Online
Pašreiz BMWPower skatās 167 viesi un 18 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektroauto EV
Autors | Ziņojums |
Mizx | 26. Oct 2021, 00:40 |
#2761
|
| Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6211
Braucu ar:
| Vidējais NMP nobraukums gadā atkarībā no reģiona ir 50k-70k kilometru. NMPD atskaite. Ar elektroauto šobrīd būtu ko iesvīst, ja pilsētā no izsaukuma saņemšanas līdz ierašanās pie izsaucēja brīdim jāpaspēj 12 minutēs, bet reālajam laikam jābut vēl īsākam, jo no tā ir atkarīgas dzīvības. | Offline | | |
Samsasi | 26. Oct 2021, 00:44 |
#2762
|
| Kopš: 01. Nov 2014
Ziņojumi: 4583
Braucu ar:
|
25 Oct 2021, 23:30:32 @XK220 rakstīja:
25 Oct 2021, 18:44:10 @Samsasi rakstīja:
Ātrie izbrauc range, atbrauc uz bazi un jamauc pie nakamā, a bača sausa. Cik ilgā laikā var 200 km iepumpēt?
Kuriem ātrajiem jābrauc 200km?
Ātrā palīdzība, ugunsdzēsēji pārsvarā sēž boksos, reti kad visi ir izsaukti. Policija dežurē, bet tur ir ierobežoti resursi degvielai un lieki vizināties arī nevar.
Davai bez šitiem "a ja nu policijai jābrauc no krāslavas uz ventspili ķert sliktos"
Nu te jau pilsonis uzrakstija arbildi. Mosties no sava elektriskā sapņa .. | Offline | | |
Bloks04 | 26. Oct 2021, 01:12 |
#2763
|
| Kopš: 17. Feb 2020
Ziņojumi: 29
Braucu ar:
|
+
Ātrajiem nereti gadās tos no Krāslavas, Alūksnes, Liepājas smagos pacientus pārvest uz Rīgas Stradiņiem...
Es negribētu nomirt ātrās palīdzības mašīnā, kamēr mašīna pa ceļam piesprausta pie rozetes... (Dzīt pretī citu auto nav efektīva resursu izlietošana, kad neatliekamā palīdzība varētu būt nepieciešama citiem) | Offline | | |
smudo | 26. Oct 2021, 12:14 |
#2764
|
| Kopš: 18. Jan 2015
Ziņojumi: 3640
Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX
| Delfos ir raksts par EURO7. Visu laiku runa bija par 2027. gadu, bet tagad jau plānā 2025. Principā, ja to pieņems, tad tas būs nāves spriedums ICE vieglajiem auto ES (citur pasaulē tos turpinās ražot un lietot vēl samērā ilgi). Lielākie izaicinājumi, kā saprotu, ir tieši komerctransportam - ceram, ka ES neiešaus sev kājā ar šo gājienu, būtiski samazinot savu konkurētspēju, jo ES globāli emitē mazāk kā 10% no CO2 (vairāk kā 50% Āzija) un no tiem 10% auto in ap ceturto daļu. Privātajiem domāju, ka nav liels stress- kas nevar atļauties, varēs turpināt braukt ar veciem auto (kā Kubā), kas pirks jaunu, pirms EV (jo daudzi ražotāji pateikuši, ka pēc 2025 dēļ EURO7 ICE vieglos auto priekš ES neražos vai vispār neražos). | Offline | | |
tg
| 26. Oct 2021, 14:47 |
#2765
|
| Kopš: 09. Mar 2009
Ziņojumi: 947
Braucu ar: Ar ko pagadās
|
26 Oct 2021, 12:14:39 @smudo rakstīja:
Delfos ir raksts par EURO7. Visu laiku runa bija par 2027. gadu, bet tagad jau plānā 2025. Principā, ja to pieņems, tad tas būs nāves spriedums ICE vieglajiem auto ES (citur pasaulē tos turpinās ražot un lietot vēl samērā ilgi). Lielākie izaicinājumi, kā saprotu, ir tieši komerctransportam - ceram, ka ES neiešaus sev kājā ar šo gājienu, būtiski samazinot savu konkurētspēju, jo ES globāli emitē mazāk kā 10% no CO2 (vairāk kā 50% Āzija) un no tiem 10% auto in ap ceturto daļu. Privātajiem domāju, ka nav liels stress- kas nevar atļauties, varēs turpināt braukt ar veciem auto (kā Kubā), kas pirks jaunu, pirms EV (jo daudzi ražotāji pateikuši, ka pēc 2025 dēļ EURO7 ICE vieglos auto priekš ES neražos vai vispār neražos).
Es tomēr ceru, ka šis paliks uz papīra un dzīvē neieviesies (vismaz ne tik ātri). Tā reizēm mēdz notikt, ka sacer visādus utopiskus plānus, bet realizēt neizdodas. Ceru, ka šis būs tas gadījums. Gan jau ka pat bagātās Eiropas pilsoņi sāks buntoties. | Offline | | |
stanks | 26. Oct 2021, 16:20 |
#2766
|
| Kopš: 11. Mar 2014
Ziņojumi: 122
Braucu ar:
|
26 Oct 2021, 14:30:01 @Vantage rakstīja:
nevis par remontizmaksām, bet par to, ar ko vajadzēs braukt tālāk tuvu 2025.gadam. Es nevēlos braukt ar EV (anti elektrovakseris) un labprāt brauktu ar maksimāli svaigu sešcilindru auto, kas ap to gadu būs. Bet ja saražot un nepirkt nebūs ko, tad ir arvienvārdsakot dirsā. Braukt 300-400-500kkm arī nav risinājums.
Tieši braukt 500k km un vairāk būtu visekoloģiskāk, kaut ar vecu dīzeli, kurš labi uzturēts. Jebkā nomaiņa uz jaunu bieži ir milzīgi atkritumu kalni, kas nujau būs arvien kaitīgāki (lasīt baterijas, daudz un lielas, nepārstrādājamas un bīstamas) un auto izmešu samazināšanās (cik nu globāli tā vispār samazināsies, ņemot vērā tendences āzijā) nekādi neatsvērs sabojāto zemi, kur tās baterijas tiks raktas.
Tā gan protams nav Eiropas problēma, tāpat kā izejvielu baterijām ieguve un bateriju ražošana, jo kā īstās slāvu tradīcijās pieņemts, Eiropa ar visu EV padarīšanu, piedirš citus dārziņus, ka tik pie sevis smuki.
Visekoloģiskāk būtu (Eiropai) uzspiest garu garantiju (10.. 15gadus) ražotājiem, un hibrīdus. Savādāk, taisa īstermiņa atkritumus un sauc to par ekoloģiju.
PS kaut gan nē, ņemu savus vārdus par slāvu tradīcijām atpakaļ, viņiem pašu dārziņš nav smuks, viss ir piedirsts, galvenais, lai citur vairāk.[ Šo ziņu laboja stanks, 26 Oct 2021, 16:28:07 ] | Offline | | |
stanks | 26. Oct 2021, 16:30 |
#2767
|
| Kopš: 11. Mar 2014
Ziņojumi: 122
Braucu ar:
| Tieši tapēc arī vajadzētu tieši ieviest garus garantijas periodus, lieliem nobraukumiem un strādāt uz hibrīdiem. Ražotāji pielāgotos, jo Eiropa ir gana liels tirgus tomēr. Būtu vismaz par ko maksāt, nevis kā tagad, par kaut kādiem EV pusfabrikātiem. | Offline | | |
SilentShadow | 26. Oct 2021, 16:47 |
#2768
|
| Kopš: 01. Aug 2006
Ziņojumi: 811
Braucu ar: Santa FE 08; Ford Mondeo 09''; scooterpower
| blad, nenovēlu nevienam, braukšana dzeltenajā būdā ar skaņu efektiem, neērti. | Offline | | |
|
cmax | 26. Oct 2021, 17:22 |
#2769
|
| Kopš: 03. Jan 2013
Ziņojumi: 1073
Braucu ar:
|
26 Oct 2021, 16:26:24 @Vantage rakstīja:
26 Oct 2021, 16:20:55 @stanks rakstīja:
26 Oct 2021, 14:30:01 @Vantage rakstīja:
nevis par remontizmaksām, bet par to, ar ko vajadzēs braukt tālāk tuvu 2025.gadam. Es nevēlos braukt ar EV (anti elektrovakseris) un labprāt brauktu ar maksimāli svaigu sešcilindru auto, kas ap to gadu būs. Bet ja saražot un nepirkt nebūs ko, tad ir arvienvārdsakot dirsā. Braukt 300-400-500kkm arī nav risinājums.
Tieši braukt 500k km un vairāk būtu visekoloģiskāk, kaut ar vecu dīzeli, kurš labi uzturēts. Jebkā nomaiņa uz jaunu bieži ir milzīgi atkritumu kalni, kas nujau būs arvien kaitīgāki (lasīt baterijas, daudz un lielas, nepārstrādājamas un bīstamas) un auto izmešu samazināšanās (cik nu globāli tā vispār samazināsies, ņemot vērā tendences āzijā) nekādi neatsvērs sabojāto zemi, kur tās baterijas tiks raktas.
Tā gan protams nav Eiropas problēma, tāpat kā izejvielu baterijām ieguve un bateriju ražošana, jo kā īstās slāvu tradīcijās pieņemts, Eiropa ar visu EV padarīšanu, piedirš citus dārziņus, ka tik pie sevis smuki.
Es varētu piekrist, ka mainīt auto maksimāli nevajadzētu, bet ražotāji sen jau neražo W124 3.0 turbodiezel vai Ceška-tdeška tā sauktos miljonniekus - tas nav neviena ražotāja interesēs radīt tehniku, kas nesairtu pa vīlēm. Tas ir visu ražotāju nopelns un skaidra lieta.
Nevis ražotājam nav interesanti bet 95% jaunu auto pircēju 500k nobraukums nav vajadzīgs. Jo ja tādu auto pie šodienas eko normām varbūt vēl varētu saražot tad cena nu nepavisam nebūtu interesanta. Kautgan nav pat jāsaražo, pārdošanas cenā iekļauj agregātu maiņu pie 250k un lieta darīta. | Offline | | |
Mizx | 26. Oct 2021, 18:06 |
#2770
|
| Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6211
Braucu ar:
|
26 Oct 2021, 14:23:22 @koderis rakstīja:
Vantāž, ja tāds stress par gaidāmā auto iespējamām remontizmaksām, varbūt skaties uz Dacia Logan, nevis glaunu bē em vē, bet ar ekonomisku turbodīzeli?
Tādā situācijā max vērtīgs kļūst auto, kam remonti ir ļoti reti un vienkārši, jo jārēķinās arī ar detaļu pieejamības problēmām. Dacia nebūs auto ar ko varēsi nobraukt 10+ gadus. Vērtīgi kļūs tie, ko jebkurš ar 2 rokām (faktiski no jebkuras vietas augošām) varēs šķunī dabut pie dzīvības. | Offline | | |
Mizx | 26. Oct 2021, 18:10 |
#2771
|
| Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6211
Braucu ar:
|
26 Oct 2021, 17:22:08 @cmax rakstīja:
26 Oct 2021, 16:26:24 @Vantage rakstīja:
26 Oct 2021, 16:20:55 @stanks rakstīja:
26 Oct 2021, 14:30:01 @Vantage rakstīja:
nevis par remontizmaksām, bet par to, ar ko vajadzēs braukt tālāk tuvu 2025.gadam. Es nevēlos braukt ar EV (anti elektrovakseris) un labprāt brauktu ar maksimāli svaigu sešcilindru auto, kas ap to gadu būs. Bet ja saražot un nepirkt nebūs ko, tad ir arvienvārdsakot dirsā. Braukt 300-400-500kkm arī nav risinājums.
Tieši braukt 500k km un vairāk būtu visekoloģiskāk, kaut ar vecu dīzeli, kurš labi uzturēts. Jebkā nomaiņa uz jaunu bieži ir milzīgi atkritumu kalni, kas nujau būs arvien kaitīgāki (lasīt baterijas, daudz un lielas, nepārstrādājamas un bīstamas) un auto izmešu samazināšanās (cik nu globāli tā vispār samazināsies, ņemot vērā tendences āzijā) nekādi neatsvērs sabojāto zemi, kur tās baterijas tiks raktas.
Tā gan protams nav Eiropas problēma, tāpat kā izejvielu baterijām ieguve un bateriju ražošana, jo kā īstās slāvu tradīcijās pieņemts, Eiropa ar visu EV padarīšanu, piedirš citus dārziņus, ka tik pie sevis smuki.
Es varētu piekrist, ka mainīt auto maksimāli nevajadzētu, bet ražotāji sen jau neražo W124 3.0 turbodiezel vai Ceška-tdeška tā sauktos miljonniekus - tas nav neviena ražotāja interesēs radīt tehniku, kas nesairtu pa vīlēm. Tas ir visu ražotāju nopelns un skaidra lieta.
Nevis ražotājam nav interesanti bet 95% jaunu auto pircēju 500k nobraukums nav vajadzīgs. Jo ja tādu auto pie šodienas eko normām varbūt vēl varētu saražot tad cena nu nepavisam nebūtu interesanta. Kautgan nav pat jāsaražo, pārdošanas cenā iekļauj agregātu maiņu pie 250k un lieta darīta.
Jaunu auto pārdevējam noteikti nē. Jaunu auto pircējam, zinot šī brīža problēmas tikt pie gribētā vēl cita jauna auto vai tepat aprunātās degvielu nomaiņas situācijā atkal sāk interesēt auto, kuri teorētiski varētu būt miljonnieki un attiecīgi drīzāk būs pārdodami otrreizējā tirgū kā kādi auto, kam pēc 100k km motoru var nodot kopā ar pet pudelēm. Tādai rumbulai jau tagad interesē miljonnieki, jo tiem var notīt nobraukumu līdz tirgū populāram rādījumam un auto pārdot kā mazlietotu. Tā ka neieinteresēto tomēr tieši šajā laikā kļūst mazliet mazāk par spīti politiķu spiedienam. | Offline | | |
Zoo | 26. Oct 2021, 18:12 |
#2772
|
| Kopš: 27. Sep 2007
Ziņojumi: 7814
Braucu ar: God bless mr. Dunning and mr. Kruger
| Imho, dacīte bus tiesi tas auto, ko šķūnī vel varēs paskrūvēt. Bmw gan ne | Offline | | |
Mizx | 26. Oct 2021, 18:22 |
#2773
|
| Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6211
Braucu ar:
|
26 Oct 2021, 18:12:23 @Zoo rakstīja:
Imho, dacīte bus tiesi tas auto, ko šķūnī vel varēs paskrūvēt. Bmw gan ne
No tā kartona nekas nebūs palicis pāri. 3-cilindru motoriem principā resursa nav, jo jāizvēlas vai nu adekvāti tehniskie parametri, vai ilgs mūžs. Es drizāk domāju, ka vērtība būs 90-to gadu auto, kas vēl bija labi, salīdzinoši vienkārši, atliks tikai iemācīties metināt. | Offline | | |
Mixzzz | 26. Oct 2021, 18:25 |
#2774
|
| Kopš: 09. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 2789
Braucu ar: e34 un e91 kuuc
|
25 Oct 2021, 23:30:32 @XK220 rakstīja:
25 Oct 2021, 18:44:10 @Samsasi rakstīja:
Ātrie izbrauc range, atbrauc uz bazi un jamauc pie nakamā, a bača sausa. Cik ilgā laikā var 200 km iepumpēt?
Kuriem ātrajiem jābrauc 200km?
Ātrā palīdzība, ugunsdzēsēji pārsvarā sēž boksos, reti kad visi ir izsaukti. Policija dežurē, bet tur ir ierobežoti resursi degvielai un lieki vizināties arī nevar.
Davai bez šitiem "a ja nu policijai jābrauc no krāslavas uz ventspili ķert sliktos"
Tagad paņem savu EV, izslēdz rekuperāciju, piekrāmē auto pilnu ar kravu un brauc visu laiku ar pedal to the metal. Redzēsim cik tālu aizbrauksi. Tādā režīmā ātro busi strādā pa lielam. Tur beigās knapi 100km range viņiem sanāks. Vēl mazliet par agru domāt visiem uzspiest EV. Drīzāk šādam nolūkam ideāli derētu ūdeņraža EV, tur vismaz viņš patstāvīgi visu laiku ražojas slimnīcas boksā, ātrie fiksi atbrauc, uzpilda un aizbrauc. Protams nebūs tik efektīvi, kā BEV, bet nu risinātu daudzas problēmas. | Offline | | |
Mizx | 26. Oct 2021, 18:45 |
#2775
|
| Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6211
Braucu ar:
|
26 Oct 2021, 18:25:33 @Mixzzz rakstīja:
25 Oct 2021, 23:30:32 @XK220 rakstīja:
25 Oct 2021, 18:44:10 @Samsasi rakstīja:
Ātrie izbrauc range, atbrauc uz bazi un jamauc pie nakamā, a bača sausa. Cik ilgā laikā var 200 km iepumpēt?
Kuriem ātrajiem jābrauc 200km?
Ātrā palīdzība, ugunsdzēsēji pārsvarā sēž boksos, reti kad visi ir izsaukti. Policija dežurē, bet tur ir ierobežoti resursi degvielai un lieki vizināties arī nevar.
Davai bez šitiem "a ja nu policijai jābrauc no krāslavas uz ventspili ķert sliktos"
Tagad paņem savu EV, izslēdz rekuperāciju, piekrāmē auto pilnu ar kravu un brauc visu laiku ar pedal to the metal. Redzēsim cik tālu aizbrauksi. Tādā režīmā ātro busi strādā pa lielam. Tur beigās knapi 100km range viņiem sanāks. Vēl mazliet par agru domāt visiem uzspiest EV. Drīzāk šādam nolūkam ideāli derētu ūdeņraža EV, tur vismaz viņš patstāvīgi visu laiku ražojas slimnīcas boksā, ātrie fiksi atbrauc, uzpilda un aizbrauc. Protams nebūs tik efektīvi, kā BEV, bet nu risinātu daudzas problēmas.
Vēl jau arī 1. palīdzības aprīkojums kaut kā jānobaro. Nepietiks, ja feldšeris mēģinās pedāļus mīt un tā strāvu ģenerēt. | Offline | | |
Zoo | 26. Oct 2021, 18:52 |
#2776
|
| Kopš: 27. Sep 2007
Ziņojumi: 7814
Braucu ar: God bless mr. Dunning and mr. Kruger
| Viuviu galvenā problēma ir ne tik daudz attālums, cik stāvēšana. Ka tagad kad pa stundai gaida, lai izkrautu slimniekus. Siltumu tāpat vajag, gaismas vajag, visas parpalas jālādē un jādarbina...
Vai kamēr staffs dzīvojas pa pacienta dzīvokli- arī tas var stundu aizņemt. | Offline | | |
|
Mixzzz | 26. Oct 2021, 19:02 |
#2777
|
| Kopš: 09. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 2789
Braucu ar: e34 un e91 kuuc
|
26 Oct 2021, 18:52:54 @Zoo rakstīja:
Viuviu galvenā problēma ir ne tik daudz attālums, cik stāvēšana. Ka tagad kad pa stundai gaida, lai izkrautu slimniekus. Siltumu tāpat vajag, gaismas vajag, visas parpalas jālādē un jādarbina...
Vai kamēr staffs dzīvojas pa pacienta dzīvokli- arī tas var stundu aizņemt.
Ja ūdeņraža EV, tad neredzu atšķirību. Ar tiem pašiem fuel cells attiecīgi apgādā arī visu pārējo | Offline | | |
Zoo | 26. Oct 2021, 19:03 |
#2778
|
| Kopš: 27. Sep 2007
Ziņojumi: 7814
Braucu ar: God bless mr. Dunning and mr. Kruger
| Kur vini ir, tie fuel cells? Sapnīšos. Un maksā kosmosu. | Offline | | |
Mixzzz | 26. Oct 2021, 19:22 |
#2779
|
| Kopš: 09. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 2789
Braucu ar: e34 un e91 kuuc
|
26 Oct 2021, 19:03:53 @Zoo rakstīja:
Kur vini ir, tie fuel cells? Sapnīšos. Un maksā kosmosu.
Nu nav viņi nereāli. Problēma ir vairāk H2 ražošanā. Bet nu tas tā teorijā. Nesaku, ka tagad un tūlīt tas | Offline | | |
Mizx | 26. Oct 2021, 19:23 |
#2780
|
| Kopš: 26. Apr 2004
No: Rīga
Ziņojumi: 6211
Braucu ar:
|
26 Oct 2021, 19:03:53 @Zoo rakstīja:
Kur vini ir, tie fuel cells? Sapnīšos. Un maksā kosmosu.
Vakar tieši Daimler saņēma apstiprinātus visus papīrus lai ūdeņraža smagos palaistu ražošanā ikdienas režīmā, ne vairs tikai kā prototipus. Smagie uz baterijām vai "tramvaji" pārskatāmā nākotnē būs īsām distancēm, bet reālajiem tālbraucējiem būs ūdeņradis, kam starp uzpildēm jānobrauc 1000+ km. Šobrīd secināts, ka vieglajiem auto baterijas ir risinājums, jo vairumam tiešām nevajag lielus attālumus ar vienu uzlādi, bet kā sākas spectransports, tā prasības mainās. Spectransports tāpat jau maksā "kosmosu", attiecīgi ūdeņraža tehnoloģijas proporcionāli to cenu mainīs maz. Ūdeņradis kādā kompaktklases auto ir lieka greznība un pamatīgs sadārdzinājums iegādes brīdī. | Offline | | |
|
Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, kolhozs, linda, mrc, noisex, smudo
|