Sveiciens jaunajā 2013. gadā. Projekts tik tiešām nav miris, tikai dēļ finansēm izmetis bremzēšanas izpletni.
Pēdējo reizi paliku pie sadalenes maiņas, kas arī tika rūpīgi sadarīts un atregulēts.
Jaunā PPF Z58 turbo sadalene
Montāža
Smalkā regulēšana pēc PPF datiem, jo katrai sadalenei ir individuāli parametri.
un zobratu arī
Pie viena realizēju sen atliktu lietu - mini ģenerators. Šis laikam ir mazākais Denso ģenerators, ko var atrast. Tādus pat motocikliem uzstāda. Biku pameistaroju un voila viss darbojas.
Visu savācu atkal kopā un izdarbināju. Biju loti pārsteigts par motora mierīgo gaitu, jo ar 288/288 atmosfēras sadaleni purināja diezgan krietni.
Tad gaidīju kādu saulainu, sausu un no darbiem brīvu dieniņu, lai pirmo reizi iemēģinātu darbībā (nu tik, cik Gints atļāva, bez tālākas regulācijas). Mērķis bija patestēt mezglus darbībā - kārbu, kulisi, kardānu, pusasis utt.
Ilgi gaidīju, jo nedēļu lija lietus, arī citi darbi pa vidu, līdz vienā saulainā sestdienas rītā, manā mierīgajā rajonā nogranda pērkons - nebiju gaidījis, ka visi kaimiņi sakārsies pāri savām sētām, bērnus uz pleciem turēdami, lai arī redz. Uztapa arī mazs video, bet to vēl jāatrod manā digitālajā miskastē.
Rezumē:
Jauda manāma tikko pieduras pie pedāļa
Otrreiz pārmetinātais termostata korpuss tomēr tek
Temperatūras pulkstenis melo, vai ir overheat tukšgaitā burbuļojot
Beigās arī augšējā šļauka padevās.
Pēc vakara, zinātniskā gaisotnē ar laboratorijas termometru, konstatēju šķibacaino brīnuma kļūdu par 10 grādiem pie 100 un konstantu 8 grādu kļūdu no 80 līdz 35 grādu diapazonā. DON'T BUY SHITTY AUTOGAUGES!!!
Beidzot sakrāju tahometram, kādu sen kāroju...reāli patīk un ar funkcijām paceļ kosmosā.
Sākās darbs pie jauna termostata korpusa ver.3.0, izplešanās bākas pacelšana par ~5cm, līmeņošana un citi pasākumi, lai neveidotos gaisa kabatas. Beigās izlēmu vecās šļaukas nomainīt pret metāla.
Vienā brīdī paķēmojos ar plastmasiem, uzmetu aptuveno skatu priekšai. Radās arī doma uzlipināt to visu vienā klucī, jo pie kāda ātrā trases remontiņa jānoārda pārāk daudz atsevišķu detaļu un tas nekam neder. Arī no aerodinamiskā viedokļa tā būtu pareizāk.
Nolēmu pamainīt arī aktīvās dzesēšanas principu - ventilatori vairs nebūs interkūlerim priekšā, jo kūlanta radiators no tiem nesaņēma nekādu labumu. Pasūtīts individuāls radiators ar visu difuzoru un viens liels 16" Mishimoto no dzinēja puses, beeeet...
2013. gada 1. janvāra dienā sākās realizācija. Visu demontējam, lai varētu mērīt un ierīkot jauno dzesēšanas staciju. Tas nozīmē jaunas modifikācijas visam "purnam".
Kamēr gaidu radiatoru, pakrāmējos salonā - tik ilgi čakarējos, kamēr ir pamainījušies tehniskie noteikumi un sēdekis ar 6p jostām nu jau ir obligāts. Tā kā mans jaunais sparco bija bez kājstarpes jostu cauruma - FAIL! Ar Motoring palīdzību tiku pie jauna pareizā krēsla un Schroth platajām 6p. jostām. Paldies sieviņai par dāvanu Ziemassvētkos - Sabelt krēslu stiprinājumiem.
Ziemas miegu sportiņam patraucēja uzaicinājums uz MOTORING jaunā kalendāra fotosesiju. Kapēc ne...ilgi gan bij jāspodrina virsbūve un dzelži motortelpā. Pie viena arī izventilēju cilindrus.
Official video http://vimeo.com/55787008#at=0
Ja jau kaut kas tomēr mūsu laikos uz priekšu bīdās, tad sūdzēties ir grēks.
03.02.2013.
Beidzot jaunais radiators ir gatavs. Meistars uzražoja arī difuzoru ventilatoram. Produkts ir kvalitatīvi sametināts no pareizajiem materiāliem, par 1/3 biezāks, bet loti smags.
Viela pārdomām:
Ja uzkarinam pašā priekšā 27kg smagu kluci autiņam ar sliktu masas sadalījumu defaultā, tad uzpildam to ar ~2l šķidrumu, kas pievieno tik pat kilogramus uuun...iegūstam grūti savācamu vai vispār nesavācamu suicidālu verķi. Risinājums - radiators savāc savas mantiņas un pārvācas uz aizmuguri. Paskaidrošu vēl dažus iemeslus kāpēc tā būs labāk:
1) balasts būtu vajadzīgs tik un tā, tikai tagad tas būs funkcionāls.
2) ūdens sūknis amputējas- nezags vairs jaudu (pēc Davies Craig datiem 13-15hp)
3) aizmugurē dzesēšana notiek efektīvāk, dēļ lielāka šķidruma daudzuma, garām rorēm, kas arī atdod siltumu.
4) termostats ari amputējas - tā funkcijas aizvietos el. sūkņa un ventilatora digitālais kontrolieris.
5) Izmantojot auto aerodinamiskās īpašības, jeb precīzāk, gaisa plūsmu un spiedienu diferenci starp virspusi un apakšu, var panākt milzīgu siltumatdevi atmosfērā...bet kļūdas rezultātā var visu sadirst un nedzesēties.
Tagad studēju auto aerodinamiku - laikam paies nedēļas, līdz nonākšu pie gala varianta.
Pa to laiku, smadzenes atpūtinot, jaunais ūdenssūkņa adapteris ir vietā
20.02.2013.
Pirmā partija ar pulksteņiem ir klāt! Kvalitāte jūtama pat turot kārbiņu rokās.
Biju nedaudz vīlies par eļļas spiediena senderiem, jo gaidīju, ka būs mazāka izmēra, bet izrādījās lielāki nekā Autogaugēm. Tagad stāv lielas mucas.
Bildē: Autometer vs Autogauge vs DEFI
Tagad ir daudz labāk. Ultralite sērija pārsteidz ar savu pārredzamību - ciparu lielums un koši sarkana bulta
Nācās atkal pārtaisīt vadus, gan mērinstrumentiem, gan veikt veco vadu amputāciju, kas stiepās uz ventilatoriem un radiatora temp. devēju, releju utt.
Jaunumi par EWP - ja paciņa no Austrālijas, šķērsojot loģistikas ceļu caur Ķīnu, Vāciju, Franciju, Dāniju, nāk 7 dienas, tad Latvijas birokrātijā tā iesprūst vēl tik pat ilgi. WTF, kur mēs dzīvojam
11.03.2013.
Pumpis ir mājās. Pēc cīniņa muitā, nesaprotu, kur jēga maksāt par kurjerpastu, ja finālā tik un tā pašam jābrauc uz lidostu, jāskraida pa kabinetiem, kur par katru štruntu bikses velk nost un izturās tā, it kā paciņā būtu kokaīns (kas kastē? kas sūtīja? cik samakšaji? priekš kam tev vajag? vai LV tādu nevarēji nopirkt?...psc)
...chill...nu vismaz galā nostājās top modelis par štruntīgākā cenu.
Gaidīšanas laikā nodarbojos ar visādām fabrikācijām. Kasīju pakausi un izdomāju risinājumu eļļas devēja novietojumam. Pirmais variants bija labs, bet kamēr mašīna nekustās Devēja galiņš bija nedaudz iegremdēts kartera eļļā, bet pie paātrinājuma līmenis "aizbēgtu" un mērījums nebūtu pareizs. Dzima ideja - paņēmu vecu eļļas līmeņa pludiņu, izrāvu iekšas, čoms pārmetināja apakšu, saslīpēju, iegriezu vītni un pēc devēja instalācijas, piemeklēju gumijas korķi, lai netīrumi nekrājas.
Nākošā fabrikācija bija termostata korpusa aizvietotājs versija 4.0
Šoreiz pilnībā no nulles. OEM lējumi ir poraini un tos metinot vienmēr sanāk mikro sūcītes. Mēģinot aizmetināt konstatētās poras, atveras citas. Cīņa ar vējdzirnavām. Tagad, izmantojot labu alumīniju, metinājumi ir tīri un hermētiski. Visi devēji ierīkoti, korpuss ir viegli noņemams, netraucē vairs ieplūdes kolektora mala. Beidzot patīk!!!
Vecais krēsls stiprinājās no apakšas pie virsbūvē iemetinātām kvadrātcaurulēm. Jaunais krēsls, atbilstoši noteikumiem, jāskrūvē no sāniem, izmantojot FIA stiprinājumus...hmmm...bet tagad pauris sitas pret dugām - FAIL!!!
Amputācija, fabrikācija, pielaikošana, metināšana, pārkrāsošana. Tagad var regulēt nedaudz uz priekšu un atpakaļ, augstāk, zemāk un sagāzt. Patīk!
Turpinājumā...darbs pie radiatora, EWP un daudz vadiem.
2014
Te daudz kas pārtaisīts, uzlabots un no jauna uztaisīts...(iztrūkst teksts un attēli)
un šis tas pabeidzās pie 444hp un 544Nm @ 1 bar, kad jautrībai vajadzēja tikai sākties.
Vārpstu biju apvirpojis iepriekšējai atmosfērsikajai vesijai un automātiski pārliku arī šim, tādu griezīti neizturēja. Pats vainīgs, ka par to nepadomāju pie montāžas. Bet tagad zinu, ka vārpstai tukšs vidus un apvirpot tik daudz nedrīkst un turbo motoram vispār standarta jāliek!
27.11.2014.
Šobrīd dzinējs izcelts un pilnībā izjaukts. Plauktu papildina "ziedojumi ātruma dieviem" - divi līki vārsti, salauzta starpvārpsta un lūzis virzuļa gredzens. Attiecīgi sastādīta tāme jaunajai sezonai ar paagstinātu mērķi 900+whp.
Ir jau sagādāta PPF piramīdgredzenu blīve,
jauna OEM starpvārpsta ar šālēm
turbokompresors notirgots, vietā nāks Precision Turbo 7675 dampis. Vēl daudz kas sagādājams, lai var likt visu kopā. Bildes kādā brīvā brīdī...
Varbūt kāds zin vietu, kur kvalitatīvi var ieinstalēt starpvārpstai šāles blokā?
======================================================
PS. Projekta jēga ir uzbūvēt kaut cik konkurētspējīgu, iespēju robežās, profesionālu dragsteri! Akcents ne tikai uz jaudu, bet kvalitāti un estētiku. Neceru to izdarīt ar pirmo reizi, tāpēc process būs ilgstošs līdz uzvarai!