Jaunais BMW piektās sērijas universāls un ‘mežonīgais’ dīzeļdzinējs
|
|
„BMW” ir izklāstījis oficiālu informāciju par „BMW” 5. sērijas universālu „Touring”, kā arī par jauno augstās veiktspējas dīzeļdzinēju 5. sērijai. Trešās paaudzes „BMW” 5. sērijas „Touring” debitēs Ženēvas autosalonā 2. martā.
Universāla bāzei izmantoja 5. sērijas sedana platformu, tā kā tehniskā ziņā abas šīs sērijas modifikācijas ir praktiski identiskas. To pašu var teikt par jaunuma dizainu: virsbūves priekšējā daļa praktiski pilnībā atkārto sedana versiju, kamēr aizmugurē parādījies visai ietilpīgs bagāžas nodalījums, kā maksimālā ietilpība sasniedz 1’615 litrus.
„BMW 535d” sedans un universāls „Touring”
Pavasarī pilnīgi jaunais augstās veiktspējas dīzeļdzinējs „535d” un „535d Touring” modelī parādīsies rudenī, kas nodrošina lielu jaudu milzīgu griezes momentu.
Par bāzi izmantotais balvu ieguvušais 3-litru dīzeļdzinējs, jaunais „BMW 535d” reprezentē pirmo „BMW” automobili ar dīzeļmotoru, kam ir divas secīgas turbīnas.
Jaunais dzinējs attīsta 272 Zs un, pats svarīgākais, 560 Nm lielu griezes momentu jau pie 2’000 apgr./min., kamēr 500 Nm pieejami jau pie nieka 1’500 apgr./min. Tas „izšauj” jauno „BMW 535d” no nulles līdz 100 km/h nieka 6,6 sekundēs. Lai šādu veiktspēju nodrošinātu, pašreizējais „530d”, nebūt ne vārgais, attīsta 218 Zs, kamēr „M5” ‘E39’ nodrošina 500 Nm maksimālo griezes momentu.
Dīzeļa dzinēji modeļa palaišanas brīdī
Jaunais 2,5-litru sešcilindru dīzeļdzinējs nodrošina 177 Zs jaudu un 400 Nm griezes momentu starp 2’000 un 2’750 apgr./min., tas ir par 14 Zs un 50 Nm vairāk kā iepriekšējā „525d Touring”. Tas paātrinās no 0 līdz 100 km/h 8,3 sekundēs un sasniedz 230 km/h maksimālo ātrumu.
Jaunās paaudzes 3-litru dīzeļdzinējs jau pašlaik ir pieejams „330d”, „730d” un „X5 3.0d” modelī, balansējot starp sportisku veiktspēju un taupīgumu. Attīstot 218 Zs jaudu un 500 Nm griezes momentu, „530d Touring” paātrinās no 0 līdz 100 km/h tikai 7,2 sekundēs un sasniedz 245 km/h maksimālo ātrumu.
Abi iepriekšminētie dīzeļdzinēji atbilst „EU4” (stingrākajiem) izmešu standartiem.
Benzīna dzinēji
5. sērijas „Touring” bāzes modelis būs sešcilindru „525i SE Touring”. Jau pazīstamais dzinējs no iepriekšējās paaudzes 5. sērijas, 2,5-litru „Bi-VANOS” benzīna dzinējs attīsta 192 Zs jaudu un 245 Nm griezes momentu pie 3’500 apgr./min. Paātrinās tas līdz 100 km/h 8,2 sekundēs, bet maksimālais ātrums sasniedz 235 km/h.
Augstākajā „plauktiņā” starp jaunās paaudzes universāliem būs „BMW 545i SE Touring”. Aprīkots ar balvu izcīnījušo 4,4-litru V8 dzinēju ar „BMW VALVETRONIC” iesmidzināšanas sistēmu un „Bi-VANOS” mainīgo fāžu sadales mehānismu, „545i SE Touring” motors attīsta 333 Zs jaudu un 450 Nm griezes momentu. Sprintu no nulles līdz 100 km/h tas veic nieka 5,9 sekundēs, bet maksimālā ātruma atzīme atdursies pie elektroniski ierobežotajiem 250 km/h.
„BMW 520i SE Touring” un „BMW 530i SE Touring” modeļi parādīsies tikai 2005. gada pavasarī.
Sešpakāpju pārnesumkārbas visiem modeļiem
Visi „BMW” 5. sērijas „Touring” modeļi jau standartā saņems sešpakāpju pārnesumkārbu. Sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba ar „Steptronic” būs pieejama par papildus samaksu, bet „BMW 525i SE Touring” un „BMW 545i SE Touring” būs aprīkojami arī ar sešpakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu „SMG”.
Gabarīti
Automobilis būs 4,48 metrus garš, 1,85 metrus plats un 1,49 metrus augsts. Jaunais „BMW” 5. sērijas universāls ir lielāks par savu priekšteci. Iekšā tas nodrošina par 3 cm lielāku plecu vietu, 4,5 cm vairāk vietas aizmugurējo pasažieru kājām, kā arī pieaudzis ir jumta augstums. Papildus tam – bagāžas nodalījuma tilpums arī palielinājies. Standartā tā ietilpība ir 535 litri, bet, nolaižot 60:40 proporcijās esošās aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, bagāžas nodalījuma tilpums pieaug līdz 1’650 litriem. Tas ir 125 litru pieaugums, salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes universālu.
Bet lielāks automobilis nenozīmē arī svara pieaugumu. Jaunais 5. sērijas universāls ir pat par 50 kilogramiem vieglāks par savu priekšteci. Tas skaidrojams ar inovatīvajiem vieglā svara materiāliem, kas izmantoti automobiļa konstrukcijā. Konstrukcija ir ļoti līdzīga 5. sērijas sedanam – arī universālam ir alumīnija purngals (motora pārsegs, spārni, bremžu mehānisma skavas un arī balstiekārtas elementi ir no viegla metāla).
Arī šasija izgatavota no viegla un tajā pašā laikā stingra alumīnija. Aizmugurē jau standarta aprīkojumā ir pašregulējošās balstiekārta, tā nedaudz atšķiras no sedanā izmantotās. Tās sistēma rūpējas, lai bagāžnieka grīda vienmēr būtu līdzenā stāvoklī, tāpēc neļauj aizmugurējai daļai „nosēsties”, kad bagāžniekā iekrauti smagi priekšmeti.
Rezerves ritenis atrodas zem bagāžnieka grīdas tam speciāli atvēlētā vietā, kas ir aizslēdzama. Jau automobilim ir pildītās riepas, tad rezerves ritenis nav nepieciešams, jums rodas papildus 35 litru ietilpīgs nodalījums.
Drošība
Tāpat kā 5. sērijas sedans, „Touring” jau standartā iegūst vairākas palīdzības sistēmas vadītājām, tādas kā „Dynamic Stability Control” (ieskaitot „Dynamic Traction Control” – vilkmes kontroles sistēma), „Corner Brake Control” (bremžu kontroles sistēma pagriezienos) un „Brake Force Display”.
„BMW” jaunā „Brake Force Display” sistēma (tagad pilnīgi legāla Eiropas Savienības valstīs) ir standarta aprīkojumā visiem 5. sērijas „Touring” modeļiem. Šis jaunā drošības sistēma palīdz izvairīties no sadursmēm ar aizmugurē braucošo. Normālas bremzēšanas apstākļos bremžu signāla diodes (t.s. LED) iedegas, kad pedālis ir nospiests. Kaut gan ekstremālas bremzēšanas apstākļos vai kad iejaucas bremžu bloķētājs („ABS”), lielāka diožu virsma iedegas, lai brīdinātu aizmugurē braucošos par bīstamu situāciju priekšā, dodot lielāku iespēju laikā noreaģēt.
Jaunais „BMW” universāls standartā aprīkots ar 16” riteņu diskiem („545i SE Touring” – 17”), kas „apauti” ar 225/55 R16 riepām „525i SE Touring”, „525d SE Touring” un „530d SE Touring” modeļiem (225/50 R17 jaunās tehnoloģijas riepas „545i SE Touring” modelim). 17” un 18” riteņu diski pieejami par papildus samaksu, visi „apauti” ar jaunās tehnoloģijas riepām. Riepās izmantotā tehnoloģija ļauj ar pārdurtu riepu pilnīgi piekrautam automobilm nobraukt vismaz 150 km ar 80 km/h lielu ātrumu bez riepas nomainīšanas. Ja automobilis aprīkots ar šādām riepām, tad nav nepieciešamības pēc rezerves riteņa, kas nozīmē papildus brīvu vietu zem bagāžneika grīdas (35 litri), kā arī samazina svaru uz aizmugurējās ass.
Papildus aprīkojums
Jaunais „BMW” 5. sērijas univerāls pieejams ar plašu papildaprīkojuma klāstu, kas ļauj tā īpašniekam to personificēt.
„BMW” unikālā aktīvās stūres vadības sistēma („Active Steering System”) ļauj regulēt priekšējo riteņu pagriešanās leņķi atkarībā no automobiļa ātruma.
„Dynamic Drive” arī ir pieejams. Izmantojot aktīvos šķērsstabilizatorus gan priekšā, gan aizmugurē, „Dynamic Drive” samazina virsbūves sasvēršanos pagriezienos par 80%, tadejādi stabilizējot automobili un nodrošinot braukšanas komfortu. Šī sistēma neietekmē balstiekārtas amortizāciju, tāpēc ļauj pasažieriem braukšanas laikā izbaudīt pilnīgu komfortu.
„BMW” jaunais projicējošais ekrāns („Head-Up Display”) jaunajā 5. sērijas universālā debitēs 2004. gada rudenī. Šī sistēma vadītājam tiešā redzamības zonā projicē virtuālu attēlu uz priekšējā vējstikla ar svarīgāko informāciju – braukšanas ātrums, kruīza kontroles iestatītais ātrums un „Check Control” paziņojumi. Līdz ar to automobiļa vadītājam nav jānovērš acis no ceļa.
Kopā ar bi-ksenona lukturiem pieejami adaptīvie priekšējie lukturi. Saņemot informāciju no „DSC” sistēmas par braukšanas ātrumu un priekšējo riteņu sagriešanas leņķi, priekšējie lukturi pagriežas pat līdz 15 grādiem, tādejādi izgaismojot ceļa daļu, uz kuru automobilis griežas.
Bāzes modelis – „BMW 525i SE Touring” – Eiropā maksās no 40’400 eiro, kamēr ar tāda paša tilpuma dīzeļdzinēju – par 550 eiro dārgāk, bet top-modeļa „545i SE Touring” cena – 60’400 eiro. Versijas ar „mežonīgo” dīzeļdzinēju („535d SE Touring”) cena vēl nav zināma.