ar kājām un netērēt lieki resursus

Tīri interesanti redzēt to Tavu pētījumu / aprēķinu, cik resursus vajag elektroauto 100km veikšanai un cik cilvēkam (kaloriju uzņemšana, konkrēto produktu ražošanas, piegādes un pagatavošanas resursu izmantojums utt.)..


irony not detected.

cilvēki nopērk elektroauto un ziemā neslēdz iekšā pečku lai tiktu līdz darbam

nesen lasīju par vienu, kas uz Polijas austrumiem, pat ne Varšavu, brauca - attālumu, kas ar auto-vulgaris nobraucams 5-6h viņi lai pierādītu, ka to var izdarīt veica 10 vai 12 ik pa pāris h stājoties lādēt. dafuq tā jādara?
Offline
viagris
25. Nov 2019, 09:34 #418

Kopš: 06. Jul 2004

Ziņojumi: 4699

Braucu ar:

Atslēgas vārdi droši vien - veica pētījumu. Attiecīgi vēlējās parādīt cilvēkiem, ka, ja kādam ir ļoti izdevīgs elektroauto, bet reizi gadā jāaizbrauc uz Polijas tirgu, tad viņš to varēs izdarīt, protams, ilgākā laika posmā nekā ar parastu auto, bet pārējās 363 dienas cilvēks būs varbūt krietni ietaupījis, jo tikai pie mums cilvēkam vajag vagonu, lai reizi 10 gados atvestu ledusskapi no veikala un ietaupītu 5eur uz piegādes maksu.
Nevajag dzīvē skatīties tikai no sava skatu punkta
Offline
DeeCee
25. Nov 2019, 09:36 #419

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber


25 Nov 2019, 09:26:21 @hronists rakstīja:

25 Nov 2019, 09:07:53 @viagris rakstīja:

25 Nov 2019, 08:54:10 @hronists rakstīja:

25 Nov 2019, 08:51:07 @Nixx rakstīja:


P.P.S. vnm var arī ne tik kārtīgi sildīties


jā, var arī iet ar kājām un netērēt lieki resursus

Tīri interesanti redzēt to Tavu pētījumu / aprēķinu, cik resursus vajag elektroauto 100km veikšanai un cik cilvēkam (kaloriju uzņemšana, konkrēto produktu ražošanas, piegādes un pagatavošanas resursu izmantojums utt.)..


irony not detected.

cilvēki nopērk elektroauto un ziemā neslēdz iekšā pečku lai tiktu līdz darbam

nesen lasīju par vienu, kas uz Polijas austrumiem, pat ne Varšavu, brauca - attālumu, kas ar auto-vulgaris nobraucams 5-6h viņi lai pierādītu, ka to var izdarīt veica 10 vai 12 ik pa pāris h stājoties lādēt. dafuq tā jādara?


meklē piedzīvojumus, te piemērs ar zero moto. parastiem auto trūkst problēmas, tie nelūzt un braukt ir garlaicīgi, ja vien tu nepārsniedz atļauto vismaz 2x

https://www.rideapart.com/articles/364965/there...the-zero-part-1/
Offline
Vekio
25. Nov 2019, 16:27 #420

Kopš: 20. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 314

Braucu ar: elektroauto

Kad jautā čomam, cik Tavs dīzelis "ēd" pilsētā, atbilde nav tik kritiska kā, šobrīd, EV. Tādēļ vienmēr vajag pārjautāt, ar kādu testa metodi šie parametri ir iegūti:
New European Driving Cycle (NEDC) : mazs testiņš pilsēta/šoseja, lēna paātrināšanās utt. - rezultātā uzrādās fantastiski patēriņi u.c. parametri;
Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure (WLTP) : "jaunākais" no testiem, kurā auto testē vairākos dinamiskos režīmos, lai iegūtu realitātei tuvākas vērtības;
U.S. Environmental Protection Agency (EPA) : Amerikā izmantotais 5 komponenšu tests - bieži uzrāda vēl pesimistiskākus parametrus par WLTP, jo ir vairāki tempetatūru režīmi, kuros testē utt.

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo