Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 241 viesi un 9 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehnikas uzlabošana

Tēma: Eļļas MIX un ietekme?

AutorsZiņojums
Asch
11. Jul 2008, 16:16 #21

Kopš: 29. Jan 2007

Ziņojumi: 4290

Braucu ar:


11 Jul 2008, 14:32:31 Modricimus rakstīja:
ļeņins citēt un meklēt, bet īsumā...

Degvielas ekonomija
Vairākumam ļaužu neatkarīgi no valsts, kurā viņi dzīvo, ekonomēt vajag biežāk, nekā gribētos. Latvijā padomju laikā taupīt vajadzēja, lai sakrātu naudu automobiļa iegādei. Vēlāk izkristalizējās nepieciešamība ekonomēt līdzekļus mūžam deficīto rezerves daļu iegādei. Tad pienāca laiks rūpēties par nopirktā lietotā rietumvalsts auto motora resursa pagarināšanu, jo jauna auto iegāde likās pārlieku dārga. Pašlaik valda degvielas ekonomijas princips, jo benzīna cenas pēdējo gadu laikā ir dubultojušās. Saskaņā ar prognozēm degvielas cena turpinās augt.

Auto īpašniekam ir vairāki izvēles varianti. Pirmkārt, iemācīties braukt daudz ekonomiskāk – kustību sākt līgani, strauji nepalielināt braukšanas tempu un strauji nebremzēt. Otrkārt, nomainīt automobili uz mazāk ēdelīgu (tā jau ir masveida tendence bagātajā Rietumeiropā). Treškārt, censties uzturēt auto tādā tehniskā stāvoklī, lai ekspluatācijas izdevumi degvielai un motoreļļai nepalielinātos līdz ar automobiļa novecošanu. Izrādās, ja vienlaikus ievēro pirmo un trešo izvēles variantu, visai sekmīgi izdodas ietaupīt tieši automobiļa ekspluatācijā.

Latvijā jau ilgus gadus strādā vietējais uzņēmums, kas specializējas vecu automobiļu ekspluatācijas ilguma pagarināšanā, ar panākumiem sadarbojas ar lauksaimniekiem, kuru rīcībā ir tikai sezonālas noslodzes agregāti, kā arī ar lokomotīvju depo un ostām. Paradoksāli, taču par šo uzņēmumu plašsaziņas līdzekļos nav iespējams atrast gandrīz nevienu reklāmu, ir vien dažas publikācijas specializētajā un reģionālajā presē, taču tie nekādā ziņā nav reklāmraksti, kas apgalvotu, ka ar šīs markas auto ķīmijas lietošanu izdevies ietaupīt 30% vai vēl neticamāku daudzumu degvielas. „Molilat” šādu nepatiesību neizplata. Iespējams, tās ražotie produkti uz molibdēna disulfīda un vara sīkskaidiņu dispersijas bāzes ir pietiekami pazīstami, lai par tiem kaut reizi būtu dzirdējis ikviens automobiļa īpašnieks Latvijā.

Auto tirgus apritē uzņēmums ir kopš 1989. gada ar nemainīgu klientu skaitu, kas šīs eļļas piedevas lietojuši vēl žiguļu un moskviču motoram un, pārsēdušies uz prestižāku marku auto, turpina izmantot „Molilat” tehnoloģiski daudz augstvērtīgāku un prestižāku automobiļu motoros, panākot efektīvu degvielas ekonomijas rezultātu. Kā žurnālists daudzus gadus esmu pazīstams ar uzņēmuma īpašnieku Valēriju Bendiku – sava produkta fanātiķi, kas pamatos nīst reklāmu un tādēļ produkta attīstīšanai iet smagāko apkārtceļu, piedāvājot produktu izmēģināt.

„Molilat” autosaimniecību vadītāju un zemnieku pārliecina ar izmēģinājumu paraugiem. Reiz man izdevās redzēt „Molilat” efektivitāti RTU Mašīnzinību fakultātes Autotransporta katedras rīkotajos testos. Toljati autorūpnīcā ražotajās „Lada VAZ–21083”, lietojot ”Molilat”, bija panākts fantastisks, šo automobiļu tehnoloģijai neatbilstošs nobraukums – no 420 000 līdz 630 000 km bez motora kapitālā remonta. Nesen preses pārstāvjiem RTU Mašīnzinību fakultātē demonstrēja vēl kādu berzes samazināšanas izmēģinājumu dalībnieku.

„VW Passat” ir 534 000 km nobraukums, un šim spēkratam, kura motora un transmisijas eļļai un stūres pastiprinātāja eļļai regulāri tiek pieliets „Molilat”, nav ne mazāko saguruma pazīmju! Šis automobilis iegādāts 1994. gadā, kad tā odometrs rādīja 74 000 km. Pats saimnieks uzskata, ka tā lielais motoresurss panākts tikai un vienīgi tāpēc, ka lietota „Molilat” autoķīmija.

„VW Passat” 1,8 l benzīna motors ar monoinžektoru saskaņā ar ražotāja datiem kustībā ar ātrumu līdz 90 km/h patērē ap 7 litriem benzīna 100 km. Izmantojot pretberzes piedevas, iespējams samazināt arī degvielas patēriņu. Veicot kontrolmērījumus 139 km garā ceļa posmā Salaspils–Saldus (laika patēriņš divas stundas), ar šo auto tika panākts vidējā degvielas patēriņa rekords – 4,1 litrs 100 km.

Tiesa, 7–9% degvielas ekonomija nav saistāma tikai ar pretnodiluma piedevām motoreļļām, bet arī ar īpaši ekonomisku braukšanas režīmu. Pavasarī jau minētajā kontrolmērījumā piedalījās vēl divi analoģiski „VW Passat” automobiļi, kuriem netika lietotas pretnodiluma piedevas. Lai gan šīm mašīnām bija divreiz mazāks nobraukums, kompresijas izkliede cilindros bija uz kritiskās robežas, un tas liecināja par pastiprinātu motora nodilumu.

Rodas pilnīgi pamatots pārmetums autovadītāju nevīžībai pret savu auto, jo šādi auto pastiprināti patērē gan dārgo benzīnu, gan motoreļļu. Ilgtermiņā eksperimentējot ar berzes pretnodiluma piedevām un ekonomisku braukšanu, SIA „Molilat” direktoram izdevies sasniegt patiesi interesantus rezultātus, ko bija vēlēšanās popularizēt. Tādēļ izdevniecībā ”Mans īpašums” iznākusi V. Bendika brošūra par pareizu, ekonomisku auto vadīšanas veidu un pretnodiluma piedevu lietošanu autosaimniecībā un lauksaimniecības tehnikā.

RTU autotransporta katedras laboratorijā 27. jūnijā notika kontrolautomašīnas "Volkswagen Passat" dzinēja stāvokļa kārtējā starpekspertīze.

Rīgas Tehniskās universitātes autotransporta katedras laboratorijā 27. jūnijā notika kontrolautomašīnas "Volkswagen Passat" dzinēja stāvokļa kārtējā starpekspertīze.
Katedra RTU Autotransporta institūta docenta Vitolda Šnepa vadībā šā automobiļa stāvokli kontrolē jau kopš 1994. gada. Pašlaik "VW Passat" noskrējiens ir 600 000 kilometru, un automobilim līdz šim nav veikts ne dzinēja, ne pārnesumkārbas remonts. Katram kaut cik tehniski izglītotam cilvēkam rodas loģisks jautājums – kā tas iespējams? Šo gadu laikā 1,8 litru benzīnmotorā tika izmantota sintētiskā eļļa ar pretnodilšanas piedevu "Molilats". Eļļas maiņa un piedevas pievienošana notika ik pēc 15 000 kilometru nobraukuma. Eļļas papildināšana starp maiņas intervāliem dzinējam nav nepieciešama. Visu blīvslēgu un savienojumu stāvoklis ir labs. Savukārt ātrumkārbai eļļas piedeva pievienota tikai vienu reizi 1994. gadā pie
78 000 kilometru nobraukuma, kad arī sākās šis eksperiments.
Tā kā automobiļa tehniskais stāvoklis joprojām ir labs, dzinējs izjaukts netiek, bet gan tiek pārbaudīta kompresijas pakāpe tā cilindros, kā arī izmērīts spiediens eļļošanas sistēmā. Tas tādēļ, ka eksperiments tiek turpināts un nākamā pārbaude ir plānota pie 700 000 kilometru nobraukuma. Līdzīgas dzinēja stāvokļa pārbaudes šajā laboratorijā notikušas arī, kad mašīna bija nobraukusi 400 000 un 500 000 kilometru.
Pēc mērījumu veikšanas var secināt, ka dzinēja tehniskais stāvoklis joprojām ir ļoti labs. Kompresijas pakāpe atsevišķos cilindros ir robežās no 13,4 līdz 14,1 bāram, bet eļļas spiediens sistēmā ir 2,8 bāri. V. Šneps norāda, ka šādi rezultāti viņam nav pārsteigums, jo pat vēl lielāku noskrējienu, izmantojot pretnodiluma piedevu "Molilats", jau izdevies sasniegt pat ar "VAZ" markas automobili. Bez šaubām, tik liels dzinēja resurss esot tieši šīs eļļas piedevas nopelns. Tomēr nedrīkstot aizmirst arī par to, kā automašīna tiek ekspluatēta un cik rūpīgi kopta. Tas pierāda, ka ar mūsdienu tehnoloģijām bez problēmām var sasniegt arī miljons kilometru nobraukumu bez dzinēja kapitālā remonta. Cits jautājums, cik tajā ir ieinteresēti auto ražotāji, pārdevēji un remontētāji.
Vēl jāpiebilst, ka "Molilats" ir Latvijas prece, kas ir izgudrota un tiek ražota šeit pat pie mums.


bet īsumā ideja sekojoša - piedevas satur redzamas un taustāmas frakcijas - vai nu molibdena disulfīdu, vai vara disulfīdu. pēdējā ir metāloderējoša - mikronelīdzenumi tiek auzaudzēti ar vara skaidiņām, kas ir mazas un plānas. finālā iegūst vara kārtiņu uz berzes virsmām.
5ienā slinkums gari rakstīt, bet gūgle jau jums arī pateiks


liels paldies
Offline
Asch
11. Jul 2008, 16:16 #22

Kopš: 29. Jan 2007

Ziņojumi: 4290

Braucu ar:


11 Jul 2008, 14:34:03 Modricimus rakstīja:
nobildēšu tev tās etiķetes. garāžā stāv. kakraz abiem zālespļāvējiem un mocim iegāzu

esi tik laipns
Offline
Driver
11. Jul 2008, 18:02 #23

Kopš: 22. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 31536

Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu

molilat neesmu lietojis, bet esmu dzirdejis pozitivas atsauksmes - gandriz nomirushi dzineji pec piedevas lietoshanas spejushi vel kadu laiku kalpot.

BET pats esmu lietojis haholu virmas XADO produkciju
konkreti sho gelu benzina dzinejam un kaa aprakstits razotaja majaslapaa

situacija bija sekojosha: biju savulaik iepircis par letu naudu no viena "senotaja" e23 728 un pec auto pirkuma un pirma "kartiga testdraiva" atklajas, ka pec 5000rpm motoraa grab klanju shales (taa domaju es un visi citi motoruspecialisti, kas auto apskatija un paklausijas grabonju).
biju izveles priekshaa - vainu daleji jaukt ara motoru un mainit shales jeb arii pameginat kimiju.
taa kaa tobrid biju vel students un ar naudam bija pasvaki izvelejos risket un pameginat kimiju, jo pilns kimijas kurss naudas izteiksmee sanaca ap 40ls, bet motora remonts pa daljam tikai 40Ls neskaitot klat vel savu (un paligu) darbu. Turklat remontejot auto ar 20+ gadiem parasti ir pilns ar "parsteigumiem", kas beigas remontu vel vairak sadardzina.

kaa kimija pareizi jalieto var izlasit razotaja majaslapa, es vairs neatceros, bet nedriskteja sakuma maukt ar pilnu gaazi.

pec pirmaa piegajiena un pirmajiem 500km dzinejs saka tuksgaita stradat vienmerigak, un pie maziem apgriezieniem palielinajas griezes moments.
pec otra piegajiena izmainjas arii bija jutamas, bet vairs netik loti.
kad "arstniecibas kurss" bija pilnigi iziets un bija nobraukti tie km cik paredzets un atsaku ar mashinu maukt pedali gridaa un motoru ipasi nezelojot konstateju, ka troksnis pec 5000rpm ir pazudis, grieze pie maziem rpm ir manami uzaojusies par degvielas paterinju gruti spriest, taa kaa maucu ar pilnu, tad vinjs ari mainijas robezas no 14-20litriem uz 100km.
pec taa visa pasakuma nomainiju vairakas x ellju un arii pec eljas nomainjas, dzineja darbiba nepasliktinajas.

ar to auto nobraucu 1.5 gadu un troksnis motora taa ari vairs neparadijas. pa to laiku nobraucu ap 50 000km (katru dienu ap 100km).

ar rezultatu biju pilnigi apmierinats, jo par 40Ls biju "nopircis" vismaz papildus 50t km motora resursa.

P.S. pirms kimijas lietosanas dzinejam tika noreguleti varsti, noreguleta aizdedze un sprice.
pec kimijas lietoshanas intereses pec tika velreiz parbaudits atgazu sastasvs un korekcija nebija nepieciesama.

P.P.S. ludzu neaprejiet un neapediet mani, bet taa kaa auto iegades bridi jau bija aprikots ar gazes iekartu, tad tas auto tika braukts ari ar gaazi garajos gabalos arpus pilsetas, kas arii ir sava veida "papildus mocibas" motoram.

-----------------
diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
Offline
exciter
16. Jul 2008, 14:16 #24

Kopš: 18. Jan 2006

Ziņojumi: 3713

Braucu ar:


11 Jul 2008, 14:34:03 Modricimus rakstīja:
nobildēšu tev tās etiķetes. garāžā stāv. kakraz abiem zālespļāvējiem un mocim iegāzu

kur ir?
Offline
Blackadder
16. Jul 2008, 14:33 #25

Kopš: 15. May 2002

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 2142

Braucu ar: Jaguar XF 2.7D, Jaguar XE 2.0d

Nu, es nupat arī pagājušonedēļ paeksperimentēju ar XADO savam vecajam Volvo S70 2.5 20V. Nebija ko zaudēt, jo, pēc manām domām, auto motors bija ar vienu kāju kapā - eļļas spiedienu bija par zemu (eļļas lampiņa dega) un arī hidrokompensatori pamatīgi trokšņoja, un vispār mašīnai motors skanēja kā tādam vecam žigulim - ar griezīgu tarkšķi. Pa īstam remontēt man to auto nebija vēlmes - motora remonts/nomaiņa pavilktu uz pusi no auto cenas.



Pēc apstrādes un nobrauktiem nepilniem 400 km atjaunojies eļļas spiedienas (vairs nedeg eļļas spiediena lampiņa), pazudis hidrokompensatoru troksnis, auto iet pavisam normāli un šķiet, ka būs dzīvotājs. Degvielas ekonomija nav pamanāma, bet tas šajā gadījumā, atļaušos apgalvot, ir mazsvarīgs aspekts, jo auto gan tagad, gan arī iepriekš degvielu ēda, tik cik jāēd ar 2.5 motoru un automātisko kārbu

Nu, protams, par rezultātiem objektīvāk, protams spriest, tad kad būs nobraukts ilgāks laiks.

Pirms apstrādes ar to brīnumķīmiju pie Volvo dīlera tika veikta dzinēja eļļošanas sistēmas tīrīšana, kura tobrīd nepalīdzēja. Jāmin, ka pirms problēmu sākuma eļļu auto īpaši neēda. Problēmas ar eļļas spiedienu un troksni parādījās šī gada sākumā, pēc tam kad auto ilgāku laiku netika aktīvi izmantots.

[ Šo ziņu laboja Blackadder, 16 Jul 2008, 14:36:19 ]

Offline
Dullais
16. Jul 2008, 15:06 #26

Kopš: 31. Jan 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 1233

Braucu ar: E12 525, 528

Noav laika lasīt, bet vai tas Molilat nav gadienā dzinēja eļļai pretizdiluma piedeva tepat LV by Vitolds Šneps izgudrota?

Ja tas ir tas, tad atceros vienu viņa rakstu par VW Jetta 1,8 benzīns, kura bez dzinēja kapitalkas ar Molilatu nogāja 800'000
Offline
Dullais
16. Jul 2008, 15:09 #27

Kopš: 31. Jan 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 1233

Braucu ar: E12 525, 528

Bet man arī liekas, ka tas Molilat ir suuc, priekš visādiem VAZ, VW passat, un neviens tādu eļļai priekš E46 Motorsport nepievienos
Offline
Driver
16. Jul 2008, 16:45 #28

Kopš: 22. Jun 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 31536

Braucu ar: iepirkuma ratiem pa alko outletu


16 Jul 2008, 15:06:34 Dullais rakstīja:
Noav laika lasīt, bet vai tas Molilat nav gadienā dzinēja eļļai pretizdiluma piedeva tepat LV by Vitolds Šneps izgudrota?

Ja tas ir tas, tad atceros vienu viņa rakstu par VW Jetta 1,8 benzīns, kura bez dzinēja kapitalkas ar Molilatu nogāja 800'000

tas pats vien ir!
bet labiem, jauniem dzinejiem es nelietotu sho (vai kadu citu) piedevu, bet gan labu ellu un mainitu savlaicigi.

bet LIQI MOLY ellas ir vacu ellas ar molibdena piedevu. domaju lietojot vinjas ir lidzigs efekts ka "parastu" ellu un molilat piedevu

-----------------
diagnostika, elektronikas remonts & pretaizdzīšanas iekārtas.
Offline
Modrs
16. Jul 2008, 17:47 #29

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10356

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu


16 Jul 2008, 14:16:54 exciter rakstīja:

11 Jul 2008, 14:34:03 Modricimus rakstīja:
nobildēšu tev tās etiķetes. garāžā stāv. kakraz abiem zālespļāvējiem un mocim iegāzu

kur ir?


pļac, aizmirsu
davai, turiet pie vārda - nākamsvētdien nofočēšu, mēģināsu paņemt kādu ziepinieku un makro režīmā nobildēt to suslu...
Offline
Modrs
16. Jul 2008, 17:56 #30

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10356

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu


16 Jul 2008, 15:09:18 Dullais rakstīja:
Bet man arī liekas, ka tas Molilat ir suuc, priekš visādiem VAZ, VW passat, un neviens tādu eļļai priekš E46 Motorsport nepievienos




ja esi kādreiz ārdījis ārā motorus, saliekot parasti berzes kontaktvirsmas nosmērē ar molibdena disulfīdu - lai pirmās taktis nav "pa sauso"
te ir tā pati ideja tai piedevai, aujstu motoru piedarbinot vienmēr deldē vairāk, nekā braucot. un ja tās molilats ir eļļa, viņs neļauj dilt motoram tik daudz...

par xado - nu kvz, caurspīdīgs, tur ir kkādas nano supadupamega piedevas, kas vnk veido stingru molekulāro saiti - tipo eļļas plēvīte ir daudz grūtāk pārvarama. un, protams, izmaina viskozitāti.
pats neesmu redzējis motoru ar xado piedevām, bet atsauksmes labas. tiesa gan, 3 tūbiņas maksā 3 ls, katra jāgāž ik pēc hvzcik km.

par xado ir pieejami video, piemēram
urla
Bet es esmu redzējis motoru ar molilatu - visa iekšpuse ir kā apzeltīta ar vara kārtiņu, šālēs nelīdzenumi arī aizaudzēti...

[ Šo ziņu laboja Modricimus, 16 Jul 2008, 17:59:10 ]

Offline
Laurens
16. Jul 2008, 21:18 #31

Kopš: 26. Mar 2006

Ziņojumi: 381

Braucu ar: TRoc-R un ar V8

MoS2 tad, kad atstrādājas, sadaloties kaut kādā pizdatā skābē ar sēru. Kad atstrādājas, kas un ko, hvz, jāiet uz lekciju pie Šnepa uz RTU Liqui-Moly taču arī tikai dažām eļļām turpina izmantot MoS2, piemēram, tai pašai lauksaimniecības tehnikai (raupjajiem motoriem)?
Foto ar sarkano:

[ Šo ziņu laboja Laurens, 16 Jul 2008, 21:19:40 ]

Offline
dzejnieks
16. Jul 2008, 21:33 #32

Kopš: 12. Dec 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 4183

Braucu ar: ņAudi TDI - Dieselpower, Renault Master (RIX 02)

Lej Castrol un neredzēsi bēdu
Offline
Asch
16. Jul 2008, 21:50 #33

Kopš: 29. Jan 2007

Ziņojumi: 4290

Braucu ar:

es jau nopirku, rit gazishu zales plaveja. jaizdoma ka atspogulot izmainjas, laikam jasafoke kadi dumi no vina tagad nak un kadi bus pec tam
Offline
Modrs
16. Jul 2008, 23:26 #34

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10356

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu

šnepam tagad būs varka
Offline
exciter
18. Jul 2008, 14:56 #35

Kopš: 18. Jan 2006

Ziņojumi: 3713

Braucu ar:

tas molilats ir tikai motoriem vai hidraulikai arī kaukāds variants līdzīgs
Offline
Modrs
18. Jul 2008, 17:15 #36

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10356

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu

ir motoriem, gaudojošiem degvielas sūkņiem (vēl neesmu mēģinājis), un transmisijām - palīdz. Ā, tad vēl stūres pastiprinātāju sūkņiem.
iebrauciet vnk pie paša šnepa maskavas ielā, vai arī auto plus veikalā, kas ir pie dzelzavas ielas
Offline
Modrs
20. Jul 2008, 22:33 #37

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10356

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu

Pa kreisi metāloderējošā, pa labi molibdena.
nekas labāks ar telefonu man nesanāca

urla lielam foto
Vara disulfīda piedeva gaudojošiem reduktoriem un kārbām

Visas trīs piedevas


Nu metāloderējoša padara dzinēju, kārbu, reduktorus klusākus (motoram pazūd spalgie toņi - žvadzošā ķēde, rokeri vārstiem utt vairs "netikšķ". bet visi tie degvielas patēriņi, kompresijas utj utp, nu , neesmu tik sīki pētījis....
Offline
nagla
21. Mar 2010, 14:58 #38

Kopš: 04. Jan 2007

No: Olaine

Ziņojumi: 3235

Braucu ar: ML270 Stage1

kur tieshi maskavas iela tirgo? ma te viena pudelite ar dzeltenu eticheti atradas garazha,iepriekshejais saimnieks atstajis!
Offline
OoMmEe
21. Mar 2010, 15:05 #39

Kopš: 10. Nov 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 181

Braucu ar: kupeju

DeCe, tā ir, ka nepērk no manis...

P.S. Man tagad arī kurjers braukā pa pilsētu, piegādā pasūtīto dažu stundu laikā.

[ Šo ziņu laboja OoMmEe, 21 Mar 2010, 15:08:30 ]

Offline
OoMmEe
21. Mar 2010, 15:06 #40

Kopš: 10. Nov 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 181

Braucu ar: kupeju


16 Jul 2008, 21:33:25 dzejnieks rakstīja:
Lej Castrol un neredzēsi bēdu


Jā, kā reiz ir akcija līdz marta beigām...
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BlackMagicWoman, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, Speedmotors, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo