Modelis: Horstek TC115 (nav salīdzināms ar modeli MRG-10, kuram ir 10x zemāka izšķirtspēja un ražotājs pat nenorāda precizitāti). Iespējams mērīt gan uz tērauda/čuguna virsmām, gan uz alumīnija un citu krāsaino metālu virsmām.
Mērīšanas diapazons: 0...2000μm (2mm);
Mērīšanas kļūda: ±7μm (ja rezultāts ir 0...199μm) un ±3% ±4μm (ja rezultāts ir 200μm...2000μm);
Izšķirtspēja: 1μm;
Izmēri: 15cm x 11cm x 4cm;
Baterija: 9V "krona" (ir komplektā);
Darba temperatūra: 0 līdz 50°C;
Aparāta pārdošanas cena - 100€
Tel. 20239239 (atrodos Rīgā)
Spied "Play", lai skatītos video!
Eiropā ražotam auto oriģinālais krāsas biezums maksimāli ir līdz apmēram 150 μm (0.15 mm). Āzijā ražotajām automašīnām nedaudz mazāk. To iespējams noteikt, izmantojot krāsas biezuma mērītāju.
Mērītājs krāsas biezuma noteikšanai ir lielisks veids, kā noteikt, vai lietots automobilis ir iepriekš bijis iesaistīts ceļu satiksmes negadījumā. Pateicoties arvien pieņemamākām cenām un iespējai krāsas biezuma mērītājus nomāt, mērītāji ir viegli pieejami un mūsdienās jau kļuvuši par ļoti populāru palīgierīci lietota automobiļa iegādē. Lai no mērīšanas gūtu pilnvērtīgu labumu, ierīcei ir jābūt pareizi izvēlētai un pareizi izmantotai.
Krāsas pārklājums ir plānāks automašīnām no Japānas un Dienvidkorejas.
Krāsas pārklājuma biezumu mēra mikronos jeb mikrometros (viena tūkstošā daļa no milimetra – simbols μm). Mūsdienu automobiļiem virsbūves pārklājums parasti sastāv no vairākiem drošības un lakas slāņiem. Tērauds sākumā parasti ir rūpnieciski pārklāts ar cinka slāni, tad ar grunts krāsu un beigās ar krāsas pārklājumu. Lai panāktu lielāku izturību un labāku izskatu, visa krāsas virsma papildus tiek pārklāta ar caurspīdīgu lakas slāni.
Oriģinālais krāsas pārklājuma biezums nav vienāds visām automašīnām. Japānā un Korejā ražotajām automašīnām, piemēram, Hyundai, Honda un Nissan, ir plānāks krāsas slānis, apmērām 80 līdz 100 μm. Eiropas automobiļiem krāsas pārklājums ir biezāks, un tām biezuma mērītājs uzrādīs apmēram 120 līdz 150 μm un dažreiz pat līdz 170 μm. Izņēmumi ir auto, kuri ražoti Eiropā pēc 2007. gada un kuri ir pārklāti ar ūdens lakām. Šādos gadījumos krāsas slānis var būt mazliet plānāks.
Krāsas pārklājuma biezums var būt atšķirīgs.
Parasti uzskata, ka mazliet biezāks vienmēr ir metāliskās lakas slāņa pārklājums. Akrila krāsu gadījumā, piemēram, standarta baltai vai sarkanai krāsai, bez bezkrāsainā pārklājuma rūpnīcas krāsas biezums ir apmēram 80 līdz 100 μm. Pārklājums uz iekšpuses elementiem parasti ir apmēram par 40 μm plānāks. Automobiļiem, kuri nav cietuši ceļu satiksmes negadījumos, krāsas biezums uz dažādām detaļām var krasi atšķirties, bet atšķirība nevar būt pārāk liela. Tiek uzskatīts, ka nobīde starp dažādiem virsbūves elementiem ir ne vairāk kā 30–40 procenti no krāsas biezuma. Ja slānis ir biezāks par aptuveni 100 %, ir gandrīz skaidrs, ka automašīnas detaļa tikusi pārkrāsota. Ja biezums pārsniedz 350 līdz 400 μm, ļoti iespējams, ka šajā vietā automašīnai ir špakteļa kārta. Jāatceras, ka automobiļu ražotāji patur sev tiesības atkārtoti nokrāsot automašīnu rūpnīcā, piemēram, gadījumā, ja atklājas kāds defekts kvalitātes kontroles laikā.