Online

Pašreiz BMWPower skatās 117 viesi un 14 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
ak
23. Sep 2021, 15:46 #2581

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


23 Sep 2021, 12:02:06 @bum_bumz rakstīja:

Vidējais menedžments katru nedēļu stiepj Berlīne-Minhene uz apspriedēm, nu nav opelis tam domāts. Un mazie 1.0- 1.6 nebūs ekonomiski 130-150 braucot, kāreiz lielmotoriem tas ir ekonomiskākais režīms.
Ventspils-Rīga cenšos 110-120 turēt, tāpēc ir ekonomiski
2 lapas atpakaļ iemetu EV uz bāņa. Līdz 200 km/h turot manis pieminēto maršrutu Berlīne-Minhene tur ir vienos vārtos


Nezinu kā ir Vācijā. Mēs dzīvojam Latvijā, kur vidējais menedžements labi, ja oktāviju ir pelnījis un ar to mierīgi var visas Baltijas valstis izbraukāt. EV šiem parasti nesanāk dēļ iedalītā budžeta
Offline
bum_bumz
23. Sep 2021, 16:38 #2582

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6688

Braucu ar: E34


23 Sep 2021, 15:46:54 @ak rakstīja:

23 Sep 2021, 12:02:06 @bum_bumz rakstīja:

Vidējais menedžments katru nedēļu stiepj Berlīne-Minhene uz apspriedēm, nu nav opelis tam domāts. Un mazie 1.0- 1.6 nebūs ekonomiski 130-150 braucot, kāreiz lielmotoriem tas ir ekonomiskākais režīms.
Ventspils-Rīga cenšos 110-120 turēt, tāpēc ir ekonomiski
2 lapas atpakaļ iemetu EV uz bāņa. Līdz 200 km/h turot manis pieminēto maršrutu Berlīne-Minhene tur ir vienos vārtos


Nezinu kā ir Vācijā. Mēs dzīvojam Latvijā, kur vidējais menedžements labi, ja oktāviju ir pelnījis un ar to mierīgi var visas Baltijas valstis izbraukāt. EV šiem parasti nesanāk dēļ iedalītā budžeta

Bet taču bērndārznieks zin, ka BMW, Audi, Mercedes ražo Vācijā un tāpēc viņi ražo dīzeļus, lai varētu stiept pa bāni. Kāds sakars ar LV un Škodu
Offline
Mizx
23. Sep 2021, 18:32 #2583

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6125

Braucu ar:


23 Sep 2021, 09:44:46 @koderis rakstīja:
katram sava izpratne par komfortu es pēc 200, max 300km ņemu pauzi uz 30-45 min, izstaigājos, izčurājos, izcīnos ar benzīntanka kafijas šķidro šļakatnieku nav kaifa no braukšanas, ja dirsa notirpusi un kājas stīvas
Katram savs. Man tieši ļoti patīk gari pārbraucieni, bet attiecīgi komfortablā auto. Nekad nav interesējuši atbraukšanas no Vācijas ātruma rekordi vai max stundu skaits pie stūres, bet tajā pašā laikā 1200 km vienā dienā esmu nobraucis un 1000 km uzskatu par ļoti optimālu attālumu vienai dienai. Tā kā man sanāk braukt pie radiem, tad nevienā pusē pagaidām EV neder, jo es negribu pavadīt tik daudz lieka laika ceļā. Pusdienu pauze 30 min man tiešām ir vienīgā, bet nedomāju, ka būs daudzi EV, kas šobrīd veiktu 1000 km ar 30 min uzlādi pa vidu īpaši neshēmojot lai tā uzlāde būtu supermegajaudīgāātrābaterijupiepildošā. Protams, ka maziem attālumiem pilsētas un piepilsētas režīmā EV ir laba izvēle, vienlaicīgi te šur tur izskan, ka brauc ar to tikai uz darbu un atpakaļ. Rodas jautājums, ka lietderīgāk tātad būtu attīstīt sabiedrisko transportu, lai auto nebūtu jālieto rutīnas braucieniem noteiktos laikos.
Offline
Fandulis
23. Sep 2021, 18:51 #2584

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13329

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

1000km = 10h ar EV

Max. ko esmu paveicis ātrums/attālums Brisele-Rīga 17h
Nezinu vai racionāli vēlreiz to darīt tādā tempā, neredzu iemeslu šo attālumu nepaveikt ar EV vismaz 20h laikā. Kas ir diezgan normāls laiks.


http://youtube.com/user/bjornnyland

Šitam ir tur attālumu testi.

[ Šo ziņu laboja Fandulis, 23 Sep 2021, 18:55:41 ]

Offline
Mizx
23. Sep 2021, 19:18 #2585

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6125

Braucu ar:


23 Sep 2021, 18:51:18 @Fandulis rakstīja:
1000km = 10h ar EV

Max. ko esmu paveicis ātrums/attālums Brisele-Rīga 17h
Nezinu vai racionāli vēlreiz to darīt tādā tempā, neredzu iemeslu šo attālumu nepaveikt ar EV vismaz 20h laikā. Kas ir diezgan normāls laiks.

http://youtube.com/user/bjornnyland

Šitam ir tur attālumu testi.
Tas ir 2-3 stundas vairāk. Es ikdienā arī mazliet pārkāpju ātrumu. Uz kopējo nobraukumu es rēķināju, ka ietaupu 8 stundas mēnesī, tātad, 1 darba diena. Ja lielākiem attālumiem ar EV man ir jārēķinās ar, piemēram, stundu dienā vairāk, tad tās jau būs vairākas zaudētas, nevis iegūtas dienas mēnesī. Tas man tāds subjektīvs aprēķins, man patīk daudz paspēt un daudz izdarīt. Ja būtu jābrauc mazāk lielo attālumu un nebūtu jādomā par risku kaut kur stāties tikai uzlādei (jo Latvijā vienmēr braucu no A-B bez pauzēm), tad cita runa. Nevaru es mierā nosēdēt un nevaru kā rietumnieks stāties visādus saulrietus bildēt un selfijus pa ceļam taisīt. Vācijā arī kur atļauts, tur cenšos turēt 200 km/h, bet cik no EV tam ir domāti? Izvēle kļūst ļoti ierobežota un cenas ne manai kabatai.
Offline
Fandulis
23. Sep 2021, 19:46 #2586

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13329

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Piekrītu, EV bāņiem nav domāti, vismaz pagaidām, bet nāk jau, arī Latvijas tirgū ūdeņradis, vienīgā uzpildes stacija no Baltijas valstīm Rīgā.
Labi, kas ir ar to Škoda Enyaq 80? Ir vērts? Kāds viņām cipars?



Offline
Fandulis
23. Sep 2021, 20:21 #2587

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13329

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Šī iemesla dēļ, arī jautāju par Škodu, bet izskatās, ka kāds vai nu negrib atzīt savu kļūdu vai kāds cits iemesls. Es tā sapratu, ka viss atkarīgs no stacijas jaudas, jo tagad tajā pašā vērtībā kā Eniaqs var paņemt citu, kura uzlāde ir tāda pati kā Etronam.
Offline
Gordenfromlv
23. Sep 2021, 20:31 #2588

Kopš: 22. Feb 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 677

Braucu ar: Pajero 2 (2.8) offroad, MB W205 FL / Phaeton FL / Suzuki GSX-R

Kurš šobrīd ir lētākais *jaunais EV tirgū?
Bez DACIA SPRING ELECTRIC, kurš vēl nav tirgū.
2022.gadā plānots veikt atjauninājumu uzņēmuma vajadzībām, interesē prastākais dranduļets, vai nu ielekt iekšā pie EV vai turpināt lietot jaunu un lētu ICE.
Kas tur ar tām atbalsta programmām EV? No kura gada? Cik liels atbalsts ? It kā 2000-4000EUR ?
Paldies.
Offline
jurrus
23. Sep 2021, 20:34 #2589

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 1502

Braucu ar: OBK, Leaf E+, CBF1000


23 Sep 2021, 20:31:04 @Gordenfromlv rakstīja:
Kurš šobrīd ir lētākais *jaunais EV tirgū?
Bez DACIA SPRING ELECTRIC, kurš vēl nav tirgū.
2022.gadā plānots veikt atjauninājumu uzņēmuma vajadzībām, interesē prastākais dranduļets, vai nu ielekt iekšā pie EV vai turpināt lietot jaunu un lētu ICE.
Kas tur ar tām atbalsta programmām EV? No kura gada? Cik liels atbalsts ? It kā 2000-4000EUR ?
Paldies.

Fiat 500e un Renault Zoe. Atbalsts vēl nav apstiprināts, bet varētu būt no 1.janvāra. Jaunam 4500€, lietotam 2250.
Lētākie EV tikai ar mazām baterijām, gribi virs 30, 40kwh cena būs virs 30K.

[ Šo ziņu laboja jurrus, 23 Sep 2021, 20:36:38 ]

Offline
Fandulis
23. Sep 2021, 20:35 #2590

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13329

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Vai nebija 5k €?
Offline
jurrus
23. Sep 2021, 20:37 #2591

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 1502

Braucu ar: OBK, Leaf E+, CBF1000


23 Sep 2021, 20:35:29 @Fandulis rakstīja:
Vai nebija 5k €?

links
Offline
Fandulis
23. Sep 2021, 20:39 #2592

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 13329

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Offline
Gordenfromlv
23. Sep 2021, 20:48 #2593

Kopš: 22. Feb 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 677

Braucu ar: Pajero 2 (2.8) offroad, MB W205 FL / Phaeton FL / Suzuki GSX-R

Tad lētākais, bez Dacias, ir VW E-UP, FIAT un tad ZOYA.
Pagaidām, drastiski, Dacijai laba cena, bet vēl tirgū nav.
Offline
CP17
23. Sep 2021, 21:04 #2594

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli

Par tiem lētajiem runājot, aizbrauciet uz Ķīpsalas auto izstādi, tur viņas daudz, un parasti izstādēs var labus dīlus sarunāt + izsēdēties visur, salīdzināt, apstāstīs utt

-----------------
Прогуляю вашу собачку, машину, квартиру, дом и дачу!
Offline
Mixzzz
24. Sep 2021, 11:50 #2595

Kopš: 09. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 2767

Braucu ar: e34 un e91 kuuc


23 Sep 2021, 08:40:34 @Samsasi rakstīja:

23 Sep 2021, 08:36:34 @Mixzzz rakstīja:

23 Sep 2021, 02:31:54 @bmwaddict rakstīja:

23 Sep 2021, 02:08:40 @user rakstīja:
esmu izbraucis ar diezgan daudz elektro verkiem, viss rullee iznemot to, ka 80% elektroaparatu ipasnieki paliek par piderasiem saak taupit batereju taa ka apdirsties

protams probleemu praktiski nav un vienmeer var pielaagoties kkaadaa nianseem ja ir iespeejama eerta uzlaades rutiina un ja katra diena ir identiska ieprieksjeejai (un tik pat garlaiciiga) bet tu nevari vienk njemt un randomaa kautkur maukt kur acis raada. protams ja visi attaalumi iekljaujas taadaa miestaa kaa riiga un drusku pieriiga tad protams var pleest kreklu un teikt "da es braucu kur gribu un kad gribu".. tikai ne visi aprobezhojas ar dziivi miestaa
Laikam esi aizmirsis kā ir dzīvot Latvijā - brauc uz kuru virzinlenu gribi no Rīgas, vairāk par 250km nedabūsi lv robežās. Un cik zinu, tad 99.9% cilvēku izbraucienus ārpus LV parasti jau ieplāno...
2x250 ir 500. ko darīs, ja no Krāslavas uz Liepāju jātiek?
Jā blje, man darīt nav ko kā tik vien vizināties apkārt bezjedzīgi, aizmaukšu uz Krāslavu un uzreiz ripā metīšu atpakaļ...Ja būs tāda vajadzība, vai nu piestāšu palādēties pa ceļam vai arī paņemšu dirseli/benziinu ja dirsa deg tā ka pasaules gals vienk.


23 Sep 2021, 10:01:12 @takers rakstīja:
No savas pieredzes ar EV nobrauktiem 75tkm varu teikt, ka viss ir labi, ja tā ir otrā ģimenes mašīna un tālāk par 50km ap savu patstāvīgo dzīves vietu nepārvietojies un neesi taksists, kurjers utt. Ja vajag garo gabalu, tad par ieekonomēto naudu uz degvielas vari noīrēt auto, kas sniegs kaut kādu baudu ar to vālēt tos 1000km no vietas.
Šim laikam visvairāk piekrītu, nekad vairs negribu ikdienā pārvietoties ar dirseli. Dirseļi visi vibrē, gan jauni no rūpnīcas, gan veci kā M47, skan briesmīgi, un nekāds kaifs braukt nav. Vecie benzīni dahuja rij un ar jaunajiem būs jābrauc pie kaspica, kas ar neder + vēl visi ir 4cyl un retos gadījumos tik 6cyl nerunājot par v8. Līdz ar to paliek EV ikdienai un pavecaks benzo autiņš tālajiem gabaliem un izklaidēm.

[ Šo ziņu laboja Mixzzz, 24 Sep 2021, 11:52:11 ]

Offline
ParaTr00per
24. Sep 2021, 12:08 #2596

Kopš: 07. Oct 2005

Ziņojumi: 2056

Braucu ar: alumīnija spaini vai spaini bez vāka

man vienīgi liekas dīvaini, ka vairums uzskata EV kā "*otro* auto ģimenē"

EV ir *pirmais* auto ģimenē:
* ikdienā tu nebrauc >200km
* EV kilometrs maksā lētāk par benzīnu/dīzeli/gāzi
* vari bezīntankā tikai pēc logu šķidruma 5x gadā iebraukt

tiem retajiem gadījumiem, kad jābrauc pie vecmāmiņas uz Zilupi un atpakaļ vai gribas ar kabri līdz jūrai aizšaut - tam ir otrie/trešie/īres auto. kaut kā tā
Offline
CP17
24. Sep 2021, 12:22 #2597

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli

nav teslas konkurents?


-----------------
Прогуляю вашу собачку, машину, квартиру, дом и дачу!
Offline
bum_bumz
24. Sep 2021, 13:49 #2598

Kopš: 05. Jan 2006

Ziņojumi: 6688

Braucu ar: E34


24 Sep 2021, 12:08:18 @ParaTr00per rakstīja:
man vienīgi liekas dīvaini, ka vairums uzskata EV kā "*otro* auto ģimenē"

EV ir *pirmais* auto ģimenē:
* ikdienā tu nebrauc >200km
* EV kilometrs maksā lētāk par benzīnu/dīzeli/gāzi
* vari bezīntankā tikai pēc logu šķidruma 5x gadā iebraukt


Es saprotu, ka Latvija = Rīga un tās iedzīvotāji - šlipse-uzvalciņš :aamen:
Offline
smudo
24. Sep 2021, 17:50 #2599

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3619

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


24 Sep 2021, 12:22:58 @CP17 rakstīja:
nav teslas konkurents?



Sis tehniski faktiski ir tas pats Taycan, bet ar Audi emblemu un nedaudz letaks par Porsche.
Offline
michals1
24. Sep 2021, 18:24 #2600

Kopš: 17. Apr 2019

No: Salaspils

Ziņojumi: 2029

Braucu ar: Pilnu ķerru uz taras punktu.Nekad un neko lēti netirgoju.Ja kādam vajag lēti-tas nav pie manis!


24 Sep 2021, 12:08:18 @ParaTr00per rakstīja:
man vienīgi liekas dīvaini, ka vairums uzskata EV kā "*otro* auto ģimenē"

EV ir *pirmais* auto ģimenē:
* ikdienā tu nebrauc >200km
* EV kilometrs maksā lētāk par benzīnu/dīzeli/gāzi
* vari bezīntankā tikai pēc logu šķidruma 5x gadā iebraukt

tiem retajiem gadījumiem, kad jābrauc pie vecmāmiņas uz Zilupi un atpakaļ vai gribas ar kabri līdz jūrai aizšaut - tam ir otrie/trešie/īres auto. kaut kā tā

Vis jau būtu jauki,ja vien nedzīvo kādā panelenē vai 200k. vērtā jaunajā projektā,kur uzlādes šņore pa logu ārā jālaiž lai to EV brīnumu uzlādētu.
Pluss vēl mūžīgaiz mazohisms ar aprēķiniem-kur vari droši braukt,kur jāmet līkums vai līdz jāņem dīzeļa ģenerators
Pēdējais punkts uz i ir elektrības cenas,kuru pieaugums jau tā trauslo ekonomiju var drīz vien nolaist podā.
Tad rodas jautājums-kāda mārutka pēc ņemt EV ka pirmo auto ģimenē?
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo