Gan jau ka daži no Power'a lietotājiem ievēroja, ka iepriekšējā nedēļas nogales izskaņas dienā (22.09.2013) notika tā saucamais Youngtimer automašīnu, nu jau, kārtējais pasākums. Šoreiz šīs sezonas noslēguma.
Tiem, kas vēl nenojauš, kas tad ir Youngtimer, piedāvāju īsu izvilkumu, no šīs Latvijas kustības mājas lapas (http://youngtimerrally.lv/)
Kas ir Youngtimer? Tie ir klasiski automobiļi, kas ražoti 20.gadsimta 60., 70., 80-tajos gados. Šīs kategorijas spēkrati iezīmē jaunu ēru pasaules autobūvē. Laiku, kad automobilis kļūst demokrātisks, ikvienam pieejams, bet tajā pat laikā saglabā ekskluzīvitāti un stilu.
Latvijā šī ir pavisam jauna kustība, pasākums notiek tikai otro gadu, bet ar katru savu pasākumu piesaista arvien vairāk un vairāk interesentu. Gada laikā notiek vairāki pasākumi/izbraukumi un katrā no tiem ir kāda savādāka ar braukšanu saistīta disciplīna, kas ļauj auto īpašniekiem izbaudīt savus spēkratus pilnā mērā.
Šie pasākumi, jau kopš pašas pirmās reizes ir kļuvuši par starptautiskiem. Tie pulcē dalībniekus ne tikai no visas Latvijas, bet arī no tuvākajām kaimiņzemēm. Teiksim šajā pasākumā, bija kupls skaits ar viesiem gan no Igaunijas, gan Lietuvas, kā arī bija ieradušās divas ekipāžas no Maskavas! Un ar sajūsmas pilniem iespaidiem dodoties atceļā uz mājām viņi pārliecinoši saka, ka atgriezīsies atkal!
Šoreiz, pirmoreizi, piedalījos arī es, ar savu spōrta BMW e21. Esmu gandarīts gan par pasākuma norisi, atmosfēru, iepazītiem dalībniekiem, kā arī par panākumiem! Noteikti atgriezīšos šī pasākuma dalībnieku skaitā jau pavasarī, kad notiks pirmais pasākums, kas tradicionāli sākas Biķerniekos ar Track Day stila izbraucienu.
Bet nu lai runā bildes. Tās būs daudz, bet komentāru mazāk.
Tā kā man pašam bija jāpiedalās, tad kameru savās rokās, pirmo reizi turēja mans radinieks.
Ierodamies pasākumā un saņemam klasiska izskata starta numuru. Visi cipari un zvaigznes sakrita. 315tais bembis, dzimene, man 3 mēneša 15.datumā un pienācās man 15.starta numurs.
Rūpīgi uzlīmēts un varam doties ceļā!
Paldies arī 929 Motors biedrībai par aizlienētiem 3 GoPro aparātiem! Kaut kādu video sataisīsim nedaudz vēlāk. Pagaidām man vēl tumša bilde šajā mēdiju sfērā.. Varbūt kāds var pieteikties palīgos, jo materiāla ir daudz. www.929.lv
Šajā dienā ir paredzēti divi pasākumi. Veiklības braucieni stāvlaukumā pie leģendārās Sēnītes. Un otrs pasākums Lorupes gravā pie Siguldas.
Ierodamies laukumā. Tiek visiem nodemonstrēts kā jaābrauc un pasākums var sākties!
Pirms sākuma vēl mēģinu pats noķert kadrā kādu no daudzajiem smukajiem automobīļiem.
Tā kā mana darba vieta ADParts pieteicās būt par atbalstītājiem, tad pasākumā ļoti labi noderēja lielā telts. It sevišķi, tad kad sāka līt lietus.
Cilvēki pirms braucieniem iestiprinās
Vēl daži stāvkadri un ...
... sacensības var sākties!
Šī disciplīna bija īsts pārbaudījums aizmugures piedziņas auto diferencāļu bloķētājiem. Īsti neredzēju nevienu, kurš strādātu tā kā tam vajadzētu. Slodze tik ļoti liela uz ārējo ratu, ka iekšējais gribot negribot sāka slīdēt un nekāds smalkais drifts nevienam nesanāca.
Pacietīgi stāvam rindā aiz diviem smukuļiem.
Dodamies trasē un otrajā piegājienā, kā izrādās uzstādām absolūti ātrāko laiku..
Must to know auto visiem 80to gadu bērniem!
Bija arī pāris muskuļotu auto.
Šķiet, ka vispārstāvētākā marka bija SAAB
Ar šo gan vēlētos izbraukt, pa taisno. Vajadzētu būt mežonīgi komfortablam!
Pasākumā bija divi pārsteigumi man. Auto, kurus nekad nebūtu atšifrējis, ja uz tiem nebūtu virsū ražotāja emblēmas.
Pirmais no tiem šis SAAB.
Autošosejas braucējs Kārlis Ņikiforovs uzmanību centās piesaistīt ar drifta elementiem. Ja ne uz laiku, tad uz atraktivitāti!
Bija mūsu starpā arī citu sporta disciplīnu pārstāvji. Visa pasākuma uzvarētājs: Juris Šics. Tas kurs ziemā ātri ar ragaviņām prot nobraukt, pa apledojušu reni.
Vienīgā dāma, kas startēja bija ļoti aizrautīga un laba braucēja. Varēja ļoti labi salīdzināt, cik saraustīti bija vīriešu "izbraucieni" un mierīga, pludena sievietes auto vadīšanas maniere.
Vienīgais, kuram bloķis strādāja bija Martinse. Kā gan svarkablokaitis nestrādās! Tiesa gan izslīdēja viņam cits saķeres disks - tie kas pie motora.
Un tad atnāca nelaiks. Sāka līt lietus un ar nelielām pauzēm tas turpinājās vēl šobrīd... Laikam, tomēr, rudens ir klāt...
Pēc neilga brīža jau devāmies uz nākamo pasākuma norises vietu Lorupes gravā. Pasākuma uzdevums bija pēc iespējas ātrāk gan nobraukt no kalna, gan tajā uzbraukt.
Asumu šim pasākumam piedeva lietus. Par to ar brīdina viens no pasākuma organizatoriem Valts.
Tā kā viss notiek Antīko Automobīļu Kluba paspārnē, tad viss notiek ļoti oficiāli un klāt ir pieaicināti divi ceļu policisti, kas palīdzēja evakuēt dažus svētdienas tūristus, kā arī slēdza satiksmi šajā posmā.
Otrs no pasākuma organizatoriem Andrejs, pastāsīja, kā labāk nebraukt, lai katrs pats var doties mājās, tādā pašā veidā, kā atbraucis.
Visi sastājas garās desās un gaida savu izbrauciena kārtu. Katram ir paredzētas trīs braukšanas reizes. Plus vēl beigās notiksies lielais fināls, kur katrs savas klases uzvarētājs cīnīsies par galvenajām balvām!
Aiziet, lejā no kalna!
Un aiziet augšā kalnā!
Žiguļu klases uzvarētājs Muuris spēj dabūt laukā visu no sava žika!
1
2
3
Un aiziet!
Es nāku ar mieru!
Iepriekš minēju manus pārsteigumus. Lūk šis ir otrs. Volvo, kas kaut kā izskatās, pēc vecāka gada gājuma Wartburg. Kā izrādās, šis patiesībā ir vairāk DAF, turklāt ar variatora tipa ātrumkārbu!
Volgu čempions Antons Dolgopolovs ieradies ar ļoti smuku troiku! Slēpes arī līdzi, jo kā nekā tur pat blakus ir Sigulda.
Šis zēns, bija ne tikai slēpošanai sagatavojies, bet arī, vēl kamaniņu braukšanai, ceļošanai, skrituļdēļošanai un vēl dažām lietām.
Tā nu pasākums man noslēdzās, ar 180grādu apgreizienu, iegūtu trešo vietu un lielu gandarījumu!
Rītdiena ir klāt ar video. Beidzot atradu normālu progu, kas māk tos gigabaitus saspiest pieklājīgos megabaitos, turklāt īpaši nekaitējot kvalitātei.
enjoij!
From inside
Spied "Play", lai skatītos video!
From outside
Spied "Play", lai skatītos video!
Paldies visiem, kas piedalījās un tiekamies nākamajā gadā!