Online

Pašreiz BMWPower skatās 72 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
ritmanis
12. Nov 2021, 11:20 #2921

Kopš: 12. May 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 790

Braucu ar: w202, e39

kā jums liekās, elektro auto ir lielākais ļaunums pēdējo 20 gadu eksistencē vai nav? as in, vai degviela nodara vairāk ļaunumu par bateriju radīšanas sekām?
Offline
ritmanis
12. Nov 2021, 11:20 #2922

Kopš: 12. May 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 790

Braucu ar: w202, e39

kā jums liekās, elektro auto ir lielākais ļaunums pēdējo 20 gadu eksistencē vai nav? as in, vai degviela nodara vairāk ļaunumu par bateriju radīšanas sekām?
Offline
kaprons
12. Nov 2021, 11:41 #2923

Kopš: 20. Jan 2018

No: Salacgrīva

Ziņojumi: 5248

Braucu ar: Ātrumu, kas nogalina...

Bet tad jau sabiedriskais transports ir way to go
Offline
Mizx
12. Nov 2021, 12:00 #2924

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6212

Braucu ar:


12 Nov 2021, 11:19:26 @Nixx rakstīja:

Kkur lasīju, ka varētu iestāties situācija, ka pat nedaudz samazinoties degvielas patēriņam, esošā degvielas distribūcijas sys, kas ir organizēta uz lielu apjomu, var diezgan strauji sabrukt

Tā doma ir tāda, ka ja profits ir daži %, tad ir svarīgi, lai tad tā sys arī iet uz 100 %. Ja iet uz 80 %, tad dēļ lielajām fiksētajām izmaksās visa sys var kolapsēt gada laikā


Katrā ziņā es Viršu akcijas nepirktu. Enefit green gan
Tevis regulāri piesauktajā Skandināvijā pagaidām nekāda DUS būvniecība neapstājas un viss ir stabili — joprojām būvē kā būvējuši pēdējos 10+ gadus. Tātad par spīti EV, degvielu tāpat plāno piedāvāt nākamos 30 gadus līdz nākamai pārbūvei.

Bet Viršu akcijas es arī nepirktu. Kaut ko sasniegt pirms būtiskām tirgus pārmaiņām nenozīmē, ka viņi nevar pāris gados nonākt līdz bankrotam. Visi tak tāpat skrēja par sertifikātiem pirkt Ventspils Naftas akcijas, jo mēs tak tranzīta valsts un VN pelnīs dzīvu naudu! Nez, mazie akcionāri vispār kaut reizi dividendes redzēja?
Offline
Samsasi
12. Nov 2021, 12:44 #2925

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4583

Braucu ar:


12 Nov 2021, 11:41:49 @kaprons rakstīja:
Bet tad jau sabiedriskais transports ir way to go


Nu ja, tie visi muldetaji par izmešiem varej parkapt uz autobusu.

Ps.ev ir vislielakais kopejais co2 apjoms no visiem transporta līdzekliem, kurā vislielakais īpatvsars ir tā sarazošanā radītais co2

[ Šo ziņu laboja Samsasi, 12 Nov 2021, 12:47:31 ]

Offline
MarC
12. Nov 2021, 12:56 #2926

Kopš: 02. May 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 4396

Braucu ar: ar uguns dzēšamo aparātu


12 Nov 2021, 11:20:58 @ritmanis rakstīja:
kā jums liekās, elektro auto ir lielākais ļaunums pēdējo 20 gadu eksistencē vai nav? as in, vai degviela nodara vairāk ļaunumu par bateriju radīšanas sekām?


vai zināji, ka litija baterijas ir mūžīgas? vienu reiz saražo, tad ik pēc 10 gadiem, pārstrādā un tā līdz bezgalībai?

P.S vēlreiz atgādinu ,ka pieņemu pārstrādei BEZ MAKSAS visus auto litija akumulatorus , lai jums nebūtu jāpiesārņo apkārtējā vide.

[ Šo ziņu laboja MarC, 12 Nov 2021, 12:56:59 ]

Offline
XK220
12. Nov 2021, 12:56 #2927

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Visefektīvākais transports ir elektroskrejriteņi un elektrovelosipēdi.

EV saražot bez akumulatora ir efektīvāk nekā ice auto. ja EV ir mazs akumulators, tad pie mūsu elektroenerģiajs ražošanas hes/tec mazie akumulatori jau ir co2 neitrāli ap 20-30kKm. Lielie tuvāk 100k. Bet tie, kuri cepjās par akumulatoriem, izmetam visas nelādējamās baterijas un nelietojam ierīces ar akumulatoriem. Auto lietojam kurbuli
Offline
Samsasi
12. Nov 2021, 13:24 #2928

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4583

Braucu ar:

Bet ut per auto bez bačas, lai butu klimatneitrals
Offline
sys9291
12. Nov 2021, 13:55 #2929

Kopš: 13. Jun 2003

No: Ogre

Ziņojumi: 5204

Braucu ar: F20 R1200RT


12 Nov 2021, 12:56:35 @MarC rakstīja:

12 Nov 2021, 11:20:58 @ritmanis rakstīja:
kā jums liekās, elektro auto ir lielākais ļaunums pēdējo 20 gadu eksistencē vai nav? as in, vai degviela nodara vairāk ļaunumu par bateriju radīšanas sekām?


vai zināji, ka litija baterijas ir mūžīgas? vienu reiz saražo, tad ik pēc 10 gadiem, pārstrādā un tā līdz bezgalībai?

P.S vēlreiz atgādinu ,ka pieņemu pārstrādei BEZ MAKSAS visus auto litija akumulatorus , lai jums nebūtu jāpiesārņo apkārtējā vide.

gribētu apvaicāties cik % litija, pārstrādes procesā, var atgūt no izlietotajām baterijām?
Offline
ritmanis
12. Nov 2021, 15:55 #2930

Kopš: 12. May 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 790

Braucu ar: w202, e39


12 Nov 2021, 12:56:35 @MarC rakstīja:

12 Nov 2021, 11:20:58 @ritmanis rakstīja:
kā jums liekās, elektro auto ir lielākais ļaunums pēdējo 20 gadu eksistencē vai nav? as in, vai degviela nodara vairāk ļaunumu par bateriju radīšanas sekām?


vai zināji, ka litija baterijas ir mūžīgas? vienu reiz saražo, tad ik pēc 10 gadiem, pārstrādā un tā līdz bezgalībai?

P.S vēlreiz atgādinu ,ka pieņemu pārstrādei BEZ MAKSAS visus auto litija akumulatorus , lai jums nebūtu jāpiesārņo apkārtējā vide.

boss
Offline
zebra
12. Nov 2021, 18:17 #2931

Kopš: 13. Aug 2009

Ziņojumi: 1995

Braucu ar: tavu mammu


12 Nov 2021, 15:55:57 @ritmanis rakstīja:

12 Nov 2021, 12:56:35 @MarC rakstīja:

12 Nov 2021, 11:20:58 @ritmanis rakstīja:
kā jums liekās, elektro auto ir lielākais ļaunums pēdējo 20 gadu eksistencē vai nav? as in, vai degviela nodara vairāk ļaunumu par bateriju radīšanas sekām?


vai zināji, ka litija baterijas ir mūžīgas? vienu reiz saražo, tad ik pēc 10 gadiem, pārstrādā un tā līdz bezgalībai?

P.S vēlreiz atgādinu ,ka pieņemu pārstrādei BEZ MAKSAS visus auto litija akumulatorus , lai jums nebūtu jāpiesārņo apkārtējā vide.

boss

bomārs, ne boss.
pat vecos AKB uzpērk, šis cer uz haļavu.
Offline
ritmanis
12. Nov 2021, 18:49 #2932

Kopš: 12. May 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 790

Braucu ar: w202, e39


12 Nov 2021, 18:17:08 @zebra rakstīja:

12 Nov 2021, 15:55:57 @ritmanis rakstīja:

12 Nov 2021, 12:56:35 @MarC rakstīja:

12 Nov 2021, 11:20:58 @ritmanis rakstīja:
kā jums liekās, elektro auto ir lielākais ļaunums pēdējo 20 gadu eksistencē vai nav? as in, vai degviela nodara vairāk ļaunumu par bateriju radīšanas sekām?


vai zināji, ka litija baterijas ir mūžīgas? vienu reiz saražo, tad ik pēc 10 gadiem, pārstrādā un tā līdz bezgalībai?

P.S vēlreiz atgādinu ,ka pieņemu pārstrādei BEZ MAKSAS visus auto litija akumulatorus , lai jums nebūtu jāpiesārņo apkārtējā vide.

boss

bomārs, ne boss.
pat vecos AKB uzpērk, šis cer uz haļavu.
°
Tev ir labāks biznesa modelis prātā, bomār?
Offline
Mizx
12. Nov 2021, 20:07 #2933

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6212

Braucu ar:


12 Nov 2021, 12:56:58 @XK220 rakstīja:
Visefektīvākais transports ir elektroskrejriteņi un elektrovelosipēdi.

EV saražot bez akumulatora ir efektīvāk nekā ice auto. ja EV ir mazs akumulators, tad pie mūsu elektroenerģiajs ražošanas hes/tec mazie akumulatori jau ir co2 neitrāli ap 20-30kKm. Lielie tuvāk 100k. Bet tie, kuri cepjās par akumulatoriem, izmetam visas nelādējamās baterijas un nelietojam ierīces ar akumulatoriem. Auto lietojam kurbuli
Vienmēr bijis interesanti kā tas ir — dzīvot bez smadzenēm. Elektroskrejriteņi ir mūsdienu visnejēdzīgākais un neekoloģiskākais transporta līdzeklis, jo ir analogs nīstajiem ICE auto.
"Today, the main study analysing these different phases for electric scooters is one published by North Carolina State University. According to the scientists who conducted it, electric scooters are not really an eco-friendly means of transportation today. In fact, regarding the carbon footprint, scooters emit about 202 g of CO2 per km and per passenger over their entire life cycle. It’s about as much as a conventional car and 3,5 times more than an electric car." Pētījums.
Kam nevajag zinātniski, var palasīt parastiem cilvēkiem domātā rakstā. Par šo tik daudz jau visur runāts, ka tiešām tikai mucā augot var iedomāties, ka elektriskais skrejritenis ir kaut kas labs un glābs pasauli, atšķirībā no ielās redzamajiem dīzeļiem. Tiesa, cilvēki tic arī AtmiņaSūdenim un ar 5G čipiem nočipotiem kaimiņiem.
Offline
bum_bumz
12. Nov 2021, 20:15 #2934

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6757

Braucu ar: E34


12 Nov 2021, 20:07:06 @Mizx rakstīja:
Elektroskrejriteņi ir mūsdienu visnejēdzīgākais un neekoloģiskākais transporta līdzeklis, jo ir analogs nīstajiem ICE auto.

Bet nekūp un neizdod ne skaņas. Ko tad grētām vairāk vajag.

Man jau liekas, ka ir ok. Sildīt 3litru dīzeli un nobraukt kilometru vai uzlekt uz skrejriteņa Es palieku pie pārliecības, ka jebkā dirsu plēsdami, mēs neko nevaram ietekmēt. Pilsētas centrā būs tīrāks gaiss un to diez vai kāds apšaubīs.
Offline
Mizx
12. Nov 2021, 20:27 #2935

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6212

Braucu ar:


12 Nov 2021, 20:15:43 @bum_bumz rakstīja:

12 Nov 2021, 20:07:06 @Mizx rakstīja:
Elektroskrejriteņi ir mūsdienu visnejēdzīgākais un neekoloģiskākais transporta līdzeklis, jo ir analogs nīstajiem ICE auto.

Bet nekūp un neizdod ne skaņas. Ko tad grētām vairāk vajag.

Man jau liekas, ka ir ok. Sildīt 3litru dīzeli un nobraukt kilometru vai uzlekt uz skrejriteņa Es palieku pie pārliecības, ka jebkā dirsu plēsdami, mēs neko nevaram ietekmēt. Pilsētas centrā būs tīrāks gaiss un to diez vai kāds apšaubīs.
Pamata doma jau ir tā, ka visi nav 90-gadīgi večuki, lai nevarētu kilometru noiet ar kājām vai aizbraukt ar parastu riteni. Elektriskais skrejritenis palielina komfortu, bet daba par to noteikti nepriecāsies. Ja visi pa pilsētām ar tiem sāks braukāties, nekādi klimata mērķi sasniegti netiks un labāk tad būtu braukuši ar veciem dīzeļiem.
Offline
kaprons
12. Nov 2021, 20:31 #2936

Kopš: 20. Jan 2018

No: Salacgrīva

Ziņojumi: 5248

Braucu ar: Ātrumu, kas nogalina...


12 Nov 2021, 20:15:43 @bum_bumz rakstīja:
Pilsētas centrā būs tīrāks gaiss un to diez vai kāds apšaubīs.


Tieši tā un pie pilsētu centriem tuvākos gadus 30+ būtu labi arī palikt savukārt, kam nevajag pilsētu centrus, tiem nejāt smadzeni un bez jēgas nediskriminēt
Offline
viagris
12. Nov 2021, 20:46 #2937

Kopš: 06. Jul 2004

Ziņojumi: 4702

Braucu ar:


12 Nov 2021, 20:07:06 @Mizx rakstīja:
Pētījums.

Visi šie pētījumi par slektroskūteriem ir par boltveidīgajiem ar kuriem dienā nobrauc kāds 5km, bet pēc tam kāds 10 km brauc tam pakaļ, lai aizvestu 10km attālajā noliktavā uzlādēt, kā arī, ka skūtera dzīves cikls ir 2 gadi. Attiecīgi man esošais jau ir 2,5 gadus un lādēts tiek ar enefit zaļo enerģiju, nevis vedu ar savu dīzeli uz Ādažu jonity lādēt.
Turklāt ar to braucot, mazāk jātērē kalorijas, attiecīgi mazāk jārij, mazāk patērēju paiku, vēl mazāks "nospiedums" dabā
Bet par EV, protams, 8 gadi tas ir īss laiks, jo jāpārpludina ir vecā Eiropa ar lietotiem EV un tikai tad tie no rumāņu perekupiem nonāks Latvijas perekupu rokās un tad jau pie jelgavniekiem un tad jau arī powerā. Šobrīd skatoties uz otrreizēju tirgu, nešķiet, ka reāli tas vispār, jo kaut kādi golfi un līfi ar 120km nobraukumu pie mūsu apstākļiem nekam neder. Manuprāt, pieņemams lietots EV sākas no 200km nobraukumu ziemā, kas principā ir kāds ID3 7 gadīgs vai i3 ar lielo baču vai šobrīd esošais līfs vai hujdaijs aijonic vai kā tur (tas ir širpotreba modeļi). Šaubos, ka tie maksās pēc 7-8 gadiem 5-7k euro, kas, manuprāt, ir vidējā cena par ko vidējais latvietis pērk auto. Šobrīd par tādu cenu var paņemt 7-10 gadīgu citroenu vai mitsupiši vai leaf ar labi ja 100km nobraukumu ziemā. Labi ja..

[ Šo ziņu laboja viagris, 12 Nov 2021, 20:47:33 ]

Offline
XK220
12. Nov 2021, 23:10 #2938

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


12 Nov 2021, 20:07:06 @Mizx rakstīja:

12 Nov 2021, 12:56:58 @XK220 rakstīja:
Visefektīvākais transports ir elektroskrejriteņi un elektrovelosipēdi.

EV saražot bez akumulatora ir efektīvāk nekā ice auto. ja EV ir mazs akumulators, tad pie mūsu elektroenerģiajs ražošanas hes/tec mazie akumulatori jau ir co2 neitrāli ap 20-30kKm. Lielie tuvāk 100k. Bet tie, kuri cepjās par akumulatoriem, izmetam visas nelādējamās baterijas un nelietojam ierīces ar akumulatoriem. Auto lietojam kurbuli
Vienmēr bijis interesanti kā tas ir — dzīvot bez smadzenēm. Elektroskrejriteņi ir mūsdienu visnejēdzīgākais un neekoloģiskākais transporta līdzeklis, jo ir analogs nīstajiem ICE auto.
"Today, the main study analysing these different phases for electric scooters is one published by North Carolina State University. According to the scientists who conducted it, electric scooters are not really an eco-friendly means of transportation today. In fact, regarding the carbon footprint, scooters emit about 202 g of CO2 per km and per passenger over their entire life cycle. It’s about as much as a conventional car and 3,5 times more than an electric car." Pētījums.
Kam nevajag zinātniski, var palasīt parastiem cilvēkiem domātā rakstā. Par šo tik daudz jau visur runāts, ka tiešām tikai mucā augot var iedomāties, ka elektriskais skrejritenis ir kaut kas labs un glābs pasauli, atšķirībā no ielās redzamajiem dīzeļiem. Tiesa, cilvēki tic arī AtmiņaSūdenim un ar 5G čipiem nočipotiem kaimiņiem.

https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_efficiency_in_transport

Atkārtošu vēlreiz - visefektīvākais ir elektrovelo un elektroskrejritenis.
Tālāk elektromopēds/motocikls.

Iet ar kājām ir ļoti neefektīvi. Apavi arī dilst, un tos arī ir jāpārstrādā.

[ Šo ziņu laboja XK220, 12 Nov 2021, 23:13:52 ]

Offline
badmoon
12. Nov 2021, 23:12 #2939

Kopš: 27. Jun 2005

Ziņojumi: 8443

Braucu ar: Braucu ar


12 Nov 2021, 11:27:22 @Nixx rakstīja:

12 Nov 2021, 10:30:00 @Vantage rakstīja:
Tur nav nekā cita, kā šausmīgs iznākums - doomsday tajā 2030.gadā. Tiešam ir kāds, ne-autonīdējs, kas par šo visu priecājas?


Es sevi par tādu baigi auto entuziastu neturu. Transports patīk, jā, bet nu ne lvl

Un man iekšdedzes žēl nav nemaz


OK, moci atstāšu. Lai dēli nodod tolmetā, ja nu viņiem necepī


Pļec kā man skauž, ka nav :daudz_naudas:, lai slaidi uzdir..st.u visiem no augšas Tā turēt
Offline
Ksneps
12. Nov 2021, 23:13 #2940

Kopš: 02. Sep 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 1398

Braucu ar:

Nu un ja vēl to skūteri iemet Daugavā, tad vispār eco friendly.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo