Gadījuma bilde

Online

Pašreiz BMWPower skatās 166 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
smudo
30. Nov 2020, 19:58 #1601

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


30 Nov 2020, 18:01:34 @Nixx rakstīja:
EV "pops", "norvēģis" wīkendā nāca klajā ar tādu interesantu salīdzināšanas metodiku. Kas sekojis līdzi viņa video, tas sapratīs uzreiz, citiem pastāstu

Čalis taisa YT EV reālās dzīves salīdzinājumus, ar domu, ka tie tādi universāli testi un visiem viena mēraukla. Cita starpā viņš taisa tādu "1000 km tests". Nosaukums jau pats par sevi visu pasaka. Mūsu KursorsLV no tā iedvesmojies taisīja savu sēriju pa LV

Tiktāl viss skaidrs, bet tagad čalim nāca atklāsme, ka to testu var diezgan labi nosimulēt. Nobraukt aķi no 100 % līdz 10, uzlādēt un tad jau ar matemātikas palīdzību visu sarēķina
Šādā, sintētiskā testā uzvar Tukāns. Jo fantastisks lādēšanas ātrums.

Bet reālajā dzīvē viņam uzvarēja Tesla, jo lai arī Teslas lādētāji nav TIK jaudīgi ("tikai" 250 kW), toties tie ir viskautkur un Teslu var lādēt +/- optimāli. Nevis tur kur ir stacija. A Poršam tai laimei vajag 800 V 350 kW staciju. Kuras ir besīgi dārgas un maz

Nu labi, tas tur spicais gals mērās ar bibīšiem. Pīpls parastais var paskatīties, kā relatīvi demokrātiskie EV performē. Manuprāt - ļoti vērtīgs salīdzinājums, kas nāk tieši no reālās dzīves. Dažas interesantas atklāsmes

https://www.youtube.com/watch?v=CUFNxTjETJg


Es to video skatijos - vins ar Taycan 4s nemaz vel nav braucis 1000km challange. Viniem NOR Ionity ir uz visam lielajam sosejam - lidz ar to uzlades prieksrocibu izmantosanai nebutu problema. Tadel ari Ionity buve savas uzlades punktus pie lielajam sosejam, lai ari EV lietotaji var doties braucuenos pa Eiropu.
Offline
mmartins
05. Dec 2020, 19:24 #1602

Kopš: 14. Sep 2004

Ziņojumi: 1717

Braucu ar: Prius

Tad tīri teorētiski jebkurš atsaukums vai garantijas gadījums, ja tāds notiek, var radīt pamatīgas galvassāpes.
Kaut kad TFL bija video, kur viņi cīnijās ar durvju atvēršanu 3 vai Y. Pie mums tas nozīmētu sūtīšanu uz tuvāko servisa centru (FI, SE vai PL)?

Ja nemaldos VW bija 8 gadu garantija aķiem, tam arī vajadzētu noņemt bažas.
Offline
Marex_FF6
06. Dec 2020, 09:03 #1603

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


05 Dec 2020, 19:41:31 @Nixx rakstīja:
Man arī ir viens garantijas gadījums. Pakaļējā lampa "svīst"
KKPD
Nofočēju, kad braukšu uz apkopi, pieteikšu lai nomaina

Ja TAS Tevi uztrauc, tad labāk nedomāt par Teslu


Uz kādu tieši apkopi?
Offline
smudo
06. Dec 2020, 12:53 #1604

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Viss uzskaitotais ir tapat ka ieksdedzes auto, iznemot bremzu apkopi ik pec 20k km. Bremzu diski, ja maz brauc un pamata pilseta, musu apstaklos ari varetu relativi atri but mainami.
Offline
Instigater
06. Dec 2020, 13:25 #1605

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW


25 Nov 2020, 23:34:58 @sliir rakstīja:

Nedzīvoju pagātnē es tam sekoju līdz gandrīz katru dienu. Pat ja pieņemam ka viņu Q3 reportētā peļņa ir patiesa un stabili iespējama arī nākotnē (reti kurš tam tic) 331 * 4 = 1.3 miljardi gadā. Uz Tesla pašreizējās cenas fona (544 miljardi) tas ir piliens jūrā. Salīdzini cik nopelna VW vai Toyota un cik maksā šīs korporācijas pēc tirgus kapitalizācijas.

Tavuprāt tas ir normāli, ka kompānija kas saražo mazāk par 1% no visiem auto uz pasaules, maksā tik cik 50% no visiem pasaules auto ražotājiem kopā skaitot?

Ja gribās investēt burbuļos, tad ir daudz daudz labāki un perspektīvāki burbuļi kur naudu ieguldīt
Vo, davai, kur nākamais burbulis? Lieliski izdevās XPEV mēneša laikā uzreizināt un nolekt pie 66 USD.
Offline
Marex_FF6
07. Dec 2020, 10:58 #1606

Kopš: 25. Mar 2003

Ziņojumi: 5334

Braucu ar: JJ-6 TT-6 FF-6


06 Dec 2020, 12:32:04 @Nixx rakstīja:

HVZ, Kādreiz teica, ka ik pa 4 gadiem esot jāparādās SC

Tagad raksta:

.....



Īlons teica, kad runāji ar viņu?

Kko Tu te putrojies savos tekstos....
Offline
Labais1234567891
07. Dec 2020, 12:08 #1607

Kopš: 03. Sep 2020

Ziņojumi: 944

Braucu ar: Teslu

Tesla kontā ir visa info par apkopēm.

Ā paga. Te zinu tikai vēlnvienu kam tāds ir.

Karoč haters gonna hate

Offline
RS7
07. Dec 2020, 12:42 #1608

Kopš: 20. Mar 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 9318

Braucu ar: dīzeļ Teslu

brathers from diferent mathers
Offline
smudo
07. Dec 2020, 13:48 #1609

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Par tēmu - Vācijā 2020. gada novembrī reģistrēti 28000 EV - pirmo reizi to reģistrācijas apjoms sasniedzis 10% no visu tajā mēnesī reģistrēto auto skaita. Teslai gan samērā švaki skaitļi (ja pareizi atceros, kaut kas ap 1500), jo nav krājumos pietiekama auto skaita un sagaidāms, ka decembrī tas tiks labots. VW decembrī arī plāno sākti piegādāt ID4 (SUVs) un iespējams, ka vienā mēnesī reģistrēto ID4 apjoms tikai Vācijā varētu sasniegt 4000, jo VW ir svarīgi līdz gada beigām sasniegt ES regulas attiecībā uz CO2 izmešiem, tādēļ viņi uz to ļoti iespringst.

Paralēli Vācijā sāk piegādāt pirmās facelift Model 3 un tām baterija esot nedaudz pāri 80kWh.
Offline
_Eddy_
07. Dec 2020, 20:20 #1610

Kopš: 13. Feb 2008

Ziņojumi: 1672

Braucu ar: wrx sti typeR 00', octavia RS AWD 22’

Nixxam nevajag nekaadu servisu, bremzes iztiriit gan ieteiktu reizi gadaa, bet to m3 var izdariit jebkur. Tam servisaa buus japaraadaas, kad aizmugureejais stikls iepliisiis. Pielauju, ka vin ir 3xx.xxx
Shiiram gan reizi 6 meeneshos vajag bremzes tiiriit, par tekosho coolantu gan jau alerts buus, tur nevajag sekot, hadenei droshi vien vismaz rear upper control arm kaadaa pusee ljurkaajas, toe link, gan jau kaadam door handle backseal skraapee logu, luuku labaak neveert valjaa utt

[ Šo ziņu laboja _Eddy_, 07 Dec 2020, 20:23:32 ]

Offline
_Eddy_
07. Dec 2020, 20:23 #1611

Kopš: 13. Feb 2008

Ziņojumi: 1672

Braucu ar: wrx sti typeR 00', octavia RS AWD 22’

Un ja teslabaltic saka, ka vinji darbojas ar garantijaam, tad vieniigais, ko vinji var, ir uzlikt mashiinu uz treilera un suutiit uz kanalvegen vai vetokuja.
Un - teslai nav taadu “atsaukumu”, bija 1x charge portam pin carrier retrofit, bet tas gan sen. Paareejos service bulletin izdara tad, kad auto nokljuust liidz servisam, speciaali nav tas jaadara.
Offline
Labais1234567891
07. Dec 2020, 21:00 #1612

Kopš: 03. Sep 2020

Ziņojumi: 944

Braucu ar: Teslu

Kārtējais dīvana eksperts.
Offline
by_magnus
10. Dec 2020, 23:52 #1613

Kopš: 17. Aug 2008

Ziņojumi: 1878

Braucu ar: melno

Nixx paskaidro šo. Saprotami


Links
Offline
smudo
11. Dec 2020, 08:06 #1614

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


10 Dec 2020, 23:52:58 @by_magnus rakstīja:
Nixx paskaidro šo. Saprotami


Links


Tur nav ko skaidrot - viss ir redzams. Visa ES atras uzlades stacijas 1 kWh cena svarstas sakot no 50 lidz pat 80 centi. Ja i-Pace braucot pa atrgaitas sosejam tere kadi 20-25kWh uz 100km un XC60 ar 2.0d teres tados apstaklos 6-6,5l, pie cenas 1,2-1,3EUR pa litru, tad ta ari bus. EV prieksrociba paradas, ja lade majas pa leto tarifu. Nem vera, ka piemeram Vacija majsaimniecibai 1kWh ar leto tarifu tapat izmaksa ap 30centi, bet mes LV briziem varam nakis ladet gandriz pa velti. Pec paris gadi bus speka jauna ES regula, kur bus obligatie GPS visiem jaunajiem auto - ar laiku tiks ieviests maksajums pa infrastrukturas lietosanu, bet lidz tam vel kadi 10 gadi ejami.
Offline
Modrs
12. Dec 2020, 20:47 #1615

Kopš: 22. Nov 2004

No: Talsi

Ziņojumi: 10356

Braucu ar: Latvijas veiksmes stāstu

Nixx, labāk izstāsti, kāa tev ziemā tiek taisīts siltums teslā. Siltumsūknis, vai tomēr no motoriem arī kauč kas tiek, vai arī tas viss aiziet baču apsildei?
Offline
spridis
12. Dec 2020, 21:30 #1616

Kopš: 01. Aug 2007

Ziņojumi: 594

Braucu ar:

Toyota megabača
Offline
smudo
13. Dec 2020, 08:58 #1617

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


12 Dec 2020, 21:30:27 @spridis rakstīja:
Toyota megabača


Par šo jau sen runā, bet problēma līdz šim bija tāda, ka viena lieta ir laboratorijā uztaisīt nelielu paraugu, kurš it kā strādā un cita ir ieviest masu ražošanu reāli izmantojamam produktam. Līdz ar to visi tie nelielie uzņēmumi, kas ar šādiem paziņojumiem nāca ārā pēdējos gados, tā arī pazuda. Kāpēc viņi svaidījās ar tiem paziņojumiem - bieži vien start-up mērķis ir tikt pārpirktam, lai dibinātāji un investori var nopelnīt, jo ir skaidrs, ka paši nekad nespēs sākt masu ražošanu šādiem produktiem.

Ja šādu paziņojumu sniedz Toyota, tad tam ir pavisam cits svars, pat ja "apakšā" ir tā pati pirms tam apspriestā tehnoloģija, kas citiem, kas pie tās strādāja, neaizgāja. No minētajām lietām lielākais pluss ir battery dencity, kas tiek solīts, ka būs vairākas reizes lielāks, nekā litija baterijām. Tagad tirgus līderiem "blīvums" ir ap 250Wh/kg. Solid state baterijām sola 2 vai pat trīs reizes lielāku, līdz ar to tādas pašas energoietilpības akumulators svērs 2-3 reizes vairāk, vai praksē visdrīzāk būs akumulators, ka svērs par trešdaļu mazāk, bet būs ar 2 reizes lielāku range, bet ļoti daudz kas būs atkarīgs no cenas. Ja tā būs augsta, tad tiks ātri lielas ietilpības baterijas mašīnas neredzēsim. Savukārt tie stāsti pa 500km range 10 minūtēs mūs Latvijā mazāk skars, jo optimālos apstākļos tā ir aptuveni 80kWh. Pat ja baterija spēj ņemt pretī 80kWh 10 min, tad uzlādes ātrumam būtu jābūt 470kWh stundā (tas ir nerēķinot zudumus) un skaidrs, ka tāds uzlādes tīkls nekur nav un pie mums visdrīzāk nekad arī nebūs, ja vien pēc 15-20 gadiem fūres nepiespiedīs arī pāriet uz baterijām, bet par to tagad varam tikai spekulēt.

Pašreiz Ionity tīkla max jauda ir 350kWh stundā, kas ir max, ko var ņemt pretī Taycan baterijas, bet Porsche ir uzlikusi 270kWh limitu, lai pagarinātu baterijas kalpošanas dzīvi. Tādam uzlādes ātrumam gan ir sava cena un pat ja tāds būs pieejams, tad tas tiks izmantots tikai garu pārbraucienu un ceļojumu laikā, jo citādi lētāk būs lādēt mājās.
Offline
peecise28
13. Dec 2020, 11:18 #1618

Kopš: 19. Oct 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 3570

Braucu ar: r1100s, dažādi depresīvi auto

470 kWh stundā - nerēķinot zudumus, pie ionic 800V tie ir ~600A
Tiešām štekeri spēj to izturēt?
Niknākais, kas redzēts, ir nato piepīpēšanas spraudnis - 500A, bet tas izskatās manāmi nopietnāks par elektroauto uzlādes štekeriem.

[ Šo ziņu laboja peecise28, 13 Dec 2020, 13:36:24 ]

Offline
DeeCee
13. Dec 2020, 12:03 #1619

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

Uzpildes stacijas nevarēs, piemēram, ierakt zemē milzīgu bateriju, uzkrāt no tīkla, ietaupot uz nakts tarifu, un izmantot elektroauto ātrākai uzpildei. Baterijas, kas vēl ir lietojamas, bet vairs neder elektro auto, varot izmantot stacionārai glabāšanai, lai vairāk dabūtu no tās baterijas pirms pārstrādes.

Visus ar ātro uzpildi nodrošināt nevarēs, bet daļu, varbūt, par papildus samaksu.

Cik ilgā laikā to var ieviest jau ir cits jautājums.
Offline
smudo
13. Dec 2020, 14:29 #1620

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


13 Dec 2020, 12:03:38 @DeeCee rakstīja:
Uzpildes stacijas nevarēs, piemēram, ierakt zemē milzīgu bateriju, uzkrāt no tīkla, ietaupot uz nakts tarifu, un izmantot elektroauto ātrākai uzpildei. Baterijas, kas vēl ir lietojamas, bet vairs neder elektro auto, varot izmantot stacionārai glabāšanai, lai vairāk dabūtu no tās baterijas pirms pārstrādes.

Visus ar ātro uzpildi nodrošināt nevarēs, bet daļu, varbūt, par papildus samaksu.

Cik ilgā laikā to var ieviest jau ir cits jautājums.


Sadas paris stacijas vacija jau ir - tik to ierikosana ir loti darga.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo