Palielam nekas nav mainījies. Sex paliek spēkā. Kā nu bez tā. Izdarīt kaut ko pa vienkāršam nav manā gaumē līdz ar to kā jau ierasts tiek iets sarežģītākais jeb īsāk sakot pareizākais ceļš.
Bet nu no sākuma.
Pēc iepriekšējās sezonas beigām bija skaidrs, ka vajadzētu esošo - leģendāro motoru (m10b20)uzlabot. Tā kā vienīgais, pa lielam, kas tam bija izdarīts bija uzstādīta niknāka sadalene, tad darbības lauciņš bija diezgan plašs. Jau pāris nedēļas pēc sezonas beigām motors bija izravēts no virsbūves un vēl pēc kaut kāda laika jau tika nogādāts pie Mareka Matvejeva (Lotus Exige). Tika izrunāti uzlabošanas plāni. Piemesti aptuvenie cipari un tika saprasts, ka tajā summā pilnīgi mierīgi iekļautos pareizais dzinējs, kas šim auto būtu vislabāk piemērots - s14. Tagad vajadzēja tādu tik atrast. Turklāt, vislabāk te pat Latvijā vai tuvākā kaimiņzemē, lai nevajadzētu, "kaķi maisā" nopirkt.
Ar tā paša Mareka palīdzību motors tika atrasts te pat Latvijā! Bija zināms viens eksemplārs, kas bija aizstāvējies kādā pagrabā. Jau iepriekš saimnieks tika neveiksmīgi "lauzts", lai pārdod motoru cēliem mērķiem, bet tikai tagad šis uzdevums vainagojās ar panākumiem! Vienojāmies par ciparu un viens no maniem sapņiem piepildījās! Atsevišķs paldies gan Marekam, gan arī iepriekšējam motora saimniekam!
Motors tika iegūts ļoti labā komplektā:
* Motors ar visu apkari, vadiem un vadības bloku
* Sporta ātrumkārba (pirmais robs uz leju)
Starp citu, motors nāk no zināmām aprindām. Tas kādreiz bija BMWPower Papas baltajā M3. Cik dzirdēju pa ausu galam, tad pati virsbūve ar nav gājusi zudumā, bet kaut kur vēl existē, bet ar citu M saimes motoru.
Bet nu ķersimies klāt bildēm.
Tātad, auto sezonas beigās tika nolikts rindā uz sirds transplantāciju
Vienu jauku sestdienas vakaru jaunā sirsniņa tika nogādāta pie Mareka uz apkopi
Kā redzams bildēs pilnā komplektā. Ja nu vienīgi pats sajūgs trūka. Izplūdes kolektors gan tāds galīgi neeMīgs. Līdz ar to var saprast ja no esošiem 194Zs tur noteikti var nosmelt vēl daudzus
Ieplūdes kolektors šādā izskatā vairs šim auto nebūs. Pirmkārt vairs nav tam vietas otrkārt nomainot to pret pareizi uztaisītu var gan iegūt daudz kumeļu, gan arī šim motoram raksturīgo vrrmmm skaņu
Spied "Play", lai skatītos video!
Suņu kārba
Motors tika izjaukts pilnībā, lai varētu novērtēt tā stāvokli
Bet par brīnumu viss izskatījās diezgan labi!
Mērījumi bija normas robežās, līdz ar to tika pieņemts lēmums, ka šai sezonai tam tiks nomainītas tikai pašas nepieciešamākās lietas, šāles, blīves, blīvslēgi, bet nākamajā sezonā pieies lietai nopietnāk
Tika pasūtītas nepieciešamās apkopes daļas no Vacmotorsport. Bija interese pamēģināt viņu piedāvātās sporta šāles
Protams, tapskrūves, gan galvai, gan kloķenei
Ūdens sūknis. Dārgs un turklāt pieejams tikai kā OEM
Krutās spōrta šāles. Pamatnieces un klaņu
Blek edišen NASA pārklājums
It kā ielikt motoru nebūtu problēma, jo bloks šim motoram ir tāds pats kā tam, kas tur iepriekš stāvēja, bet nu plāni bija lielāki. Ļoti nesmuki izskatījās ~10cm atsperpe starp motora galvu un ugunssienu. Nebija neviena iemesla, lai šo aizu nevarētu likvidēt, bet tas nozīmēja to, ka būs jātaisa jauni motora kronšteini kā arī jāpārtaisa karteris..
Tad nu auto tika no gādāts pie www.inex.lv šo un vēl dažu citu operāciju veikšanai.
Kronšteini jau gatavi
Kārbai arī jauns kronšteins
Kardāns arī līdz ar to būs jāsaīsina
Karteris pusgatavs
Eļļas vārtiņi tika paņemti no oriģinālā kartera
Sanāks gaismas pils
Smukums vēl nesapucēts
Atstājām kādus pāris cm rezervei
Lūk kā izskatās s14 stabules, kas ir paslēptas ieplūdes kolektorā
Un šeit jau redzams, ka kolektors vairs nebūs uzliekams. Vismaz kāmēr bremžu vakumnieks netiks likvidēts. Bet tas ir plānos nākamsezon
Pateicoties Marekam darbi pie motora ir pabeigti uz 90%. Palikušas vēl dažas lietas, kuras pašlaik ir vēl neskaidras. Bet tik līdz būs tām risinājums, tā arī tās tiks piebeigtas un pabeigtas.
Pa šo laiku viss tika satīrīts un uzpucēts, lai acij prieks un sirds medū mirkst.
Dažas bildes ieskatam no tā cik viss bija nesmuks.
Droseles izskatījās diezgan dzīvi padzīvojušas. Tās tika izjauktas līdz pēdējai skrūvītei, lai viss būtu čiki piki
Kultūrslānis biezā kārtā visās vietās
Cītīgi visu sanumurējam, lai pēc tam nav brīnumu
Visas detaļas pirms pucēšanas tika satīrītas ar ultraskaņu. Pēc tam tika tīrītas ar stikla lodīšu strūklu. Atšķirībā no smiltīm tā ir mazāk abrazīva. Lai nevēlamos caurumos netiktu iekšā netīrumi tie tika aiztaisīti ciet
Arī motora bloks piedzīvoja nelielu kosmētisko remontu
Vecās šāles
Jaunās šāles
Bez 10min rūc
Nu ļōōōti sterili
Arī no otras puses
Viss kā pie daktera. Sanumurēts, samērīts un sarēķināts
Lūk šādi alumīnija detaļas izskatās pēc stikla lodīšu strūklas. Gluži kā krāsotas.
Viss kā jauns! Pat nepateiksi, ka pirms kāda laika viss tas izskatījās diezgan saguris
Smērējam virsū kruto RedLine montāžas pastu (slēptā reklāma) un turpinām salikšanas darbus
Gandrīz jau rūc! Vēl no krāsotājiem gaidām karteri un galvas vāku. Pārējais aptuveni gatavs
Jauna tīra elpa!
...
Izplūdes pusei gaidām tapskrūves un uzgriežņus
Sprauslas pārbaudītas un ir lieliskā stāvoklī!
...
Vēl tik jāsagaida ieplūdes taurīšu blīvgredzeni un šī puse būs pabeigta
30.05.2014
Tā diena ir klāt! Lai gan ja tā padomā, tad būs vēl arī citas TĀS dienas. Bet nu ir sperts liels solis uz priekšu! Motors ir gatavs doties atpakaļ motortelpā.
Liels paldies Marekam par milzīgo darbu!
Car freak test.
Un, ko jūs pirmo ievērojāt šajā bildē?
Viss čiki piki. Man jau viens otrs paspēja uzjautāt, vai tas ir jauns dzinējs vai tikai nokrāsots?
Custom edition aizdedzes spoļu upgreids. Nebija viegli, bet neatlaidība deva rezultātus.
Ģenerators ar tika pakļauts pilnīgai atjaunināšanai. Bija jau savu noskrējis
Tieši tas pats arī ar starteri
TPS no Opel. Plug&Play. Vienīgi nedaudz čakars ar štekera atvienošanu, jo tad atduras degvielas spiediena regulatorā
Oriģinālā aizdedzes sadalītāja vieta tika aiztaisīta un ieriktēta sadalenes lasītāja vieta. Lasītājs no Hondas.
Sadales vāka krāsotāji nolaida divas lažas:
1. nepareizo toni izvēlējās
2. ļoti nekvalitatīvi to nokrāsoja
Šī lieta vēl tiks ņemta nost un pārkrāsota pareizākā tonī
Motora kronšteini ne tikai norāsoti, bet arī tajos iesisti burtiņi, lai var saprast, kurš labais un kurš kreisais
The Karterz
Ieplūdes gaisa temperatūras devējs. Šoreiz no BMW, nevis no VW, kā tas ir ierasti, jo tas pareizas bija tā kā pārāk garšs, lai to varētu ietilpināt kolektorā
Tad nu ķersimies tālāk pie pārējiem darbiem, lai pēc iespējas ātrāk auto būtu, beidzot braucams. Bet tas nebūs ļoti ātri, jo ir vēl kaudze ar darbiem!
Sekojiet līdzi arī nākamajiem notikumiem un tiekamies trasē jau šosezon!