Online

Pašreiz BMWPower skatās 203 viesi un 19 reģistrēti lietotāji.

Ienākt BMWPower

Lietotājvards:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tērzētava

Tēma: Elektroauto EV

AutorsZiņojums
martins_usars
09. May 2024, 20:07 #5681

Kopš: 01. May 2023

Ziņojumi: 846

Braucu ar: 2.0TDI

Stikla saules paneļus var aizvest mežā, uzvilkt brilles, lai acīs neielec stikli, un tad ar lauzni sasit gabalos
Offline
uldens1
09. May 2024, 20:15 #5682

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 15784

Braucu ar:


09 May 2024, 18:52:39 @HiJaCKeR rakstīja:

09 May 2024, 18:05:23 @Blackadder rakstīja:

08 May 2024, 08:27:22 @HiJaCKeR rakstīja:
man ir jautājums, ko darīs ar nolietotām baterijām, kuru nebūs maz? ir jau risinājums, kā tās pārstrādāt? cik tas maksās?


Baterijas tirgū pastāv jau daudzus desmitus gadus, tāpat kā citi elektroniskie un elektronikas atkritumi, kuru tāpat nebūt nav mazums, dažādām citām sadzīves iekārtām, kuru, atļaušos piebilst, nebūt nav maz. Tas, ka pārstrādājamā materiāla ir daudz, tas galīgi nav slikti, tas nozīmē, ka attiecīgi no šī materiāla var atgūt arī vairāk, vērtīgākās izejvielas, attiecīgi, attīstība šajā jomā būs ar lielāku konkurences elementu, gan pārstrādes tehnoloģiju ziņā, gan arī pārstrādes tirgus spēlētēju ziņā.

Mani gan vienmēr šķiet, ļoti jautri, kāpēc EV skeptiķiem ir tik ārkārtīgi liela interese par to, kā pārstrādās EV radītos atkritumus, bet tajā pašā laikā nezin kāpēc neviens no viņiem neinteresējas par to, kur, kā un par kādām izmaksām pārstrādā (ja pārstrādā) viņu dievināto ICE radītos atkritumus, tai skaitā arī elektroniku, kuras nebūt nav tik maz, tāpat arī nav manīts, ka kāds ICE lietotājs trakoti lauzītu galvu par to, kur tiek pārstrādātas viņa izlietotās motoreļļas un citi tehniskie šķidrumi, kuru apjoms, paši labi zinām, nav nekāds mazais. Un nezin kāpēc pret faktu, ka lērumu elektroniskos atkritumus mājsaimniecības var nodot bez maksas, arī nevienam nav nekādu iebildumu, un nezin kāpēc nevienam neinteresē, "cik tas maksās".

ka tik ar baterijām beigās nesanāk kā ar zaļās enerģijas propelleriem. ar saules paneļiem būs tas pats.


baigi tie spārni traucē kādam kad tiek aprakti???Tas piesārņojums ir daudzreiz mazāk bīstams ka no oglēm radušies pelni,kas ir radioaktīvi
Offline
Kasics
09. May 2024, 20:24 #5683

Kopš: 19. Feb 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 2480

Braucu ar: kuģi pa bruģi.


09 May 2024, 18:54:45 @Blackadder rakstīja:

08 May 2024, 16:20:20 @Kasics rakstīja:
Agrāk baigi cīnījās pret mūža mežu izciršanu un taisīja akcijas par papīra taupīšanu un pārstrādi. Tagad aizliedz plastmasas salmiņus un aizstāj plastmasas šķīvīšus un krūzītes ar papīra.
Kaut kas te nav kārtībā.
Tai pat laikā ražo visādus printerus un skenerus kas no stāvēšanas plauktā pēc pāris gadiem pārstāj darboties jo garantijas laiks beidzies.


P.S.
Telefonus arī agrāk varēja vēsi atvērt vāciņu un pats bateriju nomainīt minūtes laikā un lietot tālāk vēl pāris gadus. Tagad tie pidari uztaisījuši stikla vāciņus, lai mēģinot to atvērt tas saplīstu un būtu maksimāli čakarīgi to izdarīt. Kas nākošais? Taisīs visu mobīlo no stikla, lai nokrītot zemē tas sašķīst drumstalās un jāpērk jauns?
Par vidi un ekoloģiju viņi uztraucas, kā tad, mazāk dirst vajag un ticēt tiem pļūtīzeriem- dabas aizstāvjiem.




Par tiem papīra šķīvjiem un salmiņiem - par ko tieši ir cepiens? Tie ir viegli pārstrādājami, viegli ražojami otreizējā materiāla, cik vien vēlies, turklāt, pat ja netiek pārstrādāti, un atgriežas vidē, tad pietiekami ātri un bez lielas skādes sadalās. Par plastmasas drazu - pārstrādāt nav lielu problēmu, bet draņķīgi ir tad, ja tā draza līdz pārstrādei nemaz nenonāk, un nesadalās gadu desmitiem.

Runājot par mūža mežiem - cik atminu, ka mūža mežus krietni vairāk iznīdēja tieši lauksaimniecība, 80% procentu no mežu iznīdēšanas Amazones mežos, cita starpā, ir saistīti ar lopkopību, nevis pieprasījumu pēc koksnes vai papīra. Turklāt, papīra industrija nav lielākais mūža mežu lietotājs, papīra ražošana ir koncentrēta citos reģionos, kur tomēr meža apsaimniekošanu, pieņemu, tomēr ir ilgtspējīgāka (nu, izņēmums varētu būt RU).

Par telefoniem, un printeriem, to ilgmūžību un vispār atkritumu apsaimniekošanu - ja par to čīkst mājsaimniecība vai cita veida gala patērētajs, tad šīs nu būtu tās sabiedrības kategorijas, kurām jau kā reizi būtu vislabāk paklusēt. Telefons ar maināmu bateriju bieži vien nozīmēja to, ka vecā baterija nonāca nešķirotos atkritumos. Tieši no mājsaimniecības un gala patērētaja. Tas pats attiecas uz ilgmūžīgām elektroiekārtām - sāksim ar to, ka tipiskais gala patērētājs ļoti reti vispār iespringst ar kaut kādu iekārtu apkopi, profilaksi, nemaz jau nerunājot par kaut kādiem remontiem. Remontēt ir iespējams visu ko, bet ja neviens mūlāps gala patērētās baigi neiespringst remontēt iekārtas, tad jau nav nekādas jēgas arī ražot vecām iekārtam rezerves daļas.



Sāksim ar to, ka varbūt beigsim ražot sūdus kas salūzt pēc vienas lietošanas reizes un ir izmetami? Parasts sūda plastmasas drēbju pakaramais kurš salūzt kad to ne tā paņem rokās un ir izmetams. Par mēbelēm ko ražo no zāģu skaidām un presētiem vistu mēsliem vispār paklusēšu. Bērnu rotaļlietas no aliexpres par pāris eiro kuras pēc stundas ir izmetamas jo mazs sūda plastmasas zobratiņš pārplīst jo ir uzstumts uz resnākas ass nekā paredzēts.

Par to jau ir runa, ka normāla manta kas mājsaimniecībā vēsi varētu kalpot 10-20 gadus ir jāmet ārā tikai tāpēc, ka viņai kāds gala slēdzītis ir izbeidzies vai sūdīgi pieskrūvēts.
Pietiktu pārstāt ražot sūdus un kvalitatīvi likt kopā mantas, lai atkritumu daudzums samazinātos uz pusi. Diemžēl uz to balstās visa pasaules ekonomika- ražot sūdu, lai pēc garantijas beigām varētu tev iesmērēt nākamo.

Un kas ir kaitīgāk- mājsaimniecība kas izmet nolietotu mobilā bateriju vai telefonu+ bateriju un pērk nākamo un maina telefonus 2x biežāk jo baterija nav nomaināma vai arī maiņa maksā pusi no jauna telefona vērtības?


Offline
uldens1
09. May 2024, 20:59 #5684

Kopš: 28. Feb 2008

Ziņojumi: 15784

Braucu ar:


09 May 2024, 20:24:29 @Kasics rakstīja:

09 May 2024, 18:54:45 @Blackadder rakstīja:

08 May 2024, 16:20:20 @Kasics rakstīja:
Agrāk baigi cīnījās pret mūža mežu izciršanu un taisīja akcijas par papīra taupīšanu un pārstrādi. Tagad aizliedz plastmasas salmiņus un aizstāj plastmasas šķīvīšus un krūzītes ar papīra.
Kaut kas te nav kārtībā.
Tai pat laikā ražo visādus printerus un skenerus kas no stāvēšanas plauktā pēc pāris gadiem pārstāj darboties jo garantijas laiks beidzies.


P.S.
Telefonus arī agrāk varēja vēsi atvērt vāciņu un pats bateriju nomainīt minūtes laikā un lietot tālāk vēl pāris gadus. Tagad tie pidari uztaisījuši stikla vāciņus, lai mēģinot to atvērt tas saplīstu un būtu maksimāli čakarīgi to izdarīt. Kas nākošais? Taisīs visu mobīlo no stikla, lai nokrītot zemē tas sašķīst drumstalās un jāpērk jauns?
Par vidi un ekoloģiju viņi uztraucas, kā tad, mazāk dirst vajag un ticēt tiem pļūtīzeriem- dabas aizstāvjiem.




Par tiem papīra šķīvjiem un salmiņiem - par ko tieši ir cepiens? Tie ir viegli pārstrādājami, viegli ražojami otreizējā materiāla, cik vien vēlies, turklāt, pat ja netiek pārstrādāti, un atgriežas vidē, tad pietiekami ātri un bez lielas skādes sadalās. Par plastmasas drazu - pārstrādāt nav lielu problēmu, bet draņķīgi ir tad, ja tā draza līdz pārstrādei nemaz nenonāk, un nesadalās gadu desmitiem.

Runājot par mūža mežiem - cik atminu, ka mūža mežus krietni vairāk iznīdēja tieši lauksaimniecība, 80% procentu no mežu iznīdēšanas Amazones mežos, cita starpā, ir saistīti ar lopkopību, nevis pieprasījumu pēc koksnes vai papīra. Turklāt, papīra industrija nav lielākais mūža mežu lietotājs, papīra ražošana ir koncentrēta citos reģionos, kur tomēr meža apsaimniekošanu, pieņemu, tomēr ir ilgtspējīgāka (nu, izņēmums varētu būt RU).

Par telefoniem, un printeriem, to ilgmūžību un vispār atkritumu apsaimniekošanu - ja par to čīkst mājsaimniecība vai cita veida gala patērētajs, tad šīs nu būtu tās sabiedrības kategorijas, kurām jau kā reizi būtu vislabāk paklusēt. Telefons ar maināmu bateriju bieži vien nozīmēja to, ka vecā baterija nonāca nešķirotos atkritumos. Tieši no mājsaimniecības un gala patērētaja. Tas pats attiecas uz ilgmūžīgām elektroiekārtām - sāksim ar to, ka tipiskais gala patērētājs ļoti reti vispār iespringst ar kaut kādu iekārtu apkopi, profilaksi, nemaz jau nerunājot par kaut kādiem remontiem. Remontēt ir iespējams visu ko, bet ja neviens mūlāps gala patērētās baigi neiespringst remontēt iekārtas, tad jau nav nekādas jēgas arī ražot vecām iekārtam rezerves daļas.



Sāksim ar to, ka varbūt beigsim ražot sūdus kas salūzt pēc vienas lietošanas reizes un ir izmetami? Parasts sūda plastmasas drēbju pakaramais kurš salūzt kad to ne tā paņem rokās un ir izmetams. Par mēbelēm ko ražo no zāģu skaidām un presētiem vistu mēsliem vispār paklusēšu. Bērnu rotaļlietas no aliexpres par pāris eiro kuras pēc stundas ir izmetamas jo mazs sūda plastmasas zobratiņš pārplīst jo ir uzstumts uz resnākas ass nekā paredzēts.

Par to jau ir runa, ka normāla manta kas mājsaimniecībā vēsi varētu kalpot 10-20 gadus ir jāmet ārā tikai tāpēc, ka viņai kāds gala slēdzītis ir izbeidzies vai sūdīgi pieskrūvēts.
Pietiktu pārstāt ražot sūdus un kvalitatīvi likt kopā mantas, lai atkritumu daudzums samazinātos uz pusi. Diemžēl uz to balstās visa pasaules ekonomika- ražot sūdu, lai pēc garantijas beigām varētu tev iesmērēt nākamo.

Un kas ir kaitīgāk- mājsaimniecība kas izmet nolietotu mobilā bateriju vai telefonu+ bateriju un pērk nākamo un maina telefonus 2x biežāk jo baterija nav nomaināma vai arī maiņa maksā pusi no jauna telefona vērtības?



Nepērc lētos sūdus,tad nebūs jāmet arā,bet cilvēki,cits pēr lētus sūdus,cits dārgāku mantu,kas ir kvalitatīva,ražotājs ražo to ko pērk pircējs,nepirks lētos sūdus,tad arī viņus neražos
Offline
HiJaCKeR
09. May 2024, 21:43 #5685

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4537

Braucu ar: BMW E90 330i


09 May 2024, 20:15:50 @uldens1 rakstīja:

09 May 2024, 18:52:39 @HiJaCKeR rakstīja:

09 May 2024, 18:05:23 @Blackadder rakstīja:

08 May 2024, 08:27:22 @HiJaCKeR rakstīja:
man ir jautājums, ko darīs ar nolietotām baterijām, kuru nebūs maz? ir jau risinājums, kā tās pārstrādāt? cik tas maksās?


Baterijas tirgū pastāv jau daudzus desmitus gadus, tāpat kā citi elektroniskie un elektronikas atkritumi, kuru tāpat nebūt nav mazums, dažādām citām sadzīves iekārtām, kuru, atļaušos piebilst, nebūt nav maz. Tas, ka pārstrādājamā materiāla ir daudz, tas galīgi nav slikti, tas nozīmē, ka attiecīgi no šī materiāla var atgūt arī vairāk, vērtīgākās izejvielas, attiecīgi, attīstība šajā jomā būs ar lielāku konkurences elementu, gan pārstrādes tehnoloģiju ziņā, gan arī pārstrādes tirgus spēlētēju ziņā.

Mani gan vienmēr šķiet, ļoti jautri, kāpēc EV skeptiķiem ir tik ārkārtīgi liela interese par to, kā pārstrādās EV radītos atkritumus, bet tajā pašā laikā nezin kāpēc neviens no viņiem neinteresējas par to, kur, kā un par kādām izmaksām pārstrādā (ja pārstrādā) viņu dievināto ICE radītos atkritumus, tai skaitā arī elektroniku, kuras nebūt nav tik maz, tāpat arī nav manīts, ka kāds ICE lietotājs trakoti lauzītu galvu par to, kur tiek pārstrādātas viņa izlietotās motoreļļas un citi tehniskie šķidrumi, kuru apjoms, paši labi zinām, nav nekāds mazais. Un nezin kāpēc pret faktu, ka lērumu elektroniskos atkritumus mājsaimniecības var nodot bez maksas, arī nevienam nav nekādu iebildumu, un nezin kāpēc nevienam neinteresē, "cik tas maksās".

ka tik ar baterijām beigās nesanāk kā ar zaļās enerģijas propelleriem. ar saules paneļiem būs tas pats.


baigi tie spārni traucē kādam kad tiek aprakti???Tas piesārņojums ir daudzreiz mazāk bīstams ka no oglēm radušies pelni,kas ir radioaktīvi

ja tā padomā nē, tos gruntsūdeņus dzers mazbērni, tāka viss ok
Offline
Kasics
09. May 2024, 22:01 #5686

Kopš: 19. Feb 2004

No: Rīga

Ziņojumi: 2480

Braucu ar: kuģi pa bruģi.


09 May 2024, 20:59:56 @uldens1 rakstīja:

09 May 2024, 20:24:29 @Kasics rakstīja:


Nepērc lētos sūdus,tad nebūs jāmet arā,bet cilvēki,cits pēr lētus sūdus,cits dārgāku mantu,kas ir kvalitatīva,ražotājs ražo to ko pērk pircējs,nepirks lētos sūdus,tad arī viņus neražos

Dārgajam iphonam vai samsungam tāpat normāli bateriju nomainīt nevar .
Un dārgie sūdi lūzt tāpat.
Bieži vien, lai uzražotu kvalitatīvu preci nav nepieciešamas lielākas izmaksas kā saražot to pašu sūdu. To pašu gala slēdzīti pieskrūvēt ar citādāku skrūvīti vai savādāk piestiprināt neko nemaksātu. Bet dēļ tāda sīkuma cilvēki met ārā lietas kuras reāli ir strādājošas un pērk jaunas. Bet, tas nav izdevīgi jo tad IKP neaugtu.
Visi tie dabas aizstāvji ir tukši dirsēji. Ja viņi tiešām uztrauktos par globālo sasilšanu tad sen aizliegtu ražot lētus un dārgus sūdus.
Offline
treshaa_josla
09. May 2024, 22:24 #5687

Kopš: 07. Mar 2023

Ziņojumi: 280

Braucu ar:

Dīzelistu "rūpes par dabiņu" man atgādina, kad norm kodēji un pīpmaņi atteicās vakcinēties, jo nevar jau zināt, ko tur potē iekšā



Ja drīkst atgriezties atpakaļ pie e-mašīnām

Patēriņš vs ātrums. Šodien, kad T ~ +10 C

Vidējais ātrums 140 km/h


Vidējais ātrums 125 kmh


Vidējais 90 kmh
Offline
DiksIrseejs
09. May 2024, 22:40 #5688

Kopš: 08. Oct 2020

No: Dobele

Ziņojumi: 997

Braucu ar: Hibrīdu


09 May 2024, 22:01:48 @Kasics rakstīja:

09 May 2024, 20:59:56 @uldens1 rakstīja:

09 May 2024, 20:24:29 @Kasics rakstīja:


Nepērc lētos sūdus,tad nebūs jāmet arā,bet cilvēki,cits pēr lētus sūdus,cits dārgāku mantu,kas ir kvalitatīva,ražotājs ražo to ko pērk pircējs,nepirks lētos sūdus,tad arī viņus neražos

Dārgajam iphonam vai samsungam tāpat normāli bateriju nomainīt nevar .
Un dārgie sūdi lūzt tāpat.
Bieži vien, lai uzražotu kvalitatīvu preci nav nepieciešamas lielākas izmaksas kā saražot to pašu sūdu. To pašu gala slēdzīti pieskrūvēt ar citādāku skrūvīti vai savādāk piestiprināt neko nemaksātu. Bet dēļ tāda sīkuma cilvēki met ārā lietas kuras reāli ir strādājošas un pērk jaunas. Bet, tas nav izdevīgi jo tad IKP neaugtu.
Visi tie dabas aizstāvji ir tukši dirsēji. Ja viņi tiešām uztrauktos par globālo sasilšanu tad sen aizliegtu ražot lētus un dārgus sūdus.

Nedirs. IPhonam tā baterijas maiņa maksā pat zem 100 eiro. Vai apmēram 10 vai pat mazāk procentu no jauna cenas.
Offline
HiJaCKeR
09. May 2024, 22:47 #5689

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4537

Braucu ar: BMW E90 330i


09 May 2024, 22:40:36 @DiksIrseejs rakstīja:

09 May 2024, 22:01:48 @Kasics rakstīja:

09 May 2024, 20:59:56 @uldens1 rakstīja:

09 May 2024, 20:24:29 @Kasics rakstīja:


Nepērc lētos sūdus,tad nebūs jāmet arā,bet cilvēki,cits pēr lētus sūdus,cits dārgāku mantu,kas ir kvalitatīva,ražotājs ražo to ko pērk pircējs,nepirks lētos sūdus,tad arī viņus neražos

Dārgajam iphonam vai samsungam tāpat normāli bateriju nomainīt nevar .
Un dārgie sūdi lūzt tāpat.
Bieži vien, lai uzražotu kvalitatīvu preci nav nepieciešamas lielākas izmaksas kā saražot to pašu sūdu. To pašu gala slēdzīti pieskrūvēt ar citādāku skrūvīti vai savādāk piestiprināt neko nemaksātu. Bet dēļ tāda sīkuma cilvēki met ārā lietas kuras reāli ir strādājošas un pērk jaunas. Bet, tas nav izdevīgi jo tad IKP neaugtu.
Visi tie dabas aizstāvji ir tukši dirsēji. Ja viņi tiešām uztrauktos par globālo sasilšanu tad sen aizliegtu ražot lētus un dārgus sūdus.

Nedirs. IPhonam tā baterijas maiņa maksā pat zem 100 eiro. Vai apmēram 10 vai pat mazāk procentu no jauna cenas.

te cilvēks domā, ka pats nevari nomainīt
Offline
RaL
10. May 2024, 09:20 #5690

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3409

Braucu ar: kruīzu


09 May 2024, 22:24:02 @treshaa_josla rakstīja:
Dīzelistu "rūpes par dabiņu" man atgādina, kad norm kodēji un pīpmaņi atteicās vakcinēties, jo nevar jau zināt, ko tur potē iekšā



Ja drīkst atgriezties atpakaļ pie e-mašīnām

Patēriņš vs ātrums. Šodien, kad T ~ +10 C

Vidējais ātrums 140 km/h
https://i.postimg.cc/FhsSFKYJ/A0260-AE0-9513-41...6-D-1-201-a.avif " border="0" style="cursor: pointer;" onClick=" getImgSize(this.src);">


Vidējais ātrums 125 kmh
https://i.postimg.cc/mBSMG9gs/D8792-D2-D-3-B57-...FB0-B9-B535.avif " border="0" style="cursor: pointer;" onClick=" getImgSize(this.src);">


Vidējais 90 kmh
https://i.postimg.cc/q7KRFSj2/AC2-F2-ABF-F31-E-...8-C-1-201-a.avif " border="0" style="cursor: pointer;" onClick=" getImgSize(this.src);">



un tagad, lūdzu, izskaidro ne EV lietotājiem, ko tur rāda
Visos bukletos ir parasti kaut kas 20-25kwh/100km, ja pnekļūdos.
Te ir 25 un 23 kwh, bet uz dažādiem km... Vai kaut kas tur simtos
Offline
DimanC
10. May 2024, 10:06 #5691

Kopš: 07. Jan 2004

Ziņojumi: 309

Braucu ar: elektrību


10 May 2024, 09:20:10 @RaL rakstīja:

un tagad, lūdzu, izskaidro ne EV lietotājiem, ko tur rāda
Visos bukletos ir parasti kaut kas 20-25kwh/100km, ja pnekļūdos.
Te ir 25 un 23 kwh, bet uz dažādiem km... Vai kaut kas tur simtos
esi klasisks paraugs gadījumam, kad EV ir pa smagu. LoL, nau vērc, turpini smirdināties ar dinozauru sulu.

skaitlīšus no tabulas nejēdz nolasīt un pārrēķināt. Wh/km uz kWh / 100km.

brauc ar 90kmh - patēriņš 13.8kWh / 100km
brauc ar 125kmh - patēriņš 15.9kWh / 100km
brauc ar 140kmh - patēriņš 22.0kWh / 100km

EV patēriņu ātrums ietekmē vairāk nekā ICE.
Offline
HiJaCKeR
10. May 2024, 11:20 #5692

Kopš: 04. Aug 2003

No: Rīga

Ziņojumi: 4537

Braucu ar: BMW E90 330i


10 May 2024, 10:06:50 @DimanC rakstīja:

10 May 2024, 09:20:10 @RaL rakstīja:

un tagad, lūdzu, izskaidro ne EV lietotājiem, ko tur rāda
Visos bukletos ir parasti kaut kas 20-25kwh/100km, ja pnekļūdos.
Te ir 25 un 23 kwh, bet uz dažādiem km... Vai kaut kas tur simtos
esi klasisks paraugs gadījumam, kad EV ir pa smagu. LoL, nau vērc, turpini smirdināties ar dinozauru sulu.

skaitlīšus no tabulas nejēdz nolasīt un pārrēķināt. Wh/km uz kWh / 100km.

brauc ar 90kmh - patēriņš 13.8kWh / 100km
brauc ar 125kmh - patēriņš 15.9kWh / 100km
brauc ar 140kmh - patēriņš 22.0kWh / 100km

EV patēriņu ātrums ietekmē vairāk nekā ICE.

un tu esi klasisks lohs, ja reiz normāli nevari paskaidrot cilvēkam.
Offline
RaL
10. May 2024, 11:22 #5693

Kopš: 23. Jul 2006

No: Rīga

Ziņojumi: 3409

Braucu ar: kruīzu


10 May 2024, 10:06:50 @DimanC rakstīja:

brauc ar 90kmh - patēriņš 13.8kWh / 100km
brauc ar 125kmh - patēriņš 15.9kWh / 100km
brauc ar 140kmh - patēriņš 22.0kWh / 100km

EV patēriņu ātrums ietekmē vairāk nekā ICE.


ar šo būtu pieticis
tagad viss skaidrs.

un, nē, neesmu EV skeptiķis, labprāt sākumā pāris dienas patestētu.
Offline
Deivid
10. May 2024, 12:25 #5694

Kopš: 02. Mar 2004

Ziņojumi: 40633

Braucu ar: E46 M3 / C5X

Šo topiku pārlāsu virspūsēji, jo EV nav mana tēma, tamdēļ atvainojos ja jau apspriests, bet kā ir ar riepām? Nesen redzēju postu kur viens Mach-E mustanga lietotājs sūdzas ka pa 10k jau 2 komplekti aizgājuši, jo nu diezgan loģiski, liels griezes moments un jādilst viņām ir.

Tā kā EV lietotāju vidū daudzi uzmanīgi seko brauciena izmaksām, vai kādam riepas ar tiek iekļautas aprēķinos, jeb tās nav aktuāli, jo pieejama jauda tāpat ikdienā nekad netiek lietota?

Manam ICE grieze salīdzinoši maza, bet tāpat izklaidējoties šosezon jau otrais pāris un izskatās ka līdz Jāņiem neizvilks, pie tādiem apjomiem tas jau jāiekļauj izmaksu aprēķina
Offline
cipargalva
10. May 2024, 12:32 #5695

Kopš: 07. Jul 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 6511

Braucu ar: quattro

EV braucējiem riepas nav problēma, jo grieze tiek lietota tikai 3x. Pirmo - kad nopērk, otro - kad nabadzīgajam švāģerim jāparāda, kā spiež krēslā, trešo - pirms pārdošanas.
Pievienojos iepriekš publicētajam jautājumam, kurš pēc savas būtības jau kļuvis par retorisku: "Vai esi redzējis dinamisku ev braucēju?"

Griezes izmantošana ikdienā neiet roku rokā ar nepārtrauktu izdevīguma datu analīzi.
Offline
Garajs
10. May 2024, 12:38 #5696

Kopš: 11. Nov 2005

No: Rīga

Ziņojumi: 234

Braucu ar: Subaru Legacy


10 May 2024, 12:25:11 @Deivid rakstīja:
Šo topiku pārlāsu virspūsēji, jo EV nav mana tēma, tamdēļ atvainojos ja jau apspriests, bet kā ir ar riepām? Nesen redzēju postu kur viens Mach-E mustanga lietotājs sūdzas ka pa 10k jau 2 komplekti aizgājuši, jo nu diezgan loģiski, liels griezes moments un jādilst viņām ir.

Tā kā EV lietotāju vidū daudzi uzmanīgi seko brauciena izmaksām, vai kādam riepas ar tiek iekļautas aprēķinos, jeb tās nav aktuāli, jo pieejama jauda tāpat ikdienā nekad netiek lietota?

Manam ICE grieze salīdzinoši maza, bet tāpat izklaidējoties šosezon jau otrais pāris un izskatās ka līdz Jāņiem neizvilks, pie tādiem apjomiem tas jau jāiekļauj izmaksu aprēķina


Riepas ir pārāk mainīgs jēdziens, lai iekļautu aprēķinos.
Ģimenē jau 3. EV pēc kārtas, ir iespēja salīdzināt. Bija i3, Taycan, tagad ID.4. Kad iznāk modelis, riepas piedāvā 2-3 ražotāji (i3 uz 20''ziemenes nemaz neeksistēja, nez kā tagad). Pēc pāris gadiem, ir varianti.
Piemēram, Porsche "recommended" bija 2 konkrēti modeļi ziemai.
Kad pilna iela ar Škoda Eniaq ar nobrauktām vasarenēm, ar čomiem tika izpētīts, ka "EV" riepas nāk ar krietni seklāku protektoru jau startā.
Tad nu nākamais solis - liec tās "EV" riepas un iegūsti mazāku pretestību (patēriņu) vai normālas un brauc ilgāk. Plus, kad parādās varianti, var sākt eksperimentēt ar citiem ražotājiem.
Uz šo brīdi, droši vien tikai Teslu early adopters ar lieliem nobraukumiem var izvilkt ticamu statistiku.
Offline
smudo
10. May 2024, 12:40 #5697

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3528

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


10 May 2024, 10:06:50 @DimanC rakstīja:

10 May 2024, 09:20:10 @RaL rakstīja:

un tagad, lūdzu, izskaidro ne EV lietotājiem, ko tur rāda
Visos bukletos ir parasti kaut kas 20-25kwh/100km, ja pnekļūdos.
Te ir 25 un 23 kwh, bet uz dažādiem km... Vai kaut kas tur simtos
esi klasisks paraugs gadījumam, kad EV ir pa smagu. LoL, nau vērc, turpini smirdināties ar dinozauru sulu.

skaitlīšus no tabulas nejēdz nolasīt un pārrēķināt. Wh/km uz kWh / 100km.

brauc ar 90kmh - patēriņš 13.8kWh / 100km
brauc ar 125kmh - patēriņš 15.9kWh / 100km
brauc ar 140kmh - patēriņš 22.0kWh / 100km

EV patēriņu ātrums ietekmē vairāk nekā ICE.


Fizika uz EV un ICE darbojas vienādi (līdzīgi), jo braucot vienmērīgi ātrumos virs 100kmh, lielāko darbu jāveic pārvaros gaisa pretestību. Protams, ka atškiras citi faktori, kā kontētā auto izmērs (virsmas laukums) un tā gaisa pretestības koeficients (pie kā EV gadījumā ļoti piedomāja, bet tagad par to domā arī ICE dēļ CO2 normām), pārnesumu attiecības, dzinēja efektivitāte konkrētos rpm (gan ICE, gan elektromotoram pieaugot apgriezieniem, efektivitāte samazinās) utt.

Sievas darba Passat ar 2,0d pie 90kmh labos apstākļos vasarā pie 90kmh uz šosejas 3,5-4l, pie 125 ap 5-5,5l, pie 140 5,5-6l. Korektu rezultātu gan var iegūt braucot abos vizienos, jo bieži nevar just pretvēju un nelielu kāpumu/kritumu vienā vizienā). Sanāk +50% pie 140kmh vs 90kmh - līdzīgi kā Teslai.

Atšķitība tikai tur, ka tam Passat ar 73l bāku neviens neskatās vai tur 4l vai 6l uz 100km, jo range jebkurā gadījumā 1000+km, ko daudzi LV bieži veselu mēnesi brauc.

Objektīvākus datus par EV patēriņiem pie konstanta 90kmh un 120kmh ātruma var iegūt paskatoties Bjorna YT eletroauto apskatus, kur viņš brauc pa apli. Tas lai kādam nav vilšanās, ka nopērkot Tesla Model 3, neizdosies braucot 125kmh režīmā vidēji nonākt pie 15,9kWh patēriņa
Offline
smudo
10. May 2024, 12:46 #5698

Kopš: 18. Jan 2015

Ziņojumi: 3528

Braucu ar: 944T & Cayman & G05 & 330iX


10 May 2024, 12:25:11 @Deivid rakstīja:
Šo topiku pārlāsu virspūsēji, jo EV nav mana tēma, tamdēļ atvainojos ja jau apspriests, bet kā ir ar riepām? Nesen redzēju postu kur viens Mach-E mustanga lietotājs sūdzas ka pa 10k jau 2 komplekti aizgājuši, jo nu diezgan loģiski, liels griezes moments un jādilst viņām ir.

Tā kā EV lietotāju vidū daudzi uzmanīgi seko brauciena izmaksām, vai kādam riepas ar tiek iekļautas aprēķinos, jeb tās nav aktuāli, jo pieejama jauda tāpat ikdienā nekad netiek lietota?

Manam ICE grieze salīdzinoši maza, bet tāpat izklaidējoties šosezon jau otrais pāris un izskatās ka līdz Jāņiem neizvilks, pie tādiem apjomiem tas jau jāiekļauj izmaksu aprēķina


EV liek "Eko braukšanas* riepas - bet tā tagad norma arī ICE gadījumā. Šo "eko" riepu īpanība ir tāda, ka tām ir seklāks protektors, lai panāktu labāku efficiency, līdz ar to ir mazāk "darba virsmas", līdz sasniedz nodiluma indikatorus, īpaši ja auto smags un brauc raiti un liek lietā lielo griezi. Vēl parasti EV riepām ir lielāks slodzes indeks, bet tagad arī ICE gadījumā daudzi auto sver 2+ tonnas, līdz ar to tas nav nekas unikāls tikai EV. Es teiktu, ka braukšanas režīms atstāj lielāku ietekmi uz riepas mūžu, nekā līdzīga izmēra un jaudas EV vs ICE faktors.
Offline
XK220
10. May 2024, 13:34 #5699

Kopš: 26. Dec 2015

Ziņojumi: 3192

Braucu ar: Sarkanu, baltu un melnu

Konai 2.5 gadu laikā nobraukums jau ap 50k, orģinālie Continental Contigrip izskatās ka vēl tikpat nokalpos. Ziemā Nokian, arī izskatās, ka vēl 2 ziemas var nobraukt.
Vecajam leafam ~40kKm nobraucot ar Sava M+S riepām priekša jau bija zem 4mm, nomainīju.

Konai vasaras patēriņš pilsētā 10-11/100, uz šosejas 12/13. Pa pilsētu braucu gana dinamiski.
Offline
Fandulis
10. May 2024, 13:42 #5700

Kopš: 29. Nov 2004

Ziņojumi: 12988

Braucu ar: sipisnīku pi vuškom

Ziema / vasara nobraukti ~30tk teslai dual motor Y vidējais 18.2kw
Braucot īsus, tālus gabalus. Pilsēta, ārpus. Lietojot normālā ritmā, bez vilkšanās uz 90.

Pastāstiet par i3, ko var ņemt, ko nevar. Par to, kuram mazā bača, nevajag.

[ Šo ziņu laboja Fandulis, 10 May 2024, 13:44:46 ]

Offline

Moderatori: 968-jk, AV, BigArchi, BlackMagicWoman, Czars, GirtzB, Lafter, PERFS, RVR, SteelRat, VLD, linda, mrc, noisex, smudo