Mums te powerā – kur tik grozies, visur priekšā VIP. Mums ir da VIP autoskolas, da VIP makšķerēšanas. Tad nu arī no manas puses kaut kas šai mērķauditorijai.
Kas ir pasaulē vispusīgi vislabākais auto? Jebšu precīzāk – kādam jābūt vislabākajam auto?
Spēkrata konkurents ir zirgs. Ja auto spēj izbraukt tur, kur var iziet zirgs – tas ir labi. Ja auto spēj braukt vēl arī tur, kur zirgs neies pat klapēts – vēl labāk!
Ja fotogrāfija ir glezniecības kanonu pārņēmējs, tad automobilis ir zirga un karietes simbiozes turpinājums. Gan fotogrāfijas, gan auto jomā vismaz kādreiz tā bija, līdz cilvēce atklāja plastmasu...
Zirgu un karieti varēja atļauties tikai aristokrāti. Līdz ar industrializāciju šo tandēmu pamazām aizstāja mehanizētie transportlīdzekļi. Tomēr joprojām tos varēja atļauties tikai aristokrāti un atbilstoši laikmetam viņu pakaļdarinātāji - industriālisti. Ne velti tolaik pie naudas tikušajiem bauriem, piemēram, uz kuģa 1. klases biļetes uzštampelēja piebildi „s. nob.” jeb atšifrējumā „sine nobilis” (bez dižciltības (jēdziena „snobs” etimoloģiskā izcelsme)), lai kļūdas pēc tos neuzaicinātu pie kapteiņa galdiņa.
Kapitālisms un demokrātija degradēja citkārt gadsimtu gaitā izkopto gaumi attiecīgajā jomā. Luksuss ir dabīgi materiāli un smalki mehānismi. Metāls, koks un āda jau standartā – no sākta gala tāds ir bijis luksusa auto. Tikai vienas valsts luksusa auto ražotāji nekad nav atteikušies kaut no vienas no šīm kanoniskajām vērtībām. Šī valsts... pareizāk – impērija... pasaules valdniece... ir Lielbritānija!
Vācietis? Knauzeris! Pat vairāk nekā 100 tūkstoš eiro vērtā „BMW” jums attiecīgas tekstūras plastmasu pasniegs kā alumīniju. Piemaksāšu „Individual” programmā, iedodiet, lūdzu, īsta alumīnija dekoratīvos apdares paneļus. Nav! „Alumīnijs” mums ir tikai plastmasas. Sine nobilis...
Paskatieties, piemēram, „Bentley Arnage” vai tagad „Mulsanne” salonā aizmugurējo virsbūves statni. Tur ir spogulītis, kur ielūkoties pirms izkāpšanas. Bet „bembim” taču atvāžamu spogulīti aizmugurējiem pasažieriem ieliek pie griestiem, teiks „vidējais aritmētiskais”, nosmejot pie sevis „kāpēc tiem debilajiem britiem tik stulba konstrukcija”. „Tāpēc, ka tā bija arī mana tēva karietē,” dusmās atcirtīs sirmais brits, cērtot pret zemi spieķi, uz kuru atbalstījies ar abām rokām. Bauram tikai tajā brīdī pielēks tradīciju pārmantošana, bet tajā pašā laikā dižciltīgais, dusmās par stulbumu vēl drebošais brits sapratīs, kāpēc viņa vectēvs, pēc mātes nostātiem, 19. gadsimtā šitādiem neaptēstiem dzimtļaudīm ar zirga pātagu cirta...
...labi, es jau te aizmuldējos.
Ir 2013. gads, un pasaules vispusīgi vislabākais auto ir sasniedzis arī Latviju!
Dodamies to apskatīt uz Rīgas lidostas privātlidmašīnu terminālu "Capital Handling Business Aviation Terminal"
Šo bildīti uztaisīju speciāli Lotaram (Tune-L), jo, cik no viņa esmu sapratis, pasaulē labākā skaņa nāk no MBL (Šis gan nav top modelis.)
Esam klāt!
O, te jau arī Viņa Augstība!
Vēl vairāk luksusa!
Vēl pirms prezentācijas, bez izmēģinājuma braucieniem - jau pasūtināti 27 gab. par ~150 tūkst. eiro katrs
Lūk, te tas arī ir!
Stūrei jābūt ar koka apdari!
Puse pogu salīdzinājumā ar priekšteci ir aizvāktas un to funkcijas pārnestas uz skārienjutīgo ekrānu.
Bildēs jau "visas ādas un koki" izskatās vienādi. Bet tikai Range Rover, pagrozot sviras, saproti, ka tās ir augstākā līmenī nekā kaut kādam zemākas klases auto, piemēram, BMW 7er vai MB S-Class. Ja iepriekšminētajos jūti, ka "apakšā" ir plastmasas (jā, jau atkal!) zobrats, tad Range Rover gadījumā sajūta ir it kā tur apakšā būtu metāla lodītes gumijā. Tur ir tā kvalitātes atšķirība! Un kā durvīs tā kabatiņa ar koka apdari veras vaļā - kā ar metāla eņģēm! Šādās niansēs ir tā augstās kvalitātes atšķirība! Tas ir, piem., Bentley līmenis, un uz to ar Range Rover tēmē arī pats Land Rover! Ā, un bildē redzamā koka garā "šūplāde" iebīdās, šķiet, kaut kur motora telpā...
Aizmugurē te standarta "Autobiography" aprīkojuma līmenis. Jā, tas ir augstākais standarta aprīkojuma līmenis, bet ne būt ne "pilns". Vēl jau var dabūt pa vidu konsoli (tad aizmugurē ir divi atsevišķi sēdekļi), galdiņus utt.
Gan augšējais, gan apakšējais vāks atveras/aizveras elektriski.
Redzat tās atveres virs priekšējiem spārniem? Tur Range Rover ņem gaisu dzinējam. Līdz tai vietai ar Range Rover var droši braukt ūdenī. Tie ir 90 centimetri no zemes...
Šobrīd vispieprasītākais dzinējs Latvijā. Piecu litru V8 kompresormotors ar 510 ZS. Pareizajā un pieprasītākajā (augstākajā) komplektācijā "Autobiography" tas maksā no 138k eiro. Darījums vidēji "nostājas" uz 150k eiro, atzīst izplatītājs.
Formāli Range Rover cena ir no 98 857 eiro, bet tas ir par būtībā pliku "HSE" komplektācijas līmeni (pēc tam nāk "Vogue" ) ar V6 dīzeļdzinēju.