Autors | Ziņojums |
viagris | 05. Nov 2021, 17:50 |
#2861
|
|
Kopš: 06. Jul 2004
Ziņojumi: 4702
Braucu ar:
| Kas šobrīd ar saules paneļiem darās? Skatos Elektrum jau cena pa šo gadu gandrīz reiz 2 uzkāpusi - pie kā šobrīd izdevīgi kādu 3-6kw sistēmu uzlikt? Kāds ir licis pēdējā laikā?
Varbūt kāds pats ir licis un var padalīties ar pieredzi?
Skaidrs, ka elektrības cenas nekritīs nekur vairs diži tuvākajos gados, ņemot vērā pāreju uz EV jevropā un varbūt pēdējais laiks uzmest tos paneļus uz jumta
Elektrum kalkulatorā 6kw sistēmas cena - 9187eur
Enefit kalkulatorā - 5,92kw - 6737eur
2,4k starpība - kur tas sāls aprakts? |
Offline | |
|
Damn | 05. Nov 2021, 19:20 |
#2862
|
|
Kopš: 24. Aug 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 10803
Braucu ar:
| Paneļi, inventors, peļņas %, gan jau nav vienādi.
Radi uzlika 7.4KW pie Enefit. Pagaidām apmierināti. Ražība gan stipri atkarīga no mākoņu daudzumu [ Šo ziņu laboja Damn, 05 Nov 2021, 19:21:35 ] |
Offline | |
|
Belluuns | 05. Nov 2021, 19:25 |
#2863
|
|
Kopš: 16. Jun 2007
Ziņojumi: 9631
Braucu ar: quattro
|
05 Nov 2021, 09:32:40 @Damn rakstīja:
Elektromīļi jau var sākt priecāties par to cik daudz uzlādes punktus vēl ir iespējams sabūvēt
https://karte.sadalestikls.lv/lv/briva-jauda
Neretā drīz būs gatavs. Zālīti jau iesēja, laikam tikai pati uzlāde vēl nav uzstelleta |
Offline | |
|
ak | 05. Nov 2021, 21:07 |
#2864
|
|
Kopš: 24. Jul 2003
Ziņojumi: 275
Braucu ar: LR
|
05 Nov 2021, 17:50:54 @viagris rakstīja:
Kas šobrīd ar saules paneļiem darās? Skatos Elektrum jau cena pa šo gadu gandrīz reiz 2 uzkāpusi - pie kā šobrīd izdevīgi kādu 3-6kw sistēmu uzlikt? Kāds ir licis pēdējā laikā?
Varbūt kāds pats ir licis un var padalīties ar pieredzi?
Skaidrs, ka elektrības cenas nekritīs nekur vairs diži tuvākajos gados, ņemot vērā pāreju uz EV jevropā un varbūt pēdējais laiks uzmest tos paneļus uz jumta
Elektrum kalkulatorā 6kw sistēmas cena - 9187eur
Enefit kalkulatorā - 5,92kw - 6737eur
2,4k starpība - kur tas sāls aprakts?
Varbūt Enefit vēl nav pacēluši cenu? Paskatījos Elektrum cenu tagad, salīdzinot ar vasaru - starpība ir 1.5k 10kW sistēmai. Cenu gan jau ietekmē paneļu un invertora cenas. Uzstadītāji visticamāk abiem līdzīgās cenās.
Vislētāk būs sarunāt ar uzstadītājiem. Tīri salīdzināšanai. Elektrum 10kW sistēma ar 28 paneļiem, pārsprieguma un zibens aizsardzību bija ~14.5k ar PVN. 9 paneļu pieslēgšana tai pasai sistēmai pa taisno no uzstādītāja ~2k. |
Offline | |
|
grants | 06. Nov 2021, 09:22 |
#2865
|
|
Kopš: 08. Feb 2005
Ziņojumi: 115
Braucu ar:
| Tīri intereses pēc, kā rīkojas LV Tesla īpašnieki, ja piem. viņus skar šāds atsaukums:
https://iauto.lv/zinas/pasaule/39361-var-negaid...us-elektromobilu
ir kāds vietējais "dīleris" kurš šo novērš?
tām mašīnām vispār ir kaut kāda "oficiālā" servisa apkopes vēsture? |
Offline | |
|
Samsasi | 06. Nov 2021, 11:39 |
#2866
|
|
Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4583
Braucu ar:
| Pirms izbraukt no mājas, jaatjauno softs autiņam. Nu vienigi zaibis ka OTA |
Offline | |
|
Damn | 06. Nov 2021, 14:26 |
#2867
|
|
Kopš: 24. Aug 2003
No: Rīga
Ziņojumi: 10803
Braucu ar:
| Nixx Sci-fi filmas scenārijs.
Kādam hakerim sagribēsies no Teslas saņemt miljardu, uzlauzīs sistēmu. Uzliks savu update. Palaidīs visas autonomās sistēmas max ātrumā, kamēr nesaņem izpirkuma naudu Speed 3 [ Šo ziņu laboja Damn, 06 Nov 2021, 14:27:18 ] |
Offline | |
|
CP17 | 07. Nov 2021, 00:13 |
#2868
|
|
Kopš: 17. Dec 2002
No: Zilupe
Ziņojumi: 17
Braucu ar: Sargenģeli
|
05 Nov 2021, 19:20:37 @Damn rakstīja:
Paneļi, inventors, peļņas %, gan jau nav vienādi.
Radi uzlika 7.4KW pie Enefit. Pagaidām apmierināti. Ražība gan stipri atkarīga no mākoņu daudzumu
----------------- Прогуляю вашу собачку, машину, квартиру, дом и дачу! |
Offline | |
|
|
nikoo | 08. Nov 2021, 20:08 |
#2869
|
|
Kopš: 07. Mar 2007
No: Rīga
Ziņojumi: 252
Braucu ar: divi ar pusi
| Par CSDD stacijām - šogad rudenī jau trīs stacijās novērota problēma, ka, iestājoties aukstākam laikam, samazinājies uzlādes ātrums, t.i. tā pati stacija, kas pirms tam devusi tuvu 50 kwh, tagad dod tikai 33 kwh. Baterija visos gadījumos jau tika "iebraukta", pēdējā gadījumā šodien - savi 50 km. Ārā ~ 3 grādi.
Tagad rodas zinātniska interese uz ko varēs daļēji atbildēt ar OBD lasītāju, jo citādi to neuzzināt - saprast kāda ir auto baterijas temperatūra tajā brīdī un vai mierīgos šosejas apstākļos tā vispār uzsilst pietiekami, lai ņemtu pretī ar max ātrumu. Iespējams, ka nē.
Un otrs - kā aukstums iespaido CSDD lādētāju, t.i. cik ļoti tā max ātrums cieš no ārējās temperatūras. Ja baterijas temperatūra ir OK, tad atliek lādētājs. |
Offline | |
|
s13 | 08. Nov 2021, 20:58 |
#2870
|
|
Kopš: 28. Feb 2006
Ziņojumi: 313
Braucu ar: nissan 200sx
| Vai ir kāda atsauksme par Ādažu ioniti? |
Offline | |
|
Marex_FF6 | 09. Nov 2021, 10:41 |
#2871
|
|
Kopš: 25. Mar 2003
Ziņojumi: 5334
Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6
|
08 Nov 2021, 21:05:04 @Nixx rakstīja:
08 Nov 2021, 20:58:24 @s13 rakstīja:
Vai ir kāda atsauksme par Ādažu ioniti?
Interesēs pēc biju aizbraucis. Vairāk par 130 kW man nezin kpc nelādēja. Droši vien auksti
Ceeena, protams, kocmoc
Tajā tabuliņā ko auKstāK ieliku vari redzēt - 14 € / 100 km
First of all, the charging curve of the 2021 Tesla Model 3 SR+ is very smooth (natural for phese articular battery cells), without artificial power caps for certain SOC levels.
Charging from 65 % SOC is below 50 kW, which is not particularly high.
Peak charging power (when starting at around 10% SOC) is 159 kW.
|
Offline | |
|
Pufaix | 09. Nov 2021, 12:13 |
#2872
|
|
Kopš: 07. Apr 2006
No: Jūrmala
Ziņojumi: 1724
Braucu ar: NC700XD, gludekli
| Man Leafam ar 24kWh baču (Leaf spy rāda, ka palikušas 18,8 kWh) un fixēto elektrības tarifu mājās sanāk šādi:
Īsti gan nesaprotu kā izdevās 2,7k nobraukt Oktobrī
|
Offline | |
|
jkkk | 09. Nov 2021, 12:32 |
#2873
|
|
Kopš: 30. Dec 2012
Ziņojumi: 420
Braucu ar:
| |
Offline | |
|
Samsasi | 09. Nov 2021, 17:59 |
#2874
|
|
Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4583
Braucu ar:
| Links |
Offline | |
|
viagris | 09. Nov 2021, 18:14 |
#2875
|
|
Kopš: 06. Jul 2004
Ziņojumi: 4702
Braucu ar:
|
09 Nov 2021, 17:59:37 @Samsasi rakstīja:
Links
Var jau vainot Teslu, ja autovadītāji lohi un nemāk braukt atpakaļgaitā, bet tas ir tāpat kā vainot kreisos pagriezienus avārijās
Ja par solārajiem paturpina, kas vēl nepieciešams, ja paķer šitādu komplektu?? Izņemot to, ka saskaņošana uzstādot un pati uzstādīšana.. |
Offline | |
|
Samsasi | 09. Nov 2021, 18:15 |
#2876
|
|
Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4583
Braucu ar:
| Nu tesla jau tur ņipričom, tur kārtējais dalbajobs pie stūres. |
Offline | |
|
|
Marex_FF6 | 10. Nov 2021, 09:31 |
#2877
|
|
Kopš: 25. Mar 2003
Ziņojumi: 5334
Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6
|
09 Nov 2021, 17:14:28 @Nixx rakstīja:
Man ir LR/DM 77 kWh
Tam ir grafiks tāds, kā te kolēģis ielika - līdz 250 kW. Bet aijonitijā īsti nesanāk tā.
Hvz kas Tev nesanāk, man viss bija kā pēc grāmatas, bet nu ja nav emergency, tad uz turieni braukt ir vnk noraut naudu podā... |
Offline | |
|
Pufaix | 10. Nov 2021, 12:05 |
#2878
|
|
Kopš: 07. Apr 2006
No: Jūrmala
Ziņojumi: 1724
Braucu ar: NC700XD, gludekli
|
Man Okt bija 4,1 k km
Brauc bezjēgā, jo tas taču neko nemaksā
Nu salīdzināji Long Range Tesla vs Little Range Nissan |
Offline | |
|
Marex_FF6 | 10. Nov 2021, 21:15 |
#2879
|
|
Kopš: 25. Mar 2003
Ziņojumi: 5334
Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6
|
10 Nov 2021, 21:08:28 @Nixx rakstīja:
10 Nov 2021, 09:31:23 @Marex_FF6 rakstīja:
09 Nov 2021, 17:14:28 @Nixx rakstīja:
Man ir LR/DM 77 kWh
Tam ir grafiks tāds, kā te kolēģis ielika - līdz 250 kW. Bet aijonitijā īsti nesanāk tā.
Hvz kas Tev nesanāk, man viss bija kā pēc grāmatas, bet nu ja nav emergency, tad uz turieni braukt ir vnk noraut naudu podā...
Nesanāk tas, ka Aijonitijā lādes poers uzkāpa līdz 130 kW. Lai gan teorētiski vajadzēja būt 250.
Piebrauci ar pilnīgi tukšu bateriju? |
Offline | |
|
smudo | 10. Nov 2021, 22:50 |
#2880
|
|
Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3640
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
|
10 Nov 2021, 21:08:28 @Nixx rakstīja:
10 Nov 2021, 09:31:23 @Marex_FF6 rakstīja:
09 Nov 2021, 17:14:28 @Nixx rakstīja:
Man ir LR/DM 77 kWh
Tam ir grafiks tāds, kā te kolēģis ielika - līdz 250 kW. Bet aijonitijā īsti nesanāk tā.
Hvz kas Tev nesanāk, man viss bija kā pēc grāmatas, bet nu ja nav emergency, tad uz turieni braukt ir vnk noraut naudu podā...
Nesanāk tas, ka Aijonitijā lādes poers uzkāpa līdz 130 kW. Lai gan teorētiski vajadzēja būt 250.
Bet tā, protams, pilnīgi piekrītu Tev - viņu cenu politika ir bezsakars Vai arī ja jēga ir - turēt pesantus pa gabalu - tas viņiem izdodas
Kut kur skatijos vidaku, kur Holandes dūdi Tukānu pieliek pie SuCa. Fun fact, ka Teslas tarifs ir ~ 50 % zem varenā Latvenergo - 0,20 €/ kwh. Bet tā pat ap 130 - 140 kW lāde tikai bija
Jauno auto pircēji, kam ir Ionity karte, Vācijā lādē pa 30 centiem (kas ir pat nedaudz lētāk, nekā no rozetes mājas) pirmos 1 vai 2 gadus. Pēc tam vajag abonēt, lai saglabātu tādu cenu, tādēļ izdevīgi tiem, kas daudz pa bāņiem braukā. Garāmbraucēji, kas vēlas pamēģināt, pagaidām nav viņu mērķauditorija. |
Offline | |
|