Online

Pašreiz BMWPower skatās 196 viesi un 17 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
XK220
27. Oct 2021, 15:51 #2801

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Cik bieži esi bijis gobi tuksnesī ar savu PT Cruiseri?
Offline
Samsasi
27. Oct 2021, 15:55 #2802

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4583

Braucu ar:

Nu pararrtropers iemeta ideju

Bet ar kādu noluku orasi?

[ Šo ziņu laboja Samsasi, 27 Oct 2021, 15:56:20 ]

Offline
XK220
27. Oct 2021, 15:57 #2803

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Nu ar EV arī kosmosā nevar aizlidot. Everestā nevar uzbraukt. Daudz kur nevar. Vienkārši ar PT Cruiseri neesmu braucis. Moš ar to arī nahuj no šī topika var aizbraukt, jo ar EV nevar?
Offline
Samsasi
27. Oct 2021, 16:00 #2804

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4583

Braucu ar:

Tev ir elektrizēts pt kruizeris? Kaitkāds esi uzvilceis, lowcbatteri tavam tosterim?
Offline
Mizx
27. Oct 2021, 18:38 #2805

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6212

Braucu ar:


27 Oct 2021, 14:20:57 @XK220 rakstīja:

27 Oct 2021, 09:09:36 @Gachaans rakstīja:
mhm, un elektrība jau rodas pati, ej ar spaini sasmel cik vajag, un ielej savā baterijā gribētu redzēt sejas izteiksmi ,kad tavam EV plānotā brauciena galā, kaut kādu iemeslu dēļ, nebūtu iespējams uzlādēties. Kā tu tad reaģētu ja kāds cits umņiks tev ieteiktu pamīt pedāļus

Pastāstīšu galveu reibinošu faktu - ja dusā nav elektrības, tad dus nestrādā
Ir vēl galvu reibinošs fakts, ka DUS bez elektrības īsti nav iespējams. Jeb tev ir gadījies tādu brīnumu sastapt? Pirms 30 gadiem tāds bija, ja?
Online
Samsasi
27. Oct 2021, 18:45 #2806

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4583

Braucu ar:

Redzi elektrokaspar, nestrādājošs dus man vēl nav trāpijies, savukart tev nestrādājošs čardžeris ir.....
Offline
Fandulis
27. Oct 2021, 18:53 #2807

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13382

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Nixx te jau rakstīja, nopērc NRGkick un lādējies kur gribi.
Atkal sākās LLP
Offline
JZ30
27. Oct 2021, 18:54 #2808

Kopš: 23. Jan 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 39

Braucu ar: 525d


27 Oct 2021, 14:42:12 @XK220 rakstīja:
EV ir dažādas uzlādes stacijas. Par kādu Tu runā?
Man ap 60k ir salādēti no 220v rozetes
Jebkur var uzstādīt arī 11kw wallbox.
Pat uzstrādīt ātro uzlādes staciju ir vienkāršāk nekā uzbūvēt jaunu DUS. Nezinu kādas jaudas elektroenerģijas pieslēgumi ir lielajiem DUSiem, bet es tikai minu ka 3f50A kā minimums.


Populārākajam DUS tīklam LV atkarībā no stacijas izmēriem un piedāvatajiem pakalpojumiem EL pieslēgums DUS ir robežās no 160-250A.
Offline
Mixzzz
28. Oct 2021, 11:16 #2809

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2789

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


27 Oct 2021, 14:56:01 @XK220 rakstīja:
3x16a priekš 11kW, ja auto lādējas ar max ātrumu. Pietam nemax tik daudzi auto nelādējas ar visiem 11, Kona39 lādējas ar 7.2.
Šobrīd, un es runāju par šobrīd - pie lielajiem DUS šosejas malās pietiktu ar 2gab 11kW BEZMAKSAS wallbox.
Tas ir domāts tam, lai cilvēks maksimāli ilgi pavadītu laiku dusā, lasi - ēdot. Tāpēc pie DUS nav gudri izvietot ātrās uzlādes. Ātrās uzlādes vajag nekurienes vidū, kur nav nekādi apskates objekti, salādējies 20min un brauc tālāk.
Tas pats pilsētās. Jā, dažas ātrās vajag, bet vajag daudz pusātrās. Ja es aizbraucu uz Venspili pastaigāties, man auto pie lādētāja dirnēs 2-3h. Man nevajag ātro, man pietiek ar lētāku/bezmaksas pusātro. Ātro vajag šosejas malā.
Lādējot pa nakti pilnīgi pietiek ar lēno uzlādi.
Principā, šobrīd ātrās pietiek, nepietiek pusātrās un vēl vairāk nepietiek lēnās mikrorajonos, etc.
Kādu huiņu tu tikko šeit sarakstīji? Varbūt DUSam, bet tikai varbūt tas būtu izdevīgi. Šaubos vai daudzi piestātu speciāli braukt ēst pusdienas DUSā un lādēties. Man vajag ātro, kamēr aizej uz WC un uzpīpē, tikmēr jau ir pielādējies lai brauktu tālāk.
Offline
GirtzB
28. Oct 2021, 11:54 #2810

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 22096

Braucu ar: 2x(R6+LSD)


27 Oct 2021, 15:50:35 @Samsasi rakstīja:

27 Oct 2021, 10:39:44 @ParaTr00per rakstīja:

27 Oct 2021, 09:09:36 @Gachaans rakstīja:

mhm, un elektrība jau rodas pati, ej ar spaini sasmel cik vajag, un ielej savā baterijā gribētu redzēt sejas izteiksmi ,kad tavam EV plānotā brauciena galā, kaut kādu iemeslu dēļ, nebūtu iespējams uzlādēties. Kā tu tad reaģētu ja kāds cits umņiks tev ieteiktu pamīt pedāļus




un ja tu iebrauksi ar savu dīzeli Gobi tuksnesī, ko tad darīsi, kad nebūs DUS, kur ielieties?


Labs, bet ko darisi gobi tuksnesī ar tuksu baču? Dīzelim tad vismaz kannās var panemt lidzi, ev nemsi lidzi piekabi ar powerbankām?

Par saules baterijām un pārvietoajammajiem vēja ģeneratoriem laika neko nēesi dzirdējis. Tas ir tieši tas ko troops raksta - off grid risinājumi ir daudz un pietiekami elementāri. Uzlādēs ātrums protams atpūšas, bet nav javadā līdzi degvielas cisterna... Savukārt meža vidū var izmantot risinājumus kur elektrību ražo dedzinot "malku"

-----------------
Braukt ir priex.
Tikai R6, S54B32 + 2JZ-GE
Offline
Mizx
28. Oct 2021, 13:27 #2811

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6212

Braucu ar:


28 Oct 2021, 11:54:01 @GirtzB rakstīja:

27 Oct 2021, 15:50:35 @Samsasi rakstīja:

27 Oct 2021, 10:39:44 @ParaTr00per rakstīja:

27 Oct 2021, 09:09:36 @Gachaans rakstīja:

mhm, un elektrība jau rodas pati, ej ar spaini sasmel cik vajag, un ielej savā baterijā gribētu redzēt sejas izteiksmi ,kad tavam EV plānotā brauciena galā, kaut kādu iemeslu dēļ, nebūtu iespējams uzlādēties. Kā tu tad reaģētu ja kāds cits umņiks tev ieteiktu pamīt pedāļus




un ja tu iebrauksi ar savu dīzeli Gobi tuksnesī, ko tad darīsi, kad nebūs DUS, kur ielieties?


Labs, bet ko darisi gobi tuksnesī ar tuksu baču? Dīzelim tad vismaz kannās var panemt lidzi, ev nemsi lidzi piekabi ar powerbankām?

Par saules baterijām un pārvietoajammajiem vēja ģeneratoriem laika neko nēesi dzirdējis. Tas ir tieši tas ko troops raksta - off grid risinājumi ir daudz un pietiekami elementāri. Uzlādēs ātrums protams atpūšas, bet nav javadā līdzi degvielas cisterna... Savukārt meža vidū var izmantot risinājumus kur elektrību ražo dedzinot "malku"
Tad jau varbūt uzreiz atgriezties pie pārbaudītām vērtībām?
Online
XK220
28. Oct 2021, 16:11 #2812

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


28 Oct 2021, 11:16:30 @Mixzzz rakstīja:

27 Oct 2021, 14:56:01 @XK220 rakstīja:
3x16a priekš 11kW, ja auto lādējas ar max ātrumu. Pietam nemax tik daudzi auto nelādējas ar visiem 11, Kona39 lādējas ar 7.2.
Šobrīd, un es runāju par šobrīd - pie lielajiem DUS šosejas malās pietiktu ar 2gab 11kW BEZMAKSAS wallbox.
Tas ir domāts tam, lai cilvēks maksimāli ilgi pavadītu laiku dusā, lasi - ēdot. Tāpēc pie DUS nav gudri izvietot ātrās uzlādes. Ātrās uzlādes vajag nekurienes vidū, kur nav nekādi apskates objekti, salādējies 20min un brauc tālāk.
Tas pats pilsētās. Jā, dažas ātrās vajag, bet vajag daudz pusātrās. Ja es aizbraucu uz Venspili pastaigāties, man auto pie lādētāja dirnēs 2-3h. Man nevajag ātro, man pietiek ar lētāku/bezmaksas pusātro. Ātro vajag šosejas malā.
Lādējot pa nakti pilnīgi pietiek ar lēno uzlādi.
Principā, šobrīd ātrās pietiek, nepietiek pusātrās un vēl vairāk nepietiek lēnās mikrorajonos, etc.
Kādu huiņu tu tikko šeit sarakstīji? Varbūt DUSam, bet tikai varbūt tas būtu izdevīgi. Šaubos vai daudzi piestātu speciāli braukt ēst pusdienas DUSā un lādēties. Man vajag ātro, kamēr aizej uz WC un uzpīpē, tikmēr jau ir pielādējies lai brauktu tālāk.

Tev nauda normālam ev ir? Nav. Tad ko tu spried?
Jā, es un daudzi citi stātos pie pusātrajām, kas būtu par velti pie ceļmalas krogiem vai dusiem. Šobrīd daži tādi ir, bet par maz.
Offline
Damn
28. Oct 2021, 16:15 #2813

Kopš: 24. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 10803

Braucu ar:


28 Oct 2021, 15:47:43 @Nixx rakstīja:

Varu tikai atkārtoties - vidējam piepilsētas privātmājas iedzīvotājam jau šodienas kapacitātēs EV var atbildēt uz GANDRĪZ visiem jautājumiem. Tās dažas neērtības var mierīgi apiet ar mazliet skrupulozāku plānošanu. Un to kompensē finansiālais ieguvums


Kāds finansiālais ieguvums, ja jāmēģina pārdot salīdzinoši jauns auto, ar nelielu nobraukumu, labā tehniskā stāvoklī, ar labu komfortu. Tā vietā jāpērk dārgs EV, zemākas klases. Ja grib daudz maz atbilstošu klasi, tad ieguvuma vispār nav.
Offline
Samsasi
28. Oct 2021, 18:04 #2814

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4583

Braucu ar:

Nu un tad mes nonakam lidz tam, ka ev principā ir piemerots mazkustigam pilsētas plnktonam, kurš mitinās privatmāja, vai netālu no uzlades stacijas. Bet marsruti japlano vadoties no uzlades stacijam, nevis no apskates punktiem vai kadam citam apmeklējamam vietām.
Offline
Mixzzz
28. Oct 2021, 18:08 #2815

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2789

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


28 Oct 2021, 16:11:36 @XK220 rakstīja:

28 Oct 2021, 11:16:30 @Mixzzz rakstīja:

27 Oct 2021, 14:56:01 @XK220 rakstīja:
3x16a priekš 11kW, ja auto lādējas ar max ātrumu. Pietam nemax tik daudzi auto nelādējas ar visiem 11, Kona39 lādējas ar 7.2.
Šobrīd, un es runāju par šobrīd - pie lielajiem DUS šosejas malās pietiktu ar 2gab 11kW BEZMAKSAS wallbox.
Tas ir domāts tam, lai cilvēks maksimāli ilgi pavadītu laiku dusā, lasi - ēdot. Tāpēc pie DUS nav gudri izvietot ātrās uzlādes. Ātrās uzlādes vajag nekurienes vidū, kur nav nekādi apskates objekti, salādējies 20min un brauc tālāk.
Tas pats pilsētās. Jā, dažas ātrās vajag, bet vajag daudz pusātrās. Ja es aizbraucu uz Venspili pastaigāties, man auto pie lādētāja dirnēs 2-3h. Man nevajag ātro, man pietiek ar lētāku/bezmaksas pusātro. Ātro vajag šosejas malā.
Lādējot pa nakti pilnīgi pietiek ar lēno uzlādi.
Principā, šobrīd ātrās pietiek, nepietiek pusātrās un vēl vairāk nepietiek lēnās mikrorajonos, etc.
Kādu huiņu tu tikko šeit sarakstīji? Varbūt DUSam, bet tikai varbūt tas būtu izdevīgi. Šaubos vai daudzi piestātu speciāli braukt ēst pusdienas DUSā un lādēties. Man vajag ātro, kamēr aizej uz WC un uzpīpē, tikmēr jau ir pielādējies lai brauktu tālāk.

Tev nauda normālam ev ir? Nav. Tad ko tu spried?
Jā, es un daudzi citi stātos pie pusātrajām, kas būtu par velti pie ceļmalas krogiem vai dusiem. Šobrīd daži tādi ir, bet par maz.

Piedod, jau 50kw uzlādes nav nekas ātras, ja tev ir tukšs aķis, tad tās jau ir vismaz 40min salādēties līdz kcik jēdzīgam līmenim(akb sākot no 50kwh.). Otrkārt, izvietot pie normālām ēstuvēm nevis DUS blje, lai var paēst kko normāli nevis blja pārcenotu desu baltmaizē

Un kur labums ēstuvei/DUS no cilvēkiem kas tur sēž 5-6h pie saviem 11kw? Viņiem manuprāt labāk konveijers, kur ik pa 40-50min mainās cilvēki.
Offline
Mizx
28. Oct 2021, 18:09 #2816

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6212

Braucu ar:

Tieši tā. Ir vecs princips, ka ēstuvē nedrīkst būt pārāk ērti beņķi, lai cilvēki paēd un tur lieki nesēž, nepļāpā.
Online
Mixzzz
28. Oct 2021, 18:11 #2817

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2789

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


28 Oct 2021, 18:04:08 @Samsasi rakstīja:
Nu un tad mes nonakam lidz tam, ka ev principā ir piemerots mazkustigam pilsētas plnktonam, kurš mitinās privatmāja, vai netālu no uzlades stacijas. Bet marsruti japlano vadoties no uzlades stacijam, nevis no apskates punktiem vai kadam citam apmeklējamam vietām.

Cik var malt vienu un to pašu, ka nav vairs 2010.g bet ir gan 2021.g? EV akumulatori nav tik mazi vairs + to ietilpība tikai turpinās augt. Jā - vajag mazliet plānot maršrutu, bet ne jau tā kā tu to apraksti? Tu ar dīzeli arī kkur brauc ar tukšu bāku cerībā, ka pa ceļam būs DUS? Un ko dari ja nav?
Offline
Samsasi
28. Oct 2021, 18:14 #2818

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4583

Braucu ar:

Nē,es pieleju pilnu bāku un zinu ka 800 km nobraukšu. Bet kautkā nekad neesmu aizdomājies par to benzintanku meklešanu jo viņi ir visur.
Offline
Mixzzz
28. Oct 2021, 18:15 #2819

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2789

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


28 Oct 2021, 16:15:19 @Damn rakstīja:

28 Oct 2021, 15:47:43 @Nixx rakstīja:

Varu tikai atkārtoties - vidējam piepilsētas privātmājas iedzīvotājam jau šodienas kapacitātēs EV var atbildēt uz GANDRĪZ visiem jautājumiem. Tās dažas neērtības var mierīgi apiet ar mazliet skrupulozāku plānošanu. Un to kompensē finansiālais ieguvums


Kāds finansiālais ieguvums, ja jāmēģina pārdot salīdzinoši jauns auto, ar nelielu nobraukumu, labā tehniskā stāvoklī, ar labu komfortu. Tā vietā jāpērk dārgs EV, zemākas klases. Ja grib daudz maz atbilstošu klasi, tad ieguvuma vispār nav.
Šim gan jāpiekrīt - šobrīd EV cenas vēl nav pietiekami zemas, lai privātajam atmaksātos tādu pirkt(pie 10-15kkm gadā). Bet nu tas cerams risināsies turpmākajos gados - kā jau ar jebkuru "jauno" tehnoloģiju.
Offline
Mixzzz
28. Oct 2021, 18:18 #2820

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2789

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


28 Oct 2021, 18:14:49 @Samsasi rakstīja:
Nē,es pieleju pilnu bāku un zinu ka 800 km nobraukšu. Bet kautkā nekad neesmu aizdomājies par to benzintanku meklešanu jo viņi ir visur.
Nu bet uzlādes stacijas jau arī tgd LV ir visur. Labi, viņas ir tikai 1-2 vietām pārsvarā, bet max attālums starp viņām noteikti nav lielāks par max attālumu starp DUS. Un izbūvēs viņas ar vien vairāk, MK tik pēc loģikas vajadzētu pacelt tarifu, lai privātie vispār varētu būt konkurētspējīgi, bet nu par zemajām cenām nesūdzos.

PS. Tad kad tev bāka iet uz beigām, tu tak nebrauc uz nezināmu vietu cerībā, ka tur pa ceļam būs DUS? Pārsvarā, jau tomēr pārbaudi? Nu vai jau zini ka tur būs.

[ Šo ziņu laboja Mixzzz, 28 Oct 2021, 18:20:42 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo