Sanāca atkal doties atpūsties pēc darbiem bagātās ziemas uz kādu vasarīgu vietiņu – Taizemi un kā ierasts padalos iespaidos ar pārējiem powera brāļiem un māsām. Vienu no ceļabiedra vakantajām bargā atlasē ieguva powera auto mazgātavu un servisa aprīkojuma oligarhs -osiic-.
Taizemes kā ceļojuma galamērķis jau bija iesēdies domās pāris gadus atpakaļ un šogad, pienākot „tā kā vajadzētu atvaļinājumu” laikam, intensīvāk sāku sekot līdzi aviobiļešu iegādei. Latviešu portālos laikam to vislabāk darīt ir celakaja.lv – te parādās, ja ne visi, tad liela daļa no labiem piedāvājumiem ceļotājiem. Pēc kāda laika arī tikām pie kārotajām aviobiļetēm – ja parasti biļetes no Eiropas uz Taizemi maksā 500-600ls, tad sanāca dabūt biļetes par puscenu. Tiesa lidojums visai interesants Rīga – Brisele – Mumbaja – Bangkoka – Deli – Milāna – Rīga, bet, nu – nebija tik nogurdinoši, lai šādas biļetes iegāde būtu šķērslis.
Taizemē ir sausā un lietus sezona – pati top sezona ir decembris un janvāris, lietus sezona ir maijs – novembris. Esmu dzirdējis dažādas atsauksmes gan par sauso, gan par lietus sezonu – var lietu dabūt abās sezonās un var labu laiku dabūt arī abās sezonās. Lietus sezonā gan ir stipri mitrāks gaiss un karstāka temperatūra. Tā kā bijām tur martā un aprīlī, tad bija jau diezgan liela pirtiņa. Toties lietus sezonas bonuss ir viesnīcu cenas, kas kļūst uz pusi mazākas. Jau „labajā” sezonā viesnīcu cenas ir latvieša makam ļoti labi draugi. 3 -4 zvaigžņu viesnīcas divvietīgs (lūdzu nepārprast – nedalījām numuriņu ar -osiic- ) ar brokastīm, baseiniem utt maksā 17-25ls. Tālāk dienvidos ļoti labos kūrortos bungalo (atsevišķa mājiņa) maksā 35-50ls. Bangkokā viesnīcu cenas vispār smieklīgas – sākot pat no 4 ls par divvietīgu numuru visai solīdā viesnīcā
Maršrutu uz vietas plānoju pats, jo laikam nekad nepirkšu jau gatavu ceļojuma paketi – interesantāk pašam izvēlēties ko un kā darīt. Tāpēc maršruts tāds optimāls pirmajai Taizemes apciemojuma reizei – dažas dienas Bangkokā un tās apkārtnē, dienvidi un tropiskās dienvidu salas, pārtiju vietas dienvidos utt. Bija plāniņš arī aizdoties līdz kaimiņvalstij Kambodžai, līdz robežai jau tikām, bet tur sanāca misēklis ar vīzām – to tad atstājām uz nākamo reizi. Arī iekšējie lidojumi ir labās cenās – līdz dienvidiem ar Air Asia var tikt pa kādiem 30ls + vēl bieži visādas akcijas, kad tur cenas ir 5ls utt ls.
Tad nu nedaudz fotoreportāžas un pāris apraksti:
1. Sākam ar vienu vakaru Briselē - rātslaukums
2. Dāmas var gatavoties pludmales sezonai
3. Vēl tasi cafe au lait un lidojam uz Mumbaju Indijā, pēc tam uz Taizemi
4. Bangkokas mežonīgajā satiksmē ērtākais transports – skytrain, tāds kā virzemes metro. Pārsvara vienmēr ir sastrēgumi – ja mazie tuk-tuki apbrauc sastrēgumus, tad ar taksi gan nākas stāvēt – ilgākais, ko taksī pavadījām, nobraucot 2,5km bija vairāk kā stunda, tiesa cena uz 4iem iepriecinoša – ap 1,7ls
5.Bangkokas karstumā ieteicams izvēlēties viesnīcu ar baseinu - es vairāk skatījos jumta baseinus, lai vēl var pasauļoties starp debesskrāpjiem. Starp citu - Bangkoka esot pasaules karstākā pilsēta, jo nekad neatdziestot - tā arī bija - pat nakts vidū normāla pirts
6. Tuk-tuks – lētākais pārvietošanās veids – 4iem cilvēkiem brauciens izmaksāja vidēji 85 santīmus. Daži censoņi bija salikuši šajos visai solīdas skandas, dienvidos ar siem visādus brīnumus sadara – sēdinājumi, hromi, diski utt :westcoastcustoms:
7. Nr.1 virsbūve Taizemē
8. Bratan, nastojašue zoloto, ja otvečaju
9. Bangkokas ķīniešu kvartāls
10. Rubeņu filiāle
11. Tom Yum zupa – must have sarakstā, ja viesojies Taizemē
12. Wat Arun – viens no pirmajiem Bangkokas tempļiem
13. Tempļa sargi
14. Aleksejs Ļeģajevs te nebrauks
15. sīkie
16. tūrists
17. Bangkokas Daugava
18. Tālu jābrauc augšā – Taizemes augstākā ēka
19. jūras velšu izlasīte
20. 20 miljonu pilsēta no 300m augstuma, jeb 86.stāva viesnīcā Baiyoke sky
21.
22. Sastrēgumu pilsēta – fotografēts darba dienā ar 10:30.
Kontrasti ar Bangkokas biznesa kvartāliem
Kontrasti
Kontrasti
Kontrasti
23. Tautieši šiverē arī Taizemē
24. Vecā skola
25. Mirjama – viņš vai viņa
26. Horizontālie pret vertikālajiem – vertikālie uzvar
27. Tokio boizi
28. Bangkokas pirmsākumos nebija ielas, bija kanāli, kas saglabājušos vecajos un nabadzīgajos pilsētas rajonos
32.jes, indīd
33. 5 no rīta, priekšā 6 stundu brauciens 3.klasē vilcienā uz kaimiņvalsti Kambodžu, biļetes cena – 60 santīmi
34. Osīc grib dabūt arī mūsu tautiešiem kvotu
35. 3rd class – citas klases nemaz nebija
36. Ayuttaya – Taizemes (tajā laikā – Siāmas) vecā galvaspilsēta no 14.gs.
37. Ayuttaya
38. Gadsimti dara savu
39. Osītim apnika, ka gāze beidzās
40. Top busiņi – ak jā, kustība notiek pa „nepareizo” pusi – visgrūtāk bija pierast, ka šķērsojot ielu jāskatās vispirms uz pretējo pusi
51. Vienīgais mīnuss saulrietam, ka tas visu cauru gadu agri pienāk – uzreiz pēc 18iem
52.Nakts pastaiga pa pussalu
53. Pati pussala
54. Baigi izteiktais paisums/bēgums
55. Diezgan dzidrs ūdens – dodamies uz Phi-Phi salu, kur filmēja The Beach ar Leonardo di Caprio
56. Maya bay – te filmu filmēja
57. visur izliktās zīmes liek atcerēties par 2004.gada boxing day cunami – aiz zīmes var redzēt stabu ar ūdens līmeņa atzīmi tajā dienā
58. Mērkaķu ģimene
59. Phi-Phi Leh sala – to strēmeli lejā starp kalniem pilnībā nopostīja 2004.gada cunami
60. Boxing day cunami te bija 3-4m ūdens
61. Phi Phi sala
62. Puketas tuk-tuki
63. Osīc nespēj remdēt prieka asaras
64. Patongas bonusi
65. Barčiks ar plašu piedāvājumu
66. Reibumā nepeldēties
67. Slavenais Ogres statoils
68. Peldošais musulmaņu ciemats
69. James Bond sala – te filmēja Man with golden gun
70. Gaiziņš
71. Osīc teica, ka jūtās kā mājās, vienīgi želeja beigusies
72. Vakariņas nomaļā ciematiņā
73. Patonga
74. Pirmo reizi tiekam pie Indijas okeāna
75. aiziet jūriņā
76. Prātīgi jābrauc
77. atkal Tokio boizi
78. Dambo arī satikām
79. ceļš uz galējo Puketas dienvidu punktu
80. Galējais dienvidu punkts
81. Vietējā meitene ar tomboy (kaut kāds lesbiešu paveids, kurā viena no meičām tēlo čali, gan sadzīvē, gan izskatā)
82. whitepower
83. Atpakaļceļā Milāna – dārgākais pasaules maķītis
84. Bonuss tiem, kas noskatījās līdz beigām – kā vienmēr, francūzietēm visur vajag izcelties
Labi, ka nebraucām nedēļu vēlāk – dienvidos pēc Indonēzijas zemestrīces sāka taurēt sirēnas, sadzina visus ar koferiem kalnos un jūra arī it kā esot atkāpusies – viss liecināja, ka varētu atkārtoties 2004.gada cunami