Online

Pašreiz BMWPower skatās 230 viesi un 15 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
hronists
25. Aug 2020, 11:39 #1061

Kopš: 01. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 14820

Braucu ar: Svensk hjul


25 Aug 2020, 11:31:02 @Nixx rakstīja:
redz kā vidējais sentiments palēnām mainās
no "ev ir knapi kustoši sūdi" uz "dārga spēļmantiņa bagātajiem".





bet ja mēs varētu vienoties par vienu lietu. lūdzu nerakstiet te sūdu, no sērijas, dzīvoju bloķenē, gludināt un tēju vārīt vienlaicīgi nevaru, jo korķus sit laikā, par vienīgo brīvo stāvvietu kaujos ar 10 kaimiņiem. Tātad EV ir sūds.
To mēs jau zinām


nu jebal, nolaidies uz zemes.
Offline
markelis
25. Aug 2020, 11:47 #1062

Kopš: 28. Oct 2002

Ziņojumi: 12927

Braucu ar: eFku


25 Aug 2020, 11:40:16 @Nixx rakstīja:
Latvenergo prezītis ir pateicis, ka viss mierīgi, powers pietiks. Arī ja viss LV vieglo auto parks pārtaps par EV
Sproģis apgalvoja, ka bez vēl vienas AES nesanāks. Nezinu, kam lai tic

Par beniftiem, imho jāskatās Norges pieredze. Kad jaunu EV mašīnu pārdošana pārvelsies pāri 50 %, tad par to sāks domāt
Mums līdz tam vēl gadi, hvz, 10 ?

Tad, kad mašīnu skaits palielināsies, ļoti strauji pieaugs čārdžeru skaits. Veikaliem / krogiem būs izdevīgi "piesiet" klientus ar kaut vai daļēji subsidētu elektrību. Dabūt savā bodītē iekšā [pietiekami maksātspējīgu] klientu uz 30 minūtēm - vai tas neizklausās pēc tirgotāja sapņa :rabbi:


nu normaals powerists aizies tai laikaa izmantot haljavno tochu, lai noliktu kluci, paraleeli bakstot telefonu tikpat haljavnaa wifi un peec tam aizbrauks uz maximu

bet nu tas taa

skaidrs, ka iistas skaidriibas par EV attiistiibu (vismaz pie mums) iisti nav.
Offline
cipargalva
25. Aug 2020, 11:50 #1063

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6621

Braucu ar: quattro

Bet kā tu vidam deklarē elektrības patēriņu braucot? Kā viņi nosaka patēriņa griestus? Auto izdevumu pvns arī iet nepilnā apmērā, tai skaitā elektrība?
Redzu, ka tevī ir iemiesojies pats Īlons, bet man tiešām interesē šāda real life experience nevis automāta nomināls uz mājas ievadkabeļa.
Offline
DeeCee
25. Aug 2020, 12:13 #1064

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber


25 Aug 2020, 11:40:16 @Nixx rakstīja:

25 Aug 2020, 11:22:21 @markelis rakstīja:
Droshi vien esmu palaidis garaam un sheit tas i bijis, bet ir kaads peetiijums, kas notiktu, ja, piemeeram, EV procents buutiski augtu. Nu es domaaju ar bonusiem, kas sobriid EV pienaakas, ar elektriibas cenu, ar laadeehsanas pieejamiibu, ar elektriibas nodroshinaajumu kaa taadu


Latvenergo prezītis ir pateicis, ka viss mierīgi, powers pietiks. Arī ja viss LV vieglo auto parks pārtaps par EV
Sproģis apgalvoja, ka bez vēl vienas AES nesanāks. Nezinu, kam lai tic



varbūt, infrastruktūra vs saražotā elektrība?

un nevajag saukt ev par nākotni tā ir tagadne, tikai ne visi vēl var atļauties. iekšdedze ir pagātne, autoražotāji jau atmetas no jauniem iekšdedzes dzinējiem.
Offline
envy
25. Aug 2020, 12:32 #1065

Kopš: 02. Aug 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 2194

Braucu ar: TFSI

es domāju, ka tikko varēs pasūtīt konfiguratorā ID3 un pēcāk uzreiz ID4, jauno auto tirdzniecībā EV pieaugums būs kā covid martā aprīlī.
tur tu reāli pa 40k iegūsti labu auto ar labu range un labu servisu, lai nav uz helsinkiem jāpeld. un operatīvā līzīngā viņa maksās 350-400 mēnesī + vidējās ģimenes ietaupūjums uz dīzeli 150-200. atliek izdarīt secinājumus.
Offline
user
25. Aug 2020, 12:41 #1066

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13756

Braucu ar:


24 Aug 2020, 21:41:07 @DimanC rakstīja:

24 Aug 2020, 21:21:31 @shmurger rakstīja:
Latvijā varbūt varētu būt apgrūtinoši atrast lādētāju. Tikmēr norvēģiem( kas gan jau ir galvenais iemesls) pa ceļam uz Kopenhāgenu un Stokholmu ir pilns ar superchargeriem, pat līdz 28gb vienā stāvlaukumā.
Latvijā uz aptuveni 10 elektroauto ir 1 DC uzlāde.
Norvēģijā uz 100 EV ir 1 DC uzlāde. Tā ka ar infrastruktūru mums viss ir vairāk nekā ok. Esošā tiek noslogota ļoti minimāli.

Un pačukstēšu Tev noslēpumu - praksē vismaz 90% uzlāžu notiek mājās/darbā no sadzīves elektrotīkla.
kurā brīdī šī statistika liecina par labu infrastrukturu?

Pasaki - uz cik ieksdedzes dzineju auto ir viens benzīntanks Latvija? Bus daudz svakai sie cipari..

Vai valsti ir 10 elektro auto un uz tiem ir tiesi viena uzlades vieta. Ar so tikai noradu, ka ta statistika neliecina par labu infrastruktūru.

Tiesi tapat uzlades staciju dati, kad paskaties kaut kur Latgalē - mēnesi uzlade veikta 8 eiro vertiba spēcīgi
Offline
shmurger
25. Aug 2020, 13:13 #1067

Kopš: 15. Oct 2007

Ziņojumi: 12774

Braucu ar: xc40

Izskatās, ka ir tā- tiem kam ir elektroauto, tie mierīgi brauc, lādē,mājās, darbā, par velti, viss čiliņā. Tad ir otri, kuriem nav elektroauto, viss sūdīgi

[ Šo ziņu laboja shmurger, 25 Aug 2020, 13:14:16 ]

Offline
Zalespljavejs
25. Aug 2020, 13:20 #1068

Kopš: 28. Jul 2015

Ziņojumi: 2495

Braucu ar: tautas auto


25 Aug 2020, 12:13:08 @DeeCee rakstīja:

25 Aug 2020, 11:40:16 @Nixx rakstīja:

25 Aug 2020, 11:22:21 @markelis rakstīja:
Droshi vien esmu palaidis garaam un sheit tas i bijis, bet ir kaads peetiijums, kas notiktu, ja, piemeeram, EV procents buutiski augtu. Nu es domaaju ar bonusiem, kas sobriid EV pienaakas, ar elektriibas cenu, ar laadeehsanas pieejamiibu, ar elektriibas nodroshinaajumu kaa taadu


Latvenergo prezītis ir pateicis, ka viss mierīgi, powers pietiks. Arī ja viss LV vieglo auto parks pārtaps par EV
Sproģis apgalvoja, ka bez vēl vienas AES nesanāks. Nezinu, kam lai tic



varbūt, infrastruktūra vs saražotā elektrība?

un nevajag saukt ev par nākotni tā ir tagadne, tikai ne visi vēl var atļauties. iekšdedze ir pagātne, autoražotāji jau atmetas no jauniem iekšdedzes dzinējiem.



Diršana. Kamēr nebus infrastruktura, tikmēr EV ir slapjie sapņi un bagāto izklaides.
Offline
AigarsV
25. Aug 2020, 13:22 #1069

Kopš: 26. May 2003

Ziņojumi: 477

Braucu ar:

Veicu ātro 15 min izpēti, varbūt kādam noderēs sava viedokļa noformulēšanā par infrastruktūras kapacitāti un auto ietekmi:


1) Te ikviens var paskatīties LV iekšējo elektroenerģijas patēriņu pa pēdējiem 15 gadiem. Sarēķinot 2010-2019 pa gadiem un pievienojot trendline patēriņš nedaudz pieaug (kas ir loģiski, jo pasaulē vidēji IKP pozitīvi korelē ar elektroenerģijas patēriņu
2) Te atradu patēriņa datus pa ilgāku laika periodu. Paskatities uz 1990./1991. gadu - domājams, ka 110/330kV līnijas arī tagad varētu pārvadīt tā perioda patēriņu, par apakšstaciju utt. jaudām neko nezinu

3) Tagad vienkārša matemātika - pēc 1) norādītā LV iekšējais elektroenerģijas patēriņš 2019.g. bija 7296 miljoni kwh. Latvijā uz šo brīdi ir reģistrēti ap 730,000 vieglo automašīnu skaits, vidējais nobraukums 2016.g. bija nedaudz zem 10k km (citi dati liecina par 13 kkm, bet man šķiet tur ir ņemti vērā arī smagie un autobusi). Ja pieņem, ka vidējais elektro patēriņš ir 20kwh/100km jeb 2,000 kwh gadā(lai ir rezerve, ziema, utt.) un 100% pārietu uz elektro vienā dienā - viss LV patēriņš pieaugtu par 1460 miljoniem kwh jeb 20%. Skatoties uz 2) resursu, pārvades infrastruktūra droši vien tam ir gatava, jautājums varētu būt vairāk par sadales infrastruktūru, kur ļoti iespējams, ka mājsaimniecību segmentā varbūt patēriņš pieaug par +100%. Jāņem vērā, ka lielie elektroenerģijas patērētāji pārsvarā varētu neizmantot 220V vai 380V pieslēgumus, bet gan tiem visticamāk ir savs 3kV+ pieslēgums, savukārt, vai visiem 220/380 11/22KW uzlades jaudu gribētājiem pietiks sadales tīkla iespējas - tas ir cits jautājums.

Offline
DimanC
25. Aug 2020, 14:39 #1070

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 329

Braucu ar: elektrību


25 Aug 2020, 12:41:54 @user rakstīja:
kurā brīdī šī statistika liecina par labu infrastrukturu?

Pasaki - uz cik ieksdedzes dzineju auto ir viens benzīntanks Latvija? Bus daudz svakai sie cipari..

Vai valsti ir 10 elektro auto un uz tiem ir tiesi viena uzlades vieta. Ar so tikai noradu, ka ta statistika neliecina par labu infrastruktūru.

Tiesi tapat uzlades staciju dati, kad paskaties kaut kur Latgalē - mēnesi uzlade veikta 8 eiro vertiba spēcīgi
Statistika viena pati neko neliecina. Bet kombinācijā ar personīgo pieredzi - gan...

Ir EV ar salīdzinoši niecīgu range - 130km.

EV ir aizbraucis tur, kur man vajadzējis - bijis Liepājā, Cēsīs, Rojā, Varakļānos, Gulbenē, Aucē, Ainažos. Bez nekādām zobusāpēm un baigajām plānošanām vai spartiskām izdarībām.

Esošā infrastruktūra atbilst tam, lai padarītu šādu ceļošanu pat ar pavecu EV, līdz ar to ar ietilpīgāku - situācija daudz drošāka. Līdz ar to atļaujos infrastruktūru saukt par pietiekamu/labu. Argument valid or not?

p.s. infrastruktūra lago lēnās uzlādes jomā.

[ Šo ziņu laboja DimanC, 25 Aug 2020, 14:41:05 ]

Offline
user
25. Aug 2020, 15:40 #1071

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13756

Braucu ar:


25 Aug 2020, 14:39:53 @DimanC rakstīja:

25 Aug 2020, 12:41:54 @user rakstīja:
kurā brīdī šī statistika liecina par labu infrastrukturu?

Pasaki - uz cik ieksdedzes dzineju auto ir viens benzīntanks Latvija? Bus daudz svakai sie cipari..

Vai valsti ir 10 elektro auto un uz tiem ir tiesi viena uzlades vieta. Ar so tikai noradu, ka ta statistika neliecina par labu infrastruktūru.

Tiesi tapat uzlades staciju dati, kad paskaties kaut kur Latgalē - mēnesi uzlade veikta 8 eiro vertiba spēcīgi
Statistika viena pati neko neliecina. Bet kombinācijā ar personīgo pieredzi - gan...

Ir EV ar salīdzinoši niecīgu range - 130km.

EV ir aizbraucis tur, kur man vajadzējis - bijis Liepājā, Cēsīs, Rojā, Varakļānos, Gulbenē, Aucē, Ainažos. Bez nekādām zobusāpēm un baigajām plānošanām vai spartiskām izdarībām.

Esošā infrastruktūra atbilst tam, lai padarītu šādu ceļošanu pat ar pavecu EV, līdz ar to ar ietilpīgāku - situācija daudz drošāka. Līdz ar to atļaujos infrastruktūru saukt par pietiekamu/labu. Argument valid or not?

p.s. infrastruktūra lago lēnās uzlādes jomā.


viss ok, infrastruktūra ir +/- ok, es vairāk par to, ka šie cipar cik auto uz cik stacijām nelieicna par neko.

un paskatījos reālos uzlādes datus, ja Latgalē mēnesī apgrozījums uzlāde sstacjai ir 8 eiro, tad tas neveicinas infrastruktūras attīstību. ok, pie Sky and more bijā kādi 200 nedēļā - tas jau nedaudz labāk.

un, protams, ka ar katru gadu, mēnesi situācija paliek un paliks tikai labākā
Offline
DimanC
25. Aug 2020, 16:51 #1072

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 329

Braucu ar: elektrību


25 Aug 2020, 15:40:11 @user rakstīja:
viss ok, infrastruktūra ir +/- ok, es vairāk par to, ka šie cipar cik auto uz cik stacijām nelieicna par neko.

un paskatījos reālos uzlādes datus, ja Latgalē mēnesī apgrozījums uzlāde sstacjai ir 8 eiro, tad tas neveicinas infrastruktūras attīstību. ok, pie Sky and more bijā kādi 200 nedēļā - tas jau nedaudz labāk.

un, protams, ka ar katru gadu, mēnesi situācija paliek un paliks tikai labākā
te gan katrs trešais brēc, ka infrastruktūras neesot, pret ko gribās protestēt.

Ātrās uzlādes staciju izbūvi dotē arī skandināvijā, pat Norvēģijā līdz 40%. Tās kārbiņas neatmaksājas ne gadā, ne arī trijos.

Uzlādes stacijas Latgalē uzdevums ir lauzt ledu un attīstīt reģionus, nevis atpelnīt vai uzturēt sevi.

peace.
Offline
smudo
25. Aug 2020, 22:13 #1073

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

VW pirmais no nulles buvetais EV, tadel ari cinas. E-golfs, e-ups un e-troni jau bija tikai tadi pus soli ista EV virziena. Paskaties, cik gadus Tesla netiek gala ar savu razosanu. Un 7,3 sek (7,9 sek 77kWh net baterijas versija) & 160kmh max atrums ir pietiekoss videjam golfa lietotajam. Bus jau ari jaudiga versija ar AWD un sub 6 sec uzravienu, kam esosais auto ir pa lenu. Uz Vacija ID.3 var pasutit sakot ar 35kEUR ar 58kWh (net) bateriju - un tas ir pirms visam dotacijam. Lielakais risks perkot tagad jaunu EV, ka pec 3-4 gadi baterijas var palikt krietni ietilpigakas un siem auto strauji kritis vertiba. Tesla jau sola mega jaunumus sava Battery day, kas tuvojas.

[ Šo ziņu laboja smudo, 25 Aug 2020, 22:16:03 ]

Offline
DeeCee
25. Aug 2020, 22:31 #1074

Kopš: 29. Jun 2007

No: Rīga

Ziņojumi: 9264

Braucu ar: Tenere 700 un Procaliber

Gan jau mēģina izdomāt kā appist izplūdes testus
Offline
smudo
25. Aug 2020, 22:47 #1075

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3634

Braucu ar: 944 turbo & Cayman & 330iX & 540iX

Tie ir softa updati. 1st Edition ID3 auto (dzelži) jau lielākā daļa sen jau ir uzražota, bet aizkavējās softa izstrāde un tadēļ jau gataviem auto tas tiek augšuplādēts, īsi pirms piegādes klientam. tirklāt, visi 1st Edition klienti var izvēlēties, vai saņemt ID3 jau tagad ar esošo soft versiju un tad 2021. gadā veikt update, vai arī saņemt 1st edition auto ar final soft verisju 2021. gada sākumā, kas tiks piegādāti pirmie auto klientiem, kas tos pasūta tagad.
Offline
user
25. Aug 2020, 23:22 #1076

Kopš: 12. May 2020

Ziņojumi: 13756

Braucu ar:


25 Aug 2020, 21:32:32 @Nixx rakstīja:


Kur tos datus var redzēt ?


nu tā publiski nevar. Darba dēļ redzēju. Pajautā SN vai kas te CSDD šancē - CSDD rīcībā ir tāda info.

[ Šo ziņu laboja user, 25 Aug 2020, 23:23:18 ]

Offline
dr_viruss
26. Aug 2020, 07:05 #1077

Kopš: 29. Apr 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 1219

Braucu ar: e60 530d FL

Mazliet par baterejām... kas varētu būt mašīnās ~5gadiem
Lētāk par litija bačām un vispār neko lādēt nevajag līdz 28k gadiem
https://newatlas.com/energy/nano-diamond-self-c...g-batteries-ndb/

[ Šo ziņu laboja dr_viruss, 26 Aug 2020, 07:06:34 ]

Offline
jaks
26. Aug 2020, 07:40 #1078

Kopš: 02. Dec 2008

No: Saldus

Ziņojumi: 3101

Braucu ar:

Vairāk izskatās pēc peļnas uz akcijām vai kripto saceļot haipu.
Offline
shmurger
27. Aug 2020, 21:33 #1079

Kopš: 15. Oct 2007

Ziņojumi: 12774

Braucu ar: xc40

Jaunā e Honda ir diezgan interesanta izdevusies. Links
Offline
Bimmer
27. Aug 2020, 23:38 #1080

Kopš: 13. May 2002

No: Rīga

Ziņojumi: 24386

Braucu ar: Daimler Super V8, BMW 528iA, Audi A3 Sportback 2.0TFSI quattro

Jā, bet dārgāka par CR-V
Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo