Online

Pašreiz BMWPower skatās 216 viesi un 16 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
XK220
20. Jan 2021, 21:24 #1741

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3264

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu


18 Jan 2021, 19:26:28 @Gove666 rakstīja:
Huiņa tie ātrie lādetāji. Viņi ar lielu lūgšanos reti kad aiziet virs 43kW. Pārsvarā 38kW.

Aukstu baču vispār necenšos lādēt pa naudu, jo ir bijis ka tikai 17kW ņem iekšā pirmo pustundu. Tas tā kā padārgi, ja jamaksā par minūtēm.



Pagājušajās īpaši aukstajās dienās emobi lādētāji ir pamatīgs uzmetiens.
Tiklīdz elektrum tīkls būs izveidots, emobi ziemā izmantos tikai lai tiktu līdz elektrum lādētājam.
Offline
DimanC
21. Jan 2021, 20:58 #1742

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 329

Braucu ar: elektrību


20 Jan 2021, 15:49:05 @ak rakstīja:

Vecajam tā bija rakstīts. Jaunajam dīleris nemaz manuāli līdzi nedeva, bet gan jau, ka tā pat. Visādā ziņā patēriņš 40kWh Leaf tagad ir stipri pieaudzis, bet tas ir atkarīgs no braucienu garuma. Aukstajās dienās braucu ~10-15km un tad patēriņš bija ap 28-30kWh/100km. No citu gadu pieredzes, kad vēl bija auksts, tiklīdz tiek uz šosejas, tad šādā laikā ir ap 20 vai pat nedaudz mazāk. Šodien nobraucu ap 50km un patēriņš bija ap 21
Cik siltu salonu kurini? minimumu vai istabas temperatūru? Leaf'am salons ir ka tik ne lielāks (kubatūras ziņā) kā Teslai, baterija 2x mazāka, tādēļ krietni lielāks procents aiziet siltuma nodrošināšanai. Ja nemaldos, tā sildītāja max jauda ir ap 4kW. Stundu padarbinu un 10% no range nost.

Jā, Nissaniem dīvaina tā progresa līkne. preFL bija pilni ar bērnu slimībām, 24 kWh FL modelis +/- ok, 30kWh modeļiem daudz lasīts, ka vilkmes baterija ātrāk degradējas, otrā paaudze savukārt pārsteidz, ka baterijas blīvums lielāks, bet nav padomāts par dzesēšanu. Plus vēl tā pirmās paaudzes novecojusī bundža, kurā pat salonu praktiski to pašu atstājuši... nav kā Tesla, kur mērķtiecīgs progress.
Offline
smudo
22. Jan 2021, 17:29 #1743

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


22 Jan 2021, 16:49:36 @Nixx rakstīja:

21 Jan 2021, 20:58:24 @DimanC rakstīja:
... nav kā Tesla, kur mērķtiecīgs progress.



Ar Teslas progresu arī ir īpatnēji

Tesla konstanti rauj nost cenas un mašīnas pataisa labākas. tikko Vācija

Ārzemju forumos ppl regulāri žēlojas par to, ka tikko nopirkusi mašīnu un no šīs pirmdienas tā ir 5k lētāka
Vecie buki smejas, ka vienlaicīgi ar mašīnu vajag nopirkt akcijas, tad mašīnas vērtības kritumu viņiem kompensē akciju pieaugums

Ja es pirms 1/2 gada būtu turpinājis braukt ar Volvo, bet par to piķi, ko iztērēju nopērkot Mod3 būtu nopircis akcijas, tad šodien akcijas pārdodot un nopērkot to pašu mod3 man būtu palicis pāri 180k $




Protams, akciju vērtība ir pilnīgi atrāvusies no reālās dzīves. Bet atkal skatoties viņu forumus, ļoti daudziem tas sentiments ir savādāks, ne tikai tīrs bizness kā: ieguldīju - nopelnīju
Ļoti daudzi piemin, ka akcijas viņi uztver kā ziedojumu Teslai, lai tā varētu attīstīties. Arī ja tas pasākums izputēs, viņi nepārdzīvošot par savu piķi. Tesla dara svētīgas lietas, Elons piķi liek pareizā štellē, nevis savā luxā.


Vācijā cenas ik pa laikam mainās, gan uz augšu, gan leju, starp citu (atkarībā no modeļa).

Bet par Tavu pēdējo komentāru - Musks taču visu laiku saka, ka auto bizness tikai tam, lai sapelnītu piķi un to izmantou, lai kolonizētu Marsu
Offline
envy
27. Jan 2021, 11:17 #1744

Kopš: 02. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 2194

Braucu ar: TFSI

55 par performance?

a kaut kā to atlaidi vācijas arī var izkruķīt?
Offline
envy
27. Jan 2021, 11:45 #1745

Kopš: 02. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 2194

Braucu ar: TFSI

bet ja mašīnu sākumā nopērk fricis un tad pārdod man

SR+ pa 34 un vēl no pilnās cenas pusspvn nost, tas ir lētāk kā 5 gadīgs bmw

[ Šo ziņu laboja envy, 27 Jan 2021, 11:47:36 ]

Offline
ak
27. Jan 2021, 11:57 #1746

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


21 Jan 2021, 20:58:24 @DimanC rakstīja:

20 Jan 2021, 15:49:05 @ak rakstīja:

Vecajam tā bija rakstīts. Jaunajam dīleris nemaz manuāli līdzi nedeva, bet gan jau, ka tā pat. Visādā ziņā patēriņš 40kWh Leaf tagad ir stipri pieaudzis, bet tas ir atkarīgs no braucienu garuma. Aukstajās dienās braucu ~10-15km un tad patēriņš bija ap 28-30kWh/100km. No citu gadu pieredzes, kad vēl bija auksts, tiklīdz tiek uz šosejas, tad šādā laikā ir ap 20 vai pat nedaudz mazāk. Šodien nobraucu ap 50km un patēriņš bija ap 21
Cik siltu salonu kurini? minimumu vai istabas temperatūru? Leaf'am salons ir ka tik ne lielāks (kubatūras ziņā) kā Teslai, baterija 2x mazāka, tādēļ krietni lielāks procents aiziet siltuma nodrošināšanai. Ja nemaldos, tā sildītāja max jauda ir ap 4kW. Stundu padarbinu un 10% no range nost.

Jā, Nissaniem dīvaina tā progresa līkne. preFL bija pilni ar bērnu slimībām, 24 kWh FL modelis +/- ok, 30kWh modeļiem daudz lasīts, ka vilkmes baterija ātrāk degradējas, otrā paaudze savukārt pārsteidz, ka baterijas blīvums lielāks, bet nav padomāts par dzesēšanu. Plus vēl tā pirmās paaudzes novecojusī bundža, kurā pat salonu praktiski to pašu atstājuši... nav kā Tesla, kur mērķtiecīgs progress.


Salonu kurinu tā, lai ir komfortabli. Varētu būt, ka tagad klimatkontrole ir uz 22 vai 23 grādiem uzlikta. Par problēmām - grūti kaut ko komentēt. Nekādu problēmu, tikai braucu. Šobrīd ir 90k nobraukti, ja nebūtu C19, būtu daudz vairāk. Tas, ka nav baterijas dzesēšanas, ir problēma ļoti reti. Ikdienā pilnīgi noteikti tas nerada nekādas neērtības. Jebkurā gadījumā, to varēja nopirkt vēl pirms Tesla M3 un maksāja lētāk. Ja nemaldos ap 37k, kvalitāte ir labāka, nekas negrab, nekrīt nost, krāsa nelobās. Salons un dizains nav super moderns, bet svarīgākās lietas ērtai braukšanai ir - Apple Carplay, LED gaismas, laba adaptīvā kruīzkontrole un joslā noturēšanas sistēma, dienā vasarā var nobraukt ap 200km, tagad ap 150. Ļoti reti, kad braucu vairāk. 100km elektrībā izmaksā sākot no 2 EUR vasarā. Decembrī bija ap 3.40, jo maz brauc un daudz sildās
Offline
smudo
27. Jan 2021, 14:23 #1747

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


27 Jan 2021, 13:55:04 @Nixx rakstīja:

27 Jan 2021, 11:45:45 @envy rakstīja:
bet ja mašīnu sākumā nopērk fricis un tad pārdod man


man arī TĀ doma neliek mieru
9k tomēr


27 Jan 2021, 11:45:45 @envy rakstīja:
SR+ pa 34 un vēl no pilnās cenas pusspvn nost, tas ir lētāk kā 5 gadīgs bmw



Teslai ir ļoti konkurētspējīgs piedāvājums



Viņi sākumā nopērk auto par pilno cenu un tad piesakās uz valsts atbalstu. Tur gan ir tāda nianse, ka daļu atbalsta (3k EUR) dod ražotājs - nezinu, kurā brīdī tas tiek saņemts. Ņemot vērā lielu EV pieaugumu, viss subsīdijas iesnieguma izskatīšanas un saņemšanas process 2020. gada beigās bija 3 + mēneši un tagad jau runā pa pus gadu. Es nezinu, vai tur ir kādi anti-avoidance rules un ja ir, tad riski ir vācietim. Līdz ar to ir jautājums, kāda būtu viņa interese tērēt laiku visam procesm un uzņemties risku? Ja riski ir zemi vai ja to nav, tad gan jau piedāvājot sadalīt ieguvumu uz pusēm, interese varētu būt, bet nu tad vajag kādu paziņu vai radinieku Vācijā, jo ar nezināmu trešo pusi neredzu veidu, kā šis varētu izdoties. Jāņem vērā, ka 9k ir tikai noteiktiem auto ar modeļa cenu līdz 40k EUR, līdz ar to LT un Performance var pretendēt uz 6k subsīdiju, ja nemaldos.

EDIT: Nixx ieliktajā info var redzēt 6k atbalstu. Pēc Standard modeļa cenas samazināšanas uz 39,990 EUR, tas varēs pretendēt uz 9k atbalstu un pircējam izmaksās 31k EUR, bet tur paiet laiks, kamēr valsts institūcija atjauno oficiālos atbalsta apjoma sarakstus.

Turklāt, Vācijā ir zemākās Tesla M3 cenas visā ES, jo viņi 2020 pazaudēja lielu tirgus daļu citiem EV ražotājiem. Piemēram, Beļģijā M3 maksā 5k EUR dārgāk nekā Vācijā + tā kā nav atbalsta, tad beigās Beļģim tā pati M3 tesla izmaksās 11k (vai 14k par standard modeli) dārgāk.

[ Šo ziņu laboja smudo, 27 Jan 2021, 14:28:17 ]

Offline
smudo
27. Jan 2021, 14:31 #1748

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


27 Jan 2021, 14:27:19 @Nixx rakstīja:

27 Jan 2021, 14:23:08 @smudo rakstīja:
Jāņem vērā, ka 9k ir tikai noteiktiem auto ar modeļa cenu līdz 40k EUR, līdz ar to LT un Performance var pretendēt uz 6k subsīdiju, ja nemaldos.


Ja es pareizi sapratu, Angelīna bija sataisījusi katalogu ar mašīnu bāzes cenām. Un pēc tā Mod3, kvalificējās pilnam atbalstam (9k) neatkarīgi no izpildījuma

No vienas puses - baigi forši. Nav jātaisa tās ākstības kur mašīna vienā rēķinā, diski ar otru rēķinu, vai īstermiņa nomas, vai kas nu mūsu kreatīvajiem prātiem tikai nebija padomā


Jā - tagad kaut ko tādu sāku atcerēties, ka Vācijā Tesla iesniedza Ministrijai info, ka visi 2020 Model 3 bija kā Standard modeļi un LR un Performance ir papildaprīkojums! Paldies par precizējumu. Bet tur esot ļoti rūpīgi jāpēta katra gada modelis, jo tas saraksts tiek visu laiku atjaunots.
Offline
envy
27. Jan 2021, 16:42 #1749

Kopš: 02. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 2194

Braucu ar: TFSI

jāpapēta kā piereģistrēt gmbh :lettischpisnes:
Offline
smudo
27. Jan 2021, 19:08 #1750

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


27 Jan 2021, 16:42:52 @envy rakstīja:
jāpapēta kā piereģistrēt gmbh :lettischpisnes:


Tas ir fiziskam personam.

Reku var palasit: https://www.bafa.de/DE/Home/home_node.html

[ Šo ziņu laboja smudo, 27 Jan 2021, 19:09:59 ]

Offline
MPBK
28. Jan 2021, 09:19 #1751

Kopš: 24. Feb 2012

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1939

Braucu ar: 500 un 800

https://www.pinterest.com/pin/283656476514503341/
Offline
kars
28. Jan 2021, 12:38 #1752

Kopš: 13. May 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 7661

Braucu ar: velo

Plaid+ - 2240kg pašmasa psc
Offline
DimanC
28. Jan 2021, 14:20 #1753

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 329

Braucu ar: elektrību

to megamasu (pat pret citiem Model S) veido baterija vai ir arī citi īpaši un smagi mezgli, kas izceļ šo versiju no citām (nu nez - superinvertors, megamotors utml?)
Offline
AV
28. Jan 2021, 14:30 #1754

Kopš: 14. May 2002

Ziņojumi: 17407

Braucu ar: 500

Tā lielā masa jau braukšanā nav jūtama, jo smaguma centrs ir zems un vadamiba parasti ir lieliska. Vismaz trases (!) apstākļos no Taycan pārkāpjot uz 911 GT3 RS bija sajūta, ka tas ir mazāk stabils, nekā Taycan. Vienīgi bremzēm, protams, ir jābūt ar atbilstošu veiktspēju.
Offline
Lafter
30. Jan 2021, 13:53 #1755

Kopš: 23. Sep 2007

Ziņojumi: 28686

Braucu ar: wv

Muhahaa, kā uzgrilēja.
Norge +50% cena ladejot elektro auto. Joslas nost. Maksas celi klat. Nodoklis klat
Teslisti FB griež vēnas. Lētāk ar soļāru kurināt

-----------------
Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.
Spama topiks
Jā! Man jūk komati. Tas dēļ ilga perioda komunicējot citās valodās.
Offline
RS7
30. Jan 2021, 14:53 #1756

Kopš: 20. Mar 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 9318

Braucu ar: dīzeļ Teslu


30 Jan 2021, 13:53:50 @Lafter rakstīja:
Muhahaa, kā uzgrilēja.
Norge +50% cena ladejot elektro auto. Joslas nost. Maksas celi klat. Nodoklis klat
Teslisti FB griež vēnas. Lētāk ar soļāru kurināt
a ko tā?
Offline
Lafter
30. Jan 2021, 14:58 #1757

Kopš: 23. Sep 2007

Ziņojumi: 28686

Braucu ar: wv


30 Jan 2021, 14:53:59 @RS7 rakstīja:

30 Jan 2021, 13:53:50 @Lafter rakstīja:
Muhahaa, kā uzgrilēja.
Norge +50% cena ladejot elektro auto. Joslas nost. Maksas celi klat. Nodoklis klat
Teslisti FB griež vēnas. Lētāk ar soļāru kurināt
a ko tā?

Tas tacu bija gaidāms. Arī Lv, kad sasniegs kritisko masu, maksas no sirds
Nothing personal- only business
Pati Tesla jau pacēla fast charge stacijās

[ Šo ziņu laboja Lafter, 30 Jan 2021, 15:06:12 ]



-----------------
Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.
Spama topiks
Jā! Man jūk komati. Tas dēļ ilga perioda komunicējot citās valodās.
Offline
user
30. Jan 2021, 15:02 #1758

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13761

Braucu ar:


30 Jan 2021, 14:58:16 @Lafter rakstīja:

30 Jan 2021, 14:53:59 @RS7 rakstīja:

30 Jan 2021, 13:53:50 @Lafter rakstīja:
Muhahaa, kā uzgrilēja.
Norge +50% cena ladejot elektro auto. Joslas nost. Maksas celi klat. Nodoklis klat
Teslisti FB griež vēnas. Lētāk ar soļāru kurināt
a ko tā?

Tas tacu bija gaidāms. Arī Lv, kad sasniegs kritisko masu, maksas no sirds
Nothing personal- only business


tak loģiski, ka tas viss notiks vienā brīdī, ka jēga no tā ir, kamēr esi minoritāte un pēc tam jau būs kā parasts auto


vai kāds te domāja, ka visu mūžu varēs parkoties vecrīgā nemaksājut ne centa?

[ Šo ziņu laboja user, 30 Jan 2021, 15:05:42 ]

Offline
user
30. Jan 2021, 15:04 #1759

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13761

Braucu ar:


30 Jan 2021, 13:53:50 @Lafter rakstīja:
Muhahaa, kā uzgrilēja.
Norge +50% cena ladejot elektro auto. Joslas nost. Maksas celi klat. Nodoklis klat
Teslisti FB griež vēnas. Lētāk ar soļāru kurināt


bet nu teslisti ļoti uzskata, pa pasaulē netaisnība notikusi?
Offline
Lafter
30. Jan 2021, 15:06 #1760

Kopš: 23. Sep 2007

Ziņojumi: 28686

Braucu ar: wv


30 Jan 2021, 15:04:56 @user rakstīja:

30 Jan 2021, 13:53:50 @Lafter rakstīja:
Muhahaa, kā uzgrilēja.
Norge +50% cena ladejot elektro auto. Joslas nost. Maksas celi klat. Nodoklis klat
Teslisti FB griež vēnas. Lētāk ar soļāru kurināt


bet nu teslisti ļoti uzskata, pa pasaulē netaisnība notikusi?
aha

-----------------
Gribās pļūtīt? Nejūties novērtēts? Neviens nepievērš uzmanību?
Spied zemāk.
Spama topiks
Jā! Man jūk komati. Tas dēļ ilga perioda komunicējot citās valodās.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo