Online

Pašreiz BMWPower skatās 222 viesi un 17 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
CP17
01. Nov 2020, 19:01 #1441

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli


https://www.facebook.com/webmotors/videos/2644853959102982

-----------------
Прогуляю вашу собачку, машину, квартиру, дом и дачу!
Online
ak
01. Nov 2020, 22:26 #1442

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


30 Oct 2020, 23:38:13 @CP17 rakstīja:
diez cik paies laiks, kad varees ar EV uzbraukt uz shaadas platformas, kura iestraadaata segumaa, staavvietaa, veikalaa, pie maajas utt 5,10,17 gadi?
Nebuus?



Varbūt būs, bet reti kuram. Šādai lādēšanai ir slikta efektivitāte - daudz enerģijas pazūd siltumā
Offline
DimanC
01. Nov 2020, 22:41 #1443

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 329

Braucu ar: elektrību


30 Oct 2020, 23:38:13 @CP17 rakstīja:
diez cik paies laiks, kad varees ar EV uzbraukt uz shaadas platformas, kura iestraadaata segumaa, staavvietaa, veikalaa, pie maajas utt 5,10,17 gadi?
Nebuus?

cp17, Tev kā bēmūvē entuziastam nav kauna uzdot šādu jautājumu?

https://www.youtube.com/watch?v=GlrcPrzuPMM&ab_channel=BMW

standarti jau publicēti: https://chargedevs.com/newswire/sae-publishes-w...arging-standard/


p.s. dzīvē iedarbinātu tehnoloģiju nav daudz, bet apņemšanās un iestrādnes ir:
https://thedriven.io/2020/06/23/washington-e-bu...charging-system/
https://www.fortum.com/media/2019/03/fortum-and...astructure-taxis
Offline
CP17
01. Nov 2020, 22:54 #1444

Kopš: 17. Dec 2002

No: Zilupe

Ziņojumi: 17

Braucu ar: Sargenģeli


01 Nov 2020, 22:41:48 @DimanC rakstīja:

30 Oct 2020, 23:38:13 @CP17 rakstīja:
diez cik paies laiks, kad varees ar EV uzbraukt uz shaadas platformas, kura iestraadaata segumaa, staavvietaa, veikalaa, pie maajas utt 5,10,17 gadi?
Nebuus?

cp17, Tev kā bēmūvē entuziastam nav kauna uzdot šādu jautājumu?

https://www.youtube.com/watch?v=GlrcPrzuPMM&ab_channel=BMW

standarti jau publicēti: https://chargedevs.com/newswire/sae-publishes-w...arging-standard/


p.s. dzīvē iedarbinātu tehnoloģiju nav daudz, bet apņemšanās un iestrādnes ir:
https://thedriven.io/2020/06/23/washington-e-bu...charging-system/
https://www.fortum.com/media/2019/03/fortum-and...astructure-taxis

nu vot

-----------------
Прогуляю вашу собачку, машину, квартиру, дом и дачу!
Online
ak
02. Nov 2020, 11:27 #1445

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR

Grūti iedomāties, kāpēc ikdienā mājās gribētos izmantot 10A lādētāju vai kādu citu mobilo vadu, kas jāsprauž rozetē. Vienkāršāk ir uzlikt "wallbox" ar vadu un auto piespraust pie tā. Pat ja ignorē niansi, ka kontaktligzdas nav projektētas ilgai lielai strāvai. Shucko ar 10A, kas caur to plūst stundām, normāli uzsilst.

Jebkurā gadījumā - ja gribas auto lādēt mājās, tad risinājumam ir jābūt tādam, lai ziemā var uzspēt ielādēt dienas nobraukumu. Vēlams ar lēto tarifu, kas parasti ir no ~11 vakarā līdz 4-5 rītā.
Offline
Mizx
02. Nov 2020, 11:39 #1446

Kopš: 26. Apr 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 6204

Braucu ar:


02 Nov 2020, 11:27:01 @ak rakstīja:
Grūti iedomāties, kāpēc ikdienā mājās gribētos izmantot 10A lādētāju vai kādu citu mobilo vadu, kas jāsprauž rozetē. Vienkāršāk ir uzlikt "wallbox" ar vadu un auto piespraust pie tā. Pat ja ignorē niansi, ka kontaktligzdas nav projektētas ilgai lielai strāvai. Shucko ar 10A, kas caur to plūst stundām, normāli uzsilst.

Jebkurā gadījumā - ja gribas auto lādēt mājās, tad risinājumam ir jābūt tādam, lai ziemā var uzspēt ielādēt dienas nobraukumu. Vēlams ar lēto tarifu, kas parasti ir no ~11 vakarā līdz 4-5 rītā.
Kad visi naktīs gribēs lādēt elektroauto, tad nekāda lētā tarifa vairs nebūs, to būtu jāatceras.Tarifus dažādo tikai lai patēriņu diennakts režīmā padarītu vienmērīgāku atbilstoši elektroenerģijas ražošanai. Ka beigās lētais tarifs nav pa dienu.
Offline
ak
02. Nov 2020, 12:49 #1447

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


02 Nov 2020, 11:39:20 @Mizx rakstīja:

02 Nov 2020, 11:27:01 @ak rakstīja:
Grūti iedomāties, kāpēc ikdienā mājās gribētos izmantot 10A lādētāju vai kādu citu mobilo vadu, kas jāsprauž rozetē. Vienkāršāk ir uzlikt "wallbox" ar vadu un auto piespraust pie tā. Pat ja ignorē niansi, ka kontaktligzdas nav projektētas ilgai lielai strāvai. Shucko ar 10A, kas caur to plūst stundām, normāli uzsilst.

Jebkurā gadījumā - ja gribas auto lādēt mājās, tad risinājumam ir jābūt tādam, lai ziemā var uzspēt ielādēt dienas nobraukumu. Vēlams ar lēto tarifu, kas parasti ir no ~11 vakarā līdz 4-5 rītā.
Kad visi naktīs gribēs lādēt elektroauto, tad nekāda lētā tarifa vairs nebūs, to būtu jāatceras.Tarifus dažādo tikai lai patēriņu diennakts režīmā padarītu vienmērīgāku atbilstoši elektroenerģijas ražošanai. Ka beigās lētais tarifs nav pa dienu.


Tuvākajā laikā tas nespīd un naktīs elektrība būs lētāka. Dažreiz tā ir mazāka par 8 centi par kwh.
Offline
ak
02. Nov 2020, 12:57 #1448

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR

Nixx, ar šo lieki vadi visur karājas un jāuzticas, ka rozete pareizi pieslēgta. Man EVSE iekārta ar pieslēgšanu un jaudas palielināšanu izmaksāja ap 1k. Esošais auto izmanto 32A ar vienu fāzi un nav satraukuma, ka kaut kur mājās būs pārslodze. Mierīgi var pieslēgt vēl 2 šādus lādētājus pa vienai fāzei vai 3 fāzu līdz 21kW vienkārši pieliekot kastē papildus drošinātājus un aizvelkot vadu līdz tiem.
Offline
smudo
02. Nov 2020, 23:49 #1449

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

VW Vācijas lapā jau var konfigurēt ar cenām un pasūtīt jauno ID.4 (EV SUVs). Elektromotors tas pats, kas ID.3, bet šim standartā nāk 77kW (neto) baterija, līdz ar to range velkoties pa šoseju vai pilsētā labos apstākļos būs ap 500km. Cenas sākot no 43k - tas ar samazināto 16% PVN, līdz ar to LV sāksies no 45k un vidējais aprīkojuma līmenis sāksies no 50k.
Offline
Labais1234567891
03. Nov 2020, 05:58 #1450

Kopš: 03. Sep 2020

Ziņojumi: 944

Braucu ar: Teslu


02 Nov 2020, 23:49:33 @smudo rakstīja:
VW Vācijas lapā jau var konfigurēt ar cenām un pasūtīt jauno ID.4 (EV SUVs). Elektromotors tas pats, kas ID.3, bet šim standartā nāk 77kW (neto) baterija, līdz ar to range velkoties pa šoseju vai pilsētā labos apstākļos būs ap 500km. Cenas sākot no 43k - tas ar samazināto 16% PVN, līdz ar to LV sāksies no 45k un vidējais aprīkojuma līmenis sāksies no 50k.


Pirms iegādes tikai kārtīgi jāsapīpājas kaprons.
Offline
Instigater
03. Nov 2020, 11:28 #1451

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW


02 Nov 2020, 12:41:08 @Nixx rakstīja:
...
Gan jau kāds spečoks var paskaidrot, kāpēc šonakt cenas bija negatīvas. IMHO HESi ir pilni, vēl sāk nopietni šķilt dūmā TEC-us, jo vajag siltumu. Kā tur īstenībā ir - nezinu, bet interesanti
Tā arī un un kā ķirsīti uz tortes uzlika labs vējš diezgan plašā teritorijā.
Ja paskatās cenas diennakts griezumā, tad naktīs esam Skandināvijā, bet pa dienu Padomju savienībā. Mums ļoti vajag vienu AES 1200MW bloku Ignalinā, lai atslogotu kabeļus uz Skandināviju un arī dienas laikā būtu normālas cenas. Tāpat Somijā jau 15 gadus cenšās nākama energobloku uzbūvēt - joprojām būvē, tikmēr baltkrievi AES ar diviem blokiem no nulles uzbūvējuši un krievi Ļeņingradas apgabalā RBMK vietā jaunu VVER-1200 bloku uzcēla.

[ Šo ziņu laboja Instigater, 03 Nov 2020, 11:29:14 ]

Offline
smudo
03. Nov 2020, 11:47 #1452

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


30 Oct 2020, 11:54:56 @smudo rakstīja:
Sanāk, ja mājās nav trīs fāžu pieslēgums ar 16A, tad pa nakti (pieņemsim 10h) reāli vari cerēt ielādēt kādi 10-15kwh, atkarībā no tā cik konkrētajam auto ir efektīvs uzlādes process (ja nav pieslēgti citu patērētāji, kas naktī patērēs daudz elektrības). Vai var/vērts wall box uzlikt, ja ir tikai ienākošie 16A? Man Elektrum aplikācija rāda: 0,4kV līnija, fāžu skaits 3, Ievadaizsardzības aparāta strāvas lielums 16A. Pieņemu, ka varu pārslēgt tarifa veidu un pacelt strāvas lielumu virs 16A?

Uzzvanīju uz Elektrum saka, ka varu pieteikties dažādiem ampēriem - piemēram 25A vai 32A (max 64A). 32A gan būtiski pieaug mēneša pieslēguma maksa vs 25A. Palūdzu tehniskos noteikumus un piedāvājumu sadales tīkliem par 25A pieslēguma ierīkošanu. Pēc nedēļas to man sola atsūtīt e-pastā. Pieņemu, ka šo labāk izdarīt ātrāk, nekā vēlāk, jo kādā brīdī kad EV kļūs par ikdienu, varētu būt kādi ierobežojumi lokālā tikla kapacitātē vai arī par to man nav jāiespringst 16A vs 25A gadījumā?


Atnāca atbilde no ST. Viņi saka, ka no ST puses tikai jānomaina ievadaizsardzības aparātu uz 25A 3-fāžu (tagad 16A 3-fāzes), kas man izmaksātu 52 EUR.

Sazvanījos ar ST - tagad jāatrod sertificēts elektriķis un ar viņu tad jāvienojas par dabu veikšanu no sadales skapja līdz garāžai, kur tad nākotnē varētu ierīkot wall box auto uzlādei.

2.5.1. Esošajā uzskaites sadalnē 30103 nomainīt ievadaizsardzības aparātu uz 25A 3-fāžu;
2.5.2. Līdz pieslēguma realizācijai sistēmas lietotājam par saviem līdzekļiem jāizbūvē nepieciešama
šķērsgriezuma EPL no esošās sadalnes 30103 līdz slodzes vietai;
2.5.3. Apliecinājumu par objekta gatavību sprieguma saņemšanai apstipriniet AS "Sadales tīkls" klientu portāla
www.e-st.lv.
2.5.4. Pēc apliecinājuma saņemšanas sistēmas operators veiks ievadaizsardzības aparāta nomaiņu un
plombējuma atjaunošanu.

[ Šo ziņu laboja smudo, 03 Nov 2020, 11:59:53 ]

Offline
Instigater
03. Nov 2020, 11:51 #1453

Kopš: 08. May 2003

No: Jūrmala

Ziņojumi: 7425

Braucu ar: ne BMW

A tu pats paskaties, cik resni tev tie vadi sākot no skaitītāja aiziet. Ja pa vidu līdz nodomātajai rozetei vēl sadales kārbas, tad katrā skaties vadu resnumu.
Tālāk jau pēc tabulas atradīsi cik A konkrētais kabelis droši spēj turēt. Ja par tievu, tad pārējie punkti atrisināsies paši no sevis, kad elektriķis tev tos kabeļus nomainīs.

Neatceros vai apliecinājumam vajag sertificētu elektriķi vai pietiek ar īpašnieka baznīcas skolas diplomu.

[ Šo ziņu laboja Instigater, 03 Nov 2020, 11:52:37 ]

Offline
ak
03. Nov 2020, 12:00 #1454

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


03 Nov 2020, 11:47:27 @smudo rakstīja:

30 Oct 2020, 11:54:56 @smudo rakstīja:
Sanāk, ja mājās nav trīs fāžu pieslēgums ar 16A, tad pa nakti (pieņemsim 10h) reāli vari cerēt ielādēt kādi 10-15kwh, atkarībā no tā cik konkrētajam auto ir efektīvs uzlādes process (ja nav pieslēgti citu patērētāji, kas naktī patērēs daudz elektrības). Vai var/vērts wall box uzlikt, ja ir tikai ienākošie 16A? Man Elektrum aplikācija rāda: 0,4kV līnija, fāžu skaits 3, Ievadaizsardzības aparāta strāvas lielums 16A. Pieņemu, ka varu pārslēgt tarifa veidu un pacelt strāvas lielumu virs 16A?

Uzzvanīju uz Elektrum saka, ka varu pieteikties dažādiem ampēriem - piemēram 25A vai 32A (max 64A). 32A gan būtiski pieaug mēneša pieslēguma maksa vs 25A. Palūdzu tehniskos noteikumus un piedāvājumu sadales tīkliem par 25A pieslēguma ierīkošanu. Pēc nedēļas to man sola atsūtīt e-pastā. Pieņemu, ka šo labāk izdarīt ātrāk, nekā vēlāk, jo kādā brīdī kad EV kļūs par ikdienu, varētu būt kādi ierobežojumi lokālā tikla kapacitātē vai arī par to man nav jāiespringst 16A vs 25A gadījumā?


Atnāca atbilde no ST. Viņi saka, ka no ST puses tikai jānomaina ievadaizsardzības aparātu uz 25A 3-fāžu (tagad 16A 3-fāzes), kas man izmaksātu 52 EUR.

Man ir jautājums - pie kā jāvēršas par 2.5.2 un 2.5.3. punktu? Sanāk, ka jānoskaidro sākumā, kas tur tagad ir ja vajag "resnākus" vadus, tad jāvēršas pie kāda elektriķa vai arī sertificēta uzņēmuma? Pie reizes vēl kaut kas būs jāmaina?

2.5.1. Esošajā uzskaites sadalnē 30103 nomainīt ievadaizsardzības aparātu uz 25A 3-fāžu;
2.5.2. Līdz pieslēguma realizācijai sistēmas lietotājam par saviem līdzekļiem jāizbūvē nepieciešama
šķērsgriezuma EPL no esošās sadalnes 30103 līdz slodzes vietai;
2.5.3. Apliecinājumu par objekta gatavību sprieguma saņemšanai apstipriniet AS "Sadales tīkls" klientu portāla
www.e-st.lv.
2.5.4. Pēc apliecinājuma saņemšanas sistēmas operators veiks ievadaizsardzības aparāta nomaiņu un
plombējuma atjaunošanu.


Jānoskaidro vai ir pareizā resnuma vadi un pašam tas jāapliecina portālā. Kad slēdz 63A pieslēgumu bija līdzīgi. Normāliem vadiem parasti specifikācijā ir norādīts kādai strāvai tie ir paredzēti pa gaisu un zemē ierakti. Var skatīties arī tabulās pēc šķērsgrizuma laukuma, ja ir Depo pirkti
Offline
smudo
03. Nov 2020, 12:04 #1455

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX


03 Nov 2020, 11:51:56 @Instigater rakstīja:
A tu pats paskaties, cik resni tev tie vadi sākot no skaitītāja aiziet. Ja pa vidu līdz nodomātajai rozetei vēl sadales kārbas, tad katrā skaties vadu resnumu.
Tālāk jau pēc tabulas atradīsi cik A konkrētais kabelis droši spēj turēt. Ja par tievu, tad pārējie punkti atrisināsies paši no sevis, kad elektriķis tev tos kabeļus nomainīs.

Neatceros vai apliecinājumam vajag sertificētu elektriķi vai pietiek ar īpašnieka baznīcas skolas diplomu.


Sazvanījos ar ST - apliecinājums ir paša īpašnieka ķeksis ST sistēmā. Es ar elektrību uz Jūs - labāk pasaukšu elektriķi, lai viņš visu izpēta. Īpašums ir Āgenskalnā - astoņdesmit gadus vecā māja - vadi iekštelpās ir tikko ir mainīti un pirms 2013. gadā saskaņā ar ST mājas lapu ir uzlikts jauns ST skapis pagalmā, bet tāpat man nav 100% skaidrības par situāciju, jo šeit relatīvi nesen pats ievācos. Pagrabā ir "sarkanā" trīs fāžu rozete un no tā ēkas stūra aiziet vads uz garāžām, bet nu ar šādām lietām negribas pašam eksperimentēt

[ Šo ziņu laboja smudo, 03 Nov 2020, 12:07:36 ]

Offline
cipargalva
03. Nov 2020, 12:10 #1456

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6622

Braucu ar: quattro

Varēji jau gan ielikt saiti uz LEK nevis SLO elektriķa "rokasgrāmatu".
Offline
ak
03. Nov 2020, 12:13 #1457

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


03 Nov 2020, 10:48:45 @Nixx rakstīja:

Tas atkarājās

Kāpēc tāda izvēle 1F 32 A. Mašīnas dēļ ?
Manuprāt, 3F 16 A ir pareizāk no tīkla viedokļa




Es padaudz braukāju riņķī, katros laukos walboxi nepieliksi, tad tāds risinājums, kuru var iemest bāgūzī, ir foršāk


Pirmajam EV kādu laiku lietoju bagāžniekā iemetamu uzlādes vadu. Neērti.

Protams, 3 fāzes 16A ir vienkāršāk realizējams mājā, ja ir viens elektroauto. Vienas fāzes 32A Wallbox ir lētāks gan pērkot, gan uzstādot, jo vajag mazāk vadu un nevajag 3 fāzu kontaktoru. Labākais, protams ir 3 fāzes un 32A, bet tas ir tikai retiem auto. Par uzlādes jaudu un fāzēm - tas, protams, no auto atkarīgs. Parasti ir 3 fāzes 16A vai viena fāze 32A. Vecākiem auto var būt viena fāze 16A. Tesla un i3 ir 3 fāzes. Kona var būt ar 3 fāzēm vai 1 fāzi, atkarībā no baterijas lieluma. ID3 atkarībā no komplektācijas var būt 3 fāzes 16A vai 1 fāze 32A. Leaf ir 1 fāze vienmēr.
Offline
ak
03. Nov 2020, 12:18 #1458

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


03 Nov 2020, 12:04:29 @smudo rakstīja:

03 Nov 2020, 11:51:56 @Instigater rakstīja:
A tu pats paskaties, cik resni tev tie vadi sākot no skaitītāja aiziet. Ja pa vidu līdz nodomātajai rozetei vēl sadales kārbas, tad katrā skaties vadu resnumu.
Tālāk jau pēc tabulas atradīsi cik A konkrētais kabelis droši spēj turēt. Ja par tievu, tad pārējie punkti atrisināsies paši no sevis, kad elektriķis tev tos kabeļus nomainīs.

Neatceros vai apliecinājumam vajag sertificētu elektriķi vai pietiek ar īpašnieka baznīcas skolas diplomu.


Sazvanījos ar ST - apliecinājums ir paša īpašnieka ķeksis ST sistēmā. Es ar elektrību uz Jūs - labāk pasaukšu elektriķi, lai viņš visu izpēta. Īpašums ir Āgenskalnā - astoņdesmit gadus vecā māja - vadi iekštelpās ir tikko ir mainīti un pirms 2013. gadā saskaņā ar ST mājas lapu ir uzlikts jauns ST skapis pagalmā, bet tāpat man nav 100% skaidrības par situāciju, jo šeit relatīvi nesen pats ievācos. Pagrabā ir "sarkanā" trīs fāžu rozete un no tā ēkas stūra aiziet vads uz garāžām, bet nu ar šādām lietām negribas pašam eksperimentēt


Pat ja ir uz Tu ar elektrību, labāk pieslēgšanu uzticēt kādam, kas ar to ikdienā nodarbojas. Kaut vai dēļ tā, ka normālam elektriķim būs pareizi darbarīki un pieredze. Ar plaķenēm normālu elektrības kabeli nepārgriezt un kabeļu savienošanā arī labāk, ja ir kāda pieredze tieši augstsprieguma kabeļiem. EV ilgstoši ņem lielu jaudu no tīkla un uzlādes laikā visi kabeļi un savienojumi silst. Ja jāvelk jauni kabeļi, ieteiktu tos ņemt ar rezervi - vismaz 63A
Offline
ak
03. Nov 2020, 12:24 #1459

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR


02 Nov 2020, 23:49:33 @smudo rakstīja:
VW Vācijas lapā jau var konfigurēt ar cenām un pasūtīt jauno ID.4 (EV SUVs). Elektromotors tas pats, kas ID.3, bet šim standartā nāk 77kW (neto) baterija, līdz ar to range velkoties pa šoseju vai pilsētā labos apstākļos būs ap 500km. Cenas sākot no 43k - tas ar samazināto 16% PVN, līdz ar to LV sāksies no 45k un vidējais aprīkojuma līmenis sāksies no 50k.


Neticu, ka SUV ar 77kWh bateriju "range" būs tik liels. Ikdienā mājas-darbs varētu būt 350-400km lietojams. Garākos braucienos jārēķinās, ka lādēties vajadzēs reizi 350 km. Ar Latvijas lādētājiem kādu pusotru stundu vajadzēs karāties pie vada pēc šāda attāluma. Tas viss, ja patēriņš būs tuvāks ID3, nevis e-tron. Ja patēriņš kā e-tron, tad kādi 30% km jāņem nost
Offline
ak
03. Nov 2020, 12:42 #1460

Kopš: 24. Jul 2003

Ziņojumi: 275

Braucu ar: LR

Tā ir, šis nebūs tehniski augstspriegums.
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo