Pirms 2 gadiem vasaras sākumā bija iespēja iegādāties E93! Tā kā krāsai un komplektācijai bija liela nozīme, tika atsijāti visi melnie/baltie/pelēkie auto un melnie saloni. Izvēle jau tā nebija liela un prasības vēl to samazināja!
Meklēts tika daudzkur, bet tad ss.lv parādījās BM Auto lietotajos auto pārdots eksemplārs, kurš tika atzīts par labu esam!
Nekas super speciāls jau nav – 2.0 benzīns/automāts ar bēšu ādas salonu. Ekstras arī pietiekami OK. OEM R18, Business NAVI (mazais ekrāns), Logic7 skaņa, aptumšojošie spoguļi ārā/iekšā. Protams tipiskās elektriskās lietas.
Bildes vēl no BM Auto:
Kopā ar čoma pelēko:
Viena no pirmajām lietām tika nomainīts mazais MASK business navi uz lielo CCC un samedīti FL aizmugurējie lukturi:
Un tika braukts bēdu nezinot!
Nākamā gada sākumā uzdūros uz tādu foršu fīču kā FLA jeb tālo gaismu asistents un sagribēju iegūt.
Tam nepieciešams salona spogulis ar tālo gaismo lāzeru/indikatoru. Cītīgi meklējot, tas tiek atrasts, papildus netīšām iegūstot vēlvienu rūpnīcas opciju, sauktu par Homelink, jebšu garāžas vārtu pulti, kuru arī izmantoju!
Šeit ir mazliet ķēpa, jo tirgū tā vienkārši nemētājas E93 spoguļi ar FLA. Bet tā kā visu tā gada gājumu BMW salona spoguļi ir vienādi, tad konkrētais ir no E65. Tomēr dēļ tā, ka E93 nav jumta , komforta antenna (durvju atslēgšana, keyless go etc) atrodas nevis stoikā, bet spogulī, tātad antenna būs jāpārnes no vecā spoguļa uz jauno.
Komplekts:
Izjauktā veidā:
Pati plate, kas jāpārnes:
Bet kā jau minēju, spoguļi ir vienādi, tad viss iegulstas oriģinālajās vietās. Tik jāpievelk klāt divi vadi - uz KBUS un barošana. E65 signalizācijas LED daudz glītāks - dēļ tā, ka LED ir uz plates un uz sarkano vāciņu tik aiziet plastmasas gaismas novadītājs, E93 ir atsevišķs LED, kas ir iebūvēts antennā. Tāpēc jāliek tomēr lielais vāciņš.
Un jau uzstādīts
Kā nākamā lieta, ko gribēju iegūt, ir smukāks spidometrs no 6cyl motora, benzīnam nebija tik viegli samedīt!
Turpinam tagad ar spidometra uzstādīšanu. Šeit arī nav vienkārši plug&pray. Tā kā spidometrs ir viena no ierīcēm, kur rakstās auto noskrējiens un šīs paaudzes BMW jau VISS ir jākodē klāt, pats no sevis vienkārši nestrādā, tad šeit ir ko noņemties - spidometrā ir jāieraksta VIN numurs un jānodzēš noskrējiens (jo ir no cita auto), tad mašīna automātiski ierakstīs tekošo noskrējienu no citām ierīcēm. To var izdarīt tikai izjauktā veidā ar speciālu iekārtu un asamblerī jānomaina VIN.
Jaunais un vecais spidometrs:
Un uz operāciju galda izjaukts:
Pat darbiņš ir triviāls, bet prasa speciālu iekārtu un, protams, zināšanas.
Un jaunais spidometrs iekšā, FLA piekodēts, papildus arī, lai ātrumu rāda un vēl citi labumi. Tādā ziņā BMW dīvains, daudzas opcijas ir vienāši noslēptas un elementāri ir aktivizējamas:
Un salīdzinājums:
Laika gaitā tika nopulēts un apkvarcots!
kāpēc izdomāju mazliet apgreidot Logic7.
Šis gan bija dikti spontāni, jo, godīgi sakot, L7 skaņa ir dikti laba.
BMW Top Hi-Fi System/Logic7 (E93) Specs:
9 Channels
13 Loudspeakers
1 mid range speaker, front middle 100mm (4"
2 treble speakers, front 26mm (1"
2 mid range speakers, front (shallow) 100mm (4"
2 bass speakers, underseat 217mm (8.5"
2 mid range speakers, rear sail 100mm (4"
2 treble speakers, rear sail 26mm (1"
2 mid range speakers, rear shelf 100mm (4"
Bandwidth: 30Hz to 20000 Hz
Max Acoustic pressure: 110 dB
Amplifier power:
2x70W @ 4 ohm (Subs)
7x40W @ 2 ohm (Mids)
E9x nāk 5 veidu stūres:
* parastā plānā
* Sport ar/bez lāpstiņām
* MSport ar/bez lāpstiņām
* M3 ar/bez lāpstiņām
* Performance ar displeju
Man bija Sport bez lāpstiņām, iemeslu dēļ gribējās ar lāpstiņām
Starpība starp Sport un MSport ir tikai ādas apdare - MSport sānos nāk perforētā, līdz ar to bija gandrīz vienalga kuru dabūt.
Sanāca veiksmīgi savu pārdot un dabūt MSport ar lāpstiņām.
Esošā nost, jajebu cik piselīgi ir noņemt airgab noņemot
Pavasarī sanāca auto mazliet apskādēt nekas nopietns, bet nu sasita vienu lukturi!
Ito apgredojam uz adaptīvo bixenonu, bija parastais!
Bet nu, tā kā lampas uz galda, izdaram vēlvienu apgreidu - uzstādam Morimoto lēcu stiklus! Ir gan ko noņemties, lampa jāatdala no visiem blokiem, krāsnī iekšā, jānoņem stikls un tad diezgan čakarīgais process ir tikt pie lēcas, lai var samainīt stiklu un tālāk to saregulēt!
Bet var satīrīt visu smuki un bez tā, ka daudz labāka gaisma un stars tiek lauzts asāk, ir arī tīrs lukturis:
Tālāk ķeramies pie kā nopietnāka
Vajag mpaku, skaidrs ka vajag cītīgi meklēju lietotu, bet visi kosmonauti prasa 800+eur un par nebūt ne pilnu, trūkst pannas un paspārņi, kas atšķirās, galu galā pasūtīju jaunu!
Procesā:
Cits skats
Sarkans rullē
Lai adaptīvie lukturi strādātu kā pienākas, jāpievelk papildus vadi, to daram pa skaisto pēc ražotāja datiem un salonā pa paredzēto vietu. Pie viena ievelkam vadus jaunai fīčai, bet par to vēlāk!
Vajadzēja gan arī FRM bloku mainīt, FRM atbild par gaismām, logiem, jumtu utt! Tā kā man bija "parastie" bixenona lukturi, tad FRM ir base versijas, tātad neatbalsta adaptīvos lukturus, bļa! Tas nenāk lēti bet pie viena ieliku trešo versiju no FL, kur vairs nav jāatkodē LED lukturi!
Nu tā kā pēc pakas jau prasās R19 diskus, tad baigi ilgi sēžu medībās, nekā prātīga nav un ja ir tad par kosmosu! Galu galā nolemju pamēģināt Dare LM, atsauksmes nav tās sliktākās!
Sacīts, darīts:
Baigais džips rezultātā
Un pēc 2 dienām pārsteigums no rīta braucot ārā no parkinga, priekšējā atspere nah
Labi, ka plauktā ir vmaxx 35/25 kits, pie viena jauni sport piekarei paredzēti amji un cits skats uz auto:
Koilus negribēju!
Un tagad oem 4cyl izpūtējs izskatās pēc atejas, bez pakas tā to nevarēja pamanīt!
To mēs labojam ar BMW Performance bunduli!
Un atkal jau cits skats uz auto:
Skan arī ļoti smuki! Cik nu 4cyl var skanēt :honda:
Random bilde:
Tika braukts kā ziemu tā vasaru, perfekts ikdienas auto!
Pa iepriekšējo ziemu tika sagādāti 15mm flanči un garās skrūves, lai skatu padarītu vēl jaukāku!
Pavasarī tiku pie laba piedāvājuma un auto tika pie CIC aļa FL multimedia sistēmas un pēc brīža arī pie Combox!
Modernos auto gan bluetooth aux ir jau iekšā bet nu BMW gadījumā Combox dod arī internetu, bmw apps un pilnīgu bluetooth mūzikas stream no telefona!
Pie viena arī ieliekam FL klimu, kuru var forši piekodēt pie CIC, lai rāda regulējumu un ar iDrive var arī regulēt! Un tā ka FL klimā pašā ir beņķu apsildes pogas, tad sameklējam apakšējo pogu paneli bez tām! Atrodam ar START/STOP pogu, lai ar nākamo upgrade varētu arī tikt pie tās funkcijas!
Kādu laiku braucu ar veco iDrive pogu, jo jāmaina centrālais panelis, ito automātiski visa apdare, līdz tieku pie Piano black apdares un varu pabeigt visu pa smuko:
Un tad ķeramies pie pēdējā apgreida, kas izrādījās liela sāpe vienā vietā
Un tā epopeja tika sākta gandrīz pirms gada un beidzot ir noslēgusies gads no uzstādīšanas brīža līdz brīdim, kad tā pajebeņa aka adaptīvais kruīzs sāka strādāt
Long story short:
Izdomāju uzstādīt adaptīvo kruīzu, kaut BMW upgrade gadījumā visi pasaules forumi ir vienkārši pilni līdz ručkai ar visdažādāko informāciju ar instalācijas paraugiem, kodēšanas pamācībām utt, tad adaptīvā kruīza gadījumā info ir skops lai neteiktu, ka vispār nav! Bet nu latviešu džigitiem tas nav šķērslis Vēl nesapratu, kādā spēlē iesaistos!
Sākotnēji nepieciešiemās lietas ir tikai lāzera radars priekšā - kits maksā ~350EUR, iekļauj tādas nepieciešamās lietas kā radaru ar korpusu, LDM moduli (kompis kas tulko ātruma signālu un padod signālu uz DSC kompi bremžu aktivizēšanai) un ručku bloks aiz stūres (atšķiras tikai ar to, ka ir attāluma starp auto regulators). Jāievelk pāris vadi no motora priekšas līdz kompjiem.. ir jātne lai būtu smuki, jo ir ari vītais pāris nepieciešams, bet nu tas viss ir dārāms! Nepieciešams arī 6cyl spidometrs, lai attēlotu radara info, bet nu tas man bija jau uzstādīts
Sākot uzstādīt tika saprasts, ka televizorā nav vietas, kur pieskrūvēt radaru, ito nācās mainīt televizoru uz 6cyl versijas. Tas prieks izmaksāja ~250EUR, 150EUR par TV un 100EUR par darbu!
Labi, sūds, izdaram!
Jāuzstāda pareizais kruīza ieslēgšanas komplekts, viss pasākums sborā! Pēc tam gan noņēmu, lai tikai pašu ručku pārliktu uz savu, jo stūris stāvokļa devējs ir tur iekšā un tad ir baigā jātne to visu kodēt, nevajadzīgi!
Kad beidzot visu pabeidzu, mēģināju kodēt, nesanāca! Vedu pie viena elektriķa un otra un ne sūda nestrādā! Pie tam reāli visus tos agregātus mašīna redz, tas nozīmē, ka provodka ir ievilkta pareizi! Tipa secinājums, ka esošais DSC sūknis/kompis neatbalsta bremzēšanas funkciju un tāpēc sistēma nestrādā!
Atmetu pagaidām tam visam ar roku! Daudz gūglējot un pētot tā arī pats sapratu, ka 4cyl versija ir tik apdalīta, ka tiešām tai pienākas tikai parastais kruīzs, pat nav dabūjams kruīzs ar bremzēšanas funkciju, nemaz nerunājot par adaptīvo kruīzu!
Arī fakts, ka televizorā nebija vietas un ka 4cyl spidometrs ir savādāks par 6cyl un nemāk attēlot distances info neliecina par labu!
Tātad lēnām meklēju derošu DSC sūkni/kompi no 6cyl, kas pirmkārt jau maksā 200-300EUR un kurš katrs neder
viņiem ir dahuja versijas, līdz 2008.gada vidum nāca kam ir atsevišķi LDM kompis un pēc tam nāca ar iebūvētu un tad nāca versijas kas bija vienlaikus ar F30 versijām, kas ir vēl dažādākas. Un tad vēl pa vidu visam kādas 5 versijas atšķirīgas pa tirgiem.. un 100% rakstīts, ka tieši tas darbosies nav, ito jāriskē!
un problēma ir arī tajā, ka visi LV šroti uz detaļām ņem tikai nemotorus un pēc kodiem diezgan sarežģīti sagūglēt no kā konkrēti ir tas DSC sūknis.. itkā pilna polija ar DSC, bet 90% no 4cyl un daudzi bez kodiem, vobšem žopa
Tā kā nomainīt nav 5min un nemaksā 10EUR, tad nevar prosta mēģināt vienu pēc otra!
Tad kādu 1.5mēn atpakaļ dabā ieeju ss.lv un pamanu, ka ielikts svaigi novākots E91 330d uz detaļu tirdziņu un heisā hopsā zvanu augšā reāli auto uz vāka nedēļu atpakaļ un čaļi sāk tirgot ārā. Forši sagadījies ka čalis šrotists Ikšķilē, bet ņemas pamatā ar vecākiem BMW aļa E46/E39 un no E90 cenām neko nebrauc... tāpēc par 150EUR sanāca DSC nopirkt, pats noņēmu lai viss clean un clear Diezgan vienkārši izdarāms neskatoties uz 6 pienākošajām bremžu trubām!
Tajā pašā vakarā arī uzstādu, atgaisojam bremzes un vairs nestrādā ABSOLŪTI nekas spidometrs neiet, panelis eglītē un vobšem PN
Sazvanīju vienu ūber eletriķi un teica dzen pēc 2ned.. 2ned tā arī novizinājos bez spidometra ar sarkanu paneli, vismaz netina kilometrus
Tad 3ned auto mētājās tur! Bija nepieciešams arī ABS sensorus no tā paša auto, kuri izmaksāja vēl 80EUR!
Galu galā pēc vairākkārtīgas elektriķa bakstīšanas saņemu zvanu un saka brauc pakaļ
Vobšem problēma vēl izrādījās arī tur, ka 4cyl kompis nav ieprogrammēts distances signāla saņemšamai, jo tam auto tas no rūpnīcas nepienākas, un elektriķim no rokas vajadzēja uzbūvēt interfeisu un to iepūst mašīnas kompī... itkā viss strādāja, panelī rādījās, mašīnas atpazina utt, bet reāli nekas nestrādāja, tobiš auto neturēja ātrumu un mega, ka ir LV tāds cilvēks, kas to var izdarīt
paņemt no 6cyl kompja info un to adaptēt manai nepieciešamībai!
Ir jau kruta, tagad viss super, auto paātrinās, bremzē, brīdina par distanci starp priekšā esošiem auto utt, vobšem ir viss kā vajag, bet bļa
* ACC komplekts 350EUR
* TV + darbs 250EUR
* DSC + ABS 230EUR
* Elektriķis 150EUR (kas īstenībā ir ahujenna maz)
900EUR, viens gads, būtu zinājis, nekad neko tādu nedarītu! Bet nu iesākts bija, bija arī jāpabeidz!
Vismaz mierinājums ir faktā, ka no rūpnīcas adaptīvo kruīzu ir dārgāk pasūtīt
Domāju vai man vajag likt sporta sēdekļus. E9x sporta beņķiem sānu malas ir diezgan cietas un beņķis šaurs, nobraucot pat 200km no vietas dibens ir jēls! Bet nu izskatās labi, nenoliedzami!
Man ir pat bijuši piedāvājumi, bet nu neesmu vēl izlēmis līdz galam.
Un tad uz nākamo gadu droši vien jātiek pie OEM diskiem, visdrīzāk Style 230!
Un vispār vajag F33
Procesa gaitā iegūtās zināšanas, protams, ir nenovērtējamas! Labi, ka daudz draugi var palīdzēt un labi, ka lielu daļu darbu un kodēšanu varu izdarīts pats ar čomu, viss nepieciešamais mums ir! To darīt bez tā visa būtu doroga ir glupa
Kāpēc es šo visu darīju?
Kā teicienā par suni - kāpēc suns laiza savas olas? Tāpēc ka var
Ir cilvēki, kas brauc ar saviem stock un viņiem pofig, man to visu patīk darīt un rezultāts ir jūtams
Paldies Riddler, vamis, Black_Russian, Puxx, Archuks, OX, Walden, 6500... gan jau vēl kādam, bet galvenais nervu sistēmai