Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 189 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
XK220
14. Sep 2021, 12:12 #2421

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


14 Sep 2021, 08:03:21 @mrc rakstīja:
Ja tu DUS nevari iebraukt ar piekabi, tev p koplietošanas ceļiem auto vadīt nevajadzētu cīsiņu rijējus var pat nesatikt, samaksājot pie sūkņa. 2-3 x mēnesī pa 5 min. nevajag jau taisīt virtuālas problēmas.

Davai atliec diršanu un beidz savu čibriku kratīt man pie deguna.
Nedzīvoju Rīgā, tad, kad braucu ar dīzeļauto, vienīgais DUS pa ceļam bija uz apvedceļa, kur vienmēr ir daudz auto. TU teiksi - ir tācu citi dusi un jā, ir, tikai uz tiem ir jāmet līkums un tas paņem laiku. Kas noved pie tā, ka uzlāde man laiku neaizņem vispār, tās 15sec iespraust vadu nevar uzskatīt par vērā ņemamu laiku. Bet mest 10min līkumu uz dus + pildīšanās laiks neskaitās kā laiks?
Liecies mierā ar saviem dusiem, manai dzīvesvietai tuvākais dus ir 10km attālumā. Un pie tā ir arī ātrā uzlāde. Ai nē, sameloju, ir viens mazais lauku dus 7Km attālumā, kur var piebraukt arī ar tanku, bet neko citu kā beli es tur nepildītu.


Labs salīdzinājums - pirms 15 gadiem telefoni bija ļoti maziņi un vilka ar vienu uzlādi nedēļu. Tagad tie atkal ir milzīgi un katru dienu pie vada jāliek. Kāpēc neatgriezies pie Nokia 3510i?
Tieši tā paša iemesla dēļ EV braucēji neatgriežas pie ICE.

[ Šo ziņu laboja XK220, 14 Sep 2021, 12:22:42 ]

Offline
markelis
14. Sep 2021, 12:18 #2422

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12929

Braucu ar: eFku


14 Sep 2021, 12:12:34 @XK220 rakstīja:
Davai atliec diršanu un beidz savu čibriku kratīt man pie deguna.
Nedzīvoju Rīgā, tad, kad braucu ar dīzeļauto, vienīgais DUS pa ceļam bija uz apvedceļa, kur vienmēr ir daudz auto. TU teiksi - ir tācu citi dusi un jā, ir, tikai uz tiem ir jāmet līkums un tas paņem laiku. Kas noved pie tā, ka uzlāde man laiku neaizņem vispār, tās 15sec iespraust vadu nevar uzskatīt par vērā ņemamu laiku. Bet mest 10min līkumu uz dus + pildīšanās laiks neskaitās kā laiks?
Liecies mierā ar saviem dusiem, manai dzīvesvietai tuvākais dus ir 10km attālumā. Un pie tā ir arī ātrā uzlāde. Ai nē, sameloju, ir viens mazais lauku dus 7Km attālumā, kur var piebraukt arī ar tanku, bet neko citu kā beli es tur nepildītu.


nee, viss skaidrs. Jelgavas pievaartee elektroauto ir eertaaks nekaa auto ar fosilo degvielu.
Offline
ak
14. Sep 2021, 14:36 #2423

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


14 Sep 2021, 08:37:55 @CP17 rakstīja:
Neiet runa tak par naudu, vnk interesē kā tur jauda tiek pievadīta/sadalīta pa asīm/ratiem teslai



Elektro auto griezes sadalīšana starp riteņiem ir daudz vienkāršāk realizējama, ja salīdzina ar iekšdedzes dzinēja auto. Ja, neņem vērā auto ar fizisku bloķi, kas cieti sabloķē riteņus, EV caurgājamība bezceļā būs labāka kā iekšdedzes auto - griezes moments pieejams uzreiz no maziem apgriezieniem, riteņu piebremzēšanu var veikt ļoti efektīvi, jo elektromotoru var vadīt daudz precīzāk par iekšdedzes dzinēju. Arī pārkares EV var uztaisīt mazākas.

Neviena tesla nav bezceļu auto. Model X ir minivans ar pilnpiedziņu, nevis parketnieks vai SUV. Par Model S, 3 vai Y pat nerunājot. Tāpēc caurgājamībā nav jēgas salīdzināt pat ar tādu parketnieku kā LR Discovery, piemēram.
Offline
mrc
14. Sep 2021, 14:51 #2424

Kopš: 04. Feb 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 1220

Braucu ar: baltu datsun/ sarkanu scania/ pirkstu pa karti


14 Sep 2021, 12:12:34 @XK220 rakstīja:

14 Sep 2021, 08:03:21 @mrc rakstīja:
Ja tu DUS nevari iebraukt ar piekabi, tev p koplietošanas ceļiem auto vadīt nevajadzētu cīsiņu rijējus var pat nesatikt, samaksājot pie sūkņa. 2-3 x mēnesī pa 5 min. nevajag jau taisīt virtuālas problēmas.

Davai atliec diršanu un beidz savu čibriku kratīt man pie deguna.
Nedzīvoju Rīgā, tad, kad braucu ar dīzeļauto, vienīgais DUS pa ceļam bija uz apvedceļa, kur vienmēr ir daudz auto. TU teiksi - ir tācu citi dusi un jā, ir, tikai uz tiem ir jāmet līkums un tas paņem laiku. Kas noved pie tā, ka uzlāde man laiku neaizņem vispār, tās 15sec iespraust vadu nevar uzskatīt par vērā ņemamu laiku. Bet mest 10min līkumu uz dus + pildīšanās laiks neskaitās kā laiks?
Liecies mierā ar saviem dusiem, manai dzīvesvietai tuvākais dus ir 10km attālumā. Un pie tā ir arī ātrā uzlāde. Ai nē, sameloju, ir viens mazais lauku dus 7Km attālumā, kur var piebraukt arī ar tanku, bet neko citu kā beli es tur nepildītu.


Labs salīdzinājums - pirms 15 gadiem telefoni bija ļoti maziņi un vilka ar vienu uzlādi nedēļu. Tagad tie atkal ir milzīgi un katru dienu pie vada jāliek. Kāpēc neatgriezies pie Nokia 3510i?
Tieši tā paša iemesla dēļ EV braucēji neatgriežas pie ICE.



Nu bet tad arī godīgi pasaki, ka dzīvo tādā pizdosranskā, kur vienīgais pieejamais auto degvielas veids ir elektrība, nevis sāc atrunāties, ka nemāki braukt vai kāds benzīntankā hotdogu pērk.

Man pie maniem km/dzīvesvietas/braukšanas daudzuma lol nau verc no benzīnauto šobrīd kāpt ārā, jo reāli 2-3x mēnesī iebrauc kaplī, routex karti iekšā, pilna bāka, pistoli vietā, brauc prom.
Offline
mmartins
14. Sep 2021, 15:13 #2425

Kopš: 14. Sep 2004

Ziņojumi: 1717

Braucu ar: Prius


14 Sep 2021, 08:37:55 @CP17 rakstīja:
Neiet runa tak par naudu, vnk interesē kā tur jauda tiek pievadīta/sadalīta pa asīm/ratiem teslai

te var nedaudz redzēt:
Spied "Play", lai skatītos video!
Offline
robbielv
14. Sep 2021, 16:09 #2426

Kopš: 10. Nov 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 107

Braucu ar: plēsoni


14 Sep 2021, 14:36:08 @ak rakstīja:

14 Sep 2021, 08:37:55 @CP17 rakstīja:
Neiet runa tak par naudu, vnk interesē kā tur jauda tiek pievadīta/sadalīta pa asīm/ratiem teslai



Elektro auto griezes sadalīšana starp riteņiem ir daudz vienkāršāk realizējama, ja salīdzina ar iekšdedzes dzinēja auto. Ja, neņem vērā auto ar fizisku bloķi, kas cieti sabloķē riteņus, EV caurgājamība bezceļā būs labāka kā iekšdedzes auto - griezes moments pieejams uzreiz no maziem apgriezieniem, riteņu piebremzēšanu var veikt ļoti efektīvi, jo elektromotoru var vadīt daudz precīzāk par iekšdedzes dzinēju. Arī pārkares EV var uztaisīt mazākas.

Neviena tesla nav bezceļu auto. Model X ir minivans ar pilnpiedziņu, nevis parketnieks vai SUV. Par Model S, 3 vai Y pat nerunājot. Tāpēc caurgājamībā nav jēgas salīdzināt pat ar tādu parketnieku kā LR Discovery, piemēram.


Kamōn, nejau visiem EV uz katru riteni ir savs motors, daudzie izmanto 1pakāpju kārbu ar klasisko diffu, kur ar bremzēšanu imitē "bloķi" un sadala griezes momentu nepieciešamības gadījumā (ESP, DTC u.t.t.). Un jautājums bija par to kā teslai ir sadalīts tas griezes moments un vai ir bloķis. Ir skaidrs ka tas ir vnk vieglais un no klīrensa un pārkares tur neko labu nevar sagaidīt meža dubļos. Bet gadījumos kad brauc pa ceļu ar 40cm+ biezu sneiga kārtu tas gan ir aktuāli.

Nu tad kā ir ar tešlu? Open diffs un bremzes/katram ratam savs motors/ LSD / Hāldex?
Offline
ak
14. Sep 2021, 16:30 #2427

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR

Cik daudz ir mūsdienu ielas vieglo auto ir starpasu bloķējamu diferenciāli? Lielākā daļa sistēmu mūsdienās strādā ar riteņu piebremzēšanu un ikdienā neko vairāk arī nevajag. Stumties ar vieglo auto cauri 40+cm biezam sniegam, ir ne pārāk gudra doma. Ja tas pieblietēsies zem auto, neaplīdzēs arī mehāniskie bloķi. Pat ar sagatavotu 4x4, ir jāpadomā vai vajag tādā vietā braukt, jo reti kuram klīrens ir vairāk par 30cm.

Šādus "džipotājus" pagājušajā ziemā regulāri vilku ārā no sniega
Offline
Luseniuss
14. Sep 2021, 21:32 #2428

Kopš: 18. Jun 2021

Ziņojumi: 1542

Braucu ar:

Elektromobīļiem, bez melošanas, bieži ir tehniskas problēmas, teiksim pēc 180 000 km nobraukuma?
Offline
jurrus
14. Sep 2021, 21:38 #2429

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 1502

Braucu ar: OBK, Leaf E+, CBF1000


14 Sep 2021, 21:32:34 @Luseniuss rakstīja:
Elektromobīļiem, bez melošanas, bieži ir tehniskas problēmas, teiksim pēc 180 000 km nobraukuma?

Elektromobīļi ir reti sastopami ar 180K km. Lielākā problēma, un patiesībā arī vienīgā, ir baterijas kapacitāte. Un tas savukārt ir atkarīgs no tā, kā tā ir lietota- kādos apstākļos lietots, kā un kur lādēts u.t.t. Pilns nets par un ap to. Pārējie mezgli ir hadene un elektronika, tāpat kā pārējām mašīnām.
Offline
Luseniuss
14. Sep 2021, 21:40 #2430

Kopš: 18. Jun 2021

Ziņojumi: 1542

Braucu ar:

Vispārīgi, tas tā, lai priekšstats rastos, cik % no auto vērtības maksā jauna batereja + darbs?
Offline
barney
14. Sep 2021, 22:20 #2431

Kopš: 20. Oct 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 504

Braucu ar: i3 & Subaru

Man šķiet, ka šobrīd lielākajā daļā gadījumu jaunas baterijas maiņa nav finanisāli loģisks variants.
Domāju, ka pēc gadiem 5-10 saškas, kas melnām mutēm šobrīd zāģē dpf filtrus būs pārkvalificējušies uz battery refurbishment biznesu un tas pasākums kļūs salīdzinoši pieejams. Salīdzinoši pa lēto varēs tikt pie jaunas baterijas un rullēt nākošos 150k km.
Offline
diesel
14. Sep 2021, 22:22 #2432

Kopš: 31. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 6138

Braucu ar: JG 9

Nu kā otrs auto jā. Ja ikdieniškais maršuts ir pa pilsētu )
Izmaksas uz 100 km jā
Aktuāli/ķip progresīvi jā
Bet nu pilnīgi nepraktisks dēļ range un charging time ). Var jau melot sev protams. Kā jau te augstāk minēja arī mani besī pat 3/4 reizes mēnesī pildīties pa 5 min, prasās lielāka bāka. Tas tāds life style manuprāt, tas elektroauto pagaidām. Nu piem. bmw ix3 vs x3m40i. Pirmajam range ap 400/450km, otram ap 600/700 pie līdzīgiem apstākļiem. Otais ir kudi jaudīgāks, pilns maksā apm.mīnus 10 k no cenas pie kam izskatās klasi labāk. Nu un kam tas vajadzīgs Ja skatās lētāku segmentu range ir dali ar 2. Kur ar tādu aizbraukt, ja kā vienīgais auto ģimenē

[ Šo ziņu laboja diesel, 14 Sep 2021, 22:55:16 ]

Offline
Luseniuss
14. Sep 2021, 22:30 #2433

Kopš: 18. Jun 2021

Ziņojumi: 1542

Braucu ar:

Ja ar 188742 km nobrauktu elektrovāģi retāk jānemeklē diognostiķis, tad way to go...
Offline
Luseniuss
14. Sep 2021, 22:31 #2434

Kopš: 18. Jun 2021

Ziņojumi: 1542

Braucu ar:

Nomaini batereju un mizo tālāk.
Offline
diesel
14. Sep 2021, 22:38 #2435

Kopš: 31. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 6138

Braucu ar: JG 9

Varu kļūdīties, bet baterija maksā
i3 kopā ar motoru mainās, lielā dzīva b/u 6 k eur maksāja kad interesējos. Moš pamainījies kas. Jauna varētu svērt labi
Offline
Samsasi
14. Sep 2021, 22:45 #2436

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4580

Braucu ar:


14 Sep 2021, 22:22:13 @diesel rakstīja:
Nu kā otrs auto jā. Ja ikdieniškais maršuts ir pa pilsētu )
Izmaksas uz 100 km jā
Aktuāli/ķip progresīvi jā
Bet nu pilnīgi nepraktisks dēļ range un charging time ). Var jau melot sev protams. Kā jau te augstāk minēja arī mani besī pat 3/4 reizes mēnesī pildīties pa 5 min, prasās lielāka bāka. Tas tāds life style manuprāt, tas elektroauto pagaidām. Nu piem. bmw ix3 vs x3m40i. Pirmajam range ap 400km, otram ap 750/800 pie līdzīgiem apstākļiem. Otais ir kudi jaudīgāks, pilns maksā apm.mīnus 10 k no cenas pie kam izskatās klasi labāk. Nu un kam tas vajadzīgs Ja skatās lētāku segmentu range ir dali ar 2. Kur ar tādu aizbraukt, ja kā vienīgais auto ģimenē
tas range ir prieksh taksistiem
Offline
XK220
14. Sep 2021, 23:01 #2437

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


14 Sep 2021, 21:32:34 @Luseniuss rakstīja:
Elektromobīļiem, bez melošanas, bieži ir tehniskas problēmas, teiksim pēc 180 000 km nobraukuma?

Ļoti reti.
Igaunijā ir nomas Leafi, kuri nobraukuši pusmiljonu.
ja nu aķis paliek galīgi švaks, ir vairākas vietas, kur tos pārpako. Nom inīt dažus elementus vacajam Leaf maksā ap 1k, nomainīt visus ap 3k 24niekam, ap 4k 30niekam, bet nav iemesla mainīt visus, jo parasti tikai daži elementi rada disbalansu.
Pietam leafi ir vieni no tiem, kuriem visātrāk degradējas akumulatori, jo nav dzesēšanas. Kautkur pasen lasīju, ka Hyundai sola 80% pēc pusmiljona. Garantija gan ir 8 gadi vai 160k.
Ja uzskaitītu visas apkopes vai remontus jebkuram 15 gadīgam dīzelim ar pusmiljonu, tur var ne tikai akumulatoru nomainīt, tur var elektroauto no salona paņemt
Offline
Samsasi
14. Sep 2021, 23:09 #2438

Kopš: 01. Nov 2014

Ziņojumi: 4580

Braucu ar:

Vispār jau dīzelim gadi neko neizsaka, visu izsaka nobraukums
. Nu un pie 180k nobraukuma nekādas baigās problēmas nav novērotas, tais tik apkopes. Nu un jānem vēra ka jauns diesels startā ir lētāks par tosterauto.
Bet nu ok, katram savs. Vienam patīk braukt caur uzlādes punktiem, citam patik brauk kur grib, nevis kur ir uzlādes punkti.

[ Šo ziņu laboja Samsasi, 14 Sep 2021, 23:11:19 ]

Offline
jurrus
14. Sep 2021, 23:50 #2439

Kopš: 22. May 2002

Ziņojumi: 1502

Braucu ar: OBK, Leaf E+, CBF1000


14 Sep 2021, 23:09:40 @Samsasi rakstīja:
Vienam patīk braukt caur uzlādes punktiem, citam patik brauk kur grib, nevis kur ir uzlādes punkti.

Tu tā arī nesaprati, ka lielākoties visi EV īpašnieki dzīvo privātmājās un reti kad iebrauc uzlādes punktos.
Offline
RS7
14. Sep 2021, 23:57 #2440

Kopš: 20. Mar 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 9318

Braucu ar: dīzeļ Teslu


14 Sep 2021, 23:50:17 @jurrus rakstīja:

14 Sep 2021, 23:09:40 @Samsasi rakstīja:
Vienam patīk braukt caur uzlādes punktiem, citam patik brauk kur grib, nevis kur ir uzlādes punkti.

Tu tā arī nesaprati, ka lielākoties visi EV īpašnieki dzīvo privātmājās un reti kad iebrauc uzlādes punktos.

nu ja nav jābrauc tālāk par ~400km tad tu nesaprati
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo