Daudz apspriesta tēma šeit forumā. Tikko sanāca kārtējam N47 mainīt ķēdes, tad nu sabildēju un uztaisīju aprakstu par to, kas un kā.
Kā zināms šiem dzinējiem ķēdes iet 200'000 - 250'000km.
Tad izstiepjās, dzinējs paliek skaļāks un vienā brīdī ķēde pārtrūkst.
Dzinējs 2.0D sākts ražot 2007.gadā. Dažādās versijās: 116Zs, 143Zs, 177Zs un vēlāk arī 184Zs. Virsbūves arī visas iespējamās. 5er E60, 3er E90, 1er E87, 5er F10, 3er F30, X3 E83, X3 F25.
No procesa. Sākam ar dzinēja izcelšanu, jo ķēdes atrodās starp dzinēju un pārnesumkārbu. Atvienojam vadus, radiatorus, degvielas caurules, kārbu un ceļam ārā. Vidēji ap 4 h tas process.
Pieminēšu speciāli klauniem, kas zvana un māca kā to darīt pareizi. Dzinēju var arī necelt ārā. Parasti neizceļot to dara, bet šājā gadījumā dzinējs tika izcelts. Tas nemaina darba cenu. Tik vien kā antifrīzs jānolej.
Te jau viss atvienots un ceļam ārā.
Motora kodiņš un virsbūve
Vāks noņemts un sākam maiņu. Tāpat ārā nāk visas sprauslas, vārstu vāks tiek ņemts nost un karteris.
Protams, pa ceļam ātklājas “ieberziens”. Sajūgs un izspiedējs izbeidzies. Bet nu Sachs komplekts ap 160 Euro. Nekas traks.
Protams, visas blīves jaunas. Prakstiski vienmēr šiem ir tekošas kartera blīves.
Detaļas numuri:
11137807302 – kartera blīve,
11147797491 – ķēžu vāka blīve
11127807017 – vārstu vāka blīve
F 00V C17 503 – sprauslu paplāksne (4 gab.)
Te vēl ar veco ķēdi salikām pa atzīmēm ar specinstrumentiem. Manāma nobīde. Tātad ķēdes jau pastiepušās. Atzīme ir pašu uzlikta, lai redzētu starpību no tā kas pašlaik un kā jābūt.
Procesā
Jaunais Sachs sajūga komplekts
Dzinējs salikts. Jākrauj iekšā
Process vidēji 2 dienas. Jauns antifrīzs, jauna eļļa un pavisam cita dzinēja dziesma. Tukšgaitā jūtami klusāks un, protams, strādā korektāk ar precīzi iestādītām ķēdēm sadales mehānismā.
Process rupji uzmetot ap 900 Euro. Viss gan atkarīgs kādas ķēdes tiek izmantotas un pārējie sīkumi.