Ātrāk, stiprāk, augstāk! M5 vs RS6 vs Alpina B10 S
|
|
Gadā, kad notika ziemas Olimpiskās spēles un futbola pasaules čempionāts, ar saviem sportiskajiem sasniegumiem mūs iepriecināja arī auto ražotāji. Jaunais pilnpiedziņas Audi RS6 ar 450 Zs jaudu pārsteidz pat pazīstamos atlētus – BMW M5 un BMW Alpina B10 V8 S.
Ja RS būtu ar universāla tipa virsbūvi, tas būtu tikai ieguvējs. Zem čaulas mietpilsoniskam automobilim būvdarbu vadītājiem vai komivojažieriem – 450 Zs. Lūk, tas tikai būtu spridzeklis! Kulta priekšteči – RS2 un RS4 – tika ražoti tikai Avant versijā. Atturīgums tīrā veidā. Sedaniem, kas pazīstami ar savu jaudu, paradoksa efekts nav tik viegli pielietojams. Bet savā ziņā jaunais Audi pat ar tādu virsbūvi var tikt uzskatīts par universālu.
Tāpēc, ka RS maksā ne tikai tik, cik četri parasti Audi, bet arī velk kā četri. Tā īpašniekiem acīmredzami sagādā īpašu baudu braukt komandējumā, aizvest bērnus uz skolu, pa ceļam ierādīt Porsche tā vietu – un tas viss ar vienu un to pašu maz ievērojamo 4-durvju automobili. Paprasiet Minhenes „Bavārija” futbolistiem: viņi nekavējoši izvēlēsies RS6 [NB! Audi AG ir šīs komandas sponsors - Bimmer piebilde].
Ja ekstra klases sportisti satiek sev līdzīgos, tad visi pārējie varianti izkūpēs. Nedz no 1998. gada ražotais BMW M5 - visu jaudīgo sedanu etalons,- nedz forsētais BMW Alpina B10 V8 S uz „piecsimtā” bāzes nespēs neko likt pretī ekspresim no Audi meitas uzņēmuma Quattro GmbH pēc jaudas un griezes momenta. Ar savu pilnpiedziņu jau bāzes komplektācijā šis automobilis ar lielu efektivitāti uz ceļa pārnes savu milzīgo vilkmi.
Vārdu sakot, Audi rūpējas par viengabalainu vilkmi arī citos veidos. Tātad RS6 tiek komplektēts tikai ar 5-pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Tā šķiro pārnesumus ar augstu precizitāti un garantē pilnu atdevi no 450 zirgspēku agregāta. Šajā paketē viņiem izdevies tā iegrožot jaudu, kā to nekad neizdotos izdarīt aizmugurējās piedziņas automobilim.
Jau apgriezienu diapazonā, kas nedaudz lielāks par brīvgaitas apgriezieniem, abas turbīnas ar starpdzesētāju tik spēcīgi iegriež 4,2-litrīgo alumīnija V8 dzinēju, ka pat viegls pieskāriens akseleratora pedālim atbrīvo šķietami bezgalīgo vilkmi.
„Astoņnieks” dobji bubina – gluži kā CanAm sērijas bolīds – un neizrāda nekādas histērijas pazīmes, līdzko nostrādā apgriezienu ierobežotājs (pie 6’500 apgr./min.). Īpašas dinamikas tīkotāji, pārejot sportiskā transmisijas režīmā, var „pierunāt” automātisko ātrumkārbu „durt” pazeminātos pārnesumos agrāk, bet paaugstinātos – vēlāk. „Automāta” darbā var jebkurā brīdī iejaukties un pārslēgties parastā režīmā ar „mēlītēm” uz stūres, kaut gan lielās vilkmes dēļ tas būs reti nepieciešams.
Jā un ar stūres ratu arī nebūs intensīvi jāstrādā, tāpēc ka, neskatoties uz nedaudz kūtro stūres informētību un nelielo priekšējās ass pārslodzi izsvarojuma dēļ, RS6 stoiciski saglabā trajektoriju. Pateicoties DRC (Dynamic Ride Control), sistēma, kas mehāniski izmaina amortizatoru raksturlielumus, virsbūves sānsvere praktiski nav izjūtama.
Bet ar īpašu komfortu pasažieriem gan nevajadzētu rēķināties. It īpaši uz sīkiem nelīdzenumiem un mazā ātrumā Audi šķiet pietiekami drošs. Grūdieni, dimdoņa un troksnis arī ne visai labi atsaucas uz bagātību, kā arī cietie (visai jūtams garos pārbraucienos), neērtie sēdekļi un svilpojošā virsbūve. Tāda cietība slikti piederas koplietošanas ceļu automobilim, pat tad, ja ņem vērā, ka lielā ātrumā tas rada daudz labāku iespaidu.
Šajā ziņā BMW M5 ir daudz pretimnākošāks. Šis jaudīgais sedans piedāvā veiksmīgāku drošības un komforta kombināciju, kas neaizēnojas pat ar tā nedaudz kokaino reakciju uz maziem nelīdzenumiem. Pateicoties savām mīkstajām Dunlop riepām, ērtajiem sporta sēdekļiem un vājprātīgajam, bet patīkami skanošajam dzinējam, M5 pat garus pārbraucienus pārvērš svētkos.
M5 lieliski piederas enerģiskiem vadītājiem. Tā spriganuma izteiksme un precīzā stūres vadība ar teicamo atgriezenisko saiti rada vadītājam iespaidu, it kā viņš sēdētu īstā sacīkšu automobilī. Neskatoties uz augsti eksplozīvo jaudu, vadāmība galējos režīmos nesagādā problēmas, katrā ziņā līdz tam brīdim, kamēr ieslēgta stabilizācijas sistēma.
Bremzes pie draudoši nepietiekamas vai pārliekas pagriežamības šim automobilim nostrādā strauji, bet tāds arī ir to uzdevums – novērst nepatīkamus pārsteigumus, it īpaši uz slapja ceļa seguma. Rūdīti vadītāji var, atslēdzot kursa stabilizācijas sistēmu, izmantot dzinēja jaudas rezervi jūtamai sānslīdei. Gandrīz 5-litrīgajam V8 potenciāls šādam manevram ir.
400 Zs un 500 Nm, tiesa, neaizsniedz pasakainos RS6 raksturlielumus, bet, pateicoties mazākam svaram, BMW paātrinājuma laikā nedabūs dubļu šaltis sejā. Kad atveras astoņi droseļvārsti, no dzinēja dzīlēm nākošā skaņa atgādina lidmašīnas pacelšanos, bet pēc 130 km/h M5 nedaudz izraujas priekšā savam sāncensim. Nospiežot pogu „Sport”, var pat pastiprināt šo iespaidu, jo tad gaiss dzinējā nonāk ātrāk.
BMW pakāpeniski ievelk vadītāju vadības procesā. Seši pārnesumi pārslēdzami manuāli ar minimālu piepūli, un, lai saglabātu gaitas laidenumu, pieprasa ļoti uzmanīgu apiešanos ar akseleratora pedāli. Tā kā visa jauda slēpjas „augšās” un nav izvilināma ar „automātu”, nākas „griezt” motoru un bieži pārslēgties.
Alpina B10 jau standartā aprīkota ar 5-pakāpju automātisko pārnesumkārbu ne tikai nedaudz lielākā griezes momenta dēļ. Šī ekskluzīvo automobiļu ražotāja devīze, kas jau vairākus gadu desmitus veiksmīgi atrod arvien retāku mūsdienās paliekošu nišu sērijveida BMW paletē,- kvalitātes uzlabošana daudzos parametros. Konkrētajā gadījumā akcents veidojas sintēzē starp M5 rupjo spēku un 540i agregāta delikāto maigumu.
Tā dēļ paņēma 4,6-litrīgo V-veida „astoņnieku” un rūpīgi pie tā piestrādāja, nopietni izmainot darba tilpumu, modificējot kloķvārpstu, vārstu piedziņu un izplūdes kolektoru. Rezultātā jaunais 4,8-litrīgais agregāts attīsta 375 Zs un 510 Nm. Testa automobiļa zirdziņus, šķiet, barojuši īpaši labi, jo pēc raksturlielumu mērījumiem Alpina atrodas vienā līmenī ar sāncenšiem, bet pēc maksimālā ātruma – ar atslēgtu ierobežotāju – pat augstāk. B10 izpilda jebkuru uzdevumu it kā rotaļādamies, ar patīkamu skaņas pavadījumu un tādā pārliecinātā mierā – patiess baudījums vadītājam.
„Automāts” pārslēdzas ātri, taču ne nervozi, tik gludi novadot dzinēja vilkmi uz aizmugurējiem riteņiem, ka procesā praktiski nevajag iejaukties. Gaitas īpašības arī laidenas, pie kam, acīs visvairāk iekrīt jutīgā vadāmība. Uz iepriekš testētā eksemplāra (ar 19-collīgiem riteņiem (standarta aprīkojumā)) fona šis B10, kas „apauts” 18-collīgos riteņos, šķita komfortablāks un šajā disciplīnā ir pārāks par saviem sāncenšiem ar tāda paša izmēra riteņiem. Ņemot vērā viszemāko trokšņu līmeni, Alpina būs labākā izvēle, ja nepieciešama augsta piemērotība ikdienas ekspluatācijai un gariem pārbraucieniem.
Pēc virsbūves, bremzēm un drošības atšķirības ir minimālas, bet pēc dinamikas RS6 un M5 izraujas priekšā. Diemžēl turpat raujas arī cenas, pie kam, Audi nokaitina visvairāk no tiem.
Tāpēc uzvara pienākas BMW. Pie šīs „lokomotīves” stūres vadītājs, iespējams, ne vienmēr būs pirmais finišā, toties baudījumu iegūs vislielāko.
1. vieta. BMW M5. Pateicoties dinamiskām gaitas īpašībām un augstu apgriezienu dzinējam, M5 rada īsta sporta automobiļa iespaidu. Negatīvie momenti: rāvieni pārslēdzoties un pagrūta stūres vadība.
2. vieta. BMW Alpina B10 V8 S. Delikāti jaudīgs spēka agregāts un augstais komforts pārvērš B10 nosvērtā automobilī gariem pārbraucieniem. Neskatoties uz dzīvīgo vadāmību, Alpina neapsveic ar ļoti sportisku gaitas manieri.
3. vieta. Audi RS6. Mežonīga spēka agregāta jauda un efektīvi, kaut gan arī neefektīvi no vilkmes novadīšanas uz ceļu skatupunkta, uzstāda jaunus mērogus. Paši nopietnākie trūkumi – zems komforts un augstas izmaksas.
Tehniskie parametri:
Auto Motor und Sport, Nr. 17, 2002.
BMWPower.lv redakcijas piebilde – jau agrāk šajā vortālā tika publicēts BMW M5 un Audi RS6 salīdzinošais tests, kur minimālu pārsvaru guva Audi. Atkārtota salīdzinoša testa publicēšana, kur RS6 zaudē ne tikai M5, bet arī Alpina B10 V8 S, nenozīmē, ka tas tiek domāts ar nolūku – noniecināt Audi. Mēs vienkārši piedāvājam arī citu viedokli, jo vairumā salīdzinošo testu Audi gūst virsroku, bet šajā testā Audi tiek sakauts „savās mājās”.