Online

Pašreiz BMWPower skatās 247 viesi un 15 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
ezis_
01. May 2021, 03:06 #1941

Kopš: 13. May 2017

Ziņojumi: 1244

Braucu ar: T@C- R6 un citiem


01 May 2021, 02:01:12 @CP17 rakstīja:
Ilgi maļina nebūs ar EV, jau tagad tiek domāts kā drīzumā sākt iekasēt $, kuluāros tiek runāts par nodevu kura atkarīga no nobrauktajiem km
Ne nu tehgnologija ir laba, bet kamer nemasas ka benas auto vai vizmas ka hibridi, tikmer tas ir tuks numurs...
Offline
vvv
01. May 2021, 03:50 #1942

Kopš: 19. Feb 2017

No: Rīga

Ziņojumi: 2107

Braucu ar: e53FL 4,4;e38

Neesmu kas šajā lietā Kautko gudru var rpateikt. Bet man liekas hybrīds ir labākaias uz pārejas posmu. - nekādi v8
Skumji, taādas skumjas pārņem.
Ja tev 4.4 benzīns esi noziedznieks. Tava vēsture rakstīta.
P. S ikdienā ar 2017 kas kaiš braucu. Nevienam neinteresē. Ja ar W140 mani jau vēro
P. S vēl gads būs VS Nummuri
Offline
vvv
01. May 2021, 03:53 #1943

Kopš: 19. Feb 2017

No: Rīga

Ziņojumi: 2107

Braucu ar: e53FL 4,4;e38

Īsāk sakot lielu hibrīdu ņemtu, bet tīri ac/dc tikai paklausīties
Offline
ezis_
01. May 2021, 04:10 #1944

Kopš: 13. May 2017

Ziņojumi: 1244

Braucu ar: T@C- R6 un citiem


01 May 2021, 03:50:39 @vvv rakstīja:
Neesmu kas šajā lietā Kautko gudru var rpateikt. Bet man liekas hybrīds ir labākaias uz pārejas posmu. - nekādi v8
Skumji, taādas skumjas pārņem.
Ja tev 4.4 benzīns esi noziedznieks. Tava vēsture rakstīta.
P. S ikdienā ar 2017 kas kaiš braucu. Nevienam neinteresē. Ja ar W140 mani jau vēro
P. S vēl gads būs VS Nummuri
[/quorievijate] Man pildot gazi piebrauca Prius blakam Es prasu tu ko veel gazi pildisi ? taksists ienirdza, jaa!!!
paplapajam , prasu kas tad tur sanak ? a sanak tur 4 eras uz simtu braucot tikai pa Rigu un kurbulejot vasaraa kondisku utt.
Offline
vvv
01. May 2021, 06:23 #1945

Kopš: 19. Feb 2017

No: Rīga

Ziņojumi: 2107

Braucu ar: e53FL 4,4;e38


01 May 2021, 04:10:59 @ezis_ rakstīja:

01 May 2021, 03:50:39 @vvv rakstīja:
Neesmu kas šajā lietā Kautko gudru var rpateikt. Bet man liekas hybrīds ir labākaias uz pārejas posmu. - nekādi v8
Skumji, taādas skumjas pārņem.
Ja tev 4.4 benzīns esi noziedznieks. Tava vēsture rakstīta.
P. S ikdienā ar 2017 kas kaiš braucu. Nevienam neinteresē. Ja ar W140 mani jau vēro
P. S vēl gads būs VS Nummuri
[/quorievijate] Man pildot gazi piebrauca Prius blakam Es prasu tu ko veel gazi pildisi ? taksists ienirdza, jaa!!!
paplapajam , prasu kas tad tur sanak ? a sanak tur 4 eras uz simtu braucot tikai pa Rigu un kurbulejot vasaraa kondisku utt.



Žēl man viņus ktaxistus) nav jau nekāds saldais darbs. Un ja 4€ var uz simtu, tad diennaktī jau savācās kādi eieiki
Offline
Dzega
01. May 2021, 15:42 #1946

Kopš: 13. May 2007

No: Jūrmala

Ziņojumi: 698

Braucu ar: 333 & 3333

Tad jau viss skaidrs, ka Nixx fano par Teslu. Ja iepriekš braukts ar brūnbēšīgiem volvo, tad Tesla pēc tā var likties tīri ok mašīna.
Offline
DeeCee
01. May 2021, 19:28 #1947

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

Spied "Play", lai skatītos video!
Offline
Instigater
03. May 2021, 21:16 #1948

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW

To appu un video neesmu redzējis, bet jābūt iespējai darbināt arī LV, jo pie mums ir tā pati Nordpool enerģijas birža, gan jau appā tikai pareizais zonas kods jānorāda un Sadales tarifi jāsabaksta.
Offline
Maxis
08. May 2021, 20:51 #1949

Kopš: 15. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 10080

Braucu ar: F30 ‘19

Kas te pēdējā laikā Teslu pircis? Cik tad īsti lētais model 3 maksā? 40€? Tā kā internetā rada, ja izvēlas tuvāko (Estonia) Tesla.com piedāvāto bodi?
Vai tur kkādas nianses?
Offline
smudo
10. May 2021, 15:18 #1950

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3635

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Lasīju, ka tiek diskutēts, vai vajag pastingrināt tos nosacījumus, bet iespējams, ka tas attiecas tikai uz situācijām, kad tiek pieprasīts valsts atbalsts.

Un Standard range Model 3 no šī gada (īstenībā jau no 2020. gada beigām) var ieberzties ar jauno bateriju, kur pati Tesla norāda, ka tā nav domāta aukstiem klimatiem (LV tai skaitā).

Vēl no jaunumiem - ID.3. jau plāno mazu salona faclift - nomainīs tās lētās plastmasas uz tādām, kā ID.4, jo klienti par to sūdzas. Rezultātā cenas nedaudz pieaugs, bet nebūs vairs tik liela lētuma sajūta, kā tagad.

Gada beigās ES sāks tirgot KIA EV6 - varētu būt laba EV alternatīva cenu robežās ap 50k EUR (ar 77kWh bateriju), īpaši, ja to varēs nopirkt pie vietējā dīlera ar pilnu garantijas un apkopju iespēju.

Būs gan RWD versijas, gan AWD un dārgākā no tām ar aptuveni 600s un 3,3 sek līdz 100, kas ir līdzīgi Model 3 Performance.

[ Šo ziņu laboja smudo, 10 May 2021, 15:21:36 ]

Offline
Strom
12. May 2021, 15:21 #1951

Kopš: 29. Nov 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 350

Braucu ar:

Jāsaka, ka neesmu baigais entuziasts šajā tēmā, bet pirmā pieredze ar ātrās uzlādes staciju ir konkrēta vilšanās. Pēc pus stundas čakarējoties ar emobi aplikāciju, staciju un dispičeru, beigās kaut kas izdevās tikai ar Mobilly app. Emobi norāva 80eur no kartes un tā arī nekas nenotika.
Izcenojumi arī nekādi iepriecinošie, atbraucu ar 35%, šobrīd ap 90% un tas ir izmaksājis jau 6eur... Pēdējie 25% pildās uzkrītoši lēni. Tā ir, ka ekonomiski nesāpīgi ir lādēt tikai līdz kādiem 75%? Es ceru, ka ar mājas kabeli un lēno uzlādi tas sanāk jūtami lētāk, savādāk nahuj šitādu dzīvi.

p.s. pie 91% atvienojās pavisam un mēģinot pieslēgties atkārtoti, parādīja, ka automašīna nav savienojama ar uzlādes staciju.

[ Šo ziņu laboja Strom, 12 May 2021, 15:26:03 ]

Offline
JankyLV
12. May 2021, 15:26 #1952

Kopš: 23. Jul 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 3039

Braucu ar: imperialblau

Pirmā diena?

Protams, uzlāde būs lēnāka virs 80%, citādāk baterija ātri vien aizies pa skuju taku. Mājās pie lēnās uzlādes vienmērīgi lādēs.
Offline
XK220
12. May 2021, 15:29 #1953

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Emobi lādētāji tikai ar karti, pie ātrajiem lādētājiem lādējas līdz 80%. Šodien ir trešdiena, ja nu neseko līdzi
Offline
Strom
12. May 2021, 15:59 #1954

Kopš: 29. Nov 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 350

Braucu ar:

Ok, Latvenergo nav variants, jo manā provincē nav Elektrum stacijas un atsauksme kā reiz bija par vienīgo ātrās/publiskās uzlādes iespēju manā pilsētā, pie kam, lai līdz viņai nokļūtu, man jāiztērē ~4-5%, tātad abos virzienos apm. 10%, bez AC!
Principā mācība skaidra, izmantot ātro uzlādi e-mobi stacijā ir puslīdz ok lādējot līdz ~70%, tad viņa ir gan ātra, gan finansiāli puslīdz pieņemama.
Offline
KriSsMans
12. May 2021, 16:36 #1955

Kopš: 07. Jun 2013

No: Baloži

Ziņojumi: 361

Braucu ar: Akrapovic


12 May 2021, 15:26:03 @JankyLV rakstīja:
Pirmā diena?

Protams, uzlāde būs lēnāka virs 80%, citādāk baterija ātri vien aizies pa skuju taku. Mājās pie lēnās uzlādes vienmērīgi lādēs.

Tā nu gluži arī nav, tevis minētais attiecas uz Tesla un vēl dažiem zīmoliem. Piemēram vāciešiem principā līdz kādiem 95% uzlādes ātrums būs stabili augsts, ja vien baterijas temperatūra ir optimālā līmenī.
Tas viss ir skaidrojams ar to ka Vācu EV neļauj bateriju uzlādēt līdz galam jo 100% uz monitora nav tas pats kas dzīvē.
Offline
JankyLV
12. May 2021, 16:50 #1956

Kopš: 23. Jul 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 3039

Braucu ar: imperialblau

i3 uzlāde uz beigām paliek krietni lēnāka
Offline
nikoo
12. May 2021, 17:28 #1957

Kopš: 07. Mar 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 252

Braucu ar: divi ar pusi

Hah, traki smaga tā EV nevainības zaudēšana izklausās. Ar emobi appu var izlīdzēties, bet tā 80 EUR rezervēšana un čikāšanās ar telefonu nav diez ko forša. Tā vietā ~4 EUR par NFC kartiņu & piegādi un noslēdz pēcapmaksas līgumu - būs vienkāršāk/ērtāk.
35% līdz 90% ir tāds tēlains diapazons, nezinot auto modeli un baterijas ietilpību, bet, piemēram, ID3 ir vērts lādēt līdz ~80% ar DC uzlādi.

.. tālāk ātrums krītas un uz CSDD lādētājiem tas nozīmē, ka kļūst neizdevīgi.
$$$ ziņā, lādējot CSDD ar tuvu max 50kW ātrumu, sanāk pat lētāk kā Elektrum lēnā AC uzlāde par ~0,19 EUR/kWh, nerunājot par Elektrum ātro ar ~0,28 EUR/kWh. Ja tehniski auto maksimālais DC uzlādes ātrums mazāks, tad kļūst neizdevīgāk. Katrā ziņā šīs stacijas nav taisītas ar domu par ikdienas lādēšanu, bet piebraukt un uzlādēt tos trūkstošos procentus, lai tiktu veiksmīgi līdz galam, tad arī minūšu tarifs nav slikts, ja vari izspiest maksimālo ātrumu.
Ā, un vēl moments - bačas temperatūra. Atkal atkarīgs no auto, bet vēsākā laikā pie ātrās stacijas vajadzētu lādēties, kad jau ir pabraukts, lai uzreiz dabūtu max uzlādes ātrumu.
Offline
barney
12. May 2021, 21:40 #1958

Kopš: 20. Oct 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 504

Braucu ar: i3 & Subaru

Pa brīvdienām biju ar i3 uz Latgali aizlaidis. Jēkabpilī ieskrēju veikalā, pa to laiku uzlādēja no 30% līdz 92%. Kompis rakstīja ka +145km range. Lādēju 27min. Hvz vai tas ir ātri vai lēni.. Tieši tik ilgi, lai paķertu aliņu un našķus vakaram
Offline
DimanC
13. May 2021, 08:33 #1959

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 329

Braucu ar: elektrību


12 May 2021, 15:28:42 @Nixx rakstīja:

csdd stacijas ir sūdi. Gan jaudas ziņā gan norēķinu politikā. Esot jau pasaulē vēl daži, kuri elektrību mēra minūtēs, nevis kWh
Bet kopumā, tas ir pilnīgs atstojs
[...]
paklau, Teslas jampampiņ. Dafai, ciparus, nevis muti brūķē.

Cik dažādos ātrās uzlādes tīklos Tu esi lādējies?
Un cik no tiem tarifs NAV iekļāvis laika komponenti?
Varbūt zini, kāda ir globālā statistika?

ātrā uzlāde ir SERVISS, nevis ELEKTRĪBA.
Offline
smudo
13. May 2021, 11:02 #1960

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3635

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


13 May 2021, 08:33:44 @DimanC rakstīja:

12 May 2021, 15:28:42 @Nixx rakstīja:

csdd stacijas ir sūdi. Gan jaudas ziņā gan norēķinu politikā. Esot jau pasaulē vēl daži, kuri elektrību mēra minūtēs, nevis kWh
Bet kopumā, tas ir pilnīgs atstojs
[...]
paklau, Teslas jampampiņ. Dafai, ciparus, nevis muti brūķē.

Cik dažādos ātrās uzlādes tīklos Tu esi lādējies?
Un cik no tiem tarifs NAV iekļāvis laika komponenti?
Varbūt zini, kāda ir globālā statistika?

ātrā uzlāde ir SERVISS, nevis ELEKTRĪBA.



Nav strīda, ka ātrā uzlāde ir pakalpojums, tāpat kā jebkura elektrības piegāde. Pat mājsaimniecībām elektrības komponente kopējā maksā ir neliela daļa. Bet tam nav nekāda sakara ar norēķina uzskaites vienību/elementu "laiks". Tagad sanāk, ka ir noteikta vienāda maksa par dažādas kvalitātes pakalpojumu, kam īsti nav nekāda ekonomiska pamatojuma Pakalpojuma maksu var iecenot arī kWh cenā un visās lielajās valstīs un tīklos tā arī dara.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo