Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 70 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
fxquadro
15. Dec 2021, 00:48 #3341

Kopš: 09. Dec 2018

Ziņojumi: 150

Braucu ar: Honda Accord X USA ver. / Tesla M3 LR Boost, USA ver.


15 Dec 2021, 00:03:59 @Fandulis rakstīja:
Nezinu, iespējams nepareizi rēķināju, bet ~20kW = ~4l uz 100km

Jebkurā gadījumā elektroauto ir izdevīgs, bet gribās lielāku komfortu, patreiz, jaunu, kaut cik ietilpīgu izskatīju Ioniq5, ID4 un Eniaq. Eniaqs ir nepamatoti dārgs un prasts, ID4 nepatīk vizuāli, Ioniq5 štelle, bet nedavelk līdz wow dēļ multimedijas, bet ~10k€ lētāks par Teslu, kurai apkopes hvz kur jātaisa.

Audi Q4 etron, Ford Mustang Mach E
Offline
Fandulis
15. Dec 2021, 00:54 #3342

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13385

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Etronam bāze (precīzi neatceros) 60k€ +/- 65 sanāca, Mache uzlāde apstājas pie 80%, pilnīgi apstājas, baterija liela, bet jēgas nav un viņš nesmuks Mache neesmu pat sēdējis.

[ Šo ziņu laboja Fandulis, 15 Dec 2021, 01:08:38 ]

Offline
Mizx
15. Dec 2021, 02:03 #3343

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6212

Braucu ar:

Matemātika vienkārša — ja EV izdalīs tiem, kas nebrauc, tad būs uz tiem pakāsta nauda, CO2 samazinājuma nebūs un attiecīgi valstij vēl var gadīties uz $$$ sankcijām iekrist.

Grētas nākotnes vizija taču ir tāda, ka privātie auto ir "greznība", bet visi brauc ar sabiedrisko &/ šēringo visu pēc kārtas.
Offline
Marex_FF6
15. Dec 2021, 06:47 #3344

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


14 Dec 2021, 22:00:07 @Nixx rakstīja:

Mareka kritika lielā mērā ir dzimusi faktā, ka viņam ir senāks auto, švakākais modelis / izpildījums
Es, braucot ar AWD un lielo baču, daudzos momentos viņa viedokli nesadalu
Nepiekrītu arī tai viņa piezīmei, ka izbraucot mazu līkumu arī FL M3 perf tā pat tika novērots liels patēriņš. Nē, nu viņš redzēja to ko redzēja, bet vajadzēja nobraukt vismaz 30 - 50 km, lai salona sildīšanai patērētā enerģija tiktu vienmērīgķ izdalīta uz vairāk km

Manuālī ir rakstīts, ka ja no lādētāja uzreiz startē un brauc nost, tad 100 % nekas slikts nav. Nevajag 100 % atstāt ilgstoši.
Ņemot vērā iepriekšējās dienas braucienus, man tajā brīdī estimated range bija 320 km



Protams, man ir senāks auto (2 gadi!! :shura un švakāks modelis, šaubu nav, tikai man zināmie teslu īpašnieki gan šeit, gan norgē rāda līdzīgus ciparus, ar mazām nobīdēm, protams. Un tas attiecas gan uz šī gada modeļiem, gan tiem vecajiem kas man...tendences ir līdzīgas.

Ar performanci braucu 2 dienas, tā ka viedoklis ir... kā jau teicu, tendences līdzīgas.

Par pilnu uzlādi, nezinu kas ir teikts manuālī, bet pie katras 100% uzlādes reizes auto atgādina, ka dari slikti, tieši tāpat kā pie izbraukšanas zem 20%, bet var jau būt ka tas tikai man un atkal tapēc, ka galīgi vecs auto...

EV patēriņš ir daudzreiz atkarīgāks no braukšanas stila, nekā ICE. Es turpinu braukt tā kā es braucu un neripinu uz 90 lai panāktu 11kw pa vējam... jo kāda tad jēga no tās performances no tesla sniedz?
Offline
kb
15. Dec 2021, 11:36 #3345

Kopš: 02. Jan 2007

Ziņojumi: 199

Braucu ar: i3s / Lexus GS300

Kopš 10.decembra ir MK noteikumu jaunāks projekts https://tapportals.mk.gov.lv/legal_acts/0c763fb...7ea-61ea390a0a3d

Tur prasība nobraukt vismaz 10 400km gadā vai 52 000km piecos gados. Tikko nobrauc 52 000 km, tā saistības skaitās izpildītas, tālāk ar auto dari, ko gribi.
Nekad neesmu izmantojis operatīvo līzingu - kas tādā gadījumā tehniskajā pasē tiek norādīts kā turētājs? Ja reālais auto lietotājs, tad sanāk, ka šie noteikumi pieļauj arī operatīvo līzingu.


14 Dec 2021, 22:25:40 @jurrus rakstīja:
Cita starpā šodien bija saturīga saruna ar EV pārdevējiem par gaidāmajām valsts subsīdijām EV iegādei. Izskatās, ka mūsu valdība neko īsti neprot labi izdarīt
Noteikumos taisās ieviest dažus ļoti "simpātiskus" punktus. Piemēram, gadā nedrīkst būt mazāks nobraukums par 15K km. Kādā sakarā nedrīkst būt mazāks, nevis lielāks, nezinu, bet idejiski tas vispār neiet kopā ar ekoloģiju, ja par to ir runa..būs mazāks, būs sods. Tad vēl četrus gadus nedrīkstēs pārdot auto- obligāti jāekspluatē vienam īpašniekam, citādi sods. Un kronis visam- operatīvais līzings nedrīkst būt, tikai finanšu līzingā un ne ilgāk par 4 gadiem. Ļoti pretīmnākoši

[ Šo ziņu laboja kb, 15 Dec 2021, 11:38:00 ]

Offline
Mizx
15. Dec 2021, 12:06 #3346

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6212

Braucu ar:


15 Dec 2021, 05:38:14 @CP17 rakstīja:

15 Dec 2021, 02:03:44 @Mizx rakstīja:
Matemātika vienkārša — ja EV izdalīs tiem, kas nebrauc, tad būs uz tiem pakāsta nauda, CO2 samazinājuma nebūs un attiecīgi valstij vēl var gadīties uz $$$ sankcijām iekrist.

Grētas nākotnes vizija taču ir tāda, ka privātie auto ir "greznība", bet visi brauc ar sabiedrisko &/ šēringo visu pēc kārtas.

Kādas vēl soda naudas, ja LV tirgo savas CO2 kvotas lielvalstīm, jo nespējam pat pusi 'sadirst' no atļautā piesārņojuma. Par to gan skaļi neviens nerunā, jo tas nav 'kādam' izdevīgi.
Tik rožaina situācija vairs nav.
Offline
Garajs
15. Dec 2021, 12:34 #3347

Kopš: 11. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 235

Braucu ar: Subaru Legacy


15 Dec 2021, 11:36:09 @kb rakstīja:
Kopš 10.decembra ir MK noteikumu jaunāks projekts https://tapportals.mk.gov.lv/legal_acts/0c763fb...7ea-61ea390a0a3d

Tur prasība nobraukt vismaz 10 400km gadā vai 52 000km piecos gados. Tikko nobrauc 52 000 km, tā saistības skaitās izpildītas, tālāk ar auto dari, ko gribi.
Nekad neesmu izmantojis operatīvo līzingu - kas tādā gadījumā tehniskajā pasē tiek norādīts kā turētājs? Ja reālais auto lietotājs, tad sanāk, ka šie noteikumi pieļauj arī operatīvo līzingu.


14 Dec 2021, 22:25:40 @jurrus rakstīja:
Cita starpā šodien bija saturīga saruna ar EV pārdevējiem par gaidāmajām valsts subsīdijām EV iegādei. Izskatās, ka mūsu valdība neko īsti neprot labi izdarīt
Noteikumos taisās ieviest dažus ļoti "simpātiskus" punktus. Piemēram, gadā nedrīkst būt mazāks nobraukums par 15K km. Kādā sakarā nedrīkst būt mazāks, nevis lielāks, nezinu, bet idejiski tas vispār neiet kopā ar ekoloģiju, ja par to ir runa..būs mazāks, būs sods. Tad vēl četrus gadus nedrīkstēs pārdot auto- obligāti jāekspluatē vienam īpašniekam, citādi sods. Un kronis visam- operatīvais līzings nedrīkst būt, tikai finanšu līzingā un ne ilgāk par 4 gadiem. Ļoti pretīmnākoši



Jūs no sava skatu punkta vērtējat padomājiet, a kā tad taisās kontrolēt? Pareizi - uzkrauj līzingam. Vienīgais variants, privātpersona+finanšu līzings. Tad daudzmaz droši, ka varēs atskaitīties kam nu tur interesēs pārbaudīt. Citādi nāktos dibināt atsevišķu iestādi, kā jau tas pieņemts.
Offline
Damn
15. Dec 2021, 13:15 #3348

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10803

Braucu ar:


15 Dec 2021, 12:06:43 @Mizx rakstīja:
Tik rožaina situācija vairs nav.


rakstā nekas konkrēts nav minēts - cik LV pienākas, cik LV saražot co2, cik attiecīgi citām Eiropas valstīm.
Offline
nj
15. Dec 2021, 13:20 #3349

Kopš: 03. Jan 2011

Ziņojumi: 141

Braucu ar: trīsriteni


15 Dec 2021, 12:34:08 @Garajs rakstīja:

15 Dec 2021, 11:36:09 @kb rakstīja:
Kopš 10.decembra ir MK noteikumu jaunāks projekts https://tapportals.mk.gov.lv/legal_acts/0c763fb...7ea-61ea390a0a3d

Tur prasība nobraukt vismaz 10 400km gadā vai 52 000km piecos gados. Tikko nobrauc 52 000 km, tā saistības skaitās izpildītas, tālāk ar auto dari, ko gribi.
Nekad neesmu izmantojis operatīvo līzingu - kas tādā gadījumā tehniskajā pasē tiek norādīts kā turētājs? Ja reālais auto lietotājs, tad sanāk, ka šie noteikumi pieļauj arī operatīvo līzingu.


14 Dec 2021, 22:25:40 @jurrus rakstīja:
Cita starpā šodien bija saturīga saruna ar EV pārdevējiem par gaidāmajām valsts subsīdijām EV iegādei. Izskatās, ka mūsu valdība neko īsti neprot labi izdarīt
Noteikumos taisās ieviest dažus ļoti "simpātiskus" punktus. Piemēram, gadā nedrīkst būt mazāks nobraukums par 15K km. Kādā sakarā nedrīkst būt mazāks, nevis lielāks, nezinu, bet idejiski tas vispār neiet kopā ar ekoloģiju, ja par to ir runa..būs mazāks, būs sods. Tad vēl četrus gadus nedrīkstēs pārdot auto- obligāti jāekspluatē vienam īpašniekam, citādi sods. Un kronis visam- operatīvais līzings nedrīkst būt, tikai finanšu līzingā un ne ilgāk par 4 gadiem. Ļoti pretīmnākoši



Jūs no sava skatu punkta vērtējat padomājiet, a kā tad taisās kontrolēt? Pareizi - uzkrauj līzingam. Vienīgais variants, privātpersona+finanšu līzings. Tad daudzmaz droši, ka varēs atskaitīties kam nu tur interesēs pārbaudīt. Citādi nāktos dibināt atsevišķu iestādi, kā jau tas pieņemts.



Īsti neizprotu, kādēļ operatīvais līzings tavuprāt traucē kaut ko kontrolēt? Kā operatīvā, tā finanšu līzinga gadījumā īpašnieks ir banka un kā lietotājs tiek atzīmēts līzinga ņēmējs.

Offline
bum_bumz
15. Dec 2021, 14:13 #3350

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6758

Braucu ar: E34

Šorīt Šolcs nolasīja jaunā kabineta ziņojumu. 2030. Vācijas ceļos jāripo 15 miljoni EV t.i. 25%. Šodien kopā ir 60 miljoni PKW. Kur raut špani, bija tāds blā, blā; pa lielam - ogles aizvietot ar gāzi, propelleri šelfā un paneļi uz jumtiem. Pirmais punkts ir tāds triviāls. Pirmais, ko redzu - DE kurina Vovkas gāzi, pani neatsakās no oglēm.
Kāds mums ar to sakars? Esam trieccienieki un līdzināmies DE - LV ielās pēc 9 gadiem ripo 200K EV
Offline
Mizx
15. Dec 2021, 14:27 #3351

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6212

Braucu ar:


15 Dec 2021, 13:15:09 @Damn rakstīja:

15 Dec 2021, 12:06:43 @Mizx rakstīja:
Tik rožaina situācija vairs nav.


rakstā nekas konkrēts nav minēts - cik LV pienākas, cik LV saražot co2, cik attiecīgi citām Eiropas valstīm.
Fakti ir dinamiski (cik pienākas / cik saražo), jo atļauto emisiju apjoms ar laiku samazinās un, ja neko nedara, tad no kvotu pārdevējiem valstīs var kļūt par pircējiem. No galvas nepateikšu, kad valsts uztaisa kopsavilkumu par CO2 emisijām, droši vien ne biežāk kā reizi gadā un pirms tam var tikai nojaust, vai iedzīvotāji un uzņēmumi ir kaut ko darījuši ietaupīšanai vai nav. Pamata problēma jau ir tajā, ka pie mums vēsturiski vairums ir iedomājušies, ka esam baigie pārdevēji, jo baigi zaļie, un tā būs visu laiku, bet tie ir sākotnējie dati no 1990. Visi energoefektivitāšu pasākumi, siltināšanas programmas, atjaunojamās enerģijas avotu izveidošanas subsīdijas bijušas faktiski tikai lai no pārdevējiem nekļūstam par pircējiem un ilgāk saglabātu "pārdodamas" rezerves.
Offline
edzulis
15. Dec 2021, 14:27 #3352

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 56481

Braucu ar: S212, 911TT, 951, 635csi, NSX, Tillotson t4

Kaut kur dzirdēju, ka Baltijas jūrā būvēs mega vēja parkus. Latvijai būšot ap 8 vai mazpadsmit % daļa, kas tāpat būs krietni vairāk kā mūsu hesi saražo, kas summā dotu 100% pašpietiekamību, bet kad, kā, pa kādu naudu neatceros.
Offline
diesel
16. Dec 2021, 09:41 #3353

Kopš: 31. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 6138

Braucu ar: JG 9

Teslas ir hibrīdi Viena braukā ne ar zilajām v/n
S modelis.
Offline
XMAX
16. Dec 2021, 12:38 #3354

Kopš: 03. Dec 2002

Ziņojumi: 1194

Braucu ar: ....u.c


16 Dec 2021, 09:16:35 @barney rakstīja:
Šis topiks arī pa lielam ir zudis. 5%, kam ir kāda REĀLA PIEREDZE dalās ar to, 95% kas vispār nesaprot par ko ir runa raksta sūdu.

Beigās sanāk tā, ka dažiem ev strādā ļoti labi, dažiem ir kādas problēmas, bet lielākajam vairākumam ir sapņi par dīzeļa ģeneratoriem bagažniekā, ikdienas ceļojumu no Varakļāniem uz Liepāju un četrām uzlādes pieturām pa ceļam uz veikalu..

It kā jau ir smieklīgi palasīt spēcīgus viedokļus bez seguma, bet hvz vai šis topiks tam tika radīts..


O.K., būs arī komentārs no manas puses. Brīžiem nesaprotu, ko var ņemties un spriedelēt par lietām kuras paši neizmanto, tikai kaut kāds viedoklis par tēmu viena tante teica.

Benzīns asinīs . Šī gada vasarā izdomāju, ka vajag sievai jaunu auto. Izskatīju visādus variantus un nopirkām no ES ierēdņiem ... e-Golfu ar 37kW bateriju un nepilniem 20tkm. par vairāk nekā 1/2 cenu no tā cik šamais maksājis 18`gadā. Mašīnai ir pagarinātā rūpnīcas garantija un vēl baterijai līdz 24 gadam garantija. Un tāpēc es pat nezinu un neinteresē man kāda šobrīd ir auto baterijas kapacitāte un kā to lādēt... tipa ne mazāk par 20% un ne vairāk par 80%...Kāda starpība? Garantija uz bateriju attiecas arī tad, ja kapacitāte ir zem 75% garantijas beigās.

Elektro auto iegādi apsvēru jau vairākus gadus, visu laiku likās moška jāpagaida kaut kādas jaunākas baterijas, tehnoloģijas ar lielākiem range u.t.t. Bet tad ... cik gaidīt? Vēl 5-10 gadus? Daži mani pazīstami cilvēki jau lietoja šādus e-auto vairākus gadus un bija visnotaļ apmierināti ar to lietošanu

1/2 gada laikā ar elektrību esam nobraukuši 18+tkm.! Ja tas elektro auto būtu tik slikts, tad nebrauktu ar to - pamēģinātu, nepatiktu un pārdotu. Tagad pat doma nav tirgot to. Reāli forši, ka nav katru nedēļu 40+EUR jāatstāj degvielai un vispār nav jādomā par auto apkopēm (jo tās ir ik pēc 30tkm). Tas auto brauc forši, griezes moments, komforts, ekstras u.t.t Kruta ir tas, ka attālināti to var uzsildīt un tel. aplikācijā visu redzēt kas ar auto notiek. Patēriņš vidējais vasarā ~17kW, (range:220-270km) ziemā ~20kW, (150-170km). Elektrības izmaksas pluss apt. 70,-EUR mēnesī pie elektro rēķina. Lādēju to parasti uz nakti, no 220V rozetes un nekādas papildus elektro lādēšanas stacijas man nav vajadzīgas. Ja vajag strauji uzlādēt bateriju, tad tuvākā ātrā stacija ir 1.5km attālumā. Ātrās lādēšanas stacijas izmantojam tikai tad un arī mazliet, ja nevar aizbraukt no vienas 220V rozetes un otru. Ja baigi grib ietaupīt, tad var piekopt arī takšu un studentu praksi, lādēties bez maksas pie Spice, Akropoles, Ikea un vēl nezin kur. Forši gan lādēties ir bez maksas kamēr iepērcies pārtikas veikalā vai skaties kino seansu. Ikdienā auto lietojam pa pieRīgu un centru, sastrēgumus var ļoti labi apbraukt pa autobusu joslām. Regulāri ar to braucam 240+km vienā virzienā uz laukiem. Un tas arī ir diezgan vienkārši, plānošanas un braukšanas vaina. Jārēķinās, ka auto ir ar 4-5x mazāku degvielas bāku nekā normālais auto. Mazliet ir jāpamaina braukšanas stils , garākos braucienos nevar tā kā ar parasto auto visu laiku kādu apdzīt. Šeit katra straujāka apdzīšana patērē +/-10-15km no range. Tas pieradina braukt ar distances kruīzu un iekļauties satiksmē. Beigās sanāk būtiski lētāk un chilliņā mierīgāk.

Braukšanas vaina ar to elektrību. Kāds var gaidīt jaunākas EV tehnoloģijas u.t.t., bet citi jau tagad brauc. Tāpat, kā ar telefonu, kāds staigā ar iphone7, cits ar 10 bet vēl kāds gaida 17 modeli.

Lai veicas

[ Šo ziņu laboja XMAX, 17 Dec 2021, 09:46:28 ]

Offline
markelis
16. Dec 2021, 13:00 #3355

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12933

Braucu ar: eFku

XMAX

ideaali! ljot labs apraskts. nav bijusi nekaada pieredze ar EV, bet taa kaa ir nodoms mainiit dziivi no riiigas daudziivoklju maaju uz pieriigas privaatmaaju, tad paliek interesanti.

tik biki biedee tie teksti par plaanoshanu, utt.

reaali i pierasts, ka volvo d5 62 litru baaka, pie mana ikdienas rezhiima ir speejiiga dot ~1400km. divas nedeeljas par uzpildi/laadeeshanu nav jaadomaa. vienkaarshi pie taa i pierasts.
Offline
Mixzzz
16. Dec 2021, 13:34 #3356

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2793

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


16 Dec 2021, 13:00:47 @markelis rakstīja:
XMAX

ideaali! ljot labs apraskts. nav bijusi nekaada pieredze ar EV, bet taa kaa ir nodoms mainiit dziivi no riiigas daudziivoklju maaju uz pieriigas privaatmaaju, tad paliek interesanti.

tik biki biedee tie teksti par plaanoshanu, utt.

reaali i pierasts, ka volvo d5 62 litru baaka, pie mana ikdienas rezhiima ir speejiiga dot ~1400km. divas nedeeljas par uzpildi/laadeeshanu nav jaadomaa. vienkaarshi pie taa i pierasts.

Nu jautājums cik tālu ikdienā pārvietojies. Ja daily brauc uz darbu un atpakaļ, tad nav jāiespringst, vienk jāatceros atbraucot piespraust stepseli. Ja brauc tālāk, tad jā - pirms tam jāiemet acs kartē, kur gribi lādēties.
Offline
Mixzzz
16. Dec 2021, 13:35 #3357

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2793

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


16 Dec 2021, 12:38:26 @XMAX rakstīja:

16 Dec 2021, 09:16:35 @barney rakstīja:
Šis topiks arī pa lielam ir zudis. 5%, kam ir kāda REĀLA PIEREDZE dalās ar to, 95% kas vispār nesaprot par ko ir runa raksta sūdu.

Beigās sanāk tā, ka dažiem ev strādā ļoti labi, dažiem ir kādas problēmas, bet lielākajam vairākumam ir sapņi par dīzeļa ģeneratoriem bagažniekā, ikdienas ceļojumu no Varakļāniem uz Liepāju un četrām uzlādes pieturām pa ceļam uz veikalu..

It kā jau ir smieklīgi palasīt spēcīgus viedokļus bez seguma, bet hvz vai šis topiks tam tika radīts..


O.K., būs arī komentārs no manas puses. Brīžiem nesaprotu, ko var ņemties un spriedelēt par lietām kuras paši neizmanto, tikai kaut kāds viedoklis par tēmu viena tante teica.

Autoštellēs, autosportā, auto tirdzniecība esmu n-tos gadus. Benzīns asinīs . Šī gada vasarā izdomāju, ka vajag sievai jaunu auto. Izskatīju visādus variantus un nopirkām no ES ierēdņiem ... e-Golfu ar 37kW bateriju un nepilniem 20tkm. par vairāk nekā 1/2 cenu no tā cik šamais maksājis 18`gadā. Mašīnai ir pagarinātā rūpnīcas garantija un vēl baterijai līdz 24 gadam garantija. Un tāpēc es pat nezinu un neinteresē man kāda šobrīd ir auto baterijas kapacitāte un kā to lādēt... tipa ne mazāk par 20% un ne vairāk par 80%...Kāda starpība? Garantija uz bateriju attiecas arī tad, ja kapacitāte ir zem 75% garantijas beigās.

Elektro auto iegādi apsvēru jau vairākus gadus, visu laiku likās moška jāpagaida kaut kādas jaunākas baterijas, tehnoloģijas ar lielākiem range u.t.t. Bet tad ... cik gaidīt? Vēl 5-10 gadus? Daži mani pazīstami cilvēki jau lietoja šādus e-auto vairākus gadus un bija visnotaļ apmierināti ar to lietošanu

1/2 gada laikā ar elektrību esam nobraukuši 18+tkm.! Ja tas elektro auto būtu tik slikts, tad nebrauktu ar to - pamēģinātu, nepatiktu un pārdotu. Tagad pat doma nav tirgot to. Reāli forši, ka nav katru nedēļu 40+EUR jāatstāj degvielai un vispār nav jādomā par auto apkopēm (jo tās ir ik pēc 30tkm). Tas auto brauc forši, griezes moments, komforts, ekstras u.t.t Kruta ir tas, ka attālināti to var uzsildīt un tel. aplikācijā visu redzēt kas ar auto notiek. Patēriņš vidējais vasarā ~17kW, (range:220-270km) ziemā ~20kW, (150-170km). Elektrības izmaksas pluss apt. 70,-EUR mēnesī pie elektro rēķina. Lādēju to parasti uz nakti, no 220V rozetes un nekādas papildus elektro lādēšanas stacijas man nav vajadzīgas. Ja vajag strauji uzlādēt bateriju, tad tuvākā ātrā stacija ir 1.5km attālumā. Ātrās lādēšanas stacijas izmantojam tikai tad un arī mazliet, ja nevar aizbraukt no vienas 220V rozetes un otru. Ja baigi grib ietaupīt, tad var piekopt arī takšu un studentu praksi, lādēties bez maksas pie Spice, Akropoles, Ikea un vēl nezin kur. Forši gan lādēties ir bez maksas kamēr iepērcies pārtikas veikalā vai skaties kino seansu. Ikdienā auto lietojam pa pieRīgu un centru, sastrēgumus var ļoti labi apbraukt pa autobusu joslām. Regulāri ar to braucam 240+km vienā virzienā uz laukiem. Un tas arī ir diezgan vienkārši, plānošanas un braukšanas vaina. Jārēķinās, ka auto ir ar 4-5x mazāku degvielas bāku nekā normālais auto. Mazliet ir jāpamaina braukšanas stils , garākos braucienos nevar tā kā ar parasto auto visu laiku kādu apdzīt. Šeit katra straujāka apdzīšana patērē +/-10-15km no range. Tas pieradina braukt ar distances kruīzu un iekļauties satiksmē. Beigās sanāk būtiski lētāk un chilliņā mierīgāk.

Braukšanas vaina ar to elektrību. Kāds var gaidīt jaunākas EV tehnoloģijas u.t.t., bet citi jau tagad brauc. Tāpat, kā ar telefonu, kāds staigā ar iphone7, cits ar 10 bet vēl kāds gaida 17 modeli.

Lai veicas
Nu par tiem 10-15km mazliet parspīlēts, bet nu ja ir ACC un Adaptīvais joslu asistents, tad pa lielam pohuj, var arī mierīgi braukt ar pārējiem
Offline
Tomzs
16. Dec 2021, 15:21 #3358

Kopš: 06. Jan 2009

No: Liepāja

Ziņojumi: 3535

Braucu ar: VS & 29


15 Dec 2021, 14:27:29 @edzulis rakstīja:
Kaut kur dzirdēju, ka Baltijas jūrā būvēs mega vēja parkus. Latvijai būšot ap 8 vai mazpadsmit % daļa, kas tāpat būs krietni vairāk kā mūsu hesi saražo, kas summā dotu 100% pašpietiekamību, bet kad, kā, pa kādu naudu neatceros.


Tikai mieru, Bauskas industriālais parks būs ātrāk gatavs kā šie slapjie slapņi.

[ Šo ziņu laboja Tomzs, 16 Dec 2021, 15:23:08 ]

Offline
markelis
16. Dec 2021, 15:25 #3359

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12933

Braucu ar: eFku


16 Dec 2021, 13:34:03 @Mixzzz rakstīja:

16 Dec 2021, 13:00:47 @markelis rakstīja:
XMAX

ideaali! ljot labs apraskts. nav bijusi nekaada pieredze ar EV, bet taa kaa ir nodoms mainiit dziivi no riiigas daudziivoklju maaju uz pieriigas privaatmaaju, tad paliek interesanti.

tik biki biedee tie teksti par plaanoshanu, utt.

reaali i pierasts, ka volvo d5 62 litru baaka, pie mana ikdienas rezhiima ir speejiiga dot ~1400km. divas nedeeljas par uzpildi/laadeeshanu nav jaadomaa. vienkaarshi pie taa i pierasts.

Nu jautājums cik tālu ikdienā pārvietojies. Ja daily brauc uz darbu un atpakaļ, tad nav jāiespringst, vienk jāatceros atbraucot piespraust stepseli. Ja brauc tālāk, tad jā - pirms tam jāiemet acs kartē, kur gribi lādēties.


nu pavisam ikdienishkja ikdiena ir ~ 150 km, bet reizi nedeeljaa sanaak 500+
Offline
Chainsaw
17. Dec 2021, 09:07 #3360

Kopš: 28. Oct 2006

Ziņojumi: 6500

Braucu ar: trimmeri

leitijā viens opel ampera pa 19k, laikam price/range līderis, tikai cik saprotu lādēt garāžā un tuvu mājai nedrīkst
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo